Moram reći da nisam imao prevelika očekivanja za Void Crew. Igra je naizgled standardno PvE kooperativno iskustvo kakvog smo već vidjeli drugdje. Igre kao što su Sea of Thieves, Deep Rock Galactic i Helldivers 2 pružaju sjajna iskustva do četvero igrača te se mogu igrati unedogled. Ući u takav prostor uopće nije lagano. Proizvod zaista mora imati nekakvu značajku koja je dovoljno dobro odrađena da se probije u kooperativni prostor i ondje ostane. Zato mi je Void Crew jedno od najvećih iznenađenja godine. Igra ne samo da je sjajno dizajnirana, već je u gotovo svaki aspekt igre uložena golema količina pažnje, pa čak i u stvari koje tipičnom igraču neće biti bitne, ali i dalje uzdižu iskustvo na novu razinu.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
25€ | PC | Ustupio izdavač |
Sci-fi svijet Void Crewa je fascinantna mješavina religije i tehnologije. Umjesto da vaš brod pogoni generator ili fuzijski pogon, vaš glavni izvor energije je blagoslovljeni homunculus… nekakva čudna polurazvijena hiperinteligentna beba? Vaše ekspedicije u svemir zovu se hodočašća, svi vam govore “Čuvao vas METEM”, a u dijalozima se često koriste arhaizmi. Čovječanstvo nije u najboljem stanju, a kako bi se izbjegla smrt, vi svoju svijest prebacujete u umjetno tijelo koje zatim upravlja brodom.
Ima tu puno sličnosti sa svijetom Dine, ili Warhammera 40k, pomiješanih s religioznim elementima iz starog strateškog klasika Homeworld, no Void Crew ima vlastiti ugođaj. Ništa od ovoga ne utječe na gameplay, već samo objašnjava mehanike, ali developeri su se zaista potrudili oko priče te za to zaslužuju pohvalu.
Ima tu puno sličnosti sa svijetom Dine, ili Warhammera 40k, pomiješanih s religioznim elementima iz starog strateškog klasika Homeworld.
Void Crew se igra iz prvog lica dok kontrolirate svog lika, a za upravljanje brodom imate pogled “izvana”. Vaša se hodočašća sastoje od nasumično generiranih misija u raznim sunčevim sustavima. Nakon četiri zadatka, suočit ćete se s boss protivnikom tog područja. Ako ga uspijete pobijediti, možete nastaviti na novo područje. Ako ste pak primili previše štete i sumnjate u pobjedu, između svakog zadatka možete prekinuti ekspediciju, no gubite napredak u toj ekspediciji, jednako ako i umrete. No, svaki uspješni zadatak i uspješno povlačenje daje vam iskustvo s kojim si možete poboljšati lika i dobiti pasivne te aktivne bonuse. Zato je Void Crew više roguelite nego puni roguelike. Što više igrate, to vam je lik jači. No, ne postoji opcija spremanja igre dok je u tijeku, morate nastaviti igrati ili prekinuti hodočašće, što je šteta.
Možete birati između četiri različite specijalizacije koje se sjajno nadopunjuju kad igrate u grupi od četvero igrača. Pilot dobiva bonuse tijekom upravljanja broda, Gunner radi više štete neprijateljima, Engineer održava brod, a Scavenger je sjajan za misije gdje trebate izaći iz broda u hladni vakuum.
Možete birati između četiri različite specijalizacije koje se sjajno nadopunjuju kad igrate u grupi od četvero igrača.
Između misija si možete prilagođavati izgled lika. Hrpetina je mogućnosti za prilagodbu te mnoštvo predmeta za otključati, sve kroz gameplay, bez mikrotransakcija. Također možete odabrati razne konfiguracije brodova. Za sada postoje dva različita tipa broda: razarač i fregata. Fregata je brza, ali slabija, a razarač je spor i moćan. Neovisno o tipu broda koji izaberete, možete birati konfiguracije prilagođene za razni broj igrača. Tako da postoje brodovi za četvero igrača, dvoje igrača i nekoliko brodova prilagođenih za igrače koji igraju samostalno pa im topovi automatski pucaju na neprijatelje.
Moram pohvaliti solo igru u Void Crewu. Kad ste u kooperativnim igrama sami, to iskustvo je najčešće manjkavo. Međutim, ovdje sam jednako uživao sam, a čak sam ponekad postizao bolje rezultate nego s drugim igračima.
Moram pohvaliti samostalno igranje u Void Crewu. Ovdje sam jednako uživao sam, a čak sam ponekad postizao bolje rezultate nego s drugim igračima.
Mehanike upravljanja brodom su komplicirane, no tutorial vas dobro nauči kako spriječiti krntiju od eksplozije. Brodove možete konfigurirati kako god želite, stavljati razne vrste oružja, štitova, dodatnih bonusa, no sve to jede struju. Ako preopteretite sustav, iskočit će vam osigurači, a nakon toga iz broda će se izbaciti vaš homunculus. Ako se to dogodi, morat ćete ručno ponovno uključiti svaki sustav na brodu, što je tijekom borbe nezgodno jer ste laka meta.
Kako primate štetu, komponente unutar broda se oštećuju, te ih je potrebno popraviti. Može vam se pokvariti pogon, sustav napajanja, svaka instalirana komponenta, a mogu se i pojaviti vatre i električne opasnosti unutar broda. Kako se borite, netko treba pilotirati brodom, netko treba pucati na neprijatelje, a netko treba i popravljati brod. Što vas je manje, to su potrebnije vještine multitaskinga. Ako igrate sami, pripremite se na opaki test tih vještina, no zato će biti manje neprijatelja da ne doživite moždani udar. Solo igračima preporučujem da stave sva oružja na jednu stranu broda kako bi mogli koncentrirati paljbu.
Kako se borite, netko treba pilotirati brodom, netko treba pucati na neprijatelje, a netko treba i popravljati brod.
Ako vam se ošteti trup broda, netko će morati izaći u vakuum i ručno popraviti štetu. Za to je potrebno svemirsko odijelo s ograničenom količinom kisika. A sasvim je moguće da vaši “prijatelji” zaborave da ste vani i odlete čim se pojavi prijetnja. Zato je za kooperativnu igru važna dobra komunikacija. Čak je i proces izlaska iz broda zanimljiv. Morate otvoriti unutrašnja vrata, zatvoriti ih te dekompresirati komoru, što traje. Zatim možete otvoriti vanjska vrata. Ako želite ubrzati proces, možete ugasiti sigurnosni prekidač i vrata će se otvarati neovisno o pritisku. No, onda riskirate naglu promjenu atmosfere i svatko tko nije vezan će izletjeti iz broda, a ovi vezani će biti bez kisika.
Postoje i neprijatelji koji umjesto direktne štete zagrijavaju ili hlade vaš brod. Mislio sam da sam pametan kad sam uštedio struju isključivanjem sustava za održavanje života, no kada je unutrašnja temperatura dosegla stotinu stupnjeva, nisam se osjećao pametno. Jedan pogotovo iritantan neprijatelj crpi struju s vašeg broda, što može dovesti do iskakanja osigurača ili kompletnog gubitka struje.
Nakon svakog uspješnog ili neuspješnog zadatka, morate napraviti Void Jump. Za to je potrebno zagrijati vaš posebni Void Drive, a to traje, tako da ne možete odmah izaći iz opasnosti. Kada je pogon zagrijan, možete skočiti, ali pazite da su svi u brodu vezani, jer će nagla promjena brzine katapultirati sve unatrag i slomiti im svaku kost u tijelu. Isto vrijedi i za naglo usporavanje. Spoj prave fizike i pametno dizajniranih mehanika čine Void Crew užitkom za igranje.
Void Crew sadrži vlastitu enciklopediju koju možete pregledavati u bilo kojem trenutku, a koja sadrži informacije i slike o neprijateljima, sustavima igre, komponentama broda i frakcijama prisutnih u svemiru. Većina informacija o priči i svijetu je također u ovoj enciklopediji i htio bih da više igara sadrži nešto ovakvo. Spomenuo sam Helldivers 2 prije i smatram kako bi toj igri jako bio koristan ovakav sustav kako bismo znali na što su neprijatelji slabi i kakve varijante kukaca postoje.
Void Crew sadrži vlastitu enciklopediju koju koja sadrži informacije i slike o neprijateljima, sustavima igre, komponentama broda i frakcijama prisutnih u svemiru.
Vizualna prezentacija je sjajna. Iako kvaliteta modela i animacija nije na AAA razini, igra ima sjajan umjetnički stil. Misije se odvijaju u raznim maglicama tako da nećete gledati prazan crni svemir, već će sve vrvjeti narančastim, plavim ili ljubičastim tonovima. Brodovi su sjajno dizajnirani te različite frakcije imaju vlastiti vizualni identitet. Vaši brodovi imaju pozlaćene elemente, religiozne natpise po unutrašnjosti, a likovi izgledaju kao mješavina astronauta i svećenika.
Jedino što me zasmetalo jest prenapučenost korisničkog sučelja. U svakom trenutku imat ćete desetak aktivnih elemenata sučelja, a ta brojka znatno skače kada uđete u sukob s neprijateljem i počnete primati te nanositi štetu. Iako je većina informacija korisna, mogla je biti bolje prikazana.
U svakom trenutku imat ćete desetak aktivnih elemenata sučelja, a ta brojka znatno skače kada uđete u sukob s neprijateljem.
Glazba je mješavina elektroničke sci-fi glazbe, drevnih instrumenata i nečega što biste čuli u crkvi. Naravno, glazba prati gameplay tako da ćete tijekom mirnih trenutaka imati ambijentalnu glazbu, a kada “sranje udari u ventilator”, kaotičnost glazbe odgovara kaotičnosti događaja u igri.
Void Crew je od devetog mjeseca prošle godine u early accessu tako da su developeri imali dovoljno vremena za popravak bugova. Kad sam igrao sam, nisam imao nikakvih problema, ali kada sam igrao s više igrača događao se bug gdje je član posade držao nevidljivu kutiju koju nije mogao ispustiti pa sam ga stavio u zračnu komoru i ugasio dotok kisika. Trebalo mu je više od minute da umre, ali smo mu onda izgradili novo tijelo na brodu. Tek smo nakon smrti uočili gumb za odustajanje u meniju, no iskustvo je bilo više smiješno nego iritantno.
U zadnje vrijeme se pojavljuju nezavisne igre koje koriste matchmaking, a igrači ne mogu koristiti svoje servere. Dvije takve igre koje sam nedavno pokrio bile su Level: Zero Extraction i No More Room in Hell 2, koje obje trenutačno pate od niskog broja igrača, tako da je teško ući u meč. Kada započnete igru Void Crewa, vi ste host i ne trebate ovisiti o tuđim serverima da biste igrali igru, tako da se serveri ne mogu trajno ugasiti i igra nikada neće zaista biti “mrtva”. Čak i ako se igra vrlo slabo proda, i dalje možete igrati sami ili s prijateljima bez problema.
Void Crew bih zaista preporučio svakom ljubitelju SF tematike i kooperativnih igara. Audiovizualna prezentacija je sjajna, mehanike su duboke i zabavne, sustav progresije je dobro dizajniran, a uz to igrin svijet je zanimljiv te vrijedan istraživanja. Igrate li sami, ili s prijateljima, iskustvo je fantastično. Igra košta 24,99 € te je dostupna na Steamu, a zaista bih rekao da je vrijedna svakog centa.
gavinikima
26.11.2024 - 11:48Probao s prijateljem još u early accessu, mogao bi opet probati. Uglavnom, igrica nas je pdosjetila na Barotraumu koja je na istu foru, ali samo 2d i nije roguelite.