Liječnici jedva da imaju čime krpati ranjene, medicinska sestra se upravo srušila od umora, pacijenti vas ne vole jer ste škrti, neprijateljske snage vas bombardiraju, a u punoj čekaonici prvi na red dođe blago ogrebeni dečko – jer mu je ćaća general! Takvo što možete očekivati u strateškom naslovu War Hospital da vam upotpuni nimalo turobni prvi mjesec ove godine. No, ne dajte se omesti jer zadovoljstvo dobro odrađenim poslom nadjačava sivilo tematike.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
30€ | PC | Ustupio izdavač |
Riječ je ovdje o svojevrsnom “bolničkom menadžeru” u kojem upravljate jednom britanskom vojnom bolnicom negdje na zapadnoj fronti Prvog svjetskog rata tijekom 1918. godine. Nalazite se u jednom bezimenom francuskom gradiću u čijim ruševinama je nikla vaša plemenita ustanova kojom ćete liječiti ranjene vojnike, a ovisno o vašim odlukama – možda i ponekog civila.
Srž gameplaya u War Hospitalu odnosi se upravo na donošenje odluka: koga i kada spasiti jer vremena je malo, a resursa još manje. Kako biste bili uspješni, na raspolaganju su vam različite vrste jedinica, odnosno bolničkog osoblja. Najvažniji je naravno liječnik. U početku imate jednoga kirurga zaduženog za liječenje ustrijeljenih vojnika, no kako napredujete tako na scenu stupaju i specijalni liječnici poput onih zaduženih za liječenje rana nastalih opeklinama od raznih bojnih otrova i plinova bezobrazno korištenih u Velikom ratu. Tu su i liječnici zaduženi za liječenje do tada zanemarenih traumatskih posljedica rata, jer možda mali Johnny i nije obična kukavica koja se samo pokušava izvući sa ratišta.
Srž gameplaya u War Hospitalu odnosi se upravo na donošenje odluka: koga i kada spasiti jer vremena je malo, a resursa još manje.
Svoje liječnike potom opskrbljujete pacijentima, no od velike važnosti je kome ćete dati prioritet. Ranjenici su prvo dovezeni u stanicu za pregled gdje o njima dobivate važne informacije vezane za: njihovo stanje, koliko je progresivna njihova rana, odnosno bol koju boluju, očekivano vrijeme liječničke intervencije, zahtjevnost operacije i izglednost preživljavanja. Čini se komplicirano, no vjerujte da se brzo i lagano pohvata. Važnu informaciju predstavlja i ocjena sposobnosti vašeg pacijenta izražena brojčano od 1 do 3, no na nju se vratim ipak malo kasnije.
Ostali članovi vašeg osoblja su inženjeri zaduženi za izgradnju / dogradnju vaših objekata i još važnije – za rad u istima, gdje pretvaraju sirove materijale u opremu prijeko potrebnu vaših liječnicima i generalnoj populaciji. Skauti obilaze okolna sela i šumarke u potrazi za resursima i ljudima kojima mogu pomoći. Njihove misije sačinjavaju kratke pričice događaja koje su doživjeli, a u određenim trenutcima možete i vi intervenirati te donijeti odluku koja će promijeniti tijek njihovih priča.
Medicinski timovi neumorno prenose pacijente iz stanice za pregled do bolnice, a potom do rehabilitacijskog centra ili groblja.
Medicinski timovi neumorno prenose pacijente iz stanice za pregled do bolnice, a potom, ovisno od ishoda, do groblja ili rehabilitacijskog centra za čiji rad je prijeko potrebna barem jedna medicinska sestra. U ostalim objektima prisustvo medicinskih sestara povećava šanse uspješne operacije, odnosno usporava degradaciju stanja pacijenata.
Do smrti ranjenika može doći ne samo njihovim nemarom nego i neuspješnom operacijom, pa počnete preispitivati sposobnost svojih liječnika… Prilikom pojedinih operacija vaši liječnici vas znaju zapitati kako bi trebali postupiti u slučaju da su nabasali na škakljivu situaciju. Srećom, tijekom operacija se znaju dogoditi ne samo komplikacije, nego i pojednostavljenja prilikom kojih možete odlučiti je li vam važnije dati rješenje koje koristi više / manje resursa, duže / kraće trajanje operacije; ili predstavlja više / manje umora za vašeg liječnika. Umor predstavlja važnu kariku gameplaya u ovoj igri jer morate voditi računa da se vaše osoblje na vrijeme odmori, inače će pasti u nesvijest, pa će vrijeme njihove indisponiranosti biti znatno duže.
Do smrti ranjenika može doći i neuspješnom operacijom pa počnete preispitivati sposobnost svojih liječnika.
Možda i najzanimljiviji dio procesa liječenja pacijenata nastupa na kraju njihove rehabilitacije kada trebate donijeti odluku o njihovoj bližoj budućnosti. U slučaju da je opći moral vašeg gradića dosta nizak, podići ga možete raspuštanjem izliječenih vojnika, odnosno dozvolom za povratak njihovim obiteljima. Recimo ako je riječ o čovjeku koji ima mnogo djece i pritom je još udovac, okrutna bi bila bilo koja druga opcija.
Druga opcija je izliječenoga poslati u HQ, odnosno centralnu bazu za nastavak njegove službe. Vojska vas pritom nagradi sa resursom potrebnim za izgradnju objekata ili naručivanje namirnica. Treća je opcija da malog Johnnya “ugodno” iznenadite naredbom za povratak u boj, taman dok je sjeo na klupu pored rijeke i ponovno spoznao značenje spokoja.
U blizini bolnice nalazi set rovova koje je potrebno puniti izliječenim vojnicima, budući da neprijateljske snage lansiraju napade na vas svakih nekoliko dana.
To će vam biti iznimno važno jer se u blizini bolnice nalazi vaš set rovova koje je potrebno puniti izliječenim vojnicima, budući da neprijateljske snage lansiraju napade na vas svakih nekoliko dana. Nedovoljno popunjenim rovovima gubite bitku i vidite”Game over” nasred ekrana. Drugi uvjet poraza je smanjenje morala vašeg gradića na 0%, gdje kronična depresija uništi želju za borbom.
Nema svaka osoba jednak učinak na pozitivne efekte vaših odluka, bilo da je riječ o osnaživanju vaših defanzivnih linija, pomoći bazi ili puštanju kući. Spomenuo sam ranije onu “ocjenu sposobnosti”. Ona je izražena brojčano od 1 do 3 te predstavlja količinu pozitivnog učinka bilo koje odluke. Vojnik s maksimalnom ocjenom korisniji je na bojištu ili za moral od onoga s nižom ocjenom, stoga bi bilo mudro da takvima dajete prioritet. Zna se pojaviti da određena osoba nije korisna na bojištu, a jest za ostalo, no takvi su zaista rijetki. Većinom ista ocjena vrijedi za sve tri opcije.
Igra postane vrlo izazovna kada vas odjednom zatrpa novim ranjenicima, a vi ne stižete liječiti sve, što zbog umora vašeg osoblja, što zbog manjka materijala. Nerijetko u vašu pomoćnu ambulantu dolaze VIP ranjenici – oni vojnici koji su se svojim zalaganjem istaknuli na bojištu, ili pak vojnici čiji su roditelji imućni uglednici i generali. Bude tu zanimljivih slučajeva: oca koji se brine da mu ne izginu svi sinovi na bojištu, izvjesni Steve Rogers koji se bacio na granatu itd., no volio bih da je bilo toga još.
Igra postane vrlo izazovna kada vas odjednom zatrpa novim ranjenicima, a vi ne stižete liječiti sve, što zbog umora vašeg osoblja, što zbog manjka materijala.
Developeri kao da su bili dosta oprezni sa svim tim neočekivanim situacijama, probudili bi maštu, ali ne bi ju značajnije iskoristili. U jednom trenutku se npr. pojavi španjolska gripa i pomislim “Sad sam nagrabusio”, no brzo se zaboravi na nju i ne predstavlja toliki problem za igrača. Nisam mogao pobjeći utisku da nas je jedan Frostpunk, donekle slične tematike, stavljao u nezgodnije situacije.
Nemojte od War Hospitala očekivati razgrađenu priču, iako određeni narativni elementi postoje. Pojavi se ponekad dijalog među glavnim likovima vaše uprave oko novonastalih problema koje igra postepeno predstavlja. Glavnu radnju znate: igra pokušava vjerno prikazati stanje prvog svjetskog rata, točnije njegovu završnicu jer se sva tri poglavlja igre odvijaju u posljednjoj godini rata. Ovisno od vaše učinkovitosti, postoji varijacija u posljednjem filmiću koji vam se prikaže. Činjenica da su sva poglavlja smještena u istu godinu i to u ratu koji je poznat po tome što je često mijenjao lice, kao i to da se sve odvija u istoj bolnici na jednoj fronti može rezultirati blagim osjećajem repetitivnosti. Jednom kada uđete u ritam, sve ćete početi gledati isključivo kroz brojke a brzinu odvijanja igre staviti na maksimalnu.
Na početku svakog poglavlja prikaže vam se kratka, crtana režirana scena kao uvod u poglavlje, a tu su i prikazi rata kad se dogodi ranije spomenuti neprijateljski napad na vaše rovove. Te prikaze ne mogu pohvaliti jer su zbog nekog razloga dosta niske kvalitete – slika izgleda mutno, a piksele možda možete i prebrojati, unatoč činjenici da sam igru pokretao na visokim detaljima.
Međutim, War Hospital je jedna svakako unikatna igra vrijedna vaše pažnje. Testirat će vašu ljudskost, staloženost i volju za borbom za svakoga ranjenika bez predaje. Nevoljko zaustavljate odigravanje i poput Liama Neesona u Schindlerovoj listi žalite što niste imali dovoljno vremena spasiti još barem jednoga. Stavimo na stranu ove dramatske opise, igra je vraški zarazna. Potrošiti ćete oko 30 sati, ovisno o vašoj preferiranoj brzini protoka vremena. Prikazat će vam Prvi svjetski rat na neki do sada neviđeni način. Uz sve to, vjerujem da ćete zanemariti i pokoji bug i još važnije, blagi osjećaj da je sve to moglo biti mrvu jače, sadržajnije, osjećajnije. Stoga rukavice na ruke, masku na glavu i viknite “slijedeći!”.
Ravel
20.01.2024 - 16:09Zanimljiv pristup tematici, igrat će se.
Bojko
20.01.2024 - 16:44Uz ovu depresivnu igru savršeno idu This war of mine i Frostpunk… i štrik.
mamojebac
21.01.2024 - 19:56Veselio sam se igri, no igra je srednja žalost. Htio sam da mi se svidi vise nego sto je
SanKa
22.01.2024 - 10:00tko je naručio ovaj depresso ujutro
DjokaBA
22.01.2024 - 10:15Zanimljivo, moj tip igara. Moglo bi da se proba.