Uncharted: Drakes Fortune [PS3]

Tomislav Gaćina

Vjerujem da svi znate za Indianu Jonesa, profesora arheologije – tragača za blagom, od Naugty Doga, zaslužnih za Crash Bandicoot i Jake serijale, nam dolazi akcijska igra očito inspirirana Lucasovim trilogijskim remek djelom ( kojekakva Kraljevstva kristalnih lubanja vam se samo pričinjavaju, jer četvrti nastavak ustvari ne postoji ). Kroz igru pratimo Nathana Drakea, iskusnog, pomalo nespretnog i naivnog tragača za blagom. Nathan Drake vam je, ako mu je vjerovati, potomak Sir Francisa Drakea, engleskog moreplovca, istraživača, gusara koji je umro od dizenterije nakon jednog bezuspješnog napada ili nas tako samo pisana povijest ući. Uz pomoć voditeljice popularnog TV Reality showa Elene Fisher, čija televizijska kuća sponzoriraa ekspediciju, izranjava lijes Sir Francisa. Po Nathonovom očekivanju lijes je prazan, osim jednog malog dnevnika. Ali veseli trenutak pronalaska upropaštavaju gusari ( moderni ) koji napadnu i potope istraživački brodić, srećom stvar spašava Victor Sullivan Nathanov povremeni partner, mentor i prijatelj, pravovremenim dolaskom avionom.

Dnevnik koji je Nathan izronio je u biti karta koje bi naše junake trebala odvesti do ni manje ni više nego legendarnog blaga El Dorada. Vidjevši u blagu rješenje za svoje dugove i kroničnu besparicu, poznati pojmovi u našim krajevima, naši se junaci bacaju u potragu za istim, pritom herojski ostavljajući jadnu Elenu u lučici. Gusta džungla, strme litice, stare utvrde, napušteni grad kao i katakombe su lokacije koje ce Nathan morati posjetiti, u međuvremenu će se ponovo susreti sa pomalo ljutitom Elenom, kojoj podsjetimo duguje priču za njezin show. Sama priča igre je uglavnom ispričana kroz cutscene između levela, a same cutscene su začinjene poznatim Naughty Dogovim humorom. Sjećate te li se onih dugova koje sam spomenuo? Dugovi kao dugovi, prije ili poslije dolaze na naplatu, zločesti Britanac smatra El Doradom odličnim sredstvom za naplatu dugova, kao i izvrstan način za dobivanje još većeg bogatstva, većeg nego što ima te s kojim je kupio dobro naoružanu, brojnu i upornu plaćeničku vojsku koja će vas pri svakom koraku pokušati spriječiti. Srećom Nathan je i iskusan borac.

Borba koristi sličan sustav kao što koristi Gears of War, znači pametno korištenje zaklona je ključ uspjeha. Na neprijatelje ćete pucati sa standardnim arsenalom različitog modernog naoružanja, pištolji, jurišne puške, bombe i šlag na kraju bacač granata. Neprijatelji su poprilično izdržljivi, pogotovo oni koji dolaze u završnim levelima i trebaju nešto veću količinu olova da padnu, potpuna suprotnost ste vi, gdje 5,6 metaka često znači i smrt. Dodajmo to da municija nije bas najbrojnija, a i poprilično je niska količina koju možete nositi sa sobom pa zbog svega toga odmah na početku valja izvježbati gađanju u glavu. Kao što možete zaključiti borba je izazovna i uzbudljiva, a i potrebna je određena količina taktiziranja za uspjeh na nekim je mjestima. Zna se dogoditi da postane malo preteška za prosječnog igrača, ali ono najvažnije borba je zabavna, a i prati je osjećaj zadovoljstva nakon svakog malo težeg izazova. Oh da i ne zaboravim, Nathan zna i borbu prsa od prsa, ali, pogotovo na težim levelima, veoma rijetko će te ju koristiti, headshot je puno sigurniji i efikasniji.

Čista suprotnost borbi su platformski elementi u stilu Tomb Raidera, upravo zbog svoje težine, tj. nedostatka nje, predstavljaju dobrodošli odmor od napucavanja. To vrijeme će te provesti u, opcionalnom, traženju različitih blaga koji su skriveni po levelima, o njima riječ više kasnije. Osim penjanja i skakanja po različitim liticama igra će vas povremeno razveseliti kojom zagonetkom, koje rješavate uz pomoć Sir Francisovog dnevnika, možda je mala šteta što zagonetki nema više i što nisu nešto teže. Danas je pomalo bespotrebno spominjati da akcijska igra posjeduje levele u kojima se nešto vozi jer težina pronalaska igre bez tog elemenata je ravna pronalasku čudovišta iz Loch Nessa, kod Uncharteda je u pitanju Jet Ski s kojim će te se vozikati nekoliko puta kroz igru, kao i napucavanje iz jurećeg džipa kojeg vozi Elena. Ipak ove elemente treba pozdraviti, kvalitetno su napravljeni i zbog razbijanja monotonije su dobrodošli.

Primijetiti ćete da nisam spomenuo grafiku u ovom tekstu, s razlogom. Na nju je jednostavno uzaludno trošiti riječi, igra je jednostavna prekrasna, prekrasno izgleda i prekrasno je animirana. Džungla, kao i ostatak lokacija napravljen je sa velikom količinom detalja i pažnje, igra često izgleda fotorealistično. Likovi, kao i njihovi pokreti su napravljeni u istom stilu, uvjerljivo i realno. Šlag na kraju je odlična zvučna podloga.

Možda najveća mana igre je njezina kratkoća, 8 do 10 sati će vam trebati za jedan prolazak, ali igra mami više prolaska. Jedan od razloga su ona blaga koje sam spomenuo na početku. Kroz igru vas čekaju 60 skrivenih blaga koje možete pronaći. Prisutan je i sistem medalja koji podsjeća na Microsoftove Achievement Pointse u kojem će te morati riješiti različite izazove poput 50 headshotova sa određenim oružjem, pronalaska određenog broja blaga itd., Za svaku dobivenu medalju ćete dobiti određen broj bodova s kojima možete otključati cheatove, videa, artwork itd. Napomenimo da su iz Naughty Doga izjavili da je sistem medalja kompatibilan sa PS3 Trophy Sistemom, patch koji ce dodati potporu za njih bi trebao doći sredinom ovog mjeseca.

Kroz hordu neprijatelja na prekrasnim lokacijama tropskog otoka negdje na sredini pacifika dolazimo do zaključka. Uncharted nije velika evolucija nit revolucija u žanru. Ali to joj nije velika mana, dapače to joj je prednost. Kombinirajući već provjerene elemente iz različitih igara kao i Hollywoodskih filmova stvorena je jedna kvalitetna igra. Da, postoje zamjerke, kratkoća, nedostatak težih i zanimljivijih zagonetki, težina borbe i količina neprijatelja u određenim djelovima, kao i grafika ispod standarda igre koja se pojavljuje na ponekim, rijetkim lokacijama, uglavnom u mračnim i maglovitim zatvorenim prostorima. Ali tih minusa je malo i ne utječu pretjerano na odlično cjelinu. Zato je ovo igra koju mogu samo preporučiti, igra zaslužuje svoje mjesto u vašoj kolekciji PS3 igara, ili barem posuđivanje od nekud i jedan prolazak.

Ostavite nam kakav komentar na recenziju u boxu ispod, a ukoliko se želite upustiti u dublju raspravu oko ove igre, pitati nešto što vam nije jasno i sl. ostavite nam post na forumu u topicu za Uncharted.

Puno je truda i novca uloženo u produkcije igre pred nama kako bi se dobila savršena akcijska avantura. Jesu li cure i dečki iz Naughty Doga uspjeli u svojoj nakani? Pročitajte…

• Grafika
  • setting