Metal Gear Solid: mobile

Predrag Kukić

Metal Gear Solid serijal je manje-više poznata stvar među gamerima. Otkad je ugledao svjetlo dana, Solid Snake se kreće po skrovitim mjestima i pokušava uništiti kojekakove teroriste, manijake, pobunjenike, fanove života i djela Michaela Jacksona i slične spodobe koje mu ne daju spavati. Sam Metal Gear serijal je preteča svih stealth igara. Od skrivanja po ventilacijskim cijevima, kartonskim kutijama, pa do uspavljivanja neprijatelja i kamuflaže pomoću odijela, ova igra zaobilazi tradicionalni run’n’gun način izvođenja u većini ostalih pucačina i zapravo vas tjera da malo upregnete moždane stanice tu i tamo. Doduše moguće je i uletjeti u prostoriju pucajući po svemu, no šanse za uspjeh su vam jednake šansama da preživite 24 sata torture pomoću diskografije Josipe Lisac postavljene na repeat sa slušalicama zaklamanima za uši. Dakle nikakve. Uparivši taktiku sa prilično dobrom pričom, Konami je dobio izvrstan serijal.

Ormar…jedan od rekvizita kojeg ćete često koristiti u ovoj igri…ne preporučujemo ju klaustrofobičarima…

Nakon nekakvih 18 igara iz ovog serijala, kako za računala tako i za razne konzole, stigla je i verzija za Symbian mobilne uređaje. Iako nije baš u potpunosti canon i ne prati u potpunosti kontinuitet Metal Gear serijala, igra vas smješta u razdoblje između Metal Gear Solida i Metal Gear Solida 2: Sons of Liberty.Ukratko, Solid Snake i Otacon formiraju Philantropy organizaciju koja se posvećuje dobrotovornom radu, organizaciji vjenčanja, lakiranju auta uz lagani tuning hosted by Xzibit te se tu i tamo potrude ukloniti i kojeg Metal Geara – mecha po kojem je serijal i dobio ime. I naravno, Solid Snake mora spasiti djevu u nevolji u maniri Davida Hasselhoffa. Priča je ukratko zaista dobra, kako to obično i biva u MGS igrama.

Symbian je, kao što možda i znate, operativni sustav koji pogoni većinu današnjih smartphoneova. Za isti taj Symbian je razvijena gaming platforma nazvana N-Gage koja je ime dobila po jednom starom Nokijinom gaming telefonu koji je izgledao kao nagažena rajčica. Kako većina današnjih smartphone uređaja podržava i hardversku akceleraciju, ova igra to koristi svom snagom. Igra je složena u full 3D okolišu uz fleksibilnu kameru, teksture prilično visoke rezolucije za jedan mobilni uređaj, relativno dobre modele likova i okoliša i izvrstan zvuk za kojeg preporučujem neki kvalitetniji headset. Daklem, igra na mobilnim uređajima ne odstupa previše od jačih verzija za…well…jače uređaje.

Imamo manje-više sve elemente kojima je originalni Metal Gear serijal na jačim platformama zavodio mase…uključujući i skrivanje u kutije i ormare koje nađete usput. Isto tako igra nudi prelazak iz third person pogleda u first person pogled prilikom pucanja, kretanja u kutiji (btw, AI uopće ne primjeti kutiju koja ga prati…o tome malo kasnije…) pa sve do skrivanja u ormariću. Zvuk u igri je apsolutno prekrasan. Glazba diže atmosferu za nekoliko stupnjeva, ambijentalni zvukovi to dorađuju i samo zbog zvuka bi valjalo odigrati ovu igru i da je sve drugo preloše.

…Solid Snake je prekul. Skoro ko` onaj Sam iz Splinter Cella. Samo što je on imao svjetla na glavi, a Snake ima industrijski laser za nišan. No obojica su nevidljivi…mda…

No, nažalost ne može apsolutno sve biti izvedeno na visokoj razini. Dvije stvari bitno spuštaju dojam o igri i konačnu ocjenu ove recenzije – kontrole i AI. Kontrole same po sebi ne bi bile velik problem kada ovo ne bi bila igra za mobilne uređaje. Kako se igra izvodi u landscape modu za najoptimalniji vizualni užitak, na rapsolaganju imate ukupno sedam tipki + D-pad. Od toga se koristi D-pad i pet tipki od kojih jedna jedna za meni i jedna za inventar. Third person pogled i first person pogled imaju različite kontrole. Ciljanje jednim oružjem se razlikuje od ciljanja primjerice, samplerom kojim uzimate uzorak boje za vaše posebno kamuflažno odijelo. Sve to morate ili zapamtiti ili si ispisati popis kontrola da u trenucima kada se nađete opkoljeni ne bi slučajno izvirili iz ormara u kojem ste skriveni, umjesto da prebacite kameru u first person mod.

No opet, čak ni to nije nekakav problem uzevši u obzir AI, to jest, umjetnu glupost. Naime, neprijatelji će u velikom broju slučajeva prvo zuriti u vas nekoliko sekundi ako vas vide prije nego što se odluče na vikanje za pomoć ili pucanje po vama. A ako se i odluče otvoriti vatru, dovoljno je skloniti se iza nekakvog ugla i neprijatelj će zapeti u zidu dok ne prođe određeno vrijeme nakon čega će se resetirati i nastaviti s patrolom jer vas je izgubio. Isto tako, Solid Snake ne raspolaže niti jednim borilačkim umijećem osim prikradanja straga i gušenja neprijatelja da ih uspava. U hand-to-hand borbi će vas bacati po sobi i pucati po vama, a vi pritom ne možete apsolutno ništa ako se ne sjetite kontrola i brzinski promjenite komad opreme koji vam je trenutno equipan.

S tehničke strane gledano, igra ide izrazito glatko na Nokiji N95-1. Loading levela traje nešto dulje nego što bi trebao, no opet, nivoi su prilično detaljni i shvaćam čemu loading od po nekoliko sekundi ( iako su neki nivoi prilično kratki ). Već rekoh da je zvuk izvrstan, grafički izgled igre nije baš na nivou zvuka no opet prilično je dobar, a ovo je jedna od prvih igara koje uistinu koriste hardversku akceleraciju na Symbian uređajima i pohvalno je koliko su se developeri trudili oko ovog segmenta igre.

Metal Gear Solid mobile je igra koja je imala izvrstan potencijal, te ga je djelom i ostvarila. Ipak, kontrole i AI su jezivo loši i to se mora reći jer bitno utječe na konačni utisak o igri. S pozitivne strane, grafički dio igre je vrlo dobar, zvuk apsolutno maestralan, a šanse su da će vam se svidjeti i priča koju također valja pohvaliti. Sve u svemu, kako igra trenutno košta nekakvih 10€ na N-Gage storeu, preporučio bih da malo razmislite prije nego odlučite kupiti igru ukoliko niste fan serijala. Ukoliko pak jeste, ne razmišljajte uopće već posegnite za novčanikom.

Poznati stealth serijal Metal Gear Solid došao je i na mobitele i to u potpunom 3D okruženju. Pročitajte recenziju i saznajte vrijedi li ga nabaviti.

78 Naša ocjena
  • Zvuk