HCL.HR

Alan Wake – romanopisac sa svjetiljkom

Zoran Žalac 14.05.2021.   •   14 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno 11 godina, na konzoli Xbox 360 prvi smo put doživjeli avanture pisca koji se zvao Alan Wake.

Finski studio Remedy Entertainment proslavio se igrom Max Payne i dobro zaradio prodavši sva prava na tu franšizu izdavačkoj kući Take-Two Interactive. Nakon Maxa Paynea 2 ponovno su krenuli od početka, ali u sličnom stilu. Razvili su ideju igre o piscu koji dolazi u mali američki gradić gdje se događaju neke nadnaravne stvari – sve što on napiše u svom novom romanu kasnije se dogodi u stvarnom svijetu.

Pisca su nazvali Alan Wake, a po njemu i samu igru. Bio je to psihološki triler inspiriran djelima Stephena Kinga i Davida Lyncha, a isprva je bio zamišljen kao igra otvorenog svijeta, slična Grand Theft Auto naslovima. Međutim, ispostavilo se da Remedy nije znao kako spojiti taj sandbox koncept s pričom koju su htjeli ispričati. Stoga se razvoj Alana Wakea razvukao punih pet godina, što je u to vrijeme bilo netipično dugo.

Na kraju je igra poprimila linearnu strukturu te je bila podijeljena na poglavlja. Vidjelo se u konačnoj verziji da je svijet igre bio dizajniran za gameplay s malo više slobode, ali u tu svrhu nije iskorišten. Ipak, i sami developeri rekli su kako im je takav dizajn na kraju pomogao da svijet Alana Wakea bude uvjerljiviji i da djeluje prirodnije.

Vidjelo se u konačnoj verziji da je svijet igre bio dizajniran za gameplay s malo više slobode, ali u tu svrhu nije iskorišten.

A taj svijet zvao se Bright Falls i bio je mjesto u koje je naslovni pisac došao kako bi napisao svoj sljedeći roman. No, planove mu je pokvarila misteriozna tama koja je od stanovnika napravila nasilne protivnike. Borba protiv njih uključivala je obaveznu taktiku skidanja sloja tame tako da se u protivnike uperi svjetiljka prije nego postanu ranjivi. Nije to bila baš originalna mehanika, ali je dobro funkcionirala te je pridonosila napetosti igre. Osim svjetiljke, igrač je morao koristiti i druge izvore svjetlosti, npr. bacati baklje. U nekim dijelovima igre vozio se i automobil.

Ukupno je u Alanu Wakeu bilo šest poglavlja, dizajniranih u formatu televizijske serije. Plan je u početku bio da sama igra bude razdijeljena na epizode od kojih bi se svaka prodavala zasebno. Međutim, od te se ideje na kraju odustalo jer se smatralo da će lansiranje dovršenog paketa u konačnici donijeti veću zaradu.

Alan Wake je prvo izašao na tadašnjoj konzoli Xbox 360, pod izdavačkom palicom tvrtke Microsoft. Pokupio je vrlo dobre ocjene, no kako je izašao istoga tjedna kad i Red Dead Redemption, prodaja je inicijalno bila slaba. Ekipa je potom molila Microsoft da im dopuste lansiranje igre na PC platformu, što se dogodilo 2011. godine. Verzija za PC obuhvaćala je i dva DLC proširenja koja su naknadno objavljena. Sveukupno je igra prodana u 3,2 milijuna primjeraka. Na Xboxu je također jedno vrijeme bila najpiratiziranija igra te ju je više od milijun igrača nabavilo ilegalnim putem.

Sveukupno je igra prodana u 3,2 milijuna primjeraka.

Godine 2012. uslijedio je spin-off projekt Alan Wake’s American Nightmare. Pravi nastavak Alana Wakea bio je u planu, ali prema riječima ekipe iz Remedyja, Microsoft nije bio naročito zainteresiran za tu igru. Iz tog razloga sredinom 2019. godine Remedy je od Microsofta otkupio prava na Alana Wakea te za njega sada postoji svijetla budućnost.

Sudbinu Alana Wakea nedavno smo doznali u DLC-u AWE za Remedyjevu igru Control, a po neslužbenim informacijama Alan Wake 2 je ovih dana u ušao u punu produkciju te ga “sponzorira” Epic Games.

Osim vrlo izglednog nastavka igre, u planu je još uvijek i televizijska serija po ovom predlošku.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (14)

  • SanKa

    14.05.2021 - 10:17

    naj twin peaks igra ikad

    • afaron

      @SanKa, 14.05.2021 - 12:15

      takođe jedna od najdosadnijih igara…ali zbog priče i atmosfere sam je nekako uspjeo privesti kraju

    • djosic85

      @afaron, 14.05.2021 - 13:34

      Ne slažem se, baš naprotiv napeto je ko hosentreger.

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 14.05.2021 - 14:49

      A Deadly Premonition?

    • SanKa

      @Zoran Žalac, 14.05.2021 - 16:07

      hmm, nisam to igrao

  • Frog

    14.05.2021 - 11:09

    I ja sam u ono vrijeme bio jedan od tih milijun ljudi koji su nabavili piratiziranu verziju😈, ali sam nekoliko godina kasnije kupio igru. 😇

    • Pajo Paksu

      @Frog, 14.05.2021 - 18:16

      I ja isto. Igra mi je bila OK. Zapamtio sam ovo, wake up…Alan!

  • kuky90

    14.05.2021 - 11:32

    Rom?

    • kuky90

      @kuky90, 14.05.2021 - 11:34

      anopisac

  • Lazy

    14.05.2021 - 12:51

    Jedina igra zbog koje sam zavidio “boxovcima”

  • MD2

    14.05.2021 - 13:26

    Nije mi bila nešto zanimljiva za igrati, ali priča je bila dobra.

  • djosic85

    14.05.2021 - 13:36

    Ova je bila baš nekako inovativna.

  • Demon90

    14.05.2021 - 17:50

    Igra koju sam morao igrati s controlerom jer je lakše samo što ja baš i nisam dobar s istim kad je ciljanje u pitanju. Uz FEAR jedna od onih da se misliš što je slijedeće i kad će što iskočiti ispred tebe.

  • PeTak

    14.05.2021 - 18:13

    Jako dobra igra

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?