HCL.HR

AMD predstavio Radeon RX kartice na Vega arhitekturi

Zoran Žalac 31.07.2017.   •   100 komentara   •   Tehnologija


Poznate su nam specifikacije, modeli i cijene AMD-ovih grafičkih kartica na Vega arhitekturi kojima tvrtka planira parirati Nvidiji u high-end rangu tržišta.

Radeon-RX-Vega

AMD već dugo vremena nije imao konja za utrku u takozvanom high-end rangu skupih grafičkih kartica za igranje. Iako su cjenovno bili povoljniji, njihovi vodeći modeli grafičkih kartica mogli su uspoređivati sa Nvidijinim srednjim rangom. To bi se, barem na neko kraće vrijeme, trebalo promijeniti dolaskom nove generacije kartica na tzv. Vega arhitekturi. AMD je Vegu najavljivao kroz čitavu 2017. godinu, no tek je jučer službeno predstavio liniju Radeon RX kartica kojima misli napasti “tron” na kojemu je Nvidijina GTX 1000 serija.

Predstavljena su nam dva modela kartica. Odnosno, tri – ali dvije slične kartice s dva različita sustava hlađenja. Snažniji model je Radeon RX Vega 64 po predviđenoj cijeni od 500 dolara u verziji s hlađenjem na obični ventilator. Vodeno hlađenje kartice s malo bržim taktom i većom potrošnjom energije koštat će 200 dolara više. Vega 64 u ovom je cjenovnom rangu malo pristupačnija od Nvidijine 1080 kartice, ali opet – vjerojatno dok Nvidia ne izbaci sljedeću generaciju, što bi se moglo dogoditi još ove godine.

Drugi model je RX Vega 56 koji nije drastično sporiji ili slabiji od 64-ice i vjerojatno će biti optimalan izbor za većinu igrača koji misle nabaviti Vega karticu. Osim manje cijene (400 dolara), 56-ica donosi i osjetno manju potrošnju.

d5jnTBxVGyh6AtNdwnxrCC

AMD je prilikom otkrivanja bio prilično selektivan u promociji Vega kartica – uspoređivao ih je direktno sa 1080 karticom, ne i jačim Ti modelom iste, i to na igrama koje se pretežno oslanjaju na DX12 i Vulkan API. Kao što možete vidjeti u promotivnom videu, većina igara koje se spominju dolazi iz Bethesde, a njihove igre su dogovorom posebno optimizirane baš za AMD-ov hardver. Prava učinkovitost kartica i eventualna prednost nad Nvidijinim modelima vidjet će se tek kada ih se stavi na pravo testiranje, s obzirom da većina igara ionako ne koristi DX12/Vulkan API. Graditi veselje na rezultatima kartica u Preyu, igri koja inače nije uopće zahtjevna (a niti grafički atraktivna izuzev svog vizualnog stila) vrlo je prozirno, pa i smiješno.

Vega kartice krenut će u prodaju od 14. 08., a čini se da biste ih tog dana doista i trebali naći u trgovinama. Naime, vjerojatnost je da Vega 64 i 56 neće biti naročito atraktivni “rudarima” kriptovaluta koji pelješe trgovine za grafičkim karticama – potrošnja struje tih kartica nije u isplativom omjeru za rudare. Ipak, nemojte to uzeti kao garanciju da nikome neće pasti na pamet raditi mining rig i s ovim karticama.

dwWaSVGWCvgre2AYRuRhC-650-80

Zanimljivo je spomenuti kako AMD planira pripremiti i različite pakete za one kupce koji rade nadogradnju čitavog računala. U tim paketima osim Vega kartica naći će se i popusti od 100 dolara za Ryzen procesore ili AM4 matične ploče te popust od 200 dolara na odabrane Freesync monitore, kao i dvije igre – Prey i Wolfenstein 2. Šanse su da ovi paketi neće biti dostupni na našem tržištu pa se ne nadajte da ćete uz nekakav “popust” izgraditi novu AMD platformu.

Na kraju spomenimo i to da 10. 08. AMD lansira novu seriju Threadripper procesora od maksimalno 16 jezgri. Za gaming maksimalno nepotrebno, ali koga zanima – 1000 dolara.

Označeno sa: ,

Komentari (100)

  • Saren

    31.07.2017 - 10:41

    Bilo je i vrijeme vise da AMD pocne otvoreno parirati Nvidiji i njihovom nabildavanju cijena. Isto ko sta je Intel radio dok se nije pojavio Ryzen. Pa cemo vidjet – za sad na papiru izgleda i vise nego solidno 🙂 A i bolje za sve nas – cim se vise tuku, nize cijene. Osim naravno ako netko ne odluci kupit ih cijeli tucet za rudarenje pa opet odu cijene xD

    • movie

      @Saren, 31.07.2017 - 19:33

      Pa po ovom članku gore ne vidim da su cijene nešto niže? 700 dollara bez poreza i nije neka prilika. Baš su se potukli cijenama..

    • Zoran Žalac

      @movie, 02.08.2017 - 16:50

      700 dolara je za Liquid Cool grafičku i ona dolazi u paketu sa ovim dolje navedenim – dvije igre i popustima na dva proizvoda. Tako da za usporedbe ipak treba gledati ovu “nižu” cijenu od 500 dolara. S obzirom da je 1080p po izlasku bila 600 dolara, nešto jeftinije je, ali opet – godinu dana poslije… sve ovisi kako gledaš na to.

    • KhorneFlake

      @Saren, 31.07.2017 - 19:42

      Bildaće oni još neko vrijeme, bar kad je u pitanju tzv. entuzijast rang sa Titanom i Ti modelima, tu su još neizazvani u ovoj generaciji. Mjerkao sam par Ti modela, a onda mi se u mejlu pojavila notifikacija da su artikli koje pratim promijenili cijenu za nekih 150€ naviše… Srećom, Vega opet djeluje sasvim solidno, ali referentne modele uvijek zaobilazim obavezno.

  • Mister_Cro_Noob

    31.07.2017 - 10:50

    Obecavajuce specifikacije, a jos bolje kaj su napravili bundle (samsung monitor, mobo za ryzen, ryzen i vega graficka) tako da mineri ne pokupe sve u jednom danu

  • KornjacaNS

    31.07.2017 - 11:37

    Odmah da Zorana demantujem, Vega ce itekako biti zanimljiva rudarima jer sama po sebi je vec testirana i kopa ce solo 40 mh eth i u dual 35 mh + 3500 dcri a kako ce bude dobro undervoltovala ocekuje se da ce da trosi ispod 200 wati. Sto je za ovakvu karticu odlican rezultat. Tako da svi koji mozda planiraju da je kupe neka odmah planiraju kupovinu ili je vec poruce ako mogu po sadasnjim cenama jer ako se prva tura razgrabi ocekujte samo vece cene nego sto su sada.

    • Pero Zdero

      @KornjacaNS, 31.07.2017 - 12:24

      Brate, kakvih ti nebuloza tu naprica sad 🙂

    • KornjacaNS

      @Pero Zdero, 31.07.2017 - 14:57

      Sto guras nos tamo gde mu nije mesto, onaj ko hoce taj ce racumeti a ko nece dzaba objasnjavati. Jel ti znas onu izreku? Radoznalost je ubila macku! Zato nemoj biti puno radoznao 🙂

  • Slim1992

    31.07.2017 - 12:48

    Zar ovi jos rade graficke iz high-end segmenta? Msm da je ovo los potez. Taman malo novca sto su zaradili na procesorima treba da ulazu u trziste na kom jedva opstaju. Los potez

    • Mister_Cro_Noob

      @Slim1992, 31.07.2017 - 12:59

      Kako jedva opstaju ? Nestašica RX 580 i RX 570 posvuda zbog bitcoin mininga.
      Ovo im je dobar potez jer ce skrenut pozornost bitcoin minerima da ove low budget mogu se malo prodavat gamerima, a ne samo bitcoin minerima.

    • Slim1992

      @Mister_Cro_Noob, 31.07.2017 - 19:34

      Ma godinama nemaju high end. Karte im najmanje sluze za gaming. Da nema rudara ko zna sta bi. Jedino su full za rudarenje, nema sta

    • Mister_Cro_Noob

      @Slim1992, 01.08.2017 - 14:53

      Da mozda nemaju, a znas zasto ?
      Zato jer se hrpetina developera okrenula NVIDIJI i oni su razvili tehnologiju zvanu NVIDIA Gameworks. Optimizirava igre SAMO ZA NVIDIJINE grafičke,a AMDu skidaju performanse. Najveci icident je bio sa The Witcher 3 gdje se nije moglo igrat od glitcheva.
      E da kako nemaju ?
      Fury X je bio ekvilavent GTX 980 Ti

    • KhorneFlake

      @Mister_Cro_Noob, 01.08.2017 - 15:45

      E baš zato treba svi da kupujemo njihove kartice, i omogućimo monopol i slobodno haranje sa cijenama. Nema veze što ja nikad neću vidjeti Titan od 1500€, osjećam se bolje zbog svoje privrženosti brendu, i moja uboga mid-range kartičica mi djeluje kao bolja zbog toga.

    • mRnjauu

      @Slim1992, 31.07.2017 - 22:09

      @slim1992 I sta onda kada nemaju high end kartu? Koliki postotak ljudi kupuje 1080ti npr? Po meni je i bolje da preuzmu dominaciju nad mid-end karticama jer je tu najveca potrosnja a time i tjeraju konkurenciju na pojeftinjenje. Win-win.

      Ne vidim prevelik smisao kupiti najjacu karticu kad npr za 2 godine ta najjaca ravna onoj mid-end iz nove serije. To jednostavno kupuje tko ne zna sta ce s novcima ili u profesionalne svrhe.

    • Mister_Cro_Noob

      @mRnjauu, 01.08.2017 - 14:54

      Slazem se.

  • Negan

    31.07.2017 - 13:54

    AMD lul.

    • RedClawz

      @Negan, 31.07.2017 - 18:25

      Neznam dali pratis hardware scenu ali AMD polako skida intel i nvidiu s trona. intel panicari i pusta drlog u prodaju ( i9, SkylakeX , KabyLakeX ) a nvidia ima opaku kunkurenciju s RX modelima.

    • CRO_PvtObvious

      @RedClawz, 03.08.2017 - 18:59

      amd isto trenutno rastura sa svojim GPU-ima u Pro okruzenju

      moraju se jos samo u gamingu catch upat, a navi izgleda sasvim solidno – ne mogu cekati da vidim hoce li uspjeti

  • zeljo024

    31.07.2017 - 14:08

    Citiram “Graditi veselje na rezultatima kartica u Preyu, igri koja inače nije uopće zahtjevna (a niti grafički atraktivna izuzev svog vizualnog stila) vrlo je prozirno, pa i smiješno”
    Kada AMD prikazuje rezultate za igre koje su optimizovane za njegov hardver to je smesno, ali zato kada Nvidia radi to isto onda je fascinantno. Ovo prestaje biti smesno i postaje tuzno 🙁

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 31.07.2017 - 14:59

      Lol a Prey zapravo radi bolje na Nvidi-i nego amdu, nije ja mislim prey optimiziran nego samo “sponzorira” amd

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 31.07.2017 - 15:14

      Lol ali stvarno te ne bi ubilo da si bar malo razmislio i zakljucio da je to mozda zbog toga sto AMD ne bezi od fer takmicenja u perfomansama Lol
      https://www.youtube.com/watch?v=ZcF36_qMd8M

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 31.07.2017 - 17:30

      Lol jel znaš čitat cijelu rečenicu i povezat neke stvari

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 31.07.2017 - 18:26

      Lol a da najpre ti povezes sponzorstvo i optimizaciju? Lol
      A mozda i da prestanes biti Nvidia fanboy posto to ne znas sakriti! Nvidia pocinjes velikim a AMD malim slovom.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 31.07.2017 - 21:27

      lol da Nvidia fanboy, aj u sumu molit se perunu

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 31.07.2017 - 22:43

      lol jos malo pa ce ponoc, aj ti polako kreni do groblja da popijes krv slepog misa, oderes kozu crnoj macki i pomolis se djavolu

    • movie

      @zeljo024, 31.07.2017 - 19:36

      Pa ne znam, meni je recimo smiješno uspoređivati grafičku karticu koja je izašla prije više od godine dana s nečim što izlazi danas? Godina dana u ovoj industriji znači jako puno i normalno da nešto što je izašlo danas bude naprednije od nečega što je izašlo prošle godine.

    • zeljo024

      @movie, 31.07.2017 - 23:20

      Najpostenije bi bilo porediti hardver u istom cenovnom rangu. Zbog slabe konkurencije kod PC hardvera svake godine dobijamo perfomanse na kasicicu i planski, tako da tu i nije bog zna kakav napredak.
      Secam se dobro da je AMD kada su izasle 1070 i 1080 karte cestitao Nvida na perfomansama koje su postigli sa njima.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 01.08.2017 - 11:05

      lol kakve ti pizdarije sve nes napisat, kakve performanse na kasicu? jesi vidia kolika je razlika između 900 i 1000 serije lol

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 01.08.2017 - 12:57

      lol al je sinoc bilo ludo i nezaboravno na groblju lol
      Ne vidim smisao pitanja “jesi vidia kolika je razlika između 900 i 1000 serije” kad sam u svom komentaru lepo napomenuo da je cak i AMD cestitao Nvidia na tome.
      E sad, ako ti mislis da je samo jedna generacija Nvidia grafickih karti kompletan PC hardver u takva tumacenja vec ne bi da zalazim ni da se mesam.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 01.08.2017 - 14:50

      lol znaci prije nije bilo konkurencije nvidi-i? pa ovo je prva godina nakon dugo vrimena da se nema konkurencije

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 01.08.2017 - 15:55

      lol slaba konkurencija ne znaci da je nema ili da nije bilo konkurencije, ne znam kako drugacije da ti objasnim osim da slaba konkurencija znaci slaba konkurencija lol
      ako ne mozes shvatiti pitaj nekog, nije sramota nesto ne znati, sramota je ne pitati

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 01.08.2017 - 18:09

      I tebi je R300/200 serija bila slaba konkurencija lol

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 01.08.2017 - 19:10

      I tebi su dva proizvodjaca grafickih cipova jaka konkurencija lol
      Da bi ja nastavio ovu besmislenu konverzaciju moras najpre da potvrdis neko najosnovnije znanje o konkurentnosti i ilegalnim dogovorima medju proizvodjacima o formiranju cena za odredjene proizvode.
      Postavicu samo dva pitanja na koje odgovor zna svako ko se imalo razume u te stvari.
      1. Ko je, kada i kome morao da plati preko milijardu dolara ostete zbog dogovora sa drugim proizvodjacima da koriste vecinom njegove proizvode a da konkurentske maksimalno zapostave?
      2. Kojih sest proizvodjaca i zbog kojeg proizvoda je kaznjeno sa preko pola milijarde dolara zbog dogovora oko cena?
      Ta dva slucaja su medju najpoznatijima i ako za njih nisi cuo onda je stvarno besmisleno da ti pricas o bilo kakvoj konkurenciji medju proizvodjacima.

    • Mister_Cro_Noob

      @zeljo024, 01.08.2017 - 21:11

      Nije baš tužno jer uzasno puno igara ima NVIDIA Gameworks sto rusi performanse kod AMD-ovih kartica sto je jako jako zalosno

    • zeljo024

      @Mister_Cro_Noob, 01.08.2017 - 22:17

      I tuzno je i zalosno, developeri iz finansijske nuzde prihvataju prljavi novac od Nvidia i tako favorizuju njen hardver. Na taj nacin pomazu Nvidia trzisnu dominaciju, uopste ne razmisljaju o tome da ce na duze staze to povecati cenu gaming hardvera zbog monopola jednog proizvodjaca. Veca cena hardvera automatski znaci i manji broj gaming konfiguracija, to logicno opet znaci manji broj kupaca koji kupuju igre koje prave ti developeri. Racunica je jednostavna a matematika nikad ne laze.
      Jedini ko ce profitirati u svemu tome su Nvidia akcionari koji ce zadovoljno trljati ruke zbog veceg profita korporacije u koju su ulozili novac.
      Svi ostali medju kojima su konkurentski proizvodjaci hardvera (u ovom slucaju samo jedan), developeri i na kraju sami gejmeri su na velikom gubitku.

    • Mister_Cro_Noob

      @zeljo024, 01.08.2017 - 23:01

      Slažem se sa tobom. Prljava igra, ali AMDove grafičke su mi draže jer uvijek eksperimentiraju sa novim tehnologijama sa korisničkom tržištu (kao npr. AMD Radeon Fury X) i monitori sa FreeSync su uzasno jeftini. Jedini kojeg sam vidio da se okrenuo AMDu je Bethesda. AMD jos cine svoje graficke tehnologije open source tako da i oni mali developeri mogu optimizirati igre.

    • zeljo024

      @Mister_Cro_Noob, 01.08.2017 - 23:48

      “Prljava igra” sa te dve reci opisao si celu cituaciju, tako da nema potrebe da ista vise dodajem na to.
      I ja sam uvek vise gotivio AMD jer su skoro uvek bili u nekom podredjenom polozaju, zbog toga su maltene stalno morali nuditi malo vise za ulozene novce. Na taj nacin su stekli moju naklonost jer su vrsili manji atak na moj dzep 🙂
      Medjutim to ne znaci da mislim da se AMD u dominantnoj poziciji ne bi ponasao isto kao Intel i Nvidia, ja samo formiram neko sveje misljenje po predjasnjoj i trenutnoj situaciji na trzistu PC hardvera.
      G-Sync licenca kosta proizvodjace 200$ za svaki proizvedeni monitor a FreeSync je besplatan. AMD nudi Nvidia da bez ikakve nadoknade osposobi svoje graficke kartice da budu kompatibilne sa FreeSync monitorima ali to Nvidia ne pada ni na kraj pameti da prihvati, jer tada bi svi pravili FreeSync monitore i nema vise 200$ za licencu.
      Jeste, to si dobro napomenuo da AMD uvek potencira otvorenu trzisnu utakmicu a Nvidia samo gleda da stekne prednost na neki kvaran nacin.

    • Mister_Cro_Noob

      @zeljo024, 02.08.2017 - 00:03

      Potpuno se slazem sa G-Syncom. NVIDIA se ponasa bas kao Intel. Stavljaju pre velike cijene na njihove proizvode. Jedina stvar zasto volim AMD i kupujem od njih je to sto znam da dobivam sto sam platio i sto daju puno vece performanse po manjoj cijeni uspoređujući sa Intelom i Nvidijom. Ne zalim ni jedne lipe za AM4 platformu. Sada cekam RX Vegu tako da se rijesim GTX 970 (Uopce mi se ne svidja) i ne nisam fanboy. AMDov price/performance ratio je nesto sto Intelu i Nvidiji nece past napamet da ucine. Ista stvar manje spaljujem svoj novcanik,a dobivam puno bolje performanse. Bez uvrede fanboyevi : “AMD u srcu, a Intel & NVIDIA zajedno u ku**u”

    • zeljo024

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 00:34

      Bas to, kada se kupuje AMD proizvod nema straha da mozda neko nudi malo vise za iste novce. Sa njim znas na cemu si, pogledaj samo kako Intel bestidno snizava cene posle pojave Ryzena
      https://ibb.co/eiHiuk
      Sto se tice Vege tu problem prave “rudari” koji kupuju AMD graficke zbog “rudarenja” kriptovaluta. Da bi im AMD usao u kraj odlucio se na potez da kupovina Vege bude isplativa samo u kompletu sa plocom, procesorem i FreeSync monitorom.
      https://ibb.co/hf53uk
      Na zalost samo na taj nacin ona postaje neisplativa za “rudare” 🙁
      Evo kompletan video o Vegi i Threadripperu od Linusa
      https://www.youtube.com/watch?v=XcpZ0305-wY&t=190s
      Izjava koja dolazi iz srca moze da uvredi samo g***o od coveka, tako da samo opusteno

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 02.08.2017 - 12:54

      Jel se ti to ozbiljno vraćaš 20 godina unazad sa tim pitanjima lol

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 02.08.2017 - 13:03

      “Bas to, kada se kupuje AMD proizvod nema straha da mozda neko nudi malo vise za iste novce.” FX 9590 – najbolji primjer

      A i ovo sa Vegom je lol teški o čemu vi pričate,to je grafa koja je već prije po godine bila osuđena na propast

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 14:47

      Iskusno nema sta, na pitanje odgovoriti pitanjem i time izbeci odgovor. Odradjeno u stilu najljigavije vrste politicara lol
      Najbolji primer za istinitost mojih tvrdnji je to da si ti kod proizvodjaca koji proizvodi procesore nekoliko decenija nasao celih jedan jedini primer, toliko o tvojim silnim primerima.
      Sto se tice tvojih tvrdnji po pitanju Vege, za Mister_Cro_Nooba i mene to je odlicna vest. Uveliko racunamo na tebe da nas obavestis gde ce mo po nekim normalnim cenama moci kupiti tu propalu seriju grafickih kartica

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 02.08.2017 - 15:24

      Šta još oces ? Gledaj cijelu faildozer seriju na početku, imaš sada i Vegu, RX 560,550 pa čak i 480/7970/7950 itd. kad već spominješ “Sa njim znas na cemu si” jer zapravo nikad neznaš.

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 16:28

      Pa da, AMD je failovao sa svime sto je proizveo i nikad nije bio isplativ. Zbog toga ti u konfiguraciji imas AMD graficku i procesor, jelte jer si hteo licno da se uveris kakav je big fail i potpuno neisplativ. Ma naravno da te komponente nisi kupovao jer si mislio da su isplativije od Intel/Nvidia kombinacije.
      Ovo sto ti radis u svojim komentarima zove se cinizam.

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 15:07

      Ajd ti meni reci sinko kako je propala kada nije ni izasla ? Oni rade te graficke za minere i gamere. Isto tako kaj nije bolje da izadje pa da mineri navale na tu propalu seriju grafickih kartica pa zarade vise nego sto ces ti ikada u svom zivotu ? To sto kazes da je osuđena na propast je mozda u polju gaminga gdje NVIDIA predvodi svoju Prljavu Igru sa NVIDIA Gameworks i namjerno kvari performanse, no jedna stvar kod AMDa je sigurno ; Iscjediti ce svu snagu tih graficki sa driverima. AMD se pokazao minerima kao izvrsna solucija za zaraditi pare. I molim te me obavjesti gdje da kupim te propale graficke po najnizoj cijeni jer mi je vise muka od ove GTX 970.

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 15:14

      Molim te odkada je to AMD naveo da je RX Vega kartica za majnanje lol? Aj mi reci koja je zadnja Gameworks igra molin te.

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 15:18

      Onda objasni 40 hashrate na etheerumu i AMD to ne kaže. Kažu rezultati. I zadnja Gameworks igrica hm… o cek ima : PUBG.

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 15:53

      lol a koji je ono omjer gejmera i majnera? I da amd zaradi neku lovu na minerima šta cisto sumnjam s obzirom na to koliko su para spusili za vegu svejedno im mindshare pada jer im je vega u gamingu smece, tako da im majnanje nista neznaci

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 16:41

      Tvoje neznanje je tragikomicno, pretpostavljam da zbog toga i imas tu ikonu i nickname jer si negde cuo da je neznanje greh pa si u satanizmu potrazio spas 😀
      https://www.youtube.com/watch?v=MwWIXzTOoZY
      https://www.youtube.com/watch?v=RQqQnRicZHo
      https://www.youtube.com/watch?v=krl8jNoUc-s
      https://www.youtube.com/watch?v=d5PJnDi_uGA

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 17:07

      Mozda ne znaci u gamingu, ali zaboravio si jos dva polja a to su computing i radne stanice. Kladim se da ce AMD rasturit sa Vegom u tim poljima jer idu ispred aktulanog i standardnog i probavaju nove “hardwareske” tehnologije kao HBM2 i 14 nanometarski proces. Njihove softwareske tehnologije su open source tako da je lako optimizirat aplikacije i videoigrice. Monitori sa FreeSync su 2-3 puta jeftiniji nego G-Sync. I veliki je omjer gamera/minera jer da je bio manji RX 580 i RX 570 ne bi koštali 500 američkih dolara. Ne znas sta govoris tako da se makni iz diskusije i pokazuj svoj fanboyism negdje drugdje. Cekaj sada da izadje Vega i upari to sa Threadripperom; Izvrsna radna stanica i gaming računalo (kada optimiziraju igre i aplikacije za high core count procesore)

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 19:06

      “probavaju nove “hardwareske” tehnologije kao HBM2 i 14 nanometarski proces. ” tesla nista jel? ovo 14nm necu ni komentirat. A ovo za majnere pa lol jebala vas logika i matematika koju nemate. Em neznate šta je mindshare, em je majnanje ultra high risk biznis, em na svakog majnera ide 10 kartica ali logično omjer je 1/1 po vama i te mining farme gdje imaju po tisuće grafi to isto tisuću ljudi vodi jer treba bit omjer 1/1 jel tako

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 19:09

      Koja tebi mozdana vijuga fali za ime isusovo?

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 19:15

      A ka nema se sta pametnog rec?

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 19:25

      Neda mi se pisat vise paragrafe idiotu. Radje cu sa pametnom se svadjat nego sa retardom

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 20:51

      Vidim ja hrvatski jezik je na nivou vrtića tako da mozda je i bolje tako

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 22:21

      Vidim ja retarda koji ne zna sto govori u komentarima

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 22:36

      Pardon 14nm je nova hardverska tehnologija

    • zeljo024

      @Mister_Cro_Noob, 02.08.2017 - 23:06

      Sve vise sticem utisak da je HappyBloodyUser poprilicno dugo vremena skupljao novac za novu konfiguraciju, pa je sad extra, giga, mega…besan na AMD zbog nestasice grafickih kartica 😀

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 02.08.2017 - 22:49

      Au covece kakvih sve gluposti si ti prosuo ovde po komentarima, ovo treba u udzbenike kao pokazni primer kako komunicira neznalica!
      Kada ti je Mister_Cro_Noob spomenuo HBM2 i 14 nanometarski proces, tebi je takvom kakav jesi verovatno prvo na pamet palo da se vec odavno raznorazni procesori proizvode u tom proizvodnom procesu. Sumnjam da imas blage veze o tome da je 16nm najmanji proizvodni proces u kom se prizvodi GDDR5, a to je memorijska arhitektura stara ko zna koliko i koja se godinama unazad samo usavrsava i nista se znacajnije ne menja. HBM je potpuno nova arhitektura, i logicno da je veliki napredak u tehnologiji ako se proizvodi u sitnijem proizvodnom procesu od arhitekture koja je prilicno stara i koja se usavrsava godinama unazad.
      Potpuno je normalno da im pada mindshare kada graficke prodaju tolikom brzinom da one ne mogu stici do obicnih potrosaca, nije njihova krivica sto imaju mega popularan proizvod pa proizvodjac GPU cipva ne moze da ih proizvede u kolicinama kolika je potraznja.
      I najupornije budale koje su godinama unazad uporno tvrdile kako je majnovanje “ultra high risk bizniss”, batalile su praznu pricu i pomirili su se sa situacijom koju diktira trzisna ekonomija. Tako nesto danas mogu izjaviti samo totalne neznalice, koje su za majnovanje cule tek nedavno i nemaju pojma o cemu se tu zapravo radi.
      Prvi pokrenes pricu o tome koji je “omjer gejmera i majnera” pa kad ti neko dokaze kako debelo gresis tebi taj podatak od jako bitnog postaje potpuno nebitan, misljenje menjas kako vetar duva. Toliko o tome koliko postujes svoje sopstvene tvrdnje.
      Ajde molim te upoznaj me sa tom tvojom matematikom u kojoj je sumnjiva zarada ako se graficka cija je cena bila 200e sada prodaje po 400-500e!
      Neko ko “ne znate” pise spojeno “Em neznate šta je mindshare”, trebalo bi do kraja zivota da izbegava raspravu o jeziku i pravopisu! Ta greska u pravopisu smatra se neoborivim dokazom o necijoj nepismenosti.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 03.08.2017 - 00:24

      pomoz bog koje gluposti ti pises, ja ka prvo spominjem teslu koja je prva grafa sa hbm2 al si ti ocito slijep. A ovo za mindshare i mining i omjere sta si sve nasra to je neviđeno. na jedog majnera imamo 100 gamera i kad je tih 100 gamera nezadovoljno koga boli kurac sta taj majner misli i kako je on sretan sa amdom, a po tvojoj izvrnutoj i profesionalnoj logici da je mining risk free zasto onda molim te vec 3 godine ima do zadnjeg ovakvog slucaja gdje su samo r9 290 bile rasprodane svugdje.

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 01:27

      A kakve veze ima GPU computing hardver sa PC hardverom?! Mesas babe i zabe i to onako kako tebi odgovara.
      A zasto bi AMD bolela ona stvar sta misli 100 gamera naspram jednog majnera kada njegove graficke jedino jos ne traze babe i dede, za njima pomahnitali i oni koji nikada nisu imali pojma sta je graficka karta i cemu to uopste sluzi. Danas igrom slucaja mozda vise ljudi zna za RX nego za GTX, tako da ne stoji tvoja konstatacija o mindshar padu. Ovo pricam iz licnog iskustva jer donosim tehniku iz Madjarske u Srbiju, znaci za ne poverovati je ko me sve nije kontaktirao da pita mogu li im nekako nabaviti AMD RX 470 i 480 graficke karte. Kada zapocnem pricu sa njima u vezi PC hardvera nije mi jasno kako te osobe uopste znaju sta je graficka karta, uz to jos znaju i oznake modela.
      Na kraju krajeva i Nvidia graficke karte koriste za majning pa otrovne strele upucuj i njoj a ne samo AMDu.
      Veruj mi da sam se za citav zivot naslusao prica kako je majning neisplativ, da ce Bitcoin propasti…neko je zbog tih prica iz zezancije napravio sajt koji broji koliko puta do sada je Bitcoin “propao”.
      https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/
      Nikada nisam majnovao i to me jednostavno ne privlaci, pre par godina na bratov nagovor koji je bio u tome kupio sam plocu i graficke za jedan rig. Nikada nisam imao volje da to podesim, namestam i majnujem pa sam na kraju rasprodao sve graficke a plocu zadrzao za svoju konfiguraciju.
      Na kraju krajeva nisu ni majneri krivi za nastalu situaciju vec potreba za valutom koju ne kontrolisu vlade i pojedinci gladni moci i uticaja.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 03.08.2017 - 14:23

      Ti zivis u nekom svom svijetu to je ocito a ja nazalost zivim na zemlji

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 14:47

      Molim te se pokopaj. Ispisao si vece gluposti nego sto nasi retardirani hrvatski politicari ispale u saboru.

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 03.08.2017 - 15:19

      al 14nm je nova tehnologija tiho budi

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 15:33

      To je staro 2-3 godine. Prvi je uveo Intel sa svojom Broadwell serijom (5. generacija)

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 03.08.2017 - 16:18

      Bravo sad si nesto naucia

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 16:22

      Ja nisam naucio. Ja to znam dulje nego sto ti znas ime tvoj stare.

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 03.08.2017 - 17:18

      Ma vidim ja kako ti znas

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 17:29

      Vidim ja kako ti znas informatiku. Spadas u grupu ispod zemlje zvanu najglupljiji od najglupljijih

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 03.08.2017 - 20:16

      Najstandardniji moguci odgovor neznalice koja ne zna kako da se “izvuce” iz zapocete diskusije.
      Pretpostavljam da vecinu dana provodis ispred prodavnice i pametujes sa pivom u ruci.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 04.08.2017 - 13:08

      Lol aj samo se tjesite vas dvoje

    • Mister_Cro_Noob

      @HappyBloodyUser, 04.08.2017 - 13:50

      Ti bi se trebao se tjesiti jer da odes kod nekog americkog informaticara i da mu to ispalis, pozvali bi doktora i dali ti uputnicu za vrapce.

    • HappyBloodyUser

      @Mister_Cro_Noob, 04.08.2017 - 14:13

      ahahahahah koi si ti redikul to nema nigdi

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 04.08.2017 - 18:24

      Ako pogledamo koji je odnos tvojih komentara i lajkova na hcl-u, i vise nego ocigledno je da ovde samo laprdas i iznosis svoje bezvredno misljenje. Ne daj boze da ti lajkujes neciji komentar i na taj nacin ispostujes tudje misljenje.
      Na dvadeset pet napisanih komentara ti jedva udelis jedan jedini pisljivi lajk, ne bi me cudilo da si i tih par lajkova udelio sopstvenim komentarima koje si napisao preko svog drugog naloga.
      Tako da kao sto sam vec napisao gore u jednom komentaru, za takvu vrstu komunikacije kakvu ti praktikujes sagovornika ces uvek pronaci ispred neke prodavnice a znak raspoznavanja vam je pivo u ruci.
      Ovde na hcl-u samo bez veze gubis vreme jer su sanse nikakve da naletis na nekog ciji je mentalni sklop slican tvom.

    • berac_malina39

      @zeljo024, 04.08.2017 - 14:02

      Jel bi i mene mogo nagradit jednom 480 po normalnoj cjeni onda
      Vec se godinu dana navlacim da kupim novi grafu pa nikako, kad odlucim da kupim i sakupim pare vidim na online shopovima da ni nemaju graficke jbt
      Tjedan dana kasnije graficke dosle al su bogami skupe ko zdrave oci
      Nakurac mi ide ovaj etherium jebem mu boga
      A ak vi cekat da zavrsi budem sljedecu godinu kupovao graficku koja ce za godinu dana biti low-end, a nesto jace ce bottleneckat i5-4460 koji imam
      Jad i bijeda

    • zeljo024

      @berac_malina39, 04.08.2017 - 18:38

      Evo i za tebe jedna dobra vest, posle nekoliko meseci pocele su se pojavljivati malo jace graficke po normalnim cenama.
      Ovo u zadnjih par meseci nije moglo ni da se zamisli a kao sto mozes videti na linku ispod, sada konacno mozes poruciti dobru graficku kartu po potpuno normalnoj ceni. Tako da je potrebno jos samo malo strpljenja i sve ce se vratiti u normalu.
      https://www.amazon.de/ZOTAC-GeForce-1060-GDDR5-Experience/dp/B01NAEFCUJ/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1501864322&sr=8-3&keywords=Zotac+GeForce+1060+GTX

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 04.08.2017 - 19:04

      Aahahahah da omjer komentara i lajkova, pa jebes mi mater ako si ti normalan, plus ako je tebi 230€ normalna cijena za 1060 3GB onda stvarno bravo majstore

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 04.08.2017 - 19:35

      Sasvim je logicno da su po merilima kvaliteta jedne neznalice svi drugi nenormalni i jedino je on normalan i jedina svetla tacka u ovom beskrajnom univerzumu.
      Najbolje bi bilo da ti ostanes u tom svom imaginarnom i da ne zalazis u stvaran svet, posto je i vise nego ocigledno da se u njemu ne snalazis.
      E da mi je doziveti da ti samo jednu jedinu tvoju budjavu tvrdnju potkrepis i nekim dokazom, ovako sve se svodi na izmisljene tvrdnje nekog neinformisanog i isfrustriranog lika.
      Mogao bi poceti tako sto bi nam rekao po kojoj normalnoj ceni se prodavala ta ZOTAC graficka pre ove nestasice?
      Samo nemoj mi po stoti put odgovoriti nekim imbecilnim i besmislenim komentarom, daj mi neki odgovor koji je prihvatljiv u stvarnom svetu. Evo i mala pomoc, normalan odgovor glasio bi “tada i tada se ova ZOTAC graficka prodavala po toj i toj ceni”

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 04.08.2017 - 20:18

      1060 3gb su se prodavale po 170€ nebitno koi brend

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 04.08.2017 - 20:39

      Uh, dobro sam prosao. Po tvom komentaru plasio sam se da ces me unistiti sa nekom cenom od stotinjak evra. Kada sam video cifru od 170€ u trenutku sam osetio olaksanje. Covece ova rasprava sa tobom je nevidjena smejurija.
      Samo u tvom imaginarnom svetu nije bitno koji je proizvodjac, kolika je garancija, da li je sa jednim ili dva ventilatora, hladnjak sa ili bez heat-pipe cevi…jer jednostavno nista od toga nije bitno, bitan si samo ti!

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 04.08.2017 - 21:11

      90% sam siguran da je bia armor

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 04.08.2017 - 21:33

      MSI Armor je jedna od boljih karti i GTX 1060 3GB koliko se ja secam najniza cena bila je 190€, u fazonu kao 189.90€ i slicno.
      Bilo ih je i po 180€ ali od slabijih proizvodjaca sa slabijim hladjenjem, 179.90€ za mene nije 170€.
      Graficka koju sam preporucio berac_malina39 moze da se nadje i jeftinije ali ne salju za Hrvatsku pa mu to nista ne vredi.
      https://www.mindfactory.de/product_info.php/3GB-ZOTAC-GeForce-GTX-1060-AMP–Edition-Aktiv-PCIe-3-0-x16–Retail-_1135939.html
      Ona cena sa amazona posle visemesecne totalne nedostupnosti koliko toliko jakih grafickih karti je i vise nego ok, pogotovo ako se u obzir uzme cinjenica da dugo stedjen novac za neko parce hardvera moze da se potrosi na gluposti dok kazes keks.

    • berac_malina39

      @zeljo024, 05.08.2017 - 00:38

      Hvala
      Eto
      Nije da je i 230 eura samo tako al najjeftinije sto mogu nac, zapravo ovaj ni nisam ja nasao
      Ne mogu se odluciti ocu li cekati jos malo ili ne, vidjet cu jos, jer je ovo jedino donekle normalno sto sam vidio, kad vidis 1050ti za 250 eura da ti srce stane
      Osim toga, procitao sam sve ove komentare i ne znam sto da kazem osim da se s ovaj lik nije normalan
      Rekao bih ti da ga ignoras, ali iskreno zanima me koliko ce se jos dugo sramotiti i padati pod noz za svaku stvar koja se spomene

    • Mister_Cro_Noob

      @berac_malina39, 05.08.2017 - 00:49

      Pokusaj na ebayu naci graficku kao Radeon Fury X. Izvrsna je 1080p, moj je drug koristi i vrti mu PUBG na 200 FPS (Sve na medium osim shadow, texture i effects).
      Evo ti link za pristojnu cijenu : http://www.ebay.com/itm/SAPPHIRE-Nitro-Radeon-R9-Fury-4GB-Tri-X-OC-Great-for-mining-Ethereum-Zcash-/182692049417?epid=1465963138&hash=item2a894b7209:g:kE4AAOSwbY9ZfB~s

    • berac_malina39

      @Mister_Cro_Noob, 05.08.2017 - 12:10

      Ne znam bas, nekako mi je pre skupa ta. Nasao sam 1060 6gb za 250 eura pa razmisljam o toj i o ovoj koju mi je zeljo024 predlozio, ali hvala svejedno, vjerovatno cu pocekat jos malo pa vidjet sto cu i kako cu, pa ako se i cijene te spuste mozda nabavim tu, ali je vec malo stara pa ne znam. Vidjet cu, ali hvala svejedno

    • zeljo024

      @berac_malina39, 05.08.2017 - 11:24

      Posto je posle duzeg vremena tek pocela dostupnost po nekim normalnijim cenama bilo bi logicno jos malo sacekati, taman da prodju ove vrucine. Jos nikad se nije desilo da je na trzistu velika potraznja za nekim hardverom a da proizvodjaci na kraju nisu uspeli zadovoljiti tu potraznju.
      Mozda bi najpametnije bilo loviti neku GTX 1060 od 6GB, sa njom bi vec bio siguran da ces u potpunosti iskoristiti snagu grafickog cipa. Ako bi igre igrao samo u 1080p rezoluciji 3GB memorije ne bi pravio neki problem. Kolicina memorije na grafickoj najvise igra ulogu kod visih rezolucija, na primer 2K rezolucija treba mnogo vise memorije od Full HD jer ima duplo vise piksela.
      Ako ti je dosadilo da cekas mozda je dobro i neko prelazno resenje poput Zotac GTX 1050 Mini koja na amazonu trenutno kosta 112€, plus sa njom kao i sa 1060 dobijas kod za Rocket League koji na steamu kosta 20€ a trebalo bi da se moze prodati za minimum nekih desetak evra koji bi pokrili postarinu. Ta graficka nikad ranije nije mogla da se nadje po jeftinijoj ceni od te pa sa njom ne bi ispastao zbog ovog divljanja cena.
      Sto se tice ovog lika on se tesko moze umoriti od kratkih i kancerogenih komentara, verovatno se oseca pobednicki kada neko na takav njegov komentar odgovori nekim dugackim komentarom.

    • berac_malina39

      @zeljo024, 05.08.2017 - 12:15

      Da, pocekati cu najvjerovatnije, i na kraju ce ispast da cu kupit 1060 za 220 eura ili tako nesto
      Ne zelim 1050, iskreno, mogu si priustit nesto jace pa da budem sigurniji, pa cu vjerovatno tako napraviti, a Rocket League vec imam pa bih kod vjerovatno dao prijatelju. Hvala na pomoci i prijedlozima, i ti i Mister_Cro_Noob, cijenim to.

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 06.08.2017 - 15:33

      “Jos nikad se nije desilo da je na trzistu velika potraznja za nekim hardverom a da proizvodjaci na kraju nisu uspeli zadovoljiti tu potraznju.” – r9 290 genije

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 06.08.2017 - 20:26

      Zaboravio si na RX 470, 480, 560, 570, 580…genije
      Pod “nekim hardverom” mislio sam na graficke karte uopste, ne na neku koja je bila na ceni kod majnera. To je razumeo svako ko nema mentalnih smetnji.
      Ili si mozda hteo da reci da je tada bila nestasica i GTX 780/780 Ti? Genije

    • HappyBloodyUser

      @zeljo024, 07.08.2017 - 15:20

      ti ili neznas citat ili si glup ko kurac a izgleda da je u pitanju oboje

    • zeljo024

      @HappyBloodyUser, 07.08.2017 - 21:17

      Eto, to je vec neki napredak. Utvrdili smo da ja ne znam citati i da sam glup ko k…
      Sad ti samo treba da mi procitas sta si napisao i lepo objasnis sta tu u stvari pise.

  • mOOha

    31.07.2017 - 14:31

    @zeljo024 – u pravu si, i dok je meni apsolutno svejedno koji brand trenutno ima jaču karticu jer me kapovi ne zanimaju i kupujem ono što mi najviše donosi za novac ipak je neizbježna jedna opaska — ovo as Preyem je stvarno smiješno jer igra nije ni najmanje dovoljno zahtjevna niti grafički posebna (tehnološki — stilski stvartno dobro odrađeno – makar je kopija Dishonored stila u moderan SF) da bi bila neki etalon za predstavljanje nove generacije hardvera. Jedini smisleni rezultat toga je da se ljudi koji imalo znaju o situaciju zapitaju je li AMD podbacio s performansama pa nije bio u stanju pokazati nešto zahtjevnije.

  • Black op

    31.07.2017 - 17:55

    Imam utisak da je rx vega, kao i zen, samo nusproizvod serverskih I prosumer procesora i APU-a.

    • vinca1982

      @Black op, 31.07.2017 - 18:46

      Možda si i u pravu. Mislim da Vega nije rađena sa gamingom na umu,i dok na serverima AMD može zaraditi,i drago mi je za njih-ja ne znam sada čime uposliti svoj UWQHD freesync monitor,jer mi vega nikako ne obećava neke performanse,ali vidjet ćemo kad dođu AIB verzije

  • KhorneFlake

    31.07.2017 - 19:37

    Djeluju solidno, ali pomalo razočaravajuće za one koji su možda očekivali približan nivo 1080Ti performansi. A i kasne fino, izgleda da je sad red na CPU diviziji da uzvrati uslugu RTG-u koji ih je godinama održavao u životu dok su spremali Zen. Mrzim što moram još mjesec čekati da se pojave custom modeli, jedan je već najavljen od Asus-a. Još kad bi Sapphire izbacio opet kakav Vapor-X mojoj sreći ne bi bilo kraja. Mušteriju za moju 480-ku sam već pronašao odavno.

  • 1oR

    31.07.2017 - 23:19

    Price,obecavanja,Vega, again, again… again. Djelujete,djelujete inzinjeri iz AMDa,manje pricajte, djelujte,izbacite tu Vegu vise,bla bla bla

  • ivanakamarkus

    01.08.2017 - 10:36

    400$ to je cca 2500kn a kod nas ce bit preko 3000…

    • CRO_PvtObvious

      @ivanakamarkus, 03.08.2017 - 19:02

      narucuj preko amazona.de, barem ja tako planiram

  • CRO_PvtObvious

    03.08.2017 - 18:57

    “Kao što možete vidjeti u promotivnom videu, većina igara koje se spominju dolazi iz Bethesde, a njihove igre su dogovorom posebno optimizirane baš za AMD-ov hardver”

    Ne razumijem u cemu je problem kada je nvidija sama promovirala gameworks, cije su igre cak postale standard za benchmarking.

    AMD cak ni ne promovira svoju vrstu “gameworksa”(koji je na rubu scammanja dosta anti-kompetetivan proizvod i tehnika), nego su jednostavno pripremljeniji za buducnost, tj. dx 12 i vulkan – vidjet cemo kako se nvidija sa voltom odgovoriti amd-u 😀

    Znaci, AMD ima potpuno pravo testirati svoje proizvode na podrucju u kojem je jak, i koji ce postati buducnost uskoro. Iako istina je da su mogli i pokoje DX11 igre nabaciti. Pozz

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?