HCL.HR

AMD Ryzen 5 1600X obara rekorde s radnim taktom od čak 6GHz

Juraj Bevandić 14.04.2017.   •   34 komentara   •   Tehnologija


Izgleda da je AMD Ryzen 5 1600X koji ima šest jezgri moguće overclockati na rekordnih 6GHz, ali samo ako imate tekućeg dušika za hlađenje pri ruci.

Ryzen overclock

AMD je predstavio svoju Ryzen 5 liniju procesora koja je gamerima vrlo privlačna, posebice 1600X model jer za puno nižu cijenu ima jednaki radni takt kao i Ryzen 7 1800X koji svoju cijenu opravdava višim brojem jezgri i threadova. Onima koji vole izvlačiti mast iz svojih mašina 1600X bi mogao postati još privlačniji s obzirom da se vrlo dobro i stabilno može overclockati.

YouTube korisnik der8auer uspio je s tim procesorom oboriti rekord u overclockiranoj brzini za procesore sa šest jezgri. Natjerao ga je na radni takt od vrtoglavih 5,905.64MHz iliti skoro 6GHz te postigao rekordne rezultate u Cinebenchu , GPU Pi, and Geekbenchu 3.

To je ostvario na Asus ROG Crosshair VI Hero X370 matičnoj ploči s 2GB G.Skill Trident Z DDR4 RAM-a i Samsung SSD od 128GB. Ali naravno, to nije sve jer se morao poslužiti tekućim dušikom za hlađenje kojim je dosegnuo temperature od -170°C, tj. prosječnog ljeta u Sloveniji, a tek onda pokrenuti overclockati procesor. Ako nemate pristup takvoj opremi, čujemo da se sasvim solidno i lako overclocka na 4GHz.

Komentari (34)

  • Silvio_7Tech

    14.04.2017 - 16:14

    Slovenija ima ljeto? ??

    • Juraj Bevandić

      @Silvio_7Tech, 14.04.2017 - 16:17

      Ma to sam pročitao negdje na internetu, možda nije istina. 🙂

    • Brinko

      @Juraj Bevandić, 14.04.2017 - 16:51

      Uvijek je moguće

  • KhorneFlake

    14.04.2017 - 17:31

    Skoro duplo od normalne radne frekvencije. Baš fino, samo pitanje koliko života procesor u takvim uslovima može dati, a ne samo da se nabrzaka odvrte neki benčovi. U svakom slučaju, dobra stvar za one koji se bave ovim. Meni overklokovanje nikad nije bilo privlačno s toga sam i uzeo 1800X koji je sigurno najmanje isplativ, zato što volim da sve samo sastavim i ništa ne diram. Onima koji su vičniji ovome mogu uzeti neki od ne-X primjeraka (1700, 1600,…) i uz malo truda izgurati blizu performansi X modela za dosta manje novca.

  • PppPP

    14.04.2017 - 18:05

    nije 6, nego 5.9 #clickbaited… 😀 btw lako se overclocka na 4ghz haha pa boost mu je već na 4 ghz 😀

    • Black op

      @PppPP, 14.04.2017 - 19:34

      Boost ne radi na svim jezgrima.

  • Oblakoder

    14.04.2017 - 20:01

    Kad se samo setim kad sam pre 3 godine kupovao procesor svi drugari su me ubedjivali daj 50 eura vise, kupi i5 ,a ja ostao veran AMD-u, kupio FX-8350 i ne samo da nisam pogresio nego nemam nameru da ga menjam jer na njemu najnovije igre lepo rade,pogotovo dok mi nije riknula R9-270x,sad imam dosta slabiju R7 360 dok ne kupim neku bolju.Mogu samo da zamislim kakvu ce pometnju na trzistu da naprave ove azdaje pogotovo kad se pogleda koliko su povoljnije od Intela.

    • Silvio_7Tech

      @Oblakoder, 14.04.2017 - 20:31

      Kupi opet od AMD-a.

    • 1oR

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 00:50

      I ja sam kupio FX prije gotovo 3 godine i dan danas radi odlicno,u stvari radi vrhunski ali nema dileme da ga I5 6600k ili neki slabiji i5 raskomada 🙂 Nisu pogrjesili drugari ako su te tako savjetovali,ni najmanje. Sto se tice povoljnosti koje si naveo nisam bas siguran da li je to povoljno.Kod nas u Bosni X1700 je 25evra skuplji od 6700k od kog je dobro dobro sporiji u svakoj mogucoj igri.Mene testovi u R15 ne zanimaju, zanimaju me performanse u gamingu….Nisi pogrjesio,jos uvijek je FX super CPU ali intel je intel…Probao sam bas nedavno kod druga Laru Croft na i56600k,pojeo me 15 FPS u prosjeku,negdje cak i 20.

    • Oblakoder

      @1oR, 15.04.2017 - 07:44

      Uh pa ne bih bas rekao da ga raskomada ali da budem realan jesu i5 bolji ,a koliko sve zavisi od igre do igre.Prava rec bi bila da su malo bolji ,a recicu ti jos da je u ovom trenutku razlika u cenu izmedju ta dva procesora 100 eura(u Srbiji).

    • Oblakoder

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 10:04

      Moram samo da se ispravim jer sam gledao cenu za i5 6600 ,a razlika izmedju i5 6600k i fx8350 je u ovom trenutku okruglo 115 eura sto znaci da za te novce mozete kupiti 8gb rama i maticnu plocu.Ne dovodim u pitanje kvalitet Intelovih procesora samo mi je neverovatno da neko moze biti toliko gramziv 🙂

    • 1oR

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 11:58

      Kod nas u Bosni razlika je 70 evra. Toliko je i56600k skuplji,nov naravno.Ne znam kako ti gledas ali za mene 20 frejmova vise ili 25-30 zavisi od igre je razbijanje nikako mala razlika, kako ti kazes mala razlika 🙂

      https://www.youtube.com/watch?v=1l3snjh9S5U

    • Oblakoder

      @1oR, 15.04.2017 - 12:57

      Kod nas u Srbiji varira razlika ,a na sajtu jedne od popularnijih prodavnica razlika je okruglo 115 eura.Intel i5 6600k je 32000,a fx8350 je 17800 dinara ,sto je skoro pa duplo skuplje…Razlika pri istim podesavanjima od 10 do 25 fps-a po meni nije vredna tih para pogotovo sto se taj fx lako klokuje i poenta moje price nije da je Intel los nego da preteruju sa cenama 🙂

    • KhorneFlake

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 14:58

      Dovoljno je da pogledaš komentare ispod tog videa da ti sve bude jasno. Svako može da čupa benčove sa DŽ kanala i sajtova koji, poput ovog, ne znaju ni koji socket FX-8350 koristi. Da ne spominjem da je upitno da su ikad navedene i dohvatili.
      Četverojezgarni procesori bez hypertredinga su danas, realno, low-end kategorija. Jasno, ako ih kombinuješ sa približno istom kategorijom kartica, tipa GTX1060 ili RX480, isplativi su. Ali sa jačom već postaju bottleneck: http://imgur.com/RwrTuXA
      To ti je i5 u kombinaciji sa GTX1070, 100% iskorišćen i nema čime više da se pruži, pri čemu kartica radi sa jedva pola snage jer je procesor koči. Imaš još primjera: http://imgur.com/6TKzW0O
      Internet je ogromno mjesto, na njemu svako može da nađe što mu odgovara da dokazuje što god želi. Imaš i testove gdje u quad i7-ice imaju jadne minimume i stutter. Nemoj da te svako nagovara, samo totalna neznalica može kombinovati karticu iz višeg ranga danas sa četverojezgarcem koji čak ni HT nema.

    • Black op

      @KhorneFlake, 15.04.2017 - 17:40

      U ovom 720p benchu nije dovoljan zato što je situacija nerealna, GPU će biti ograničavajući faktor cijelo vrijeme, i kod low end gejmera I kod entuzijasta na 2k i 4k rezolucijama.

    • KhorneFlake

      @Black op, 15.04.2017 - 17:55

      Nije mi jasno kako je GPU ograničavajući faktor kad vidiš fino da jedva sa pola snage radi, s obzirom da su podešavanja namjerno smanjena da se vidi koliko mogu procesori… Doduše, za tako nisku rezoluciju nije ni čudo što ne ide preko, ali sa i5-icom ne radi ni na toliko, jer procesor daleko prije kartice udari na kraj svojih mogućnosti.
      Kao što rekoh, testova i raznoraznih metrika imaš koliko hoćeš. Quad je danas minimum minimuma, šta vrijedi što ima max frejmova 5% više kad ima gore minimume i stutteruje češće kad u novijim igrama udari na kraj svojih mogućnosti. Prethodna igra Relic Entertainmenta, CoH2, koristio max dva jezgra, a sad za svoju novu – Dawn of War 3, navode preporuku da se ima minimum procesor sa 4 prava jezgra za veće mape (a ne kojekakve i3-ce i Pentiumi sa HT-om). I šta još možeš da radiš pred toga? Ništa.

    • Black op

      @KhorneFlake, 15.04.2017 - 20:38

      Pa vidiš fino da se igra vrti na većem framerate-u nego što to ijedan normalan monitor može prikazati, osim ako imaš dvojezgrenca ne vidim kako će CPU biti bottleneck, jedino ako imaš multi GPU konfiguraciju ili hoćeš više od 75 fps.

    • KhorneFlake

      @Black op, 15.04.2017 - 20:50

      Pa šta? Igram i Team Frotress na 300fps samo imam cjepkanje ekrana kad je Freesync isključen i ide preko 60. Meni je savršeno jasno da je GPU bottleneck u većini situacija kad se igra na max podešavanjima. Ali vidiš, sad kad je izašao Ryzen odjednom je postalo popularno koristiti 720p low podešavanja, da se nađe slamka spasa za novije Intelove procesore koji rade na višim frekvencijama.
      Da ne spominjem da 7700k sa svoja četiri jezgra i 8 tredova troši više i grije nego Ryzen sa 8c/16t. A srećno i sa overklokom i slinama koje Intel ovih dana stavlja za termalnu pastu, mora se štediti, siromasi su u teškoj situaciji… Bar će na njima zaraditi ovi što su počeli da proizvode alatke za delidovanje. Da, i to sad postoji.
      Šteta što ovakav vid testiranja ne čupa i5-ice kao i7-ice.

    • KhorneFlake

      @Black op, 15.04.2017 - 23:32

      Ali, vidiš, mogu da razumijem da ima ljudi kojima ne treba bolje. Neki imaju grafičku koja ide uz takav procesor, tipa i5. Ali pokušaj da shvatiš da neko pokušava da brani svoju buduću investiciju očajnički tražeći bilo šta, sa bilo kakvog nikad_čuo kanala, pljuje po tuđem procesoru koji nikad ni vidio nije, i onda postavi video u kome vidiš ovakvu scenu:
      http://imgur.com/3QRQdQl
      Znaš kad kažu sam sebi pucaš u nogu? Umalo nisam isprskao tastaturu kafom.

    • 1oR

      @KhorneFlake, 16.04.2017 - 00:10

      http://imgur.com/a/BFnQT Branim ga jer je legenda od procesora ne moja Investicija. Moja investicija je 7700k. Ja sam profesionalac,a profesionalac ne kupuje 8 jezgara pa onda 4. Da,i7700k, to je onaj CPU koga je AMD pokusavao da dohvati dok je sklapao Rysena. I ocigledno je to ostalo samo na pokusaju tajhttps://www.youtube.com/watch?v=HZPr-gNWdvI. Ne znam ko gdje puca ali kad smo kod prskanja RYSEN 1800 je bas poprskan od njega. Kao Mia Kalifa na kraju scene lol…

    • 1oR

      @KhorneFlake, 16.04.2017 - 00:15

      Da,izvini zaboravih napisati za grafu. Ova graficka ide uz bilo koji procesor. Slaze se predivno sa bilo kojim.U stvari,toliko je jaka da joj CPU i ne treba. To je upravo ona grafa koja je razvalila OC model 480ke….

    • 1oR

      @KhorneFlake, 15.04.2017 - 22:35

      https://www.youtube.com/watch?v=eIDaEnA-ItU

      To je taj I5 koji ”nema vise cime da se pruzi”:)
      Samo totalna neznalica moze danas kupiti 1800 i pusiti ga od prevazidjene i5 ice koja kosta svega 430 maraka. Na momente jadno i zalosno….

    • 1oR

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 15:21

      Kod vas u Srbiji ocigledno nisu dobri s glavom.. 20 fps u prosjeku nije malo,i te kako je velika razlika.. Klokuje se on nema sta ali nije to to opet.Dizao sam ja svoj na 4.4, minorne razlike a samim tim 6600k je stvoren za overklok.Na 4.5ghz jede FX kako hoces.Ma i na default taktu ga jede…Pojede Rysena bilo kod a ne FX starog 5-6 godina 🙂 I5 je skuplji od amda i to sa pravom. Zato su im ploce jeftinije nego AMD ove pa ti ga dodje na isto stim sto dobijes jos 20fps…

    • trulex

      @Oblakoder, 15.04.2017 - 03:04

      Ja od amd-a odustao jer se previše grije, frižderom ga nisam mogo oladit, sad fino intel ko beba radi.

    • 1oR

      @trulex, 16.04.2017 - 00:12

      Ja morao NH-D14 kupiti da bi svoj AMD cpu ohladio haha.

    • Oblakoder

      @1oR, 16.04.2017 - 01:33

      Cek bre pa sta raditi vi sa tim procesorom?Drzite ga u krilu?Da kukate na buku koju pravi kuler to bi
      bilo ok. Ja posedujem fx-8350 3 godine i meni procesor radi bez ikakvih problema ,a kome smeta buka i hoce da klokuje normalno da ce da zameni kuler za neki bolji!Kakve konkretno probleme imate sa temperaturom?Oznojio vam se hdd,ram memorija ili se ne daj boze neko opekao na cpu? 🙂

    • 1oR

      @Oblakoder, 16.04.2017 - 02:31

      Ne znam kakve probleme Trulex ima kod mene sve radi kristalno savrseno 🙂 Ne desktopu temperatura mi ne prelazi 21 stepen dok je u igri pod punim opterecenjem temperatura nikada nije presla 35 stepeni xD. Mada sam cuo da se FX8320 i 8350 dosta griju sa stock kulerom. Ja nisam stigoa da se uvjerim,stock kuler sam koristio puna 2 dana.Toliko je bio dobar 😛

    • mr-crime

      @1oR, 19.04.2017 - 11:27

      Znaš one stolne usb ventove za ljetne dane? Tako mi FX stock izgleda. Sobna temperatura pređe 15°C on skoči na 50 u HD filmu.

      Ali ako si na njega stavio nešto kao Hyper 212 onda si miran do 4.4GHz.

      Meni nisu jasni ovi koji uspoređuju 6600k i FX. To je kao uspoređivanje novog mercedesa i 10 godina starog golfa. Nema smisla. FX je otprilike generacija 4690k. Kad njih usporediš dobiješ pravi rezultat koji nije odraz vremena koje je prošlo.

      A Ryzen? tu moramo pričekat malo, pa i intelovi kabyji su underperformali u početku. A intelovi su. AMD treba vremena da nagovori kojekakve studije da updateaju igru na tako zahtjevnom i kompliciranom nivou.

  • Oblakoder

    14.04.2017 - 21:13

    Ako mislis na procesor svako da hocu kad dodje vreme za to,a ako mislis na graficku i nju cu od AMD-a ali nikako PowerColor jer sam se sa njom opekao…Tako da ne krivim AMD sto mi je crkla graficka ako je tvoj komentar isao u tom smeru.

  • Galaxy

    15.04.2017 - 00:15

    Slabo slabo i7 extreme edition overclockan do 8ghz

  • 1oR

    15.04.2017 - 00:46

    Graficke karte su im obicno mud* ali sa procesorima vise nije taj slucaj,iako je bilo do sada tako… Sa rysenom su napravili vrhunski posao. Zaostaje u gamingu za svim intelovim procesorima ali moguce je da ce se i to promjeniti u buducnosti. Ipak treba vidjeti krajem godine neke nove igre kako ce raditi na ovom procesoru,dok ga developeri isprobaju i iskoriste kako treba. Ja cu sigurno ici na Intel ali i pored toga nema dileme da AMD konacno ima fenomenalan CPU.

  • karlod1997

    15.04.2017 - 14:49

    Prema sadašnjem trendu napredovanja PC igara ispada da bi tribali minjat konfiguraciju računala svake 2 godine, jer i ove zadnje verzije i Intela i AMDa (šta se reklamiraju svugdi), po pitanju i procesora i drugih hardware djelova će za 2-3 godine biti prapovijest, i mislim da je to brutalna zarada za proizvođače, kako hardwarea tako i softwarea, zbog toga jer će se PC igricama podredit sve, tako i mijenjanje konfiguracije netom kupljenog računala. Jer je smiješno da je sistem requirement za neku igru sličan (da ne pretjerujem pa kažem skoro identičan) kao i minimum sistem requirement, jasno mi je da se proizvođači time žele zaštiti, ali mislim, koliko god igranje igrica bila strast i nekome način života, mislim da dolazi u rang sa bilo kojom vrstom ovisnoti, ne po tome da se ne možeš odviknit od WOWa, LOLa ili FIFAe , nego po tome koliko se troši na to, ispada da potrošnja na zamjenu nove konfiguracije novog računala radi igranja nove PC igre ispada skuplja od npr. nabave najskuplje droge, jer osim šta platimo masnu cijenu za neku random igru, nego joj moramo i osigurat potrebnu konfiguraciju, kako u hardware smislu tako i u software smislu, i tako ponovo za 1-2 godine, iskeširaj za igru, pa pljuni pare za konfiguraciju. Šteta šta je gaming “postao” (kako i većina stvari) zabava za pinežljive. Pozz

    • mRnjauu

      @karlod1997, 15.04.2017 - 17:31

      Hm. Slazem se. Kad se pogleda, nove igre sa sadanjim najjacim konfiguracijama ne uspijevaju stabilno ni 60 fps sto je apsurdno.

      Prije 10ak godina je bilo smijesno ako u codu4 nisi imao 250 lock, a nisu ni postojali 144hz+ monitori.

      Treba vidjeti kako ce se sve to razvijati jer trenutno se ne isplati mijenjati konfiguraciju jer uskoro solazi i ddr5 ram i gddr6 grafe, a i procesori bi trebali biti puno jaci.

      Ako to malo ne stabilizira trenutnu situaciju, treba pc gaming lagano odjebat .

      Sadasnje cijene su previsoke za jacinu komponenti ako nisi iz SAD-a

  • karlod1997

    17.04.2017 - 12:13

    Da.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?