Brothers: A Tale of Two Sons – dva brata, dvije sudbine
Na današnji dan prije točno 10 godina igrala se igra Brothers: A Tale of Two Sons, prva na kojoj je radio tvorac kasnijih hitova A Way Out i It Takes Two.
Nije baš čest slučaj da filmski redatelji napuštaju medij filma kako bi kreirali videoigre. Međutim, upravo je takav slučaj bio kod Josefa Faresa, tipa koji je deset godina režirao filmove (i za njih bio nagrađivan) pa se onda prebacio na izradu videoigara.
Faresovu tranziciju iz svijeta filma u svijet videoigara mnogi pamte po njegovom monologu na The Game Awardsu gdje je u kameru viknuo “Fuck the Oscars” pokazavši srednji prst. Međutim, tranzicija je počela i ranije – na današnji dan prije 10 godina kad je lansirana igra Brothers: A Tale of Two Sons.
Fares tada nije imao svoj studio nego je u suradnji sa švedskim Starbreezeom razvio igru fantastične tematike. Brothers: A Tale of Two Sons bio je specifičan po tome što je igrač u toj igri kontrolirao dva lika u isto vrijeme. Svaki je lik imao “svoju” analognu palicu i svoj set tipki, ali na jednom kontroleru – jer Brothers nije bio zamišljen kao kooperativna igra.
Svaki je lik imao “svoju” analognu palicu i svoj set tipki, ali na jednom kontroleru – jer Brothers nije bio zamišljen kao kooperativna igra.
Ipak, osnovne mehanike u igri bile su kooperativne. Braća su morala surađivati kako bi prešla preko raznih prepreka. Svaki je lik imao specifične mogućnosti i mane. Na primjer, stariji brat bio je snažniji i mogao je gurati ili vući predmete, dok je mlađi brat bio sitniji te se mogao provlačiti kroz uske prolaze ili ograde, ali nije mogao plivati.
Brothers: A Tale of Two Sons postavio je temelje za kasnije igre Josepha Faresa. To je u prvom redu bila obavezna suradnja među likovima, a nakon toga imali smo i obilježje emotivne priče o odnosu tih likova. Upravo je zbog toga Brothers bio hvaljena igra s visokim prosjekom ocjena.
Igra je prvo lansirana kao ekskluziva za tadašnju konzolu Xbox 360. Već je nakon mjesec dana bila dostupna i na PC platformi i PlayStationu 3, a kasnije je dobila verzije za PS4, XBO, Nintendo Switch, iOS te Android. Nekim čudom igra je na VGX Award Showu 2013. dobila nagradu za najbolju Xbox igru u konkurenciji s GTA 5, BioShock Infinite i Tomb Raiderom.
Antiesreg
07.08.2023 - 13:27Odigrao !? fenomenalna igrivost prepuna invencija pogotovo u interakciji dva brata. Jedina zamjerka je što je malo prekratka ali OK ne mreš napraviti baš sve 🙂
MD2
07.08.2023 - 14:46Ova igra je umjetnost.
Cone3006
07.08.2023 - 14:53Koliko mi osećanja tokom igranja ove igre.Prelepo
Cone3006
@Cone3006, 07.08.2023 - 14:53Mix*
battery992
07.08.2023 - 16:42Moj Brother i ja, prijatelja dva, drugo vrijeme ista sudbina 😁
John_Constantine
07.08.2023 - 19:01Kad se sjetim te odlične igre, uvijek padnem u depresiju.
Chaos777
07.08.2023 - 22:26Kakva dva legendarna dana u nizu a govorimo o avgustu za koji kao stoji da slabo izlaze igre itd. vec sutra ce biti 10 godina od Papers, Please igre koja je napravila isto kao i ova citavu malu revoluciju u vezi video-igara
John_Constantine
@Chaos777, 08.08.2023 - 20:52Uf, papers please je bila isto odlična. Probao sam slične igre, ali mu nisu niti do koljena
Nardev
07.08.2023 - 22:37Predivna igra napravljena u UE3 engineu.Nakon nje su uslijedili :a way out, it takes two od istog developera.
Marko Agatic
07.08.2023 - 23:38Bas sam se neki dan podsjetio i odigro igru
Virty
08.08.2023 - 09:13Lipa igra, davno odigra.