HCL.HR

EA je u zadnjem tromjesečju zaradio milijardu dolara samo na mikrotransakcijama

Hrvoje Smoljić 31.01.2020.   •   44 komentara


Electronic Arts i na kraju ove godine pliva u novcu zarađenom od mikrotransakcija pa za iduću generaciju konzola pripremaju sve glavne krave za još veću mužnju.

Electronic Arts je u blagdanskom tromjesečju ostvario uspjeh iznad vlastitih očekivanja. Prema financijskom izvješću za protekla tri mjeseca, EA je samo na mikrotransakcijama, maštovito nazvanim “Live Services” zaradio gotovo milijardu dolara. Izvješće ne uključuje zaradu od mikrotransakcija mobilnih igara koji bi brojku zasigurno gurnule preko milijarde.

Kao i u prethodnim godinama, EA je u 2019.  najveći prihod, onaj od gotovo tri milijarde dolara ostvario od mikrotransakcija. Tu su ponajviše zaslužne sportske igre Fifa, Madden i NHL i njihovi Ultimate Team modovi, ali nije zanemariva ni zarada od Star Wars: Battlefronta 2 i Apex Legendsa. EA povećani uspjeh Battlefronta pripisuje interesu za Rise of Skywalker film dok ga za Apex Legends objašnjavaju boljim sezonskim sadržajem. Planiraju nastaviti isporučivati taj nivo kvalitete i u igrinoj četvrtoj sezoni, ali i uskoro završiti njenu mobilnu inačicu.

Najpozitivnija stvar je svakako neočekivani uspjeh Star Wars Jedi: Fallen Ordera. EA je originalno očekivao 6-8 milijuna prodanih primjeraka, no po novim projekcijama očekuju prodaju 10 milijuna primjeraka do kraja trećeg mjeseca.

EA je uvijek gladan pa naravno već gleda nadmašiti ove pozamašne brojke. U skladu s tim kažu kako će u novu generaciju konzola ući s svojim najpopularnijim franšizama. Za sada je potvrđen samo novi Battlefield, a otprilike možete pretpostaviti i dobar dio ostalih.

Komentari (44)

  • Bojko

    31.01.2020 - 20:18

    Neka ih stave u Skate 4, samo neka ga više naprave!!

    • chocobo_047

      @Bojko, 01.02.2020 - 14:39

      Nisam nikada igrao neku od Skate igara (THPS jesam) ali četvorku bih rado igrao. Samo da bude i za PS4.

  • Kratosov Boy!

    31.01.2020 - 20:21

    Ne razumijem kako se svi žale na mikrotransakcije a onda se nešto ovako dogodi

    • MakikaM91

      @Kratosov Boy!, 01.02.2020 - 03:37

      Zavisi samo tko je to svi.. Britanci i Ameri nemaju problem sa tim, ja imam problem a i ti isto jer nama je 10 puta teze u bilo kojoj igri. Ali me isto tako i ne brine jer tko ima investirat 20.000$ na igru za jedan mjesec neka izvoli, ja to vidim kao varanje da prodzes igru i uopce me ne interesuje. A svi pravimo usluzi EA, kad vide da igraju i oni koji nemaju a i oni koji imaju, cim prave takav novac ne vredi im da se trude okolo igre i njihova poboljsanja.

    • funky0308

      @Kratosov Boy!, 01.02.2020 - 12:52

      I bas zato, samo neka tako nastave. Kada je netko spreman zasipati izdavaca sa hrpom novaca kroz mikrotransakcije vec placene igre i to ne jeftine igre, onda to treba i koristiti. Ne moze im nitko nista zamjeriti sto se tice ekonomske racunice i izvora prihoda. Dok postoji potraznja, postojati ce i ponuda. Da je vecina pametna (a ocito nije) , ovakve ideje se ne bi podrzavale i sam EA bi jednostavno morao odustati. Ovako im se stvarno ne mogu zamjeriti nametanja mikrotransakcija i otimacine jer smo oticito to spremni placati. Ja im pare ne dajem. Svake dvije, tri godine kupim FIFU i dobro, kupim igre koje nemaju ove otimacine i tim cinom pokazujem da nisam njihova ovca za sisanje, a sebi ne uskracujem zabavu. Dati 60ak eura za Battlefront, a nakon toga barem jos toliko kroz mikrotransakcije ne planiram i ne pristajem na to. Steta sto vise ljudi tako ne razmislja. Uvjerilo ih se da single player tip igre nije mrtav i nakon toga smo dobili solidnu SW igru (Jedi Fallen), moglo ih se uvjeriti i da micu mikrotransakcije, sigurno ali dok krava daje mlijeko, sigurno nece u snicle..

  • deanHR

    31.01.2020 - 20:32

    Bravo, budale, samo naprijed. Svi vi uključeni u mikrotransakcije ste genijalci

    • Play for fun

      @deanHR, 01.02.2020 - 07:26

      Sve si rekao da se nema šta dodati. Iste te budale koji plaćaju mikrotransakcije dati će pohvale na te igre i neće u tome vidjeti ništa loše.

    • KixzoR

      @Play for fun, 03.02.2020 - 20:51

      pa normalno nešto što si platio nečeš reč slučajno da je loše ili neznam šta jer onda bi se sam sebi p**** u usta!!!zato i je gaming industrija di je sa poluproizvidima.svaka čast neki developerima ali tahvih je 1% možda ostalo je sve pranje para na neradu!!!

  • Vikror_Car

    31.01.2020 - 20:55

    Cak i za EA je to puno, bozez, to nije uopce normalno.

  • Dajsikeks

    31.01.2020 - 21:11

    “Uči u novu generaciju”, da, s čime? Sa copy paste sportskim igrama i Battlefield kojeg će onda popravljati mjesecima kasnije

    • movie

      @Dajsikeks, 03.02.2020 - 14:37

      Koga briga kada se račun u banci podebljava svakim novim izlaskom nove tj stare igre.

  • Dick Johnson

    31.01.2020 - 21:12

    Kad ljudi neće/nemogu glasat novčanikom jedini način da se rješimo ovog zla je da se zakonski zabrani.

    • PppPP

      @Dick Johnson, 31.01.2020 - 21:30

      Issat daj promini avatar

    • Dick Johnson

      @PppPP, 31.01.2020 - 21:42

      ne

  • Smike

    31.01.2020 - 21:24

    Od mene ova firma nije zaradila ni eura ?. Mrzim mikrotarnsakcije

  • Slavin4

    31.01.2020 - 22:12

    Evo zašto je kapitalizam loš.

    • deanHR

      @Slavin4, 31.01.2020 - 22:35

      Žalosno je što su svi ostali sustavi gori a neki i nedopustivi

  • Duanador

    31.01.2020 - 23:21

    Samo od mene ima tu bar 300eura.

    • PeroPoplava

      @Duanador, 01.02.2020 - 00:03

      Pohvalno hahhhaha

    • Duanador

      @PeroPoplava, 01.02.2020 - 12:07

      Moglo je se jos da me zena nije pocela tuc. Ali skupljam sastrane da ne zna pa tu i tamo si opet kupim.

    • MightyAloy

      @Duanador, 01.02.2020 - 12:35

      Šteta bačenih 300 eura. ?

    • movie

      @MightyAloy, 03.02.2020 - 14:38

      Koja razlika potrošenih 300 eura na ovo, kocku, cigarete ili alkohol. Još je trošenje novca na mikrotranskacije najzdravije

    • funky0308

      @Duanador, 01.02.2020 - 12:55

      Mućki provokator hahaha 😉

    • Duanador

      @funky0308, 02.02.2020 - 12:53

      ???

    • Duanador

      @funky0308, 02.02.2020 - 12:55

      Jesam. Kakve mikrotranskacije. Jedino sta uzimam dodatno uz igru je Season pass ukoliko ga ima i ako mi se svidi igra.

    • funky0308

      @Duanador, 02.02.2020 - 14:02

      🙂

  • erfatih26

    31.01.2020 - 23:32

    Strimeri su najjači klijenti.

  • 06MadMax12

    01.02.2020 - 00:53

    Dok god postoje ljudi koji kupuju mikrotransakcije, oni ih neće prestati ubacivati…zašto bi prestali kad mogu zaraditi masne pare

  • Apocalypse4987

    01.02.2020 - 08:42

    OK microtransakcije su zlo, al koliko je ovo drugačije od cigareta, kave, alkohola, prostitucije, kocke, droge itd? Ljudi plaćaju da se osječaju sretnijima i to je to. Dok ih drugi gledaju s prijezirom oni to rade sa više manje svojom lovom. A od toga će neko uvik zaradit.

    • Lovac

      @Apocalypse4987, 01.02.2020 - 11:00

      Ako nisi alkoholičar koji puši ništa ne propuštaš, tj. život nije krojen prema pušačima gdje se osjećaš ograničeno ako ne pušiš; dapače, obrnuto. Na žalost ne slažem se sa liberalizacijom oko njihove love. Da, ali da to ne utječe onda na sve, a utječe, na žalost

    • Duanador

      @Lovac, 01.02.2020 - 12:20

      Ako nisi alkoholicar koi pusi nista ne propustas?? A sta je sa zdravim zivotom koi za razliku od mikrotranskacija je neprocjenjive vrijednosti ne spominjuci da trujes i ljude u svojoj blizini a ne samo sebe. Propustas da se novac moze uloziti u neke druge stvari umjesto ih zapalit i pustit da izgore u vatri. Ako pusis prupustas daleko vise nego sto sto si covjek zeli priznat. I svijet je krojen prema nepusacima. Zato pusace sve vise i vise zatvaraju u staklene kaveze. dok za razliku od mikrotranskacija, ukoliko ulozis novac nisi odvojen od drustva u staklenom galonu dok koristis Mikrotransakcije.

    • Lovac

      @Duanador, 01.02.2020 - 15:13

      Shvatio si me obrnuto 🙂 To i mislim; ti kao osoba koja odbija biti alkos/pušač ne propuštaš NIŠTA, dapače, život je bolji. Kolega je usporedio te poroke s mikrotransakcijama. Mikrotransakcije kvare igru SVIMA jer su igre koje ih imaju dizajnirane oko mikrotransakcija. Život nije “dizajniran” oko pušača i alkoholičara. Srećom.

    • Play for fun

      @Apocalypse4987, 01.02.2020 - 11:04

      Istina

    • Malivanzemaljac88

      @Apocalypse4987, 04.02.2020 - 21:01

      Da ali ako sam dao 60€ za igru, zašto moram da plaćam još toliko da bih mogao potpuno da uživam u istoj

  • Cpt. Price

    01.02.2020 - 10:55

    Svaka legalna zarada je ok. Pa bila ona i na naivcima. Zato ne budimo licemjerni. U svakom od nas čuci profiter. Ali i šopingholicar

    • funky0308

      @Cpt. Price, 02.02.2020 - 09:55

      Sve dok je posteno i legalno, nikome ne smeta. Nisu problem mikrotransakcije generalno, problem su one nepostene i one koje se ne mogu zaobici, one bez kojih ne mozes ili mozes ali prolazeci kroz nekoliko krugova pakla, zavrsiti igru ili odigrati neki dio. Dok se radi o kozmetici ili o itemima koje ces svakako pronaci negdje po levelima u igri, nema tko sto prigovarati… pocelo se pricati (ne mislim na tebe) o mikrotransakcijama kao da su ne zna sto… radi se o legitimnom i legalnom nacinu zarade kada je odradjeno kako spada, to treba naglasiti. Ako netko ima zelju potrositi i 600€ u igri od 60ak eura – OK ali s time ne smije dobiti prednost u multyplayer komponenti igre. Puno puta smo o tome pricali, izgleda da se tema ponovno budi 🙂

    • Malivanzemaljac88

      @funky0308, 04.02.2020 - 21:22

      Ove igre u kojima ne možeš napredovati bez mikrotransakcija se uglavnom Android igre, ali njih uglavnom ni ne igraju ozbiljni gameri.

  • MightyAloy

    01.02.2020 - 12:38

    Muka mi dođe kada naletim na ovakve vijesti. ?Iznova i iznova se potvrđuje da su ljudi idioti. ?

  • kuky90

    01.02.2020 - 13:07

    Vidim svima muka od mikrotransakcija, a svi vjerovatnu kupili kad tad nešto. Ne vidim šta je tu loše. Recimo Apex, BF5 nove mape, Rainbow Six novi sadržaj i to obično mikrotransakcije znače da je sadžaj pristupačniji ljudima, a skinovi i takve nebitne stvari nisu. Što je ok. Mislim ima money grab igri kao fifa, ali ima i dobrih stvari kao i svugdje. Ne vidim ovo kao nužno zlo svega. Zavisi kako je implementirano…A i kad netko kaže da nikad nije kupio ništa laže, jer da je tako nebi se tolko lova okretala na svemu tome i uzima sve većeh maha.

    • MightyAloy

      @kuky90, 01.02.2020 - 19:52

      Ja nisam niti ću ikad. A to što ti spominješ bi trebalo biti uključeno u cijenu igre, a ne navikni marvu da plaća, pa im poslije postane normalno. Kao što vidimo do toga je došlo. Kao što vidimo EA mlati ozbiljne pare, tako da priču o troškovima produkcije i mikrotranzakcijama kao nužnom zlu mogu da objese mačku o rep. Ljudi su idioti, a kompanije kao EA to zdušno iskorištavaju. Nemam problem s tim da se plati pošteni sadržaj jer produkcija košta a developeri zaslužuju da budu nagrađenih, no preko predatorske monetizacije nikada neću prijeći. Nažalost po gaming ja sam u manjini. Požaliti ćemo ovo kad tad. Za sad je još i dobro.

    • funky0308

      @kuky90, 02.02.2020 - 10:01

      Ma da, malo se generalizira. Slazem se, nije problem kada ti izdavac nudi nesto u igri i ne mislim da sve mora biti u cijeni igre ali sve skupa mora biti posteno. Ako ce se developeri dodatno potruditi za neke kostime, skinove ili oruzje koji prvotno nije planirano da bude dio igre neka prodaju to posebno, tu ne vidim nikakav problem ali da ja imam pistoljcic i ne mogu nista drugo pronaci ili moram grajndati 250 sati za bolje oruzje, a ekipa koja placa dodatni sadrzaj AK 47 – e tu je problem.

    • Malivanzemaljac88

      @kuky90, 04.02.2020 - 21:26

      Ja nikad nisam uzeo takvu glupost, prvo iz principa, drugo iz razloga što sam većinski SP gamer, ako i odigram neki MP to su oni tipovi igara koje jednom platiš i više ne moraš davati novac. Tako da meni, niti gamerima poput mene nisu potrebne mikrotransakcije.

  • RaspudicT1986

    01.02.2020 - 16:02

    sve dok je ovaca nece failt vune

  • funky0308

    02.02.2020 - 09:42

    Ima i u tome istine, toga se nisam ni sjetio. Hrpa para dodje i na taj nacin, streameri pokazuju sve dijelove igre svojoj publici pa ajde, jos sve skupa i ima smisla ali igru ja vise volim igrati i sam sve otkrivati i otkljucavati, pod uvjetom da je igra fer i da mikrotransakcije mozes obici igranjem i ne prevelikim grajndanjem

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?