HCL.HR

Electronic Arts želi da što prije igrate njihove igre pa su patentirali novu tehnologiju za to

Zoran Žalac 20.02.2021.   •   34 komentara   •   Tehnologija


Izdavačka kuća Electronic Arts ovoga je mjeseca u SAD-u patentirala tehnologiju koja bi trebala izbrisati granicu između streaminga i pokretanja instalirane igre.

U Electronic Artsu smatraju kako je dobro što će nove konzole malo ubrzati učitavanja igara, ali svejedno ostaje drugi “problem” – kad igre trebate preuzeti u digitalnom obliku. S obzirom da igre danas teže i po stotinjak gigabajta, preuzimanje igara s interneta usporava neke igrače, onemogućujući im da igre isprobaju što prije.

Developeri se protiv toga trenutno bore na dva načina. Prije izlaska igre tako organiziraju takozvani preload, iliti skidanje glavnog dijela igre prije službenog lansiranja tako da svi igrači mogu krenuti s igranjem u isto vrijeme. Isto tako, kod nekih igara postoji opcija da ih se pokrene i prije nego se cijela igra preuzme, bilo na konzolama ili na PC-u (Origin ili Uplay). No, Electronic Arts razmišlja dalje od toga.

Ovih su dana tako patentirali sustav klijenta za dinamični streaming igara. Njime EA tako želi da nakon kupnje igre u digitalnom obliku korisnik može odmah isprobati istu putem streaminga, a ako isti korisnik ima bandwidtha za paralelno preuzimanje igre u pozadini, igra će se skidati i instalirati dok ju korisnik streama sa servera.

E sad, nije to nikakva nova stvar, ali ono što je interesantno kod ove ideje jest prebacivanje između streaminga i pokretanja igre lokalno (preko PC-a ili konzole). U patentu Electronic Artsa tako se navodi da bi taj prijelaz između streama i pokretanja igre mogao biti nevidljiv. Drugim riječima, kad se igra u potpunosti preuzme na korisnikov disk, klijentski program bi to prepoznao pa bi igrača automatski prebacio sa streaminga na lokalno izvođenje igre. I pri tome ne bi morao restartati igru.

Zvuči dobro, ali problem je očit – današnje brzine interneta nisu toliko velike da možemo razmišljati o streamingu i preuzimanju igre u isto vrijeme. Što ne znači da to jednoga dana neće biti moguće, a Electronic Arts želi biti siguran da ćete, kad taj dan dođe, njihove igre htjeti igrati što prije.

Označeno sa: ,

Komentari (34)

  • Dick Johnson

    20.02.2021 - 11:15

    Niš od ovog za mene. Kad ja skidam neku EA-a igru s neta, definitvno ju moram skinut do kraja prije instalacije 🙂

    • PppPP

      @Dick Johnson, 21.02.2021 - 06:35
    • PppPP

      @Dick Johnson, 21.02.2021 - 06:38

      WAIT (zanemari prvi odgovor, pravimo se da postoji delete i da sam obrisao. Btw svaka čast hcl dev teamu)

    • Dick Johnson

      @PppPP, 21.02.2021 - 10:00

      Arr, matey! Shiver me timbers!

  • burgi

    20.02.2021 - 11:15

    sf za nas….tele2 mi spusti flat na 200 gb…o cemu mi pricamo:D

    • blacklist0907

      @burgi, 20.02.2021 - 12:15

      Nisam bas upućen u tarife al kaj nije kad je flat da je neograničeno?ak nije fakat su šupci prokleti

    • Azumath

      @blacklist0907, 20.02.2021 - 13:15

      Tehnicki je flat, ali nakon potrosenih 200GB ti smanje brzinu na max 2MBps ako se ne varam.

    • Tommygun

      @Azumath, 20.02.2021 - 15:52

      Istina.. Sto je najbolje nisu nas ni obavjestili o tome i na kraju smo presli na a1…

    • blacklist0907

      @Tommygun, 20.02.2021 - 16:08

      A1 mi je super za sad…150mbs skida ko ludo

    • Tommygun

      @blacklist0907, 20.02.2021 - 16:44

      Istina.. I ja sam zadovoljan spram tele 2…

    • Dad of Boy

      @Tommygun, 21.02.2021 - 04:09

      Ovo su najobičnije laži, tele2 je prije na svom netu imao 1 TB po punoj brzini, kasnije su zbog tehničkih razloga to spustili na 200 gb i sve korisnike su obavijestili putem računa da će doći do smanjenja brzine po punoj brzini, čak si zbog toga mogao i bez penala raskinuti ugovor do kraja 12. mjeseca, tako da ne obanjuj ljude. Ali i tih 200 gb je opet više od 100 gb koje ima konkurencija za mobilni internet.

    • Tommygun

      @Dad of Boy, 21.02.2021 - 08:19

      Bit ce da si voditelj smjene u tele2🤪 salu na stranu.. Ja eto nisam bio zadovoljan kad su spustili na 200gb, nekome je to dobro nekome ne, nije da branim a1, sve je to bagra, samo nas su onda ocito zaboravili podsjetit da su smanjili brzinu. Tj skuzili smo kad sam stavio skidat igru, koju je skidao valjda 5 dana po brzini od 2mb po sec…

    • PppPP

      @burgi, 21.02.2021 - 06:42

      🤣🤣 A jaoo, meni na vipu tražili 50kn za 1gb. Lagano odj** i uzeo iskon mobile wifi, 50kn 50gb

    • PppPP

      @PppPP, 21.02.2021 - 06:44

      60gb*

    • hrga007

      @PppPP, 21.02.2021 - 23:23

      to baš i nije točno, imaš sad flatbox od a1 za pristupačne pare

    • Emperor Ghaleon

      @burgi, 21.02.2021 - 07:33

      Ja sam u T-Šljamu jer, nažalost, ovdje gdje jesam nema ništa bolje. 100 GB po punoj brzini, nakon toga uspori na 4. Maksimalna brzina mi je 35 MBit/s, ali to naravno potegne samo u ranim jutarnjim satima. Tokom dana je između 10 i 20, što samo po sebi ne bi bilo loše da nema jedne stvari – seru. Ja razumijem da smanjuju brzinu nekome tko svaki dan skida desetke GB, jer to je popularno raditi, ali meni je par puta palo na nekakvih 3-5 MBit i onda kad ih zovem da se požalim su mi počeli uletavat sa spikama ”pa vidimo da ste zadnja 2 mjeseca potrošili oko 20 GB”. I što hoćeš reći? Da mi 100 GB ne treba, a plaćam ih, i da mi je dosta Carnet brzina surfanja? Ili ono njihovo guranje e-računa. Ja sve račune želim u papirnatom izdanju. Baš ništa od računa ne plaćam, niti želim plaćati online. I sad nedavno opet dobijem poruku ”od idućeg mjeseca nema više papirnatog računa”, i kad sam ih nazvao čemu to odgovor je bio ”pa vidimo da ste skinuli aplikaciju Moj Telekom”. Pa marš u p***u materinu, što me špijunirate? To je da pratim potrošnju, a ne da plaćam račune. I da vidiš kako je papirnati račun stigao za koji dan na kućnu adresu.
      To su gamacidi kakvi se rijetko rađaju. Sorry na rantu.

    • pleto

      @Emperor Ghaleon, 22.02.2021 - 08:02

      Ja svaki drugi mjesec moram zvat za te papirnate račune, najjače mi je kad mi kažu pa skinite aplikaciju pa možete platit, pa bokte nisu svi telefoni koje plaćam kod mene, neki su kod djece, a živcira me što štede na tom komadiću papira a mjesečno zarade dobre pare od mene. Ja sam na A1 ali iste preobleme sam imao s T-comom, a i mama mi je imala probleme s T-com računom koji nije prvo nije stizao na pravu adresu je su nesposobni uskladit adresu po nekoliko mjeseci, na jednom mjestu na računu piše jedna adresa na drugom mjestu druga, a kasnije su isto počeli zezat sa e-računom i moraš ići u poslovnicu svaki put da ti promjene i čekat u redu ko kreten zbog njihove zahebancije.

    • Emperor Ghaleon

      @pleto, 22.02.2021 - 08:55

      Ajde kad smo već otišli u lagani off…
      Ja stvarno ne kužim zašto to rade. Zašto svi žele potpunu digitalizaciju i zašto konstantno nude nešto što odbijaš? Ali to nije samo u Telekomu. Ja kad kod dođem u banku, koji god da je razlog, me pitaju ”imate li sređeno digitalno bankarstvo?” i ”zašto to ne napravite?” Pa šta tebe boli briga ako ja radije odem do grada, odem u banku i uplatim nekome lovu na račun (ako primjerice kupujem nešto) umjesto da to sve obavim u roku od par sekundi preko mobitela?
      >Pa to je zato da smanjimo gužvu
      Nikome nije palo na pamet da, ako SVI pređu na to internet bankarstvo i nemaju razloga ići u banku, da onda nema potrebe za radnicima na šalteru i da će netko ostati bez posla? Nitko o tome ne razmišlja? Ili možda neće ostati bez posla, već će imati više vremena za kavu.
      I iskreno da ti kažem, nemam živaca više za to i jednostavno poludim kad ih svaki put moram odbijati i onda još objašnjavati. Moji su živci davno otišli. Prošli mjesec odem do banke jer iz nekog razloga mi je Nintendov eShop prestao prihvaćati VISA-u. U 12. je mjesecu još radila, u siječnju je prestala. Javi mi neki error. OK. Odem u banku i objasnim problem. ”Morate otvoriti internet bankarstvo.” Naravno, zašto sam mislio da će reći nešto drugo. ”Da li to dugo traje?” ”Ma kakvi, 3 sekunde.” Te 3 sekunde su kod mene trajale punih 14 minuta nakon čega sam odmah podnio i zahtjev za zatvaranjem/ukidanjem te opcije, tako da internet bankarstvo još uvijek nemam. U tih 14 minuta ja sam 4 ili 5 puta morao kliknuti na ”prihvaćam”, ”slažem se” i isto toliko se puta trebao digitalno potpisati te 3 puta u aplikaciju upisivati neki kod koji mi pošalju. Zašto? Zato da mogu kupovati preko interneta? Je li to normalno, ili sam ja jedina budala koji poludi oko toga?
      Kad zoveš informacije, tipa recimo u T-Com, moraš reći ime i prezime, broj mobitela s kojeg zoveš (iako tamo vide broj s kojeg zoveš), svoj OIB, a ponekad i adresu te ili broj zadnjeg računa ili odgovoriti na na sigurnosno pitanje – koliko mjesečno plaćate račune – da bi dobio najosnovnije informacije. A što kad oni zovu tebe? ”Dobar dan, gospodin Taj i Taj?” ” Da, ja sam.” ”Ok. Zovemo vas jer imamo novu ponudu…”
      Znači ja mogu biti s prijateljima u birtiji, otići na kenjaru i ostaviti mobitel na stolu. U međuvremenu me zovu iz T-Coma, frend se javi i predstavi kao ja. Dok obrišem guzicu on je već u moje ime odabrao novu tarifu, naručio mi novi mobitel i potpisao ugovor za Max TV do moje 60-e godine jer nikakva im provjera ne treba. Zašto? Zato jer je moj mobitel, naravno da ću se ja javiti na njega. Ali kad JA zovem sa SVOG mobitela, e to je već nešto drugo…
      Jesam li ja lud ako popizdim zbog takvih stvari?

    • pleto

      @Emperor Ghaleon, 23.02.2021 - 07:47

      Ma ovo za račune znam da ne žele slati jer uštede doslovno par kuna ali na milijun korisnika tih par kuna je njima lijepa svota novca. Ali kad sklapaš ugovor mislim da ti taj račun oni naplate, negdje sam to jednom vidio, pročitao…Ovi u banci te navlače na te svoje usluge jer ti isto tako sve to fino naplate, recimo ja nisam mogao digitalno bankarstvo ako nisam imao token u početku kad sam ga otvarao, al to je bilo prije sto godina kasnije su promijenili, uglavnom onda ti naplate token 30kn, digitalno bankarstvo 20 i plus još automatski ti se aktivira i digitalni izvod iz banke koji je tipa 5 kn, jedno veže drugo i onda oni dobiju mjesečno 55kn od tebe(tako nešt od prilike je bilo meni, kasnije se malo mjenjalo). I zato ti guraju te usluge da zarade, kao što me svaki put napadaju uzmi ovu karticu uzmi onu karticu to vam je povoljno, uzmite štednju…ovo sa štednjom kad me nagovara me najviše živcira jer sam lik koji kad odluči stavljat sumu na stranu mogu se bez problema držat toga ne treba mi banka za to da mi ne da pristup parama kad mi zatrebaju ili nešt slično.

  • Ja sam ti

    20.02.2021 - 11:34

    Ideja nije losa al trenutno neizvediva. Mozda jednog dana kada budemo imali Skylink od Elona po ehm “pristupacnoj” cijeni

    • Skoropazao665

      @Ja sam ti, 20.02.2021 - 13:21

      Pa Skylink nema nešto velike brzine. Oni brinu da ljudi u udaljenim krajevima imaju internet, a brzina im nije prioritet

    • Pararera

      @Ja sam ti, 20.02.2021 - 21:20

      Skylink nije za gaming i slične stvari gdje ti je potreban dobar ping.

    • JozoTheMan

      @Pararera, 21.02.2021 - 03:49

      Starlink ima satelite pozicionirane u niskoj orbiti tako da ping nije ništa posebno već od kabelskog ili interneta preko bakra. Bez problema se postiže 20-30ms ping, što je odlično. A brzine su i do 150-200 megabita sa reduciranim brojem satelita i malenim brojem postaja. Plus, ovo su tek v0.9 sateliti, novija generacija koju će početi lansirati ove godine će imati veći bandwidht i komunikaciju laserima između satelita.

    • Ki-ya Karate Monster

      @Ja sam ti, 21.02.2021 - 03:55

      Nije Skylink nego je Starlink.

    • pleto

      @Ki-ya Karate Monster, 22.02.2021 - 08:04

      Mislio je napisati skynet

  • konjspadi

    20.02.2021 - 12:57

    Krenulo s politikom patentiranja u zadnje vrime..

  • BoneDigger

    20.02.2021 - 18:07

    Ideja je genijalna, čudi me kako se prije netko nije sjetio. Ako npr. Stadia treba 35MBps za svoj stream zasto ne iskoristiti ostatak brzine za download. Ja imam 1000 tako da bih sjajno funkcioniralo – ali oce li EA stvarno to uspjeti izvesti bez restarta igre?

    • Strahinja Radonjic

      @BoneDigger, 20.02.2021 - 21:52

      Malo si pogrešio jedinice. Misliš na 35Mbps? Megabita po sekundi a ne 35 Megabajta po sekundi. To ti je onda nekih 280Mbps ako ne grešim. Mbps vs MBps. 😉 Inače i ja mislim da je ovo sjajna ideja, to što mi na Balkanu imamo loš net u manje naseljenim mestima je naš problem jbg… Neka npr. brzina neta bude i “samo” 50Mbps, ako uzmemo u obzir da Stadia eto zahteva tih 30-35Mbps šta je loše u tome da u pozadini skida igru sa 10-20Mbps. Kad zatvoriš Stadiu kreće download po punoj brzini. Moja prva reakcija na ovo je bila “E svašta kao da ne mogu da sačekam 5-10 sati da se skine igra” ali zapravo, šta fali, ovo i jeste korisno.

    • BoneDigger

      @Strahinja Radonjic, 21.02.2021 - 11:09

      U pravu si, mislio sam napisati 35Mbps. A vidiš, bilo bi sve drugacije da ljudi imaju provučenu optiku. Razlike u brzini su ogromne a cijene nisu (bar nebi trebale biti) toliko različite. Ja dok sam bio u Hr sam imao 25Mbps sto je bila pila od brzine (2015) a onda preselio i dobio 150, pa 300 pa 1000 sve samo i isključivo zbog infrastrukture optičkih kablova. Strašno mi je da to mora toliko kasniti u Hr ali bitno da su ukrali infrastrukturu od ljudi.

    • Strahinja Radonjic

      @BoneDigger, 21.02.2021 - 13:04

      Pa evo objašnjenja. ADSL se logično koristi u mestima bez Optike. Za 20Mbps do 50Mbps se naplaćuje od 13€ pa sve do 25€ dok Optika pruža neverovatne brzine za dosta manje para. I provajderi sada razmišljaju “Zašto da razvlačimo optiku po manjim gradovima, neka plaćaju totalno nepovoljno ADSL i dalje…”. Dok u većim gradovima maltene vode ratove gde će pre da stignu. Ne znam jel si upoznat sa Srpskim provajderima? Imam par drugara koji žive po selima i ladno im prolaze optike od Telekoma/Supernove/Oriona a meni ništa jbg. Osuđen na krš net. Pogledaj ovo i sve će ti biti jasno. 1000Mbps BEZ UGOVORA čak za nekih 22-23€. https://oriontelekom.rs/budi-slobodan/ Ja ne znam jel mi promaklo nešto ili je ovo najjeftinija optika na Balkanu? Jedino da se selim, neću doživeti da ikakva optika prođe do mog grada, sa 8000+ stanovnika. Zar je to mali grad za optički net?

      Zašto da plaćam 23€ za 1000Mbps kad moram isto toliko za 50Mbps na infrastrukturi staroj koliko, 10+ godina? Uslov je telefonska žica (pretplata) koja takođe mora da se plati (oko 5€) pa tek onda net. Sećam se pre par godina još dal’ direktor Telekoma Srbija smejao se “Ha, pa ko još koristi fiksni danas?” Pa koriste ga svi konju jer je uslov za krš od ADSL-a a niste se setili barem da to bude kao gratis ako je aktiviran neki net paket. Eto zato Balkan će imati k****c od neta još nekih 15 godina. Ne znam koliko košta infrastruktura optike ali ADSL je bezobrazno skup pored optike.

    • BoneDigger

      @Strahinja Radonjic, 22.02.2021 - 03:45

      Nisam upoznat sa Srpskom situacijom sa infrastrukturom, da ti budem iskren nisam siguran ni za trenutnu situaciju hr jer kada sam odseli tada su počeli provoditi optiku. U hr su svi morali platiti da im se provede telefonska linija koja je preko noći predana u ruke privatnika, tj. T-coma koji sada svima drugima masno naplaćuje infrastrukturu. Mafia nam vodi politiku druže 😄

    • pleto

      @BoneDigger, 22.02.2021 - 08:11

      Ne kasni ništa, ja sam iste takve brzine imao kad i ti a ne živim u dubai-u nego u mjestu od 35k stanovnika. Sad imam Gbit a mogao sam vjerojatno i prije imat da sam htjeo platit. Čak mislim da imamo veće prosječne brzine nego neke malo naprednije države.

    • BoneDigger

      @pleto, 03.03.2021 - 10:14

      Kada si to mogao imati Gbit u hr? Ja sam jos zivio u hr 2015. i mojoj ekipi su price o 100Mbps bile san snova. Bez optike naravno.

  • emanlio

    20.02.2021 - 22:16

    *Cries in 5 Megabits p/s*

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?