HCL.HR

Fallout: New Vegas – igra je bila namještena od početka

Zoran Žalac 19.10.2024.   •   11 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 14 godina igrao se Fallout: New Vegas, mnogima najdraži dio modernog Fallout serijala koji nije bio rađen u režiji Bethesde.

Samo godinu dana nakon što se Fallout preselio u trodimenzionalno okruženje, za PC, PlayStation 3 i Xbox 360 dobili smo još jednu igru iz tog serijala – Fallout: New Vegas. Možda i nije bilo najpametnije u tako kratkom razdoblju lansirati potpuno novu Fallout igru nakon Fallouta 3, ali je New Vegas bio interesantan eksperiment kakav se kasnije još nije ponovio i kojega bi mnogi fanovi serijala ponovno htjeli vidjeti.

Naime, New Vegas je bio postapokaliptični RPG iz perspektive prvog lica jednako kao i Fallout 3, ali se po mnogo toga razlikovao od svog prethodnika. Odvijao se na drugom kraju Amerike, imao je neke mehanike kojih nije bilo u Falloutu 3, a najvažnije od svega – igru nije radila ekipa iz Bethesde već Obsidian Entertainment u kojemu se nalazio dio developera starih Fallout igara. U mnogim je segmentima New Vegas bio Fallout 3 kakvog nikad nismo dobili, utoliko što je iskoristio neke ideje otkazanog projekta Van Buren (kodno ime izvornog Fallouta 3).

U mnogim je segmentima New Vegas bio Fallout 3 kakvog nikad nismo dobili, utoliko što je iskoristio neke ideje otkazanog projekta Van Buren.

New Vegas nas je poveo u pustinjsku regiju Mojave te je prvi put pokazao svoj naslovni grad poroka, kockanja i organiziranog kriminala. Igrali smo u ulozi dostavljača koji ludom srećom preživi egzekuciju pa potom kreće u potragu za svojim atentatorom. Usput se igrač nađe usred velikog sukoba triju sila te njegove akcije oblikuju budućnost američkog Zapada.

Tri frakcije bile su New California Republic, Caesar’s Legion i Mr. House, a vidjeli smo i niz manjih grupacija. Slično kao u Falloutu 2, u New Vegasu smo imali sustav reputacije tako da je odrađivanje posla za jednu grupu često zatvaralo put prema suradnji s drugom grupom. A u konačnici se veliko finale igre upravo svodilo na to za koje ste se frakcije opredijelili i koga ste uspjeli pridobiti na svoju stranu.

U New Vegasu smo imali sustav reputacije tako da je odrađivanje posla za jednu grupu često zatvaralo put prema suradnji s drugom grupom.

New Vegas je u gameplayu donio nekoliko pomaka naspram Fallouta 3. Pri korištenju dalekometnog oružja uveo je približavanje kamere tijekom ciljanja (iako je VATS sustav i dalje bio prisutan), a proširio je arsenal hladnog oružja uvodeći golf palice, razne mačeve i sl. Sustav reputacije proširio se i na prateće suborce koji su napuštali igrača ako im se nije sviđao njegov odabir frakcije s kojom surađuje. Novost je bio i opcionalni Hardcore Mode koji je gameplayu dodao potrebu konzumiranja vode i hrane, kao i trajno umiranje suboraca.

Ova igra bila je kreirana u suludom roku od svega 18 mjeseci, što se nažalost vidjelo na konačnom proizvodu. Nitko u Obsidianu prethodno nije imao iskustvo rada s Bethesdinim GameByro engineom, a to je u kombinaciji s požurenim razvojem rezultiralo zaista groznim tehničkim stanjem igre po izlasku. Rušenja, bugovi i ostale poteškoće naposlijetku su bili sređeni brojnim zakrpama. New Vegas je u konačnici dobio četiri značajnija proširenja, uključujući i epilog u DLC-u zvanom The Lonesome Road. Svi su dodaci kasnije uklopljeni u Ultimate Edition verziju igre koja se i dan danas prodaje.

Iako je po mišljenju nekih fanova Fallout: New Vegas bio odvažnija, zanimljivija i narativno kompetentnija igra od Fallouta 3, okolnosti su bile takve da ipak nije dobila slavu kakvu je zaslužila. Moram priznati da sam ju i sam podcijenio i krivo procijenio u inicijalnoj recenziji, dok mi je u drugom prelasku s nekolicinom modifikacija New Vegas postao najdraži Fallout uopće.

Za (ne)uspjeh ove igre također se veže jedna prilično čudna priča. Naime, ekipa Obsidiana je u ugovoru s Bethesdom imala stavku da će im biti isplaćena dodatna zarada u slučaju da dostave igru koja na Metacriticu ima prosjek ocjena 85 ili više. Međutim, prosjek ocjena stao je na 84, tako da su iz Obsidiana ostali zakinuti za taj bonus.

Godinama kasnije, pogotovo nakon Fallouta 4, mnogi igrači sanjaju nastavak New Vegasa i ponovni angažman ekipe iz Obsidiana koja je u vlasništvu Microsofta jednako kao i Fallout franšiza. Iako nema naznake plana da bi se to jednog dana moglo dogoditi, znamo da će New Vegas ponovno aktivirati svoja svjetla u drugoj sezoni televizijske serije Fallout.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (11)

  • Vujo777

    19.10.2024 - 12:43

    Definitivno moj najdrazi fallout, presao ga 5 puta i nikada ne dosadi, svijet ispunjen questovima, raznovrsni likovi i sloboda odluka kako ces igrati i na koji nacin, izgubis se jednostavno u tom svijetu satima + odlican soundtrack…ma savrsenstvo

  • Agent-123

    19.10.2024 - 12:44

    Najdraža igra ikad

  • Lovac

    19.10.2024 - 15:49

    210h samo na Steamu, da ne govorim koliko još prije toga gusar verziju. To + Project NEVADA + A World of Pain Revised i nikad se ne briše.

  • gavinikima

    19.10.2024 - 15:50

    Odlična igrica sa još odličnijim modovima koji usavršavaju ovu igricu!

  • DiVojic

    19.10.2024 - 16:01

    Glupo pitanje, ima li mod koji uljepšava grafiku?

    • Ravel

      @DiVojic, 19.10.2024 - 16:13

      Tona takvih modova, samo je pitanje s čime kombiniraš i da li će ti to srušiti igru.

    • Lovac

      @DiVojic, 19.10.2024 - 17:02

      NMC’s Texture (https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/43135) vanilla stil, ali oštrije (large jel). Samo si pazi da ti igra ima onaj 4gb fix (da može koristiti više memorije).

    • TheCaptainCrash

      @DiVojic, 19.10.2024 - 21:47

      project nevada ti je pod must imo

  • TheCaptainCrash

    19.10.2024 - 21:47

    znaci najdrazi rpg ikad. to sto sam mogao u new vegasu sa speech skillom, nisam mogao nigdje drugo.

  • Pixi112

    20.10.2024 - 21:18

    najdrazi Fallout, svaki put iznova uzivam igrajuci. nedavno sam iznova krenula igrati, hadrcore mode sa survivalom, extra je.

  • nenno

    21.10.2024 - 19:43

    Malo remek djelo u svjetu Fallouta.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?