HCL.HR

Recenzija

Avowed

Želio sam te voljeti

Zoran Žalac

Ako u role-playing žanru niste od jučer, sigurno znate na kakvom su glasu igre Obsidian Entertainmenta. Imaju dobre priče, zanimljiv gameplay i vrlo često sve to biva uprskano tehničkim traljavostima. Tako je bilo sa Star Wars: KOTOR 2, zatim Fallout: New Vegasom pa do neke mjere i s The Outer Worlds (iako se ta igra tehnički pokvarila u kasnijem izdanju). Je li Avowed napokon razbio tu kletvu?

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
70-80€ PC Ustupio izdavač

Da ste me pitali prije samo nekoliko dana, odgovorio bih vam da je Avowed jedna od najgore optimiziranih igara koje sam vidio. Zapravo sam razmišljao kompletno odustati od recenzije jer mi se igra redovito rušila prilikom pokretanja (na kompilaciji shadera). No, da vas sad ne zamaram tehničkim pojedinostima, sa Game Pass verzije sam prešao na Steam verziju gdje je situacija bila kudikamo bolja, a u međuvremenu je igra dobila “Day 1” zakrpu s kojom je i ta Game Pass verzija naknadno dovedena u red.

Dakle, ipak nije najgore optimizirana igra koju sam vidio. Ali, svejedno smatram da optimizacija Avoweda nije baš bajna s obzirom na to što igra nudi vizualno, a u tom pogledu ne nudi neke divote. Dojma sam da se kod PC verzije sve šlepa na Frame Gen opciji, iako još nisu izašli game-ready driveri, to bi donekle moglo malo ublažiti situaciju.

Na stranu prigovori na optimizaciju, igra je po pitanju bugova u nekakvom relativno pristojnom stanju. Tu i tamo mi se događalo da ne mogu dovršiti neki sporedni quest jer mi se nešto ne pojavljuje, povremeno mi je nešto znalo blokirati jedini prolaz pa sam morao učitati zadnju poziciju i ponoviti borbu. Nije neprimjetno, ali nije ni jako strašno za igru otvorenog tipa u koju možete utući više od 50 sati igranja.

Dakle, Obsidianova tehnička kletva nije u potpunosti razbijena, ali bit će vam drago da je i drugi dio kovanice zadržao svoja svojstva. Ekipa iz Obsidiana ima igre zanimljivih i slojevitih priča, a tu se i Avowed dokazao kao primjerak vrlo dobre naracije. U priči Avoweda najviše ćete uživati ako volite teološke, egzistencijalne i filozofske rasprave, teme društvenih podjela, politike i sl. Igra se odvija u svijetu Pillars of Eternity igara i definitivno se osjeti da je to mjesto bogate povijesti i kulture.

Igrač se ovdje nalazi u interesantnoj poziciji i kao izaslanik carstva na koloniziranom otoku i kao pripadnik rijetke rase Godlike. U oba ste slučaja stranac i tako vas svi isprva tretiraju. U suštini ste biće koje je pri rođenju dotaknulo neko božanstvo, a malo je enigmatično što nitko ne može utvrditi koji vas je bog (od 10+ dostupnih) oblikovao na svoju sliku i priliku. Uz to se veže interesantan zaplet koji utječe na sudbinu jednog kontinenta i o kojem vam ne bih iznosio detalje. Mogu samo reći da vam igra prvo daje osjećaj posebnosti u svijetu, a onda vam servira propitkivanje je li ta posebnost dobra ili loša.

Kod Obsidianovih igara cijenim to što uspijevaju izvući dva različita pogleda priče. Obično možete biti i spasitelj i razarač svijeta, a slična je situacija i u Avowedu. Tu mogućnost da se svrstate na stranu tlačitelja ne viđamo baš često u današnjim RPG naslovima, tako da Avowed definitivno ima plus u toj slobodi kakvu si priču želite krojiti.

Osim toga, pratitelji u Obsidianovim igrama također znaju biti vrhunsko društvo. Kreia iz Kotora 2, Boone iz New Vegasa, Eric Cartman iz South Parka – ma genijalni likovi, svi odreda. U Avowedu imamo četiri pratitelja i svaki od njih ima različito porijeklo i vlastiti pogled na svijet. Neće oni završiti među najslavnijim likovima u povijesti videoigara, ali se svi dobro nadovezuju jedni na druge i zanimljivo ih je slušati kako se raspravljaju u kampu. Najviše mi se svidio Kai, dezerter sa svojevrsnim PTSP-om čiji vam uzrok postupno otkriva tijekom vaše avanture, ako mu to dopustite.

Napisao sam maloprije da se u Avowedu definitivno osjeti kako je svijet Eora veći od jedne igre. Mislim da je napravljen odličan posao sa oslikavanjem tog podneblja i neobičnih pojava na koje u njemu nailazite. Dobar dio toga doznajete kroz razgovore i tu značajnu ulogu imaju specifični jezični izrazi. Igra ima neke svoje izmišljene fraze i dijalekte, što definitivno pomaže da vas uvuče u svoju fantaziju. Zbog toga je svijet Avoweda daleko uvjerljiviji nego npr. onaj u zadnjem Dragon Ageu gdje je BioWare u svojoj iznimnoj mudrosti donio frapantnu odluku da se u egzotičnoj zemlji psuje na španjolskom. Ovdje nema takvih budalaština, na svu sreću.

Ipak, postoje dvije stvari koje malo zamjeram prezentiranju priče Avoweda. Prva stvar je da se jedan dio priče, za nekakav pozadinski kontekst, predstavlja u obliku statičnih slika – kao da gledate PPT prezentaciju. Nije to strano za Pillars of Eternity, ali su prijašnje dvije igre imale niže produkcijske vrijednosti i koštale su manje od 50 eura. Avowed košta 70 eura i smatram kako je čudno da igra po toj cijeni nema ni poštene cutscene za prezentiranje svoje priče. Naravno, možete ju zaigrati kroz pretplatu da prođete jeftinije, ali onda ispada kao da kupci ove igre zapravo plaćaju danak činjenici da Microsoft treba financijski nadoknaditi to što je igra dostupna na pretplati.

Druga stvar koja mi se nije svidjela u igri zvučat će vam kao bizarna kritika – Avowed ima previše ženskih likova! Znam da to zvuči blesavo, ali dopustite mi da pojasnim. Ja sam uvijek za ravnopravnost i inkluzivnost, a u igri sam igrao sa ženskim likom (nakon KCD2 htio sam drugačije protagonista). Međutim, u ovoj igri ne samo da je količina ženskih likova neprirodna, nego sam osjetio kao da se muški rod ciljano degradira i ismijava.

Prvo se ističe neprirodni omjer muško-ženskih likova i njihovih uloga. Dođem u grad, dočeka me ženski lik u ulozi voditeljice straže. Odem na tržnicu, 2/3 štanda drže trgovkinje. Kovačnicu isto vodi žena. Apotekom upravlja žena. Gostionicu vodi žena. Na ulazu u grad me napadnu banditi koje predvodi ženski lik. Naletim na obuku vojske – koju vodi žena. Odem u drugu regiju, ista stvar. Treća regija, ista stvar. Glavni strah i trepet u igri – ženski lik. Najsnažniji mag u igri – žensko.

Inače ne bih imao ništa protiv toga da je ta ženska dominacija ikako ili ičim objašnjena u samoj priči. Ali nije – svima je toliko prihvatljivo da vojsku u ovome svijetu pretežno čine žene da se to nikada ne treba ni spomenuti. Ili kako bi nam premijer rekao: to je ne-tema. Bu-hu smeta mu što je previše žena… Zvuči smiješno, ali problem je zapravo dublji od toga. Kad god muški likovi jesu prisutni u Avowedu, u zabrinjavajuće velikoj većini slučajeva su okarakterizirani kao šonje i nesposobnjakovići.

Često se događa da vas zaskoči muško-ženski par bandita gdje glavnu riječ vodi ženski lik, i onda se usred razgovora muški lik uspaniči pred vama, a ženski lik ga kritizira kakav je on slabić. Ili se nađete u situaciji gdje je neki muški lik na određenoj poziciji okarakteriziran kao kukavica i upravo se zbog njegovog kukavičluka dogode loše stvari. Evo vam jedan ilustrativni primjer kako su muški likovi tretirani u ovoj igri. Ne vidite često muškog vojnika među stražarima / u vojsci, ali zato vas jedan kojeg vidite zamoli da preuzmete njegovu stražu jer se njemu jako piša. I ode on tako pišati i onda par metara dalje dođe mu nadređeni te ga pokudi kakav je on to vojnik ako ne može kontrolirati nuždu. Trebam li posebno istaknuti da je u ulozi nadređenog generala ženski lik?

Ako ništa, Avowed barem ne kažnjava igrača ako se opredijeli za “on/njega” pri odabiru lika. Zapravo se igra zasniva na sustavu bez definiranih klasa – možete biti što god poželite. Imate odabir porijekla koje vam malo utječe na početne statistike i neke odabire u dijalogu, a nakon toga ste slobodni graditi lika kako želite i mijenjati ga u bilo kojem trenutku. Većina vještina u Avowedu nije zaključana kroz grananje, tj. kroz takozvani skill tree. Ovdje možete čitavo vrijeme razvijati vještine čarobnjaštva i onda na 20. levelu otključati napredne vještine borca ili rendžera. Ne postoje nikakve restrikcije oko korištenja različitih vrsta oružja i opreme, sve što (po)kupite možete koristiti kad god želite.

Svidio mi se taj sustav bez fokusa na klase jer ne kažnjava eksperimentiranje s različitim oružjima nego ga zapravo potiče. Ja sam počeo s mačem, nastavio koristiti luk, pa se prebacio na kombinaciju pištolja i magije, pa otkrio buzdovan, pa se neko vrijeme skrasio s puškom, onda našao zanimljivo koplje… Igra ima preko desetak vrsta oružja i daje mogućnost kombiniranja istih. Em imate dva seta koja možete naizmjenično mijenjati jednom tipkom (ili kotačićem miša), em u svakoj ruci možete nositi neku vrstu oružja. Možete ovu igru čak igrati i kao pucačinu: po jedan pištolj u svakoj ruci, a u drugom setu pušku.

Korištenje različitih vrsta oružja i različitih kombinacija tog oružja čini čvrst temelj zabavne borbe u Avowedu. Nema ovdje loše vrste oružja, nego samo lošeg načina korištenja. Međutim, ovaj je sustav zanimljiv samo ako ste voljni često mijenjati vrste oružja. Ako se držite samo mačeva, jedan stil borbe s vremenom postane dosadan, a bome i neefikasan. Na primjer, nađete / kupite neki dobar mač. Imate opciju nadograđivati i augmentirati ga da postane snažniji, a resursi potrebni za to postaju sve rjeđi što se kvaliteta oružja povećava. Imate opciju kupiti snažnije oružje, ali su cijene neisplativo visoke. Stoga se najlogičnije rješenje da ćete se prebaciti na neku drugu vrstu oružja koje ste pokupili, a jače je od mača na kojeg ste se naviknuli.

Borba je u Avowedu vjerojatno najbolji dio igre. Izvodi se u stvarnom vremenu, ali kao i u Pillars igrama te nedavnom Dragon Ageu, imate opciju taktičke pauze. U početku sam ju tek rijetko koristio jer borbe nisu bile naročito izazovne. Kasnije pauziranje akcije postaje nužnost jer broj protivnika naraste i ključno je da napadate strateški, tj. da kombinirate napade i vještine za dodatnu štetu. Tako ćete npr. zamrznuti protivnika pa se onda zaletjeti u njega i razbiti ga u santi leda. Ili ćete narediti suborcu Mariusu da imobilizira protivnika kako bi ga učinio statičnom metom da mu prilijepite headshot.

Protivnici su raznovrsni, a postoji i elementarna interaktivnost s okolišem. Primjerice, treba voditi računa o površinama na kojima se borite – ako ste u vodi i oružje vam proizvodi elektricitet, udaranjem protivnika nanijet ćete štetu i sami sebi. Najviše mi se svidjela zadovoljavajuća fizikalnost same borbe iz prvog lica. Kad mlatite protivnike definitivno osjetite kakav efekt uzrokuju vaši udarci. Imate jasnu informaciju kad vam netko blokira udarac, a kad ga baš odvalite. Kad ovdje aktivirate kritični udarac, to je nešto poput Glory Killa iz Dooma, ima šutanja nogom te u usporenom vremenu vidite kako mlatnete protivnika. U početku je malo konfuzno kad vam igra preuzme kontrolu u takvim situacijama, ali se naviknete.

U Avowedu postoji pogled na akciju iz trećeg lica, ali ne bih savjetovao da ga koristite. Borba s takvom kamerom jednostavno ne prenosi isti intenzitet akcije kao pogled iz prvog lica. Kad je kamera iza leđa vašeg lika, imate dojam kao da mašete oružjem po zraku. Osim toga, animacije kretanja lika su malo neprirodne.

Avowed se deklarira kao RPG, ali pored sustava borbe i dijaloškog okvira zapravo nema nikakvu dubinu ni posebnu interaktivnost. Ovo je tip igre u kojoj nikoga ne možete napasti ako to igra nije predvidjela. Npr. u jednom trenutku razgovarao sam s likovima koje sam mogao napasti odabirom borbe u dijalogu. Nisam to napravio, a kad sam izašao iz razgovora pomislio sam da ih napadnem iznenada. Udarci su samo prošli kroz te likove kao da oni nisu tamo.

U igri postoji mehanika skrivanja koja je u 99% slučajeva beskorisna. Nema stealth skilla da dopušta takvo igranje, a ne postoji ni sustav krađe predmeta za koji bi skrivanje koristilo. Što god vidite, to možete i ukrasti – nitko se zbog toga neće buniti ni kad im to maznete pred očima. Postoji i provaljivanje brava putem lockpicka, no bez ikakve mehanike. Stvar funkcionira tak da samo držite tipku za otključavanje i ako imate dovoljno lockpicka, otvorit ćete zaključana vrata ili škrinju. Toliko je banalno, jednako kao i neki drugi segmenti. Na primjer, svojim suborcima ne možete mijenjati opremu, nema romansi s njima, ne mogu vam umrijeti i zdravlje im se uvijek automatski obnavlja tako da za to ne trebate brinuti.

Avowed nije ni igra čiji svijet djeluje kao živo mjesto. Svaka regija ima svoj grad, učitavanjem odvojen od glavne mape, a ne znaš koji je pustiji od kojeg. Ono malo stanovništva što vidite po ulicama uglavnom nepomično stoji na mjestu, bilo dan ili noć. Naspram nedavnog KCD-a 2, gdje svi likovi u igri imaju svoje dnevne rutine, Avowed djeluje kao igra stara barem jedno dvije generacije, ako ne i više. Statičnost svijeta je na razini nekadašnjeg Obliviona prije dvadesetak godina, možda čak i još gora. Doslovno nisam vidio nijednog lika koji se kreće po otvorenom svijetu. Svi samo stoje na jednom mjestu i čekaju da vi dođete do njih.

Nažalost, igra je k tome i vizualno siromašna. Čovjek bi pomislio kako je grafika u 2025. godini takva da nemaš vizualno odbojne igre. A onda u Avowedu naletim na nekakav okoliš koji je dizajniran tako odvratno da mi nije jasno što bi trebao predstavljati, što se tu dogodilo i kako je netko uspio nabacati toliko smeća u jedan prizor. Kažu da slika govori više od tisuću riječi pa evo jedne koja me definitivno ostavila bez riječi. Koji vrag je ovo?

Rijetki su mi bili trenuci kad je Avowed izgledao atraktivno. Čak i kad sam naišao na nekoliko lijepih prizora, svejedno sam imao dojam da je ovo najružnija UE5 igra koju sam do sada igrao. U početku sam mislio da su barem likovi detaljno modelirani, ali to je samo u slučaju onih koji nisu ljudske rase. Ljudski likovi ovdje izgledaju plastično, do te mjere da oni koji imaju bradu djeluju kao da nose masku, a ne da im je ta brada stvarna. Ponekad koža ljudskih likova u Avowedu jako čudno reagira na svjetlost, praktički im promijeni rasu. Nažalost, sve ove prigovore baziram na maksimalnim (epic) postavkama grafičke kvalitete.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Ako ste fanovi Obsidianovih igara, većina ovih kritika mogla bi vam biti deja vu. Slično je bilo i s njihovim prijašnjim igrama, koje su radili ili samostalno ili u partnerstvu s drugim tvrtkama. Avowed je prva igra koju su razvijali od temelja otkako su u vlasništvu Microsofta. Nadao sam se stoga da će se kvaliteta konačnog proizvoda na kraju podići za klasu više, ali ovdje je u najboljem slučaju ostala nepomaknuta. Avowed ima zanimljivu priču, zabavan gameplay i hrpu sadržaja. Međutim, nije ni blizu ambicioznosti visokobudžetnih RPG-ova, prezentacijski djeluje zastarjelo i nedoraslo svom cjenovnom rangu. A listi minusa možete dodati i suptilno omalovažavanje na rodnoj osnovi, ako vas to smeta.

Avowed je igra koju sam želio voljeti, od tima čije igre inače preferiram igrati. I premda nipošto nije loša igra, ne mogu ju nahvaliti i reći da ju smatram nezaobilaznim štivom. Što je šteta – volio bih vidjeti još avantura u svijetu Eore, tako da zapravo imam grižnju savjesti što preko nekih stvari ovdje ne mogu prijeći i nagraditi Avowed višom ocjenom.

Postoji puno zanimljivih stvari koje možete doživjeti u svijetu Avoweda, ali igra isto tako ima dosta zastarjele i neambiciozne stvari koje u cjelini nisu dorasle traženoj cijeni.

70 Naša ocjena
  • intrigantna priča i zanimljivo realiziran svijet
  • dobar sustav borbe i razvijanja lika
  • poprilična količina sadržaja
  • dobar dio vremena je vizualno ružna igra
  • statičan svijet, neke promašene mehanike
  • natruhe radikalnog feminizma

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (60)

  • Dick Johnson

    14.02.2025 - 11:16

    “natruhe radikalnog feminizma” nisam ocekivo ovo niti komentare iz recenzije. Moram priznat iznenaden sam. A za dobru mjeru jos im je i art director rasist. Nekoc New Vegas, a danas ovo…

  • Ravel

    14.02.2025 - 11:21

    Koliko sam skužio po recenzijama, nema dubinu i filozofsku kompleksnost Tyrannya i PoE I i II, ali je kao bolji i kompaktniji Skyrim, što će sigurno odgovarati većini ljudi no meni ne. Ne znam da li Obisidian ima neki trend da radi ovakve igre da financira ambicioznije projekte, Pentiment je bio vanredan, a Grounded zanimljiv i nipošto ono što bi se od njih očekivalo, pa se nadam da bolje stvari slijede i da su TOW i Avowed neka vrsta kompromiza za njih kako bi opstali na tržištu. I zanimljivo da ti je na segmente svijet ružan, obično su recenzenti nahvalili da izgleda predivno i živahno i da ga raytracing fino komplimentira.

    • Zoran Žalac

      @Ravel, 14.02.2025 - 11:31

      Vidjeh, i moram priznati da sam iznenađen tim tvrdnjama, kao da nismo igrali istu igru. U ovoj Game Pass verziji taj raytracing možda čak nije ni funkcionirao (zbog toga mi se igra i rušila na pokretanju, dobio savjet da moram dodati -noraytracing na shortcut igre pa tako pokrenuti). Na Steam verziji kasnije nisam ni uključivao zbog toga. Ali generalno 9/10 likova u gradu samo stoji na mjestu, jedan malo šeće i to je to. Izvan gradova ne šeće baš nitko. Vidiš tu i tamo protivnike kako patroliraju ili dođu na neko područje, al to je to. Ništa živosti nisam vidio. Da se vegetacija pomiče – nema tog. Da pada kiša ili da se mijenja vrijeme – nema tog. Nekakve životinje u gradovima? Nema ih. Znači evo ti primjer živosti. U jednom gradu imaš kao Storytellera – oko lika je okupljeno 4-5 ljudi. I ništa se ne događa – lik koji je storyteller ne govori okupljenima dok ne započneš razgovor s njima – samo bleje u prazno svi.

    • Corvodin

      @Zoran Žalac, 14.02.2025 - 12:17

      Za vizuelno mislim da je u pitanju neuspjeh u razdvajanju tehnicke izvedbe i artstyle-a, gdje mislim da se Zoranu ne dopada artstyle. Po tehnickoj izvedbi igra mi izgleda odlicno osim facial animacija i povremene low res teksture, i rekao bi da se taj aspekt igri ne mozes spocitati(na kraju krajeva iz Digital Foundry-a imaju rijeci hvale za igru).
      Da li se artstyle nekome dopada ili ne dopada je naravno stvar osobnog ukusa, i o tome se ne moze raspravljati, ali mislim da je neuspjeh recenzenta cinjenica da ova dva aspekta nisu razdvojena, aka igra je dobra u vidu rendering tehnologije, ali mi se ne dopada arstyle.

    • Zoran Žalac

      @Corvodin, 14.02.2025 - 13:38

      Je li stvar umjetničkog stila ako deset godina stari Witcher ima detaljniju i dinamičniju vegetaciju? Je li stvar art stila da su likovi nerealno žuti u određenim okruženjima? Je li stvar art stila da je u igri uništiva jedna kutija, a druga ista takva nije? Je li stvar art stila da okoliš reagira na elemente samo onda kad je to u službi gameplaya? Je li stvar art stila da u voda nema nikakvo komešanje ni fiziku? Je li stvar art stila što igra nema podršku za HDR? Je li stvar art stila što vidiš dvije-tri živa bića u svijetu, ne računajući neprijatelje, i ona nikako ne reagiraju na tebe?

    • Corvodin

      @Zoran Žalac, 14.02.2025 - 14:29

      Naravno da nije, no o tome nisam ni komentarisao. Valjda je dovoljno jasno iz komentara da sam govorio samo o dijelu recenzije gdje se spominje vizualna prezentacija igre, i nisam izrazio misljenje o bilo kom drugom dijelu igre niti igri u cijelosti, kao ni o bilo kom drugom dijelu recenzije, stoga ne vidim potrebu izlistavanja svih tih stvari koje nemaju nikakve veze s onim o cemu sam komentarisao.

      U recenziji stoji
      “Rijetki su mi bili trenuci kad je Avowed izgledao atraktivno. Čak i kad sam naišao na nekoliko lijepih prizora, svejedno sam imao dojam da je ovo najružnija UE5 igra koju sam do sada igrao”.
      Moglo bi se shvatiti da je s tehnoloskog aspekta renderinga igra manjkava s obzirom da se naglasak stavlja na engine, ali to nije slucaj.

    • Sinek

      @Zoran Žalac, 14.02.2025 - 18:55

      ohladi, post ti je naporan za citati a i pola toga sto si nabrojao nema veze sa vizualima igre

    • Vallarfax

      @Sinek, 14.02.2025 - 21:13

      ne mozete pobjedit zokija, on mjenja raspravu kako mu se svidja…nije bitno sto nije shvatio…

    • mii2o90

      @Zoran Žalac, 14.02.2025 - 22:49

      hahahah. Kaj si butthurt XD Mislim, svaka ti stoji. Mogo je biti malo bolji umjetnički dojam tho 🙂

    • Dragan[MKD]

      @Zoran Žalac, 14.02.2025 - 15:55

      Kako se igra sa kontrolerom, ili je ipak bolje sa mišom i tipkovnicom, baš sam mislio igrati iz treće lice sa kontrolerom?

    • Zoran Žalac

      @Dragan[MKD], 14.02.2025 - 16:01

      Dobra je podrška za kontroler, igrao sam pola-pola zapravo. Na miš+tipkovnici imaš hotbar 1-6 na koji možeš postaviti napade i iteme kao prečac… Na kontroleru imaš dva slota manje (D-Pad tipke), ali nije toliko značajno da išta gubiš igranjem na kontroleru. Zapravo je možda čak i intuitivnije zbog trigera – lijevi je lijeva ruka, desni desna, dok je na mišu obrnuto po defaultu.

  • gavinikima

    14.02.2025 - 11:31

    Poptuno očekivano od adaptacije izometričnog CRPG svijeta i mehanika u pojednostavljeno izdanje napravljeno za širu publiku. Zaslužena ocjena i kao fan Pillars of Eternityja ovo mi ne izgleda dobro za franšizu. Ovom igrom su vjerojatno htjeli zaraditi laganu lovu kako bi nekim čudom možda izbacili Pillars of Eterinty 3, iako je sam director Josh Sawyer rekao da bi htio imati budžet BG 3 kako bi napravio Poe 3, ako se ne varam.

  • Goblin

    14.02.2025 - 11:32

    Chatgpt: generirao sam ti okoliš za dio mape, ako ti mogu još s nečim pomoći slobodno reci 😊, sretno s kreiranjem video igre 🚀💪🏻

  • Dokah

    14.02.2025 - 11:48

    Uzeti na popustu za 20-30 eura i bude okej. Ali prema ovoj recenziji radije bi platio za oblivion remaster takve novce.

  • ajdin_sa

    14.02.2025 - 12:36

    Da li će Avowed biti na psu kasnije Zorane ?

    • Dajsikeks

      @ajdin_sa, 14.02.2025 - 12:44

      Možda godinu dana nakon

  • DjokaBA

    14.02.2025 - 12:36

    Jbg, ne mogu da kazem da nisam ocekivao ovako nesto. Samo kad se setim onog prvog teaser trailera… kako sam se tad naložio.

  • vragec25cro

    14.02.2025 - 12:48

    Ček ček Zoki,tebi sad najednom smetaju žene,a izbacio tolko clanaka o podrumarima koji mrze žene 🙂 Vidjet cemo kakva ce biti igra u srijedu jer si probudio nade s dobrim gameplayem,a ostalo mi ionako nebitno ako dobar gameplay

    • Goblin

      @vragec25cro, 14.02.2025 - 13:19

      Garant su ovdje žene lijepe, a ne muškobanjaste, to ga muči 😝

    • cekbuu

      @vragec25cro, 14.02.2025 - 13:39

      A rekao čovek da je za ravnopravnost: Ja sam uvijek za ravnopravnost i inkluzivnost
      Mislim da ga više smeta što čak i posao mišića su preuzele moćne žene jer muškarci više ne znaju da udare čekićem po metalu. I pameti, i magije, i vodstvo, i krađa, i prodaja i sve one mogu, a muški ne mogu jer im se piša na poslu.
      Karikiram, ali hvala za zrno soli, Zoki

    • Nemanjazzz

      @cekbuu, 14.02.2025 - 13:50

      Ne smeta mu sto udara zena cekicem. Ali da su stavili da udara zena cekicem, a muskarac da vodi vojsku ili obrnuto. Ovo je kao srednji vek kad su zene cuvale decu, samo sad muskarci izgleda cuvaju

    • Dick Johnson

      @cekbuu, 14.02.2025 - 15:49

      Al ruku na srce tak je vec vise godina stanje stvari u medijima, i filmovi i igre, muskarac=šonjo, negativac=bjelac, glavni lik=girlboss. Svako ima svoj limit valjda.

    • Goblin

      @Dick Johnson, 14.02.2025 - 18:34

      Ruku na srce, i duže primjerice u tv sitcomima… muž uvijek glup, muškarci uvijek slabići

    • IgorBiH

      @vragec25cro, 14.02.2025 - 20:44

      Čovjek ne voli krajnosti s bilo koje strane. I taj članak o vilicama je bio duhovit. Ovo nije igra nego aktivistička osveta muškarcima i njihovom najdražem hobiju.

    • Vallarfax

      @IgorBiH, 14.02.2025 - 21:14

      tu na hcl su cijepljeni od humora…to je bio huskacki clanak i nista vise…

    • SanKa

      @Vallarfax, 17.02.2025 - 10:51

      to isto, clanak teska satira, ali tesko mnogima to shvatiti

    • vragec25cro

      @IgorBiH, 14.02.2025 - 23:21

      Pa mislim da nitko ne voli krajnosti i po mojemu skromnom misljenu se zato i pljuje po woke i afroamerickojpropgandi

    • moordrak

      @vragec25cro, 15.02.2025 - 03:25

      A i ti voliš bacat pare ne svakakve pizdarije…

    • vragec25cro

      @moordrak, 15.02.2025 - 11:27

      Normalno,al kaj se tice Avoweda i ostalih igara kaj izlaze day one na gamepass igram preko gamepssa 🙂

    • SanKa

      @vragec25cro, 17.02.2025 - 10:50

      doslovno je objasnio što ga smeta. imaš li oči ?

    • vragec25cro

      @SanKa, 18.02.2025 - 14:31

      Previše zena i muskarci šonje 🙂

  • IgorBiH

    14.02.2025 - 13:44

    Hvala ti Zorane što si tako bez ustezanja razobličio ovo woke smeće. Nema više šutnje, sve se mora prokazati.

  • RaspudicT1986

    14.02.2025 - 13:48

    Prvo se ističe neprirodni omjer muško-ženskih likova i njihovih uloga. Dođem u grad, dočeka me ženski lik u ulozi voditeljice straže. Odem na tržnicu, 2/3 štanda drže trgovkinje. Kovačnicu isto vodi žena. Apotekom upravlja žena. Gostionicu vodi žena. Na ulazu u grad me napadnu banditi koje predvodi ženski lik. Naletim na obuku vojske – koju vodi žena. Odem u drugu regiju, ista stvar. Treća regija, ista stvar. Glavni strah i trepet u igri – ženski lik. Najsnažniji mag u igri – žensko.” Hvala lijepo na ovome gospodine, dovoljno da ju nikad ne instaliram. Puj

  • Blackbeard

    14.02.2025 - 13:50

    Ocekivano, sto se tice price Obsidian radi dobre stvari, nazalost, iako sam se radovao ovoj igri,nemam namjeru igrati. I zbog tog jebackog feminizma, gdje su muskarci sonje i papci(ne trebaju biti ni macosi) ali brate dragi je li tesko izbalansirati? KAda je prikazana prvi put, ona tamna atmosfera ono me je privuklo, kada sam vidio drugi trailer, tesko sranje jbg. Razocaran sam, mada nisam igrao, mozda tamo nekad, za gpdinu dvije kada bude besplatna ili 5eur kostala, jer brzo ce njoj cijena pasti.

  • Nemanjazzz

    14.02.2025 - 13:52

    Vizualni stil- nepostojeci. Svaki screenshot kao da je iz druge igre.

  • Vallarfax

    14.02.2025 - 16:14

    Nemam pojma, genericna igra od genericnog developera… Nije ni obsidian sto je nekad bio mada ja nikad nisam bio fan… Oni su mala bethesda jbg… Igrao sam outer worlds, i to samo zato jer u tom trenutku nisam imao igrati kaj drugo… Solidnjara i nista vise, tako je valjda i ovo… Jedino me iznenadilo ovo sa feminizmom, nije mi se obsidian cinio kao da ih to uopce zanima…

  • Apocalypse4987

    14.02.2025 - 18:45

    Pa ako pogledamo današnje muškarce i žene, dosta njih su šonje koji piju frapučino sa okusom kumbače dok se voze na električnom skuteru a žene piju ko očevi i izazivaju nerede. Tako da ne vidim tu ništa sporno šta su ubacili masu žena u igru. Al nevezano za ove gluposti oko spolova, kad se sitim prvog teasera za ovu igru i kakvi je hype tad bija, i onda ovakav rezultat, pod ovu cijenu dođe mi da ponovno instaliram witcher 3 i skyrim

  • LetMeBeFrank

    14.02.2025 - 18:55

    Nista cudno. Pa svi ti nekoc slavni developeri su danas mrtvi, zamijenjeni DEI uposlenjima, a od starog, vizionarskog kadra nije ostao nitko. Pa to je ekipa koja cesto otvoreno mrzi bijelce, muskarce itd. i javno seetha o njima na svojim X profilima. Koja je ono statistika? 32% developera su zene i “non-binary” ekipa. Samo treba pogledat slike teamova gaming studija nekoc i slike tih istih teamova danas i sve je jasno.

  • mr.joker

    14.02.2025 - 19:02

    Zanimala me igra izuzetno pred izlazak, ponajviše jer je poe svijet. Pogledao sam i pročitao pokoju recenziju i evo niko do Zorana nije navodio da je ovakav nivo ispraznosti svijeta, a posebno ne ovaj čudni radikalni feminizam (a nema nikakvu lore osnovu)… šteta. Čeka se mozda neki complete edition na popustu za koju godinu

  • moordrak

    15.02.2025 - 02:53

    Jel to taj next gen? Meh. Kineske gatcha igre za mobitele izgledaju puno, puno bolje u usporedbi sa ovim. No dobro. Mislim da su gađali štih igara sa početka milenija. Uspjeli su. Gamepass je jeftin, nu, nećemo se lagat. Hard pass. Fala Zoki za iskrenu recenziju.

  • DanteDMC

    15.02.2025 - 04:55

    Ma ovo smeće treba besplatno dati.

  • opp

    15.02.2025 - 09:58

    Dakle, priča, gameplay i sadržaj su vrhunski. Dok se odlučim na igranje, i tehničke stvari će se ispraviti. Odgledao sam jedan video ove igre, sviđa mi se vizuelno. Otprilike pred kraj ljeta/jesen bi mogao ovo zaigrati dok neke druge završim.

  • GuybrushThreepwood

    15.02.2025 - 12:28

    Igrat će se za godinu dvije kad se igra ispegla i padne cijena na nekih 5 eura…tako igram sve igre na steamu.. sve do 10 eura max

  • MoGaming

    15.02.2025 - 15:12

    Meni je postalo smiješno da se na HCL dobroj igri gleda svaka sitnica i onda na kraju dobije odsrednju ocjenu, a kad je u pitanju neka japanska glupost i slično ocjene su uvijek 80+, tko mi ne vjeruje, nek prođe malo kroz ocjene recenzija.

    • RPGamer

      @MoGaming, 15.02.2025 - 18:36

      Pa čuj, trava i lišće na drvećima se ne miču, likovi ne šetaju po gradu, nema životinja… daj zamisli pacijenta ha.

    • MoGaming

      @RPGamer, 15.02.2025 - 22:31

      da i oblaci i zvijezde se ne miču, to je sve jako bitno za dobru igru. Saberite se malo, nije ovo skyrim niti pokušava bit, ovo je akcijski rpg, i fokus je na borbi.

    • SonOfZeus

      @MoGaming, 16.02.2025 - 01:07

      U 2025. Imati grad sa izričito statičnim npc je neoprostivo. A veselio sam se igri.

    • MoGaming

      @SonOfZeus, 16.02.2025 - 12:23

      kao i hrpa drugih rpg igara, nije ovo gta, što se moraju kretat.

    • SonOfZeus

      @MoGaming, 16.02.2025 - 17:09

      Koji hrpa? Nabroji mi ih par

    • MoGaming

      @SonOfZeus, 16.02.2025 - 20:02

      Evo bez puno kopanja, prva stranica recenzija Eternal Strands ima veću ocjenu, isto nema dinamičke gradove, jer je fokus na bitku, po meni za klasu lošija igra od ove. Dynasty Warriors: Origins ima 86 ocjenu, neću ulazit u to koja je igra bolja, nego nema uopće opciju da hodaš gradom, nego hodaš mapom kao u total war i odmah ti ulazi u razgovor kad dođeš do odredišta. Nemoj bit dežurni advokat ljudima što pišu recenzije ovdje, ovo nije prvi put da bez dobro argumenta se mješaš.

    • Zoran Žalac

      @MoGaming, 17.02.2025 - 10:29

      To uopće nisu ni igre istih žanrova, niti istih ambicija, niti istih cijena. Avowed je za usporedbu s Dragon Ageom, Baldur’s Gateom i sličnim naslovima koji su mu slični tematski, mehanički, ambicijski. Ne sa japanskim hack n slash musou naslovom, pobogu. Hajmo shvatit da su ocjene tu kao okvirni pokazatelj gdje se nešto nalazi u okviru svog žanra. Ako novi Super Mario dobije ocjenu 90, to ne znači da je bolji RPG od Avoweda. Jer nije RPG. Ako novi Football Manager dobije ocjenu 70, to ne znači da je lošija simulacija od Gran Turisma 7 koji je dobio 90 i nešto.

    • MoGaming

      @Zoran Žalac, 17.02.2025 - 20:05

      Bio sam prisiljen uspoređivat igre, ove su bile prve na koje sam naletio, kako sam napisao sa prve stranice. Ne bih se složio da ovo ide usporedbu sa BG, možda Dragon Age, ali samo sa ovim zadnjim. Ne bih se složio da pare i ambicije trebaju bit uključene u ocjenu, gleda se igra, a ne tko ju je pravio. Sa ovim drugim dijelom teksta si potvrdio šta sam ja i htio reć, dok me onaj gore lik bez života nije kreno smarat, a to je da se treba ocjenivat šta je u tom žanru bitno, ovo je akcijski rpg, sa fokusom na borbu, u takvim rpgovima nije bitno da li se kreću npc jer služe samo za kratki razgovor, bitno je kakva je borba i ukupni doživljaj okoline dok biješ horde neprijatelja. Ovako bi se svaka igra trebala ocjenivat, a npr. gore spomenuti Dynasty Warriors, meni nije ni približno dobra igra za svoj žanr, a dobio je ocjenu kao da je u rangu Diabla 2.

    • MD2

      @MoGaming, 17.02.2025 - 11:17

      Ovdje je popriličan problem. Bar je to neki moj dojam. Velika produkcija košta. 70 eura je cijena za visokobuđetnu AAA igru s naprednim animacijama, osvijetljenjem itd. To ne znači da je ta igra jako dobra, niti da su manje “ušminkane” igre loše, ali ova igra realno nebi trebala koštati kao da ju je radio Rockstar ili Naughty Dog, bez obzira na žanr.

    • MD2

      @MD2, 17.02.2025 - 11:19

      Cijena. U prvoj rečenici sam htio napisati da je popriličan problem cijena.😂

  • Cylokin

    17.02.2025 - 09:38

    “Vizualno ružna igra” Igra uopšte nije ružna, fura svoj art style, ne mora svaka igra da ide na ultra realizam, bez nekog svog identiteta. Ovo sam očekivao od ovih mlađih gejmera koji samo za grafiku kukaju a ne od profesionalne recenzije.

    • LetMeBeFrank

      @Cylokin, 24.02.2025 - 15:06

      Rec da je igra ruzna nema nikakve veze s grafikom, “furanjem” art stylea niti ultra realizmom, to je cope za opravdavanje ruzne, ljevicarske “umjetnosti”.

  • Gogoxxx

    17.02.2025 - 10:10

    Zanimljivo je što si primjetio ulogu žena u igri i objasnio tu vrstu radikalnog feminizma. Vrlo interesantno

  • SanKa

    17.02.2025 - 10:53

    bitno da se forsira radikalna feministička agenda, a sama igra je govno. ista stvar ko sa dragon ageom…sve to firme ko da bace max resurse u ta sranja, inkluzivnost, da ima više žena nego muških, a to što igra izgleda ko drek na kiši, što su gradovi prazni, što su neke mehanike neprihvatljive za 2025, to nije bitno. krepajte

  • SlavacRi

    18.02.2025 - 16:58

    Evo moje recenzije, u kratko jer nije za trošit riječi:

    Binarno LGBT smeće, priča šuplja, ne možes se povezat sa likovima, nakon pola sata igranja počneš skipat dijaloge. Već viđeno sve. Nije vrijedno vaših novaca.

    Ocjena: ne može se ocjeniti.

    • SlavacRi

      @SlavacRi, 18.02.2025 - 17:00

      Sva sreća pa sam dobio kod kao strimer. I doslovno sat vremena dovoljno da shvatiš.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?