Googleova umjetna inteligencija zgazila je dvojicu profesionalnih igrača StarCrafta 2
Nakon što je umjetna inteligencija svještila igranje Dote 2, sada je “diplomirala” i na StarCraftu 2.
Nije neka novost da je umjetna inteligencija (AI) kompetentna za igranje kompleksnih videoigara, odnosno za natjecanje s ljudskim protivnicima. Viđali smo nekoliko puta do sada kako se vrhunski igrači Dote 2 muče s Open AI sustavom, a sada je tvrtka DeepMind (koja je u vlasništvu Googlea) naučila svoju umjetnu inteligenciju, zvanu AlphaStar, da igra StarCraft 2.
Dakako, nisu ju naučili pukom igranju već potpunoj dominaciji, što je AI demonstrirao u mečevima protiv profesionalnih igrača StarCrafta 2. Radi se o Dariu Wunschu i Grezegu rz Kominczu, koji su 44. i 13. na svjetskoj ljestvici najboljih natjecatelja StarCrafta 2. Umjetna inteligencija AlphaStar lagano je pomela pod s njima pobijedivši ih 5-0 u dva zasebna meča.
Neki će reći kako taj rezultat nije koristan za čovječanstvo, no osnivač tvrtke DeepMind poručio je kako igranje kompleksne igre poput StarCrafta umjetnoj inteligenciji otvara put za neke nove tehnike i primjene u rješavanju različitih problema, npr. u predviđanju klimatskih modela.
Raskurotina
25.01.2019 - 12:22hmmm 5-1
afaron
25.01.2019 - 13:36Mislim da kada bi odigrali 100+ mečeva protiv ovog AI-a, da bi mu pronašli slabosti.
Slazar
25.01.2019 - 14:43Bojim se da nebi… sa svakom igrom Deep Mind postaje sve bolji i bolji….
afaron
@Slazar, 25.01.2019 - 15:32Nije bas tako jednostavno, ovaj AI je odigrao milione mečeva sam protiv sebe (protiv razlicitih verzija sebe) da bi evoluirao do trenutnog stanja. Rekli su da ima odigranih oko 200 godina mečeva. Znači tih eventualnih 100 mečeva koje sam spomenuo u prijašnjem postu, protiv jednog ljudskog igrača ne bi toliko uznapredovalo njegovo znanje (AI-a) kao što bi uznapredovalo čovjeku, možda dovoljno da mu pronađe slabosti koje može iskoristiti u svoju korist.
Meeple666
@afaron, 25.01.2019 - 16:20Alplha GO je dobila najbolje igrače GO-a na svijetu prije nekog vrimena i odigravala je poteze koje ljudima nisu padali upoće na pamet a ljudi igraju GO već 2500 godina.
Postavlja se pitanje dali je ljuska inovacija nešto dosta ograničeno zbog našeg kratkog života i da li inovacija raste s mogućnostu ponavljanja.
Ljudi imaju svoje ‘šeme’ kako rade stvari, a ovakve umjetne intzeligencije to nemaju, one uče same.
Meeple666
@Slazar, 25.01.2019 - 16:26Najzanimjivije od svega je što stručnjaci hvale AI da igra strašno kreativno i inovativno. Igrači su rekli da je AI igrala ‘prekrasno’ i ‘ljudski’, što nameće zanimljiva filozofska pitanja.
dandelion
25.01.2019 - 14:44umjetna inteligencija svakog dana sve više napreduje,istovremeno fascinantno i zastrašujuće
Terminatorov Sudnji dan je lako moguć,što kasnije to bolje,barem do igara za PlayStation 5 ili Switch 2 a kasnije skriveni u nekoj rupi duboko pod zemljom može i stari GameBoy
afaron
@dandelion, 25.01.2019 - 15:39Ne vjerujem da je terminatorov sudnji dan neizbježan scenario za AI, čak što više ne vjerujem ni da je nominalan, osim ako se AI-u posebno ne zada kao cilj da istrijebi čovječanstvo. Jer AI može biti efikasniji od čovjeka ali mora mu se zadati cilj. A to da će AI dobiti svijest iz “čista mira”, ne vidim zašto bi se to desilo ikada, ali doduše neznamo dovoljno (zapravo ništa) o svijesti da bi mogli sa sigurnošću tvrditi točnost bilo kojoj strani argumenta.
Apocalypse4987
@dandelion, 27.01.2019 - 10:21Svi se plaše umjetne inteligencije, al triba se plašit ljudi. Radili smo užasne stvari stotinama godina, samo gledamo na svoju korist, pa makar išli preko polja leševa. Umjetna inteligencija bi se tribala bojat nas a ne mi nje.
dandelion
@Apocalypse4987, 27.01.2019 - 11:18sjećam se jedne kratke SF priče:
napravljen je superinteligentni stroj a prvo pitanje koje mu je postavljeno bilo je ima li Boga
“sada ima”,odgovorio je Stroj
užasnut,glavni konstruktor je priskočio da spusti sklopku i isključi Stroj ali munja iz vedra neba spržila ga je i zatalila sklopku