HCL.HR

John Romero posjetio Hrvatsku i pohvalio domaću game dev scenu: “Imate ovdje odličnu ekipu”

PR 23.01.2024.   •   16 komentara   •   HCL objave


Na konferenciji Future Perspectives of Game Development gostovao je legendarni kreator igara Doom, Quake i Wolfenstein te uz predstavnike domaćih i regionalnih studija govorio o budućnosti videoigara.

Legendarni dizajner i proizvođač videoigara, John Alfonso Romero, gostovao je na konferenciji Future Perspectives of Game Development koja je jučer bila održana u prostorima Sveučilišta Algebra u Zagrebu. Romero je u druženju s fanovima i domaćim proizvođačima videoigara istaknuo važnost obrazovanja i praćenja novih tehnologija koje će oblikovati budućnost razvoja videoigara.

Konferenciju je otvorio izv.prof.dr.sc. Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra:

“Prošle smo održali naš prvi Global Game Jam te pokrenuli prijediplomski stručni studij razvoja računalnih igara, sve to u znaku proslave 25 godina, koju smo okrunili statusom Sveučilišta. Veseli nas što polako, ali snažno, gradimo game dev i gaming community u Algebri – naši studenti su jučer održali i prvi esport turnir u potpunosti u organizaciji našeg Sveučilišta, uz podršku naših partnera Telemach Hrvatska i White Shark, a danas nakon konferencije otvaramo Global Game Jam koji će opet okupiti hrpu mladih entuzijasta i kreativaca spremnih na izradu svojih prvih igara.”

Romero je svoje izlaganje započeo pričom o svojem teškom djetinjstvu punom selidbi, nesretnih slučajeva i vrlo teških životnih prilika. Rođen u Coloradu, kao Amerikanac Cherokee i meksičkih korijena, već do desete godine života proživio je horror gori nego je prisutan u većini njegovih igara, a upravo ga je ta nesretna životna priča potaknula na razvoj karijere obilježen ekstremnim naporima i egzemplarnoj radnoj etici. Do kraja osamdesetih već je razvio brojne igre, dok se početkom devedesetih okrenuo 3D grafici i igrama iz FPS žanra koje su donijele revoluciju na tržište videoigara.

Prva igra koju su razvili unutar vlastite tvrtke id Software bila je Wolfenstein 3D, koja je bazirana na popularnoj igri iz osamdesetih godina, a razvijena je u samo četiri mjeseca, no ipak najzahtjevnija igra na kojoj je najduže radio bio je svakako Quake iz kojeg su kasnije razvijene brojne druge uspješne igre. Romero je i danas najpoznatiji po Doomu kojeg je jučer u Algebri igrao sa svojim najvećim fanovima bez ijedne izgubljene partije.

“Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Imate ovdje odličnu ekipu, Croteam, koji su prisutni u ovoj industriji već 30 godina. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih timova u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara nalazi se u umjetnoj inteligenciji, a velik utjecaj imat će i virtualna i proširena stvarnost. To je budućnost stvaranja, ali i igranja videoigara te velika pomoć, ali i izazov dizajnerima u budućem razdoblju” – istaknuo je Romero te se posebno osvrnuo na mogućnosti koje danas postoje u aspektu edukacije za područje razvoja igara.

“U vrijeme kada smo mi počinjali nije bilo ni studija ni edukacije za razvoj igara, većina nas je u to vrijeme bila samouka, zato su danas fakulteti i Sveučilišta poput Algebre dragulji ne samo za područje Hrvatske, nego i čitave regije. Obrazovanje je važno, ali mora kombinirati praksu i stvaran rad na igrama s učenjem najnovijih trendova i tehnologija. Trendovi se neprestano mijenjaju, danas su to AI, VR i AR kao dominantne tehnologije, uz engine poput Unreala koji se konstantno nadograđuju na nove verzije. Moj savjet mladima je da krenu raditi na igrama što ranije, žele li ući u tu industriju, jer svaka minuta koju ne iskoriste prilika je koju će netko drugi rado uzeti za sebe” – ističe Romero.

S njim se složio i Davor Hunski, Chief Creative Officer domaćeg studija Croteama:

“Postoji interes za našim kompanijama i ja ne mislim da će to stati u budućnosti. Dapače, pogotovo sa razvojem umjetne inteligencije. Zato bih potaknuo mlade da se bace u to, naravno, treba jako puno rada i ljubavi i ništa neće doći preko noći, ali potencijal je ogroman.” – izjavio je Hunski.

Komentari (16)

  • Pteri Deri

    23.01.2024 - 18:58

    Jel ima gdje za pogledati video cijelog eventa

  • mirkunjaaa

    23.01.2024 - 19:25

    Ovaj bolje bolje živi na staroj slavi nego hajdukove “legende” 😁😁

  • RPGamer

    23.01.2024 - 19:47

    Tko je uopće ovo? I zašto si ofarbao nokte?

    • MAJSTOR RINGO

      @RPGamer, 23.01.2024 - 20:30

      Koliko znam postoji kampanja POLISHED MAN. Ona ima za cilj da podigne svest o sveprisutnom nasilju nad ženama i decom, moguce da je to u pitanju, taj vid podrske, ko bi ga znao. Mada cisto sumnjam😀

    • Darac83

      @RPGamer, 23.01.2024 - 22:10

      Minus

    • DjokaBA

      @RPGamer, 24.01.2024 - 10:14

      I ti sebe nazivas gamerom.

    • RPGamer

      @DjokaBA, 24.01.2024 - 10:25

      What? A što bi možda trebao znati za ovog mlatimudana koji si lakira nokte? Mislim da ne. Znam mnogo dizajnera sa boljim igrama. Ovaj iza sebe nema ni jednu dobru igru.

    • MD2

      @RPGamer, 24.01.2024 - 10:43

      Da nije bilo Dooma, ne bi bilo FPS-a kakvog poznajemo. Iz ove rečenice bi ti sve trebalo biti jasno. Ako još uvijek ne razumiješ važnost ovog “mlatimudana”, onda si nažalost glup.

    • Rick Sanchez

      @RPGamer, 24.01.2024 - 10:58

      Sad bar znamo da si i ti lakiraš nokte. Kako si samo to primijetio 🙂

  • Artyom

    23.01.2024 - 20:19

    Najveća legenda gaminga ikad! A onaj tko posječuje ovu ili bilo koju gaming stranicu, a neznam tko je John Romero može se samo sramit!

  • Neco Arc

    24.01.2024 - 02:22

    Bio sam tamo i dobio poster s potpisom njegovim i selfi

    • Neco Arc

      @Neco Arc, 24.01.2024 - 02:23

      Također sam igrao protiv njega al mi nije islo lik je bog dooma iz 1990-ih, interesira me kakav je na quakeici ngl

    • Darac83

      @Neco Arc, 24.01.2024 - 10:06

      Jesi ga pitao da odigrate partiju Daikatane? 😁😈

    • Neco Arc

      @Darac83, 28.03.2024 - 18:27

      E to bi bila dobra fora igrat dailatanu bez 1.3 patcha

  • Dick Johnson

    24.01.2024 - 10:11

    “no ipak najzahtjevnija igra na kojoj je najduže radio bio je svakako Quake”….Jel doista? Jeste li sigurni??? D*******a

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?