Koje biste igre uvrstili na popis za školsku lektiru?
U slučaju da videoigre ikad postanu dio obrazovnog materijala kod nas… koje biste naslove uvrstili na popis lektire?
Dok neki još uvijek uzaludno debatiraju može li se videoigre smatrati umjetnošću (naravno da može!), prije nekoliko godina antiratna igra This War of Mine bila je uvrštena na službenu listu lektire u školama u Poljskoj. Da nas pitate, i domaći The Talos Principle trebao bi istom logikom biti uvršten među obrazovne materijale… ako ne u za hrvatski jezik, onda definitivno za predmete filozofije ili logike.
Nismo još na toj razini, ali zato o njoj možemo maštati. I u novoj HCL raspravi pitamo vas koje bi igre, po vašem mišljenju, bile prikladne za uvrštavanje na listu za školsku lektiru? Što bi buduće generacije od videoigara trebale upiti, koji su to ogledni primjeri kreativnog izražavanja, narativnih vrijednosti i univerzalno korisnih poruka?
Drugim riječima, da možete birati kojim biste igrama obrazovali današnju mladež – što biste im preporučili kao obaveznu lektiru?
delko
05.03.2024 - 18:52Brothers: A Tale of Two Sons
Darcoolio
@delko, 05.03.2024 - 23:06Dobar izbor.
Likovi su pogrešno shvatili zadatu temu, imaju 1 iz lektire.
Jpš im Doom fali.
Vujo777
05.03.2024 - 18:55Definitivno RDR2…prica vrlo poucna.
Darcoolio
@Vujo777, 05.03.2024 - 19:59Tipa da si najgori šljam koji kad dobije tuberkulozu ipak bar malo manje bude govno jer shvati da je najebao?
Bronson
@Darcoolio, 05.03.2024 - 20:36😂😂😂😂😂😂
Cipelcug
@Darcoolio, 06.03.2024 - 06:55Odnosno kad ti svijest o tome da nemaš mnogo vremena otvori oči i počneš živjeti kako ti misliš da treba, a ne kako ti govore drugi.
Darcoolio
@Cipelcug, 06.03.2024 - 08:59Da, a do tada i pre toga gomilaš tone leševa na sve moguće načine.
Darcoolio
@Darcoolio, 06.03.2024 - 08:59*posle toga, molim gospodu da daju edit konačno
Cipelcug
@Darcoolio, 06.03.2024 - 11:04Misliš na ono kad Arthur petsto puta kroz igru kaže za sebe da je loša osoba? Nije da moraš niti nakon dijagnoze postati bolji, Arthur može ostati do kraja pokvaren ili se može iskupiti, koliko god to išlo, a i nije da moraš “gomilati tone leševa’ i prije toga. Postoji honor sistem, ne? Igra je stvarno kompleksna, vidim da ti vidiš ono što želiš vidjeti i simplificiraš. Prijeti ti jedinica iz lektire, morat će i roditelji doći u školu.
Bronson
@Cipelcug, 06.03.2024 - 13:47Mislim da je kolega Darcoolio vise to napisao da ispadne banalno i smesno nego da je analizirao bukvalno i detaljno..
Cipelcug
@Bronson, 06.03.2024 - 18:32Svejedno mi je što je mislio.
Darcoolio
@Bronson, 06.03.2024 - 23:31Normalno da sam banalizovao.
Drugo je što neko to lično shvata.
Blackbeard
05.03.2024 - 19:01Ni No Kuni definitivno. Detroit Become Human 😁
Cone3006
05.03.2024 - 19:05Vjv gow triologiju da nauče ako te neko loše pogleda da im čupaš glave…
Pararera
05.03.2024 - 19:05Far Cry 3
Lucija
05.03.2024 - 19:07STALKER za lekcije o prirodi i ekologiji, DOTA ili LOL za lekcije o etici, moralu, psihologiji, timskom radu.
ihneacho
05.03.2024 - 19:10Tlou, firewatch, life is strange, a plague tale, talos principle, mgs igre i wolf among us. Neke u lektire zbog toga što je zanimljivo štivo učenicima i mislim da će ih neke potaknuti na razmišljanje a neke jer će biti kreativniji 😊 i uncharted jer je nezaboravna avantura to je gaming lektira.
Blackbeard
@ihneacho, 05.03.2024 - 19:14life is strange tamam da još vise uce o pederluku i da je to zdravo i normalno 😁🤘
Demon90
@Blackbeard, 05.03.2024 - 19:31Koji je tvoj problem
Blackbeard
@Demon90, 05.03.2024 - 20:17Moj problem,nemam ga. Samo moj stav o tom lobiju.
RPGamer
@Demon90, 05.03.2024 - 20:33Nemoj mi napadati prijatelja. Ostavi ga na miru.
Blackbeard
@Demon90, 06.03.2024 - 06:58AAA mislim da znam zašto si to napisao, sarkastičan je moj komentar bio,u stvarnosti,skroz sam protiv te propagande 🤘
ScoobyDooo
@Blackbeard, 05.03.2024 - 21:04Dobra 😀
ihneacho
@Blackbeard, 06.03.2024 - 07:40prvi lis bio je ok
Wik7im
05.03.2024 - 19:11Postal 2, Hells weekend bi cuvao za VSS
alan40rt
05.03.2024 - 19:14Mafia 2.
Djelo_Jerboa
05.03.2024 - 19:17Modern Warfare 2 iz 2009. – da se nauče nešto o Ženevskoj konvenciji.
sallaD
@Djelo_Jerboa, 05.03.2024 - 21:58MW2 je mica maca naspram brutalnosti iz CoD Waw i Spec Ops The Line.
Djelo_Jerboa
@sallaD, 06.03.2024 - 01:30E može WaW još bolje.
ProDan2308
05.03.2024 - 19:19Definitivno Uncharted 4. Vrlo je poučna, zanimljiva i jako napeta. Grafike su nestvarne, kao da gledaš ravi film, jedino što je malo predugačka igra ali sve u svemu to bi bilo vrh za lektiru.
Gebro_gaming891
@ProDan2308, 05.03.2024 - 20:57Otkad je 15 sati predugačko?
RPGamer
@Gebro_gaming891, 05.03.2024 - 21:0215 sati i više je meni grind za Bossa u JRPG igrama.
Blackbeard
@RPGamer, 06.03.2024 - 06:58Najblaže rečeno 🤣
Rick Sanchez
@RPGamer, 06.03.2024 - 09:42Neki od nas imaju živote izvan gaminga.
Kols
@Gebro_gaming891, 05.03.2024 - 22:30Inače ne, al za lektiru sigurno je
djosic85
05.03.2024 - 19:31Assassins creedovi definitivno, rdr2…
Dajsikeks
@djosic85, 06.03.2024 - 10:40Tehnički već imaju, discovery tour verzije
marincilic1985
05.03.2024 - 19:35What Remains of Edith Finch, This War of Mine, Cities: Skylines, Civilization…
AzorAhai
05.03.2024 - 19:45Odlicna tema i pitanje, a moj odgovor je Metro trilogija, pogotovo Exodus. Valjda je svima jasno sta se sve moze nauciti iz onog remek djela, pogotovo u svijetu u kojem zivimo sad.
Tommygun
05.03.2024 - 19:46Uncharted 4
Vladimirdnx
05.03.2024 - 19:46Uncharted 4, Metro Exodus, Rdr2
phoda2
05.03.2024 - 19:53Leisure Suit Larry ☺️
sparrowpunk
05.03.2024 - 19:53Ghost of Tsushima.
Crow89
05.03.2024 - 19:54Pravilo broj jedan bi bilo – ništa sa lgbt propagandom. A drugo pravilo – igra bi se birala u svojem umjetničkom, kompleksnom i pegi stilu primjerena godinama školaraca. Od laganog Mario Karta i Minecrafta preko Portala i Talos Principea te Zelde pa do RDR2, SpecOpsa 3 i This war of mine pa kraj za ekonomiju i strategiju Total war, SimCity i nešto takvog. Kao maturu dao bi igrati Metro, Mass Effect i Witchera 3.
lkuka13
@Crow89, 05.03.2024 - 22:55Zaboravio si Last of us 1 i 2 te life is strange
BoneDigger
@Crow89, 06.03.2024 - 00:23Dodao bih Detroit become human i Deus Ex da se podigne svijest o opasnosti transhumanizma.
djosic85
@BoneDigger, 06.03.2024 - 00:43Onda može i cyberpunk 2077, vidiš da je elon musk na pola puta do ostvarenja scenarija iz te igre
Crow89
@BoneDigger, 06.03.2024 - 04:16Slažem se, dobar izbor
spicylemon77
05.03.2024 - 19:59Journey i Inside
Anakin256
05.03.2024 - 19:59Assassin’s creed serial i Witcher serial, Uncharted 4 i Mass Effect triologiju.
Darcoolio
05.03.2024 - 20:00To the Moon.
Lepoglava
@Darcoolio, 05.03.2024 - 22:06Jooj skoro sam zaboravio na igru. Narativni MASTERPIECE. Dragulj i čudo od igre .
Darcoolio
@Lepoglava, 05.03.2024 - 22:29Isti lik pisao priču i muziku, sjajan posao, neverovatna atmosfera.
Lepoglava
@Darcoolio, 06.03.2024 - 14:24Istina…ko nije probao igrajte..stvarno je igra ludnica. Nakon 5 min nisam mogao prestati do završetka
Mrkvicaa
05.03.2024 - 20:01Battle City, Darkwing Duck 2(Contra hack).
RPGamer
@Mrkvicaa, 05.03.2024 - 21:49Pa gdje si se Battle City-a sjetio hahaha, zakon!
Mrkvicaa
@RPGamer, 06.03.2024 - 01:55Brain Age. Igre poput Tetrisa za bildati mozak.’Ne konzumirati glupaste igrice koje zaglupljuju’:)
Vuks1
05.03.2024 - 20:01The last of us
uistinu zanimljiva igra koja moze pokazati nacin zivota ljudi kada bi se situacija poput te zapravo desila.
Ravel
05.03.2024 - 20:02Half-Life 2 za satove fizike, mislim da je Super Bunnyhop jednom prilikom rekao da je u srednjoj radio pokuse iz fizike u toj igri čisto da testira in-game physics i cijeli koncept toga mi je urnebesan.
sallaD
@Ravel, 05.03.2024 - 22:09Nah, Garry’s Mod, koji je nastao od HL2, bi više odgovarao za satove fizike i umjetnost. A zašto odjednom spominjem umjetnost, jer od ranijih dana i do danas ljudi preko raznih portanih modela u Gmodu koristili da rade svoje machinima crtiće i razne artworke.
Hadvar
05.03.2024 - 20:08Wow classic
soypi
05.03.2024 - 20:12Before your eyes, The beginners guide definitivno da vide kakva umjetnost mogu biti igre. E sad još možda civilizacija ili neka takva strategija da razumiju vođenje države, grada, bolje politiku itd. I Minecraft za kreativnost… Al generalno indie igre, AAA je više za zabavu, blockbuster. To je kao da nekome hoćeš pokazati da je film umjetnost pa mu pustiš Spidermana. Nemam ništa protiv blockbustera naravno i ja ih volim, Al to najčešće nije art nego dobra zabava…
Duje0506
@soypi, 05.03.2024 - 20:40I zabava je art 😉
soypi
@Duje0506, 06.03.2024 - 14:08pa jest, da… upitna je kvaliteta XD Salim se, mogu biti i blockbusteri jako dobri. Pogotovo je takva situacija sa filmova. Recimo Mad Max Fury Road je za mene masterpice u svakom pogledu… Nazalost sa igrama nije bas takva situacija…
Danilo Boljevic
05.03.2024 - 20:15Mislim da bi Doom bio vrlo poucan za djecu u skolama, po mogucnosti u sto ranijim razredima, mozda 2/3 lol
Djelo_Jerboa
@Danilo Boljevic, 06.03.2024 - 18:28Ma Outlast nek se čeliče klinci
Iron666
05.03.2024 - 20:15Red Dead Redemption 2, Half Life/Doom(Eternal), Witcher 3, Baldurs Gate 3, Portal 2 i Talos Principle, Hollow Knight i Dead Cells
RPGamer
05.03.2024 - 20:21Izuzetno teško mi je izdvojiti igre koje bih uvrstio za školsku lektiru, ne znam…možda Suikoden, nemam pojma.
sallaD
@RPGamer, 05.03.2024 - 21:52Hehe, kakvo ti je mišljenje za Fear and Hunger budući da si RPGamer. Da li bi ti svrstao u školske lektire.
Darac83
@RPGamer, 05.03.2024 - 22:19Teško neku iz tvoje kolekcije… 😜
RPGamer
@Darac83, 05.03.2024 - 22:25Teško mi je jer bih najrađe izdvojio sve, no toga je pregršt. Svaka igra je na svoj način meni bila genijalna.
Djelo_Jerboa
@Darac83, 06.03.2024 - 01:28Iz njegove kolekcije za školu teško, ali bi se zato dalo hrpu toga naći za predškolski uzrast,no oni nemaju lektiru niti znaju čitati tako da…🤣🤣🤣😉
djosic85
@Djelo_Jerboa, 06.03.2024 - 01:33Slikovnice 🤣
Strange Man
05.03.2024 - 20:25Sjećam se igre Chrono Trigger. Mislim da bi tu igru iz 1995. preporučio jer ima jako dobru priču života. Uz nju bih preporučio Portal 2, The First Tree ili možda čak i Mass Effect 2.
mirkunjaaa
05.03.2024 - 20:30MGS, Super Mario, Zelda, Civilization, Half Life…..
Uglavnom klasici,igre sa dušom. 🤷♂️
Thanos
05.03.2024 - 20:33Red Dead Redemption 2, Witcher 3 i Crysis!
Duje0506
05.03.2024 - 20:34A igre koje su definirale zanrove i uvodile nove standarde. Bilo da je rijec o gameplayu, storytellingu, art stilu, glazbi ili bilo cemu.
Neke igre koje su MENI bile bitne u “gaming karijeri” na ovaj ili onaj nacin:
MGS 1, Portal 2, Shadow of Colossus, Nier: Automata, Limbo, Bloodborne, Hotline Miami…Od novijih Returnal, BG3…
Aldin219
05.03.2024 - 20:35Half Life,
Deus Ex
Sve Soulsborne
Warcraft
Age of Empires
Uncharted 2 i 4
Talos Principle
Hades
Portal
Ocarina of Time
Mario 64
Mario Odyssey
BOTW
Max Payne
…
Tomislav88
@Aldin219, 05.03.2024 - 21:00Auu to je previse lektire 😁
djosic85
@Tomislav88, 05.03.2024 - 21:02To je izborna a ne obavezna 😁
Tomislav88
@djosic85, 05.03.2024 - 21:09Hehehehe onako za razonodu 😊
ezrail
05.03.2024 - 20:46Freelancer za malo dobre scifi zabave u klasičnoj borbi dobra i zla.
zagi92
05.03.2024 - 21:05Red Alert 2
idris
05.03.2024 - 21:16Tekken
goran022
05.03.2024 - 21:16igru sa naslovne slike sigurno , psychonauts 2 pošto se bavi navažnijom temom a to je ljudski um
croBilly394
05.03.2024 - 21:19Portal 1 i 2, oba Talosova Principa i The Witness da potaknu klince na razmišljanje. Te Half-Life 2 jer… Half-Life 2 🙂
agresv
05.03.2024 - 21:20Vidim puno dobrih prijedloga pa necu ponavljati, ali budem dodo jos Fallout fransizu
sallaD
05.03.2024 - 21:23Fallout New Vegas, sama radnja i konflikti među fakcijama koja svako nudi svoju stranu te dovoljno navukne u taj sami svijet da je i danas dosta raspravljena igra. I da ne dodam šlag na torti same DLC-ove: koja svaka odlično obrađuje brojne tematike. (Joshua Graham bajo moj)
moordrak
05.03.2024 - 21:28Asassins creed serijal, pogotovu zadnjih nekoliko igara jer su napravili povijesne spektakle, A plague tale, Kingdom Come: Deliverance, RDR definitivno,Bioshock serijal , LA Noire, To the Moon, malo svemirskih saga tipa Mass Effect i Dune, Telltale’s The Walking Dead, What Remains of Edith Finch. Za klince, ima toga jako jako puno od logičkih igara tipa , Talos principle, Portal preko Nintendovog Animal Crossinga do Minecrafta i Robloxa, Dreamsa . U ovom “dječjem” segmentu, sve LEGO igre, do jedne i definitivno Nintendo labo jer povezuje puno didaktičkih elemenata.
sallaD
@moordrak, 05.03.2024 - 21:36Kad spominješ To the Moon. Imaš kojim slučajem u biblioteci One Shot, nisam igrao ali gledao sam playthrough i dosta me dodirnula na način kako glavni lik komunicira s igračem tokom igre. Ja bi OS svrstao u lektire za klince i odrasle.
moordrak
@sallaD, 05.03.2024 - 22:33Nemam je u libraryu, ali dodat ću je. Baš sam pogledao malo o čemu se radi . Hvala 🙂
djosic85
@moordrak, 05.03.2024 - 22:55Pa kud telltale walking dead 🤣 šta bi iz tog trebali naučit…
moordrak
@djosic85, 06.03.2024 - 00:02Walking dead je krasno postavljena hipotetična situacija što bi se dogodilo sa društvom kada bi sve društvene norme i pravila nestali preko noći. Fantastična lekcija iz etike, morala i sociologije.
djosic85
@moordrak, 06.03.2024 - 00:45Pa tu bi se u biti mogle ubrojat sve postapokaliptične igre
moordrak
@djosic85, 06.03.2024 - 01:02Postapokaliptične igre uglavnom imaju slične permise, točno, ali u ovoj konkretnoj igri se radi o point and klick avanturi vrlo jake naracije i zanimljivog koncepta, znači sam format igre je vrlo specifičan, poseban, čime se potiče razmišljanje izvan konvencionalnih okvira stvaranja.
nenno
05.03.2024 - 21:34Svi su se uhvatili beletristike. Da ybacimo malo klasicne literature. World od Warcraft. SWTOR. Kotor. Warcraft 1 2 3. StarCraft. RttCW.
moordrak
@nenno, 05.03.2024 - 22:27klasična literatura 🤣🤣😂🤣 Ajme da… WoW je stvarno fenomen već puna dva desetljeća. Ne znam za Starcraft i Warcraft. Poprilično su ostarili..
Nemanjazzz
05.03.2024 - 21:40San Andreas
Goblin
05.03.2024 - 21:52The Stanley parable, čija je, još tvrdim, pouka igre bila.. ugasi igru i idi van.
Lepoglava
05.03.2024 - 22:04Undertale, Journey (:-)), Ico, Shadow of the Collossus, The Last Guardian, Kingdom Hearts, Brothers Tale of Two Sons, Uvod RE Village (Village of Shadows) u stvari odjavu, Fable I i II, Monkey Island I,II,III, Loom, Giants Citizen Kabuto, LittleBigPlanet, Puppeteer, No Man’s sky, ima puno toga što bih preporučio
Duje0506
@Lepoglava, 05.03.2024 - 22:27Reka bi da nestrpljivo čekaš više o novoj igri Fumita Uede. Baš ću malo bacit oko što internet kaže. 🙂
Lepoglava
@Duje0506, 06.03.2024 - 14:22Imaš potpuno pravo..ali nažalost još ništa konstruktivno na horizontu..Obožavam njegove igre..Bez riječi…a sve jasno. živ mi bio Duje
vragec25cro
05.03.2024 - 22:23Assassin creede logično zbog povijesti,crusader iako ne volim zbog politike i pregovaranja i monopoly zbog financija.
sallaD
@vragec25cro, 05.03.2024 - 22:31Stronghold Crusader ili Crusader No Mercy, jer znaš da se u drugoj igri pregovori vode mecima.
Darac83
05.03.2024 - 22:24Civilization definitivno. Mala enciklopedija povijesti i kultura.
Commando996
05.03.2024 - 22:28RDR2,Ghost Recon Wildlands.
vuglaaa
05.03.2024 - 22:30Slažem se da je izrada videoigara umjetnost ali ja osobno smatram da nema potrebe uvrštavati nijednu igru u obaveznu lektiru. Primjerice razgovarao sam sa jednim prijateljem o FIFI i on je rekao da mu je FIFA odlična jer ga tjera na razmišljanje (u smislu kako dodat, kako pucat, kako nabacit)….taj argument je tragikomičan i može se preslikat na ostale igre. Primjerice ako netko nema apsolutno nikakvog pojma o povijesti, normalno je da će mu AC serijal biti intelektualno stimulativan (iako se u AC serijalu nemoze nista naučit o povijesti, jedino mozda da su tri piramide u Egiptu). Drugim riječima sve se svodi kakve kriterije za znanje postavimo. Nekima je i FIFA intelektualno remek djelo, nekima je RDR2 najbolje što su vidjeli/čuli o američkoj povijesti iako se iz RDR2 o američkoj povijesti može naučiti isto toliko kao o menadžerskim vještinama u carrer mode-u u FIFI. Sorry for my bad croatian
moordrak
@vuglaaa, 06.03.2024 - 00:48Znaš li gdje je Ponte dei Sospiri i po čemu je poznat? Tko je bio Rodrigo Borgia? Gdje je živio Leonardo da Vinci? Gje je Ponte Vecchio i po čemu je poznat? Znaš li da je Monteriggioni pravo mjesto i po čemu je poznato? Gdje se nalazi i što predstavlja Michelangelov David? Tko je Lukrecija Borgia? Ma joj… ima toliko povijesnih stvari u cijelom AC-u da je to strašno. Kako možeš reći da iz AC-a ne može ništa naučiti?! Znači svaki setting AC igara napravljen je u povijesno korektnom kontekstu. Portretirano je vrijeme križara, renesansna Italija, američka revolucija, viktorijanska Engleska, stara Grčka, stari Egipat. Ima toliko povijesnih stvari u svim igrama da je to nemoguće nabrojati. Evo samo prikaz Egipta i Grčke bih stavio kao obvezno gradivo povijesti. Idealan način kako učenicima približiti davno izgubljeni svijet i kulture najutjecajnijih civilizacija koje su ikada postojale.
vuglaaa
@moordrak, 06.03.2024 - 01:19Vidim da si fasciniran bazičnim podacima o talijanskoj renesansi…na to sam mislio kad sam spominjao fifu kao intelektualno stimulativnu…
moordrak
@vuglaaa, 06.03.2024 - 13:32Ne, to nisu bazični podatci već samo oni kojih se sjećam ovako iz rukava. Kažeš kasnije u komentarima da više vjeruješ kredibilnijim izvorima. Istim tim izvorima je vjerovala i Ubisoft ekipa. Čisto info, u vrijeme kada je izdan Origins, ekipa arheologa je otkrila ulaz u jednu od piramida. Ubisof je implementirao to otkriće u igru, toliko su išli u detalje. Vrlo brzo si odbacio AC igre kao plod fantazije. Da, sama priča je plod fantazije no kompletni setting je baziran na točnim i ispravnim podatcima. Prije nego bubneš glupost, daj si malo truda i istraži temu o kojoj pričaš. U ovom slučaju si u krivu. Ubisoft je odlično obradio temu. Daj se zapitaj, koliko osnovnoškolaca i srednjoškolaca nema klasično, gimnazijsko obrazovanje i koliko bi im ovakve stvari ostale u sjećanju? Nisu svi knjiški crvi, znaš 🙂 No hard feelings 🙂
vuglaaa
@moordrak, 06.03.2024 - 14:10Ma Ubisoft je čudo.
djosic85
@moordrak, 06.03.2024 - 01:35On to sve ima u malom prstu
vuglaaa
@djosic85, 06.03.2024 - 01:46Pa imam jer sam u školi učio a ne igrao igre
djosic85
@vuglaaa, 06.03.2024 - 07:26Aj ne lupetaj gluposti, da bi naučio sav info koji možeš dobit u AC igrama treba ić na nekoliko fakulteta, arhitekturu, arheologiju, filozofski, povijest umjetnosti…
vuglaaa
@djosic85, 06.03.2024 - 12:25Ne lupetam nego pišem normalni komentar, ne znam zašto si se zapalio. A što se tiče ovog tvog komentara to više govori o tebi i tvom znanju nego o AC serijalu..
Cipelcug
@vuglaaa, 06.03.2024 - 07:21Kako u AC ne možeš naučiti ništa o povijesti? Mirage te praktički tjera na to da pokupiš razne kolektabiliće gdje možeš saznati povijesno točne informacije o Abasidskom Kalifatu i životu u Bagdadu.
djosic85
@Cipelcug, 06.03.2024 - 07:27Ma nije ni igrao ili je preletio igru bez da je pročitao dvije riječi.
vuglaaa
@djosic85, 06.03.2024 - 11:56Preletio si ti obrazovni sustav čini se.
djosic85
@vuglaaa, 06.03.2024 - 12:19E to ćeš oprostit, ja sam bio uzoran učenik 🧐 ovo je sad već vrijeđanje. Uporan si a nisi u pravu. Info iz AC igara nema u osnovnoj pa ni u srednjoj školi bar ne u tom obujmu.
vuglaaa
@djosic85, 06.03.2024 - 12:32Ne vrijeđam te, ti si prvi rekao da ja lupetam i pretpostavljao neke stvari…nije stvar u količini informacija i podataka nego je stvar razumijevanja procesa…jedna epizoda Povijesti četvrtkom od 50 minuta je vjerodostojnija i autoritarnija nego 30+ sati nekog AC nastavka.
vuglaaa
@Cipelcug, 06.03.2024 - 12:20Pročitaj moj komentar sa razumijevanjem. Može se o povijesti svašta naučiti i sa kutije pahuljica ali ne znači da to treba uvrštavati u obrazovni sustav. Postoje bolji, kredibilniji, pouzdaniji izvori
djosic85
@vuglaaa, 06.03.2024 - 13:09Ti si to malo preozbiljno shvatio sa uvrštavanjem u lektiru. Pa naravno da AC neće nikad uć u lektiru i po mom mišljenju ako govorimo baš o lektiri onda knjiga uvijek ima prednost. Ako ćeš gledat koje sve ljudi pišu igre ovdje za lektiru moraš priznat da je AC jedan od ozbiljnijih ako ne i najozbiljniji kandidat za tako nešto. I da, to da lupetaš nije uopće neka uvreda…
vuglaaa
@djosic85, 06.03.2024 - 20:17Haha a jbg, to je pitanje postavio Zoran u članku
djosic85
@vuglaaa, 06.03.2024 - 22:27Pusti ti zokija, on je premazan svim mastima. Nego vidiš po komentarima da su si ljudi dali oduška i malo pustili mozak na pašu.
Cipelcug
@vuglaaa, 06.03.2024 - 18:30Postoje, ali si i dalje rekao da te AC ne može naučiti ništa o povijesti. Taj dio komentiram, ali dobar pokušaj izvlačenja 🤣
vuglaaa
@Cipelcug, 06.03.2024 - 20:12Može te naučiti o povijesti na istoj razini kao sto te manager mode u fifi moze nauciti o menadzerskim vjestinama…ne izvlacim se, smiri dozivljaj.
GuybrushThreepwood
05.03.2024 - 23:02The Dig
Kekin94
05.03.2024 - 23:13Mafia : The City of Lost Heaven
Smike
05.03.2024 - 23:22GTA 5,stvari koje nauce mogu im valjati za život na Balkanu
Pajo Paksu
06.03.2024 - 00:44Ico, Syberia, MGS, Broken Sword
Apocalypse4987
06.03.2024 - 01:16Warhammer 40k kompletan lore. Velika je vjerojatnost da će većina učenika izgubit život, živce, volju za životom, logiku, itd, al oni koji pročitaju sve do kraja ima da izrastu u najizuzetnije primjerke ljudske rase i usmjere civilizaciju na pravi put
Ranzo
@Apocalypse4987, 06.03.2024 - 09:30I Stellar Blade….zbog dobrih dijaloga.
Cromadda
06.03.2024 - 02:04Gothic jedinica i dvojka Gold. Unikatni RPG.
opp
06.03.2024 - 02:36Duke Nukem 3D
JCD-Bionicman
06.03.2024 - 03:07Ovde svi pišu igre koje su im omiljene, a nema nikakve veze sa nekom dobrom poukom.
Goblin
06.03.2024 - 03:4290’e – stari mi pomaže napraviti maketu škole od stiropora i čačkalica
2030’e – pomažem djetetu preć utrku u Mafiji jer je fucking noob… dobije jedinicu, ne mogu ni ja preć
Lukacronice
06.03.2024 - 06:21The last of us part 2
Zoran Žalac
06.03.2024 - 06:54Pobrisani neki komentari. Ajmo ovo ne pretvorit u svjetonazorsku raspravu. Ima toliko dobrih igara koje nas povezuju prije nego razdvajaju, i sigurno ima boljih načina da teigre budu u prvom planu kod ovakve rasprave.
Cipelcug
06.03.2024 - 07:00Valiant Hearts, dalo bi se proučiti kako Prvi svjetski rat utječe na vojnike. Posebno bi ih ending igre satrao.
Chaky
@Cipelcug, 06.03.2024 - 08:45Jedna od rijetkih (ako ne i jedina) u kojoj su mi na kraju potekle suze.
Cipelcug
@Chaky, 06.03.2024 - 08:51Apsolutno.
MD2
@Cipelcug, 06.03.2024 - 11:10E da. Ta je posebna. I realno bi bila odlična i za ljude koji inače ne igraju igre.
sallaD
06.03.2024 - 07:23Hotline Miami i No Mores Heroes – iza over-the-top i gory akcije, igre podučava koliko je razarajući i futilan nasilni životni stil tih protagonista koji postignu skoro ništa osim hrpetinu trupala, pritom dopuštavajući sebe da budu manipulirani od strane brojnih ljudi ne gledajući širu sliku događaja. Da netko nudi rokneš grupu zlikovaca koje ne poznaješ i zašto su tu, bili prihvatio sve radi slave i novce ili osobnog zadovoljstva.
sallaD
06.03.2024 - 07:25Edit:
Hotline Miami i No Mores Heroes – iza over-the-top i gory akcije, igre podučava koliko je razarajući i futilan nasilni životni stil tih protagonista koji postignu skoro ništa osim hrpetinu trupala, pritom dopuštavajući sebe da budu manipulirani od strane brojnih ljudi ne gledajući širu sliku događaja. Da ti netko nudi da rokneš grupu zlikovaca koje uopće ne poznaješ i ne znaš zašto su tu i koja je pozadina, bili prihvatio sve radi slave i novce ili osobnog zadovoljstva.
sallaD
@sallaD, 06.03.2024 - 07:51Hotline Miami i No More Heroes*
Kvrapcu, opet tipkam po mobaču i fulam slova, daj Zoky dajte nam taj edit gumbić ili ćemo oteti dragog Igora i bacit ga u gaming dungeon gdje će biti primoran igrati trash igre do kraja života.
..
..
..
..
Ne uzimajte ovu zadnju rečenicz kao ozbiljno, ali iskreno bi valjalo da imamo edit za ispravak.
Chaky
06.03.2024 - 07:49Valiant Hearts
Cipelcug
@Chaky, 06.03.2024 - 08:24A man of culture.
Tatqo
06.03.2024 - 08:04Predmeti/tematika:
Povijest- assassin’s creed
Vjeronauk/religija- Okami
Fizika/logika- talos of principle, portal i Fez
Disney priče- Kingdom hearts
vili
06.03.2024 - 08:12Horizon Zero Dawn i Forbidden West o budućnosti naše planete i što može umjetna inteligencija može donijeti čovječanstvu
PicardMT
06.03.2024 - 08:19Po mom sudu s u školske lektire obavezno tlou serijal, life is strange, true colours, tell me why, cod 5 iz odgojno- humanističkih razloga, witcher 3 is narativno- vizualnih te dark souls 3 i elden ring jer grade karakter i uce upornosti. 🙂
djosic85
@PicardMT, 06.03.2024 - 08:58Nešto od toga eventualno za maturante zbog nasilja i eksplicitnog seksa 🧐
Djelo_Jerboa
@djosic85, 06.03.2024 - 18:32Destrukcija i demoni batoo💪🏻
djosic85
@Djelo_Jerboa, 06.03.2024 - 19:38Pod sablju bato
Fumer
06.03.2024 - 08:24Ni jednu, ako filmovima nije mjesto u lektiri, igrama je još manje
xxved
06.03.2024 - 08:40– This War of Mine (sto je vec lektira koliko sam upoznat i to zasluzeno)
– Workers & Resources: Soviet Republic za sve menadzerske fakultete, priprema bi bila Cities Skylines u srednjoj
– AC: Odyssey/Origins za sat povijesti (ona njihova edukacijska verzija koja vec postoji)
– Neka igra s pricom da bude zapravo kao letkira (TLOU, Detroit, Heavy Rain, A Plague Tale, Telltale’s The Walking Dead, The Wolf Among Us ili nesto drigo)
– I na kraju, Overcooked za kuharske skole 🙂
Antiesreg
@xxved, 06.03.2024 - 17:50E’ svaka ti čast (ovo ču upamtiti) 🧐😎😁👌☮☯
Bubimir666
06.03.2024 - 08:53Kingdom Come Deliverance!
Chimichangas
@Bubimir666, 06.03.2024 - 09:34a man of taste
zlakob
06.03.2024 - 09:38Max Payne
f_152
06.03.2024 - 09:59Crash bandicoot
+ neki kart racer
Da malo razviju hand-eye koordinaciju
f_152
06.03.2024 - 09:59I it Takes 2 da nauce kooperaciju
Agent
06.03.2024 - 10:00Ni jednu jer svatko voli drugačije žanrove. Koliko god neka igra bila dobra ako ne voli neki žanr neće voljet ni igru. Ista stvar bi trebala biti i za knjige.
Zoran Žalac
@Agent, 06.03.2024 - 10:14Ponudiš svakome ponešto iz svakog žanra?
Agent
@Zoran Žalac, 06.03.2024 - 15:12Da ali to onda nebi nazvao obaveznim u tom smislu u kojem se smatra po naslovu članka.
sthef
06.03.2024 - 10:25Fallout serijal, prije nego postane stvarnost. War. War never changes.
Gebro_gaming891
06.03.2024 - 10:46Zanimljivo da nitko nije spomenuo Minecraft koji se već koristi u nekim školama za poticanje kreativnosti.
SemirTheChosen
06.03.2024 - 11:24Zero Escape: The Nonary Games
Antiesreg
06.03.2024 - 11:56Half Life ; Okami i Psychonauts 😁👌👁🗨🍺☮☯🔱🦞
Cobalt11
06.03.2024 - 13:09Ja iskreno nebi uvrštavao igre u popis za lektire, već bi ih onako odigraj da steknes neko iskustvo ako nisi u mogučnosti, je da ima odličnih priča, ali priča je ništa nasprem samog iskustva i dojma koji ti igra ostavi kad je pređeš.
Nema to taj isti osječaj nego ono kad dođeš do kraja igre i zacrni se ekran i thanks for playing, sa listom ljudi koji su radili na igri a ti samo sjedis i gledas…
Jedan od meni primjera je God of War (ovaj zadnji).
Možda pričam gluposti al et, to je neko moje tupavo mišljenje. Samo iskustvo i borba da pređeš igru čini meni priču potpunijom.
Cobalt11
@Cobalt11, 06.03.2024 - 13:11A što se tiče igre koju bi preopručio to je Tomb Raider
mii2o90
06.03.2024 - 16:26Heroes of Might and Magic 3 partija kao test inteligencije
Kikindo
06.03.2024 - 17:08Outer Wilds
Gojko Knez
06.03.2024 - 17:28This war of mine. Niti jednu drugu. Možda Metro 2033 da budu zahvalni na sunčevoj svjetlosti i čistom zraku i da razmisle koliko je svaka ideologija štetna i pogubna, a čovjek pokvaren. Ali čak i to je trla baba lan. Ekipa ne čita ni temelj temelja pa da se to mijenja za petparačke priče, jeftinu propagandu, šund , neukus, grind ili bilo koju kombinaciju navedenoga. Sve ima svoje vrijeme i mjesto. Showbusinessu nije mjesto u školi. Ovako bi rekao i za filmove, možda Amarcord, Stalker, Sedmi pečat ili tako nešto može proći, ali realno jako malo toga.
Ps: može se štošta naučiti iz igara, igram se cijeli život i svašta sam naučio iz istih;npr. CK, EU, civ i stari total warovi su mi potaknuli ljubav i interes za povijest i antropologiju, ali takve stvari se mogu raditi i u slobodno vrijeme.
El_Patron
06.03.2024 - 19:24AC od 1 do 3…Definitivno
Sina74
06.03.2024 - 23:38Wolfenstein 3D
Doom
Duke nukem 3D
Borderlands
Supermen2
07.03.2024 - 08:25Civilizacija.
Obavezno za svakog političara.
Daky_13
08.03.2024 - 12:48Pukli ste svi ko bass