HCL.HR

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots – penzionersko finale

Zoran Žalac 12.06.2021.   •   11 komentara


Na današnji dan prije točno 13 godina izašao je Metal Gear Solid 4, kronološki zadnji dio glavnog Metal Gear serijala.

Nakon izvrsnog Metal Gear Solida 3, Hideo Kojima je izjavio da više neće biti redatelj budućih igara u Metal Gear serijalu uz kojega je do tada proveo dva desetljeća. Isto je govorio i nakon dvojke, no fanovi su ovoga puta stvarno bili zabrinuti. Bilo je tu navodno i prijetnji smrću, ali Kojimu nije trebalo dugo nagovarati da napravi Metal Gear Solid 4.

Igra je bila najavljena 2005. godine i odmah je bilo rečeno kako se radi ekskluzivno za konzolu PlayStation 3. Kojima je od drugih developera čuo da će hardver PlayStationa 3 omogućiti filmsku grafiku i bio je upecan. Premda je kasnije priznao da je zapravo očekivao više, u to vrijeme Metal Gear Solid 4 bio je među najljepšim igrama koje smo do tada vidjeli.

Inicijalna ideja igre bila je moto “No Place to Hide” kojim se igrača nastojalo baciti u (dinamičnu) ratnu zonu. Za mjesto radnje odabran je tada aktualni Bliski Istok, ali to je bio tek uvodni dio igre. Radnja je skočila pet godina nakon događaja Sons of Libertyja, na godinu 2014. Rat se promijenio zahvaljujući privatnim vojskama, nanomašinama i robotizaciji, a veteran poput Snakea počeo se osjećati kao da mu više nije mjesto na ratištu.

Za mjesto radnje odabran je tada aktualni Bliski Istok, ali to je bio tek uvodni dio igre.

Nekima je The Last of Us Part II bila traumatična igra, no zamislite kako je bilo fanovima Metal Geara kada su u najavi četvrtog dijela vidjeli suicidalnog Snakea kako si gura pištolj u usta. I onda smo još naredne dvije godine trebali čekati izlazak igre da vidimo što će se dogoditi!?

Metal Gear Solid 4 od starta je bio najavljivan kao oproštajni MGS. Kojima je imao radikalne zamisli da igra završi smaknućem dugogodišnjeg protagonista, ali je ostatak tima bio protiv toga. Ipak, Snake je u igri bio predstavljen kao najveći paćenik – naglo je ostario zahvaljujući FoxDie virusu i bilo mu je rečeno da mu je preostalo još svega nekoliko mjeseci života.

Drama je bila ogromna i ne sjećam se kad je neka igra bila toliko deprimirajuća u samoj najavi. Ideja je bila ta da se povijest ponavlja te da (stari) Snake pred svoje finalne dane osjeća ono što je njegov biološki otac Big Boss osjećao – razočaranje u svijet. Međutim, to je bilo naličje, dok je igra u cijelosti nastojala prenijeti poruku optimizma i nade, baš kao i prethodni dijelovi.

Drama je bila ogromna i ne sjećam se kad je neka igra bila toliko deprimirajuća u samoj najavi.

Na kraju je Metal Gear Solid 4 doista bio zaključak serijala. Premda smo dobili još jednu numeriranu igru te nekoliko spin-off naslova, četvrti je dio zaključio priču o legendarnom Solidu Snakeu. A kakva li je to samo završnica bila! Cijela igra kao da je bila najveće posluživanje fanova pa smo dobili priliku vratiti se na mjesto radnje prvog dijela i kontrolirati Metal Gear, ponovno se susresti sa Psycho Mantisom, itd.

Razvuklo se to i pretvorilo u pravu japansku sapunicu. Sama završnica igre trajala je, brat bratu, barem sat vremena ako ne i više. A tipično za Kojimu, otpetljavanje zavrzlama doslovno je trajalo do samog kraja – taman kad ste mislili da je to to, nekom suludom izlikom trebalo vam je još jednom sve pojasniti i prepričati kako biste cijelu stvar shvatili. A i nakon toga vjerojatno niste mogli pohvatati sve što je pjesnik Kojima htio reći.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots smatra se velikom završnicom Metal Gear serijala (iako je to tehnički peti dio) u kontekstu priče, no jednako je grandiozan bio i u izvedbi gameplaya. Nakon što je u MGS 3: Subsistence kamera prebačena iz ptičje perspektive iza Snakeovih leđa, četvrti je dio otišao još dalje, ponudivši igračima kretanje tijekom ciljanja preko ramena, ali i iz prvog lica.

Uvođenjem kretanja tijekom nišanjenja oružjem igra se primaknula žanru pucačina.

Kojima je čak u jednom od trailera navodio gledatelje na zaključak da će igra biti FPS naslov, tj. pucačina iz prvoga lica. Premda se iz te perspektive mogla igrati, uvedena je nova mehanika koja je držala balans i poticala igrača da izbjegava neprijatelje umjesto da ih ubija. Bio je to mjerač psihe, odnosno razine stresa. Čim bi igrač usmrtio previše neprijatelja, Snakeu bi psiha pala i to bi mu otežalo ciljanje, između ostaloga.

Kako se igra odvijala u urbanom okruženju, sustav kamufliranja morao je biti moderniziran. Uvedeno je stoga odijelo OctoCamo koje je bilo u stanju preuzeti teksturu i uzorak okoline na koju se Snake prislonio. To me igraču omogućilo da se sakrije od neprijatelja čak i onda kada se nije imao gdje sakriti, no pritom je morao biti nepomičan.

Snake se nalazio u ratnoj zoni i oružja je bilo na pretek, ali ih se nije moglo koristiti jer su bila zaključana na jednog korisnika. Ipak, skupljanjem bi ih se moglo prodati liku koji se zvao Drebin te kupiti otključana oružja, dodatke i municiju.

Uz igru je također lansiran i Metal Gear Online, multiplayer segment koji je donio taktičko napucavanje u mečevima s ukupno 16 igrača. Modovi su mahom bili klasični, poput Deathmatcha i timske mu verzije, no bilo je i onih koji su u prvi plan stavljali skrivanje. Nažalost, multiplayer nije bio ni blizu kvalitete single-playera te se često nalazio na meti hakerskih napada i varalica. Serveri su mu kompletno bili ugašeni četiri godine kasnije.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots izašao je za PlayStation 3 te je bio jedna od najvećih ekskluziva te platforme. Tako je i ostalo svih ovih godina jer igra nikada nije dobila verziju za druge platforme, premda se tehnički može preko streaminga igrati na PlayStationu 4 i 5 te na PC-u. Četvrti je MGS također bio jedna od najvrjednijih Sonyjevih ekskluziva s prosjekom ocjena 94 te uistinu brojnim nagradama za najbolju igru 2008. godine. U konačnici je igra prodana u više od šest milijuna primjeraka.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (11)

  • k0n4Gaming

    12.06.2021 - 17:24

    Moze li mi netko reci gdje mogu promijeniti lozinku za ovaj account? Nigdje ne mogu naci

  • ihneacho

    12.06.2021 - 18:29

    Igrao prije dvije godine, igretina, dosta cutscena i jako kvalitetni dijalozi.

  • Sayan

    12.06.2021 - 18:48

    Super igra,iako mi je prvi jos uvijek najbolji.

  • mili1985

    12.06.2021 - 19:48

    Povratak na Shadow Moses uz flashbackove je nešto neopisivo. Takav trenutak, taj osjećaj nisam mislio da jedna video igra može proizvesti. Tim više što sam odrastao uz serijal i sam sam se osjećao kao Old Snake. Cijeli MGS4 je jedna right in the feels igra, ali taj chapter 4 mi je jedan od najboljih trenutaka gaminga.

  • Samson

    12.06.2021 - 19:55

    Pa prešao sam je jedno 20x neću lagati, toliko zabavna igra, toliko pregledanih cutscena , kad je izašao trophy podrška pa još sam je 2x prešao. Ono sviđa mi se opsežni gaming kalendar članak !

  • Darac83

    12.06.2021 - 20:22

    Genijalna igra!

  • Razor

    12.06.2021 - 21:13

    2. najbolji Metal Gear, odmah iza Peace Walkera (don’t judge me! XD)
    proveo sam tjedne uz njega! <3<3<3<3

  • Lazy

    13.06.2021 - 09:40

    Odlična igra, zadnja po meni(5icu nisam mogao igrati zbog mrskog mi open world settinga)…uvijek emocije kad je Snake na “meniju”, ne volim remakeove, remastere jel ih stancaju ko na traci, al da naprave prva 3 remake, dao bi plaću.

  • alen1990

    13.06.2021 - 10:09

    Masterpiece.

  • lepiakadodo

    13.06.2021 - 13:05

    Igra. Igretina!! Prva platina na ps3, mjesecima sam ju igrao i gustao. Boss borbe najbolje u serijalu… peticu nikad nisam do kraja odigrao… meni je 4. zavrsetak cijele price.

  • Alnor

    13.06.2021 - 14:11

    igretina… igrao sam MGO vjerojatno više nego bilo koju igru, meni je bio odličan online! trebalo je dosta vremena utrošiti na leveliranje skillova različitih (cqc, stealth itd), no mape su bile super, a i ekipa!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?