Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – A Hideo Kojima Game
Na današnji dan, prije 10 godina, izašao je Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, završno poglavlje ovog legendarnog serijala o šuljanju, špijunaži i kartonskim kutijama.
Metal Gear Solid V premjestio je Velikog Šefa iz skučenih, linearnih razina u otvoreni svijet Afganistana i središnje Afrike, nakon što je proveo 9 godina u komi. Inovativne mehanike šuljanja i sofisticirana umjetna inteligencija protivnika i danas ostaju impresivne. Osim taktičkog gameplaya, velik dio igre sastoji se od izgradnje utvrde Mother Base, vlastitog morskog utočišta, gdje igrači upravljaju resursima i vojnicima.
Obožavatelji Metal Geara morali su čekati sedam godina na novi punokrvni nastavak. Godinu prije izašao je svojevrsni prolog, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, no uvid u sjajan gameplay samo je pojačao žeđ igrača. Godinu dana kasnije, 1. 9. 2015. izašao je Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Igra je, pri izlasku, bila tehnički impresivna i hvaljena od kritike, no teško je raspravljati o The Phantom Painu bez spomena o problemima iza kulise.
Razdor između Hideo Kojime i Konamija eskalirao je tijekom razvoja igre. Kreativna sloboda koju je Kojima uživao u ranijim nastavcima postupno je bila ograničavana, dok su interni nesporazumi doveli do toga da je Konami udaljio Kojimu od svog tima zadnjih nekoliko mjeseci razvoja. Sukobi su kulminirali time da Kojima nije bio prisutan na marketinškim događanjima i nije bio prepoznat kao glavni kreator u završnim zaslugama. Ova napetost utjecala je i na percepciju završetka igre, koji mnogi fanovi smatraju nedovršenim.
Razlaz Kojime i Konamija nije bio potpuni gubitak. Kojima je ubrzo osnovao Kojima Productions, a s neograničenom kreativnom slobodom stvorio jedinstveni i suludi svijet Death Strandinga. Može se reći da je na mnoge načine nagli kraj The Phantom Paina odraz tema same igre. Kao što Big Boss i Kazuhira Miller pate od fantomske boli, tako i obožavatelji imaju osjećaj praznine i nedovršenosti. Srećom, imamo podsjednik na početku i kraju svake misije da je igru uistinu napravio jedan jedini – Hideo Kojima.
Srećom, imamo podsjetnik na početku i kraju svake misije da je igru uistinu napravio jedan jedini – Hideo Kojima.
Metal Gear serijal je neko vrijeme nakon izlaska Phantom Paina bio neaktivan, s izuzetkom često omalovažavanog Metal Gear: Survivea. Konami ipak pokušava ispraviti svoje pogreške i oživjeti ovaj jednom legendaran serijal. Tako je nedavno izašao Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1, a i potpuna prerada Metal Gear Solida 3.
Ovaj serijal je oduvijek bio čudan spoj vojnog realizma, paranormalnih događanja te općenitih budalaština poput šuljanja u kutiji ili korištenje balona za spašavanje ovaca. The Phantom Pain je najmračnija igra u serijalu, i iako je priča smrtno ozbiljna, gameplay je i dalje sulud te igrači imaju priliku eksperimentirati mehanikama na neobične i često urnebesne načine. Ovo je vjerojatno jedina igra u kojoj možete uništiti sovjetski Mi-24 borbeni helikopter tako da prikvačite plastični eksploziv na neprijatelja, pošaljete ga balonom u zrak i detonirate.
The Phantom Pain ostaje jedan od najvažnijih nastavaka serijala, a ujedno i jedna od najboljih stealth igara uopće. Iako je razvoj bio turbulentno iskustvo, utjecaj igre na stealth žanr i dizajn otvorenog svijeta neosporan je. Kretnje i mehanike bile su ispred svog vremena te se rijetko kad može pronaći igra u kojoj je upravljanje glavnim likom toliko glatko kao kod Punished „Venom“ Snakea. Metal Gear serijal možda nije toliko popularan kao nekoć, no kvaliteta se ne mijenja s vremenom, a The Phantom Pain to itekako potvrđuje.
MeDoNjA
01.09.2025 - 20:32Steta sto konami ne odradi PC portove ostalih MGS naslova , mozda bi i napravili MGS popularnim , ovako svi znaju za Splinter Cell i vecina ih je igralo , dok MGS moras lovis na dve konzole …
David Šesto
@MeDoNjA, 01.09.2025 - 20:35Vjerojatno će stići s Master Collection Vol. 2, kad god to bude… Najgore je što je MGS4 zapeo na Playstationu 3. Emulacija tu pomaže, ali nije to najbolje rješenje.
MeDoNjA
@David Šesto, 01.09.2025 - 20:43Dal ce do Vol 2 doci i ako dodje pitanje je za koliko i u kakvom kvalitetu s obzirom da su skoro tek popravili Vol 1 , a sa ovim Remake-om imaju tek posla. Isto tako treba uzeti u obzir da sledeci Vol ce vervatno imati peacewalker pa i mgs4 tako da to su vec 2 igre koje nikad nisu dobili pc izvedbu . Jedino mgs4 mi predstavlja problem igrati jer emulacija koliko god da je moguce nije perfektno doduse i kako da bude kada ta igrica nije radila ni u 30fps-a na sony trojci.
mili1985
01.09.2025 - 20:53Igra ima svojih boljki, ali gameplay je samo takav! Meni osobno, nijedna igra nije ponovila ovakvu fluidnost gameplaya. U sekundi prijelaz iz mahnitog šprinta u tiho šuljanje do neprijatelja pa eliminacija (non lethal naravno). Kreativnost i elegancija na djelu.
Mrky
01.09.2025 - 20:58Duran Duran – Invisible
trulex
01.09.2025 - 21:09Ova igra je baš otvorila svijet mape i pristupu misija sa svih strana, al da ga taktički odradiš. To je bilo impresivno prije 10 godina. Sretan rođendan.
PrydaCro
01.09.2025 - 21:28Sretan 10ti rođendan, igra je remek djelo i kad se vratim s godišnjeg ide novi prelazak.