HCL.HR

Microsoft još nije završio s kupnjom studija za razvoj igara

Zoran Žalac 23.09.2020.   •   134 komentara   •   Industrija videoigara


Šef Microsofta potvrdio je kako tvrtka neće “zatvoriti pipu” nakon skupe akvizicije Zenimax Media grupacije.

Xbox Game Studios nakon šokantne akvizicije Bethesde i njihovih timova broji sveukupno 23 razvojna studija. To je više i od Sonyja i od Nintenda, čisto da stvari stavimo u perspektivu. Od toga je osam studija došlo u paketu kupnjom ZeniMax grupacije, odnosno Bethesde, dok je sedam individualnih studija kupljeno u zadnje dvije godine.

Možda je već to dovoljno za Microsoftovu viziju da svakog drugog mjeseca na Xbox Game Passu imaju po jednu ekskluzivnu igru iz vlastite produkcije, no direktor Microsofta Satya Nadella poručio je kako se tvrtka neće zaustaviti na tome.

“Uvijek ćemo gledati da ostvarimo anorganski rast tamo gdje to ima smisla.” – izjavio je Nadella za portal CNET.

Ranije se bilo spominjalo da je Microsoft zainteresiran za otkup WB Gamesa pod kojim su prava na Batman igre, Mortal Kombat i druge serijale. U međuvremenu je zaključeno kako WB Games ipak nije na prodaju, ali je interesantna činjenica da kupnja Bethesde nije došla kao alternativa za WB Games nego se oko nje pregovaralo još davnih dana, prije dvije godine. Dakle, možda još uvijek postoji mogućnost da Microsoft napravi još jednu veliku akviziciju kojom bi osigurao dominaciju na polju dostavljanja sadržaja za svoje platforme.

Komentari (134)

  • Dragan[MKD]

    23.09.2020 - 10:25

    Možda je to Ubisoft, znam da su bili u frku sa dionice, Vivendi ih je pokušao preoteti. Ali njihov modus operandi ne odgovara Microsoftu, jer oni nisu nekoliko velikih studija nego tisuća malih studija diljem svijeta.

    • personauser

      @Dragan[MKD], 23.09.2020 - 11:13

      Posto Microsoft i Ubisoft savrseno suradjuju, a mozda Microsoft kupi Ubisoft zbog te odlicne suradnje. Microsoft je jos doba prvog Xboxa savrseno suradjivao sa Bethsedom nakon sta je Bethseda portala The Elder Scrolls III: Morrowind na prvi Xbox. I ta odlicna suradnja jos od prvog Xboxa je rezultat kupovine Bethsede

    • movie

      @Dragan[MKD], 23.09.2020 - 12:16

      Priča se da se radi o Asobu i DontNodu

    • personauser

      @movie, 23.09.2020 - 12:35

      Prica se da je vjerojatno i SEGA

  • Chronosus

    23.09.2020 - 11:11

    Vidim dosta komentara po internetu gdje ljudi to slave i uspoređuju sa Sonyevim ekskluzivama, što apsolutno nije usporedivo. Sony gradi godinama veze i odnos s perspektivnim studijima, što se očitava u tome da obično ti studiji imaju nekoliko PS ekskluziva i prije nego padnu pod Sonyevu izdavačku kapu. Ti studij i dalje imaju kreativnu kontrolu i rade na novim IP-evima za svaku novu generaciju konzola. Microsoft ima svojih par franšiza koje vuće od početaka Xboxa koje prebacuje na nove razvojne studije, ali izgleda kao da nema baš interesa graditi neke nove franšize. Nadao sam se da će upravo to napraviti nakon faila s ekskluzivama na Xboneu – odriješiti ruke i poticati svoje studije i manje perspektivne studije da kreiraju nešto novo i zanimljivo što bi vuklo ljude na Xbox ekosustav. Umjesto toga oni su napravili najameričkiju stvar ikad: zaključili da nemaju vremena za to i samo istresli nevjerojatnu količinu para da prisvoje postojeće studije i franšize. Bit će zanimljivo vidjeti u kojem smjeru će se to kretati ali s ovom najavom daljnje kupovine vrlo sam skeptičan. U svakom slučaju nikom ne bi trebalo biti drago vidjeti kako jedan gigant čistom silom kreće prema osvajanju tržišta. Nadam se da imaju druge planove od ekskluzivnosti, ali isto tako sumnjam da su istresli toliku lovu samo da mogu ponuditi igre na gamepassu bez da plaćaju fee drugom izdavaču.

    • Zoran Žalac

      @Chronosus, 23.09.2020 - 12:20

      Ne bih se složio za nove IP-jeve. Sea of Thieves, Bleeding Edge, Grounded, ubuduće Everwild, Project MARA i (tehnički) Avowed… Uz to, ono što su najavili od partnerskih studija su isto tako novi IP-jevi: Medium, The Gunk, Scorn, Balan Wonderworld, Call of the Sea. Koliko će od toga postati franšize – otom potom. Ali ne može se reći da ništa ne rade po tom pitanju, tj. da svojim ekipama ne daju slobodu i kreativnost. Što se tiče starih serijala, ne vidim ništa sporno da vraćaju one kojih nije bilo godinama. Nakon 14 godina novi Microsoft Flight Simulator, u budućnosti Age of Empires 4, pravog Fablea nije bilo deset godina, vratili su nedavno Battletoadse… Idu dobrim smjerom, koliko god taj smjer bio kapitalistički i grabežljiv.

    • Trickster

      @Zoran Žalac, 23.09.2020 - 12:30

      Svrha tih AA naslova je da popune gamepass da drze ljude dok ne dodje nesto vece..Ako Fable i Awowed ne budu monetizirani ubij me,za Fable se vec pricalo bit ce MMO.

    • Zoran Žalac

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:35

      Nemam ništa protiv toga, na tržištu ima sasvim dovoljno mjesta za takve igre. Jedino me malo smeta Grounded u Early Accessu, ali otom potom. Ne mora mi svaka igra biti visokobudžetna. Tako je i kod Sonyja. Nisu ni Concrete Genie, Hidden Agenda, Erica i sl. PS4 ekskluzive visokobudžetne pa se dalo s njima zabaviti između većih hitova.

    • mg

      @Zoran Žalac, 23.09.2020 - 13:30

      Naprave da igrice traju do 3 sata, eto prisiljeni Netflix za igre!

    • SonOfZeus

      @Trickster, 23.09.2020 - 15:01

      Nedaj boze da bude MMO. Nemoj ni pričati to. 😭

    • personauser

      @SonOfZeus, 23.09.2020 - 15:12

      Fable uopce nece biti MMO, nego open-world RPG

      Fable Might Include Online Elements But Isn’t an MMO

    • Demon90

      @Chronosus, 23.09.2020 - 14:45

      A mislim žalac ti je već dao odgovor pa nema potrebe da ja ponavljam.

  • IvanDado

    23.09.2020 - 11:14

    Više nego ikad se isplati igrati na PC-u. Sve igre od MS-a su na PC-u i biti ce u buducnosti. Sa PS igrama cemo morati malo cekati, ali ocigledno je da i Sony mijenja politiku sa ekskluzivnim igrama.

    • Smike

      @IvanDado, 23.09.2020 - 12:15

      Nadaš se torentima jel? Pa mucni malo glavom.

    • IvanDado

      @Smike, 23.09.2020 - 12:17

      Tako je. Jedva cekam sve MS igre piratizirati 🤦‍♂️

    • Demon90

      @Smike, 23.09.2020 - 14:39

      Što misliš ako je netko pc gamer da samo pirarizira. Pa gaming PC samo košta kao konzola i količina igara koju nećeš vjerovatno kupiti u godinu dana. Uz to PC igre su konstantno na popustima.

    • Hadvar

      @IvanDado, 23.09.2020 - 12:38

      Ako imas gaming pc, nema smisla kupovat xbox. Bolje je onda uzet plejku zbog ekskluziva ako netko misli imat pc i konzolu

    • cikastojca

      @Hadvar, 23.09.2020 - 13:03

      to po meni i jeste bio dobar odgovor dok nije izaso ps5 i xsx, ljudi koji imaju budzet konfiguracije ne znaju sta da rade, dal da apgrejduju dal da idu na xsx ili ipak na ps5

    • Hadvar

      @cikastojca, 23.09.2020 - 15:06

      Ovisi sto zele igrat i koliki im je budzet

    • IvanDado

      @Hadvar, 23.09.2020 - 14:28

      Ulazem u novi PC prvo, to sam odlucio. Ps5 Digital uzimam kad izadje vise igara, jel ovo sada sto se nudi nije nesto zbog cega bih se trebao lomiti. Jedino mi je zao za Demon Souls, ali strpit cu se, pa taman onda i GoW Ragnarok kad izadje i neki drugi naslovi. I naravno kad cu moci normalno kupiti konzolu, a ne lomiti se oko pre ordera.

    • Hadvar

      @IvanDado, 25.09.2020 - 08:09

      ja sam mislio kupiti ps5 malo ranije. Zbog ps4 igara.

    • Goblin

      @IvanDado, 23.09.2020 - 13:03

      Zadnji put složio solidan PC za igre, oko 6.000 kn bez periferije, krajem 2015. AC origins izađe u 2017… ja se zajebavam sat vremena uštimavajući opcije, pogrbljen tražim tweakove na netu, mijenjam ini fajlove, da bi mi vrtio kako tako na medium postavkama

      Prošle godine, nakon isprobavanja PS4 i ekskluziva… kupim Xbox One S :p, konzolu iz 2016. za 2.000 kn i sad peglam sve najnovije igre bez ikakvih briga.

    • TheCroTino

      @Goblin, 23.09.2020 - 13:25

      Ubisoft igra, smece neoptimizirano za kompove ja imam rx580 8gb i 60 fpsa ide vecinom stalno al dok dodes u veci grad pada na ispod 45, ak imas monitor s freesyncom necew primjetit bas nesto, a i AC je super igrat s kontrolerom pa se isto ne osjeti kad padne fps

    • departed1983

      @Goblin, 23.09.2020 - 14:16

      Posto ne znas sastavljati PC daj nekom ko zna.. Ja na konfiguraciji za isto para kupljenoj -2014, igrao AC origins na high postavkama, bez ikakvih modifikacija i 60 FPSa, a buraz u 2020, na toj istoj mojoj staroj kofiguraciji igro AC Odiseju, na medium postavkama na nekih 40-50 FPSa…

    • IvanDado

      @Goblin, 23.09.2020 - 14:32

      Na PC-u mora konfigurirati, moram ovo, moram ono. Na koznoli samo ubacim disk i igram… Mislim, te price citamo od kad je svijeta i vijeka. Slazem se da konzola moze pruziti komfor i jednostavnost, ali prosli su ti dani kad se trebalo zajebaviti na PC-u sa igrama. Uastolom, puno puta je bilo vise zajebancija sa crackovima nego icim drugim.

    • Gorhton

      @Goblin, 23.09.2020 - 15:04

      Zato sam i ja presao na konzole jer pc mi je preskup sport 🤣

  • personauser

    23.09.2020 - 11:22

    Bilo bi super da kupe ponovo Bungie da se Halo moze vrati na stare staze kakav je bio u vrijeme X360

    • playbox124

      @personauser, 23.09.2020 - 14:32

      Bas mi treba jos jedan halo bez sprinta lol

  • Agent

    23.09.2020 - 11:26

    Nadam se da će još toga kupit i smanjit ps ekskluzive

    • Hadvar

      @Agent, 23.09.2020 - 12:39

      ??? Kako ce kupovanje studija koji rade igre za sve konzole i pc smanjit ps ekskluzive? Ako ce ist desit, onda ce se desiti suprotno. Moze se desiti scenarij da ce svaka strana pokupovat sto vise studija pa ce se ekskluzivnost povecati.

    • Agent

      @Hadvar, 23.09.2020 - 12:50

      Jer ima kao Activision koji nije ps-ov ali i dalje radi eksluzivnost za ps,takve treba pokupovat,pa da daju preko gamepass na pc i ostalima,ako ne drugačije

  • drpiga

    23.09.2020 - 11:31

    Kruze glasine da bi to mogli biti dva francuska studija – Asobo Studio (Plague Tale) i Dontnod Entertainment (Tell Me Why,Life is Strange,Vampyr) ali bumo vidili.

  • Trickster

    23.09.2020 - 11:39

    Tipicno Amerikanski misle sve rjesit sa novcem,skroz pogresan pristup rjesavanju problema u vezi nedostatka igara…kako ih netko moze podrzavat je van svake pameti, zele monopol i onda vam nabijat cijenu za igre koje necete ni posjedovati…isti plan iz 2013 god. samo malo ljepse zamotan.

    • Tomina

      @Trickster, 23.09.2020 - 11:46

      Edit by admin: napisao sam uvredljiv komentar i zbog toga sam dobio ban.

    • Trickster

      @Tomina, 23.09.2020 - 12:03

      Hahah mislis da ces me uvrijedit a samo sebe brukas majmune ahahahaha

    • LetMeBeFrank

      @Tomina, 23.09.2020 - 14:58

      F. Umiro sam od smijeha citajuci tvoje komentare. Sad day 🙁

    • Trickster

      @LetMeBeFrank, 23.09.2020 - 15:51

      Tuzan dan sto si ti uzivao citajuci komentare gdje on besramno vrijedja druge tj vecinom mene jer mu prozivam najdrazi konglomerat…e moj sinko

    • LetMeBeFrank

      @Trickster, 23.09.2020 - 16:06

      “Najdrazi konglomerat”… Eee ako sam ikad vidio vecu ironiju. Pa nemamo mi svi najdraze firme i kompanije za koje svakodnevno shillamo ko ti za Sony. To samo ti mislis da je svijet takav (jer gledas po sebi). Ti si taj koji ispod svakog clanka ponavlja isto i svakome odgovara. Tomini komentari su bili smijesni, da, falit ce mi. Sad ostajes samo ti koji dosadujes svima s fanatizmom, a nema protuteze.

    • Trickster

      @LetMeBeFrank, 23.09.2020 - 17:12

      “VRIJEDJA jer mu prozivam najdrazi konglomerat” naglasak na vrijedja..ali lijep pokusaj

    • Demon90

      @LetMeBeFrank, 23.09.2020 - 17:41

      Ma bude tomina napravio novi račun

    • Queae

      @LetMeBeFrank, 23.09.2020 - 18:12

      To je samo privremeni ban, vrati će se

    • delight353

      @Trickster, 23.09.2020 - 11:50

      Je. A Sony to ne radi??? Najavljeno je neki dan da ce 1st party igre biti, koliko ono, 80 eura???

    • Trickster

      @delight353, 23.09.2020 - 12:02

      Da i? Oni ne kupuju publishere okolo,vec ulazu u svoje developere a pravljenje igara nece postati jeftinije,hocete najnoviju tehnologiju,grafu sta vec ne a necete platit,cicije.

    • delight353

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:11

      Ah… S tobom se ne isplati komentirati. Previse si zagrizen za taj Sony. Ne znam zasto.

    • Trickster

      @delight353, 23.09.2020 - 12:19

      Zato sto imaju najbolje igre

    • personauser

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:33

      Ima ih i Nintendo jer Nintendo i Sony imaju najbolje ekskluzive

    • Trickster

      @personauser, 23.09.2020 - 13:18

      Tako je

    • Zoran Zabac

      @delight353, 23.09.2020 - 15:06

      PS3 igre koštale 60€ 2007, PS4 70€ 2014, PS5 će neke koštati 80€ 2020-2027…
      Koliko je koštalo ulje i brašno 2006, a koliko danas?
      Koliko je koštalo gorivo 2006 i danas?
      Koliko je koštao prosječan mobitel 2006 i danas?

    • Trickster

      @Zoran Zabac, 23.09.2020 - 15:35

      Ma pusti,pljuju na Sony jer im je skup,jos su na tom mentalitetu da je glupo dati pare za “igrice”
      pa eto vam gamepass i steam,mi sto cjenimo dobre igre cemo placat i nece nam biti krivo a ima nas…Sony i Nintendo ekskluzive vrijede svake pare i to ce se nastavit,znaju normalni gdje je kvalitet. Xbox i PC nek se raduje BUGthesda igrama,svejedno mi.

    • playbox124

      @Trickster, 23.09.2020 - 16:38

      Vi se zenite brzo?

    • vlatko2003

      @playbox124, 23.09.2020 - 17:41

      kak ce onda vodit ljubav sa sony-em

    • Demon90

      @playbox124, 23.09.2020 - 17:42

      A nikoga nisu ni pozvali. Sramota

    • playbox124

      @Demon90, 23.09.2020 - 18:01

      U krugu obitelji je

    • ukek

      @Trickster, 23.09.2020 - 11:54

      “monopol” ne postoji za slobodoumne ljude, oni imaju izbora uvijek, nisu svi iskompleksirani ocajni fanboyi, nije da ti to mozes shvatiti ali eto, moras i to uzeti u obzir 😥

    • Agent

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:04

      Do sad nije bio monopol od druge strane?

    • Trickster

      @Agent, 23.09.2020 - 12:10

      Pa ne,kupili samo insomniac tj jedan studio,Sony ulaze pare u svoje developere..jim je rekao da ulazu preko 100 mil u svoje ekskluzive zasto bi ih djelili na PC gdje moraju dati 30% steamu,nikakve logike..Microsoft kupuje velikog publishera,te pare su mogle dati svojim developerima da prave dobre igre osim Halo,Forza..neki novi IP ali ne ajmo mi kupit ove sto su vec napravljeni i drzat ih podalje od konkurencije..pro consumer 🤔

    • Agent

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:14

      Sve ti monopol na ovaj ili onaj način,mogli su na PC napravit svoj store pa tamo prodavat,ne trebaju na steamu

    • Trickster

      @Agent, 23.09.2020 - 12:21

      Da,piratizacija i botovi na multiplayeru..pc je sranje ionako,a i ne zelim dobit skoliozu svakako.

    • Agent

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:26

      To što je tebi pc sranje ne znači da ovo nije bio monopol,nego da gledaš samo što tebi bitno

    • Trickster

      @Agent, 23.09.2020 - 12:36

      Pa svi to radimo,meni bitne kvalitetne single player igre na konzoli koje mogu posjedovat al et moram platit i sad je to postalo lose.
      Nisam planirao ali uzet cu digitalni ps5 i sve ekskluzive day one puna cijena,podrzat cu sto je meni bitno da opstane il cu ostavit gaming.

    • Agent

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:39

      Prvo kažeš ps nije radio monopol,kad se ispostavi da je samo na drugačiji način,onda više to nije bitno hahahahaha dobar si

    • Trickster

      @Agent, 23.09.2020 - 12:46

      Monopol bi bio da Sony kupi take two interactive i oduzme prijasnje multiplatforme naslove svima osim ps igracima..pjevao bi ti drugu pjesmu da xbox ne izdaje za PC.

    • vragec25cro

      @Trickster, 23.09.2020 - 13:10

      I u čemu bi tu bio problem?Barem bi imao više igara za igrati(eskluziva),a ne ovako odigrao jednu na ps4 i od 2 godine kolko imam ps4 samo 4 mjeseca bio kod mene(dok nisam odigrao),a ostalo vrijeme dao bratiču koji igra samo Fifu i Fortnite.O čemu mi ovdije pričamo?Eskluzive?Eskluzivnost?Pljuvanje po svemu šta nije od Sonya?Pa sve to kupim za kolko ono 400-500€ lol hebala vas takva eskluzivnost.Eskluzivan je lambo i ferari ostalo se djeca prepiru.

    • SonOfZeus

      @vragec25cro, 23.09.2020 - 15:03

      Ti i tvoj bratić imam teški deja vu svaki puta kada vidim taj komentar. 🤣🤣🤣🤣🤣

    • vragec25cro

      @SonOfZeus, 23.09.2020 - 15:31

      Pa kad je istina,a i da objasnim poantu kako se nekome sviđa nešto drugo.

    • personauser

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:54

      Na reseteri ljudi zapadnog svijeta pisu kako nisu zadovoljni povecanjem PS5 igara. Ljudi ce radije cekati popust na te igre negoli kupiti day one po punoj cijeni. Cijene u Europi za PS5 su kriminalne za razliku od americkog. I zbog toga ce vise ljudi u europi raditi americke racune kako bi mogli kupiti igru za 69.99 USD negoli za 79.99 eura. Ne razumijem zasto Sony nabija tako visoke cijene igara u Europi,cak i siromasne zemlje poput Hrvatske, Bugarske, Rumunjske imaju visoke cijene igara. Ja sam priznajem da nikada ne bi kupovao igre na europskom store jer su cijene kriminalno visoke

    • personauser

      @personauser, 23.09.2020 - 13:01

      Amerika i Azija imaju najjeftinije igre, a dok mi Europljani imamo najskuplje igre i za NS i PS i Xbox igre.

    • personauser

      @personauser, 23.09.2020 - 13:03

      Izuzev Japan koji ima slicne cijene kao i Europa

    • Zoran Žalac

      @personauser, 23.09.2020 - 18:35

      Ono što ne vidiš kod cijena za SAD jest da im ovisno o državi zaračunavaju njihov PDV, ali tek na konačnom obračunu. Kod Amerikanaca je taj PDV niži jer je sustav drugačiji, ali cijena ni tamo nije tih 60 dolara jer je zapravo 60 dolara + porez koji se zaračuna naknadno. Na europskom tržištu je PDV već uračunat u cijenu koju vidiš i ništa naknadno ne plaćaš. Slažem se da su cijene neopravdano visoke, ali treba isto tako reći da vrlo brzo i padnu te su često na popustima.

    • personauser

      @Zoran Žalac, 23.09.2020 - 21:02

      Npr. Kalifornija ima porez na fizicke igre, a dok je na digitalne 0%, a dok država New York i Washington D.C. imaju porez i na fizicke i na digitalne igre.

    • Gorhton

      @Trickster, 23.09.2020 - 13:28

      Trickstar ja sam skontao da si ti najmaloumniji covjek u hcl zajednici

    • Trickster

      @Gorhton, 23.09.2020 - 14:50

      Vidis ja sam skontao da ste to bas vi..sta cemo sad hmm

    • Robotz

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:34

      Daj izadji van pojebi nesto toliko se frustracije i jada nakupilo u tebi ako vec ne mozes sam naci jer si ocigledno autistican platim ti ja da te pocastim,mozda malo kad se ispraznis ne budes toliko toxicno balavo naporno stvorenje moze ?

    • Trickster

      @Robotz, 23.09.2020 - 12:47

      Ne moze

    • Demon90

      @Trickster, 23.09.2020 - 14:42

      Jel se nema love pa se PC vrijeđa. E tricksteru nadam se da te sony barem plaća.

    • Gorhton

      @Demon90, 23.09.2020 - 15:12

      Pc je najbolji za igre jest najskuplji ali daleko najbolji tko ima pare da sastavi pc. Konzole su isplativije za kupit realno cjena konzole je 500€ gejming pc 2000€ ali zato konzola jest 500€ ali su igre skuplje nego na pc tako da to izadje sve isto😁 tko sta voli nek izvoli😁 A trickstar nemoze skontat neke stvari pa jbg molit cemo se za njega 🤣🤣🤣

    • Veblar

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:20

      postoji jedno mjesto za tebe, zove se Speakers’ Corner.

    • Dick Johnson

      @Trickster, 23.09.2020 - 13:19

      #1 🥇 butthurt na cjelom sajtu. Ja osobno isto podržavam samo Sony kad to radi, ali kad neko drugi to radi onda mi nije OK.

  • Tomina

    23.09.2020 - 11:45

    Evo samo da pozdravim kolegu Trickstera i njegovo punjača Žabca. Pusa dečkići.

    • vlatko2003

      @Tomina, 23.09.2020 - 13:24

      😀

    • Zoran Zabac

      @Tomina, 23.09.2020 - 15:09

      Pozzz za Xbox i njegov punjač PS 😇

  • Smike

    23.09.2020 - 12:13

    Veliki je problem sa ovom politikom što se stvara monopol. MS može ugušiti sony i nintendo sa svojom gamepass politikom i nakon toga slijedi podizanje cjene usluge i stvaranje losijih igara,jer se ne isplati kako kaže direktor sonya, stavljati igre od više stotina miliona na psnow. Sjetite se svi pada gaming industrije koji se desio. Sve više se forsiraju igre tipa fortnite pubg i slicno. Po mom skromnom mišljenju veliki broj igrača će odustati od gaminga ako se svede na ovakav tip igara. Iskreno se nadam da MS kao i svaka američka firma neće uništiti gaming industriju..

    • Pararera

      @Smike, 23.09.2020 - 12:24

      Nitko ne brani da Sony i Nintendo uvedu takvu politiku.
      Ako imaju novca, nek kupuju drugi ako im je krivo.
      Izrada igara će bit sve skuplja? Nisi valjda lud da povjeruješ u to? Opće poznata stvar je da se asseti iz jedne igre koriste u drugim igrama.

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 12:27

      monopol u gamingu? prestani gledati ancient aliense i slično. vjerujem da ćeš mi napisati vjerojatno tekst u kojem ćeš ići objašnjavat svoju teoriju, ali iskreno ne moraš se truditi.
      1. nemoguć scenarij koji predlažeš
      2. direktory Sonyja rekao nešto protiv MS politike? kako čudno
      3. koje su to američke firme uništile gaming industriju? jer koliko znam industrija je još tu. but please, tell me more

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 13:14

      1983 godine se desio pad gaming industrije,nadam se da si upoznat sa tim. Jel ti stvarno misliš da ako MS uzme primat u gamingu cjene neće drastično skočiti a kvalitet padati. Takva je politika kapitalizma u Americi, pa uzmi primjere mobilne industrije. Huawei se guši zbog preuzimanja tržišta i ako su doprinjeli u zadnje vrijeme najviše razvoju mobitela, prvi je huawei smislio periskopski zoom i sl. Druga stvar koja mi smeta je da nas,balkan MS ne jebe ni za suhu šljivu,tako će i ostati. Uzmi primjer netflix koji samo gleda pare,Pa možemo mi u hrvatskoj gledati netflix i imati prevod na sedam filmova, dok ostalih 7 549 865 nema… Misliš da gaming ne ide u smjeru pubgia i online gta, gdje su ogromne pare. Jebe se ea-u za singleplayer igre,jer oni su i smislili mikrotransakcije, ako ne smislili onda definitivno popularizovali. Ako gaming ide u tom smjeru pod okriljem MS-a veliki broj igrača će prestati to biti. Ako ikako mogu zajebat MS onda cu se vratiti na PC i ponovo pokrenuti stari dobri torrent,kad hoce novce sad neće nikako..

    • Trickster

      @Smike, 23.09.2020 - 13:22

      Bezveze se raspravljas sa njima,vidis da ne vide dalje od svog prsta. Svatko normalan vidi gdje ovo vodi.

    • Gorhton

      @Trickster, 23.09.2020 - 15:15

      Ti se nasao pravit pametan,ti nevidis dalje od sony-a

    • Trickster

      @Gorhton, 23.09.2020 - 15:24

      I nintenda

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 14:14

      1. boli me uvo za 1983 i pad industrije jer živim u sadašnjosti i apsolutno ništa što se dogodilo u vezi gaming industrije 1983 nije imalo utjecaj na moj život i gaming iskustva otkako sam se rodio.
      2. da, stvarno tako mislim.
      3. zašto bih uzimao primjer netflix ili huawei? nema veze s temom
      4. takva je politika kapitalizma u americi? sry. takva je politika kapitalizma, neovisno o kontinentu.
      5. ne jebe ni sony balkan ni za suhu šljivu, dapače, ne jebe sony ni ms nikoga za suhu šljivu.
      6. gaming industrija se razvija kako se razvija zato što je potražnja takva kakva je.

      I za kraj. Zašto uspoređuješ EA i PUBG i GTA ONLINE s MS? želiš reći da EA igre, pubg i fortnite nisu dostupni na playstationu? ili nintendu? kao sony izbaci par singleplayer ekskluziva pa odmah zato sony mari da toga nema? boli sony kurac za singleplayer igre, da sony ima monopol misliš da bi bilo drugačije? fanatik si

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 14:30

      Pa ti il si glup ili se pravis glup. Kako sony ne poštuje balkan,jel imaš račun na psstoru, jel svaka nova igra ima prevod na HR. Čuj da ne poredim netflix,pa ti majke mi nisi dobar. Svaki članak o gamepassu se naslanja na pretplatnicki sistem sličan netflixu,huluu i hbo go…Drugo EA sam uzeo iz razloga što su od nedavno i oni postali član gamepass, možda nisi upratio. Ti si neki klinac koji uživa u igrama multiplayer free sistema i svrasavas kad možeš skinuti igru preko torrenat a jedes se što ne mozes igrati najbolje igre ikada (uncharted, lous, spiderman,gow, bloodborne,GOT…itd. Nisam ja fan boy i boli me ona stvar za sony ili Ms,imam važnijih stvari u životu,ali volim igrati singleplayer igre na playu tako ato se zavalim na kauc i ne moram se kvrčiti na stolici pored kompa. Što se tiče kapitalizma očigledno da nisi upoznat da je posebna grana kapitalizma u USA i to se može vidjeti kroz sistem obrazovanja i zdravstva. Bio sam tamo i znam šta pričam. To što nije 1983 utjecala na tebe ne znači da 2025 neće.

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 14:48

      idemo analizirati tvoj odgovor.

      prva rečenica – vrijeđanje na osobnoj razini.
      druga rečenica – tvrdiš da je psstore i prijevod par (naglasak na par) igara izraz poštovanja megakorporacije prema konzumeru. vidi vraga sony preveo par igara na hrvatski ko i tvoj netflix par filmova. znači apsolutno ti ta tvrdnja nema smisla.
      treća rečenica – tvoje mišljenje o meni.
      četvrta rečenica – videoigre nisu isto što i filmovi i serije. prema tvojoj logici možeš uspoređivati pretplatu na mobitel ili novine na isti način s gamepassom.
      peta rečenica – kaj onda? i dalje možeš igrati sve njihove igre na playstationu preko pretplate.
      šesta rečenica – boli tebe kurac tko sam i što sam. ne znaš me i odjebi.
      sedma rečenica – ako imaš važnijih stvari u životu što mi pišeš tu romane i još k tome me napadaš na osobnoj razini?
      osma rečenica – ček di je ono sony preselio središte playstationa? u posebnu granu kapitalizma? vjerojatno su došli da pokažu americi kako su zločesti sa svojim kapitalizmom i time spase gaming industriju.

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 15:50

      Izvini Frojd sa analizom, nisam te prepoznao. A jest ti krivo što jedino sony igre iz svojih studija prevodi na HR,a ti jadnik ne možeš skinuti free na svoj PC.Vidis da sam u pravu,pa ne znaš šta ćeš. Pa ti i takvi kao ti će uništit gaming industriju sa svojim skidanjem igara sa torrenat i sad ćeš mi odgovoriti da kupujes igre a svi znamo da to nije istina,jer si djete koje od svog djeparca ne možeš kupiti najbolje igre ikad..hahahah..Meni je svejdeno, imam ja i PC pa mogu kao i ti djaba skidati igre,a za play cu kupovati dok postoje. Da znaš kako su dobre igre na playu iznajmio bi jedan dan ahhaha

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 15:59

      evo, razotkrio si se. ne znaš argumentirati pa ideš vrijeđati. projiciraš svoje nedostatke na druge kako bi sačuvao svoj ego i izmišljaš činjenice. ponovit ću ti još jednom. boli te kurac tko sam, ne znaš me i odjebi od mene.

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 16:20

      Hahahah projiciraš hahahah jesi to našao u rječniku pa ti drago. Znam ja ko si ti ,ti si jedan klinac koji je parazit i skida igre besplatno i onda likujes kako je MS preuzeo gaming..Ahhaha.. imam ja račun sa igrama mogu ti dati šifru da samo probas sta su igre. Imam sve uncharted i sve GOW i Last of us..

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 16:34

      imam sve to, na svom jailbreakanom ps4pro 🙂

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 17:26

      Eto lazes, ne mogu se nove igre igrati na jailbrek pleyu hahahah

    • Veblar

      @Smike, 23.09.2020 - 17:53

      ne lažem nego si ti neinformiran, možeš sve do 6.72FW, dakle sve osim TLOU2 i GOT, a i to će uskoro se moći

    • Smike

      @Veblar, 23.09.2020 - 22:15

      To i govorim, ne mogu nove..

    • vragec25cro

      @Smike, 23.09.2020 - 13:13

      Nd,Insomniac i ostali koji rade eskluzive za ps nije monopol?Naprimjer ako ijad izađe Sunset Overdrive 2 zbog monopola kako ti nazivaš i Insomniaca u sony vlasništvu trebat ču ps5 ili koji god,a sad ga mogu igrati(prvi dio) i na pc i xone.

    • Smike

      @vragec25cro, 23.09.2020 - 14:33

      Pa nek MS izbaci igru sličnu GOW, možda i kupim xbox,a ne onaj glupi halooo

    • drpiga

      @Smike, 23.09.2020 - 14:47

      Briga me za vasu raspravu i necu se mijesat ali govoriti da su najbolje igre ikada (uncharted, lous, spiderman,gow, bloodborne,GOT…itd je svetogrđe . Sa ove liste mozda eventalno bloodborne ili neki god of war . A igrice tipa – npr Witcher,Quake,Bioshock,Myst,Planescape: Torment,GTA,Red Alert i tonu drugih sta sam zaboravio su kara , ne pricaj gluposti.

      Ostale stvari u vasoj raspravi me ne zanimaju. Have a nice day

    • Smike

      @drpiga, 23.09.2020 - 15:51

      Hahahah kakve to igre nabrajas, jesi dobar ti..

    • drpiga

      @Smike, 23.09.2020 - 16:05

      “Hahahah kakve to igre nabrajas, jesi dobar ti”

      Vrijedas ljude da su mulci i neznalice i baljezgas teske gluposti ali ja se nadam da trolas jer ako to stvarno mislis nesta nije uredu sa tobom. Nije sramota potraziti pomoc . Sretno

    • vragec25cro

      @Smike, 23.09.2020 - 15:37

      Pa jesam ti gore spomenuo Sunset overdrive ,a o Age of Empires da niti ne pričam 🙂 Imam i ps4i xone i solidan pc baš zbog toga jer volim raznolikost i mogučnost izbora.Meni osobno Gow ko i tebi Halo,a to je več druga tema 🙂

  • playbox124

    23.09.2020 - 12:29

    Trickster iskljucio aparate

    • Trickster

      @playbox124, 23.09.2020 - 12:37

      Da, ne trebaju mi vise kad sam vidio kako se PS5 prodaje u odnosu na L-box.

    • playbox124

      @Trickster, 23.09.2020 - 12:44
    • ukek

      @playbox124, 23.09.2020 - 12:50

      Strepnja i ocaj za svoju plasticnu kutijicu. Nakon ovih svih MS vijesti, silni bijes nakupljen iznutra, treaba on to jadan ispoljit sve kroz komentare, treba svatkome odgovoriti brze bolje, nije ni to lagan zivot, nemoj misliti da jest … 😂😂😂

    • Tiko222

      @Trickster, 23.09.2020 - 13:23

      Kako se prodaje u odnosu na ps5? Isti dan kako su izasle prednarudzbe se rasprodo

    • personauser

      @Tiko222, 23.09.2020 - 13:53

      Cak i Microsoft ne moze vjerovati koliko ima zaintersiranih za XSX/XSS

    • Trickster

      @personauser, 23.09.2020 - 15:57

      A ja ne vjerujem da bi ista drugo rekli da se prodalo samo dvije konzole..Sony nije od tih poslova,oni sute i rade,japanci su to,veliki respect.

    • Zoran Zabac

      @playbox124, 23.09.2020 - 15:12

      Xbox series X samo i jedino kad bi mi ga dali za džabe, jer je lijep kockast pa mogu stavit staklenu površinu i imam lijep stolić za ps5, a series S samo kao nova rerna za ispeć nešto prije nego upalim ps5 🎮🎮🎮

  • personauser

    23.09.2020 - 13:51

    “We are humbled by the record-breaking demand for Xbox Series X and S. Huge thanks to everyone for the excitement.”

    Ovo jasno pokazuje koliko ce biti napeta bitka izmedju Xboxa i PS.

    https://twitter.com/Xbox/status/1308511392618565634

  • krklj69

    23.09.2020 - 13:56

    Opaaa,cim je javlja glavni diša MSa pada u vodu ona tvrdnja da je samo boxova gaming divizija umjesana,znaci imaju potporu cijelog MSa…ima se love.Ovih 7,5 milijardi je ocito bio samo”fuck you,mony”.Kaj je sljedeca akvizicija?….Sony mozda?

    • Emperor Ghaleon

      @krklj69, 23.09.2020 - 14:58

      Mislim da ima neki japanski zakon koji brani da strana kompanija kupuje njihovu. Doduše, Sony je sad u Kaliforniji…

    • personauser

      @Emperor Ghaleon, 23.09.2020 - 15:16

      Maticni Sony i dalje ima sjediste u Japanu nego SIE, tj. ogranak Sonyja ima sjediste u Kaliforniji

    • DjokaBA

      @krklj69, 23.09.2020 - 16:16

      Pa za kupovinu od 7.5 milijarde, verujem da je i CEO morao da se pita a ne samo gaming divizija. 😀

  • Red Falcon 2

    23.09.2020 - 14:19

    Koliko im je pak dopušteno kupovat studije i izdavače prije nego što anti-trust zakoni upadnu u igru?

  • drazensi

    23.09.2020 - 14:29

    Citajuci ove tu, za mozak opasne komentare, zakljuciti se moze samo jedno. Ovi ovdje veliki komentatori ne kuze sto znaci rijec monopol.

  • Emperor Ghaleon

    23.09.2020 - 14:51

    Da rezimiramo stanje:
    – ako Sony kupuje studio i taj isti radi ekskluzive za PlejStejšn, to je super
    – ako Microsoft kupuje studio to je loše jer će ga “amerikanizirati” (koji to kurac uopće znači?)
    Sony fanboji su oduvijek bili čudna sorta. Slave svaku ekskluzivu, iako ju ne kupuju niti imaju namjeru igrati, a kad im uzmeš tu istu igru osjećaju se prevareno, izdano, i odjednom njihova konzola gubi svaki smisao. Jer nedaj Bože ako netko drugi uživa u istoj toj igri, ALI na drugoj platformi. Microsoft nigdje nije izjavio da će Bethesda i ostali studiji raditi igre ekskluzivno za Box. Oni znaju gdje je publika, a sav novac od prodaje ide njima u džep. Ali možda i budu ekskluzive, a vas to grize. Odmah pričate o povećanju cijena, a ne jebete ni 5% to što će Sony naplačivati 80 eura za rimejkove i 70 eura za onog SpiderMana koji, navodno, ni nije full igra. To ne samo da vam ne smeta, već uletavate sa spikama “to su pokupili od Nintenda”, “pa development je postao skuplji, da imaš mozga znao bi” i, moj osobni favorit, “ja kupujem FIFU za 80 eura već godinama, sad je vrijeme da i ti daš toliko”.
    I upravo je to problem kod vas ljudi. Pričate tu nekakve nebuloze o tome kako Sony svojim studijima daje slobodu, a Microsoft svoje studije guši, zaboravljajući pritom kako i zasto je došlo do leakanja priče iz TLoU2 – upravo zato jer je Druckmann sjetio izmjeniti igru u zadnji čas, pa su developeri bili prisiljeni na crunch i nije im isplaćen bonus.

    Odabrali ste krivu next gen konzolu. Vaš problem.

    • Dick Johnson

      @Emperor Ghaleon, 23.09.2020 - 17:47

      S jedne strane sam protiv ekskkuziva jer je ocaj da moras kupit 3 puta uređaj iste namjene da bi mogo sve odigrat. Nemam doma 3 šparheta, nemam 3 vešmašine ni 3 usisaca, al zbog jebenih ekskluziva moram kupit 3 konzole. Isto tak necu imat 6 pretplata na nextflix, hulu, hbo, amazon itd itd, nego jednu, a ostalo drm free. S druge strane ovakve vjesti izazivaju tolki butthut kod snoyboya da bi mogo napajat cjeli zagreb godinu dana da se moze to u struju pretvorit, i sam zato ak nis drugo vrjedi svake lipe 🙂

  • Veblar

    23.09.2020 - 15:07

    volio bih da microsoft kupi cd projekt red. čisto zbog shit showa koji bi nastao na ovom portalu. vjerojatno bi bilo spika kako se cd projekt red prodao, kako će bojkotirati cp, kako gaming industrija propada, da će ms sve uništit i sl.

    • moordrak

      @Veblar, 24.09.2020 - 13:59

      uuuu… frende, to o bi bio takav šut u Sonyevu guzicu da ovi ne bi znali kako se zovu…

  • NiKra95

    23.09.2020 - 15:21

    Napisao sam prethodno komentar na članak,koji je bio dosta kritičan i nije objavljen. Prenatrpao sam ga nekim linkova sa starijim hcl člancima, da pokrijepim bit koju sam htio iznijeti i iskreno se nadam i vjerujem da nije zbog toga objavljen. Volio bih znati hoće li se on nakon neke verifikacije od strane vas objaviti i ako neće, da mi ga ako ste u mogućnosti proslijedite nazada da ga preoblikujem, jer sam dosta vremena potrošio da ga kompletiram. Hvala 🙂

    • NiKra95

      @NiKra95, 23.09.2020 - 16:09

      P.S. Komentar mi nije objavljen na članku “Imamo najgluplji trailer 2020., čestitamo Quantum Error za Xbox Series X”. Tek sam sad vidio da sam u ovom članku napisao ovaj komentar…

  • Trickster

    23.09.2020 - 15:23

    Meni je uvjek smijesno kako ljudi ovdje pisu komentare a uopce nisu informirani npr kako je Microsoft poslovao 90-tih, hostile takeover da bi preuzeli obecavajucu tehnologiju manjih firmi,htjeli kupit Nintendo,unistili Rare itd…Oni hoce monopol,kontrolu nad gamingom pa da dirigiraju sve i da vam naplate masno a izbor bi bio ili plati il neces igrat nikako,necete posjedovat te igre,mogu vas banovat i sve vam uzet…ako vec moram birati izmedju dva zla birat cu ono manje (pravi gameri ce znat tko je ovo rekao haha)

    • personauser

      @Trickster, 23.09.2020 - 15:57

      Danas Microsoft i Nintendo imaju dosta dobru suradnju sta jasno pokazuje da su dvije znacajne microsftove ekskluzive dosle i na NS, tj. Ori and the Blind Forest i Ori and the Will of the Wisps koja je dosla na NS prije 6 dana, tj. 17.09

  • Danilo Boljevic

    23.09.2020 - 16:03

    Sledeci stanica: kupiti Rockstar Games.🤣

  • Kveki

    23.09.2020 - 16:42

    Microsoft ima odličnu taktiku za ovu generaciju, totalno novi model, baziran na subscriptionu, koji će dugoroćno donositi više novaca nego što bi jedan zaseban release mogao. Tu također i na slabe mjesece ti imaš steady revenue.
    Opet s druge strane, korisnicima jeftinije jer je godišnji trošak u rangu dvije nove igre. Baš dobar pristup i skroz me zanima kako će se Sony prilagoditi s obzirom na next gen povećanje cijena i manjak njihove verzije “pretplate”.

  • Darac83

    23.09.2020 - 23:47

    Džizs, TLOU2 rasprave su mala beba naspram ovog… Pratim sa zanimanjem. 🙂

  • _Someone_

    24.09.2020 - 02:03

    Lagano imam teoriju da su loverboyevi trickster i njegova žabica ekipa s hcl-a, zakuhaju svađu u komentarima i uzmu kokice. Jer ne mogu vjerovati da ovo nije namjerno, da ima tolikih specijalaca među nama

    • moordrak

      @_Someone_, 24.09.2020 - 13:42

      ima ima, vjeruj …

  • moordrak

    24.09.2020 - 14:42

    Microsoftov mi se poslovni model jako dopada. Ne čine oni lošu stvar iako opasno riskiraju. Tržište je spremno za neke nove izazove. Iako tehnologija još uvijek kaska za idejama, vrijeme u kojem će nam biti svejedno na čemu ćemo se igrati nezaustavljivo dolazi. Microsoft je pripremio teren. Odigraju li ovu utakmicu bez grešaka u koracima, gotovo sam siguran da će naklonost dijela igrača, ili barem onih koji igre vole i uživaju u njima, otići u smjeru Microsoftove ponude.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?