HCL.HR

Middle-earth: Shadow of Mordor – tvoje lice zvuči poznato

Zoran Žalac prije 3 sata   •   5 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 11 godina zaputili smo se u Međuzemlje kao lik zvan Talion te smo ondje razvijali odnose s orcima u tada inovativnom sustavu zvanom Nemesis.

Što dobiješ kad spojiš borbu iz Batman: Arkham igara s parkourom iz Assassin’s Creeda i onda to sve staviš u Tolkienov svijet Lord of the Ringsa? Odgovor na to dobili smo na današnji datum prije 11 godina kad smo prvi put zaigrali Middle-earth: Shadow of Mordor.

Bila je to akcijska avantura radnjom smještena između događaja Hobita i Gospodara prstenova, a ispričala nam je originalnu priču o gondorskom rendžeru Talionu koji se spojio s duhom vilenjačkog lorda Celebrimbora kako bi osvetio smrt svoje obitelji. Naš je rendžer protivnike tukao nižući udarce u neprekidni combo da bi potom mogao izvesti posebne napade. Povremeno je pak birao tihi pristup te se šuljao po protivničkim bazama i neprimjetno eliminirao orke.

Po samom opisu gameplaya, Middle-earth: Shadow of Mordor nije bio nešto neviđeno. Zapravo, toliko je sličio Assassin’s Creedu da ga je jedan bivši developer Ubisofta optužio za krađu animacija lika iz Assassin’s Creeda 2. Međutim, igra se u moru sličnih naslova istaknula jedinstvenim sustavom zvanim Nemesis.

Ukratko, igra je imala dvadesetak specifičnih protivnika s kojima je igrač uspostavljao određeni odnos. Primjerice, neki bi protivnici pobjegli od obračuna s Talionom pa se poslije vratili snažniji, a ako bi igrač pobjegao od njih, na ponovnom bi ga susretu protivnik nazivao kukavicom.

Neki bi protivnici pobjegli od obračuna s Talionom pa se poslije vratili snažniji, a ako bi igrač pobjegao, protivnik nazivao kukavicom.

Nemesis sustav uz to je imao svoju hijerarhiju Uruk orka, od kojih je svaki imao svoje snage i slabosti, stil borbe i odnose prema drugim pripadnicima svoje vrste. Povrh svega, jedan dio Nemesis sutava bio je nasumično generiran kroz imena i izglede protivnika, a ideja je bila ta da igra svaki put bude malo drugačija pri ponovnom igranju, što bi spriječilo igrače da prodaju svoj primjerak.

Nemesis sustav bio je hvaljen te je Shadow of Mordor pokupio i neke nagrade na temelju te mehanike. Nažalost, izdavačka kuća WB Games odlučila je patentirati taj sustav, tako da ga druge igre nisu mogle kopirati i nastaviti razvijati.

Middle-earth: Shadow of Mordor bio je komercijalno uspješna igra te je naknadno dobila dva proširenja koja su na kraju bila uključena u Game of the Year izdanje. Nastavak igre uslijedio je tri godine kasnije, te je nažalost bio zadnja igra koju je studio Monolith Productions dovršio.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (5)

  • Mrky

    30.09.2025 - 12:22

    Jedna od rijetkih open world igara koje sam presao 3 puta.

  • Darac83

    30.09.2025 - 12:58

    Dobra igra i zabavan Nemesis sustav. Minusi, repetitivnost i jednoličnost tamnih lokacija…

  • cmicko22

    30.09.2025 - 13:11

    Dobra igra kao i Shadow of War iz 2017 te dvije igre su valjde bile posljednje iz LOTR univerzuma koje su bile OK.

  • djosic85

    30.09.2025 - 13:30

    Uh koje je zadovoljstvo bilo glave skidat tim orkama, evo sav sam se naježio. Odlična igra, nastavak još bolji

    • Zoran Žalac

      @djosic85, 30.09.2025 - 13:44

      Dok ne ode glava, uvijek postoji šansa da će se vratit iz mrtvih.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?