HCL.HR

Nintendo odgodio prednarudžbe Switch 2 konzole u SAD-u zbog mogućih poskupljenja

Zoran Žalac 04.04.2025.   •   36 komentara   •   Industrija videoigara


Iz Nintenda su obavijestili zainteresirane kupce Switch 2 konzole na tržištu SAD-a kako prednarudžbe neće krenuti planiranog datuma zbog toga što SAD uvodi tarife na uvozne proizvode iz ostalih zemalja.

Prednarudžbe za Nintendo Switch 2 konzolu na američkom su tržištu trebale biti otvorene 9. 4. Međutim, iz Nintenda javljaju kako se zainteresirani kupci ipak neće moći predbilježiti za kupnju tog datuma. Cijela stvar je odgođena do daljnjega, a razlog su nove američke tarife za carinjenje uvoznih proizvoda iz drugih zemalja.

Nameti koje je administracija Donalda Trumpa predstavila istog dana kad je Nintendo predstavio Switch 2 odnose se brojne zemlje, uključujući i one u kojima se proizvodi Switch 2. Nintendo je dio proizvodnje dijelova za Switch 2 preselio iz Kine u Vijetnam upravo kako bi izbjegao dodatne troškove pri izvozu na američko tržište, a onda je ovoga tjedna objavljeno kako će Vijetnam imati jednu od najvećih uvoznih tarifa – čak 46%.

Trumpove bi tarife mogle rezultirati time da Switch 2 na američkom tržištu dosegne cijenu veću od 600 dolara, s čime u Nintendu ne bi bili sretni jer bi im prodaja tada bila znatno otežana – značilo bi to da je Switch 2 dvostruko skuplji od prve Switch konzole iz 2017. godine.

Ako ništa, iz Nintenda napominju kako odgoda prednarudžbi ne znači i odgodu izlaska konzole. Datum lansiranja i dalje ostaje 5. 6. ove godine.

Komentari (36)

  • kebbab

    04.04.2025 - 18:36

    Tako i treba. Ja sam odavno znao da ce Trump pre sje…i Ameriku nego druge s tim carinama.

    • kebbab

      @kebbab, 04.04.2025 - 18:42

      Znaci, sami sebi su pucali u koljeno.

    • battery992

      @kebbab, 04.04.2025 - 19:35

      Treba prvo pogledati kakve carine drugi imaju za Amere, a onda dodaš na to za primjer većine EU zemalja taj PDV tj. porez ni na što… Treba ipak pričekat i vidjet kako bi to sve išlo…

    • Nightyx

      @battery992, 04.04.2025 - 20:22

      tako je, sad kad su ameri opalili carine ne valja, a dok su svi drugi to radili onda je bilo ok…amerika je veliko trziste, ali nisu ni oni budale, ako izbalansiraju zdravstvo i svoje poreze, njima ce bit itekako dobro…

    • kebbab

      @Nightyx, 04.04.2025 - 20:28

      Ali najviše su sami sebi naštetili to je poanta.

    • kebbab

      @battery992, 04.04.2025 - 20:26

      Treba prvo pogledati da je u Japanu preorder Switch 2 postavljen ovako. Switch 2 samo konzola ¥49,980/310€ i Switch 2 Mario Kart World bundle ¥53,980/335€. Kod nas je ¥69,980/435€ ali moraju još malo naši da zarade pa ce to biti oko 500€ a bundle 550. Znaci sasvim je realno ovo u clanku da bi u SAD moglo ici i preko $600 dolara. Sad neka Trump još diže carine.

    • kebbab

      @kebbab, 04.04.2025 - 20:31
    • movie

      @kebbab, 04.04.2025 - 22:44

      Apsolutno nisu. Svrha je shebati kinu. Hoćeš imati proizvod po konkurentnoj cijeni, otvori tvornicu u americi i nemaš carine. Hoćeš proizvoditi u kini, plati carinu. Želiš zaobići kinu pa preseliti proizvodnju u vjetnam, nema problema. Carina još veća. Osim toga želi se podići konkurentnost domaće robe koja će sada biti jeftinija. Nintendo nije od životne važnosti prosječnom amerikancu. Samo bih ti dodao da vidiš koji je omjer cijena bio do sada. Nebitno koja je marka automobila, kćer mi živi u americi i kupila novi auto. Cijena 35 tisuća dolara. Gledam, isti takav u europi je 45 tisuća eura. I u ameriku i u europu auto je došao iz azije. Zašto smo ga do sada mi plaćali toliko skuplje? Zato što smo iali zaštitnu carinu na uvoz auti i štitili europsku proizvodnju. Ameri sada pokušavaju isto.

    • SonOfZeus

      @movie, 04.04.2025 - 23:23

      Da govorimo da jedan mustang u USA 32k dolara nov, u Njemačkoj 62k eura 😂

    • kebbab

      @SonOfZeus, 04.04.2025 - 23:47

      Pa normalno kad je u Njemačkoj uvožen.

    • SonOfZeus

      @kebbab, 05.04.2025 - 00:03

      I? Poanta je koje carine udara EU. Ne košta uvoz 30k eura

    • GTA222

      @SonOfZeus, 05.04.2025 - 11:38

      A kod nas 90k€ 😀

    • kebbab

      @movie, 04.04.2025 - 23:50

      Nece biti domaca roba ništa jeftinija samo će se ciniti tako jer ce zbog carina biti uvožena duplo skuplja.

    • tomekplejka89

      @kebbab, 05.04.2025 - 11:38

      Upravo tako…u pravu si 100%

    • Bogy

      @kebbab, 05.04.2025 - 12:51

      Domaća roba će isto znatno poskupiti jer će zbog nekonkuretnosti strane robe moći dići cijene.

    • movie

      @kebbab, 06.04.2025 - 14:13

      Pa nije poanta da domaća roba bude jeftinija već konkurentnija kada se uvedu carine. Osim toga žele stimulirati otvaranje proizvodnje u americi te na taj način izbjegavanju plaćanja carina. Već su neki proizvođaci automobila najavili povećanje proizvodnje u americi kako bi izbjegli plaćanje carina. Do sada je recimo mercedes u americi proizvodio dva modela auta a sada će proizvoditi više njih. Znači time će se povećati potreba za novom radnom snagom, otvoriti nova radna mjesta a istovremeno u europi će doći do viška radne snage i smanjena zaposlenih u ovom slučaju mercedesu.

    • ChungaLunga

      @movie, 05.04.2025 - 08:38

      Mislim da usporedba ne drži vodu, jer u Europi i europski automobil proizveden u Europi više košta nego u Americi. Nije do carina, već do raznoraznih nameta i poreza na okoliš i slično, čega u USA nema. Mi imamo i trošarine i dvoznamenkasti PDV, i kad se sve skupi, na osnovnu cijenu automobila iz tvornice još se puno mora dodat da bude spreman za registraciju.

    • SonOfZeus

      @ChungaLunga, 06.04.2025 - 10:03

      Da je USA imala carine za aute kao EU od njihove strane, ne bi europski auti bili jeftiniji tamo.

    • movie

      @ChungaLunga, 06.04.2025 - 14:18

      A čime objašnjavaš da su recimo adidas tenisice najmanje 50% jeftinije u americi nego u europi gdje se proizvode. Zašto LG oled, isti model košta u americi 1000 eura manje nego u europi? Zašto europske tenisice, švicarske ako se ne varam on cloud kupim osjetno jeftinije nego u europi? Model koji u europi košta 200 eura u americi sam platio 150 dolara. Očito je da su do sada ameri bili liberalniji od europe po pitanju uvezene robe i sada to žele izjednačiti. Nisu imali zaštitne carine kakave ima europa na niz proizvoda.

    • ChungaLunga

      @movie, 06.04.2025 - 18:01

      Pa sad razmislimo malo, Amerikanac danas moze kupiti američki ili europski proizvod po manjoj cijeni od Europljanina, jel tako? (to si gore objasnio). Nakon što USA uvede veće carine, europski proizvod postaje skuplji u USA za tog istog Amerikanca i prednost prilikom kupnje ide američkom proizvodu, ako naravno EU kompanija ne otvori tvornicu u USA. Međutim, carine dalje rade recipročni efekt gdje EU/Kina/cijeli svijet dalje podiže carine prema USA proizvodima i svi USA proizvodi postaju skuplji i nekonkurentni u EU/Kina/cijelom svijetu zbog tih recipročnih carina (ako pak ta USA kompanija ne otvori tvornicu u EU/Kini). Nemojmo zaboraviti da je USA 300M tržište, EU je 500M tržište, Kina je 1400M tržište, itd…Tebi se možda čini pravednim što USA sada na silu pokušava izjednačiti carine sa ostatkom svijeta, ali s obzirom da to direktno utječe na poslovanje tih kompanija, oni neće pristati na jednostrano dizanje carina, jer će im promet pasti zbog većih cijena. Otvaranje tvornica u USA s druge strane nije jednostavna opcija jer je radna snaga izuzetno skupa, a i tamošnja administracija na vlasti mijenja pravila igre kako vjetar puše. Bit će zanimljivo vidjet gdje to ide, ali sigurno ide u smjeru da će svima biti sve skuplje zbog ovih promjena.

    • movie

      @ChungaLunga, 06.04.2025 - 23:36

      Na kraju od tih carina neće biti ništa. Carine su uvedene da bi ameri imali bolju startnu poziciju u pregovaranju sa svakom zemljom posebno. Danas su objavili da im se već 50 zemalja javilo za direktne pregovore oko carina. Bit će pogađanja. Nitko ne želi izgubiti ameriku kao tržište. Većina američkih proizvoda niti sada nije konkurentna u svijetu. To im je problem i na tome rade. Zato su se zaigrali oko carina. Naravno, voljeli bi oni da se američke firme vrate u ameriku kao i da većina velikih svjetskih firmi napravi isto te proizvodnju prebace u ameriku. Bit će interesantno pratiti razvoj događaja.

    • Bogy

      @movie, 05.04.2025 - 12:34

      Carinama će samo sjebat vlastite potrošaće, smanjiti inovacije američkih kompanija i smanjiti soft power.

    • movie

      @Bogy, 06.04.2025 - 14:22

      Carinama će natjerati niz velikih kompanija da proizvodnju prebace u ameriku. Već su najveće face u autoindustriji najavili da ako ostanu ovakve carine proizvodnju sele u ameriku. Sada uzmi kada se američke firme poput applea, nikea vrate doma. Tko gubi a tko dobija? Dugoročno ameri neće imati štete.

    • Bogy

      @movie, 06.04.2025 - 15:12

      Slažem se da će dosta kompanija prebaciti dio proizvodnje, samo što dio svijeta isto uvesti carine, tako da će usa manje izvoziti i npr iphone u americi neće koštati 999 dolara nego 1500 dolara ili ford umjesto 20 000 biti će npr 25 000.

    • movie

      @Bogy, 06.04.2025 - 23:41

      Aplle je već uputio zahtjev da se izuzmu od carina dok ne riješe probleme oko proizvodnje jer se iphone proizvodi u kini i vijetnamu. Ne sumnjam da će postići neku vrstu dila na zadovoljstvo svih. Danas su se ameri pohvalili kako imaju poziv za razgovor s oko 50 zemalja u svezi carina. Pustili su batinu i sada svi nude mrkvu jer bolje napraviti neki nepovoljniji dil nego imati carine. Teško je u ovome trenutku prognozirati tko će biti pobjednik a tko pušioničar u ovoj priči. Vidjet ćemo.

    • Bogy

      @movie, 07.04.2025 - 12:36

      Istina prerano je prognozirati i realno nzm koliko će dugo ti ratovi trajati. No nekako i dalje smatram da će na kraju obični narod izvući deblji kraj.

    • movie

      @Bogy, 07.04.2025 - 16:12

      Naravno da sve uvijek pada na krajnjeg korisnika. No mislim da će se sa svima dogovoriti oko carina a to je valjda i bila svrha svega ovog uz onu da se proizvodnja vrati doma. Danas se oglasila EU i traži pregovore. Javio se i Japan, i oni bi pregovarali o carinama. I tako, po malo, svi će doći na red za dogovor.

  • Dick Johnson

    04.04.2025 - 19:53

    Siguran sam da ce sve firme podignut cjene i u EU iako tu nema novih carina.

  • Nemanjazzz

    04.04.2025 - 20:06

    Trump vido od nintenda

  • delko

    04.04.2025 - 21:29

    Neka neka, ne treba ni da im salju konzole dok je onaj idiot na vlasti :S

  • IgorBiH

    04.04.2025 - 21:59

    Gensek KPV je već imao razgovor sa ovim gospodinom lijevo i prve indikacije govore da je mogućno legao na rudu. Vijetnam su Kinezi još od prvog mandata počeli koristiti kao zaobilaznu rutu do bogatih džepova Amerikanaca. Frapantni su podaci o broju zaposlenih koje tamo ima npr. Nike.

  • Demon90

    04.04.2025 - 23:59

    A mislim Trump i njegova administracija trenutno oporezuju pingvine

    • movie

      @Demon90, 06.04.2025 - 14:27

      Ne oporezuju pingvine već mogućnost da preko te zemlje pingvina izbjegneš carine i ostvaris fiktivan uvoz u ameriku bez plaćanja carina a roba nit je vidjela zemlju pingvina niti je bila tamo. Bila je samo fiktivno tamo kako bi se izbjegalo plaćanje carina. Zato su pingvinima uvedene carine a mediji ti prodaju spike na koje ljudi padaju. I moj tata od 87 godina pita se, koja budala uvodi carine pingvinima. Treba sagledati širu sliku a ovaj primjer pokazje kako su na sve mislili.

    • Demon90

      @movie, 06.04.2025 - 19:11

      Ma kakvi te fiktivan uvoz pa ne možeš na zemlju podrijetla za uvoz staviti zemlju koja nema proizvodnju u ovom slučaju otočje pingvina. Da bi izbjegao carine. U administraciji su mu nesposobni podanici kao što je i on. Trebaš stvarno biti genije da bankruptiras kasino

  • stajaznam

    05.04.2025 - 00:47

    Ludnica.

  • ChungaLunga

    05.04.2025 - 08:59

    Prosječnom Amerikancu nije bitno jel u Europi ili Kini neki proizvod skuplji za 50% nego kod njega doma. Njemu je bitno da on moze kupiti po nižoj cijeni, odnosno da nema velikih skokova izmedju cijene od jucer i one danas. Ovim carinama to ce se dogoditi i definitivno ce porasti nezadovoljstvo, pogotovo ako taj Amerikanac zna da npr. za primjer Nintenda, nije Nintendo kriv za porast cijene, vec ovi na vlasti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?