HCL.HR

Nove konzole mogle bi koristiti diskove tvrtke Samsung

Zoran Žalac 25.11.2019.   •   47 komentara   •   Tehnologija


Tvrtka Samsung na nedavnoj je prezentaciji u Tokiju najavila novu eru u svijetu konzola, što bi moglo značiti da i ona ima “prste” u tome.

Za sljedeću generaciju konzola već je potvrđena jedna ključna stvar: i PlayStation 5 i Xbox Scarlett koristit će SSD vrstu diska za pohranu igara. Kako će to biti prvi put da će se igre optimizirati za SSD-ove, uzbudljiv je to pomak bez obzira na činjenicu koliko se već dugo SSD-ovi mogu koristiti i na postojećim konzolama i na računalima. No, još uvijek nam nisu sve informacije poznate. Ne zna se koliki će biti kapacitet tih diskova, kako će točno funkcionirati ni tko će im biti proizvođač.

Prema nedavnoj prezentaciji u Japanu, ulogu proizvođača mogla bi preuzeti tvrtka Samsung. Iz Samsunga kažu kako rade na novom NVMe SSD-u za igraću konzolu, a iako nije izričito navedeno o kojoj se konzoli radi, prilično je izgledno da će to biti neka poznata konzola, odnosno jedna od dvije navedene.

Uglavnom, u Samsungu kažu kako će korištenje SSD-a donijeti novu eru za konzole, ali isto tako kažu da učitavanje igara sa klasičnog tvrdog diska uzrokuje nesinkroniziranost slike i zvuka, što naprosto nije istina. Igranje pomoću HDD-a je danas itekako funkcionalno, jedina mana je to što je sporije.

Označeno sa: ,

Komentari (47)

  • Black op

    25.11.2019 - 22:10

    Nisam siguran da je Samsung najjeftiniji izbor.Osim toga, to bi bio skok sa HDD-a direktno na NVME.

    • Cpt. Price

      @Black op, 25.11.2019 - 23:57

      Nek onda u prijelaznom razdoblju uzmu Gorenje ili još bolje hrvatski Riz. To ce bit jeftinije. A za koju godinu kad ugrade Samsung nazovu ps pro i podignu cijenu

    • Richard B. Riddick

      @Cpt. Price, 26.11.2019 - 10:36

      Hahaha.

    • Play for fun

      @Cpt. Price, 26.11.2019 - 17:09

      Baš tako. Ko o čemu, Hrvati o skupoći.

    • funky0308

      @Black op, 26.11.2019 - 11:02

      Jesam ja nesto propustio? Zasto bi morao biti najjeftiniji? Ali cak i da se trazi jeftinija opcija, treba uzeti u obzir kolicine koje jedan MS ili Sony trazi. Nije, naravno, isto ako kupujes jedan disk ili raspises natjecaj za nekoliko miliona komada

    • Black op

      @funky0308, 26.11.2019 - 12:55

      Zato što se u konzole trpa najjeftiniji hardver?

    • Petar Marjolovic

      @Black op, 26.11.2019 - 12:05

      Pa dobro, najvjerojatnije će napraviti neki ekonomičniji model. Da bude jeftiniji. A možda i neki koji vuče manje struje iz razloga što smo već vidjeli da se PS5 fura na to očuvavanje okoliša.

    • BoneDigger

      @Black op, 26.11.2019 - 15:54

      970 EVO 1TB je cca US$170. 970 PRO 1TB je cca US$200. Ne znam odakle ti te cijene. 960 se vise ni ne prodaje, mozda je zato tako luda cijena.

    • movie

      @BoneDigger, 26.11.2019 - 17:35

      Sve te cijene su nebitne ako se zna da sony po generaciji proda preko 100 milijuna konzola što znači da će se prodati debelo preko 100 milja diskova što opet povlači cijenu koju ne možemo niti zamisliti jer tko danas dođe i naruči preko 100 milja nečega. nVidia je zato odustala od prodaje grafičkih rješenja za konzole jer ne žele raditi kartice za tako male novce. Očito su dobro potkoženi kada ne žele prihvatiti uvjete koje su nudili sony i microsoft.

    • Drunkenstein

      @movie, 26.11.2019 - 20:33

      Ne. Sonyu i Microsoftu nikad nije ni tribala Nvidia, jer su inzistirali na kustomiziranoj system-on-a-chip konfiguraciji, zbog čega je osim Nvidie iz izbora otpa i Intel. Preostali su jedino ARM i AMD, di su potonji demonstrirali bolji performans. Tako se AMD pokaza idealnim izborom, iz mnoštva razloga koje ostali nisu imali, a niti jedan nema veze s novcem. Jedan od važnih razloga je isto tako Radeonova GCN arhitektura koja je hardverski jača od Nvidijinih Maxwell i Pascal arhitektura, ima viši potencijal te se kvalitetnom optimizacijom iz nje da izvuć puno više performansa.

    • moordrak

      @Drunkenstein, 27.11.2019 - 10:59

      Itekako ima veze sa novcem. Intel se bavi kompletno drugačijim segmentom tržišta dok je Nvidia ipak propustila ogromnu priliku razviti vlastiti SOC. AMD je apsolutni kralj po tom pitanju. U trenutku Sonyeve i Microsoftove potrebe, AMD je imao razvijenu tehnologiju i cijeli proizvodni proces što nisu imali niti Nvidia niti Intel bez većih ulaganja. Microsoft im je čak u jednom trenutku bio spreman platiti kompletan razvoj ali financijske projekcije nisu u konačnici nikome odgovarale. Dakle da, ipak se radi o novcu 🙂

    • Drunkenstein

      @moordrak, 28.11.2019 - 00:25

      Nema veze s novcem u smislu njegove tvrdnje – ‘Nvidia ne želi proizvodit kartice za niže novce’. A radilo se zapravo o tome da njihova niti ičija diskretna rješenja nisu bila ni potrebna.

    • movie

      @Drunkenstein, 27.11.2019 - 21:59

      Da, zbog svega nabrojanog nVidia drži samo 70% tržišta kartica. Zar misliš da nisu mogli napraviti konkurentan proizvod da su imali interes? Javno su rekli da nisu zainteresirani raditi proizvod po tim cijenama. Radili su grafičku za PS3 i rekli da je to zadnje kaj su radili jer nema tu love s obzirom na sonyevo uvjetovanje max cijenom

    • Drunkenstein

      @movie, 28.11.2019 - 00:44

      Sigurno ne drže zbog boljeg i/ili povoljnijeg proizvoda, šta se uostalom pokazalo i dokazalo u prošlosti. Amd je često nudio više za manje, a ljudi kupovali Nvidiju. Uobičajene sitne psihološke igrice za sitne mentalne sklopove. Ipak su entuzijasti (čitaj – ljudi od znanja) redom kupovali Amd.

    • movie

      @Drunkenstein, 28.11.2019 - 22:52

      … ili ljudi koji su htjeli imati manje problema u igrama pa kupovali nVidiu zbog bugovitih drivera atia a kasnije amd. Obožavam, ove konstatacije, ljudi od znanja. Ja bih mogao reći, ljudi plićeg džepa su kupovali karticu za sirotinju. Imao sam sve kartice od prvog dana i nVidie i atia. Probam jednu sezonu ati ali već sljedeću sam se vraćao nVidiji zbog komfora i bezbrižnosti.

    • funky0308

      @movie, 27.11.2019 - 11:25

      Ne shvacaju to ljudi

    • Drunkenstein

      @funky0308, 28.11.2019 - 00:36

      Šta to ljudi ne shvaćaju, plaćanje više za isto ili manje? Plaćanje slabijeg hardvera koji se kompenzira softverom? Dodatno kompresiranje tekstura u svrhu dobivanja dodatnih performansi, pa slika nekako izgleda življe kod konkurenta?

    • BoneDigger

      @BoneDigger, 27.11.2019 - 06:34

      970 EVO 1TB M2 $150
      970 PRO 1TB M2 $300 ok, pro je malo skuplji ali opet daleko od $630.

    • funky0308

      @BoneDigger, 27.11.2019 - 11:26

      Sto je sve skupa potpuno nebitno za pricu. Direktnom kupnjom i obvezivanjem na kupnju 50 miliona komada cijena pada na nevjerojatne iznose. Placa se trosak proizvodnje plus par dolara marze i to je to

    • BoneDigger

      @funky0308, 28.11.2019 - 08:36

      Haha funky, vidim da pokusavas objasniti nesto sto je ocito. Ne brini, razumiju to ljudi (bar se nadam). Ja sam samo ispravljao napuhane cijene.

    • funky0308

      @BoneDigger, 28.11.2019 - 16:43

      Ma stima ali vidim da ljudi ne kuze razliku veleprodaje i maloprodaje. Pogotovo u ovakim situacijama kada se milioni necega uzimaju. I u tom slucaju ce Samsung biti skuplji od neke Adate ali cijena je i 70% manja nego u maloprodaji i nece povisiti cijenu konzole za 2000kn samo zato sto 1TB SSD u Linksu kosta 2000kn

    • funky0308

      @Black op, 27.11.2019 - 11:24

      Pusti Amazon, Sony ne pregovara s Amazonom nego sa proizvodjacem, kao i svi drugi. Prednje plocice za A6 su 400kn u Textaru ali ih Audi sigurno toliko ne placa, nego se raspisuju natjecaji i vazu ponude. To sto nesto nas kosta 100 necega, ne znaci da ce kostati 100 istoga ako kupujes iz prve ruke u kolicinama koje se mjere u milijunima

  • Dragan[MKD]

    25.11.2019 - 22:43

    Samsung su svakako lideri na trziste SSDa, no zato su i dosta skuplji od Kingstona, Adata, WD i ostali brandova. Ako se ne varam Xbox One i PS4 koriste Hitachi HDD.

    • JozoTheMan

      @Dragan[MKD], 26.11.2019 - 10:56

      Zaboravljaš na jednu stvar. Nitko od tih brendova, izuzev WD, ne proizvodi svoje čipove za memoriju. Sve memorijske čipove za sve SSD-ove, kartice ili bilo što praktički proizvodi pet kompanija. Samsung, Toshiba, WD, Micron i SK Hynix. To je to, svi drugi kupuju čipove od njih.

      A kad se kupuje na količinu, cijene su sasvim nešto drugo. Pitanje je kakav će uopće disk konzola imati ili će možda memorija biti direktno na matičnoj ploči.

  • SeLjAnCuRa94

    25.11.2019 - 22:43

    Mžda se radi o LUDOJ KUTIJI 🙂

  • Oblakoder

    25.11.2019 - 23:28

    Lose resenje koje ce drasticno uvecati cenu konzole, a jos ako bude samo 512gb to ce biti ogroman korak unazad. Sad je kao najbitnija stvar brzina ucitavanja igre.

    • vragec25cro

      @Oblakoder, 26.11.2019 - 06:07

      Najbitnije je šta oni žele forsirati,zadnjih par godina forsiraju grafiku i prič.Šta god forsiraju i daju kao pod must have mi ovce ćemo kupiti.

    • moordrak

      @Oblakoder, 26.11.2019 - 10:15

      Ma ne pričaj gluposti nego se informiraj. Znaš koristiti google. Omjer cijena/kapacitet kod SSD-ova ima tendenciju rasta. Oba parametra su se unatrag nekoliko godina drastično promijenila: em je kapacitet veći em je cijena produkcije sve manja jer se koriste neke nove tehnologije proizvodnje. Drugo, postoje daleko brže tehnologije mehaničkih diskova od onih koje prosječni korisnik koristi u kućnom računalu ali cijenom takvi diskovi nisu isplativi za neprofesionalnu uporabu. Bilo bi idealno kada konzole uopće ne bi trebale diskove kakve danas poznajemo, a i takvo tehničko rješenje je samo pitanje vremena.

    • funky0308

      @moordrak, 26.11.2019 - 11:04

      Sve preko 7200rpma, odnosno one verzije od 10000rpma su puno skuplje verzije diskova, osjetno glasnije, griju se i veliki su za danasnje pojmove.

  • Cpt. Price

    26.11.2019 - 00:05

    Najbolje da uznu EI Niś. Oni če da budu mnogo jeftiniji a brzina kojom ce da izgaraju konzole mnogo veča

  • deanHR

    26.11.2019 - 06:59

    Neka daju odmah opciju obične i Pro verzije pa će odluka o tome koju verziju kupiti donijeti samo debljina novčanika, kao i uvijek.

    • DrunkO_OMonkey

      @deanHR, 26.11.2019 - 09:18

      Ma vrijeme je vise da i konzole postanu brze. Nekada imam samo malo vremena prije posla odigrat i ne zelim to malo dragocjenog vremena trosit na loading hdda. Doslo je novo doba da se hdd odbaci i da dode ssd i pomogucnosti da krenu izmisljat nesto jos bolje od ssda tako da ssd postane ko hdd sada. Konzola je ionako luksuz al bez obzira sto je samsung sumnjam da ce biti preskupa jer ce inace ljudi rade pc uzet i to oni znaju da moraju ubrzat i poboljsat grafiku a u isto vrijeme drzat cijenu pod kontrolom. Kako god dosta hdda odradio je svoje a sada mu recimo papa. Sto se tice pro verzije, bez brige par godina nakon izlaska stavit ce u pro jos jace dijelove xd

  • marko1106

    26.11.2019 - 07:29

    To ti se dogadja upravo zbog lose konfiguracije a ne zbog hard diaka. Imao sam slicnih problema i razlog je prilicno jednostavan. Zvuk i slika su odvojenog formata i ucitavaju se pojedinacno bez obzira na ono drugo. Pa kad imas low end pc slika ti kasni i bude usporena dok zvuk ide svojim tokom bez obzira na sliku i onda se to dogadja.

    • marko1106

      @marko1106, 26.11.2019 - 07:29

      Diska*

    • funky0308

      @marko1106, 26.11.2019 - 11:00

      Moze biti i disk ali neispravan disk. Ispravan disk, bio on i 5400rpma mora ucitacati sve kako je i zamisljeno. Ovdje bi odlicna stvar bila ako bi isli sa M.2 SSDima koji zauzimaju jos manje mjesta (od klasicnih ali i od solid state diskova), nema grijanja, a ako bude i nesto od Samsunga moglo bi to sve skupa biti stvarno zanimljivo.

    • deanHR

      @marko1106, 26.11.2019 - 18:52

      Desi se to povremeno i na daleko jačim konfama. Ništa strašno

  • MightyAloy

    26.11.2019 - 12:37

    Još ako se ispostavi točnom informacija da će PS5 koštati 500€, čeka nas prava pravcata poslastica.

    • deanHR

      @MightyAloy, 26.11.2019 - 18:53

      Znaš da je to realno nemoguće očekivati.

    • MightyAloy

      @deanHR, 26.11.2019 - 19:28

      Pa mene nebi ni toliko iznenadilo. Sonyjeva strategija će biti brza penetracija tržišta, a konzole će na početku prodavati s gubitkom koji će nadoknađivati prodajom igara i pretplate. Kad se proizvodni proces usavrši, neće više imati gubitke. Ukoliko će PS5 biti onakvim kakav se čini, meni nebi bilo teško dati ni 600€, no ciljana skupina je ionako prosječni kupac tako da će Sony sigurno nastojati da konzolu prodaje po što povoljnijoj cijeni.

    • deanHR

      @MightyAloy, 26.11.2019 - 19:40

      Pa 600€ bi već bilo OK. Budi realni- za taj novac s smeće moći kupiti tako jaki hardver krajem idućeg studenog. Jbt, kada pomislim da iduće godine u ovo vrijeme dolazi ps5. Pa kao da je jučer bilo kada sam letio da kupim ps4. Osobno bi želio da daju normalnu i jaču verziju i da ova slabija bude 500 a jača 700€.

    • MightyAloy

      @deanHR, 27.11.2019 - 07:24

      Znam da se neki bune da bude više modela jer to “zbunjuje” prosječnog kupca, no ja osobno bi isto volio da bude normalna i jača (pro) verzija. Moram reći da se slažem sa cijenama od 500 i 700€.

  • op_maniak

    26.11.2019 - 12:46

    Kakvi mrtvi Nvme?? ma bacite bilo kaki ssd i gotovo pa danas nadjes jeftinjake za 40-50 eura sa 500 GB ovako ce samo cijena rasti, bas me zanima end price ovih konzola kada dojasu ma nema sanse da to bude ispod 500-600 eura…

    • Petar Marjolovic

      @op_maniak, 26.11.2019 - 12:51

      Apsolutno se slažem, ja očekujem nekih 700 eura cijenu za PS5. Po meni nije ni bitno da neki ultra dobar SSD stave. Naravno da ne bi bilo dobro ni nešto sa jakuševca ali da ne pretjeruju.

    • MightyAloy

      @Petar Marjolovic, 27.11.2019 - 07:41

      Leakovi iz relativno pouzdanih izvora govore o cijeni od 500€. Ja očekujem 600€ iako je realna cijena s obzirom na hardver 700-800. Nebi me iznenadilo da i bude 500 jer je Sonyjeva strategija za PS5 da igrači s PS4 u što kraćem roku pređu na PS5. S toga će Sony osigurati jednostavnu i bezbolnu tranziciju korisničkog profila i igara, a hardver prodavati s gubitkom koji će nadoknaditi prodajom igara i pretplate. Kada se proizvodni proces rafinira, neće više prodavati konzole s gubitkom. Ja se osobno nadam da su leakovi točni, no vidjeti ćemo.

    • Black op

      @op_maniak, 26.11.2019 - 12:56

      A kakvi su ti jeftinjaci po pitanju brzine u odnosu na HDD-ove?

    • op_maniak

      @Black op, 26.11.2019 - 15:49

      Nebo i zemlja…

    • movie

      @op_maniak, 26.11.2019 - 17:40

      Stari, ovdje se ne radi o komadnoj prodaji već o poslu koji dobija samsung za narednih desetak godina u kojem će isporučiti preko 100 milijuna ssd diskova. Za takve količine ugovaraju se posebne cijene koje nemaju vbeze s tržišnim. Glupo je stoga bacati cifre koliko će što koštati i koliko vrijedi taj ssd koji će doći s konzolom. Nitko nije mutav da tržištu ponudi proizvod koji će kupca odbiti cijenom. Ove pretpostavke o cijeni od 500 eura mi se čine nekako logičnim. Teško će se ići preko tog iznosa jer povijest uči da velika cijena donosi malu prodaju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?