HCL.HR

Nvidia GeForce RTX 3090 navodno je mitsko čudovište, još malo pa će biti otkrivena

Zoran Žalac 26.08.2020.   •   94 komentara   •   Tehnologija


Tvrtka Nvidia priprema se za skorašnju najavu sljedeće generacije svojih grafičkih kartica iz serije GeForce RTX. Sada su potvrdili neke osnovne informacije.

Ja nisam tip koji se vlaži na najave grafičkih kartica, teraflopse, arhitekture egzotičnih imena i ispušne kapacitete ventilatora. No, što više toga čujem o kartici zvanoj GeForce RTX 3090 to mi se više nemir uvlači među pazuhe i u moje skromno kućište koje nije ni od aluminija. Naime, kažu internetski kuloari da će ta grafička kartica, kao flagship iliti predvodnik RTX 30xx linije, doći s masivnih 24 GB GDDR6X memorije.

Ja nemam ni toliko radne memorije!

Kartica će biti predstavljena idućeg utorka, 1. 9., zajedno s ostatkom 30xx serije. Izgled kartice je već procurio, a novi videozapis iz Nvidije praktički ga potvrđuje. Naglasak je većim dijelom na ventilator koji se navodno rješava ograničenja kakva imamo s današnjim grafičkim karticama.

Dakle, ne samo da će žvakati igre kao luda, nego će biti i klima uređaj u jednom! A bit će i prosječne veličine malog klima uređaja, realno, te će zauzimati čak tri slota u računalu. I tražit će napajanje od 850W. Majko mila! Navodno će koštati 1400 dolara.

Novost kod ove kartice, a i drugih kartica Nvidijine nove generacije bit će u konektoru za napajanje. Sada se više neće koristiti 8-pinski konektor. Potvrđeno je kako se prelazi na jedan 12-pinski konektor. Srećom, nećemo morati mijenjati napajanje zbog toga nego će uz karticu dolaziti i adapter za postojeće 8-pinske konektore.

Komentari (94)

  • ScoobyDooo

    26.08.2020 - 15:32

    Cekam 3070 ili 3080,ova 3090 je preskupa

  • Duanador

    26.08.2020 - 15:45

    Čudovište od grafičke. A ja se taman počeo hvalit sa rtx 2080 super.

    • ScoobyDooo

      @Duanador, 26.08.2020 - 16:36

      Ja prodajem svoju cim cijene izbace za 3070 😂😂

    • Gorhton

      @ScoobyDooo, 26.08.2020 - 18:45

      Ljepi moj xbox one x hahaha ne moram se brinut oko tih stvari

    • soul_eclipse

      @Gorhton, 26.08.2020 - 19:10

      I ja razmisljam o kupnji konzole bas zbog ovakvih stvari.

    • Masterchief

      @soul_eclipse, 26.08.2020 - 20:00

      Zbog čega? Znaš da ti ne treba najjača grafička na tržištu da bi mogao igrati igre na jako visokim postavkama i 60 fps-a? No, ja opet blebečem gluposti kad i sam znam da će ps5 biti tako jak kao 10 rtx 3090 ti super xl sli. Čuo sam od najpouzdanijih izvora da je ps5 lijek za rak, da slijepcima ponovo omogućuje vid, da gubavci gube gube… Kršćanstvo, step aside, ps5 master rasa je nova glavna religija.

    • Gorhton

      @Masterchief, 26.08.2020 - 20:42

      Masterchief nebi se raspravljao sa tobom sad ili.bilo s kim ali ps5 ce biti zeru slabiji od xbox-a pogledaj na netu😉 nisam fan xboxa nit playke ali eto kazem sto sam citao na netu 😁 ali eto opet vidjet cemo kad izadju pa kad se budu testirali da narod moze vidjet sta je jace a bez da pricamo a moglo bi se reci da pojma nemamo jos 🤣 sad kad izadju nove konzole sta bude bolje ja cu kupit 🤣🤣🤣

    • BoneDigger

      @Gorhton, 26.08.2020 - 22:38

      Nisi shvatio. Masterchief ne prica o ps5 vs xbox. Procitaj ponovo.

    • Masterchief

      @Gorhton, 28.08.2020 - 18:38

      Kakve veze sad ima xbox s time što sam rekao?

    • Gorhton

      @soul_eclipse, 26.08.2020 - 20:36

      Ma i ja sam prije pc koristio dok nisam shvatio da je to veoma skup sport 🤣🤣🤣 ovako kupim konzolu i igram sve naredni 10 god bezz da se mislim hoce li stekat kolko imam rama kolko ovog kolko onog 😉 ali eto pc moze imat bolju grafiku od xbox one x ili ps4 pro ali zato i kosta 3000 euru i vise bgt

    • stefan gamer

      @Gorhton, 29.08.2020 - 15:53

      1. netreba ti racunalo od 3000 eura da vrti igre bolje od konzola
      2. racunalo ima vise namjena
      3. sto ces napraviti ako ti rikne neka komponenta u konzoli?(a da nije ssd, hdd…) uz to da konzole nemaju pretjerano dugo jamstvo

    • Drina

      @Duanador, 26.08.2020 - 23:14

      Ti si lud, sta sad ako izadje druga odma ce ova biti losa 😂

  • Dick Johnson

    26.08.2020 - 15:55

    Ovo je debilana. Nabijem ih na kurac. Vise performansi za vise para. Uopce se ne poboljsava odnos ulozenog i dobivenog il kak ameri definiraju: performance per dollar Ocu ko u stara vremena, nova generacija za jednako para s vise performansi. Jebote monopol vise, nemrem docekat da AMD i Intel svoje izbace.

    • JohnSence

      @Dick Johnson, 26.08.2020 - 16:04

      Inflacija plus monopol, ali sad su midrange grafe podosta dobre

    • Dick Johnson

      @JohnSence, 26.08.2020 - 16:25

      Neznam kaj je tebi midrange, al 250-300$ nema nis kaj valja, bolje polovno uzet, to bez zajebancije velim.

    • Saren

      @Dick Johnson, 26.08.2020 - 16:12

      Pitanje je koliko ce AMD uzdrmati Nvidiju sa novim lineup-om. Ako je istina sto tvrde da ce bit poprilicno brza navodno do 50x jaca od sadasnje 2080 Ti onda su sanse dobre. No AMD-ov problem je sto im treba dugo da izbace nesto novo, dok Nvidia taman izbaci jaci model i AMD se mora igrati lovice sa Nvidiom da to dostigne. Ono sto pod hitno treba da se cijene normaliziraju jest svojevrsni Ryzen u svijetu GPU-a. Ovako se mozemo samo nadati da je AMD stvarno pripremio nesto sto se moze tuci sa 3080/Ti serijom i da su performanse rame uz rame. No cekat cemo na to jos neko vrijeme.

    • Dick Johnson

      @Saren, 26.08.2020 - 16:36

      Ma oni su isto cigani, nece nis napravit. 5700 i 5700XT kaj su realno midrange grafe i trebale bit zamjena za RX580, AMD se uguzio u Nvidije napucane cjene i nisu nis napravili.

    • mg

      @Dick Johnson, 26.08.2020 - 17:15

      80% PC igrica je optimizirano za nvidia graphics card.

    • Stitrek

      @Saren, 26.08.2020 - 16:36

      Odlican komentar, ceka se odgovor AMD-a

    • Zoran Zabac

      @Saren, 26.08.2020 - 18:21

      Sta 50x jača od 2080Ti…da nisi mozda mislio 50%? kladim se da 3090 neće bit jači za više od 2-3 puta od 2080…haha pa oće li uopće prije 2030 bit grafička jača 50x od 2080Ti 😂

    • Zoran Zabac

      @Saren, 26.08.2020 - 23:03

      nevjerujem, nemoguće…To je izvučeno opasno iz konteksta i pitanje je šta točno znači…realno u stvarnom životu ako bude jača 5, a kamoli 50 puta bit će sjajno…neznam jel 50 puta razlika u snazi grafičke između dvije generacije konzola, a kamoli grafičkih za računala koje se u odnosu na konzole štancaju potpuno nepotrebno

    • Saren

      @Zoran Zabac, 26.08.2020 - 23:27

      Saznat cemo u utorak, moguce je da Nvidia prodaje maglu, no mozda i obratno, saznat cemo. Nvidia je bila do sad bar konzistentna u dizanju performansi svake nove generacije naspram stare, do pojave RTX-a koje su prakticki sluzile za RayTracing i da se pokaze moc toga. To je bilo prvo odstupanje od njihovih sablona kojih se inace drze, sto ce bit sa novom verzijom saznat cemo uskoro. Oba tabora najavljuju nesto veliko, ako su leakovi i glasine istiniti imat cemo ljepu makljazu izmedju dva tabora, sto je u konacnici odlicno za krajne korisnike. Ovo sta se stancanja tice, mogu se donekle sloziti, ali tako je to.

    • Cygarone

      @Saren, 27.08.2020 - 10:56

      Pozdrav, ja na priloženom linku i dalje ne vidim tvrdnju 50 puta jača. piše 40-50% “posto” jača. Primjetio sam na linku negdje moguće i do 90% jača od 2080ti ali govore za raytracing dio tehnologije. Molim vas ispravite me ako krivo vidim, moguće da ne čitam sa razumijevanjem obzirom da još nisam stigao popiti prvu kavu…

    • Saren

      @Cygarone, 27.08.2020 - 13:04

      Postotak sam i mislio pa sam krivo napisao, jbg – tipfeler. Nije do vas, do mene je. Isprika Zabcu i vama. Link za AMD i njihov RDNA 2, te ako je vjerovati leakovima za Nvidiju. S tim recenim i sto se Nvidije tice dosta leakova i portala prica o 40-50% jacim performansama od 2080 Ti, neki vele do 35% max, zavisi koja tvrdnja se cini vjerojatnijom, sto sam rekao i gore vec bio – Nvidia obicno kad radi generacijski skok tada poduplava performanse naspram prijasnje generacije. Hoce li i ovo biti tako vidjet cemo. Sto se AMD-a tice zna se da rade nesto veliko, no hoce li dostavit vidjet cemo i to zacas. Rekli jesu da nova RDNA2 arhitektura ce navodno bit bolja od svega sto su imali do sad i da 5700XT seriju ne treba gledati kao plafon ponude. Dio sto AMD ima u planu mozete vidjeti i ovdje uz ostatak glasina.

    • Saren

      @Zoran Zabac, 26.08.2020 - 18:51

      Sto se AMD-a tice vjerojatno, krivo se izrazio, pardoniram. Za Nvidiju imas dolje link.

    • PsiHoGujaR

      @Zoran Zabac, 27.08.2020 - 08:07

      Bice jaca 25%-30% max

    • personauser

      @Saren, 26.08.2020 - 19:02

      AMD nikada nece nadmasiti NVIDIA sta se tice graficke jer je NVIDIA miljama ispred AMD

    • Saren

      @personauser, 26.08.2020 - 19:48

      Prvo nikad ne reci nikad, tako su Intelasi govorili pa vidi sto se dogodilo i dogadja se. Takodjer zaboravljas AMD-ovu povijest kada su jos kao ATI tukli Nvidiju opako. Mozda od svega kao i uvijek ispadne patka, mozda grafa koja ce se jedva moci mjeriti sa recimo nadolazecom 3070 karticom umjesto 3080 i gore. A mozda bude rame uz rame sa 3080 serijom, tko zna. Sve je moguce.Zato kazem da valja pricekati i vidjeti sto ima u crvenom taboru jednom kad Nvidia launcha svoje.

    • personauser

      @Saren, 26.08.2020 - 19:51

      NVIDIA ima takve visoke cijene jer nema konkurenciju na polju high-end grafickih kartica

    • Saren

      @personauser, 26.08.2020 - 20:04

      Pa o tome i pricamo cijelo vrijeme, ako je istina oko leakova da ce novi Navi biti navodno jako dobar onda ce Nvidija imati konkurenciju, sto i treba da se cijene normaliziraju. Prema tome kako sam rekao treba pricekat i vidjet sta ce lansirat i koliko jak ce bit njihov pulen.

    • Dick Johnson

      @Saren, 27.08.2020 - 10:22

      Rječi ti se pozlatile. Al neče bit tak, jer to su mogli u AMD-u prošlu gen napravit. Konkurirat će performansama, a ne cijenama. I AMD će ponudit konkurenta RTX 3060 sa sličnim performansama za cca 400$ i fino spremit u džep 100% marže, umjesto da midrange bude 250$. Možda kad Intel se uključi počnu padat cijene, jer ovak AMD upče ne pokušava konkurirat cijenama koje su doslovno nenormalne.

    • Saren

      @Dick Johnson, 27.08.2020 - 13:06

      Vidjet cemo, u svakom slucaju se nadam da ce bit zanimljivo a mi krajnji korisnici da profitiramo od bar malo jeftinijh cijena.

    • delight353

      @Dick Johnson, 27.08.2020 - 15:08

      Vjeruj mi da niti jednoj firmi, ovisnoj o profitu, nije u interesu (niti im je to plan) ostati pozadi. AMD sigurno nije sretan sto su tako daleko sa market shareom u odnosu na nVidiu. Pitaj njihive ulagace. 🙂

    • Lovac

      @personauser, 26.08.2020 - 20:05

      Pamtimo ko ribica? ATi je u prošlosti bio kolovođa. Ono što je meni šteta je da sam osuđen platit puno za nVidiu jer AMD ima povremenih problema s driverima i još bitnije što su se zeleni nametnuli po pitanju integracije svojih featurea u igrama te su iste primarno optimizirane za GTX/RTX serije. Danas su mali prema nVidi i to je jako loše za tržište što se i vidi po cijenama pogotovo od RTX 2xxx. S druge strane potiho se nadam da je tome kraj jer mi je sumnjivo da ovi idu “all out”, 850W PSU, ko omanji radijator itd.; može značiti da znaju nešto o idučim AMD grafama što mi ne znamo (a nije ‘feel’ neopravdan prije svega radi proizvodnog procesa)

    • departed1983

      @Dick Johnson, 26.08.2020 - 18:11

      Normalno da je debilana.. to se desava kad nemas konkurencije… gtx 970 je kostala 300 dolara.. 3070 ce kostati 600 dolara… znaci u 6 godina je duplo poskupila ista klasa graficke karte..

    • Artyom

      @departed1983, 26.08.2020 - 19:46

      Postoje “dokazi” da ova kartica postoji samo zbog konkurencije. Šuška se da će najjača od novih AMD kartica biti na najkvalitetnijoj TSMC tehnologiji i da će biti bolja od 3080 i 3080Ti, dok se zna da je Nvida propao dogovor sa TSMC-om i morali su napraviti kompromis kroz lošije Samsung tranzistore, pa su zato napravili ovu doslovno ciglu samo da oni imaju najjači model na tržištu.

  • doctorsparta

    26.08.2020 - 15:58

    Ispravak netočnog navoda. Trenutno najjači desktop GPU je Titan RTX, koji dođe 2500 USD ređena po RTX 20×0 Turing arhitekturi, također ima 24GB GDDR6. Tako da je toliko GRAM-a “old news”. Zanimljivo je da ovo nije Titan serija (jeftinija je), iako će očito biti jača od 3080 i potencijalno 3080Ti serije. Moje mišljenje je da će to biti 3080Ti s 24 GB GRAM-a, dok će obični 3080Ti imati oko 11 GB (kao do sada – više manje). Ok vjerojatno će 3090 imati nešto više CUDA, Ray Tracing i Tensor jezgri, ali s istim radnima taktom i istim čipom.

    • mg

      @doctorsparta, 26.08.2020 - 16:14

      24GB VRAM. Taman za Resident Evil 2 remake:)

    • Lovac

      @mg, 26.08.2020 - 20:07

      Instaliraš neku igru u VRAM i još ostane mjesta za texture 😀

    • mg

      @Lovac, 27.08.2020 - 19:42

      “kad lovac postane lovina”
      Zavisi od- Nexus Mods:)

  • trulex

    26.08.2020 - 16:04

    ružna ova do bola, treba asusovu ili msi čekat

    • Saren

      @trulex, 26.08.2020 - 16:13

      Nije ni los dizajn, bolji svakako od onoga sto su i Nvidia i AMD furali – turbina. Ali nikad nisam bio za kupovinu referentnih kartica. Bolje je cekati partnere da dizajniraju nesto novo, em je uvijek bolje hladenje, em je tvornicki OC-ana grafa vec.

  • mg

    26.08.2020 - 16:51

    Šta se žalite, kupite veći stan:)

  • KhorneFlake

    26.08.2020 - 17:12

    Ovo je čudna godina po mnogo čemu, pa tako i dočekasmo da će nV fanovi opet, kao u dobra stara Fermi vremena, pjevati u jedno grlo kako potrošnja nije bitna. Poseban konektor od 12-pina, 850W napajanje (kao što je zahtjevala onomad 295×2, koja je na sebi imala dva 290X čipa…), kuler od tri slota,… Tamo gdje leži prava lova, kao što su data centri, šuška se da su kartice čak i efikasne, ali za nas šugave gejmere isto tako šugavi Samsung 8nm proces, njima očajnički trebala mušterija, nV htjela dil da sačuva lovu, i tako se pozdravi sa tri slota na matičnoj.

  • Cros80

    26.08.2020 - 17:28

    Treba tu seriju kupiti samo zbog Adaptera. Kasnije ih nece dijeliti…

  • Apocalypse4987

    26.08.2020 - 17:34

    OK, sve je to cool, uzeli su postojeću tehnologiju i sve uvečali, al za šta će se ovo koristit? Ovo je overkill za gameing

  • delight353

    26.08.2020 - 17:42

    Već vidim cijene mid-range grafe, 3070 jel; 700-800 eura. I onda za 6 mjeseci ‘Super’ line up; 10% bolje performanse za istu cijenu. Ozbiljno razmišljam sterat PC gaming u lepu materinu i uzeti PS5…

    • ScoobyDooo

      @delight353, 26.08.2020 - 17:48

      Nije bas da moras uzeti,ionako ces s rtx 2xxx vrtjet igre jos dvi tri godine definitivno

    • delight353

      @ScoobyDooo, 27.08.2020 - 15:12

      Naravno. Poanta mog komentara je ukazati na ogroman rast cijena hardwarea za PC. Pogotovo cijene GPUa. Cijene su vise za gotovo 100%, a za istu seriju proizvoda. Nema smisla. Zanimljivo bi bilo vidjeti novu GTX seriju istih performansa kao i RTX, ali bez RT podrske. Zivo me zanima kakva bi razlika u cijeni bila…

  • Lazy

    26.08.2020 - 17:58

    Wauuu… al nije me ni okrzlo u biti, ova moja prije pola godine kupljena, asus rtx 2070S ce peglati bar jos 2 godine, a za cijene nemam rijeci, koje bahaćenje i preseravanje, ma dajte si nabite shit bucket na glavu i derite ekipu do iznemoglosti, bljuv nvidia s tim cijenama.

  • bigZ

    26.08.2020 - 18:05

    necemo morati mijenjati napajanje zbog 12pinskog konektora, a ova graficka zahtjeva 850W? Sumnjam da vecina nas ima takvo napajanje jer pretpostavljam da se kod 90% nas napajanje krece do 650W

  • Jurex

    26.08.2020 - 19:02

    taman da konačno mogu igrati UBISOFT igre 4k60FPS al STABILNO 😀

  • lkuka13

    26.08.2020 - 19:41

    Upariti ovo s i9 i mozda si miran godinu dana 🙂

    • ilfenomeno11

      @lkuka13, 26.08.2020 - 22:01

      haha zato sam ja odjebao PC 2016 i uzeo PS4 Pro za gejmanje, iritantan mi je tad postao PC non stop novo non stop new requirements predosadno…

    • Dr.Gamer

      @ilfenomeno11, 27.08.2020 - 00:51

      Više predosadno nego preskupo. Naporni su matere mi xD

    • Rogue Stallion

      @ilfenomeno11, 27.08.2020 - 08:04

      PC je malo prekompliciran za neke ljude. Treba nešto znati za razliku od Sony plastične igračke.

    • Dr.Gamer

      @Rogue Stallion, 27.08.2020 - 11:07

      Plastična igračka koja ubi PC platformu ko malo dijete. Hajde upali Ghost of Taushimu pa stavi na ULTRA lol

    • Rogue Stallion

      @Dr.Gamer, 27.08.2020 - 13:58

      Ti svršavaš na ekskluzive. Da ih nema, vaša igračka bi bila bezvrijedna.

      Nego, na kojoj platformi su rađene Ghost Thushima i ostale igrice. Da PC ne postoji, ne bi postojale niti konzolice.

    • Dr.Gamer

      @Rogue Stallion, 27.08.2020 - 14:25

      Da ih nema? Sta bi bilo kad bi bilo. Da baba ima muda bila bi djed

  • ilfenomeno11

    26.08.2020 - 21:58

    i mitska cijena vjerojatno od 1500€, kupim 3xPS5 fkt neznam koja budala bi im to platila.

    • Rogue Stallion

      @ilfenomeno11, 27.08.2020 - 14:13

      Netko tko se profesionalno bavi videoigrama i želi za svoj posao imati najbolju opremu kako bi mu konačni proizvod bio što kvalitetniji. Ovo nije za casual igrače niti je namijenjeno toj publici.

  • Dr.Gamer

    27.08.2020 - 00:49

    Ne mogu isčekati da svoju 1070ku zamjenim sa ovom i isprobam God of Wara i Last of Us 2 na ULTRA

    • Rogue Stallion

      @Dr.Gamer, 27.08.2020 - 08:10

      Na ovome sve radi u pravih 4K i 144 FPSa, dok će Terminator 5 zujati od muke sa CBR i 41 FPS.

    • Dr.Gamer

      @Rogue Stallion, 27.08.2020 - 11:13

      Znaš koja je razlika izmedju PC i PS igrača? PC igrač broji frejmove dok PS igra remek dijela gaming industrije. Da, imate i “pravu” 4k rezoluciju hahaah. Džaba sto imas 144hz i pravi 4K kad nemaš Last of Us 2 i Ghost of Tsushimu da ti to sve dodje do izražaja hahahaha

    • Rogue Stallion

      @Dr.Gamer, 27.08.2020 - 14:06

      TLOU2 i GOT su remekdjela? Brukaš se.

      Imate tih par ekskluzivica koje su rađene za hendikepirane ljude. ali nemate esport niti možete ograničavajući se na samo konzolu zarađivati od videoigara. PC je ipak ozbiljna platforma. Za bilo kakvu produktivnost potreban je PC. Al eto, jebeš ti to, bitna je linearna ekskluziva u trajanju od 15h od kojih su 5 cutscene.

    • mg

      @Rogue Stallion, 27.08.2020 - 14:24
    • Rogue Stallion

      @mg, 27.08.2020 - 14:56

      Ne pričaj gluposti.

    • mg

      @Rogue Stallion, 27.08.2020 - 15:55

      Ta glupost je u tvojoj glavi:)
      Komad jeftine plastike.

  • Rogue Stallion

    27.08.2020 - 08:00

    O čemu bi seljo nego o krampu.

  • moordrak

    27.08.2020 - 08:21

    Eto, baš imam 2 soma eura viška…

  • Jokerhere

    27.08.2020 - 09:36

    Ja zadovoljan cak i prezadovoljan sa rx 480 i I7490k ali mislim da sa novim konzolama se primice kraj. Ovo mi je najmiliji racunar do sada…sto se tice novih kartica, sve ovo mi je preskupo pa i mid tier…mozda taj Ps 5 za buducnost…vidjecemo

  • Hex

    27.08.2020 - 10:37

    A u koji će ovo utor ić, jel će trebati i nova ploča s PCI Express 6.0 podrškom?

  • TheCroTino

    27.08.2020 - 12:08

    Evo opet fanboyi s njhovim ps5 koji jos nije ni izaso i ghost i last of us, kad god je neka rasprava u vezi pc, ps4/5 uvijek se spominju te igrice pa kaj vi stalno i samo to igrate, bokte chill malo.

  • MightyAloy

    27.08.2020 - 18:46

    Jedino što će tu biti zaista čudovišno je cijena, isto kao sa precijenjenom 20xx serijom. High-end PC gaming je totalno otišao u onu stvar zadnjih godina. Jedino svjetlo je AMD i nadam se da će nas spasiti od Nvidije kao što nas je spasio od onog groznog Intela.

    • mg

      @MightyAloy, 27.08.2020 - 20:16

      Da nije konzola, AMD nikad ne bih bija
      konkurencija Intela i nvidie.
      Sad imaju dovoljno da plate TSMC za proizvodnju čipova.
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/TSMC

    • Saren

      @mg, 27.08.2020 - 20:52

      Da, jer je AMD od jucer i nije poceo nista raditi prije konzola…. majko mila sta si lupio…. Naravno da im je pomoglo sto su ih i Xbox i Sony odabrali za cipove, jer za razliku od Nvidije i Intela AMD-ov APU je bolji izbor jer usput bivsi ATi sada clan AMD-a proizvodi i graficke kartice, sto im samo ide u prilog. Intel i Nvidia ne suraduju tako po tom pitanju niti Intel ne owna Nvidiju kao sto je to davno ucinio AMD sa ATi-em. Ono sto je AMD-u otvorilo vrata jest Ryzen serija i razlog zbog koje Intel gubi jer su se doslovno izuli u zraku za sto su si sami krivi uvjeravajuci rulju godinama da ti ne treba vise od 4 jezgre i da to trebas platiti masno sa pedesetom varijacijom istog CPU-a. Sto se Nvidije tice tu treba jos raditi da dobe market share koji su izgubili, ali da ide na bolje ide.

    • mg

      @Saren, 27.08.2020 - 21:29

      Veze ti nemaš:) Kad je amd počea koristiti
      TSMC za proizvodnju čipove?
      Svima je jasno da nvidia potplaćuje developer za bolju optimizaciju:)

    • Saren

      @mg, 27.08.2020 - 22:02

      Jel ti citas sto si uopce napisao u prijasnjem komentaru ? Rekao si da nema konzola da AMD nikad nebi bio konkurencija Intelu i Nvidiji. Sto po tom komentaru ispada da AMD nista drugo nije radio sve ovo vrijeme nego samo cipove za Xbox i PS da bi bio konkurentan ovoj dvojici. A TSMC koriste od lani tocnije od Rome Epyca 2 kao i Matisse seriju procesora. Sto se Nvidije tice odavno poznato i tako je kad imas monopol, svi se sjecaju Tomb Raidera i TressFX moda za realisticniju Larinu kosu i kako to (ni)je radilo kod Nvidije.

    • mg

      @Saren, 27.08.2020 - 23:48

      Ostavi se ćorava posla! Ionako tvoje mišljenje ne znači ništa:)

    • Saren

      @mg, 27.08.2020 - 23:51

      Vidi se da nemas argumenata, pa nemas sta reci. Super, kao ni tvoje misljenje takodjer 🙂 Ja bar ne prosipam gluposti kao ti o kojima nemas pojma i pokusavas biti pametan 🙂

    • mg

      @Saren, 27.08.2020 - 23:54

      nisu u najavi, aj pali nebitan si

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 00:16

      Hahahah sta komentiras onda ako sam nebitan ? 🙂 Nemamo argumenata pa hajmo reci glupost tek toliko da komentiras lmao

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 00:32

      To pišeš o sebi. Ugledaj se na MightyAloy:)

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 00:51

      Ne pisem o tebi, ni citati sa rauzimjevanjem neznas 🙂 Uzivaj ^^

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 01:08

      sasvim sigurno ništa od ovoga razumij.

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 01:16

      Jel kuzis sad? moze i bez argumenata:)

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 01:23

      Hahahhaha ajde kupi si lizalicu i suti radije o stvarima o kojima nemas pojma, isti si kao i pola ovih specijalaca sto se hvale necim a nemaju pojma o cemu se radi. Ti si doslovce rekao, lupio i rekao da je firma iz 1969-te pocela tek se boriti za trziste otkako je izbacila APU-ove za konzole lmao… Sta nema veze sa vezom. Ja sam bar krivo napisao x umjesto postotak i ispricao se covjeku, ti si ga lupio cisto da pokusas pametovati sa IQ-om rasvjetnog stupa i onda mi kontroriras da jel ja znam odkad je AMD preso na 7nm proizvodni proces, na sto sam ti odgovorio. Nastavi kmecati i dalje bas me uveseljava lol xD

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 01:37

      Potvrdio si svoj IQ na prvi komentar rasvjetnog stupa 🙂 I dalje kontaš?

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 01:48

      Da, znam da jesi, ne trebas mi objasnjavati cim krenes usporedjivati kompaniju sa APU-om i o tome kako sa time rade comeback zbog konzola LMAO. Nastavi se tjesiti, imas moje dopustenje da places i dalje 🙂

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 02:25

      očito si pogrešno shvatio:)

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 03:14

      Ponavljam, znam da jesi, treba znati nesto o cipovima i znati citati. Imas online nastavu, savjetujem ti da se prikljucis dok stignes jos 🙂

    • mg

      @Saren, 28.08.2020 - 13:16

      Ti znaš najbolje od čipovima… pišeš kao
      programirani bot:) I to je to

    • Saren

      @mg, 28.08.2020 - 14:53

      Wau kakav comeback, nastavi cviliti lol

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?