HCL.HR

PlayStation 5 imat će “poseban začin”, kažu iz AMD-a

Zoran Žalac 02.05.2019.   •   33 komentara   •   Tehnologija


Predsjednica tvrtke AMD izrazila je zadovoljstvo suradnjom s tvrtkom Sony na novoj generaciji PlayStationa 5 i poručila da ta konzola ima “poseban začin”.

Poznato je da će osnovu sljedeće PlayStation konzole činiti hardver tvrtke AMD. Znamo čak da će to biti procesor treće generacije Ryzena i grafički čip Navi arhitekture. Već bi to samo po sebi ponudilo skok naspram moći PlayStationa 4, ali u AMD-u su skromni. Kako kaže predsjednica Lisa Su, njihov će čip pomoći nečemu što će biti “poseban začin” PlayStationa 5.

Postoji mala šansa da je taj “posebni začin” tajni adut konzole koji još nije otkriven. Međutim, veće su šanse da se radi o SSD-u same konzole. Iz Sonyja su rekli da trenutno na tržištu ne postoji ništa slično onome što koristi novi PlayStation, što znači da se disk razvija interno u Sonyju i da konkurentne platforme neće imati taj specifičan “začin”, barem ne u identičnoj izvedbi.

U bilo kojem slučaju, izjava je zanimljiva jer tvrtka AMD vrlo vjerojatno radi i hardver za sljedeću Xbox konzolu. Kako ista još nije službeno otkrivena, ne znamo bi li predsjednica AMD-a rekla da i ta konzola ima nešto specifično.

Označeno sa:

Komentari (33)

  • SanKa

    02.05.2019 - 12:02

    jel može netko tko se razumije u poslovanja doticnih tvrtki objasniti kako to da AMD radi za obje konzole ? Gdje su druge firme ? Kako odbiti lobiranja microsofta i sonya da njihova konzola bude jača 😀

    • Saren

      @SanKa, 02.05.2019 - 12:18

      Znam da je stariji link podosta ali tu ti je objasnjeno – uglavnom AMD je navodno bazirao vec pogone za proizvodnju footprinta za to sto treba i Sonyu i Microsoftu. https://www.forbes.com/sites/patrickmoorhead/2013/06/26/the-real-reasons-microsoft-and-sony-chose-amd-for-consoles/

    • funky0308

      @SanKa, 02.05.2019 - 12:45

      Nisam sto posto siguran ali znam kako stvari fukcioniraju kod vozila, gospodarskih ili osobnih – svejedno je. Raspisuju se natjecaji ta dijelove vozila, uzmimo na primjer poginsku osovinu, kocione dijelove. Scania trazi 100 000 kocionih plocica i 100 000 kocionih diskova, raspisuju se javni natjecaji i onaj koji ispostuje trazeno (kvaliteta i cijena) dobije posao. Upravo iz ovog razloga cesto se dogodi da na novim autu naprije imas Boshove ploce i Textarove diskove, a nazad TRW plocice i Brembo diskove. Vjerujem da se slicno rsdi i ovdje ili se barem radilo u pocetku, a sada se samo odrzava poslovanje. Tako radi i Apple i mnogi drugi. Kineske tvornice se takmice na natjecajima i tko dobije posao isporucuje dijelove. Kako se Nvidia bazirala vise na druge stvari, AMD je ovdje prakticki bez konkurencije. Ocito dobro rade svoj posao i obje firme (MS i Sony) rade s njima. Sto se tice tog zacina, moze biti svasta ali ja ne bih rekao da su diskovi u pitanju, zasto bi to AMD spominjao? Ja i dalje vjerujem da se radi o nekakvom hibridu, necemu posebnome, necemu sto ce imati znacajke ili mozda bolje receno disk koji ce pokupiti ono najbolje od SSDa i HDDa. Cisto sumnjam da ce PS5 ici sa 1TB SSDom, naravno da Sony na milione diskove dobije odlicnu cijenu ali bez obzira na to, sumnjam da ce se ici sa tako vekikim i skupim diskom. 480GB ili tu negdje plus neka varijanta HDDa. Mozda ce se poigrati i sa RAMom, odnosno virtualnim RAMom pa iskoristiti dio SSDa i za to… vidjeti cemo uskoro. U svakom slucaju zivimo u zanimljivim vremenima i lijepo je gledati koliko je IT napredovao i kakva se cuda rade, a jos lijepse ce biti kada po prvi puta upalimo petice i zavrtimo nesto novo na njima. Jedva cekam 😀 … na tome ce biti pravi gust igrati nove igre. Ja sam zapeo na PS 4 S i bas se pati jadnik sa novim igrama, petica ce biti pravo osvjezenje 😀

    • SanKa

      @funky0308, 02.05.2019 - 21:52

      hvala na zanimljivoj analogiji 🙂

    • moordrak

      @SanKa, 02.05.2019 - 13:30

      Igra je u konačnoj cijeni proizvoda. AMD trenutno jedini nudi provjerenu i prilično moćne SOC čipove (SystemOnChip) bazirane na vlastitoj mikroprocesorskoj tehnologiji. U jednom i drugom slučaju, radi se o specijaliziranim sustavima napravljenim za pokretanje vrlo specifičnog softvera koji traži višezadaćnost uz vrlo visoki stupanj integracije. Intel očito nije spreman ponuditi takvo nešto po prihvatljivoj cijeni. AMD je prošle godine napravio SOC chip baziran na Zen arhitekturi namijenjen za konzole koje će se tek pojaviti na kineskom tržištu. GPU je baziran na VEGI ima 24 CU-a, CPU radi na 3.0 ghz i ima 4 jezgre i 8 threadova dok je GPU na 1300Mhz. SOC koji se koristi u XoneX-u i PS4PRO je baziran na nešto starijem jaguaru ali po specifikacijama ne zaostaje previše od ovog zadnjeg “čuda”. Zapravo, ono što je ugrađeno u XboxOneX još je uvijek na zavidnoj razini performasi. Zato sam malo suzdržan koliko će najnovija generacija konzola realno biti “jača” od ovoga što imamo sada.

    • SanKa

      @moordrak, 02.05.2019 - 21:51

      hvala na odgovoru 🙂

    • Zvonimir Komar

      @moordrak, 03.05.2019 - 12:34

      uf, ozbiljno si omasio fudbal da ovaj arhitektura koristena u trenutnoj generaciji konzola (ukljucujuci i xboxonex) ne zaostaje previse od ovoga novog. Zaostaje i to generacijama, pogotovko kad je cpu u pitanju. razlika u snazi ps4pro-ps5 ce biti puno veca od ps3-ps4.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 03.05.2019 - 15:06

      Vrlo jasno sam napisao što je trenutno aktualno u konzolaškom svijetu i napisao sam koja je konzola trenutno najmoćnija. Ponoviti ću još jednom: uvjerljivo najjači je XboxOneX. Ne PS4 pro niti klasični PS4 ili XboxOne. Potraži specifikacije na netu. Nisu tajna.

      Jaugar je na 28nm, Zen na 14nm dakle da, teorijski, AMD može ugurati više tranzistora na isti prostor. Imaju oni i Navi na 7nm ali nisam siguran hoće li se Sony i Microsoft upustiti u tu priču. Sklon sam vjerovati kako je ta izvedba još uvijek malo preskupa za masovnu implementaciju u konzole. Moguće je da sam “omašio fudbal” sa ovakvim razmišljanjem i iskreno se nadam da jesam 🙂
      Nekakvo racionalno razmišljanje mi govori kako Sony i Microsoft sigurno neće stavljati nešto što je jučer izašlo iz produkcije nego će ugraditi već prisutnu tehnologiju zbog dvije stvari: stabilnosti i povoljnije cijene proizvodnje. Sjeti se samo RROD-a i koliko je to problema generiralo Microsoftu. Naravno, uvijek postoji mogućnost modifikacije starije tehnologije pa “nabrijavanje” nije isključeno.
      Dotaknuti ću se PS3 i X360. Oba sustava su bazirana na posve drugačijoj tehnologiji koja je novom generacijom konzola promijenjena i nije usporediva sa ničim što je izašlo poslije njih osim što služe za istu namjenu, a to je igranje.
      Sony je u svojoj najavi jasno potvrdio zadržavanje na arihtekturi prihvaćenoj za PS4, dakle ono što mogu mijenjati su brzine jezgri i količina CU-a. Hoće li mijenjati stupanj integracije otom-potom.
      Nije upitno hoće li nove konzole biti moćnije od starih, sigurno hoće, no pitanje je koliko. Ja sam jedan od onih koji trenutno posjeduje najbolje od sadašnje generacije pa sa pravom postavljam pitanje kolika će stvarno biti razlika među generacijama. Možda će ovo nekima zvučati smiješno no zapitajte se: Želim li platiti 200% veću cijenu za 20 ili 30% bolje performase? Iskreno, ne očekujem poboljšanje od 200% , čak ni 100% i upravo zato nisam odmah u startu spreman platiti punu cijenu nove konzole. To mi govori razum. Srce urla: Kupi! Kupi! Kupi! I vjerojatno će tako biti 🙂
      Ovdje se otvara još jedno posve drugačije pitanje, a to je hoće li u startu postojati podjela na “pro” konzole i one “regular”. Živi bili pa vidjeli. Sve su ovo čiste spekulacije. Za otprilike godinu dana ćemo svi biti pametniji.

    • Zvonimir Komar

      @moordrak, 03.05.2019 - 15:41

      Komentirati ću nekoliko stvari:

      – Mark Cerny je potvrdio da će u PS5 biti treća generacija ryzena, znači 7nm varijanta, ne zen na 14nm, čak ni zen+ na 12nm

      – Ono što je još bitnije od procesa proizvodnje jest da prva zen arhitektura ima brutalno bolji IPC od Jaguara. U cinebenchu recimo prva generacija zena ima oko 3x bolje single core performanse od jaguara, ako se gleda slična frekvencija. Treća generacija će imati vjerojatno oko 15% veći IPC od prve generacije zena. Pitanje je clock, ali s obzirom na arhitekturu (pogotovo efikasnost 3. generacije ryzena), čak i u malo i slabo hlađeno kućište konzole moći će se staviti procesor clockan iznad 2.3 GHz, što je clock jaguara u xbonexu. To sve sad ovisi kakav će biti dizajn kućišta i što Sony/AMD odluče.

      – navi je svakako još uvijek nepoznanica, ali ova navi 10 verzija koja bi trebala ići u PS5 bi trebala biti nešto jača (procjene su 15ak posto) od gtx1080/vega 64 i procjenjuju ju da će biti na barem nekih 12 tflopsa za razliku od polarisa od 6 tflopsa u xboxonex, koji je očito sličan rx580. opet velik napredak.

      Međutim, ako se gleda zašto čak ni xboxonex još uvijek nije dovoljno jaka konzola, očito je da je CPU strašan bottleneck. Nova generacija će tu biti svjetlosnim godinama bolja.

      Naravno, performanse u igrama ne prate linearno napredak hardvera – 2x jači gpu ne znači dvostruko veći framerate, ali s ovom generacijom će konačno biti max postavke (ako ne zapetljaju nešto sa raytracingom) na stabilnih 60fps nad 1080p i 1440p, u nekim rjeđim slučajevima možda i na 4k.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 03.05.2019 - 16:32

      Misliš na Zen2? On je na 7nm i on je treća generacija (ili sam ja to malo pobrkao sa desktop procesorima). Ma to se tek planira ove godine i nisu ga još izbacili koliko ja znam. Intel je navodno imao problema sa 10nm i da je vjerojatnije da će se zadržati na 14nm. No dobro. Govorim o konkurenciji. Hoće li AMD ugurati sve na 7nm za nove konzole? Neznam. Mislim da je to još previše nova tehnologija koju nećemo vidjeti na prvoj generaciji petice.
      Ima Microsoft još 4 jezgre u pričuvi ali očito su se odlučili radije povećati clock i značajno povećati memory bandwith. Time su dobili na brzini ali još uvijek nisu riješili propusnost. Sjećam se nekih priča o još većoj količini GDDR-a i brzine no to “kao” čuvaju za novu generaciju. CPU je i kod jednih i kod drugih mjesto zagušenja, slažem se. 7nm procesom će puno više toga ugurati. ” Nova generacija će tu biti svjetlosnim godinama bolja.” Riječi ti se pozlatile. Ja nisam baš toliko optimističan.

    • Zvonimir Komar

      @moordrak, 03.05.2019 - 17:40

      Da, Zen2. Malo su im zbrkana ta imena. Ryzen 3. generacije je Zen 2 arhitektura. Ista je stvar za desktop i za konzole. Što se tiče pitanja 7nm na konzolama ili ne – to je već potvrđena stvar od strane Sonya samog.
      razlog ove tvrdnje “svjetlosne godine bolje” je taj što je već prva iteracija zena svjetlosnim godinama ispred jaguara. A to je bolna točka ove generacije konzola.
      Ako navi bude otprilike ono što se misli – dobar moderni mid-range gpu, ako to sve fino integriraju u dobro balansiran sustav – biti će ovo beštije.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 03.05.2019 - 20:38

      Upravo kako si rekao: mid-range gpu. Taj mid-range mi malo zvoni u ušima. 🙂 Najave su svakako bombastične i jedva čekam vidjeti što će to utrpati ispod haube ovaj puta.

    • Zvonimir Komar

      @moordrak, 03.05.2019 - 21:34

      To je današnji mid-range. Danas je gtx 1080 mid-range ;). Nema frke. U konzoli je to brutala.

    • brlja

      @SanKa, 02.05.2019 - 15:43

      Zato jer ne postoji ni jedna druga firma koja proizvodi i cpue i gpue, pa su samim time najjeftiniji….Alternativa su nvidia i intel s kojima bi morali zasebno pregovarat pa bi prica ispala skuplja….

    • funky0308

      @brlja, 03.05.2019 - 14:09

      Ovo je zapravo najtocnije, da. AMD radi i jedno i drugo, a kako PlayStation nije bas klasican PC sa normalnim komponentama, AMD je tu logican izbor (uz sve ostalo navedeno).

  • Azumath

    02.05.2019 - 12:05

    Gramaticka greska u clanku.
    “Kako kaže predsjednika Lisa Su”

    • YeYa

      @Azumath, 02.05.2019 - 12:21

      Netko čini se ne zna za glasovne promjene.

    • Igor Belan

      @YeYa, 02.05.2019 - 12:25

      Obični tipfeler, u dva druga navrata u istom tekstu piše “predsjednica”. Riješeno je sad, tnx.

    • PppPP

      @Azumath, 02.05.2019 - 14:23

      Je, zoki 100% ne zna da tu ide c. Pa gdje vam je mozak

  • Virty

    02.05.2019 - 12:56

    Njami, njami, bit će to poslastica.

  • NeoGames

    02.05.2019 - 12:57

    Stavljam 10 kuna na origano a 15 na curry

    • Aleksa83

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 13:28

      Ova?

    • Zoran Žalac

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 13:56

      Baš ništa od tog nije potvrđeno za PS5 😀 Al ae, vjerojatno je sve točno.

    • Igor Belan

      @Zoran Žalac, 02.05.2019 - 14:29

      Onaj fejk GTA 6 trailer u tom članku najviše boli 🙁 Oni fino objave i briga ih, a onda nama dolaze ljudi i pišu kako su već vidjeli trailer za GTA VI i kako im izgleda EXTRA 🙁

    • Aleksa83

      @Igor Belan, 02.05.2019 - 14:38

      Bilo bi bas EXTRA kad bi GTA VI izgledao bas tako ?

    • funky0308

      @Igor Belan, 03.05.2019 - 14:10

      I zasto vi ne prenesete vijest..hahaha

    • drazensi

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 16:07

      Haha..ovi iz telegrafa nisu normalni?.

    • marko1106

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 16:30

      Mani se telegrqfa, 24 sata, indexa, iskona i kojekakvih balkan ba. stranica i zivot ce ti biti puno jednostavniji i laksi.

    • SeaNN

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 16:33

      Jebem im hahaha nasjeo sam na onaj starfield gameplay… Dost dobar troll

    • PppPP

      @Aleksa83, 02.05.2019 - 17:49

      da, gta 6 je definitivno potrvđen da izlazi na ps5….. iss ti srpski mediji su gori od naših

  • Toma_HR

    02.05.2019 - 21:08

    Neka ga više najave službeno da mogu prednaručiti 🙂
    Ne znam da li itko sumnja u Sony, ja ne.

    • MightyAloy

      @Toma_HR, 03.05.2019 - 10:34

      Ja ne sumnjam niti najmanje. Jedva čekam peticu. ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?