HCL.HR

Predstavljen je novi PlayStation 5 (Slim) s odvojivim čitačem diskova

Zoran Žalac 10.10.2023.   •   141 komentara   •   Tehnologija


Novi modeli PlayStation 5 konzole stižu ove jeseni s odvojivim čitačem diska te SSD-om većeg kapaciteta.

Sony je službeno predstavio nove modele PlayStation 5 konzole. Kako se mjesecima već šuškalo, bit će to modeli s odvojivim čitačem Blu-ray diskova. I dalje će postojati dva modela – standardni s čitačem diska i Digital Edition bez čitača, s tim da će se Digital verziji moći dodati čitač diskova, koji će se prodavati po cijeni od 120 eura (u SAD-u 80 dolara, btw).

Novi PlayStation 5 modeli veličinom će biti 30% manji od prethodnih te 18-24% lakši od sadašnjih modela. Za razliku od dosadašnjih modela, ovi će imati četiri bočne stranice. Gornje stranice bit će visokog sjaja, a donje mat teksture.

Novost je također da će PS5 Slim modeli dolaziti u paketu jedino s postoljem za horizontalni, tj. vodoravni položaj. Želite li PS5 Slim model držati uspravno, tj. vertikalno, za to će vam trebati postolje koje će se prodavati odvojeno – za 30 eura. Bez tog postolja konzola će ležati na samom čitaču diskova te će drugi kraj podupirati metalna “nožica”.

 

Jedina funkcionalna promjena u vanjskom izgledu konzole bit će jedan dodatni USB-C utor na prednjoj strani uređaja, ali je sprijeda uklonjen dosadašnji USB Type A utor. Drugačije je i to što će gumb za izbacivanje Blu-ray diskova biti preseljen sa središnjeg dijela konzole ispod utora za same diskove.

Hardverski snaga PlayStationa 5 ostaje ista – dakle, ovo neće biti snažniji ili sposobniji model konzole. Ipak, vidjet ćemo SSD većeg kapaciteta pa će konzola imati 1 TB disk umjesto dosadašnjeg 825 GB diska.

Cijene ostaju iste – 549,99 eura za standardni model s čitačem Blu-ray diskova, a 449,99 eura za Digital Edition. Treba naglasiti da će ovi modeli konzole zamijeniti dosadašnje, tako da se trenutni modeli prodaju do isteka zaliha.

Datum početka prodaje u Europi još nije otkriven, rečeno je da će to biti nekad poslije jedanaestog mjeseca – vjerojatno početkom 2024.

Komentari (141)

  • zvoninjo

    10.10.2023 - 20:07

    Isti k….c samo drugo pakovanje

    • afaron

      @zvoninjo, 10.10.2023 - 22:34

      Manje pakovanje*

    • Stecajni_upravnik

      @afaron, 11.10.2023 - 15:09

      Znaci manji qrac, ovoga puta horizontalan uz doplatu😂😂😂

    • Stecajni_upravnik

      @Stecajni_upravnik, 11.10.2023 - 15:11

      * vertikalan uz doplatu.

    • Rick Sanchez

      @zvoninjo, 11.10.2023 - 14:13

      Pa to je praktički JEDINA poanta takvog redizajna 🙂

    • moordrak

      @zvoninjo, 11.10.2023 - 18:43

      … sa štiklom!

    • LokiTina

      @zvoninjo, 12.10.2023 - 06:22

      Samo manji k…c,što nije dobro za žene.🤣😉

  • mirkunjaaa

    10.10.2023 - 20:07

    Nikako nisan zadoboljan.
    Ovaj sa diskom rugoba žešća. 🙄
    Ionako planiram čekat pro ali bojin se da će i to bit nakarada.
    A ništa, valjda će se miljetići vratit u modu 🤷🏼‍♂️😄

    • movie

      @mirkunjaaa, 10.10.2023 - 22:21

      Koga briga kako izgleda. Jedino je bitno da radi i služi te dobro i dugo.

    • mirkunjaaa

      @movie, 11.10.2023 - 07:16

      E sad ga i ti provali brate.
      Meni je eto bitno. Neman baš mista, okomito ga ne mogu namistit i ne nislin plaćat 30€ za stalak a vodoravno je apsolutna gadarija.
      I usput firme dizajnere plaćaju masno a o dizajnu se vijeća godinama 🤷🏼‍♂️

    • movie

      @mirkunjaaa, 11.10.2023 - 22:58

      Pričamo o samom izgledu konzole a ne o dodatnoj funkcionalnosti koju moraš dodatno platiti. To nema veze s izgledom konzole. Rekao sam da me baš briga kako izgleda a ne da me baš briga ima li ili nema postolje u kompletu.

    • Darac83

      @movie, 11.10.2023 - 09:19

      A oprosti, ali ne slažem se. Naravno da je to najbitnije, ali dizajnerski bi se trebao uklopit u prostoriju. Tu je novi PS skroz podbacio.

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 11.10.2023 - 11:52

      PS5 izgleda futuristički i tu definitivno nije podbacio. Nekima poput mene to paše, nekima ne…

    • Darac83

      @Rick Sanchez, 11.10.2023 - 19:52

      Ma ok, futuristički, ali zbilja se ne uklapa ni sa jednim komadom tehnike iz sobe. Televizori su crni, uzmeš sound bar, crni, tv reciever crni, eventualno noviji modemi bijele boje…

    • movie

      @Darac83, 11.10.2023 - 22:59

      Mijenjaj zastarjele crne komponente novim bijelim futurističkog izgleda i riješio si problem.

    • Darac83

      @movie, 12.10.2023 - 06:48

      Nisu zastarjele, samo su crne i volim ih takve.

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 12.10.2023 - 13:39

      Zapravo se u ovom tvom odgovoru krije ono s čime se svi (nadam se) slažemo. Svatko ima neke svoje subjektivne preferencije u vezi dizajna tehnike tako da ne možeš reći da je ”tu novi PS skroz podbacio.”

    • Darac83

      @Rick Sanchez, 12.10.2023 - 15:06

      Ok, slažem se. Isto tako, niti jedan PS ranije nije bio ovoliko kritiziran zbog dizajna.

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 12.10.2023 - 15:45

      Zato što su igrali na sigurno, a ja cijenim kad se pokuša nešto novo i drugačije. Nisam nikakav sony fanboy ili microsoft mrzitelj, ali onaj xbox ”sanduk meets frižider” je meni osobno katastrofa 🙂

    • pleto

      @Darac83, 29.10.2023 - 18:10

      Kod mene je sve bijelo osim tv-a ali ima tanak rub pa se bas i ne primjeti

    • movie

      @Darac83, 11.10.2023 - 22:56

      Stari, pričamo o jebenoj konzoli s kojom se hoću zabaviti a ne impresionirati ženinu prijateljicu dizajnerskim komadom konzole koji se uklapa u ne znam što. Hoću da je tiha, hoću da me služi nekoliko godina, hoću da me zabavlja, hoću da ima kvalitetnu podršku i sadržaj. Kako izgleda stvarno mi se jebe. No ako ćemo o ljepoti, ljepota je u oku promatrača. Recimo, ja mogu sada reći da konzola izgleda prekrasno i da je pun pogodak. Ti, da je gola kita. I kaj sad? Konzolu će kupiti preko 100 milijuna ljudi kao i prošlu. Tko može svima udovoljiti. Nikad nisam kupovao tehniku zbog dizajna već zbog onog što mi može pružiti a imao sam ozbiljne komada tehnike koji su koštali ozbiljne novce za dobrostojećeg amera. Većina ih nije bila lijepa ali kada puste glas….

    • Darac83

      @movie, 12.10.2023 - 06:47

      Stari, možemo mi pričat i o j**enom autu kojim se trebaš prevest na negdje ili ormaru koji ti treba čuvat robu, dizajn je danas bitan faktor. Nitko ovdje ne osporava da je funkcija najbitnija i naravno da će se konzola prodat jer druge nema, ali puno ljudi smatra da je konzola ružna.

    • movie

      @Darac83, 12.10.2023 - 14:17

      Isto tako puno ljudi smatra da je konzola lijepa. I gdje smo sad? Što je dizajn? Jednom je to vrhunski dizajn a drugom vrhunsko smeće. Sve je u oku promatrača. Meni osobno niti smrdi niti miriše a kako sam reako niti mi je bitno. Mogu voziti koji hoću auto, no 20 godina vozim toyotu. Ne zato jer je to vrhunski dizajn već zato jer je to za mene vrhunski auto s kojim sam obišao cijelu europu bez i jednog kvara. Nikada niti s jednom nisam bio nikada na servisu osim na onom redovitom. Frend me stalno sprda kako mogu voziti oku tako nemaštovit auto. Nebitno mi je. Naučio sam na toyotu i vozit ću je dok sam živ.

    • Darac83

      @movie, 12.10.2023 - 15:10

      Pa no, ako tebi nije bitno, drugima je. Da većini nije bitno, ugasili bi se dizajnerski odjeli diljem svijeta. Ukusi su ukusi, slažem se, ali činjenica je da niti jedna konzola nije imala ovoliko kritika zbog svog dizajna kao PS5. Ja volim kvalitetu, ali volim i dizajn i kadgod mogu, spojit ću to dvoje. Kad ne, idem na kvalitetu. Što si se uspjenio čovječe?! 😂

    • movie

      @Darac83, 12.10.2023 - 18:28

      Nisam. I dalje ne kužim koga briga kako izgleda konzola od 450 eura koja završi na nekoj polici. Kada kupujem kuhinju gledam da je funkcionalna, kvalitetna i mome oku lijepa. Želim se i kupati u funkcionalnoj i lijepoj kupaoni. Kužim da je kod takvih stvari gotovo svima bitan dizajn. Za obični komad plastike kakav je PS5 ne kužim.

    • Darac83

      @movie, 12.10.2023 - 21:21

      Zato jer je taj komad plastike ogroman, vidljiv i bilo bi lijepo da se uklopi u prostor.

    • movie

      @Darac83, 13.10.2023 - 19:51

      Pa prilagodi prostor njemu. Zamisli, kako da sony napravi uređaj koji će se uklopiti u 100 milijuna različitih domova. Lakše je da svatko svoj prostor prilagodi komadu hardvera ako već ima takvu želju.

    • Darac83

      @movie, 14.10.2023 - 09:00

      Ne shvaćam kako ne shvaćaš…

    • movie

      @Darac83, 14.10.2023 - 17:36

      Obostrano je…

  • butjer1010

    10.10.2023 - 20:14

    Ja čekao vijest o ploči – da, imat će CFI-1300 unutra, umjesto tekućeg metala ide termalna pasta, …. a ono ni riječ o tome? Čekamo nove vijesti….

    • MAJSTOR RINGO

      @butjer1010, 10.10.2023 - 20:50

      Kakva termalna pasta kolega? Jel se zezas?

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 10.10.2023 - 21:48

      To pričaju već 2 mjeseca da će biti na novoj verziji ploče.

    • Zoran Žalac

      @butjer1010, 10.10.2023 - 23:25

      Tko to? Iz Sonyja je ovo prva riječ.

    • mirkunjaaa

      @Zoran Žalac, 11.10.2023 - 07:11

      Mara i Kata čuli Sonija iz finske ovo lito kad su mu iznajmile apartman.
      Tako da Soni je reka ☝️😉

    • butjer1010

      @Zoran Žalac, 11.10.2023 - 13:49

      2 mjeseca na svim mjestima o ps se priča o tome kako će na 4nm smanijiti proizvodni proces, što bi vratilo termalnu pastu, jer bi trošio manje struje i naravno, manje se grijao. Ja ne znam kako se svi čudite, pročitao sam to na 20 različitih stranica, plus yt kanali na kojima se priča samo o ps5

    • MAJSTOR RINGO

      @butjer1010, 11.10.2023 - 14:00

      Iskreno prvi put cujem kolega za to, 2 meseca se vec prica? Pa sigurno bih cuo za to, kao i HCL, pratim poprilicno vesti u vezi sonija, uopste o tehnici generalno. Ne kazem da izmisljas, pitanje je samo ko plasira te vesti? 4nm? Hmm…. Prva verzija je bila u 7nm, 1200 verzija koja je izasla pre godinu dana, ne znam dal je sony zvanicno objavio da su ubacili chip od 6nm, nezvanicno je Austin Evans testirao i utvrdio da je untra chip od 6nm. E sada to sto kazes da ce biti unutra chip od 4nm? Nema mi logike i malo mi deluje iskreno sumnjivo, pre ce biti u 5nm, opet i to nije 100% sigurno.

    • Zoran Žalac

      @butjer1010, 11.10.2023 - 16:02

      Očito je onda da pričaju / pišu gluposti na razini nagađanja.

    • butjer1010

      @Zoran Žalac, 11.10.2023 - 18:46

      Jebaj ga, moguće je, ali imalo je smisla ako su rekli da idu na 4nm u CFI-1300 ploči. To je velika razlika u proizvodnom procesu (sa 7 na 4), i velika razlika u potrošnji i temperaturi. Previše njih je to spomenulo, tako da sam se ponadao da barem netko zna nešto 🙂

    • Zoran Žalac

      @butjer1010, 12.10.2023 - 09:18

      A kad-tad će biti. Ne znači da je ovo zadnji “Slim”. Kako je PS3 imao dva mršavljenja.

    • butjer1010

      @Zoran Žalac, 12.10.2023 - 11:26

      Nadam se, ja sam baš čekao ovaj model jer sam se ponadao da je to to, ali vjerojatno ću čekati opet negdje akciju za onog limited Spidermana, pa njega uzmem. Neda mi se više čekati, sin je nestrpljiv 🙂

    • Cyberpunk2088

      @butjer1010, 12.10.2023 - 07:21

      Priča se i o GTA 6 da će bit najavljenja 24 .10 isto po yt kanalu ne viruj svakoj ludosti koji ti drugi serviraju dok ti sama firma ne potvrdi da je sve tako za ove maltimudane šta traže pozornost po netu ne isplati ih se gledati

    • MAJSTOR RINGO

      @butjer1010, 11.10.2023 - 00:00

      Mora da si nesto pobrkao kolega, Sony je sa razlogom stavio tecni metal, verujem da znas zbog cega, da ti ne objasnjavam koje su prednosti. Jedino ako ponovo zele da imaju toster sa ugradjenim mlaznim motorima, onda ok.

    • Nijam Kaj

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 05:29

      Tekuci metal bolje provodi toplinu, ali nije čudotvorac i magija, temperature ako su manje, manje su prvenstveno radi boljeg čipa i tu zasluge idu AMD-u i sitnijoj proizvodnji procesora koji se manje zagrijavaju.

    • mirkunjaaa

      @Nijam Kaj, 11.10.2023 - 07:59

      Pa nije u tome poanta.
      Učinak je sličan, razlika je u tome da se pasta troši i to dovodi do većeg zagrijavanja.
      S vremenom je treba mjenjat.
      To je najveća razlika 🤷🏼‍♂️

    • butjer1010

      @mirkunjaaa, 11.10.2023 - 13:55

      A može ju promijeniti Stevo iz Krajiške Kutinice. A tekući metal???

    • mirkunjaaa

      @butjer1010, 11.10.2023 - 17:06

      Kad je stave znat ćeš jel je Stevo može prominit 🤷🏼‍♂️

    • Nijam Kaj

      @mirkunjaaa, 11.10.2023 - 18:08

      To trošenje paste je stvarno zanemarivo. 3 godine može izdržati bez ikakvog problema (a i dulje), nova košta manje od 40 kuna, toliko koliko ti treba nema vrijednost niti 5 kuna (znači možeš ju i posuditi od nekog). To kaj ja npr. na kompu jednom do dvaput godišnje mjenjam pastu je moj hir, a ne realna potreba. Nedavno sam otvorio komp star 6 godina i pasta je bila još mekana… PS5 koristi tekuci metal samo da bi spustili temperaturu dodatnih 10 stupnjeva. Ne znam gdje si čuo da tekući metal ne treba mjenjati ali i on s vremenom oksidira i treba ga promjeniti. A on je skuplji od paste.

    • movie

      @Nijam Kaj, 11.10.2023 - 23:08

      Imao sam sve konzole od prve pojave. Kod mene uglavnom rade cijeli dan. To ne znači da se nužno i igra na njima cijeli dan ali su upaljene. Ujutro kada se probudim upalim konzolu i ugasim je navečer oko 23h. I tako dok je god kod mene. Nikada niti na jednoj nisam mijenjao pastu. Samo je jednom godišnje ispuhnem s kompresorom kao i računala koja imam doma. Sve radi, ništa ne šteka ili ruši se. Nikad nisam imao potrebu mijenjati pastu niti sam se ikada s time zamarao. Kupio sam nedavno jedan receiver koji košta 6500 eura. Gledam po raznim grupama kako ekipa na njega lijepi dodatne ventilatore da se ne pregrije. Pa tvornički je provjeren i konstruiran da može podnijeti temperaturu koja se u njemu stvara tijekom rada. Stvarno mi se jebe hoće li se pregrijati a tvrdim da neće. Ne pada mi na pamet kupovati dodatne ventilatore i unakaziti u ovom slučaju lijep uređaj. Zašto ljudi gube previše vremena na nepotrebne radnje umjesto da uživaju u onome što su kupili?

    • MAJSTOR RINGO

      @Nijam Kaj, 11.10.2023 - 09:43

      Naravno, nisam ni mislio da je cudotvorac, liquid metal je jedinjenje galijuma, indijuma i kalaja ako se ne varam, oni imaju veoma visoku toplotnu provodljivost, shodno tome moze efikasnije da prenosi toplotu iz CPU do hladnjaka, prosto. Zbog toga i PC-jevi imaju liquid metal a ne termalnu pastu.

    • MAJSTOR RINGO

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 10:46

      Mocni PC racunari, ili ako se zeli overclokovati, ce pre ugraditi liquid metal nego termalnu pastu. Naravno da postoje odredjeni rizici zbog izlivanja, ali to dolazi uglavnom zbog nestrucnog rukovanja i postavljanja. Tako smo imali i onu cuvenu vest da se tecni metal izlio na Ps5, kasnije se ispostavilo da je ta konzola vec bila otvarana i cackana.

    • MAJSTOR RINGO

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 11:16

      Ok, da ne ulazimo ko, koliko i zasto stavlja TM, cinjenica je da liquid metal ima bolju toplotnu provodiljivost. A ako se ispostavi da bude stvarno termalna pasta u ovoj slim verziji, da, slazem se, mislim da cu i ja razmisliti konzolu staviti po horizontali. Mada stvarno nisam cuo bila sta o tome. Kolega Butjer je to stavio u postu.
      Plus mislim da bi Sony javno treba da izadje i kaze da postoje rizici od vertikalnog polozaja, ako to ne urade, a stave termalnu pastu, u stvari oni bi time precutno priznali eventualnu gresku i time stavili u rizik izlivanja miliona i miliona konzola. Moraju to javno da kazu, jer mislim da velika vecina korisnika stavlja konzolu po vertikali, tu spadam i ja. Mislim da je Sony ipak previse ozbiljna kompanija da bi to sebi dozvolila. Mislim da su pre toga uradili zilion testiranja pa tek onda udluciti na takav dizajn da konzola bude po vertikali.

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 13:59

      Nebi ja rekao da je greška tekući metal, ali postoji mogućnost da mi sjebe ploču, i zato ga ne volim. Pastu mijenjam kad hoću, metal ne.

    • MAJSTOR RINGO

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 15:56

      Da , procitao sam kolega. Ne znam taj lik koliko je kompetentan, predstavlja se kao neki majstor koji poravlja konzole. Kaze da postoji problem, vise od 1%. E sada je pitanje od jednog procenta da li su vlasnici na svoju ruku otvarali konzole, pokusavali da sami to zamene? Ro je pravo pitanje. Ja i dalje ne mogu da verujem da je Sony dizajnirao takvu konzolu gde ima i promil sanse da iscuri tecni metal.
      Ako stvarno bude termalna pasta na ovaj slim, to deluje zaista sumnjivo. Ja nisam cuo to, kao i za chip od 4nm, valjda ce kolega Brus Lee da nam kaze izvor te informacije.

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 13:57

      Malo si pobrkao, tekući metal stavljaju samo overclockeri koji žele dobiti par MHza na procu. Nitko, ali baš nitko tko si kupuje komp za doma, za igranjr, ne stavlja tekući metal.

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 13:53

      Mora da nisi gledao nikakve vijesti o ps, nisam pogriješio. Novi proc se proizvodi u 4nm tehnologiji, i troši manje struje te se manje grije. Tekući metal je stavljen samo zato što ga nisu uspjeli ohladiti dobro. Meni se on ne svidja zbog konduktivnosti, i ne kupujem playku dok ne vrate pastu, koju ja mogu zamijeniti kad mi se sprdne.

    • MAJSTOR RINGO

      @butjer1010, 11.10.2023 - 14:13

      Nisam pobrkao. Vec sam napisao(walteru88) i prvenstveno sam mislio na overclokovane. Nema sumnje da je liquid metal poprilicno bolju toplotnu provodljivost. Evo iskreno opet kazem, prvi put cujem. Vidim i da je Zoki iznenadjen. Opet pitam koji izvor to prica? Nema mi logike i neverujem da ce u ovaj slim da bude 4nm, po meni nema sanse, opet ako si ti u pravu, svaka cast. E zato dolazi do izlivanja, kada kuci sam to menjas, nestrucno. Ja se ne bih usudio nikada dirati to. Posalji mi link gde se to prica da ce biti termalne paste? Da ce u ovaj slim bito chip od 4nm?

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 18:06

      GPU Clock 2233 MHz na PS5, morali se osigurati na neki nacin;)
      Mislim da je notebookcheck prenio neke glasine, da će novi model PS5 imati 5-nm APU i da mu nije potreban tekući metal.

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 11.10.2023 - 18:50

      Razlika izmedju 7nm i 6 nm tj verzija prve konzole i ove zadnje je u potrosnji nekih 10-15 wati, razlika u temperaturi je skoro identicna 52 -53°, tako nesto, ako se dobro secam analize Evansa. Znaci gotovo zanemarljivo. Da li ce biti ogromne razlike izmedju 6 i 5nm da sada stave termalnu pastu umesto tecni metal. Mislim ako je to razlog ok, ako nije, onda se razumljivo dovodi u sumnju curenje u vertikalni polozaj.

    • moordrak

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 18:17

      TSMC priča o 3nm ilitiga N3 proizvodnom procesu od početka ove godine. Imaš na njihovim stranicama. N4 proces je navodno već spreman za masovnu proizvodnju. Samsung isto ima N3 a i Intel nešto otvara navodno ove godine na N3 procesu. Nije da nešto previše pratim , ali N2 također postoji. Igra je samo u tome koliko otpada imaju 🙂 Čuj, MS i Sony imaju SoC-eve gotovo identičnih performansi. Za očekivati je da će se pratiti u korak jer im ista tvornica proizvodi čipove…
      Ovo za Play na 4 nm, nisam siguran. Pričalo se o 5nm, to sigurno. Ponovno, pričalo se. Što će ustvari zalijepiti na MB , otkriti ćemo u budućnosti. Pronaći će se već neki znatiželjni patuljak sa šrafcigerom u ruci…

    • butjer1010

      @moordrak, 11.10.2023 - 18:49

      Moguće da sam ja sjebo i rekao 4nm umjesto 5nm. Opet, sa 7 na 5nm bi trebalo isto doći do velikog smanjenja potrošnje struje u chipu.

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 18:53

      Ma upiši samo u google ps5 cfi-1300 i na baš svim stranicama koje otvoriš pričaju o tome. Ja se ponadao da bar netko zna nešto….

    • MAJSTOR RINGO

      @butjer1010, 11.10.2023 - 19:01

      Ok, ali tu moze da pise svako, svaka budala na reditu i drugim stranicama.
      Potreban je neki pouzdaniji izvor. Nebitno.
      Razlika u potrosnji izmedju 7nm cipa i 6nm je oko 10-15 wati, zanemarljivo, u temperaturi mislim da je isto.
      Koliko se secam kada je Evans vrsio testiranja.

    • butjer1010

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 19:26

      Sve ok, ali ako na 20 stranica svi pišu isto, možda ima i istine u tome (ne gledaj samo reddit, prvu stranicu koju ti google uvijek ponudi). Što se tiče 7 i 5nm, razlika je malo veća, taman dovoljno da tekući metal postane nebitan. Samim time i njima je to u interesu, zbog smanjenja troškova, odnosno veće zarade.

  • Daky_13

    10.10.2023 - 20:15

    Nepotrebno skroz

  • mongra

    10.10.2023 - 20:35

    Prodavati ce se ko vruce kifle, pogotovo uz Spiderman 2 jos.

  • Mamba_

    10.10.2023 - 20:47

    A dobro zašto je čitač diskova za 50% skuplji u Evropi?

    • GTA222

      @Mamba_, 11.10.2023 - 08:00

      Zbog rata u Ukrajini.

    • IgorBiH

      @GTA222, 11.10.2023 - 13:42

      🤭

    • SanKa

      @GTA222, 12.10.2023 - 09:17

      istina, uvoze ga preko kramatorska

    • idris

      @Mamba_, 11.10.2023 - 08:02

      Zbog korone i rusa

    • Chimichangas

      @Mamba_, 11.10.2023 - 09:28

      pa sve je skuplje kod nas, em se ponašaju kao da je dolar i euro 1:1 em naši imaju veće poreze itd

    • macgyver

      @Mamba_, 11.10.2023 - 10:28

      Cijene u US su uvijek izrazene bez poreza, tako da je u vecini drzava cijena 5-10% veca, ovisno o porezu u toj drzavi. Iako ima i par drzava gdje je sales tax 0%

    • Mamba_

      @macgyver, 11.10.2023 - 20:21

      Znači umjesto 80 bi bilo 90 sa porezom, gdje onih 30?

  • Lazy

    10.10.2023 - 21:09

    Ok, no ne planiram mijenjati ovaj koji imam, nemam razloga…

    • MAJSTOR RINGO

      @Lazy, 10.10.2023 - 21:34

      Takodje i ja kolega, ama bas nema razloga uzimati ovo ko vec ima PS5, zbog 100 i kusur vise gb? J°be mi se. Ako mi fali memorije, da se peosiriti bez problema, a i sam dizajn sa ovom linijom po sredini, plus ovaj čitač poprilično štrči. Sve u svemu dosta ruzna konzola.

    • mongra

      @MAJSTOR RINGO, 10.10.2023 - 23:33

      Čitač strši ko i na debelom PS5, jel

    • MAJSTOR RINGO

      @mongra, 10.10.2023 - 23:51

      Dosta više, ako to ne primecujes, sta da radim drug, pogledaj kako se odjednom siri taj deo kod citaca na novoj konzoli, uporedi sa starim modelom gde dolazi do blagog sirenja. Estetski je dosta ruznija ova nova bas zbog toga, kao i te linije po sred konzoli.

    • moordrak

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 00:46

      Treba ošišat ovce još jednom, jel tako. Kako netko reče u komentarima, sve više cijenim izgled svog XsX-a 🙂

    • Darac83

      @moordrak, 11.10.2023 - 09:20

      Ljepši je definitivno.

    • Rick Sanchez

      @moordrak, 11.10.2023 - 09:27

      Bitno da je netko ostavio komentar o šišanju ovaca. Ovo je očito prije svega namijenjeno NOVIM korisnicima koji će ovu verziju konzole moći nabaviti po istoj cijeni kao i dosadašnju. Baš grozan potez Sonya 🙂

    • MAJSTOR RINGO

      @moordrak, 11.10.2023 - 10:55

      Mene neće, nema potrebe da kupujem ovu, cak i da je dizajn drugaciji, lepsi. Mislim da je ova namenjena za nove kupce koji nemaju konzolu. Pisao sam vec da mi je stari dizajn lepsi, ja sam je uradio u camouflage coveru, onaj glosy sredisnji deo sam nalepio u carbon stilu, uzeo plus camoflage dual sense, ma bonbona od konzole👌.
      A ako mi je stalo do memorije, nedavnim updejtom mislim da se memorija moze prosiriti da 4tb ako se ne varam. Jedina prednost ako chip bude u 5nm, vrlo moguce, jer vec imamo u 6nm poslednju verziju cfi 1216A koja je izasla pre godinu dana, tu imam i ja.

    • Zoran Žalac

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 09:20

      “Grba” mu je značajno naglašenija, da. Izravnat je dio kod čitača da konzola može ležati na tome.

    • MetalicStar

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 16:41

      Zesce je ruzniji ovaj slim model sa citacem,peku me oci ga gledati uopste 🤢🤮 da nemam ps5 i da sada kupujem oped bi uzeo stari stadardni sa citacem.

    • Lazy

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 06:06

      Meni je design postojece top, volim ja kad ima tog hardwarea, ovo smanjivanje, nije za mene, al vjerujem da ce imati publiku, i kako kazes,dgaf za 100gb.

  • Triksterica

    10.10.2023 - 21:40

    Tako mi je drago da sam uzela sada vec, staru verziju. Ovi su zbilja ruzni. :/ Plus ako hocu da mi stoji vertikalno to bi jos dodatno trebala platit. A-a no way.

    • alan40rt

      @Triksterica, 10.10.2023 - 21:50

      Ak ne platiš stalak, za utjehu dobiš metalnu nožicu. hahaha
      Ružan je svakak da budem iskren, stari, novi. PS4 je ljepša konzola pet put
      .

    • Darac83

      @alan40rt, 10.10.2023 - 21:57

      Bome je. Čak mi je stara četvorka, standardni model daleko najljepši.

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 11.10.2023 - 09:30

      Najveća istina. Onaj odličan ”oštar” dizajn, kombinacija matiranog i glossy materijala s onom plavom linijom po sredini. Vrh!

    • HeimdallTheWhite

      @alan40rt, 11.10.2023 - 08:59

      PS4 Pro je najljepsa njihova konzola IKAD

    • vragec25cro

      @HeimdallTheWhite, 11.10.2023 - 12:51

      Slim

  • Neverthere

    10.10.2023 - 21:45

    Čeka se Pro, ovo me ne zanima.

  • kozmos098

    10.10.2023 - 21:57

    Sve vise cijenim ljepotu svog xbox series x modela.

    • Rick Sanchez

      @kozmos098, 11.10.2023 - 09:33

      Ljepotu crnog kvadra…

  • Arthur

    10.10.2023 - 22:06

    Izgled ništa specijalno, ali ako će konzloa biti manja i imati bolji protok zraka onda će biti dobro, ali valja sačekati recenzije i kakva će konzola biti na dugoročne staze. Sada je ipak rano govoriti što i kako jer konzola nije ni izašla. Ali svakako čekam pro model jer sam i dalje zadovoljan svojim PS4 slim jer nije da igram nešto puno u zadnje vrijeme, a i nema mi ništa konkretno što mr zanima osim novog Spider-mana.

    • MAJSTOR RINGO

      @Arthur, 10.10.2023 - 22:26

      Kako nema drug? Samo u ovom mesecu izlazi brdo igara, da ne kazem sta si sve propustio od pocetka i sta ces do kraja godine propustiti ako nemas PS5, mislim da ti ne nabrajam sada, verujem da znas i sam.

    • djosic85

      @MAJSTOR RINGO, 11.10.2023 - 08:11

      To on sebe tješi samo, nije mu lako

  • Tudum

    10.10.2023 - 22:11

    Izgledaju mi potpuno isto. 30% manji nego prije znači da su sad negdje velicine PS4 pro

  • vragec25cro

    10.10.2023 - 22:39

    Ovo mi zvuci ko mikrotransakcije ili neka ponuda iz Top shopa.”Novi playstation 5,ali to nije sve ako nazove odmah uz nadoplatu od 120$ dobijete i čitač diskova,ali to nije sve prvi 10 koji nazove za jos 30$ dobije i stalak da se playstation moze postaviti vertilalno” 🙂

  • Gamervu2

    10.10.2023 - 23:36

    Sto se tice izgleda ok smanjio se nista drasticno nista specijalno se nije promijenilo, treba vidjeti performanse u radu sto se tice hladenja itd.

  • mongra

    10.10.2023 - 23:36

    Mislis 120 ojra, ne dolara. U US je jeftiniji iz nekog razloga.

    • moordrak

      @mongra, 11.10.2023 - 00:04

      Otišao odgovor krivo… pročitaj moj sljedeći komentar 🙂

  • mongra

    10.10.2023 - 23:41

    Bolje nek Xbox, sigurno. MSu treba vise od 4 godine da predju na 5 nm cip ko PS5.

    • moordrak

      @mongra, 11.10.2023 - 00:27

      A na 5nm bi trebali prijeći zašto, točno? Dok ne raskopaju novi PS5 slim, ne znamo 100% što je unutra. Sony nije potvrdio, koliko znam, da su prešli na 5nm SoC . 6nm da, 5nm, ne. Do sada su bili na 7nm isto kao i konkurencija. XSX je na 6nm od 2022. 5nm SoC i izbacivanje tekućeg metala iz sustava hlađenja su još uvijek samo glasine. Iako, tekući metal su mogli izbaciti još davno, no otom-potom.

    • mongra

      @moordrak, 11.10.2023 - 01:51

      Nije potvrđeno da je XSX prešao na 6nm uopće. Rečeno je da bi mogli preć još krajem 2021. A čini se da nije iz očitog razloga. Idi gledaj zadnje XSX raskapanje na YT od ove godine i ništa se nije promijenilo. Tako da je ostao na 7nm. Zašto 5nm? Jeftinija proizvodnja i veći yield. 5nm APU također znači manju potrošnju energije, manji toplinski izlaz. PS5 je prešao na 6nm još krajem 2022. A budući da je novi PS5 slim manji 30% veoma lako moguće da je na 5nm. S tim da je PS5 bolje dizajniran i lakše je rezati troškove. MS se sjebo sa dvije matične i tu ima veće troškove.

    • Gamervu2

      @mongra, 11.10.2023 - 13:10

      Imao series s full necujna konzola nakon vise sati igranja, lajk od mene iako vise volim PlayStation

    • mongra

      @moordrak, 11.10.2023 - 01:56

      Evo, raskapanje XSX odprije 5 mjeseci. Model napravljen krajem 2022 kolko vidim po naljepnici. I sve isto. Dakle, 7nm :

      https://www.youtube.com/watch?v=4UejMzJ807g

      Možda će ići tek na 6nm sa novim XSX modelom koji je leakan tek od iduće godine

    • MeDoNjA

      @mongra, 11.10.2023 - 08:01

      A brate jao sta cu sad visi mi je nije manji au igrice igram u 30fps-a zbog toga. Daj bre jel si retardiran ili sta ili u ps5 temi ponovo moras da pricas o xbox-u koji btw daje iste rezultate u igricama ,cak ako se developer potrudi da optimizuje i sredi igru xbox uvek pobedi u performansama bukvalni ovo sto si sad napisao nikog ne zanima jer u sustini dobijaju isto …..

    • MeDoNjA

      @mongra, 11.10.2023 - 09:20

      Nije problem pricati o Xbox-u problem je sto je tvoj svaki komentar vezano za hejtanje po xbox-u a xbox series x i ps5 rade bukvalno isto i razlike su jako male i cak kada su razlike ti ne mozes reci da je do xbox-a ili ps5 jer uvek se pojavi rec optimizacija. Lepo uzmi pogledaj comparison nekoliko igrica i prosto ces svojim ocima videti da xbox u nekim igricama ima bolju grafiku , nista strasno , ali bolja je svakako ne treba ti neko drugi da ti prica o tim stvarima a pogotovo ne 3 lika koja seru kako je ps5 jaci , a jebeno svaki zivi put se igrica isto ali isto ponasa sa obe konzole. Cak i da na kraju krajeva ne daje bolje rezultate od ps5 jebeno onda u drugom slucaju daje iste rezultate i po tome koga boli uvo jel 7nm ili 5nm kada potpuno nema razlike. Najjaci si mi sto na ruzan dizajn ti kazes slim je manji takav bi i trebao biti , mislim valjda ces shvatiti da si slepac …

    • moordrak

      @mongra, 11.10.2023 - 17:48

      Hvala za opasku. A zaključio si da se radi o 7nm kako? Si pročitao na čipu možda? Osim raskapanja, nema nikakvih tehničkih specifikacija u ovom videu. Osobno, imam xsx kupljen ove godine i neću ga raskapati da bih nekome dokazivao što je u njemu. Ne mogu iskopati ovaj tren gdje sam našao taj info o 6nm. Možda se čak radilo o S seriji ne o X seriji. Moj zajeb ako je tako.
      Zašto sam ti rekao da nije bitan prelazak na 5nm? Osim tih zelenih sranja o uštedi energije, značajna povećanja u performansama su zanemariva. Barem za ovaj tip SOC-a. Morali bi složiti kompletno novu arhitekturu, a to neće raditi sigurno. Barem ne još. Znam da je TSMC podigao cijene za 25% tako da u konačnici, proizvodna cijena 5,6, i 7nm chipova ostaje ista. 4 i 3nm će biti aktualne tek tamo 2028. za masovnu proizvodnju (iako već sada postoje samo nisu isplative još) a do tada, imamo što imamo.
      Ovo što je procurilo, bilo je i tu na HCL.u. Uglavnom, da, planiraju osvježiti hardver. Realno, slabiji model X-a, serija S je problematičan u smislu performansi no svejedno se prodaje se k’o vruće kifle. Sony je prošlu generaciju u ovo vrijeme već imao PRO verziju četvorke. Očito su sa peticom prolongirali stvari na 2024. I to je ok. Kako sam već x puta rekao, i dalje čekam taj NEXT gen. Sve ovo do sada je meh. Možda taj famozni Spiderman bude čudo. Bilo bi i vrijeme.

    • moordrak

      @moordrak, 11.10.2023 - 18:25

      Prosvijetli me molim te! Zašto je je izašao PS4PRO i ZAŠTO NEĆE izaći PS5 PRO? Ne zezam. Evo stvarno ne znam 🤷‍♂️

    • moordrak

      @moordrak, 11.10.2023 - 19:16

      Znači ti misliš da je izašao PRO zbog 4k ne zbog toga što je u tom trenutku hardver bio preslab za većinu novih igara na novijim pokretačima pa je kompromis u kvaliteti ipak bio prevelik?
      Ok. Mogu prihvatiti, ali mislim da tvoj razlog ne drži vodu. 4k telke i danas nemaju baš svi . O 4k monitorima da ne govorim.
      Razlog izlaska PRO verzije je po meni, vrlo banalan: stvoriti premium tržište. Microsoft to već odavno ima. Uvijek ćeš imati određeni segment tržišta koji želi najbolje od najboljeg.
      Ipak, sve ovo ne znači da se povijest neće ponoviti. Hoće li Sony ostati dužan konkurenciji nakon što su otkriveni MS-ovi planovi? Iskreno, ne vjerujem. Mislim da i oni već odavno u pipelineu imaju noviji hardver. Već sada znamo da su i PS5 i XSX nedovoljno moćni za “samo” 60 sličica u novim pokretačima. Rekao bih da nije uopće upitno hoće li se pojaviti osvježeni hardver, nego kad će se pojaviti.

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 11.10.2023 - 18:36

      Tip koji je prvi leakao ovaj info za “Slim”, koji se sada pokazao točnim, je leakao i navodne planove za Pro model. Nikad se ne zna, stvari su u razvoju i planovi se mogu promijeniti, ali to je prilično snažan indikator da bi Pro modela *moglo* biti. Ima li smisla ili nema, koliko će snažniji biti ili neće – to su sad već druga pitanja.

  • moordrak

    11.10.2023 - 00:01

    Cijene u US se prikazuju bez poreza. Svaka savezna država ima drugačije poreze. Porez plaćaš prilikom kupovine, na kasi. Slično je kod nas. 25% cijene plaćaš državi.

    • Dragan[MKD]

      @moordrak, 11.10.2023 - 00:23

      Ma nije ti to 25% nego 6 ili 7% a takođe USD je nešto povoljniji od Euro, doduše sad manje nego prije, znao je dolar biti oko 1,40 za 1 Euro.

    • moordrak

      @Dragan[MKD], 11.10.2023 - 01:08

      Ma nisam ni rekao da je US porez 25%. Gorila bi Amerika kad bi Biden i štrumpfovi u kongresu tako nešto izglasali. A ne ove naše pi*ke tu. Ovdje spakiraju kofere i idu u Nemačka. Hrvatski porez, da ne kažem harač, je 25%. u US je od 0 do 9.55% max. Ovisno kako u kojoj saveznoj državi i ovisno na šta. Je, Sonyeve igračke su u US nešto jeftinije u odnosu na EU. Ebiga. Politika firme.

  • IgorBiH

    11.10.2023 - 01:23

    Leakovi gotovo nikad ne prevare u zadnje vrijeme. Zaista se Sony sramoti što se tiče dizajna, prvo onaj portabilni mutant pa sad ovo.

    • mongra

      @IgorBiH, 11.10.2023 - 01:42

      Pa Slim je manji kak treba i biti. Ne kužim. LOL

    • alan40rt

      @mongra, 11.10.2023 - 06:10

      Ružniji

    • mongra

      @alan40rt, 11.10.2023 - 08:35

      Meni ljepsi. Pogotovo bez citaca.

  • PsyBorG6of9

    11.10.2023 - 03:56

    dozivotna usluga da vas ps5 stoji verikalno 30 eura, dobra 🙂

    • Rick Sanchez

      @PsyBorG6of9, 11.10.2023 - 09:35

      Ovo stvarno je beyond šupački 🙂

  • Sinek

    11.10.2023 - 06:08

    ova metalna nozica je sve na svijetu, sada konzolu mozete parkirati kao bicikl, sony = pony sluzbeno

  • Cloud-Aerith

    11.10.2023 - 08:13

    Ajmo sad izbacit dvi tri visokobudžetne eksluzive

  • DjokaBA

    11.10.2023 - 08:22

    30e stalak ? Jel im je novi šef neki koji je bio u Apple-u ? Pa stvarno bezobrazno, ovakvim anti consumer potezima me sve vise nerviraju.

    • Pac_Man

      @DjokaBA, 11.10.2023 - 10:52

      Nintendo je izbacio punjač iz kutije New Nintendo 3DS/3DS XL

    • DjokaBA

      @Pac_Man, 11.10.2023 - 15:16

      I to treba da opravda ovaj sulud potez Sonija ?

  • SanKa

    11.10.2023 - 08:52

    nepotrebno i lose. ovaj mali metalni stalak je smijurija….neka vece konzole, nemam problema s tim..uzeo sam ju kad je tek izasla, radi ko beba.. elektronika treba disati, uvijek cu odabrati robusnije kuciste umjesto slim….da ne kazem kako ovo sa diskom izgleda nateceno….

  • Chimichangas

    11.10.2023 - 09:29

    niš spešl, ali ako nisu digli cijenu, sve ok. Za nekog tko još nema ps5, 100+ gb više, milina

    • kanidja536

      @Chimichangas, 11.10.2023 - 18:22

      Upravo tako. Ja sam je planirao nabaviti oko Božića pa tako da mi je ovo samo plus…

  • Future man

    11.10.2023 - 10:24

    Glavno da deres igre na njemu.Koga briga za izgleda.Pa nismo fine puslice.

  • Future man

    11.10.2023 - 10:26

    U nas plejka puno skuplja naravno.

  • _Someone_

    11.10.2023 - 10:44

    Konzola je dizajnirana da primarno stoji vertikalno. Reklamira se svugdje u vertikalnom polozaju. Kupis konzolu i onda jos moras dati 30 eura za stalak da bi ju stavio u vertikalni polozaj. Ma mrs. A ova metalna nozica je sve, vrh dizajna 🤣

    • Mark_x_X_x

      @_Someone_, 11.10.2023 - 18:01

      Dobije se stalak sa konzolom, ali ne ovaj metalni nego plasticni kao i sa originalnim ps5, i taj metalni stalak je također kompatibilan sa originalnim ps5 ako želiš zamijenit plasticni.

      Ljudi samo je lakše otpisat vaša granično troll mišljenja kad ne provjerite ni točne informacije vezane uz to što kritizirate.

    • _Someone_

      @Mark_x_X_x, 12.10.2023 - 00:22

      Sta baljezgas ti. Ne dobije se stalak, izricito pise da stalak vise ne dolazi s konzolom nego se prodaje odvojeno. Bitno da drugima drzis prodike o informiranosti

  • pinkfloyd94

    11.10.2023 - 11:45

    Ne znam za ostale, ali meni je originalni model konzole top, bas mocno djeluje i odlicno se uklapa u inventar doma. A znate kako se kaze za neke stvari, da se nadovezem na temu, rdjavom k***u i dlaka smeta 😄

  • Daky_13

    11.10.2023 - 11:54

    I kakav je ovo bezobrazluk”ako hoćete da vam konzola stoji horizontalno kupite poseban stalak za 30 eu” mamicu vam lopovsku.Pa na starijem modelu imaš stalak i za horizontalu i vertikalu.Ne znam ali onaj koji bude prodao svoj stari ps5 za ovo bespotrebno sranje treba da se leči.

    • Mark_x_X_x

      @Daky_13, 11.10.2023 - 18:05

      Dobije se stalak samo isti kao i sa originalnim ps5, ne ovaj metalni, taj metalni inace je kompatibilan i sa originalnim ps5, zamisli si to kao šminkerski stalak ako ti je plasticni ruzan.

  • Motor City Bengals

    11.10.2023 - 16:50

    Nista izgleda od rada na starim digital konzolama. Ja imam digital only PS5, pa ponekad pozelim disk citac jer mi je zajebano kupivati CERO Z igre digitalno, dok na disku mogu ih nabaviti bez problema. Ali ok, sve manje i igram CERO Z igre.

  • 3TA

    11.10.2023 - 23:37

    I dalje ruzan k’o grob.

  • LokiTina

    12.10.2023 - 06:25

    Ljudi,metalni držač se nadoplaćuje oko 40 eura ali onaj obični plastični dolazi besplatno uz PS5 slim koji je isti kao fat samo manji i ima 4 zamjenjiva poklopaca.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?