RETRO DOZA #209 – Perfect Dark, nije baš toliko mračan
U ovoj Retro dozi se prisjećamo još jednog dragulja developera Rare zbog čijih se trudova dan danas pucačine žestoko haklaju i na konzolama.
Popularni studio Rare u svoje se doba proslavio mnogim kultnim naslovima poput Banjo-Kazooie, Killer Instinct i Golden Eye 007 kojima je obogaćena Nintendo 64 ponuda. Kada smo tek počeli shvaćati da pucačine iz prvog lica uz dobar dizajn itekako mogu biti igrive i na konzolama, među njima se našao i Perfect Dark – još jedan FPS koji je 2000. godine iskoristio uspjeh Golden Eyea, pa se tako i smatrao njegovim spiritualnim nasljednikom jer je ujedno koristio isti ali i unaprijeđeni pokretač.
U početku projekt je trebao biti još jedan James Bond naslov i to Tomorrow Never Dies. No, kada su prava na njega pripala Electronic Artsu, studio Rare se odlučio na nešto malo drugačije pa su se za inspiraciju okrenuli naslovima poput Blade Runner i Ghost in the Shell. Volio bih se nadati kako smo to danas već odavno pregazili, no bilo je to još ono doba kada se industrija hrvala s isticanjem snažnih ženskih likova. Po tom pitanju kreirana je Joanna Dark, tajna agentica po uzoru Nikite čije je ime referenca na poznatu francusku heroinu – Jeanne d’Arc.
Oko samog gameplaya baš i nemam mnogo toga za istaknuti što si već i sami ne možete dočarati kako je iz aviona vidljivo da je to još jedan Goldeneye kakvog svi vole. Međutim Perfect Dark je itekako imao neke zanimljive stvari za ponuditi. Osim split-screen kooperativnog moda kojega smo mogli zaigrati i s tri bota, nudio je i unikatni “counter operative” način igre u kojemu bi drugi igrač kontrolirao jednog od stražara u levelu s ciljem da spriječi prvog u ulozi agentice.
Posebno je interesantno bilo kako se igra normalno nastavlja kada taj drugi igrač pogine jer bi se tom prilikom negdje u levelu jednostavno prebacio u sljedećeg preostalog protivnika. Ne znam za vas, ali volio bih takvih stvari vidjeti više u današnjim naslovima, jer ako ne računamo Dark Souls invazije, zadnji i jedini put sam takvo što čuo da postoji samo u “nedavnom” Dying Lightu.
Perfect Dark također je bio jedna od najnaprednijih igara za N64. Ne samo da je imao podršku za široke ekrane, iskorištavao je i potencijal nekoliko N64 dodataka kako bi iz konzole izvukao što više može. Tek trećina igre bila je igriva bez “Expansion Pak” modula koji je konzoli udvostručio RAM memoriju s 4 na čak nevjerojatnih 8 MB. Sam Nintendo također voli vlastite velike naslove prebacivati i na svoje manje konzole, pa je Perfect Dark tako dobio i Game Boy Color verziju iz koje je “Transfer Pakom” velikom bratu bilo moguće prenijeti i otključati nove stvarčice.
Ne moram ni spominjati da je Perfect Dark mnoge osvojio s obzirom da je to tek bio početak dobrih pucačina na konzolama, no unatoč svim svojim ambicijama da bude naj-naj naslov tadašnje Nintendove konzole ni dodatnih 4 MB memorije još uvijek ga nisu spasili od štucavog frameratea. Iako je nastavak bio planiran za Nintendovu nadolazeću Gamecube konzolu, tu negdje je uslijedio Rare-ov prelazak Microsoftu pa smo tako jedno pet godina kasnije, kao jednan od prvih naslova za friški X360 dobili prequel imena Perfect Dark Zero.
Nekih posve novih i većih izdanja ovog serijala još uvijek nismo vidjeli, no Microsoft ga ipak u sljedećih nekoliko godina nije zaboravio. Osim što smo 2010. godine dobili priliku da odigramo remasterizirani original putem XBLA, Perfect Dark dio je i Rare Replay kolekcije za trenutni XBO. Izdvojite sad minutu ili deset da se s videom ispod podsjetite koliko je lako bilo upucati sve samo ne čovjeka koji stoji tek pokoji metar ispred. čak i s poprilično darežljivim aim-assistom.
Disc0
05.03.2017 - 17:21Igra je izasla i za GBC, a ne GBA 😉
Juraj Bevandić
@Disc0, 06.03.2017 - 02:31Našem diskaču ništa ne propušta! Hvala na ispravku 🙂
l)oolvl
05.03.2017 - 17:40Rare logo je bio znak za odličnu igru 🙂 Nisam igrao Perfect Dark ali vjerujem da je bio super kao i ostale njihove igre
Dragan[MKD]
05.03.2017 - 19:19Pocetak aim-assistom na konzolama, nikad ni sam igrao, ali mogu zamislit kako je bilo tesko igrati FPS na konzolama tog doba, kad su svi igarali FPS na kompovima godina prije, pa cak i dan danas je tako, retko ko igra bez aim-assist, ali naravno puno bolje kako na primer Destiny.
MaliMicek
06.03.2017 - 22:55Jaooo nostalgija je jaka u ovome. Baš bi rado zaigrao ovu XBLA verziju.
Dragan[MKD]
07.03.2017 - 20:16Bilo bi ljepo vidjeti neke clanake o neki malo poznati konzola(var u ovi krajeva), kao 3DO, TurboGrafx-16, Intellivision, Vectrex (koji sam vidio zapravo jednom), Game&Watch i neke igre za njih, kao i neke zanimjlivosti oko svih ti konzola i igara.
Gregor Stojev
@Dragan[MKD], 08.03.2017 - 00:07Dobar broj tih je vec pokriven u samom pocetku kolumne pa nema sad previse smisla ponavljati, ali bude i tih super starijih naslova jos.
https://www.hcl.hr/vijest/retro-doza-12-panasonic-3do-i-philips-cd-i-32040/
https://www.hcl.hr/vijest/retro-doza-22-poceci-3d-gaminga-33020/
Dragan[MKD]
@Gregor Stojev, 08.03.2017 - 15:31Ma da zaboravio sam davno je to bilo a nije mi se dalo pretrazivati unazad 😀 A za neke igre evo naprimjer Little Samson ili Donkey Kong Jr. za Game&Watch sto je zapravo bilo prv D-Pad u povijest igara(nadam se da ne grjesim).