Rise of the Tomb Raider – Lara koja se prodala Xboxu
Na današnji dan prije 10 godina igrao se Rise of the Tomb Raider – pod uvjetom da ste imali neku od tada aktualnih Xbox konzola.
Reboot slavnog Tomb Raidera iz 2013. godine u prodaji inicijalno nije ispunio očekivanja izdavačke kuće Square Enix. Stoga su za nastavak te igre u Square Enixu razradili drugačiju strategiju te prihvatili Microsoftovu ponudu od navodnih 100 milijuna dolara kako bi Rise of the Tomb Raider bila privremena ekskluziva za Xbox konzole.
Microsoft je tim potezom želio konkurirati tada popularnom Unchartedu, koji je bio Sonyjeva ekskluziva. Međutim, kupovanje ekskluzivnosti Tomb Raidera nije naišlo na dobre reakcije kod fanova. Tomb Raider je svojih početaka bio vezan za PlayStation i PC, te je uskraćivanje tih verzija, makar i privremeno, izazvalo frustracije kod većeg dijela fanova.
Priča o ekskluzivnosti Rise of the Tomb Raidera malo je zasjenila samu priču u igri, no bilo je to interesantno poglavlje u razvoju Lare Croft. Ona se poslije svoje definirajuće avanture u Japanu vratila u psihički nestabilnom izdanju te je patila od PTSP-a. Lara je nastavila istraživanje svog pokojnog oca, a to ju je odvelo od Sirije do Sibira, gdje se susrela s paramilitarnom organizacijom Trinity koja je tragala za artefaktom koji omogućuje besmrtnost.
Lara se u ovoj igri vratila u psihički nestabilnom izdanju te je patila od PTSP-a.
Rise of the Tomb Raider temeljio se na mehanikama gameplaya iz prethodne igre, ali je uveo i neke nove. Lara je dobila proširene mogućnosti tihog eliminiranja protivnika, mogla si je craftati streljivo, a okoliši su bili dizajnirani kao zone s nekim sporednim misijama i opcionalnim grobnicama. Nije tu bilo velikog pomaka u odnosu na prethodnu avanturu, ali smo zato vidjeli značajan skok u prezentaciji jer je igra bila rađena za tada novu generaciju hardvera (PS4 i XBO).
Nastavak Larine avanture pokupio je dobre ocjene, a prodaja je krenula na bolje kad je igra dobila verzije za PC i PlayStation 4. Ukupno je do kraja 2021. godine prodano skoro 12 milijuna primjeraka ove igre. Igra je dobila ukupno tri proširenja, uključujući i Endurance mode koji je donio određene elemente survival igara.
Četiri godine kasnije uslijedila je završnica serijala zvana Shadow of the Tomb Raider. Doduše, na toj igri nije radio studio Crystal Dynamics, stoga je ROTTR tehnički gledano još uvijek njihova zadnja Tomb Raider igra.



































































goran022
10.11.2025 - 11:49baš sam je prešao po drugi put prošli tjedan, top igra
mirkunjaaa
10.11.2025 - 12:12Nakon prva tri dijela na PS jedinici zasitija se ovog serijala.
Proba san još nekoliko igara uključujući i ovu ali nije išlo 🤷♂️
Djelo_Jerboa
10.11.2025 - 14:00Odlicna igra, vrlo podcijenjena sve je top, grafika, istazivanje, gameplay, prica je mogla bit malo fluidnija i mermorabilnija ali nisu svi scenaristi ko ekipa iz Unchateda.
Djelo_Jerboa
@Djelo_Jerboa, 10.11.2025 - 14:05E da,… i sam pogledajte grafiku igre iz 2016!! i ova danasnja govna koja se jedva vrte. Pa zakljucite koliko je “napredovala” gaming industrija. Znaci igra bez problema prolazi kao naslov iz 2025. A 10 GODINA STARA!
vragec25cro
10.11.2025 - 14:16Najbolji Tomb raider mene,a od Microsofta pe…… potez.to nisam niti znao do danas
juri006
10.11.2025 - 14:23Odlicna igra. Nedavno sam presao Tomb Raider i Rise of Tomb Raider i sada zavrsavam Shadow of Tomb Raider. Svaka preporuka za sve tri igre i preporucam da ih igrate tim redoslijedom jer se tako vidi koje su bile ideje developera i kako se igra razvijala u ta tri nastavka od reboota 2013. Prvi dio vise ima neku horror vibru, dok ostala dva vise imaju klasicnu Tomb Raider avanturisticku vibru. Prica se donekle nastavlja iz nastavka u nastavak, ali nije strogo povezana. Vjerojatno su htjeli zadrzati mogucnost da se svaki nastavak moze i samostalno odigrati.
Benjamin Scrool
10.11.2025 - 14:35Odlična igra, prešao sam ju prije neke dvije godine, ali kao što je komentar gore rekao priča je forgettable, da me ubijete ne mogu se sjetit o čem je bila riječ.