HCL.HR

Šef PlayStationa na sudu: “Izdavači igara jednoglasno ne vole Game Pass”

Zoran Žalac 28.06.2023.   •   72 komentara   •   Industrija videoigara


Sonyjev Jim Ryan izjavio je kako je razgovarao sa svim izdavačima igara te je došao do zaključka kako nitko u industriji ne voli Xboxovu Game Pass pretplatu.

Voditelj PlayStationa, Jim Ryan, jučer je svjedočio na Microsoftovom saslušanju povodom planiranog preuzimanja Activision Blizzarda. Ryan je ondje imao nekoliko izjava koje su mnogima izazvale podizanje obrva. Izjavio je tako između ostaloga da Xboxove igre dobro prolaze u SAD-u jer imaju elemente pucanja, što je u SAD-u popularnije nego u ostatku svijeta.

Međutim, sporna izjava dana bila mu je kako nitko od izdavača u industriji videoigara ne voli model Xboxovog Game Passa. 

“Razgovarao sam sa svim izdavačima igara i oni jednoglasno ne vole Game Pass jer je destruktivan po vrijednost igara.” – izjavio je šef PlayStationa.

Premda nema sumnje da je Ryan razgovarao s brojnim izdavačima igara, a moglo bi se diskutirati i o tome je li pretplata doista destruktivna po igre, teško je povjerovati da baš svi izdavači smatraju Game Pass lošom propozicijom. Jer da je tako – nijedan izdavač na Game Passu ne bi lansirao svoje igre istog dana kad i u redovnu prodaju.

Uostalom, da Ryanova izjava zvuči kao generaliziranje jasno pokazuje recentna izjava izdavačke kuće Thunderful Games koja je prošlog mjeseca na Game Passu lansirala svoju igru Planet of Lana. U razgovoru za NME, Agostino Simonetta iz Thunderful Gamesa izjavio je sljedeće:

“Planet of Lana je nova igra i prilika da joj se može lako pristupiti i otkriti ju vodila nas je prema odluci da ju lansiramo na Game Passu.”. S time su se složili i developeri iz tima Wishfully. “Game Pass igračima snižava barijeru za istraživanje i isprobavanje naše igre, s velikim potencijalom da privuče igrače koji inače možda ne gravitiraju prema žanru puzzle platformer igara.”

Označeno sa: ,

Komentari (72)

  • Hadvar

    28.06.2023 - 09:24

    Pa nije ni iznenadjujuce. Ne znam kako je taj model odrziv za izdavace. Ne znam na koju foru bi izdavaci vise zaradjivali od pretplate koju managira treca strana nego od obicne prodaje.

    • Zoran Žalac

      @Hadvar, 28.06.2023 - 09:42

      Moraju li zarađivati više? Nije kao da im je zabranjeno prodavati igre koje su na pretplati. PC je dobar primjer da će dobre igre uvijek biti prodavane neovisno o modelu. Forza Horizon 5 je na Steamu prodana u *minimalno* 115 tisuća primjeraka ako gledamo samo one koji su ostavili recenziju, a obično je broj kupaca barem tri do pet puta veći od tog broja. Jasno je da je od 30 ili koliko milja ljudi koji su zaigrali FH5 više od polovice onih koji su to učinili preko pretplate, ali tu mi je argument vrlo sličan kao i za piratstvo. Je li svako skidanje piratske kopije izgubljena prodaja jednog primjerka igre? Nije, jer ne možemo pretpostaviti da bi onaj tko skida igru kupio tu igru da pirata nema. Slično vidim i s pretplatom. Ne možemo baš pretpostaviti da nitko neće kupiti igru ako ju može odigrati preko pretplate. Uostalom, veći izdavači (EA, Ubisoft) sami nude svoje igre preko svojih pretplata, tako da je taj model nekima itekako održiv. Pitanje je samo koliko je dugo održiv Microsoftu / Xboxu. Jer im nitko ne dolazi na Game Pass Day 1 bez da im daju neku kompenzaciju za to.

    • Sardonic

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 09:55

      Bravo uostalom niko i h ne sili da stavljaju igre na game pass.Kazes MS-u odjeb i cao gotovo.

    • Hadvar

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 10:41

      Pretplata nije ista kao piratstvo. Preko pretplate se ipak nesto zaradi, ali ocito manje. Problem je sto Microsoft tjera ljude na pretplatu jer se njima vise isplati. Posebice za njihove igre (FH5). Zaradjuju maksimum od pretplate i od obicne prodaje kod sebe i na drugim platformama. Sto je sa izdavacima koji nisu pod microdoftom? Koliki dio kolaca oni dobivaju. Game Pass ce tesko biti odrziv u ovakvom modelu ako vise ljudi i vise izdavaca odluce koristiti ga. Poskupljenje i rigoroznija ogranicenja na razini tier-ova su neizbjezni.

    • Xbox Mator

      @Hadvar, 28.06.2023 - 10:52

      No, No😁Piratstvo te može navući da kupiš igru😂

    • Fumer

      @Hadvar, 28.06.2023 - 10:53

      koga to tjera MS na pretplatu? što je s izdavačima koji nisu pod ms? to ovisi o njima.

    • Zoran Žalac

      @Hadvar, 28.06.2023 - 11:02

      Što s izdavačima koji nisu pod Microsoftom? Pa nije da im Game Passom uvjetuju lansiranje na Xboxu ili nešto. Svaki izdavač može sam odredit što hoće ili neće i kada hoće ili neće lansirati na pretplati. Nekim indie timovima, poput onog koji je kreirao High on Life, više se isplati Day 1 launch na Game Passu zbog eksponiranosti. Jednako kao i za Stray na PS Plusu. Drugima se pak isplati lansirati igru na pretplatu, bilo Game Pass ili PS Plus, pola godine ili godinu dana nakon lansiranja u prodaju, jer im to ponovno aktualizira igru i daje nekakav second wind. Ne uspoređujem piratstvo i pretplatu direktno, samo kažem da je način generaliziranja jednako pogrešan. Niti bi svaki pirat kupio igru koju piratizira, niti bi svatko odbio kupiti igru ako je ona na pretplati. Zapravo bih rekao da u nekih 9/10 slučajeva publika generalno ni nema pojma koje su igre na pretplati. Zna hardcore publika koja sve to prati, ali najveći dio gamera nema svijest što je na pretplati, a što nije. Znam npr. okorjele dugogodišnje fanove Football Managera koji svake godine igraju novu igru, a pojma nemaju da postoji na pretplati. I zapravo im to ne igra nikakvu ulogu.

    • Hadvar

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 11:22

      Pa slazem se. Nitko ih ne prisiljava. To je i poanta. Rasprava je bila da se izdavacima ne isplati imati igre na pretplati kod nekog treceg. A i da, ima toliko igra na pretplati da je tesko to pratiti. Mislim da ce taj model pretplate postat veci problem sto ce se vise rasti, a to bi se moglo negativno odraziti na publiku.

    • Zoran Žalac

      @Hadvar, 28.06.2023 - 11:56

      Daleko od toga da model pretplate nema svojih problema i da ne predstavlja prijetnju nečemu. Ali niti je Microsoft jedini koji gura tu ideju niti je ideja sama po sebi promašena. I tradicionalni model ima svoje probleme, igre postaju sve skuplje i mnogi si ne mogu priuštiti sve što bi željeli. Takav je model došao do svog plafona, rekao bih, već 20+ godina prodaju se jednake količine konzola i tržište ovisi o navikama i preferencijama jedne te iste publike. Sad, je li pivo slađe kad ga praviš za mali krug ljudi, ili je svima bolje kad je neko pivo dostupno u širem krugu – to je već druga rasprava.

    • Bogy

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 12:57

      Forza, Gt7… su primjeri igara kojima je gamepass day one model isplativ zbog mtx i dlc. A za igre poput Got, hzd, gta i slične takav model je loš jer dovodi smanjenja vrijednosti igara i zarade. Sličnu stvar je u filmskoj industriji gdje filmovi koji dolaze day one na streaming ima manju vrijednost od filma koji prvo dolazi u kina.

    • Zoran Žalac

      @Bogy, 28.06.2023 - 14:12

      Ima *nešto* u tome, ali nema nekog univerzalnog pravila. Neki filmovi na Netflixu postanu hitovi jer eto – milijunima su prvo što vide kad upale Netflix bez da unaprijed znaju što će gledati. U kino se gotovo uvijek ide ciljano, znaš što ideš gledati jer ne određuješ ti kad je projekcija. Hoću reći, postoje filmovi koje će hrpa ljudi pogledati na Netflixu, a inače ne bi išla specifično u kino za njih. Sad, kako Netflix rješava financijsku priču toga, to je na njima. Da je streaming poremetio rad u filmskoj i TV industriji, to svakako je. Ali taj dio se industriji igara još nije dogodio – nitko u gamingu za sada ne robuje pretplatama, robuje se drugim stvarima. Kažeš za single-player igre/avanture nije model isplativ. Evo ti primjer; A Plague Tale: Innocence koji nije bio na pretplati po izlasku, trebao je nešto više od godinu dana da dođe do milijun prodanih primjeraka. Nastavak A Plague Tale Requeim, koji je od prvog dana na pretplati, do milijuna prodanih primjeraka došao je za 15-ak dana.

    • Bogy

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 15:15

      Slažem se primjerom koji si napisao i ne kažem da nema slučajeva poput plague tale. Ali take2, Ps studiosu i Ea nema smisla stavljati igre koje se prodaju +5m day one na pretplate, jednostavno je prevelik oportunitetni trošak.

    • Zoran Žalac

      @Bogy, 28.06.2023 - 15:36

      Možda, ali ovisi to i o publici i navikama konzumiranja igara na pojedinim platformama. EA kojega spominješ na PC-ju nudi sve svoje igre Day 1 preko pretplate. Ubisoft isto tako. Čisto sumnjam da su ti izdavači toj publici išli nuditi tu opciju jer baš PC igrače vole više nego publiku na konzolama.

    • Sardonic

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 15:21

      Prvi plaguie tale poklanjan na epicu za dz. I dalje prodao milijun.
      Witcher 3 i cyberpunk 5-7 sati bez zastite(gog verzije) osvanuli
      na torrentima opet prodali milijune.Nema univerzalnog pravila osim da reklama pa onda kvalitet prodaju.Dzaba ljudima objasnjavas krivo im sto ljudi za saku graska igrali godinu i vise dana a ponyjasi sto bi rekao ukek ovde na hcl day 1 80 ojra.

    • PppPP

      @Bogy, 28.06.2023 - 20:50

      Pihh ne znam baš, all quiet on the western front je osvojio oscara, a tu su filmovi poput bird box, irishman, glass onion itd. Prije bih rekao da ovisi o filmu

    • Blackbeard

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 15:43

      U potpunosti se slažem s tobom Zoki. Inače nisam prijatelj Game Passat jer volim imati igre u svom vlasništvu(ali i to je kontradikcija samo sebi jer kad se ugase serveri Steam-a,Ubisoft-a,Origin-a,GoG Games) nema tih igara,jer ih nemaš u fizičkom obliku. Ali dobra strana tih passova je,da možeš za male pare isprobati igru,je li ti paše,je li može tvoj Hardware uopšte podržati tu igru i uz to isprobati veći broj igara. Eh sada kako je to za developere,npr. kako je to Bethesdi npr. je li dobija određenu svotu love zato što će njene neke igre biti na passu,ili to sve ide Microsoft-u zato što je on Publisher ustvari,vlasnik. Ja sam više prijatelj fizičkih igara bez logiranja negdje da bi mogao igrat,jer samo tad je igra u mom vlasništvu,ali to je već odavno prošlost.

    • Blackbeard

      @Blackbeard, 28.06.2023 - 15:45

      Plus bih dodao,da je Gamepass ili kako se već zovu, preventiva za piratstvo.

    • Ivano Blazevic

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 21:19

      U redu za forzu i ostale velike igrice,ali kako ovakve igrice kao planet of lana od novih studija koje dolaze prvi dan,kako se tim izdavacima isplati jer kad takva neka nova igrica koja je prva u serijalu i igrac ne zna puno o njoj nego je vidio trailer,recenziju,uđe u trending na youtubu ili tako nesto i zeli je probati i ima opciju na pretplati da je isproba i ako mi se svidi nastavi ako ne ostavi je,ali evo i da mu se svidi zasto bi je kupio kad je moze preci do kraja na pretplati.

    • Goblin

      @Ivano Blazevic, 29.06.2023 - 01:24

      Ne znam, biraj… hoćeš da ti ja dam odmah, bubam 100.000 dolara i da ti igru zaigraju milijuni ili se nadaj da će ti igru za koju bi, realno rijetko tko čuo, kupiti dovoljno igrača da zaradiš neke pare.

    • Zoran Žalac

      @Ivano Blazevic, 29.06.2023 - 16:27

      Microsoft kompenzira to što su na Game Passu, unaprijed dobiju novac za to. Slično kako Epic Games kompenzira developere da svoje igre dijele besplatno na Epic Games Store. Nije da “izgubili prodaju” svake igre koju podijele besplatno, kad im je netko platio da na određenom mjestu dijele besplatno.

  • Cro legend

    28.06.2023 - 09:34

    Slazem se 100% s njim, dosta igrica koje znam da ce ostati na gamepassu nemam motivaciju kupiti recimo Mass Effect Legendary edition, Sea of thieves, Gears 5, Halo: The Master chief collection… jer znam da ce vjecno biti na gamepassu. Xboxu je ocito cilj da preuzme PC gaming, pokupuje sve sto moze, daje jeftine preplate prvih par mjeseci, a onda kad ostvari potpuni monopol da dignu cijene koliko god budu htjeli.

  • konjspadi

    28.06.2023 - 09:44

    Zanimljivo bi bilo ovu izjavu nekako istrazit vezanu za SAD i igre s elementima pucanja.

  • Xbox Mator

    28.06.2023 - 09:47

    Moje komšije vole Game Pass👍Reče mi komšija da nije kintu potrošija na igru😀😂

  • Xbox Mator

    28.06.2023 - 09:53

    Briga me koliko oni uzimaju 😂važno je da igramo za siću👍

    • bacvaman

      @Xbox Mator, 28.06.2023 - 11:03

      A da se zaposliš?

  • Mamba_

    28.06.2023 - 09:58

    A šta kažu igrači? Da li je bolje dati 10 eura mjesečno za 400 igara ili 80 eura za 1?

    • Iceman73

      @Mamba_, 28.06.2023 - 10:10

      Da,a mjesećno ti treba 400 igri…

    • Iceman73

      @Iceman73, 28.06.2023 - 14:14

      Za kaj ti treba 80 ojra???

    • Iceman73

      @Iceman73, 29.06.2023 - 07:33

      Ma to je ok,nego daj mi reci ko daje 80 ojra za igru,ja nikad…ne kupujem day one,pričekam koji mjesec i njuškalo radi…ili igre za pc se kupuju na drugim servisima,gdje su i do 30% jeftinije nego na steam,ubi,orig.,da ne nabrajam!

    • Sardonic

      @Iceman73, 28.06.2023 - 15:33

      Cope

    • Xbox Mator

      @Mamba_, 28.06.2023 - 10:22

      Ne bih me iznenadilo da krenu padati pare sa naba,🍀naš Phil Spencer je para vreća bez dna💸😀

    • bacvaman

      @Xbox Mator, 28.06.2023 - 11:05

      I vječni gubitnik.

  • opp

    28.06.2023 - 10:11

    Koga briga, ja kao igrač sam zadovoljan i to je najbitnije. Ovaj šef PS-a bi, kao neko ko najviše brine o korisnicima u kompletnom biznis svijetu, trebao to znati.

  • ReVamped

    28.06.2023 - 10:26

    Ovaj izgleda kao očajan tip koji bi rekao sve samo da MS ne kupi Actia 😂🤣 Očajan, očajan tip. Teško ga je slušati više

    • bacvaman

      @ReVamped, 28.06.2023 - 11:27

      A Phil je kao bolji? Čim zine laže.

    • ReVamped

      @bacvaman, 28.06.2023 - 11:50

      Kakve veze ima netko drugi? Tema je ovaj gore, sada ćeš me za druge pitati da li su bolji? Nebitna stvar.

  • battery992

    28.06.2023 - 10:35

    Za npr. first party studije je svejedno dal’ im igra izađe na pretplati njihovog vlasnika, jer oni prave igre za plaću, a možebitni profit ionako uzme njihov vlasnik/bio to MS ili Sony. A što se tiče third party studija oni zasigurno već u startu dobiju novce da bi igra uopće izašla na pretplati pogotovo day one, što je za izdavače dobro. MS može platiti nekomu za Day one Game Pass, a da ta igra bude fail…
    Osobno Game Pass koristim k’o neki demo servis, uzmem mjesec dana probam što me zanima i onda kupim ako mislim igrati na duge staze. Dosad sam tako kupio FM7, FH4, FH5, Cities Skylines, ARK, a i mnoge druge igre koje sam probao.
    Ali na kraju krajeva ništ čudno da šef PS-a nateže za svoju firmu…

  • mirkunjaaa

    28.06.2023 - 10:35

    Za moj novčanik izgleda održivo.
    Čak san voljan istrpit dizanje cijene do 20 € 😁

  • tom007

    28.06.2023 - 10:44

    I za moj novčanik je gamespass + XSS konzola spas. Klinci mi ne mogu prodat pricu da nemaju kaj igrat, a ja na miru s XSX i kupovinom onog kaj želim igrat.

    Ma da baš gledam, netko tko tek dolazi u gaming svijet ili je preskočio prošlu generaciju konzola, ima kaj igrat mjesecima, ako ne i godinama.

    • bacvaman

      @tom007, 28.06.2023 - 11:01

      A sa PS Plus Premium koji ima cca 500 igara više od Gamepassa (i koji je jeftiniji godišnje) nemaš što igrati?

    • Zoran Žalac

      @bacvaman, 28.06.2023 - 11:08

      Može li čovjek danas na internetu reći da voli ćevape, a da ga vegani ne napadnu oko njegovog životnog izbora, ili obratno? Čovjek je rekao nešto, a ti skrećeš priču na nešto što nije ni bila poanta njegovog komentara.

    • Sardonic

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 15:51

      PS2MASTER

    • PrydaCro

      @Zoran Žalac, 28.06.2023 - 16:07

      Hahahaha u sridu.

    • ReVamped

      @bacvaman, 28.06.2023 - 11:09

      To nije poanta tko nudi više. Gamepass udi dovoljno i nudi mnoge AAA igre na prvi dan izlaska. Samo to meni kao gameru znači ekstremno. Tri igre sam kupio od kada imam Xbox. Ja bi prodao dušu vragu za takav deal a pogotovo da mi kupe i Activision. Sony za mene od ove generacije ne treba niti postojati, toliko su mi nebitni. Jer sam u ps4 generaciji potrošio toliko love da bi sada mogao desetljećima biti na Gamepassu pa makar bio i 30€ mjesečno

    • Xbox Mator

      @ReVamped, 28.06.2023 - 14:04

      Firma koja zaključa kupljene igre😂to nema ni u Bagladešu😂

    • Xbox Mator

      @Xbox Mator, 28.06.2023 - 15:20

      Čiko,sto mu gromova😂

    • bacvaman

      @Xbox Mator, 28.06.2023 - 19:04

      Phil Spencer: Xbox Series će imati najbolji launch line up ikad za neku Xbox konzolu

    • Xbox Mator

      @bacvaman, 28.06.2023 - 20:43

      Zasijano više igara na Game Pass.Uživajte u dobrim igrama.Momentalno nema vremena za posjećivanja vijesti.Članak 10 sloboda mišljenja, europa.eu.😂

    • bacvaman

      @ReVamped, 28.06.2023 - 19:03

      Vjerujem u tvoju izmišljenu priču.

    • ajdin_sa

      @ReVamped, 28.06.2023 - 21:12

      Otkud ti to da su ti zaključali? Evo upravo sam pogledao igru iz 2015e kupljenu I nije zaključana . Da nisi možda kupio preko drugog profila pa je moraš download sa profila sa kojeg si kupio ! Msm da je ružno to što si napisao 🤣

    • ajdin_sa

      @ajdin_sa, 29.06.2023 - 15:49

      A da probas da odeš na settings/user and accounts/other/ I odaberes restore licences jer znaju se igre koje su prije kupljene nekad konfliktati sa ps+

    • Goblin

      @bacvaman, 28.06.2023 - 12:03

      Dobar je gamepass, dobar je i ps plus extra… jedino ne valjaju fanatici koji idu druge uvjeravati šta je bolje

    • LetMeBeFrank

      @bacvaman, 28.06.2023 - 14:50

      Ok PS2MASTER, shvatili smo.

    • Sardonic

      @bacvaman, 28.06.2023 - 15:36

      Procitati listu logickih zabulda na wikipediji obavezno

  • bacvaman

    28.06.2023 - 11:03

    Iz kamenog doba zato što nema remek-djela poput Redfalla Day 1?

    • bacvaman

      @bacvaman, 28.06.2023 - 19:09

      Što je to naprednije? Što su neke igre Day 1? Microsoft mora to raditi jer se Xbox konzole prodaju u malim količinama i time se proda malo igara.

  • bacvaman

    28.06.2023 - 11:22

    Jedina razlika je što na Gamepassa igre dođu Day 1. Na kraju će i sve Sonyjeve igre biti na PS Plus Extri. Znači po tebi Sony ne bi trebao postojati zato što trebaš sačekati par godina da igre dođu na Extru?

    • Bogy

      @bacvaman, 28.06.2023 - 13:02

      Da Xbox ima igre singleplayer igre s velikim budžetom i još da prodaju 10 do 20m primjeraka ne bih oni isto stavljali day one na gamepass.

    • Bogy

      @Bogy, 28.06.2023 - 14:53

      Gran turismo se bolje prodaje od Forze, Gran turismo 5 se prodao preko 11m i Gran turismo sports preko 8m. Dok se Forza otprilike 2m prodavala i to prije gamepass. Ps ne može kopirat poslovni model xbox i obrnuto, bez da se utječe output igara.

    • bacvaman

      @Bogy, 28.06.2023 - 19:07

      Šta ti brljaš? Gamepass je došao 2017, a Forza se nikada, pa ni prije Gamepassa nije prodavala “nezamislivo”. Da su im se igre išta prodavale ne bi ih, kako vi kažete, sada davali “besplatno” na Gamepassu.

    • bacvaman

      @bacvaman, 29.06.2023 - 08:01

      Nisi ti baš svoj.

    • RickBarry

      @bacvaman, 28.06.2023 - 13:46

      Nije poanta pretplate da se igraju igre stare nekoliko godina koje se nabave za 20 eura.

    • bacvaman

      @RickBarry, 29.06.2023 - 08:19

      Bolje stare igre koje su remek-djela nego nove koje su škartovi poput Redfalla.

  • CrazyBunnyGuy

    28.06.2023 - 11:27

    Meni je najapsurdnije da se mi igrači tu koljemo kao da imamo dionice dotičnih firmi pa nam je bitno je li nešto održivo ili nije. Brate mili uživajte dok si možete priuštiti i who cares bilo ne bilo, svatko si kroji svoj život kako hoće netko ima para pa kupuje nekome je isplativije davati manje keša mjesečno a probati sto stvari, netko je kolekcionar netko nije who da frack cares. Meni je Game Pass super jer probam gomilu stvari koje inače ne bih mogao, a jako puno ih i kupim pogotovo kada budu na nekoj rasprodaji ili imam popust zbog Game Passa recimo. Zasad si još to mogu priuštiti a ako đavo odnese šalu onda ću poukidati sve i pomalo… I zaboli me doope tko je tu na dobitku i gubitku, sve te firme su ušle u ovaj posao dobro svjesne što rade i tko sam ja da im krojim poslovne modele?!

    • bacvaman

      @CrazyBunnyGuy, 28.06.2023 - 11:30

      Dobro si rekao. Probaš gomilu stvari, a na kraju ne odigraš ništa.

    • Sardonic

      @bacvaman, 28.06.2023 - 15:55

      Cope ps2master

  • Smike

    28.06.2023 - 11:42

    Kamenog doba,veze ti nemas sta pises..

  • Smike

    28.06.2023 - 11:49

    Ja sam imao na playu 2 mjeseca pretplatu i nije lose,ali nije to za svakoga. Iskreno meni se desi da ne igram igre po 5 nekad i 10 dana i onda imam period igram svaku noc 15 dana ,tako da ja kupujem igre jer ne volim osjecaj da zurim i igram igru na silu jer mi istice pretplata. Znam da zvuci smjesno,ali recimo AC igre sam znao igrati po 3 mjeseca. Ko ima vremena njemu je pretplata nesto ekstra. Ja sam old school i imam kolekciju igara koje volim preci vise puta..

  • vragec25cro

    28.06.2023 - 13:19

    Ja sam na gamepass od kako je izasao,cim je dosla ultimate verzija uzeo i nju i to mi vec pod normalno da se svaki mjesec naplacuje 13 euri s racuna.Za nekih 156eurigodisnje odigram hrpu igara iako vecinom igram Forzu horizon 5,Age of empires za konzole i CoD mw 2 s bivsim sefom.Od izlaska novih konzoli 11mjesec 2020 uzeo 10igara na disku od toga 5 preorder i jedno 10 digitalno od toga 2 nove po punoj cijeni i uzeo 2 xsex konzole(jednu sj…. elektra) i Forzu Horizon 5 uzeo premium edition.Vecina igara koje igrao,a da me nisu zanimale ne bi ih kupi a ne bi ih niti probao i uvjerio da mi se ne sviđaju typa Ghostwire,Deathlop,Redfall,Hi fi,Control i neke story teling typa Tell my why i slicno.U tim slucajevima mi gamepass ispao kao demo verzija tih igara jer ih nakon max 2h obrisao 🙂 Tko zeli kupiti neku igru ce kupiti,a tko ne ce igrati preko pretplate ili preko torenta.Sad kad se opet vratio iz inozemstva igram nekih 5h prosjek dnevno i meni pretplata dobra,a opet ostane mi novca i za druge igre typa kupio i 2 ps5,i Horizin fw prorder i jos par digitalnih na playstation store.Tako da sve ovisi kaj se igra i kolko,ak netko odigra 10h na tjedan njemu se ne isplati pretplata,alak netko igara ko ja njemu super.Sad kaj ovaj Jim prica,pa nitko ne sili devolpera da dode na gamepass evo naprimje sad zadnje kaj izasao Company of Heroes 3 nije izasao na gamepass i ja ga uzeo preorder izdanje za konzole,a i da je izaso na gamepaas opet bih ga uzeo u disk verziji

  • IgorBiH

    28.06.2023 - 14:09

    Radije ću vjerovati prvom čovjeku megakorporacije nego piskaralima u komentarima na gajming sajtu neke europske državice. Ova izjava mi se čini potpuno uvjerljiva i logična. Jasno je da je Microsoft spreman sahraniti čitavu industriju ako je to cijena prestizanja Sonija. Ali kad sam vidio da sam američki regulator se zasad zauzeo protiv ovoga i to, na papiru, japanske kompanije, to ti govori koliko je Amerika velika u svakom smislu riječi.

  • ajdin_sa

    28.06.2023 - 18:16

    Pa , ako je tako kako kažeš Jime, zašto onda izdavači pristaju na cifre koje im nudi i Xbox i Playstation kako bi se našle na servisu?

  • agresv

    28.06.2023 - 20:04

    Ovaj bi bio dobar komentator na HCL portalu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?