HCL.HR

Star Citizen je do sada prikupio 350 milijuna dolara za razvoj

Zoran Žalac 15.03.2021.   •   25 komentara


Ako ste se pitali jesu li ljudi prestali davati svoj novac za igru zvanu Star Citizen, koja će vrlo izgledno biti u vječnom razvoju, odgovor je negativan – nisu.

Prošla su ta vremena kad smo se čudili entuzijastima koji su voljni plaćati desetke tisuća dolara za virtualne brodove u igri zvanoj Star Citizen, koja još uvijek nije ni blizu dovršetka. Sad nas to više ne čudi, ali zvuči nevjerojatno da zarada te igre ne jenjava ni godinama nakon inicijalne najave, premda trenutno igra ima plan za otkrivanje plana daljnjeg razvoja.

Prošlog se mjeseca razvojni studio Cloud Imperium Games tako pohvalio da je Star Citizen do sada prikupio više od 350 milijuna američkih dolara. To znači da ovim tempom igra skuplja 50 milijuna dolara svakih pola godine. Najveći skok zabilježen je u 11. mjesecu 2020. kada je igra zaradila 16,9 milijuna dolara, značajno više nego svih prethodnih mjeseci. Prošla im je godina također bila rekordna po zaradi od 77 milijuna dolara, deset godina nakon što su krenuli s projektom.

Kad je u pitanju raščlanjenje prihoda, Cloud Imperium kaže da prihodi dolaze prvenstveno kroz crowdfunding. Međutim, nije to klasična metoda skupljanja donacija nego se igračima prodaju razni dodaci, npr. letjelice, što tehnički pripada pod DLC-ove. Ali tehnički igra nije službeno lansirana pa hej – koga briga za terminologiju, važno da novac pristiže.

Komentari (25)

  • Emperor Ghaleon

    15.03.2021 - 15:25

    I dobro. Developeri su očito našli su dobru metodu legalnog pljačkanja naivnog naroda, i ide im. Respekt.
    A ovi imbecili koji im daju lovu su mi u rangu onih koji daju pare developerima emulatora. Jer zašto kupiti konzolu i igru i poslije prodati (ako ti ne treba) kad možeš dati nekoliko stotina eura/dolara developeru da bi za 3 godine mogao igrati igru koju besplatno skineš s neta.

  • SonOfZeus

    15.03.2021 - 15:29

    Bez sumnje najskuplja igra ikada. GTA V sa ogromnim marketingom je skoro duplo jeftiniji, najskuplji MMO ikada SW:TOR je za trećinu manje koštao, a ovome se još ne nazire kraj. Nemaju ni par planeta kompletno playable sa svim dodacima koji su obećali, kamoli stotine koje tvrde da će imati. Najskuplji Tech demo.

    • marko1106

      @SonOfZeus, 15.03.2021 - 19:56

      Ako se ne varam da je RDR 2 koštao i više ali ne sumnjam da ce ovo prestici i njega.

    • mazeo10

      @marko1106, 15.03.2021 - 20:45

      da ne zna se točno za rdr 2, između 400 i 600 miliona je sigurno koštao

    • SonOfZeus

      @marko1106, 16.03.2021 - 11:19

      Za marketing me sumnjam da je bio daleko veći s obzirom da SC se praktički ne reklamira nigdje, ali development je bio značajno manji ako se vjeruje Analitčaru s obzirom da nemamo službene informacije: “ Analyst estimations place the game’s development budget between US$170 million and US$240 million”.

    • marko1106

      @SonOfZeus, 16.03.2021 - 13:34

      Ma iskreno me i briga. Ali da li ti misliš da ovi 300 milijuna ide na development?

    • SonOfZeus

      @marko1106, 16.03.2021 - 16:37

      Tin 350 milijuna, kao sto piše, nije ni sav prihod, već “većina”. Pa sto drugo rade 10 godina ako ne developaju igru s tim novcima? Marketing im je neusporediv sa svim drugim AAA igrama, kamoli sa nekakvim RDR2. To sto si glavne baje isplaćuju sulude place nije moj problem, to sve spada u development cost.

    • marko1106

      @SonOfZeus, 16.03.2021 - 18:19

      Sve 5. Glupo bi i bilo reklamirati igru koja ce izaci nekada u buducnost. Mozda budu postojali i pravi svemirski brodovi, a možda budu i jeftiniji.

  • burgi

    15.03.2021 - 15:37

    Pa i EA to radi kroz mikrotransakcije 😀

    • Dajsikeks

      @burgi, 15.03.2021 - 16:17

      nažalost i ubisoft, activision itd.

    • djosic85

      @burgi, 15.03.2021 - 16:54

      Crowdfunding i mikrotransakcije nisu isto ni približno. Ova igra nije nikad ni izašla i službeno oni skupljaju lovu da bi igru napravili. Tako da su mikrotransakcije mala beba za ove “majstore”.

  • Mihael5555

    15.03.2021 - 16:03

    Neka budale plaćaju

  • IgorBiH

    15.03.2021 - 16:33

    Ljudi financiraju mit, ovi ne moraju ni izdati igru, obezbjedili su se do kraja života vjerovatno.

  • Gastarbajter

    15.03.2021 - 16:34

    skupljaju pare, a ne rade ni 2%

  • cutiexxx

    15.03.2021 - 16:35

    Ilitiga, kako bi se u narodu reklo, 350 milijuna dolara bačeno u vatru

  • IvanDado

    15.03.2021 - 17:07

    Smece od igre i developera

  • zbosec49

    15.03.2021 - 17:13

    “…igra ima plan za otkrivanje plana daljnjeg razvoja.”

    Ovo je u rangu one ” neka institucije rade svoj posao”.

  • Emperor Ghaleon

    15.03.2021 - 18:04

    Toplo mi pri srcu kad vidim da 3 sata nakon objave vijesti nema ni jednog koji bi ”branio” ove lopove i rekao nam da se strpimo. Nije HCL ekipa loša.

  • Haki

    15.03.2021 - 21:02

    Sudjelovao u kickstarteru, bacio 30$, nakon 2 godine zatrazio full refund i dobio ga. Lekcija naucena, medutim…..sudjelovao u jos jednom kickstarteru, mozete ga slobodno nazvati nasljednikom star citizena, a radi se o mmorpg igri ashes of creation. Igra je trebala izaci 2018te, a jos je u alfi.

    Svaki mjesec izbacuju “ekskluzivne” .jpg skinove gdje rade strah u ljudima koji vole skinove da ih kupuju svaki mjesec. 6 godina rade na igri i jos je alfa….u pm! Da ne govorim o tome da cak su prije nekoliko godina zaposlili community tim (ukljucujuci i community managera) i davali nekim ljudima titulu “sluzbeni content creator” ljudima koji nisu imali ni 5000 subova, od kojih je jedan lik, ali bas LIK. Znaci taj LIK je bio sluzbeni content creator i reddit mod za mmorpg archeage (teski p2w, hrpa problema sa serverima, citovima, devove boli ona stvar za ista, samo lazu i muljaju narod) i taj LIK je samo pravio videa kako je igra SUPER, zaradivao lovu na refferal linkovima, nikada ne spominjuci nijedan problem s igrom.

    Igra, makar za ovo sto se zna, a zna se dosta je limitirana do BOLA. U mmorpg igri trebas potrositi 45-60 dana igrajuci normalno da dodes do max lvla 50 (tako su devovi rekli), imas trade gdje kada hoces ici s 1 kontinenta na drugi, ne mozes otici na obalu, summonat brod i krenut na drugi kontinent nego moras ici do grada i to bas grada koji ima luku i tamo summonat brod, onda aukcija….kupis item, uzme ti lovu, a nemas item…kako to, kako to? Jednostavno, moras ici u grad gdje je taj item bio izlistan pokupit ga i onda se vracas nazad gdje si stao hahahaha

    Racunas statsi kao statsti u mmorpg igri, ali ne… ovdje ti je gear samo 60% statsa. Da ne govorim o totalno glupim featuresima tipa tavern gdje igras neke socijalne igre ili monster coin s kojima se mozes pretvoriti u monstera na neko vrijeme -.-

    I ljudi koji brane ovakvu igru NIKADA ne nauce na proslosti, nitko se ne sjeca archeage, archeage unchained, star citizen, black desert online (iako se nesto popravio), chronicles of elyria itd itd

    • djosic85

      @Haki, 16.03.2021 - 16:02

      Bitno da si ti naučio… Na teži način ali uspio si

  • BoneDigger

    16.03.2021 - 08:34

    Bolje da su ljudi bacili pare na GME STONKS, sad bi bili bogatasi.

  • Lucija

    16.03.2021 - 09:20

    Ovima je isplativije ne izbacit igru lol

    • SonOfZeus

      @Lucija, 16.03.2021 - 16:39

      Pa je. Pazi, ljudi rade deset godina na istoj igri. Znaci deset godina udara staž i lijepe plaće i beneficije za nešto sto vjerojatno neće nikada izaći. Najbolje bi im i bilo da još tako 15 godina udaraju dok ne ode pola tima u mirovinu.

  • moordrak

    16.03.2021 - 13:36

    Ma laganini. Što bi završili igru kada i ovako fino zarađuju. Krasno se dade živjeti od 350 milijunčića.

  • Rastmahatta

    16.03.2021 - 14:13

    Najskuplja alpha u povijesti

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?