HCL.HR

Star Citizen se vinuo u stratosferu s preko 200 milijuna prikupljenih dolara

Hrvoje Smoljić 18.11.2018.   •   14 komentara


Star Citizen ne pokazuje znakove posustajanja te se njegov dugotrajan razvojni proces nastavlja, poduprt sa čak 200 milijuna prikupljenih dolara.

Star Citizen se originalno pojavio na Kickstarter crowdfunding platformi 2012. godine s predviđenim datumom izlaska dvije godine kasnije. Nitko nije mogao zamisliti da šest godina kasnije igra neće biti niti na pola gotova, ali da će prikupiti preko 200 milijuna dolara.

Unatoč činjenici da je taj dugotrajan razvojni proces često pod paljbom kritika, ali i predmet ismijavanja – preko dva milijuna ljudi je investiralo u ovaj nadasve ambiciozan projekt. Sam razvojni proces je transparentan te tako na službenoj stranici igre možete pročitati sve buduće planove proizvođača, ali i pratiti koliko igra zarađuje na jednosatnoj bazi.

Ukoliko vas interesira pridruživanje svemirskom građanstvu te time poduprete razvoj igre, imate na izbor nekoliko mogućnosti: najjeftinije opcije, one za 56 dolara, donijet će vam ili single player sadržaj u vidu Squadron 42 kampanje ili mrežnu multiplayer komponentu igre; skuplje će vam opcije, uz prethodno navedeno, unutar igre na raspolaganje dati i razne svemirske brodove. Mnogi od tih brodova još nisu implementirani pa u tom slučaju igrači zapravo ne kupuju ništa osim nade kako će igra u konačnici ugledati svjetlo dana.

Za igru je nedavno izašlo veliko 3.3.0 ažuriranje koje je sa sobom donijelo, uz brojne druge mehanike i mogućnost slijetanja i istraživanja prvog u potpunosti implementiranog planeta. Kako smo prije nekoliko dana izvijestili, čitav sljedeći tjedan igru ćete moći zaigrati potpuno besplatno pa svakako to i napravite prije nego se odlučite hoće li vaš novac postati dio ove najveće crowdfunding kampanje ikada.

Komentari (14)

  • KhorneFlake

    18.11.2018 - 21:57

    Toliko košta samo reklamna kampanja za Battlefield i Destiny…

    • SonOfZeus

      @KhorneFlake, 19.11.2018 - 00:43

      Jok, destiny je 140 milja sveukupno. GTA V je 265 no development i ogromni marketing zajedno, a star citizen nije ni 50% na putu do zavrsetka. Tek ubacuju prvi igrivi planet koji je daleko od zavrsne faze vec ce tek biti u testnoj fazi, a obecali su 100+ pa ti vidi 🙂

  • SanKa

    19.11.2018 - 09:14

    najveća prevara u povijesti gaminga. prije bih zapalio novce nego dao ovim hohštaplerima

  • dvuk

    19.11.2018 - 09:30

    Jedno je kad napraviš preorder od nekih developera za koje znaš da će igra izaći, ovo je novi level…

  • siblyx

    19.11.2018 - 09:34

    Radije bih pretplatu HRT-u placao, nego ovo podupirao novcima.

    • PinPinPula

      @siblyx, 19.11.2018 - 15:17

      Slomio sam se na ovo…. svaka cast… potpisujem

  • Zeus_CM

    19.11.2018 - 09:56

    Istina, Chris Roberts je katastrofa što se tiče planiranja i obećanja release datuma, ali uzmimo u obzir da su u 6 godina osnovali tvrtku, kreirali (ili modificiali do temelja) engine i rade scope igre koji nije nikad viđen. Već su demostrirali sstvarno impresivnu tehnologiju koja će se koristiti vjerujem u mnogim next gen naslovima. A da ni ne spominjemo da rade na 2 igre u isto vrijeme.
    Ako igra ne izađe do 2020, onda možete počet srat.

    • Omega Fighter

      @Zeus_CM, 19.11.2018 - 13:31

      Do 2020…. Lol, prije ce ljudi hodat po Marsu nego ovo bude gotovo.

    • Zeus_CM

      @Omega Fighter, 19.11.2018 - 16:51

      Živi bili pa vidili, ali za sada su po meni još ok. Zadnji alfa patch je to pretvorio u već nešto vrlo igrivo…

  • Slim1992

    19.11.2018 - 10:19

    Ljudi ocito ne prepoznju prevaru, padaju na obecanja i pricu. Svaka cast ovima sto uzese toliki kesh na ovcama. Respect

  • superdeda2000

    19.11.2018 - 12:26

    Ne opravdavajući nikoga, samo razmišljajući, zar nisu i ostale igre rađene nekoliko godina od iskusnih studija sa samostalnim financiranjima? Zar se nije RDR2 radio više od 6 godina, gta V također? Da ne spominjem više primjera, shvaćate poantu? Dakle ako si studio sa velikim iskustvom i svojim novcem dopusti razvoj igre toliko dugo, zašto to ne bi studio sa “manjim” iskustvom i sa financiranjem od strane samih igrača?

    • Artyom

      @superdeda2000, 19.11.2018 - 14:34

      Istina, ne samo da su RDR2 i GTAV rađeni 6 godina, već ih je radilo i 8 developerskih studija.

    • Zeus_CM

      @superdeda2000, 19.11.2018 - 16:56

      Upravo to. Razlika je u tome što se u tih 6 godina ništa ne priča o igri dok ne izađe ili je blizu završetka pa se to sve radi iza radara. Ovdje se svaki progress prati i promovira u citizen conu, a uz to Chris Roberts je par puta sjebo stvar sa nerealnim release date-ovima pa je gorak okus ostao. Da imaju budget 200 milja od početka i da šute i rade igru bez pokazivanja ikakvog progressa dok ne izađe, nebi nitko od ovih seratora ništa rekao… Ne shvaćaju crowdfunding..

    • Zvonimir Komar

      @superdeda2000, 20.11.2018 - 17:27

      Sve to stoji. Kao i to da to uopće nije neki neviđeni budžet. Međutim, ako se samo malo pogleda tijek ovog razvoja, vidi se da su puno para bacili u vjetar zbog raznih mijenjanja tehnologije, dodavanja novih modula i novih tipova gameplaya, čini se da im se više puta dogodilo da nešto dulje vrijeme razvijaju i onda cijelu stvar odbace pa krenu ponovno ili u nekom drugom smjeru – to su sve znakovi potpuno pogubljenog menadžmenta ovog projekta.

      Čini se da oni u svom tom kompliciranju, dodavanju, oduzimanju, ponovnom započinjanju itd. uopće više sebi ne mogu odgovoriti na pitanje što ova igra želi biti. To je ono što je problematično i razlog zbog kojeg su ljudi skeptični da će ovo ikad izaći, a ako i izađe biti će konfuzna drlja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?