HCL.HR

StarCraft II – na današnji dan je poletio “krilima slobode”

Zoran Žalac prije 3 sata   •   0 komentara   •   Industrija videoigara


Na današnji dan prije 15 godina dočekali smo nastavak kultne strateške igre StarCraft – ili preciznije rečeno prvi dio njegove trilogije.

Originalni je StarCraft bio vrlo uspješna igra za Blizzard postavši njihova vodeća esport perjanica. Međutim, ekipi se počekom 21. stoljeća dogodio još popularniji World of Warcraft pa je StarCraft bio stavljen u drugi plan. Trebalo je proći čak devet godina prije nego je najavljen razvoj nastavka, a koliko je StarCraft II bila očekivana igra otkriva činjenica da su se pozivnice za testiranje beta verzije prodavale po više stotina dolara.

I onda smo na današnji datum 2010. konačno dobili StarCraft II: Wings of Liberty, ekskluzivno za PC i Battle.net.

Wings of Liberty je bio početak priče koju je Blizzard odlučio podijeliti na tri poglavlja. Prvo od tih poglavlja fokusiralo se na kampanju s rasom Terran, a u glavnoj ulozi bio je poznati lik Jim Raynor. Ostale kampanje došle su kroz dvije ekspanzije Heart of the Swarm (2013.) te Legacy of the Void (2015.).

StarCraft 2 je zadržao izvedbu izometrijske strategije u stvarnom vremenu, podijeljene na misije. Ponovno smo imali sukobe triju rasa iz originala: uz već spomenute Terrane tu su još bili Zergovi i Protossi. Većina jedinica iz originala bila je vraćena i u nastavak, s tim da su poneke dobile nove mogućnosti, dok su druge ipak bile zamijenjene.

Osim same kampanje, igra je došla uz prateći Editor alat za kreiranje korisničkih modova, kao i s podrškom za mrežni multiplayer od kojega se puno očekivalo. Za razliku od prve igre, StarCraft II nije donio mogućnost igranja u LAN mreži, zbog čega su igrači bili pisali peticije, ali ni četvrt milijuna potpisa nije pomoglo da se u Blizzardu predomisle oko te odluke.

Usprkos tome, StarCraft II je bio vrlo uspješna igra po izlasku. Hvalilo ju se u recenzijama te je ostvarila prosjek ocjena 93 na Metacriticu, a i prodaja je išla dobro. Milijun primjeraka bilo je prodano već prvoga dana, a već je drugoga dana StarCraft II postao najbrže prodavana igra RTS žanra. Konačan rezultat prodaje nemamo, ali je poznato kako je igru kupilo više od šest milijuna ljudi, što je u to doba bilo impresivno za jednu PC ekskluzivu.

2017. godine su iz Blizzarda donijeli odluku kako će Wings of Liberty, kao početno poglavlje StarCrafta II, prijeći na free-to-play model te će se oslanjati na prodaju skinova i sezonskih sadržaja. Nije to dugo potrajalo te su krajem 2020. iz Blizzarda prestali kreirati nove sadržaje za igru. Doduše, sama igra je i dalje dostupna kao F2P dok se ostale dvije ekspanzije plaćaju.

Navodno je StarCraft franšiza nakon toga bila otpisana u Activisionu, no ponovno je “živnula” u vlasništvu Microsofta koji ju je krajem 2024. uvrstio na Game Pass pretplatu.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?