HCL.HR

Tvorci Crysisa dokazali – za raytracing tehnologiju nisu potrebne Nvidia RTX grafičke kartice

Zoran Žalac 18.03.2019.   •   19 komentara   •   Tehnologija


Ekipa koja je napravila tehnički biser zvan Crysis sada je ostvarila ono za što smo do sada mislili da je nemoguće – omogućila je raytracing na AMD-ovim grafičkim karticama.

Prošle godine u ovo doba počelo se pričati o raytracingu kao bliskoj budućnosti računalne grafike u videoigrama. Krajem 2018. dobili smo hardver kompatibilan s tom tehnologijom u Nvidijinoj RTX seriji grafičkih kartica. Čekali smo neko vrijeme na igre koje bi nam demonstrirale ljepote te tehnologije i tek smo ih s Metro Exodusom mogli vidjeti u punoj raskoši.

Ključna stvar u svemu tome bila je uvjerenje da je raytracing trenutno ekskluzivan za Nvidijine kartice i da je izvediv jedino na njihovoj Turing arhitekturi. Međutim, ispostavilo se da nije tako. Ekipa iz Cryteka prilikom demonstracije svog Cryenginea 5 izvela je raytracing refleksije na staklu i vodi, u stvarnom vremenu, koristeći AMD-ovu grafičku karticu Vega 56.

Crytekova verzija raytracinga temelji se na tehnologiji zvanoj Total Illumination i zapravo je blaža simulacija raytracinga. U priloženoj demonstraciji može se vidjeti kako ovaj oblik raytracinga nije toliko impresivan kao neke druge demonstracije, ali poanta je u tome da se izvodi u 4K rezoluciji na današnjem hardveru, neovisno koristi li igra DX12 ili Vulkan API, što znači da bismo uskoro mogli dobiti raytracing efekte bez velikog udara na performanse. prilikom izvođenja.

Ovo je posebno interesantno jer je gotovo sigurno da će konzole iduće generacije koristiti AMD-ova rješenja za grafiku, što sada znači da neće nužno ostati bez raytracinga.

Komentari (19)

  • Saren

    18.03.2019 - 17:20

    Znaci Nvidia napravila mali marketinski trik da se stvori hype za nove RTX kartice u cemu su uspjeli i sada ispada da ray tracing ( u blazem obliku) ipak postoji za non Nvidia kartice. Sto valjda znaci da ako radi na Vegi 56, onda bi po tome mogli i na GTX seriji. Zanimljivo ce bit za vidjet kamo ce ovo dalje otici.

    • PppPP

      @Saren, 18.03.2019 - 23:02

      ajde srcati čitaj članak jednon

    • PppPP

      @Saren, 18.03.2019 - 23:04

      aha napisao si “u blažem obliku”.. pa bože sačuvaj kako je marketiknški trik kad je na rtx to jednostavno puno impresivinije? ne kužim?

    • Saren

      @PppPP, 19.03.2019 - 02:11

      Prvo procitao sam clanak dobro, drugo kad je najavljen ray tracing sa izlazecom RTX arhitekturom koja ce ga podrzavati to je bilo dozivljeno wow. Neosporno jest da za ono sto u filmskoj industriji ray tracingu trebaju dani da se renderira to se sa RTX karticama odvija brze. U slucaju gaminga Nvidia je to ko i svaku iole skuplju karticu dostavila svijetu pod pompom kao nesto totalno mega, uber, ultra i tako dalje sto uistinu jest. No, Nvidia je to takodjer plasirala kao nesto sto je dostupno ISKLJUCIVO na RTX karticama i nigdje drugdje. Ljudi + hype koji je generiran (ko i kod svake nove generacije gpu-a) ucinili su svoje i RTX-ice se prodaju ko vruce kifle. Mozda ne kod nas ali vani da. Fora sa ovime sto je ovo ucinio Crytek jest zivi dokaz da mozes imat ray tracing u 4k na preko 60+ fpsa a da ne trebas karticu od 10 somova kuna. U tome je fora. Da impresivnije je na RTX karticama ok slazemo se tu, al poanta je da nije cista ekslkuziva kako je Nvidia tvrdila da su eto proveli godine razvijajuci jezgre samo za to. Mozda i jesu ali svjedno da je marketing masinerija obavila svoje jest, da je hype stvoren jest, jer podsjeti se RTX je primarno najavljivan zbog svoje ray tracing tehnologije ne zbog toga sto eto je totalno “ubio” GTX seriju sa svojim ultra brutalnim performansama (btw RTX 2080 Ti ti ima svega 30% bolji perfromans na 4k bez raytracinga od GTX-a 1080 Ti i u ovome trenutku da me netko pita preporucio bi ga samo onome koji se igra na 4k iskljucivo, a da mu je cifra neopravdana s obzirom na porast performansi ? Nije). Ovaj demo je pokazao i dokazao da se moze (ne toliko mozda “impresivno” kako ti kazes sa RTX karticom) i na karticama koje su dosle od AMD-a sto opet znaci da ce ovim tempom se i pojavit na GTX seriji vjerojatno.

    • Saren

      @Saren, 19.03.2019 - 02:13

      “(btw RTX 2080 Ti ti ima svega 30% bolji perfromans na 4k bez raytracinga od GTX-a 1080 Ti i u ovome trenutku da me netko pita preporucio bi ga samo onome koji se igra na 4k iskljucivo, a da mu je cifra neopravdana s obzirom na porast performansi ? Jest” *sigh* trazim edit button hitno lol

    • PppPP

      @Saren, 19.03.2019 - 11:18

      Pa dostupan je “ISKLJUČIVO” na rtx karticama jer je ograničenje hardversko, ne softversko. Mislim, ne kužim te stvarno, npr zašto bi uzeo nekog bmw-a od 10-20k eura kad možeš golfa 2 i amen. Vozi i on brate uredno.. I 30% nije malo. 2080 Ti je jednostavno puno bolja kartica, volio bih i ja da su niže cijene rtx kartica, ali nisu one ni toliko enormno visoke koliko se priča. Uostalom, da nije nvidia izbacila kartice koje omogućavaju raytracing, ne bi ni čitao ovakav članak, tako da..

    • Saren

      @PppPP, 19.03.2019 - 15:23

      Ok ogranicenje je hardversko tako su iz Nvidie rekli – onda ako je ogranicenje cisto hardversko ajd mi reci kako su to uspjeli na Vegi 56 koja nema tensor jezgre ? Hmm…. mora da su vradzbine u pitanju. Da, 30% nije malo to i kazem, ali sa gledista nekoga tko vec ima proslogodisnju karticu a da mu nije stalo samo do ray tracinga tesko da ce opet izdvojiti 10 somova i vise (https://www.links.hr/hr/graficka-kartica-pci-e-gainward-geforce-rtx-2080ti-phoenix-gs-11gb-gddr6-051800401) primjera radi.. Ne igraju svi u 4k niti ima svatko para. Ja na ovo gledam s financijske perspektive. Lani sam slozio novu konfu i iako imam mogucnosti da sutra pokupim RTX 2080 Ti jednostavno mi se ne isplati jer sam vec isto toliko pljunuo bio prije 7 mjeseci samo na grafu. Sto se ray tracinga tice ne kuzis sto hocu reci. Da vozit ce on bolje na RTX kartici negoli na nekoj drugoj to stoji (zato i ima tensor jezgre izmedju ostalog za to), ali fora mi je (ponovno ponavljam) sa ovim da radi i na drugim karticama koje uopce nemaju tensor jezgre. Istini na volju kod nekih a mozda i vecine naslova nece izgurati vise od 20 fps-a a negdje ce mozda cak i do 60 zavisi od optimizacije i onoga tko radi raytracing u svom egineu al je opet dokazano da se moze. Ne tvrdim ja ovdje da je Golf 2 u ovom slucaju bolji nego gore navedeni BMW kako si ti to opisao, nego kazem da je fora svejedno u tome da radi i na necemu na cemu nebi trebalo. Posto je Vega 56 skoro pa onpar sa tvojom GTX 1070 koju ti imas (a danas smo doznali da ce se ovakve stvari, naravno zaviseci o volji i optimizaciji game studija dogadjati i vrtit na grafama tipa tvoja i moja) onda ces i ti vjerojatno moci vrtit ovo na hardwareu kojeg imas – pa mi sad reci fora il ne ? “Da nije nvidia izbacila kartice koje omogućavaju raytracing, ne bi ni čitao ovakav članak” – vjerojatno, no raytracing van igara je postojao, Nvidia si je dala truda pa to ubacili u igre.

    • PppPP

      @Saren, 19.03.2019 - 17:18

      pa nitko nije rekao da nije fora, pa ja jedva čekam taj 4. mjesec da isprobam. neću se pravit da razumijem kako su napravili, ali jasno je da je jedan od razloga taj što nije toliko impresivno kao na rtx karticama.. one ipak imaju posebne tensor jezgre za ray tracing i ništa u skorije vrijeme neće moći tako dobro vrtjeti igre sa uključenim ray tracingom. a što se tiče cijene, mislim da se daleko više isplati rtx 2080 ili 2070 nego 2080 ti. i da, ne možeš osporit da je nvidia zaslužna što će sad svi pokušavat što kvalitetnije ray tracing ubaciti u igre

    • BoneDigger

      @Saren, 19.03.2019 - 00:45

      Sve je tocno osim sto bas i nisu uspjeli sa tim malim trikom. Imaju dosta losu prodaju RTX kartica.

    • Saren

      @BoneDigger, 19.03.2019 - 02:17

      A mozda kod nas i kod ljudi vani koji ko ja imaju GTX 1080 Ti, meni ne pada napamet radi trenutno nadogradnju zbog svega 30% boljeg boosta. Da ok dobro bi doslo, ali svaki naslov koji sam do sad zaigrao (ako nije srot optimizacija) vrti mi se sasvim ok na mom sustavu, tako da za mene nadogradnja na ovu generaciju RTX-a ne dolazi u obzir. Da idem sad slagat konfu onda bih vjerojatno razmisljao o RTX-u ovako se fakat ne isplati. Ray tracing ce vjerojatno uzimati maha kako godine idu u igrama, sigurno no ova prva generacija da je nesto tako revolucionarna i nije. Jest impresivno al opet “breaktrough” i nije. Za godinu dvije kad dodje smjena generacije onda vjerojatno da u svakom pogledu.

    • PppPP

      @Saren, 19.03.2019 - 11:24

      Pa kako nije breakthrough majko mila? Otkad je moguć raytracing u igrama? Nitko se nije ni obazirao na RT jer su svo mislili da je nemoguće da to radi u real-time. Možda nije impresivno koliko može biti niti je cijena najsretnija, ali velika stvar jest. To ne možeš osporit, i potaknut će druge da se bave ovim.

    • funky0308

      @Saren, 19.03.2019 - 10:14

      Nije sve bas tako crno/bijelo kako se misli. Ukoliko se ovakva teska renderiranja izvode softwareski uz pomoc CPUa i GPUa, udar na kompletnu konfiguraciju mora biti tezi i u praksi nema teorije da to tek tako radi. Developeri ce se morati jbno potrudi da ovo inplementiraju i igre i mislim da se pradina podigla oko nicega. Postoje i razne fore da dobijes HDR na monitoru koji nema panel sposoban za HDR, sto ne znaci da HDR monitori ili TVi odlaze u povijest i da cemo sve dobiti dzaba,- necemo. Cak i u slucaju da netko odradi raytracing na GTX970 i da radi bolje nego RTX2080ti, svi smo svjesni da developeri nece gurati isto radi pritiska Nvidie i kapitala opcenito. Ne treba se trzati na svaku info, znamo svi kako smo prosli s DXom i pricom kako cemo uparivati AMD s Nvidiom i integriranim Intelom, cak i da je MS odradio sve sto je trebao, a nije, AMD i Nvidia ne zele omoguciti ono sto mogu. Svatko se bori za svoj dio i u svijetu kapitalizma mislim da je suludo ocekivati nesto za nista. Da me se ne shvati krivo, nitko sretniji od mene da sutra na 1070 radim isto ono ili barem slicno sto se izvodi na duplo skuoljim GPUima ali to su samo puste zelje.

  • PsiHoGujaR

    18.03.2019 - 17:45

    Ista fora kao i sa GSync/freesync …

    • funky0308

      @PsiHoGujaR, 19.03.2019 - 10:19

      Uff, druze po Divisionu, ne mogu ne reci sto mislim. Gsync je nesto najbolje sto mi se dogodilo od kada sam nabasao na to. Sada kada sam vec napisao pola posta, kontam da mozda i nisi htio reci da je Gsync ili Freesync nesto bezveze nego da moze biti puno jeftiniji i izvoditi se na obje kartice. Gsync je genijalna opcija, pogotovo na 1440p ili 4k monitorima. Ta glatkoca izvodjenja je savrsena i meni jedne jedine lipe nije zao sto sam se odlucioza nekoliko puta skuplji Gsync. Lega mi ima freesync monitor, doduse, radi se o AOCu koji nije los ali nema sanse pri usporedbi sa Asus ROG linijama monitora, – i nekako mi to kod njega nije to. Mozda je ovo subjektivna procjena ali mislim da Nvidia radi puno bolji posao kada govorimo o sinkronizaciji monitora i GPUa.

  • bozicni_zeko

    18.03.2019 - 20:11

    Ako to znači da će konzole koje dolaze imati nešto poput RTXa onda nitko sretniji od mene. Ne jer ja to sa svojom trenutnom grafom ne mogu imati nego jer to želim svima koji nemaju novac za high end PC pa ako će konzole pružiti ono što je očito lažno prikazano da ništa osim nV hardvera ne može, tim bolje.

    • funky0308

      @bozicni_zeko, 19.03.2019 - 10:25

      Slazem se s vecinom onoga sto si napisao ali treba biti oprezan s izjavama da je Nvidia pokusala uvaljati nesto sto se moze bez problema izvoditi sa tri puta jefinijom karticom. Super ako je to tako, niti sam kupio RTX niti planiram u neko skorije vrijeme, novi Sony ce moguce imati te mogucnosti i opet profitiramo svi ali sumnjam da ce to biti tako. Tesko ce slabije grafe koje ce ici u konzole i idu konzole vrtiti 4k, ultra detalje ili very high detalje i jos imati snage i za raytracing. Mozda u nekom settingu i ide ali, kao sto rekoh, sumnjam da ce to ici glatko na svemu i u svemu. Iduca generacija treba prvi rijesiti da sve igre idu u FHD u 60fpsa, a onda ici dalje.

  • Darcoolio

    18.03.2019 - 21:38

    Pričam to od prvog dana.

  • Sawe

    19.03.2019 - 03:07

    Vreme je za novi Crysis

    • Mogvaj

      @Sawe, 21.03.2019 - 15:13

      slazem se

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?