HCL.HR

UNICEF želi da PC igrači rudare kriptovalute u humanitarne svrhe

Zoran Žalac 05.02.2018.   •   34 komentara


Fond Ujedinjenih Naroda za djecu pokrenuo je inicijativu zvanu Game Chaingers u sklopu kojoj možete pomoći djeci u Siriji koristeći svoje grafičke kartice.

unicef kripto

Kriptovalute su vruća roba ovih dana, i to ona za koju se više mora oznojiti vaše računalo nego vi sami. S time na umu, sve više ljudi i grupa gledaju kako ih iskoristiti u različite svrhe. Neke od tih svrha su i humanitarne pa je tako prošlog tjedna predstavljena inicijativa pod nazivom Game Chaingers.

Riječ je o programu UNICEF-a kojom se nastoje prikupiti sredstva za pomoć djeci u Siriji. Programom se cilja primarno na gamersku populaciju na PC-u, iako većina PC gamera nema nužno veze s rudarenjem kriptovaluta. No, tehnologija blockchaina omogućuje upravo to – da svojom skupo plaćenom grafičkom karticom u suštini donirate novac UNICEF-u… a onda tu transakciju, isto u suštini, platite svom dostavljaču električne energije.

Ako ste zainteresirani učiniti ovo dobro djelo, zajedno sa svojom grafičkom karticom, u sklopu Game Chaingersa rudarit ćete Ethereum kriptovalutu, a sudjelovati možete sve do 31. 03. ove godine. Za sada se na ovaj potez odlučilo skoro 400 PC igrača koji su u tri dana za sirijsku djecu ovim načinom prikupili 865 eura.

Komentari (34)

  • Smoolex

    05.02.2018 - 20:38

    Nek pošalju neki hardware, plaćaju struju i dobit će 50 odsto.

  • Marac77

    05.02.2018 - 21:08

    Doniram pare,poslje mali sa zoljom po gradu seta haha.

    • TeoFX

      @Marac77, 05.02.2018 - 21:18

      hahaha

    • trulex

      @Marac77, 06.02.2018 - 01:13

      Realno, doniraš danas siromahu koji dinar, ti se okreneš on izvadi samsung S8.

  • TypicalHog

    05.02.2018 - 21:20

    Presebičan sam da rudarim za druge. Btw crypto se malo polomio ovih dana pa ako se tako nastavi još neko vrijeme, tjedan, mjesec, godina – moglo bi se nać na tone jeftinih grafičkih kartica uskoro na tržištu dok ne počne sljedeća crypto mania.

    • Brinko

      @TypicalHog, 05.02.2018 - 22:22

      Ne brini uvijek tako u siječnju nakon toka se stabilizira nažalost

    • TypicalHog

      @Brinko, 06.02.2018 - 22:57

      Da, ali mi izgleda ko ono iz 2013./2014. pa me ipak malo frka.

    • uzyus

      @TypicalHog, 06.02.2018 - 22:49

      je pa ces uzet sve graficke koje su radile 24/7 pa ce ti se pokvarit za godinu dana

  • ognjenjokicic

    05.02.2018 - 21:32

    sad mi je zao sto imam intel hd :'(

  • vragec25cro

    05.02.2018 - 22:23

    U čemu je caka?

    • Toma_HR

      @vragec25cro, 05.02.2018 - 23:16

      Ništa posebno, UN organizira akcije skupljanja love da njihovi djelatnici mogu kao i do sada dilati drogu i organizirati prostituciju uz 300 USD dnevnice

    • vragec25cro

      @Toma_HR, 06.02.2018 - 14:28

      Pa to znam.Nego u čemu caka da mi nemožemo na taj način zarađivati za sebe?

    • Mihael5555

      @vragec25cro, 06.02.2018 - 17:25

      Možes

    • vragec25cro

      @Mihael5555, 06.02.2018 - 20:01

      kako?

    • TypicalHog

      @vragec25cro, 21.10.2020 - 17:03

      Ne znam da ti se to baš isplati ako nemaš brdo GPU-a/ASIC-a. Ali uglavnom ti vrtiš “program” koji ovjerava transakcije (neću ići u dubinu) i za to dobivaš kriptovalute. Imaš puno tutoriala, ali mislim da ti se to ne isplati.

  • karlod1997

    06.02.2018 - 02:40

    Igran igre, partim gaming, pokušavan koliko toliko skužit najnoviju tehnologiju, ali brate ove kriptovalute i te bitcoine ne mogu nikako skužit hah

    • bert_raccoon

      @karlod1997, 06.02.2018 - 08:07

      Ima nas više takvih koji ne mogu proniknuti u tajne tih “kripto valuta”.

    • brlja

      @karlod1997, 06.02.2018 - 10:25

      Nema tu puno 🙂 ko torrent mreza al za pare, cijela prica je krptirana hash algoritmom i zato je potrebna velika procesorska snaga da se obave transakcije, njih radi ko hoce, nakon sto miner obavi odredjeni broj transakcija, dobije bitcoin 😀 jako pojednostavljeno al u bazi tako…

    • MaliMicek

      @brlja, 06.02.2018 - 16:26

      Al ja i dalje ne kužim zašto je “priča” kako ju ti nazivaš kriptirana ? Zašto ali zašto je to baš tako kriptirano i zašto baš treba jaka proc ili grafička snaga da se to razbije ? Razumijem jake kodove i veliku količinu matematičkih operacija da se razbiju ali zašto pobogu je to dizajnirano tako ? Zašto kod nije i na PC 166 Mhz gotov-razbijen za 10 minuta ? Drugim rječima za sve one koji nemaju mrcinu od kompa moš se fino šljivit. Drugim rječima zvuči kao biznis za samo sposobne. I ne mislim prito na pametne nego na ljude koji vec imaju…lovu. Želiš zaraditi na kriptovalutama ? Prvo uloži opasno u iznimno jak hardver dosta para i drž fige. Jer hej ovako bi mogao svatko. Ovo je tako jadna akcija da bi se ovaj UNICEF trebalo raspustit iste sekunde. Više pomoci i brze i efikasnije ce Sirijska djeca dobiti iz klasičnih transakcija nego preko ove gluposti. Ili samo preko donacija dobrih ljudi. Sve te humanitarne odavno više nemaju snagu. Ko ni UN, ko ni Unesco kao ni nekoc liga naroda. Svaki put kad dodje do sukoba ili građanskog rata pokažu se nesposobnima a humanitarna pomoc nikad nije adekvatna pa makar rat bio u zemlji s malo stanovnika. Nadalje i dalje ne vidim aspekt, krajnju korist tih kriptovaluta. I šta kad bogati imaju još više bogatstva. Da ne velim izmišljenog novca ? Imao sam s prijateljem bankarom (dakle dečko zna kaj priča) dubokuz raspravu o toj vrucoj temi i oboje smatramo da je opčenito cijelo tržište kriptovaluta između velikog rizika i jedna velika glupost. No kao i uvijek spomeni easy money i naložit češ 90% ljudi u dvoraniu kojoj držiš govor. Globalna ekonomija novca (nebitno jel tiskani ili elektronski ili potpis na čeku) se ravna po velikim rezervama država s obzirom na njihov monetarni utjecaj i ravna se po njihovim rezervama i količinama prirodnih dobara i resursa. Isto tako koliko god ekonomija bila komplicirana kroz sustav mjenica, tržišnog kapitala ili dionica i dalje se ne mijenja najosnovnije pravilo ekonomije koja funkcionira…čitaj trgovine. Ako nečega na tržištu ima malo a potražnja je velika cijena skače, ako nečega ima puno taj proizvod više nema unikatnost, dosutupniji je vecoj masi i automatski pada cijena. Osnovna trgovina, osnovna ekonomija. Pa meni i dalje nije s obzirom na ta pravila jasno kako bi izmišljena valuta uspjela zamjeniti klasični novac ili sustav naplate. Baš zbog tog sustava kriptovalute suz veliki rizik i mogu sve propasti preko noci. A vjerujte dok se previše približi ugrožavanju velikih monetarnih fondova i ako se približi da bude veliki rizik globalnoj ekonomiji kao takvoj ne bih se čudio da se preko jedne noci sve srusi i da nije jedan bitcoin ne vrijedi ni lipe. Vrlo lako moguce. Zbog jednog sustavnog problema. Ja ne vidim nikakvu ali nikakvu beneficiju “rudarenja” i čuvanja novca, skupljanja i čekanja da cijena raste. Nije mi jasno kako bi mogao zamijeniti pravi novac ako nema nikakvog pokrica osim tog rudarenja koje ne nadgledaju nikakve agencije. Kako se zna koliko ga je, koja mu je vrijednost, šta se može kupit s njim. Lako se sve to nauči (neke države su vec počele isplačivati dio place zaposlenicima preko kriptovaluta. Ali i dalje ne kuzim. Za mene je to “tiskanje” novca iz ničega iz jeb…zraka bez ikakvog glavnog centralnog sustava pračenja vrijednosti (kao MMF) Ja ne vidim ništa drugho nego neizbježan krah tih kriptogluposti bilo to za 5 godina ili 50. Ne vidim nikakvo uporište u ekonomiji. U redu velike kompanije vec kupuju dionice raste neka vrijednost tog posla bla bla. Al šta ? Iz čistog zraka čupamo novac ? Nije mi jasno jer koliko god bila nepoštena ekonomija sredtsava bar ima neku pozadinu. Na ovome ne vidim ništa. Najjednostavnije laički glupavo rečeno: Ukoliko ce za 15 godina 50% svjetskog stanovništva rudariti kriptovalute tj nece raditi nista procesori ce, ako nas previše uljulja san neopipljivog novca što ce se dogodtiti proizvodnji. Ako cemo svi rudariti tko ce okopavati krumpir da nas nahrani ? Pomrijet cemo, ako ne naučimo jesti e mail i kriptovalute lol ili si bar naštetit trenutnoj ekonomiji glupostima koje nisu dovoljno testirane. (desilo se i više puta u povijesti) J… mi se za kriptovalute, brine me da ta pomama ne uzdrma i ne razjebe ekonomiju kakva je pa da opet nemamo veliki krah svjetske burze i veliku depresiju kao 30-ih. Lako moguce.

    • TypicalHog

      @MaliMicek, 21.10.2020 - 17:06

      Malo sam preletio, budem ti na sve ovo odgovorio koliko bolje znam kad uhvatim vremena.

    • TypicalHog

      @MaliMicek, 31.10.2020 - 20:14

      Ovaj video odlično objašnjava prvih nekoliko pitanja koje si postavio (toplo prepuručam da ga pogledaš s obzirom na to da ćeš tako dobit odgovore na pitanja gore): https://www.youtube.com/watch?v=bBC-nXj3Ng4&vl=en

      UNICEF je htio iskoristit hype oko kriptovaluta, can’t blame them tbh.

      “I šta kad bogati imaju još više bogatstva.” – A banke kao nemaju bogatstvo kojim se još više bogate. (IMHO ovaj je problem još izraženiji kod njih)

      Kriptovalute su rizične, nema sumnje. Ali ako npr. ti osobno misliš da imaju 1% šanse da postanu nešto veliko (ja mislim da je šansa daleko veća btw) mislim da bi bilo sasvim odgovorno stavit 1% svojeg novca u njih. Zato jer imat 0 kriptovaluta i mislit da imaju 0% šanse za uspjek je pomalo naivno. (Not financial advice)

      SAD “print-a” na tisuće milijardi iz “zraka” ovih dana, tako da mi se ti “isprintani” dolari čine više “izmišljeni” (kako si rekao) ne bitcoini, za kreirat nove bitcoine potrebno je bar struju trošit, a ne samo odlučit i napravit nove dolare.

      Bitcoin-a ima 18.5 milijuna, a ukupno će ih bit 21 milijun. Prije pandemije je bilo 15.5 milijardi dolara, sada ih ima već 18.5 milijardi. Koliko će ih biti za 10-20 godina, postoji li neki limit kako kod bitcoina? :O

      “Ako nečega na tržištu ima malo a potražnja je velika cijena skače, ako nečega ima puno taj proizvod više nema unikatnost, dosutupniji je vecoj masi i automatski pada cijena.” Primjeni sad ovo na ovo što sam napisao gore.

      SAD će nastavit printat novac i svi će ga imat sver više i više te će on vrijedit sve manje i manje. Morat će ga printat zato jer mora bit dovoljno novca da ljudi ne budu gladni, ili printanje ili veći porezi (svima je jasno koja je opcija jedina moguća). Average Joe više se raduje kad dobije $1200 ali oni svake godine mogu kupit sve manje toga (cijene rastu, inflacija) nego kad bi on morao plaćat poreze a novci bi ostali iste kupovne moći. Psihologija.

      Neće nikad velik dio populacije rudarit kriptovalute zato jer što više ljudi rudati to se “pita” dijeli na manje djelove, tj. nije isplativo onima koji nisu apsolutno optimizirali svoju radnju. Isto tako kad bi ljudi preszali sadit krumpir bilo bi ga manje na tržišto, poskupio bi i opet bi ljudi počeli uzgajat krumpir zato jer im može donijeti puno zarade tako skup. (Sve se samo balansira na kraju)

      Ako će nešto uzdrmati svjetsku ekonomiju to neće bit kriptovalute, lol. Već desetljeća fractional reserve banking-a i zaduživanja. Molim te pogledaj ovaj video na tu temu, mene je prosvjetlio: https://www.youtube.com/watch?v=PHe0bXAIuk0&list=PLtxdEpL7whp8RRHkzBVAGfRLiKJx8oOXi

      Nađi 50 minuta da pogledaš ova 2 videa, ako treba i za tjedan dana kad nađeš vremena, zaista je dobro objašnjeno puno ovog što si pitao, i ovo u vezi velike krize (koju ćemo vjerojatno imat unutar 1-10 godina).

      Ako imaš bilo kakvih pitanja ili kritika samo piši, obožavam ovu temu.

  • L3gi0naR

    06.02.2018 - 06:05

    Pada i dalje žestoko taj bitkoin,samo 2500$ u roku jednog dana pala vrijednost.

    • TypicalHog

      @L3gi0naR, 21.10.2020 - 16:59

      The great bear market of 2018.

  • Apocalypse4987

    06.02.2018 - 06:58

    Ne virujem baš unicefu i “humanitarnim svrhama”

    • baDarmageddoN

      @Apocalypse4987, 06.02.2018 - 15:08

      Ja nekad jesam. Sada niti prosjacima niti ovakvim organizacijama. Karitas, unicef…svašta sam vidio da rade makar znam i da ima poštenja među njima. Ali uvijek se nađu ljigavci i šljam. Žalosno

  • Cheesemassacre

    06.02.2018 - 10:16

    Haha ne

  • goldfinger

    06.02.2018 - 10:29

    Ma,jebo ih UNICEF-mafija na najjače…

  • MoGaming

    06.02.2018 - 11:59

    Doniraš za novi BMW nekom iz UNICEF-a

    • srkimrki

      @MoGaming, 06.02.2018 - 12:43

      tako je xD

  • PsyBorG6of9

    06.02.2018 - 12:56

    unicef hahah… za sirijsku djecu skupili 865 eura, bilo bi im bolje da žicaju ujaka sama nešto za sirijsku djecu, nego što žicaju igrače da rudare za njih

    • baDarmageddoN

      @PsyBorG6of9, 06.02.2018 - 15:06

      Da…ono…860€. Stvarno jaka cifra na 400 ljudi. U biti je svaki prosječno donirao nešto više od eura po danu ako se ne varam. Mislim da bi mi sa HCLa mogli svaki dati po € pa poslati. Vjerojatno bi bilo i više od 865€ za tri dana 😀

    • PsyBorG6of9

      @baDarmageddoN, 07.02.2018 - 12:04

      živo me zanima s čime su to rudarili, pa jedan 1050Ti kopa s ovim padom kriptovaluta oko dolar po danu

    • baDarmageddoN

      @PsyBorG6of9, 07.02.2018 - 13:03

      U svakom slučaju slabo.

    • TypicalHog

      @baDarmageddoN, 21.10.2020 - 17:01

      Rudarenje je bio vrlo dobar biznis kada nije bilo puno ljudi koji rudare. Sad toliko ljudi rudari da je taj proces toliko optimiziran da ti se jednostavno ne isplati ako nemaš puno resursa.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?