HCL.HR

Velika PS5 ekskluziva potvrdila poznatu mehaniku – provlačenje kroz rupe

Zoran Žalac 22.03.2023.   •   32 komentara


Final Fantasy 16 pohvalio se kako ima mehaniku koju smo se nadali ostaviti u prošloj generaciji konzola.

Final Fantasy 16 bit će među rijetkim igrama koje su rađene isključivo za hardver PlayStation 5 konzole. Takozvana next-gen ekskluziva, reklo bi se. Developeri stoga obećavaju svijet bez vidljivog učitavanja ili pauza između različitih scena.

“Da nismo imali memoriju koju PS5 ima, isto tako brzinu prijenosa podataka koju SSD na PS5 ima, još uvijek bismo bili duboko u razvoju ove igre.” – nedavno je poručio redatelj borbe Ryoto Suzuki.

U tome vjerojatno ima neke istine, ali ne očekujte da će Final Fantasy 16 zbog toga odbaciti stare trikove kakvima se često skriva učitavanja u pozadini. Upravo je potvrđeno kako će igra imati dobro poznato provlačenje kroz procijepe, odnosno rupe. Za to čak postoji poseban indikator smjera!

Ironično je ovo iz razloga što je “brzi SSD” ove generacije konzola najavljivan kao nešto što će izbrisati potrebu da igre koriste ovakva usporavanja. Mehanika provlačenja kroz procijepe u igrama je prisutna već više od desetak godina i premda će neki reći da doprinosi ugođaju, nikad nije bila ništa više od pukog kretanja prema naprijed. I to sporijim ritmom, što nije doprinosilo nikakvoj zabavi ni šarmu samih igara. A ista je situacija, čini se, i u slučaju Final Fantasyja 16.

Komentari (32)

  • Antiesreg

    22.03.2023 - 12:16

    U Tomb Raider-u ima provlačenja kroz mnoštvo različitih mjesta: od litica, pod vodom, u stijenama i sve je super – kako da se to Vama ne sviđa HCL ?

  • BeLLicus

    22.03.2023 - 12:23

    Nisam nikad igrao niti jednu FF igru, igra ima 15 nastavaka lol…

    • Zoran Žalac

      @BeLLicus, 22.03.2023 - 12:28

      Na-ah. To je samo 15 igara koje su numerirane tako. Kad npr. zbrojiš Final Fantasy 10-2 i Final Fantasy 13-2: Lightning Returns, ima tu puno više igara nego što misliš. Ali generalno samo je par nastavaka, svaka je zasebna od druge.

    • BeLLicus

      @Zoran Žalac, 22.03.2023 - 14:30

      Zato i nisam igrao ništa od toga. Totalno zbunjujuće.

    • Monster Tamer

      @BeLLicus, 22.03.2023 - 13:19

      Samo si ih 15 nabrojao? A gdje su još ostalih 15?

    • Darac83

      @BeLLicus, 22.03.2023 - 14:41

      Ja samo FF7 i dosta mi je. Da se razumijemo igra mi je fenomenalna (original i remake).

    • Monster Tamer

      @Darac83, 22.03.2023 - 14:49

      Meni su 2D igre u serijalu naprosto fenomenalne. Čekam da mi SNES Classic dođe na kućnu adresu, odmah pokrećem Final Fantasy III. To će biti takav gušt.

    • Darac83

      @Monster Tamer, 22.03.2023 - 14:54

      Vidiš, podsjetio si me da moram naručit tu konzolu… ☺️

  • mili1985

    22.03.2023 - 12:31

    Donekle doprinosi ugođaju kada je dobro implementirano, a ne nabacano na svake dvije minute.
    Gledam u tebe Callisto protocol i traume koje si prouzročio!
    Sad svaki put opsujem kada vidim ovo.

    • Iceman73

      @mili1985, 22.03.2023 - 14:01

      Dobar je bil Callisto a?…meni zakon!

    • mili1985

      @Iceman73, 22.03.2023 - 14:26

      Ehh, mlak mi je bio. Očekivanja su mi možda prevelika bila, pa me na kraju razočarao. Daleko od toga da je loš, ali je za neku kupnju na popustu po meni.

  • Dajsikeks

    22.03.2023 - 12:34

    “Final Fantasy 16 bit će među rijetkim igrama koje su rađene isključivo za hardver PlayStation 5 konzole. Takozvana next-gen ekskluziva, reklo bi se. Developeri stoga obećavaju svijet bez vidljivog učitavanja ili pauza između različitih scena.” Sureee, budy. To se moglo i na PS4, tak da… sve je stvar ulaganja truda u optimizaciju, ali to danas rijetko tko radi i oslanjaju se samo na nove tehnologije

    • Mamba_

      @Dajsikeks, 22.03.2023 - 13:42

      Realno to za optimizaciju važi za PC jer next gen igre po meni za konzole trebaju biti optimizovane da idu u 60fps bez frame dropa i to je to, 120 fps nikada neće biti na konzolama za nove igre, nemaju čak ni dosta starih igara. I to samo za next(now) gen konzole,

  • marko1106

    22.03.2023 - 13:04

    Meni je zanimljivo Tchia koja je ajmo reci lijepa igra ali zbog dizajna a ne grafike a zakljucana na 30fps na ps5. Ok ima tu dosta toga i fizike ali brate mili ono bi se hladno trebalo vrtiti na 60fpsa. I znam što tocno jede svu memoriju prolete refleksije po cijelom moru, moglo je to malo blaže biti urađeno.

  • MAJSTOR RINGO

    22.03.2023 - 13:20

    Ah to cuveno prolazenje kroz procepe, mislio sam da ce ubacivanjem super brzog ssd-a to izbaciti.
    Vidimo da i dalje to postoji – skriveni loading😔😔😔

  • SanKa

    22.03.2023 - 13:21

    ja ne razumijem zasto je to problem. dok ne moram doslovno sjedit i cekat da se ucit ne radeci nista ,nemam problema s tim

    • Rick Sanchez

      @SanKa, 22.03.2023 - 13:58

      I meni je to skroz ok kad se kamera približi pa fino bolje vidiš detalje… Još ako je neki chit chat tada, nemam uopće problema s ovim.

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 22.03.2023 - 14:21

      A naporno je postalo kad to svaka igra radi bez da to ima ikakvog posebnog smisla zašto. Samo prošle jeseni sam se provlačio kroz iste procjepe u Ragnaroku, Requiemu i Callisto Protocolu, a to su doslovno sve igre koje sam i igrao jesenas od ovih novijih. Kao da ne mogu smisliti ništa interesantnije od jednog jedinog IDI RAVNO procjepa. Jedno vrijeme su u modi bile ventilacijske cijevi u igrama – provlačilo se kroz njih od Metal Geara, Feara, Deus Exa, Half Lifea – svega. I onda se prestalo s tim. Ali u usporedbi s ovim to je još bilo maštovito – račvali su se putevi u tim cijevima, mogao si vidjeti gdje ćeš doći kad izađeš iz ventilacije… Ovdje nemaš što nego samo držiš naprijed i gledaš kako se lik sporo pomiče.

    • Antiesreg

      @Zoran Žalac, 22.03.2023 - 15:46

      Baš igram Deus Ex Mankind Divided™ sve što si spomenuo imaš u toj igrici 🙂

    • Zoran Žalac

      @Antiesreg, 22.03.2023 - 17:20

      Dobro, to je sad već skoro 7 godina stara igra. Ali govorim o trendovima, kad se nešto protegne na više igara. Imali smo tako trend gdje je luk sa strijelama bio top oružje od Assassin’s Creeda preko Crysisa do Tomb Raidera, onda je došao trend tornjeva kao fast travel točaka…

    • IgorBiH

      @Zoran Žalac, 23.03.2023 - 02:04

      Svaka ti je ka’ Njegoševa. Lakše je naći igre gdje se nisam provlačio. Evo, pohvala za Horizon FW, nema provlačenja. Ali u skorije vrijeme, Jedi, FF VII, Metro…nešto što se već podrazumijeva.

  • IgorBiH

    22.03.2023 - 14:07

    Ovi kao da vode antikampanju zadnjih nekoliko sedmica, hajmo odbiti što više potencijalnih i pogotovo starih fanova od ove igre. Podsjetiću, više od 20 godina čekamo na prvoklasni sp FF koji će oduševiti svijet, to je bio FFX. FF XII je imao vrhunski sistem borbe ali sve ostalo meh.

  • Spot pupa

    22.03.2023 - 14:19

    Nikad mi ovakve stvari nisu smetale ako de ne čeka dugo. Dapače u nekim igrama i paše.

  • ScoobyDooo

    22.03.2023 - 16:35

    Hoce li biti za PC ili….

  • Duanador

    22.03.2023 - 16:40

    To pravlecenje me dosta nerviralo u God of War

  • PS2MASTE®

    22.03.2023 - 21:54

    Kolko vidim, level je ocitan i prije nego je usao u rupu. Jasno se vidi sto je iza rupe.
    Secam prije par godina isto za Unreal Engine 5 demo. Prostorija se jasno vidjela iza procijepa, a ljudi su svejedno rekli da je to ocitavanje. Nemres ti ljudima dokazati

    • Zoran Žalac

      @PS2MASTE®, 23.03.2023 - 10:56

      Ne učitava se nužno samo ono što vidiš. Kod dosta igara se ovaj trik koristi za usporavanje prije neke cutscene. Npr. u God of Waru više puta te po izlasku iz rupe dočeka animacija, nema veze što si vidio nešto ispred sebe.

    • PS2MASTE®

      @Zoran Žalac, 23.03.2023 - 17:19

      Ne nuzno. Da je cut scena, onda bi se svaki put ocitavala ta prostorija, ledina, ke god da je. Level je ocitan ak se vidi kud vodi prolaz, bez obzira bila cut scena il ne. Cut scena je napravljena il se pojavi ako se ide po redoslijedu price. Ko npr. u Vanahaimu kad se treba boriti protiv lovkinje Untamed Fury. Jasno se vidi kroz prolaz sto je i prodje se, al nema cut scene dok se ne dojde kak ide redoslijed sporedne te misije, pa se onda odjedanput cut scena pojavi.

    • Zoran Žalac

      @PS2MASTE®, 23.03.2023 - 17:27

      Pa treba i cutscenu učitat, nevezano je li level učitan ili nije. I nebitno jel ta cutscena dolazi sad ili za sat vremena. Nebitno jel to bila rupa ili zatvorena vrata.

    • PS2MASTE®

      @Zoran Žalac, 23.03.2023 - 19:20

      Al velim, ledina/prostorija je vec ocitana i prije nek se proslo kroz nju, bila cut scena il ne

  • Triksterica

    22.03.2023 - 23:55

    Ne vidim problem u provlacenju kroz prolaze i skrivenom loadingu ako postoji, ta ne sastoji se cijela igra od provlacenja kroz prolaze. Bila bi luda ako bi me to odbilo od igre koju s nestrpljenjem ocekujem.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?