Veliki otkazi u PlayStationu, Sony otpušta preko 900 ljudi i otkazuje nekoliko igara
Iz Sony Interactive Entertainmenta priznali su kako im dosadašnja poslovna strategija više nije dovoljna za ostvarivanje rasta te da će srezati svoju radnu snagu za više od 900 zaposlenika.
Iz Sony Interactive Entertainmenta priopćili su nesretnu vijest kako otpuštaju više od 900 svojih zaposlenika, zatvaraju jedan studio i otkazuju nekoliko projekata koji su do sada bili u razvoju.
Otkazima će biti obuhvaćeni zaposlenici diljem svijeta, uključujući i 8% ukupne radne snage PlayStation Studiosa. Radnici će biti otpušteni iz američkih studija Insomniac Games i Naugthy Dog, iz odjela za tehnologiju, kreativu i podršku. U Europi će otkazi zahvatiti studije Guerrilla Games i Firesprite, dok s radom u potpunosti prestaje Sonyjev studio u Londonu, koji je razvijao kooperativnu igru fantasy tematike.
Jasno je kako je ta igra sada otkazana, no u Sonyju navode kako su prekinuli razvoj više neimenovanih projekata. Nisu otkrili o kojim se naslovima radi, tj. o čijim igrama, niti koliko je točno projekata otkazano.
“Naša je filozofija uvijek bila dopustiti kreativno eksperimentiranje. Ponekad odlične ideje ne postanu odlične igre. Ponekad je projekt započet s najboljim namjerama, a završi s drugačijim planom zbog promjena dinamike na tržištu.” – objasnili su iz Sonyja.
Također su priznali kako je tvrtka na prekretnici jer im je dostavljanje visoko kvalitetnih igara fokusiranih na priču postalo izazovno te traži promjenu u načinu poslovanja. Kako su to više puta naglašavali, ta promjena u načinu poslovanja PlayStationa uključuje dostavljanje održivih online iskustava (tj. live service igara) i širenje igara na dodatne platforme kao što su PC i mobilni uređaji.
Ivano Blazevic
27.02.2024 - 15:02E neka,mislim zao mi je ljudi,ali kad zelis izbaciti toliko live service igara tako to i bude,vjerojatno im je suicide squad pokazao koliki je interes za takve igre
kebbab
@Ivano Blazevic, 27.02.2024 - 19:02Ima interesa za Live service igre samo problem je što ne znaju napraviti igru zanimljivu na duži period da bi uložio 1000+ sati i manjak sadržaja odnosno presporo dodavanje sadržaja.
Crow89
27.02.2024 - 15:03Za Naughty mi nije nimalo žao jer rade propagande zadnjih godina ali svih ostalih je šteta. Nadam se da će ih zaposliti neke solidne firme jer ipak je to puno ljudi. Šteta samo da se novac bolje ne relocira, sigurno ne bi trebalo toliko otpuštanja a sada je i sve jasnije zašto su počeli i oni i ms slati igre i na druge platforme. Digli su cijene igara, imaju dodatne prihode preko mjesečnih pretplata ali nije im dosta. Možda da troše manje novca na reklame i menađere a više na one koji im rade igre, možda sada ne bi morali zatvarati toliko studija. Pitanje je koliko bisera (mislim na igre) ćemo izgubiti a možda ne bi trebali.
Ravel
@Crow89, 27.02.2024 - 15:04Kakvu to propagandu ND radi zadnjih godina?
PsyBorG6of9
@Ravel, 27.02.2024 - 15:32tlo2 , woke maybe… tako i tako nisu nista novo izbacili u zadnje 4 godine osim novih teksura na tlou jedan i dva, laka lova….
Ravel
@PsyBorG6of9, 27.02.2024 - 16:37Taj “woke” termin je toliko nabijen i postoji kao nekakva blesava babaroga da se bježi od bilo kakve kritičke analize djela i ozbiljnog diskursa, pogotovo ovdje na internetu. Doslovno sve se može svesti na to da je woke na temelju toga da se meni osobno ne sviđa i da igra nije u skladu sa određenim senzibilitetima koje ja smatram jedinim ispravnim i valjanim, i služi da se ozbiljno smanji pitanje pristupa pričanju priča i tu je da ograniči umjetnički izražaj, ne da ga poboljša ili proširi spektar mogućnosti.
Mahio
@PsyBorG6of9, 27.02.2024 - 16:50Dobro si reka cesce rockstar izbaci igru nego ND
PicardMT
@Ravel, 27.02.2024 - 17:09Dakako da nikakvu.
Crow89
@Ravel, 27.02.2024 - 17:26Ako si igrao znati ćeš. Ako trebaš pitati onda ti nemam što odgovoriti.
Zoran Žalac
@Ravel, 27.02.2024 - 17:56Propagandu višekratnog recikliranja igara HEHEHEHEH
marko1106
@Crow89, 28.02.2024 - 07:20problem je kapitalističko stanje uma. imaju godinama rast prihoda po par posto i sad je malo pocelo padati i to je odmah katastrofa. Ne može prihod stalno rast a iako i ne raste po par posto svake godine i dalje je prihod.
Crow89
@marko1106, 28.02.2024 - 09:00Zbog kapitalističkog uma uopće i imaju toliko love 😂🤣 A to da im nije dosta ili da ne vole ako nemaju ogromne prihode manje je kapitalizam a više standardno ljudsko razmišljanje
ZamZurinho
27.02.2024 - 15:10Para vrti đe burgija neće.. a sony ima para
Chimichangas
27.02.2024 - 15:12Ful mi žao ljudi, ne sviđa mi se da idu na tu stranu live service igara, svi mi zelimo kvalitetne single player naslove..
Duje0506
@Chimichangas, 27.02.2024 - 16:13A gle Helldivers 2. Jedino pohvale cujem na racun igre. Ne samo po pitanju kvalitete igre, nego i cijene, mikronsakcija, komunikacije i sl.
Da naglasim, igram iskljucivo single player igre. I da, gledam kako bi proba Helldivers…:)
Sto se same vijesti tice. Interasanta, ali ne i iznenadujuca. Ne znam sto se iko cudi i zgraza.
Chimichangas
@Duje0506, 27.02.2024 - 23:20Ja sam ga kupio, igrao nekih 6-7h do sad. Zabavno je, samo bi uvijek prvo izabrao igre poput gow, spiderman, uncharted, rdr2.. singleplayer imersivne igre, nego live servis “s ekipom zajebancija” igre. Sve ima svoje prednosti i mane i svak voli sto voli, ali lose je sto ce se fokusirat na to a singleplayer zanemarit
Dajsikeks
@Chimichangas, 27.02.2024 - 20:24Live service može isto biti super, ako je dobro odrađen. Ove velike tvrtke ne mogu živjet samo od singleplayer naslova
PsyBorG6of9
27.02.2024 - 15:28koliko dobrih, novih ekskluziva su izbacili za zadnju generaciju konzole brijao sam da imaju max 100 ljudi zaposlenih….
fejzer
27.02.2024 - 16:29Priča se može dobra napisat, sam treba izbacit ona sranja “za modernu publiku” i pisat za gejmere .a ne za razno razne udruge.
Zoran Žalac
@fejzer, 27.02.2024 - 18:07Nije da se Sonyjeve igre ne prodaju dovoljno dobro jer netko tamo piše priče za razne udruge. Sonyjeve igre su i dalje među najprodavanijim novim igrama na tržištu, statistički gledano. Samo, kad Sony za jedan takav proizvod mora izdvojiti najmanje 4-5 godina razvoja i četvrt milijuna dolara, jasno je da im ni 10 milijuna prodanih primjeraka ne predstavlja dovoljan uspjeh. Troškovi razvoja igara danas više nisu isti kakvi su bili prije deset godina. Igre su postale sadržajno prenapuhane jer izdavači smatraju kako ih igrači ne bi htjeli kupovati po trenutnim cijenama da je drugačije (što je vjerojatno istina). Problem nije u pisanju ili ne pisanju “kvalitetnih priča za gamere”, stvar je financijske (ne)isplativosti u trenutnim kapacitetima i gabaritima razvoja igra.
Goblin
@Zoran Žalac, 27.02.2024 - 18:48Četvrt milijarde?
Zoran Žalac
@Goblin, 27.02.2024 - 18:49Milijarde, da, zajeb. HCL uvedi edit.
Bubimir666
27.02.2024 - 16:37Zadnji odlomak teksta mi doslovno zvuči ko kraj Sonyja kojeg smo znali. Zastrašujuće mi je to uopće pročitati.
SonOfOsiris
@Bubimir666, 28.02.2024 - 16:55Zato imaš Nintendo
Mahio
27.02.2024 - 16:52Ovo su vjerojatno oni duginih boja, vidilo studio kako su prosli neke igre..
Lazy
27.02.2024 - 16:55Ful mi zao ovo citati, znam da sam manjina al ja se stvarno ne mogu zasititi tih single player story driven igara , al ako tako mora biti tako mora biti, sreca na libraryu gdje lezi preko nekoliko igara koje moram odigrati a nisu multi ni live servisi..sad prvi put imam feeling da nesto s gamingom bas i ne valja u zadnje vrijeme….
MAJSTOR RINGO
@Lazy, 27.02.2024 - 17:16Nisi jedini drug, mnogi igraci upravo vole te dobre single player igre. Medju njima sam i ja.
A ti online live servisi i ostala slicna sranja me uopste ne zanimaju. Nek se nose u sto P° cke mat….
Kad to postane standard, ja odmah prestajem da igram igre.
PrydaCro
@MAJSTOR RINGO, 27.02.2024 - 17:27Znam da Nintendo jos uvijek radi klasicne igre i dok je tako nema brige za mene. Nova Zelda, Mario i Metroid i rokaj. Meni osobno Sony nema vise neki ip zbog kojeg bih se veselio. Za moj ukus previse svoje igre politiziraju i to nema mjesta za mene u gamingu. Plus live service smece o tome necu ni govorit.
MAJSTOR RINGO
@PrydaCro, 27.02.2024 - 17:57A nista drug, precicu na NINTENDO😆😉
Lazy
@MAJSTOR RINGO, 27.02.2024 - 21:09Kolega, vidis da i zadnje vrijeme svi nesto s**u i po svemu sudeci nama koji volimo takove igre lagano otkucava sat…al valjd nije sve tako crno misa mu malog
Zoran Žalac
@Lazy, 27.02.2024 - 18:19J. Silvernahndovskim glasom: KORPORACIJE ne valjaju. Iz sadašnje perspektive čini se kako veliki izdavači igara razmišljaju da je live service jedini izlaz, jer su svi generalno vođeni mantrom da brojke stalno moraju ići gore. Dovelo nas je to u situaciju gdje se izdavači srame izbacit neku manju i kraću igru. A onda na indie sceni imamo Stardew Valley, Terrarija, Human Fall Flat, Palworld i druge ulaze na listu najprodavanijih igara svih vremena. Nevjerojatna mi je ta mantra da veliki izdavači uvijek idu GO BIG OR GO HOME taktikom, idu radit veliku igru koja će bit velika… A kad pogledaš povijesno kako su najuspješnije stvari u gamingu, izuzev GTA, počele kao mali ili jednostavni projekti. Tetirs, Minecraft, PUBG… sve je to IZRASLO u velike igre i serijale, nije startalo kao nešto grandiozno u što su odmah bili upumpani milijuni. I opet je došlo do uspjeha.
MAJSTOR RINGO
@Zoran Žalac, 27.02.2024 - 19:06Zoki kada si spomenuo ove neke INDIE naslove, zaista cudno zasto ste skroz izignorisali naslov BRUMBLE: the mountain king?🤔
Mislim da nije bilo niti jednog gameplaya šjor Belana😆, a ni recenzije.
Mislim da se radi o jednoj poprilicno dobroj indie igri
Lazy
@Zoran Žalac, 27.02.2024 - 21:21Dobar koment Zorane, jednostavno ako brojke nisu po “gustu” korporacije ugasit cemo to sto ne ide i ko vas h**e…preci cemo na postavljanje zip line ako donosi zaradu😝
Hadvar
@Zoran Žalac, 28.02.2024 - 09:05problem je sto su ti korporativni mamlazi nestrpljivi i zele zaradu ODMAH. To nisu gameri, oni ne znaju razmisljati na taj nacin. Zato i imamo to sto imamo danas.
djosic85
@Lazy, 28.02.2024 - 06:44Ma depresivno, već čim vidim naslov. Jedva sam se natjerao otvorit članak jer sam vidio da ima puno komentara
Mrkvicaa
27.02.2024 - 17:33Dalo se naslutiti da su krenuli konkuretnim putovima,čim su počeli razbacivati igre na svakakve platforme. Starije singleplayer igre iskoristili za temelje da izgrade mobilne i ive-service-casino igre za petama lake zarade.
kaurazmaj23
27.02.2024 - 17:35Čemu žaliti ljude koji su dobili otkaz kada igre izlaze u svakakvim izdanjima. Znači ne rade svoj posao kako treba i naravno da se takvima daje otkaz. Šta bi im netko trebao plačat za nerad? Ja bi im batine još podijelio što sam uzalud bacao novac (davao plaču) na neradnike i tražio oštetu za uništene projekte.
Zoran Žalac
@kaurazmaj23, 27.02.2024 - 18:24Insomniac Games je od svih Sonyjevih studija unazad tri godine, otkako je lansiran PS5, izbacio najviše igara i jedini su studio čije su igre bile rađene za PS5, optimizirane za PS5, bez ikakvih bugova. Tvrditi da je to nerad, da nisu odradili posao kako treba, i da zbog toga dobivaju otkaz, nema veze s pameti.
kaurazmaj23
@Zoran Žalac, 27.02.2024 - 19:46Nisam čuo za ni jednog kvalitetnog radnika na bilo kojem području da je IKADA dobio otkaz. Za neradnike se to podrazumijeva. Znači po tebi ispada da u Insomniac Games nema neradnika i đabaljebaroša samo zato što su im igre zahvaljujuči kvalitetnim ljudima uspješno odrađene. Baš se pitam čemu onda dobivaju samo pojedini otkaze a ne cijeli studio. 😉
Zoran Žalac
@kaurazmaj23, 27.02.2024 - 20:19Čekaj, jel ti hoćeš reći da u životu nikad nisi čuo za pojam “tehnološki višak” i živiš u uvjerenju da otkaze dobivaju samo lijeni ljudi?
kaurazmaj23
@Zoran Žalac, 27.02.2024 - 21:13Poistovijetio bi “tehnološki višak” kao tarot u obliku “ISTINE”. Kod nekoga prolazi i jedno i drugo, zavisno o njegovim uvjerenjima. Članci trpe svakakve idiotarije samo ne ISTINU. 😉 Ja mislim da je za sve kriv Jupiter! 😀
Rick Sanchez
@kaurazmaj23, 29.02.2024 - 10:34Kakav neinteligentan komentar.
kaurazmaj23
@Rick Sanchez, 29.02.2024 - 18:10Strogo se drži “stručne” terminologije (bezumlja) i babilonskih floskula i nema zime za tebe. 😉 Tako si dresiran a ne da čitaš između redova. Tome nisi vješt PREOČITO je. 😉
Rick Sanchez
@kaurazmaj23, 01.03.2024 - 08:34Često kad shvatiš da si bio u krivu kao u slučaju vlastite izjave ”Nisam čuo za ni jednog kvalitetnog radnika na bilo kojem području da je IKADA dobio otkaz”, druge optužiš da ne znaju čitat između redaka. To je poprilično lijeno i djetinjasto.
kaurazmaj23
@Rick Sanchez, 01.03.2024 - 11:06Da, nisam čuo za NIJEDNOG KVALITETNOG radnika osobno da je dobio otkaz u firmi koja je pod navodnike dobrostoječa/uspješna. Kako Zoki kaže “tehnološki višak” to više pripada firmama koje su na pravom putu za bankrot, pa je tada “tehnološki višak” vijesnik kao i visibaba proljeća. Nisam nigdje u krivu jer TVRDIM u svojih 38. godina da to nisam doživio. U babilonskim zemljama i te fraze prolaze. Toliko stručni a ne znaju odredit koliki im broj ljudi zaista treba a ne tolike odkaze podijelit iz vedra neba što naravno nije slučaj.
Rick Sanchez
@kaurazmaj23, 01.03.2024 - 11:17Da te citiram, problem može bit u vodstvu koji npr. ne zna odredit koliki im broj ljudi treba. Drugim riječima, mogu najebat kvalitetni radnici ni krivi ni dužni. Raspišeš se i sam sebe demantiraš.
kaurazmaj23
@Rick Sanchez, 01.03.2024 - 11:39Ok. Sada se vrati na moj prvi komentar di sam napisao da ih ne treba žaliti! Zašto? Ok, zajebali su se što su se zaposlili kod takvih PADAVIČARA koji su ih doveli u tu situaciju i neka traže drugi posao. Da im nebi još dan žalosti organiziro. Ako su kvalitetni to im nebih trebao biti nikakav problem več vjetar u leđa da sami osnuju svoj tim i izvuku pouku. Njih 900 “PROFESIONALACA” i nema zime i posrame svojim djelom bivšeg poslodavca. Dobro da još preko članka nije stavljena crna traka kao da su pomrli a ne dobili pišljivi otkaz.
Rick Sanchez
@kaurazmaj23, 01.03.2024 - 12:22Argumenti toliko van dodira s realnošću da imam osjećaj da je skrivena kamera u pitanju. U isto vrijeme, znam da ne trollaš nego ti je toliko bitno da zvučiš hardcore pa i sam povjeruješ u to što pričaš. Uglavnom, sad priznaješ da je moguće da kvalitetni ljudi dobiju pedalu, ali su si sami krivi jer ”u se zaposlili kod takvih PADAVIČARA koji su ih doveli u tu situaciju”.
WOW 🙂 Jesi ikad čuo za mogućnost nepredvidivih okolnosti na tržištu zbog kojih firme sa stablinim poslovanjem mogu bit poljuljane? Naravno da jesi, ali ne možeš prihvatit da pričaš stvari koje ne drže vodu…
kaurazmaj23
@Rick Sanchez, 01.03.2024 - 12:56Možda sutra padne kiša a možda i ne. Ako pokisnem žalite me što nisam to očekivao a inače sam PRO. WOW To ti je ta priča. Ili šta bi bilo kad bi bilo. Ne zanima me ni prošlost ni budučnost več sadašnjost. Što je tu je. Ti očito voliš taj SAPUNICA žanr članaka a kod mene to samo budi sarkazam. Ako postoji riješenje za neki problem, čemu briga? Ako ne postoji riješenje, tek onda čemu briga? Imam stav a nisam neki mlakonja koji na svaki ovakav članak pušta suzu i suosječa s tamo nekim koga nikad ni nije vidio ni ne zna dali je stvarno osoba zaslužila ne samo otkaz nego i BATINE! Ponavljam ako su KVALITETNI dobili otkaz to bi im trebao biti najmanji problem. Čemu guranje u firme za koje znaš da im može biti poljuljano poslovanje? Tko je tu krivac? Tko je dao otkaz ili taj što je kao tele išo u takvu firmu i maštao svašta, da češ tu pustit korjenje? Nisi realan ni malo.
Mrkvicaa
@kaurazmaj23, 27.02.2024 - 18:48Šta očekuješ kad radiš na
propalim projektima kao što su Spider-Man: The Great Web live service multiplayer i The Last of Us multiplayer.
Smike
27.02.2024 - 18:43Ja iskreno ne razumijem ovu gaming ekonomiju i bas bih volio da imam izvjestaj zasto neka igra koja kosta 80 eura digitalna i proda se u preko 10 miliona nije isplativa. Plus bih dodao da je recimo Spiderman imao jos dlc koji je takodje nekih 20 do 30 dolara. Zatim radis miles morales koji je copy paste sto se tiče lokacije i animacije glavnog lika,znaci ne moras ponovo da radis i onda imas Spiderman 2 gdje opet imas isti grad plus malo proširenje i dva ista lika sa istim animacijama i opet se ne isplati. Očigledno da su glavešine previše gladne za novcima i kad vide koliko Candy crush zarađuje na dnevnoj bazi diže im se kosa na glavi
vragec25cro
@Smike, 27.02.2024 - 21:53Profit i samo profit.Zato se izgleda okrecu live service igrama.
MeDoNjA
@Smike, 27.02.2024 - 21:58Zato sto ta igrica ce se prodati sad u 10miliona primerka , sledece godine ce se prodati u 1mil primerka (i ako to ) , prosto to je isplativo samo u tekucoj godini , a ne na duze staze. Uzmi na primer GTA 5 , svi ga uzimaju iz godine u godinu i svake godine dostigne rekordne prihode , ali to nije zbog singleplayer-a vec zbog GTA Online i RockstarGames zivi od GTA5 bukvalno od dana kada su ga izbacili. Prosto niko nije rekao da Sony ne zrdpa veliku lovu od singleplayer igrica , ali da bi opstali moraju praviti i neke multiplayer igrice jer one donose pasivnu zaradu, baci pogled na Helldivers 2 , mislim samo da ce zescu lovu uzeti od mikrotransakcija nego bilo koji spider man 2 ili god of war ragnarok koliko god te igrice bile dobre.
Vladimirdnx
27.02.2024 - 22:55Pa da pišemo peticiju da nastave da rade kvalitetne single player igre pa makar i 200 eura koštale. Da im konačno bude isplativo 🤬
undisputed_kiki
27.02.2024 - 23:25Otpusti ljude i nabij pretplatu 72 eura, mamicu im hebem..
vragec25cro
28.02.2024 - 00:19Normalno kad se fokusirali samo na 1-2 žanra igara.Fale im pucacine u kojima mogu gurati mikrotransakcije,neki naslovi poput age of emipres kaj prek 20 godina star i jos dobiva updejtove,neki simulatori,ustvari fali im dosta žanrova,a ne trebaju sve igrw biti bas top produkcije kako vidli iz nekih indie igara.Sviđa mi se onaj pokusaj crash arena ili kako vec kaj je feilala,probali su i sigurno nesto i naucili.trebaju malo raznovrsnosti
ImeiPrezime
28.02.2024 - 02:40I neka. Želudac mi se digne kad čujem za te “visoko kvalitetne igre fokusirane na priču” jer zbog tog njihovog fokusa na priču si uzmu slobodu da u igru ulože više truda na snimanje cutscena i animiranje likova, nego na razradu gameplaya pa zato i dobivamo interaktivne filmove. Ista priča kao i sa ubisoftom i rockstarom.
HeimdallTheWhite
@ImeiPrezime, 28.02.2024 - 08:41Potpis! I onda imamo naslove poput “Pas odigrao cijelu igru od pocetka do kraja” Tesko ga je bilo nauciti da stisce ono kaj mu blinka po pola ekrana na tvu jbt XD QuickTime event, kotac gejming industrije!
SonOfOsiris
28.02.2024 - 16:58To je zato jer se PS Portal prodaje tako dobro hahahaha