Godina je 1964. Svijet je podijeljen na istok i zapad, a Hladni rat je u punoj snazi. Napetosti između NATO-a i Varšavskog pakta rastu, a i najmanji incident može pretvoriti tenzije u nuklearni okršaj. Rutinska misija spašavanja pretvara se u kompliciran skandal, a sav teret pada na jednog čovjeka – jednu zmiju – da riješi situaciju i spasi svijet.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
80€ | PC | Ustupio izdavač |
Nije pretjerano reći da je Metal Gear Solid 3 jedan od najboljih scenarija koje je Hideo Kojima ikad napisao. Iako je Metal Gear Solid 2 danas relevantniji zbog svih rasprava o umjetnoj inteligenciji i cenzuri interneta, trojka i dalje ima najbolji ritam u cijelom serijalu, s dobrim omjerom između igrivih i režiranih sekvenci. Velikom dijelu obožavatelja je treća igra najbolji naslov u serijalu, a morao bih se složiti. Stoga, a i pošto je kronološki prva igra u serijalu, Konami ju je odlučio preraditi i modernizirati. Je li ovaj remake dostojan legendarnog originala? I još važnije, vrijedi li 80 eura?
WHAT A THRILL…
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je sve što bi jedan remake trebao biti. Priča i filmski dijelovi su ostali gotovo identični, a gameplay je moderniziran. Dragi nam je Snake istrenirao noge i sada se može kretati u čučnju. Poboljšao je on i svoje sposobnosti ciljanja, tako da sada može precizno pucati dok leži na leđima, na trbuhu, dok puzi i u trku. Kamerman koji stalno prati Snakea se ohrabrio – kamera je sada bliža akciji, a tijekom ciljanja dobijemo moderni prikaz preko ramena.
Delta je namijenjen novim igračima koji tek ulaze u ludost Metal Geara, tako da neću odati detalje radnje, ali tijekom prelaska Delte osjetio sam puno intenzivnije osjećaje nego u originalu. Svaki pokret kamere, tranzicija te filmski postupak isti su kao i prije 20 godina, no animacije lica su znatno poboljšane. Bol na Snakeovom licu mnogo je realnija, a likovi imaju blage tikove i izraze lica koji prije nisu bili vidljivi, ali im osnažuju karakter.
Bol na Snakeovom licu mnogo je realnija, a likovi imaju blage tikove i izraze lica koji prije nisu bili vidljivi, ali im osnažuju karakter.
Štoviše, vaš Snake je zaista jedinstven. Svaka posjekotina, opeklina i prostrijelna rana zadobivena tijekom gameplaya trajno je vidljiva na njegovom tijelu, što pomaže igraču da se poveže s njegovim likom i patnjom. Iako je tekst ostao isti, sadržaj je obogaćen modernom tehnologijom.
Dvadesetogodišnji tehnološki skok vidljiv je u svakom aspektu grafike. Animacije tijekom igranja su poboljšane, teksture su oštre, modeli vrlo detaljni, a ruska džungla nikad nije izgledala bolje. Vegetacija je interaktivna i izgleda sjajno izbliza, što je bitno jer ćete često gmizati kroz žbunje. Fizika je poboljšana te su sada prisutni ragdoll efekti, a oprema na Snakeu i neprijateljima dobila je dinamično sekundarno kretanje. Snake postaje sve prljaviji dok puže, a odore koje često koristite imat će trajna oštećenja i prljavštinu.
Snake postaje sve prljaviji dok puže, a odore koje često koristite imat će trajna oštećenja i prljavštinu.
Zvuk je dobio sličan tretman – gotovo svi zvučni efekti su bolji, a konačni audio miks je vrlo zadovoljavajuć. Sve zvuči taman kako treba, bez ikakvog namještanja.
Original je imao stilizirani izgled – cijela igra bila je pretežito u žuto-zelenim tonovima, likovi su radi manjka detalja bili stilizirani, a cijela slika kao da je bila preeksponirana, s previše sjaja. Remake se udaljio od žuto-zelenog i paleta boja je mnogo hladnija te realističnija. Likovi su mješavina stiliziranih proporcija i realizma, a pošto su animacije u režiranim scenama identične izvornima, igra održava ravnotežu između ozbiljnog i šašavog, baš kao i u originalu. Ako vam fale ti žuto-zeleni tonovi, možete ih uključiti u opcijama, što vizualno više podsjeća na izvornu verziju.
Igra je toliko vjerno prenijela original da su prisutni i neki njegovi problemi.
Igra je toliko vjerno prenijela original da su prisutni i neki njegovi problemi. Trupla i dalje nestaju, što je bizarno za stealth igru. Dok je to bilo oprostivo na PlayStationu 2, u modernim igrama djeluje potpuno besmisleno. Isto tako, neprijateljsko oružje nema fiziku i brzo se dematerijalizira, što malčice razbija imerziju. Također, trava je manje interaktivna nego u originalu i manje se savija. Etoga, moram se žaliti na sitnice poput savijanja trave – igra je grafički toliko dobra da zapravo nemam što drugo kritizirati.
WAR HAS CHANGED
Postoje dva načina igranja – Legacy i New style. Legacy je gotovo identičan starom iskustvu – kadar tijekom gameplaya je statičan, svi meniji su isti, a jedino što je novo je mogućnost šuljanja u čučnju. Ako želite doživjeti kako je igra funkcionirala davne 2004. godine, izaberite ovaj mod.
New style donosi sve već prije opisane novitete – poboljšano ciljanje i kretanje te bolju kameru. No, sve to čini igru lakšom i bržom, te su radi balansa uvedene neke nove prepreke. Neprijatelji vas puno bolje čuju i vide, tako da ćete morati biti oprezniji, a pištolj koji ispaljuje omamljivače ima ograničen domet te morate uzeti u obzir pad projektila.
Meniji za kamuflažu i radio pozive su također poboljšani. Igra zahtijeva da vrlo često mijenjate odore kako biste se bolje kamuflirali. U originalu je to zahtijevalo pauziranje igre i ulazak u meni, no prerada nam daje opciju brzog odabira bez prekida akcije. Isto tako vrijedi i za radio pozive, gdje možete vrlo brzo odabrati koga želite kontaktirati te je ritam puno bolji. Nažalost, meniji za hranu i liječenje nisu dobili ovakav tretman. I dalje ćete trebati potpuno zaustaviti igru kako biste pojeli nešto ili izvadili metak iz ramena.
Ako ste ikad igrali starije Metal Gear Solid igre, znate da su im kontrole vrlo čudne. Kako biste izašli iz zaklona i puknuli, morate držati analognu palicu prema gore i držati dva gumba. Sve je to pojednostavljeno, a kontrole su jasne i intuitive čak i na tipkovnici i mišu. No, nažalost, nema onog fora efekata okidača na DualSense kontroleru.
Osim glavne priče, dostupan je i bonus mod Snake vs. Monkey te skrivena sekvenca noćne more koju je razvio PlatinumGames. Neću ništa odati, no ako ste igrali original, znate o čemu se radi. Ako vam to nije dovoljno, dodane su nove tajne poput skrivenih patkica i filmskih vrpci. Ako nađete i upucate sve patkice, dobit ćete maskirno odijelo koje olakšava šuljanje. Filmske vrpce trebate skupiti tako da se prišuljate čuvaru i natjerate ga da spusti oružje. Ako mu nanesete štetu ili ga samo gurnete, vrpca će biti uništena. Vaš trud će biti nagrađen šašavijim verzijama režiranih sekvenci. Za nekoliko bi mjeseci trebao izaći i multiplayer mod zvan Fox Hunt. Metal Gear multiplayer je oduvijek bio poseban jer je bio više orijentiran na šuljanje nego akciju i nije pratio zadane trendove. Fox Hunt bi mogao biti pravo osvježenje, ako ga Konami ne upropasti.
FRAME EATER
Grafika je impresivna, ali na kraju dana, ovo je i dalje Unreal Engine 5 igra. Fox Engine nas je impresionirao 2015. godine sa svojim sjajnim izgledom i još boljim performansama u Metal Gear Solidu V. No, takvo nešto ne možemo reći za Deltu. Bez obzira na kojoj platformi igrate, iskustvo će biti manjkavo. FPS je varijabilan: stabilan u nekim scenama, a u drugima neobjašnjivo pada. Najveći problem je voda jer kad zaronite – framerate vam se praktički prepolovi. Igra nije open world, ali i dalje sadrži učitavanja između razina, koje su same po sebi vrlo male. Igra je jednostavno neoptimizirana, kao i mnoge druge UE5 igre.
PC verzija je najstabilnije iskustvo te vjerojatno jedina platforma na kojoj možete doživjeti stabilnih 60 sličica u sekundi. Međutim, grafičke opcije gotovo da i ne postoje. Od glavnih stvari možete mijenjati kvalitetu sjena, tekstura i globalnog osvjetljenja. Tu su i neke sitnice poput dubinske oštrine i zamućivanja pri kretanju, no to je uglavnom to. Uz to, maksimalan framerate je 60. Ne možete ići iznad toga, što je iskreno, sramotno za PC verziju u 2025. godini. Pojavili su se neki modovi koji dižu ograničenje, no ako igrate s njima, skriptiranje razina će se potrgati i zapet ćete na nekim dijelovima. Također, nema frame generation opcije koja bi možda izgladila situaciju.
Delta briljira u mnogo aspekata, no tehničko stanje je prilično loše.
Uz to, neke od grafičkih opcija ne funkcioniraju kako spada. DLSS uzrokuje vidljiv ghosting slike čak i na najvišim postavkama, a dubinska oštrina se muči s dužom kosom u filmskim segmentima. Snake, The Boss i Eva imaju dužu kosu tako da ćete ovaj problem često viđati.
Delta briljira u mnogo aspekata, no tehničko stanje je prilično loše. No, nisam doživio niti jedno rušenje, niti jedan ozbiljan bug, a trzanje, koje je često u UE5 igrama, ovdje nije bilo prisutno, tako da ipak nije sve tako crno.
YOU’RE PRETTY GOOD
Metal Gear Solid 3 mi je jedna od najdražih igara, stoga su mi standardi za remake bili prilično visoki. No, drago mi je reći da je Metal Gear Solid Delta: Snake Eater najbolji način za iskusiti početak ove legendarne sage. Sve što je original činilo posebnim – priča, glazba, režija i likovi – ostalo je očuvano, dok svaka promjena poboljšava igru.
No, drago mi je reći da je Metal Gear Solid Delta: Snake Eater najbolji način za iskusiti početak ove legendarne sage.
Nove gameplay mehanike i redizajnirano sučelje moderniziraju igru, a da pritom gameplay ostaje prepoznatljiv. Tu su noviteti uglavnom stvari vezane uz modernizaciju i kvalitetu života, tako da je očuvano originalno iskustvo. Ako vam se ne sviđaju i te promjene, dostupan vam je Legacy mod, koji je gotovo identičan izvorniku. Grafički, igra izgleda fantastično, a novi detalji poput trajnih ožiljaka i boljih animacija lica daju novu dubinu cijelom iskustvu.
Nažalost, performanse su prilično loše, a manjak grafičkih opcija u PC verziji ne pomaže situaciji. Lošije performance bacaju sjenu na iskustvo koje bi inače bilo vrlo blizu savršenstva, no to je tip problema kakav se može riješiti patchevima i driverima – držimo fige.
Za one koji do sada nisu igrali MGS, ovo je najbolji ulaz u serijal. A za sve okorjele obožavatelje, ovo je novi način za iskusiti stari klasik. Trebalo mi je otprilike 14 sati za prelazak, ali to je uz predznanje iz originala. Novim igračima vjerojatno će trebati malo više. A, kada završite, igra nudi mnogo razloga za ponovni prelazak, a tu su i svi dodatni modovi te hrpa tajni za otkriti.
Ovaj remake je ljubavno pismo jednoj od najboljih igara svih vremena te igra vrijedna vašeg vremena, to jest, ako možete zanemariti tehničke probleme. Ako ne možete, pričekajte rasprodaju, a u međuvremenu, original je i dalje tu.
Iceman73
06.09.2025 - 10:45Igretina.
Mrky
06.09.2025 - 11:34Ovu recenziju sam cekao. Iste godine dobili Kojima igru, i MGS! What a time to be alive!
Ravel
@Mrky, 06.09.2025 - 13:30Drugim riječima, what a thriiiiill! 😄
mili1985
06.09.2025 - 11:46Uz novu kameru i perspektivu imam osjećaj da su boss bitke lakše. The Fear i The End pogotovo. Doduše, to se kompenzira sa bullet drop mehanikom, koja me malo i živcira, i težim šuljanjem tj neprijatelji imaju izoštreniji sluh i vid. To se može malo i olakšati uz Peace walker kamuflažu. Kada se sve zbroji i oduzme, jako sam zadovoljan.
mili1985
@mili1985, 06.09.2025 - 12:14Također bih dodao kao veliki plus nove cqc animacije koje su fenomenalne. Isto tako i poneki novi dijalozi koji su se odlično uklopili.
Ono što mi nije leglo je nova izvedba Snake Eater glavne teme. To su mogli ostaviti kako je bilo.
David Šesto
@mili1985, 06.09.2025 - 13:37Ako igraš u Legacy modeu čuješ staru izvedbu
ihneacho
@mili1985, 06.09.2025 - 13:25Fear me je namucio ko niko
Ravel
@ihneacho, 06.09.2025 - 13:28Stvarno? Vjerojatno najlakši boss u igri.
ihneacho
@Ravel, 06.09.2025 - 13:48Kako kad skace jedva ga vidim, pain end sorrow prelgani
David Šesto
@ihneacho, 06.09.2025 - 13:55Samo koristi Thermal Goggles i uvijek ga vidiš. Meni je the Fury bio vrlo problematičan
ihneacho
@David Šesto, 06.09.2025 - 14:00Ma njeg pogodim on padne na guzicu i trcim na drugi dio
PrydaCro
06.09.2025 - 11:50Recenzija top, uzima se kad cijena malo padne tu nema dileme. Recenzija je prevagnula, samo da hoće je malo ispeglati za Ps5.
MAJSTOR RINGO
06.09.2025 - 11:55Hvala bogu. Sad ce krenuti recenzije kao na traci😆.
Sto se tice ovog rimejka, svaka ali svaka preporuka za odigrati. Sto bi se reklo obavezno gejmersko stivo.
Da malo pojasnim, svaka preporuka za one koji nisu ovo igrali uopste.
Za nas koji to jesmo. Hmm… Pa ne baš, ne po punoj ceni od 70/80$€, naravno. Nisam uzeo ni DS rimejk po punoj ceni, necu ni ovo.
slismis
06.09.2025 - 11:59Odirao. Za mene koji nisam original igrao, jako dobra
Ravel
06.09.2025 - 13:28Svira li Way to Fall na kraju?
David Šesto
@Ravel, 06.09.2025 - 13:38Da. Soundtrack je isti. Jedina promjena je nova izvedba glavne teme, ali može se čuti stara ako odabereš Legacy mode
ihneacho
@David Šesto, 06.09.2025 - 13:49Kako mislis nova, snake eater sam cuo i boga mi nisam primjetio razliku
David Šesto
@ihneacho, 06.09.2025 - 13:55Nova je izvedba, drugačija od originala. Ista pjevačica i sve, ali primijeti se razlika.
Ravel
@David Šesto, 06.09.2025 - 14:22Odlično, kraj ne bi udario na isti način bez te Starsailor pjesme!
opp
06.09.2025 - 14:55Odlična recenzija. Kad spadne cijena, uzimam
_Someone_
06.09.2025 - 15:13Ovo je recenzentu savrsena igra bez ijedne mane s obzirom da joj je dao 50/50? Aj dobro