HCL.HR

Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca

  • 29 Odgovora
  • 9434 Hitova
Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« : 06. Travanj, 2018., 21:07 »
Poz.  :clap:
Dosta sam guglao što se tiče ovoga, i jedni kažu kako je najbolje ostaviti unlimited fps jer se razlika između zaključanih (capanih) 60 i 100+fpsa na 60hz monitoru itekako vidi, a drugi kako je unlimited fps opterecivac gpu-a te ga tjera da radi bezpotrebno više no što bi trebao. Tako da mene zanima vaše viđenje ovoga. (u slučaju 60hz monitora)

Također me zanima jeli bolje upaliti vsync u igrama ili ne i zašto.

Još jedno pitanje oko monitora: Imam 1440x900 monitor te mogu mjenjati iz 60hz u 75hz i obrnuto. Jel bih trebao koristiti 60 ili 75, ako recimo, u igri dobivam više od 100 fpsa, jeli više bolje? (ovo se donekle nadovezuje na prvo jer opet dolazi pitanje zaključavanja fpsa na 75 ako se odlučim na taj refresh rate)

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #1 : 06. Travanj, 2018., 23:07 »
100 Fpsa na 60Hz se ne vidi jer je to nemoguće, već se osjeti jer to rezultira nešto manjim input laggom. Ne možeš vidit 100 sličica u sekundi na uređaju koji je sposoban reproducirat 60 ili čak 99. To je kao da ti neko kaže da možeš utrpat sliku od metra širine u okvir od pola metra širine. Nadalje, 60 je optimalno koristit za sve 'prave igre', ajmo reć sve šta nije nekakav lagani mainstream multiplayer poput; Dota, CS, Overwatch, Pugb, Fortnite, LoL, Battlefield, Cod i tako dalje i tako bliže. U tim igrama možeš povisit radi tog input lagga, a i možeš bez problema igrat na 60/75 ako želiš. Pod 'prave' mislin na ajmo reć Metro, Witcher, GTA, neke utrke, sport i općenito zapravo single player igre di nema natjecanja, tu više od 60 ne treba. Vezano uz ranije spomenute multiplayer igre, 60, 75 ili više je osobna preferenca, ništa šta je nužno. Nije nužno jer više sličica u sekundi dolazi s visokom cijenom, a to je: Degradiranje hardvera, puno krači životni vijek komponenti, više temperature, moguću nestabilnost sustava, rizik od prženja matične pa i ostalih komponenti. Kao nuspojave tu su još i famozni screen tearing te možebitni micro stutteri. Možeš dio tih nuspojava eliminirat adekvatnim hlađenjem, no to je skup sport i treba znat šta se radi. Nadalje, vezano uz zaključavanje Fpsa, to se postiže vSyncom (najlošiji izbor), poboljšanim vSyncom (triple buffering i/ili enhanced sync), nekom drugom tehnologijom synca (adaptive/freesync = bolje rješenje) ili pak ograničivaćem Fpsa (limiter) koje možeš pronać u legitimnom programčiću Riva Tuner, koji opcionalno dolazi uz MSI Afterburner ili unutar AMD Radeon softvera. Time rećeno, ja igran isključivo single player igre na stalnih 60 Fpsa zaključanih limiterom unutar AMD postavki koji je moja preferenca pored svih syncova.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #2 : 07. Travanj, 2018., 07:40 »
Pitanje je što zapravo želiš postići ?

Stvari stoje ovako: Primijetit ćeš razliku između 100 fps i 60 ali kod 60Hz monitora u ovom slučaju postoji jedan problem, a to je mogućnost trganja slike pogotovo kod nekih bržih igara gdje se traže dinamičniji pokreti, jer postoji ne sklad između tvoga osvježenja slike monitora i isporućenog fps- grafičke kartice. Zato danas postoje monitori sa ugrađenim G-Sync( za Nvidia GPU) i Freesync( za AMD) da bi balansirali taj nesklad, ali kao što ti je drunkestein rekao to je malo skuplji sport, jer su to obično skuplji monitori od standardnih pogotovo G-sync

Drugo pitanje, opterečivać GPU-a ?
Grafička će biti opterećena jer sa isključenim V-sync će isporučiti maksimalno fps-a ovisno od snage GPU-a i igre, ali to ne znači da će crknuti.
To je isto kad auto stisneš 120Km/h umjesto 60 što će malo više imati obrtaja i potrošnje goriva

Na kraju sam možeš zaključiti dali je bolje upaliti ili ne i zašto ?

Drunkestein@

Degradiranje hardvera, puno krači životni vijek komponenti, više temperature, moguću nestabilnost sustava, rizik od prženja matične pa i ostalih komponenti.

To su netočne informacije

Ako postoji adekvatno hlađenje komponenti nema rizika od tih stvari samo eto što imaš bolji fps


 


Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #3 : 07. Travanj, 2018., 07:46 »
Nadodao bi tu jos i nVidia Fast sync za koji mnogi tvrde da je bolji od ostalih. Naravno, ukljucuje ga se kroz nVidia control panel. Sto se tice broja slicica; uvijek je lijepse igrati na vise od 60 slicica, no iskljucivo ako imas monitor koji ima vise herza. U tvom slucaju, na 60hz postavci monitora, ja bi uvijek koristio sinkronizaciju, ili FPS limiter. Najvise iz razloga sto ne podnosim "trganje ekrana" (screen tearing). Ukoliko se odlucis ukljuciti 75hz na svom monitoru, ne vidim razlog da to ne ucins. Primjerice; ja imam Asusov VG248QE, 144 hz monitor. Postavljen je na 144 hz, iskljucen v sync u svim igrama, ukljucen fast sync u nvidia control panelu, pa s takvim monitorom nema problema prikazivati 60+ slicica.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #4 : 07. Travanj, 2018., 17:01 »
Darijoman, pa tako sam mu i sugerira, no adekvatan sustav zračnog hlađenja ima svoju cijenu. Prvo treba počet od kučišta koje bi koštalo 300-500kn. Nadalje, u bilo kakvom kučištu je potrebno imat najmanje 2 kvalitetna aftermarket ventilatora ili pak 3 ako su svi 120mm. Potreban je barem prosječan aftermarket hladnjak za procesor, osim ako se radi o Ryzenu na kojem je tvornički i više nego dovoljan. Grafička kartica treba imat veliki kvalitetni hladnjak i 2 poveća ventilatora (tvornički ili aftermarket). Sve to skupa se ionako isplati samo na nešto skupljoj konfiguraciji koja nije budžetna. Čak i pored svega toga, ako se gpu i cpu ne forsiraju, tada se može snizit voltaža poprilično i zbog toga bi grafička koja ionako nije suviše izdžljiva komponenta sasvim sigurno imala puno dulji vijek trajanja. Ako se ne može dostić taj minimum, tada se i dalje to sve može forsirat, no daleko je od idealnog.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #5 : 07. Travanj, 2018., 17:10 »
Delight353, nije uvijek ljepše igrat na više od 60. Meni osobno single player igre djeluju neprirodno na 80 ili više sličica, 60 mi je optimalno. Još kad uzmeš u obzir malo zahtjevnije i ljepše igre di su važne grafičke postavke, ne isplati se žrtvovat niti sitne detalje za Fps. Osim toga, single player igre općenito nisu potpuno podržane i optimizirane od strane developera za visoki Fps iz očitih razloga.

*

hrv4tin4

  • Gost
Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #6 : 07. Travanj, 2018., 17:59 »
@Drunkenstein


Baljezgaš da to nije normalno i kao da imaš Pentium III.


Za početak razmišljaj malo - čovjek koji radi budget PC ni ne igra (većinu igara) u 60 ili više fps-ova jer takva konfa ni ne može pokrnuti AAA naslove u tom rasponu.
Ako već nije takav PC za 5000-6000kn onda niti jedna jedina komponenta nije toliko smeće. I zaista u današnje vrijeme nema nikakve potrebe za undervolatanjem grafa i procesora...
Isto tako graa se mijenja svakih par godina i sigurno će ti izdržati 3 ili 4 godine, a nakon toga ni ne može vrtiti igre u 60 fpsa...


Teorija ti ima toliko rupa da nema smisla niti nabrajati sve. Pričaš nepovezano i doslovno kao da nemaš nikakvog pojma o komponentama. Dakle nema nikakvog izgaranja matičnih, grafičkih, itd.
Većina procesora se ni ne OC-a niti undervolta jer ljudi to NE znaju i NE rade, štoviše većina ih ostavlja stock clock i/ili kupuje (u slučaju Intela) zaključane procove.
Danas nema toliko groznog hladnaka da bi ti skurio grafu i CPU u tom rangu da igraš u 60 fps-a. Može jedino izgorit neka slaba grafa koja ni nije za gaming kao takva. Neki minimum za bilo kakav gaming u 60 fps-a (što i je tema) je GTX 1050 i/ili RX 560.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #7 : 07. Travanj, 2018., 21:21 »
Oprosti, no ti si taj koji baljezga, ne čitaš dovoljno dobro niti čitaš između redova. Sadržaj ti je previše bazičan i površan, a ja sam čovjeku iznio sav mogući izbor i scenarije. Od jednostavnosti i površnosti do u širinu i dubinu, pa neka si sam procijeni šta mu odgovara i na temelju toga si odredi modus operandi. S obzirom na to šta ga zanima, očito je entuzijastičan u potrazi za nešto dubljim znanjem. Naime, naveo je rezoluciju od 1400x900 koju po potrebi može snizit i na 1280x720 te usprkos tvom mišljenju ipak bit u mogućnosti igrat nešto AAA te puno drugih igara pri 60 ili više Fpsa ako ima slabiju konfiguraciju i za tim žudi. Primjerice, moj poznanik dobije 60 ako ne i više Fpsa u GTA V na medium-high pri 1366x768 sa HD 7850 1GB, fx6300, 4GB DDR3 na Windows 10 bez ikakvog overclocka. Nadalje, šta se tiće takozvanog undervolta, to nije nužno več je poželjno. Danas je to za bilo koga toliko jednostavno napravit uz bezbroj tutoriala bezbrojnih ljudi pa čak i proizvođača. Intel i AMD te praktički vode za ruku, nacrtaju ti na čelo kako da to napraviš. Time rećeno, dobar dio toga šta si napisa ja pobijem svojim vlastitim korištenjem i nekim prijašnjim iskustvima kao šta neka pojava pobije određene zakone fizike.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #8 : 08. Travanj, 2018., 04:28 »
Drunkestein@

Malo smo otišli u temu sklapanje konfiguracije. Pustimo sad to

p.s. ne slažem se sa tvojom izjavom da više od 60 fps u nekim igrama nije bolje. Bolje je uvijek više od 60fps bilo da se radi o singlici ili multiu ali ne pobijam da nije dovoljno 60fps za neko single iskustvo.
Meni je recimo ugodnije igrati primjer Tomb raider 2013 ili Rise of the TR u 70-90fps nego 60

Uglavnom rekli smo liku što donosi V-sync on i off pa neka se malo poigra sa tim i neka sam vidi razliku i kako mu paše

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #9 : 08. Travanj, 2018., 11:24 »
Coske3 naravno da ti je bolje staviti 75hz nego 60hz, pogotovo ako možeš ostvariti taj fps u igrama. Max refresh rate monitora je idealan scenarij.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #10 : 08. Travanj, 2018., 14:06 »
Delight353, nije uvijek ljepše igrat na više od 60. Meni osobno single player igre djeluju neprirodno na 80 ili više sličica, 60 mi je optimalno. Još kad uzmeš u obzir malo zahtjevnije i ljepše igre di su važne grafičke postavke, ne isplati se žrtvovat niti sitne detalje za Fps. Osim toga, single player igre općenito nisu potpuno podržane i optimizirane od strane developera za visoki Fps iz očitih razloga.

Ne znam kako ti nije lijepše igrati igre na 60+ FPSa... Ne znam kakvu imaš konfiguraciju PCa i koliki ti je refresh rate monitora, ali mi se čini da nisi dovoljno uočio razlike. AC Origins, koji trenutačno igram, mi se vrti na cca 70-80 FPSa. Pa nebo i zemlja je kakva je to razlika u ugodi za igranje od 60- FPSa.

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #11 : 08. Travanj, 2018., 14:15 »
Možete i probati overclockirati monitore. Vi koji imate 60hz bi lako mogli navući 72/73hz minimum, neki čak i do 80hz

Otvarač topica možda neće moći puno (ja sam isto imao 900p 75hz monitor, išao je samo do 76hz), jednog koji mi je krepao (1080p/60) nisam nikad overclockirao (nisam se sjetio), a ovaj što sad imam se vodi kao "60hz" monitor, iako kad se uključi freesync mode (iako gpu ne podržava freesync) postane 72hz, na to sam uspio još 1hz (73hz). Frend jednog TN-ca isto navukao sa 60 na 72 ili 73hz. Tako da mislim da je to bare minimum što se može navući, vjerojatnije i 75-80hz. Postupak je krajnje jedostavan - u driverima od gpu se pod custom resolutions utipka refresh rate koji želite. Ako može radit će normalno, ako ne bit će nešto tipa "signal not detected", "out of reach" ili tako nešto, pa će se vratiti na defoult. Nađete maximum i to je to. Ima i puno tutoriala po netu, nemate što izgubiti

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #12 : 08. Travanj, 2018., 15:30 »
Hvala na odgovorima.
Još jedna stvar koja me zanima je jeli vrijedi kupovati 144Hz monitor ako niti u jednoj igri komp nemoze doci do 144fpsa? (htio sam pitati isto za 70hz i fpsa ali pretpostavljam da je to isto pitanje sa razlicitim brojkama?)

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #13 : 08. Travanj, 2018., 17:01 »
Coske3, ne vrijedi osim ako ne planiraš kasnije kupit hardver koji to može kvalitetno iskoristit.

Moj monitor je 60Hz te teoretski isto tako može ić na 75Hz, no meni to apsolutno ne treba. Radije namaknem sve moguće grafičke postavke i osiguram stalnih 60 Fpsa u svim scenarijima, čak i uz kvalitetno snimanje. Samim time se kartica zagrije do svega 55° u najzahtjevnijim scenarijima, a ventilatori istovremeno budu nečujni na svojih 30%, Ljeti će to bit slično na punom hlađenju ili pak 70° na 60%. okretaja. U kučištu nemam nikakva vodena hlađenja, skupe paste niti izvodim entuzijastične 'leap of faith' ludosti, ukupno aftermarket hlađenje je 1 ventilator od 90kn.

Nadalje, ljudi koji igraju na konzolama tvrde kako im odgovara 30 Fpsa zbog takozvanog 'cinematic' iskustva. Iako je to slab Fps, pogotovo u dinamičnim igrama, ipak su djelomično u pravu. Zato ja tvrdim da mi nebi odgovaralo igrat recimo Witcher 3 na visokom Fpsu, neprirodno mi je. A uzmite u obzir i maksimalno dobru programersku podršku za 30/60 kod single player naslova, vidio sam više developera iz različitih igara da to spominju, tipa 'nemojte nam prijavljivat moguće greške i slabu optimizaciju ako igrate na visokom Fpsu jer to ne podržavamo'.

Odg: Pitanja oko zaključavanja FPS-a i vsynca
« Odgovori #14 : 08. Travanj, 2018., 17:05 »
Ajde ti nama lijepo navedi svoju konfiguraciju i ako planiraš šta kupovat glede toga jer ovako kljucamo u mraku. Također ako ti nije problem da navedeš i nešto igara koje te zanimaju.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9