@vanja
Kako sad Youtube postaje izdavač? Ne berem. Što sad, ako netko uploada album na Rapidshare i skine ga sto milijuna ljudi i postane megapopularan, to ne vrijedi jer je onda Rapidshare izdavač?
Govorim o probijanju putem interneta bez ugovora uz izdavačku kuću.
Al ajd, zanemarimo Susan Boyle.
Recimo, Arctic Monkeysi. Svirali su koncerte po Britaniji, ljudi ih voljeli. Snimili demo CD, pržili ih i dijelili po koncertima. Fanovi ih dalje pržili i dalje distribuirali.
Otvoren MySpace akaunt i aplodane stvari s demoa. Stvar eksplodira.
I op, potpišu ugovor. Bez neke velike promocije (jedan singl) izdaju album.
Što se dogodi? Taj album postane najbrže prodavani debi album u Velikoj Britaniji ikad. IKAD.
Samo u Britaniji se u prvom tjednu proda u 363,735 primjeraka.
Postane 4xPlatinum. Preko dva milijuna primjerka.
Weeknd?
O njemu je Zvone pričao. Frajer je izbacio tri mixtapea prošle godine (iako je svaki komotno mogao biti LP) besplatno putem svoje stranice.
Twitter, blogovi, Tumblr, Pičfork i svi ostali s interneta hajpali su. I eto, postane 70-i najskroblaniji autor godine (od svih izvođača ikada igdje) uz pet milijuna skroblova.
Heh, i svaki live show bude rasprodan.
Odd Future?
Hip hop kolektiv. Sigurno si čuo za Tylera.
Također objavljivali mixtapeove putem tumblra i svojih stranica. Opet internet hajpao.
Tyler izbacio spot za Yonkers. Bez izdavača (tad). Ali ček,
spot na jutubu ima 36 milijuna pregleda. Kako?
Album mu se prodao u par stotina tisuća primjeraka.
87. na last.fm-u. 8 milijuna skroblova. A još je tu i ostatak kolektiva.
Videi im ukupno imaju skoro 100 milijuna pregleda. Rekao bih da su se probili.
Dapače, serveri su padali kad bi Odd Future ili Weeknd izdali mikstejp.
Odd Future sviraju po velikim festivalima i poprilično su traženi kao live izvođači.
I jedna napomena. Jutubaj malo OFWGKTA ili Weeknd. Primijetit ćeš neku jedinstvenu estetiku, imidž, sve to.
To su sve sami oni tako radili. Odd Future sami rade spotove, covere albuma, produkciju albuma, beatove i sve ostalo ikad.
Jedino za što su baš potrebne izdavačke kuće je izdavanje fizičke kopije albuma.
Al e, to može i puno drugačije. Ne moraju potpisati ugovor s prvom kućom koja se ponudi.
Ako postoji potražnja, izdavači će se trgati da izdaju njihov album.
Radiohead, recimo, nemaju ugovor ni sa jednom izdavačkom kućom. Izdaju albume online kad žele, kako žele, promoviraju kako žele itd. Potpuna sloboda.
I naravno da onda se onda mogu dogovoriti s izdavačima da izdaju album pod njihovim uvjetima. I ovi prihvate. Jer znaju da će se to sranje prodati.
A bend na svom jutub kanalu i dalje ostavi cijeli novi album za slušanje.
Kažem, itekako je moguće probiti se.
Uostalom, čemu služe te tisuće glazbenih publikacija, portala i inih?
EDIT:
@yuri
Izjednačavati izdavače s piratima samo zato jer i jedni i drugi distribuiraju sadržaj je smiješno.
Izdavači ulažu u bend. Album. Plate studio. Promociju. Stoje pravno iza njih. Ovo ono.
Pirati malo manje.
Kao što rekoh gore, većinu tih stvari se može odraditi i bez izdavačke kuće jednako uspješno.
Ali izdavači =/= pirati.