Marvel’s Spider-Man 2 stigao na PC i za sobom dovukao hrpu problema
Peter Parker i Miles Morales vraćaju se na PC, noseći sa sobom sve napredne postavke koje bi čovjek mogao poželjeti. Je li PC port nadmašio sjajnu PS5 verziju, ili je Sonyjeva konzola i dalje najbolji način za iskusiti 19 inča Venoma?
Sonyjevo dovođenje PlayStation ekskluziva na PC nastavlja se s Marvel’s Spider-Manom 2. Neslužbeno je igra već bila dostupna na u piratskim vodama otkako je studio Insomniac Games hakiran krajem 2023. No, 15 mjeseci nakon lansiranja PS5 verzije sada je Marvel’s Spider-Man 2 i službeno dostupan na Steamu i Epic Games Storeu; začudo bez potrebe za Playstation Network računom.
Do sada su PC verzije Sonyjevih igara uglavnom bile dobre, izuzev možda The Last of Us Part 1, koji je izašao s gomilom problema. Igre kao što su Horizon Forbidden West, Returnal, Ghost of Tsushima te novije God of War igre dobile su PC verzije koje su nadmašile originalno PlayStation iskustvo, pod uvjetom da imate dovoljno snažnu konfiguraciju.
Studio Nixxes Software već dugi niz godina prebacuje razne igre na PC, uključujući impresivan broj PlayStation ekskluziva koje su dosad stizale na računala bez većih problema. Nažalost, isto ne vrijedi za Marvel’s Spider-Man 2. No, ajmo prvo na pozitivne stvari.
PC verzija izgleda spektakularno na visokim postavkama, a grafiku možete detaljno prilagođavati. Možete kompletno isključiti ray tracing ili individualno podešavati koje su ray tracing metode aktivne te njihovu kvalitetu. Ostale opcije uključuju kvalitete tekstura, sjena i objekata. Čak možete i prilagođavati gustoću pješaka i auta na cesti, što bi bilo vrlo korisno u pravom životu.
Framerate je otključan, a igra podržava široke i ultraširoke monitore kako bi njihanje kroz New York bilo što uzbudljivije. Također je dostupan novi DLSS4 model rekonstrukcije slike te Multi Frame Generation za 50 seriju NVIDIA grafičkih kartica, za rijetke korisnike koji su uspjeli nabaviti te kartice. Naravno, dostupna je i puna podrška za odličan DualSense PS5 kontroler, sa svim naprednim značajkama poput haptičke vibracije te okidača s otporom. Kontrole za tipkovnicu i miš su malčice nezgodne, ali mogu se detaljno prilagođavati, no igranje s DualSense kontrolerom je pravi način za iskusiti Spider-Mana.
Najviše me impresionirao ray tracing. Iako je New York u igri pretežito bez kiše, razne lokacije sadrže brojne lokve koje sjajno reflektiraju okoliš. Oni koji su prije izlaska prve Spider-Man igre bili razjareni zbog promijenjenih veličina lokva će ovdje biti vrlo zadovoljni. Veliki prozori na zgradama sjajno reflektiraju okoliš, čak i izdaleka. Često sam stao i samo gledao u odraz diveći se toj tehnologiji. Sjene putem ray tracinga izgledaju savršeno te nema uobičajenih vizualnih artefakata kao kod tradicionalnih metoda prikaza. Izgled najviše mijenja ray traced ambijentalna okluzija. Bez ove postavke scene u interijerima izgledaju plošno i kao da sve svijetli bez vidljivog izvora rasvjete, no kad uključite ovu postavku, interijeri dobe duboke sjene tamo gdje bi trebali, što pridodaje osjećaju dubine i fizikalnosti prostora.
Sve zasad zvuči dobro, ne? To je zato što još nisam pokrio performanse. U nekoliko sati provedenih uz igru mislim da sam doživio možda pet minuta glatkog izvođenja, gdje sam jurio kroz grad, sprječavajući kriminalce na ulicama New Yorka. I tih pet minuta je bilo zaista sjajno iskustvo. Ali, svaki drugi trenutak uz igru bio je obilježen katastrofalnim trzanjem i čestim rušenjima. Već je Nixxes izbacio dvije zakrpe koje pomažu s rušenjem, no situacija nije puno bolja nakon ovih hitnih krpanja.
Igrao sam na relativno moćnoj konfiguraciji, s Intel i7-12700F procesorom i NVIDIA 4070 grafičkom karticom. Podešavanje postavki nije puno pomoglo s trzanjem niti s rušenjem. Ova verzija igre je jednostavno nestabilna. Za igru koja ima nekoliko sati cutscene animacija, tragično je da gotovo svaki rez kamere izazove trzaj, a ovdje je takav slučaj. Neki segmenti su pošteđeni, ali u drugima je situacija kritična. Početak igre, gdje se Peter i Miles bore protiv Sandmana, napet je dio gdje se perspektiva mijenja između dvaju protagonista, no koliko je napeta i brza scena, toliko i nestabilnost utječe na igru, tako da je igrin prolog, koji je inače fantastičan, ekstremno nezadovoljavajuće iskustvo na PC platformi. Određeni trzaji su utjecali i na zvuk, gdje se zvučni efekt pojavio prekasno ili prerano ovisno o situaciji.
Borba uključuje napade kojima se morate izbjeći, ali i one koje morate parirati kako biste izbjegli štetu. Ubacite li trzaje u miks, dobit ćete frustrirajuće iskustvo, pogotovo u težim situacijama u glavnoj priči gdje se borite protiv minimalno desetak neprijatelja odjednom.
DLSS ray reconstruction postavka koja bi trebala smanjiti vizualni šum prilikom korištenja ray tracinga, zapravo je izvor vizualnog šuma na ovoj PC verziji. Obje metode rekonstrukcije sadržavale su katastrofalnu količinu šuma, a ako isključite ovu opciju, slika će biti potpuno čista.
Odmah sam bio skeptičan zbog nedostatka marketinga za PC verziju ove igre. Prednarudžbe uopće nisu bile moguće, a hardverski zahtjevi bili su objavljeni svega dan prije izlaska. Vjerojatno su znali da je ova verzija nestabilna, ali su je i dalje odlučili ovako izbaciti. Moje pitanje glasi: Zašto? PC igrači već su navikli na čekanje PS ekskluziva. Uncharted 4 je došao na PC šest godina kasnije, a Marvel’s Spider-Man četiri godine nakon izlaska. Rado bih pričekao još pola godine za stabilnu verziju, a vjerojatno bi i većina igrača. Ovako će igra biti vjerojatno stabilna tek za pola godine, ali Nixxesova reputacija je okaljana i ubuduće ću sumnjati u kvalitete njihovih PC portova radi kvalitete Spider-Man 2 porta, a već sam zabrinut za kvalitetu The Last of Us Part II PC verzije.
Sve u svemu, Marvel’s Spider-Man 2 bi na papiru trebao imati sjajnu PC verziju. Sve potrebne značajke su prisutne, igra izgleda fenomenalno te su grafičke opcije vrlo detaljne, no cijelo iskustvo pati zbog opće nestabilnosti proizvoda. Ako ste čekali da Spider-Man 2 dođe na PC, sugeriram vam da nastavite čekati. Za nekoliko mjeseci igra će biti stabilnija, a vjerojatno će i igra kad-tad biti na popustu. No, u sadašnjem stanju, ovo ne bih nikome preporučio.
peleknu
04.02.2025 - 16:28SpiderMan 2 v1.202
vanilica bez ijednog trzaja
Darcoolio
04.02.2025 - 16:41Đubre od porta u prvoj verziji, a i u drugoj.
Tek na v1.202 su sredili kreš, ali Photo op misije i generalno gde moraš da fotkaš, to ne radi i dalje.
Tačnije, ne radi kod svih.
Spot pupa
04.02.2025 - 18:04Još jedan u nizu dokaza da prvo treba pričekati da igra bude vani barem jedan dan pa kupiti. Ukoliko sve bude ok.
Rick Sanchez
@Spot pupa, 05.02.2025 - 10:51*jedan mjesec
Spot pupa
@Rick Sanchez, 05.02.2025 - 18:52🤟🏻✌🏻😉
Dalibor1983
04.02.2025 - 19:20Meni se isto kresala ali upalilo mi je na lancheru namjestit rt na high i u igri na ultimate vratit pa mi je radila
Danijel88
04.02.2025 - 20:11Meni radi sve bez problema, rx7900xt sa i5 12400f i 32gb 3200mhz rama, nema rusenja a odigrao sam 30% igre
trulex
04.02.2025 - 20:24Sve ove novije igre što mediji pišu da su pune problema ja niti jednog problema nemam, čudno. A uvijek očekivam katastrofu, evo i Spiderman mi ide ko podmazan.
CHIP303
04.02.2025 - 21:18Dzaba sto je traze PSN kada je svakako region locked za Srbiju i sve ostale zemlje koje nemaju PSN support 🤡
GogicM99
04.02.2025 - 23:30Za neko pravo čudo ja lično nisam imao nekih velikih problema sa igrom osim sto je jednom zaledila u 5-6h igranja i ako igram na vec poprilično staroj konfiguraciji dok kolega na high end mašini ima žestokih problema sa rušenjem igre. Spekulise se da je Ray Tracing problematican i izaziva rusenje.
MrPhilips
05.02.2025 - 07:53Ajd napokon nesto dobro iz cinjenice da igra nije dostupna u mojoj zemlji.