HCL.HR

Šuška se da stiže Warzone 2, je li stari onda za penziju?

Domagoj Plantak 20.03.2022.   •   12 komentara


Velike stvari dogodile su se CoD franšizi u zadnjih godinu dana, a još veće se najavljuju za onu iduću. Sprema li se Warzone za mirovinu ili pak svadbeni ples s Modern Warfareom 2?

Kad smo vam prošle godine pisali o prvoj godini Warzonea, pohvalili smo revolucionarnost u pomaku battle royale koncepta, ali i postavili neka važna pitanja. Neka od njih bila su može li Warzone doživjeti drugi rođendan, i hoće li do tog dana nastaviti krcati nove sadržaje, ili će ipak napraviti pauzu i prvo popraviti one postojeće.

U zadnjih godinu dana tako smo dobili dvije nove mape (ili mapu i pol, ako se i vi osjećate prevareno nakon hladnoratovske verzije Verdanska), dobili smo anti-cheat sustav koji je uvelike popravio problem s varalicama, no možda najvažnije od svega – dobili smo još jedan Call of Duty naslov, a koji je uz dotadašnji Cold War ionako stvorio dovoljno kaosa za Warzone. Drugu godišnjicu Warzonea developeri praktički nisu ni slavili – jedina novost bila je službena potvrda da Warzone dolazi na mobilne uređaje.

Istina, saznali smo par tjedana ranije da nas u budućnosti čeka potpuno novi Warzone, kao i to da će to biti još jedna revolucija u obliku sandbox moda. Infinity Ward uskače isprati probleme i još jednom igra na kartu nostalgije – najavom nastavka Modern Warfarea iz 2019., onoga koji je rodio jednu od najuspješnijih battle royale igara današnjice. Na nama je samo da se zapitamo je li to potez i priznanje da Warzone predugo vozi u krivom smjeru na autocesti, ili nam želi pokazati da može biti još bolji nego što je ikad bio? Oboje, rekli bismo.

HLADNI RAT „ZAHLADIO“ INTERES IGRAČA

Proljeće je 2021. U Verdansku kakvog poznajemo cvatu posljednji pupoljci prije nego što nastupa nuklearna katastrofa. Hype je velik – dolazi nova mapa, iliti hladnoratovska verzija Verdanska koja je trebala utažiti žeđ za nečim novim. Kad se danas sjetim tih dana, osjećam da mi je veću radost donijelo svo to postepeno mijenjanje stare Verdansk mape, nego trenutak kad je grunula nuklearka.

Dovođenje podzemne željeznice bilo mi je recimo napetije nego dok sam buljio u razoreni stadion “novog” Verdanska, koji mi je definitivno nakon toga izgubio dušu (uz tone betonskih blokova). A podzemna željeznica stigla je još u jesen 2020., kad je bila šesta i posljednja sezona Warzonea u sklopu sad već drevnog Call of Duty: Modern Warfarea!

Možda me sad razumijete dok kažem da Warzone 2 igra na kartu nostalgije, a ne mogu ni ignorirati što sekcija u trgovini skinova za operativace Modern Warfarea iz 2019. postoji i dan danas, nema to sigurno nikakve veze sa sporednom zaradom i najavom da ćemo u Warzoneu 2 sve te skinove zauvijek izgubiti…

Da me ne biste krivo razumjeli, Call of Duty: Cold War i Vanguard nastavili su konzistentno izbacivati nove i besplatne sadržaje za Warzone, i to je nešto što će uvijek biti za svaku pohvalu. Skinove vas nitko ne tjera kupovati, a *uglavnom* su kozmetičke prirode, barem dok se bugovi ne pobrinu za suprotno. I dok je tijekom prve godine Warzonea titulu najnepravednijeg skina nosila crna gospođa Roze zbog svoje teške vidljivosti (što i nije bug sam po sebi), drugu godinu obilježio je recentniji slučaj na Calderi za operativca Francisa i njegov nevidljivi „Awoken“, ali i još neke skinove sa istim problemom.

RICOCHET JE NAJBOLJI URANJENI POKLON WARZONEU

Da ne bismo govorili samo o problemima, ne možemo ne spomenuti da je novi sustav protiv varanja, zvan Ricochet, uspio značajno smanjiti broj varalica u Warzoneu. Stigao je na PC platformu prigodno s novom mapom, a da funkcionira sasvim solidno mogu vam potvrditi i brojni streameri koji kažu kako varalica nema po par dana, nakon čega se pojave ponovno na dan-dva pa natrag nestanu u nepoznatim dubinama.

Za pohvalu je i nedavna spoznaja da Ricochet doslovno trolla varalice tako što im smanji štetu koju rade metcima na toliko mizernu, da bi ih i moja baka s upalom zglobova mogla eliminirati. Zapravo su to nazvali Damage Shieldom, koji poštene igrače čini skoro neprobojnima, a sve sa svrhom da se prvo prikupe informacije o varalici odnosno kako vara, a zatim i ultimativno blokira. Velik je to skok u odnosu na početke Warzonea, gdje je Activision banao igrače u valovima i vjerovao kako će ih potreba za verifikacijom novog računa mobitelom spriječiti od povratka.

Ipak, skoro svaku pozitivnu promjenu Warzone nekako uspije sabotirati. Dok Ricochet možemo smatrati uranjenim poklonom za drugi rođendan, prigodnije bi bilo reći da se radi o onom Božićnom. A za Božić je naime stigao i Krampus, koji je svježe pečenom Ricochetu promaknuo i tako ispao kao svojevrsni legalizirani oblik varalice koja je radila kaos u Warzoneu i CoD: Vanguardu, toliko da su ga developeri morali nerfati. Istina je da se pričalo o tome i da je to na neki način i dalje više pozitivan nego negativan publicitet, pa u ovom trenutku doista nisam siguran – da li si Activision namjerno ili slučajno puca u nogu svaki put kad izbaci nešto lijepo?

PREKRASNA CALDERA KAO „POPRAVNI“ ZA RAZRUŠENI VERDANSK

Nakon višemjesečnih kritika igrača kako hladnoratovska verzija Verdanska nije punokrvna nova mapa, došla nam je i ta famozna Caldera. Logično, neki igrači uvijek će se žaliti, a jedna od razvikanijih zamjerki bila je kako ta mapa ima previše praznog prostora. Naprotiv, prvi dojmovi Caldere za mene su bili izvrsni – osvjetljenje je predivno, predloške građevina developeri ipak nisu samo prekopirali iz Verdanska i na to posadili tisuće palmi, već doista imate osjećaj da ste na godišnjem odmoru i da svaki objekt nosi novu svježinu.

Ipak, ono što u Calderi nije tako svježe jest stara neizbalansiranost oružja, pa su na samom izlasku mape snajperi bili praktički neupotrebljivi, dok su njihovu ulogu zamijenile jurišne puške. Čim sam na Calderi sa STG-om ubio prvog lika iz sulude udaljenosti, a promašio s potpuno nadograđenim KAR-om iz Vanguarda, bilo je jasno da tu nešto smrdi. Ovdje se zapravo radi o starom problemu, i smatram da sama mapa (nakon što su više-manje stabilizirali izvedbu i teksture), nije izravno kriva za sve što se događa u Warzoneu.

Razlog zašto je Caldera mnogima trn u oku može ležati u velikom broju čistina i promjena visine, gdje vam treba puno više vještine i taktiziranja unaprijed ako želite izbjeći smrt. Iskusniji igrači koji se pozicioniraju dovoljno rano, mogu s prvog brda izmasakrirati bilo koga, dok je u Verdansku ipak bilo više prilika za manevriranje i improvizaciju, odnosno lovice mačke i miša po urbanim zgradama. Na Calderi se stvarno čini da ima na tisuće palmi, no one u pravilu ne pružaju dovoljan zaklon i priliku da manje vješti igrači uživaju u igri.

Drugim riječima, Caldera je puno „klasičnija“ battle royale mapa nego što je to bio Verdansk u smislu da je otvorenija poput one u Fortniteu (naravno, Fortnite to nadomješta mehanikom građenja struktura), a to bih, premda će zvučati potpuno kontradiktorno, nazvao i najvećom greškom njenog dizajna. Da, ona je grafički osvježena i predivna, ali mi jednostavno prirodnije sjeda kao dio neke otvorene story misije iz Call of Duty kampanje (a znamo da nam takvih fali).

CALDERA NIJE KRIVA ŠTO NEKIMA NIJE SJELA

Imajući to na umu, Caldera, kao “previše klasična” battle royale mapa, zaboravlja činjenicu da Warzone nikad nije bio klasični battle royale. Upravo je Warzone donio revoluciju i hibridizirao taj žanr, prvo Gulagom, a zatim i svojom izvrsno pretočenom fluidnošću napucavanja iz multiplayera.

Možda je to upravo ono što neke igrače i streamere seli na konkurentski Apex Legends, možda je to ono što je mene kao redovitog Warzone igrača natjeralo da puno više sati provedem na Rebirth Island mapi, te ukupno daleko manje sati u drugoj godini Warzonea nego u onoj prvoj. Usputno rečeno, najavljena je i izmijenjena verzija Rebirth mape, pa će nam zadnja sjećanja na Verdansk možda i do kraja splasnuti.

Bilo bi zato bezobrazno reći da developeri ništa ne rade po pitanju Caldere, jer kako smo već naveli, novih sadržaja ne nedostaje. Kemijska oružja koja su se pojavila u trenutnoj sezoni Call of Duty: Vanguarda i Warzonea polako ali sigurno ispravljaju dječje bolesti i tranzicijsku prilagodbu na Calderu, i zaista se nadam da će ta tropska toplina potrajati dovoljno dugo prije nego nas Activision ponovno prisili na neku sasvim treću mapu.

Nije upitno ni da su nove mape, kakve god one bile u očima pojedinca, u oba slučaja podigle popularnost Warzonea. Ako pogledamo podatke samo na temelju Twitchtrackera, vidimo da je u oba razdoblja pristizanja novih mapa (4. i 12. mjesec 2021.) značajno porastao interes za Warzoneom. To je logično, no ono što smatram mnogo važnijim ključem uspjeha je njegovo postepeno otkrivanje sitnih detalja kroz svaku novu sezonu, poput spekulacija o nuklearnom uništenju Verdanska koje je, kako brojke pokazuju, doprinijelo kulminaciji u četvrtom mjesecu.

WARZONE JE U KRIZI, ALI SE DRŽI

Stavljajući prethodno navedene podatke u kontekst, možemo zaključiti da Warzone u posljednjih godinu dana počiva na stalnom iščekivanju nečeg boljeg i drugačijeg, te da se ta razlika u originalnosti naspram konkurentskih BR-a sve više smanjuje. Možemo reći i da to uopće nije slučaj, te jednostavno odmahnuti rukom uz argument: “Pa ima i drugih igara!” To možemo objasniti i navodima prema kojima najvjerojatnije neće biti novog Call of Dutya 2023. godine. Jedno je sigurno: Warzone nije umro, ali definitivno nije ono što je prije bio.

To pokazuje i trenutno stanje gledatelja Warzonea na Twitchu, koje je nekad bilo puno veće od trenutne cifre od jedva 40 tisuća. Uvođenjem zasebnog Vanguard Royale moda uz standardni battle royale dodatno je povećan razdor, što me podsjetilo na vremena kad je Call of Duty svake godine razdvajao zajednicu igrača posebnim DLC mapama. Najviše se to osjeća upravo posljednjih tjedana, čemu mogu svjedočiti i streameri koji primjećuju da se lobbyiji sve teže pune igračima, a dok to oni kažu, onda znate da je stanje u Warzoneu pomalo alarmantno.

S druge strane, Raven i dalje vrlo vrijedno brine o zdravlju Warzonea, pa im Vanguard Royale trenutno služi kao poligon za testiranje, gdje su povećali osnovno zdravlje operativaca s kojima igramo na 150, dok je u standardnom BR modu ta vrijednost i dalje na klasičnih 100. U srijedu su na Twitteru objavili i anketu gdje su igrači mogli odlučivati o povećanom zdravlju kao trajnoj promjeni i u ostalim modovima, a čini se kako će se to doista i dogoditi dolaskom Season 2 Reloaded ažuriranja, čiji se službeni datum još očekuje.

Da se na intenzivnim promjenama radi, nitko ne može osporiti. Nedavno je u Call of Duty: Vanguard dodan i ranked sustav, što je svojevrsna uvertira za njegov najavljeni dolazak u Warzone. Taj dodatak bi, uz povećano osnovno zdravlje, definitivno stabilizirao SBMM koji je Warzoneov problem još od samih početaka.

PRED WARZONEOM JE VAŽNA GODINA

Na kraju svega što se dogodilo u posljednjih 12 mjeseci, nećemo reći da je pred Warzoneom teška godina jer bi to bio klišej, ali da je nevažna, to svakako nije. Warzone će se sve više morati truditi pokazati da je originalniji od konkurenata, a na tom putu iskoristit će i neke stare trikove. Upravo zato vjerujem da će Call of Duty serijal, kojem se u zadnjih godinu dana sa strane definitivno dogodilo sve i svašta, izlaz pronaći u nostalgiji.

Neće me zato nimalo čuditi ako novi Modern Warfare 2 i Warzone 2, u dogledno vrijeme, najave i “Verdansk 2”. Hype će ponovno otići u nebesa, statistike na Twitchu rasti kao lude jer streameri ponovno prenemaženo urlaju kao derišta, a mi ćemo opet skidati na stotine gigabajta i sve će to biti još jedna topla CoDska priča.

Za kraj ponovno postavljamo isto pitanje – može li Warzone 1, koji nikad nije bio čišći od varalica i ispunjeniji sadržajem, držati postojeći sadržaj pod kontrolom? S tim pitanjem na umu, ne sumnjamo da ćemo dogodine otpuhivati tri svjećice (ili pak nultu za Warzone dvojku).

Kakvo je bilo vaše iskustvo s Warzoneom u zadnjih godinu dana? Jeste li zadovoljni Calderom ili vam nostalgično fali Verdansk? Osjećate li i vi da je manje varalica otkad je Ricochet aktivan? Što očekujete od Warzonea 2? Hoćete li kupiti ovogodišnji Call of Duty? Želimo čuti vaša mišljenja u komentarima!

Komentari (12)

  • Jaybee

    20.03.2022 - 20:18

    Već mi je naslov čudan

  • Rinma_1997

    20.03.2022 - 20:26

    Igrao multiplayer preko 30 sati, bez warzona i mogu reći najbolji cod ali moram priznati da više nije isto, nažalost.
    Vraćao sam se dosta puta ali nakon 7 dana brišem igru.
    Doslovno se vraćam zbog kampanje, to mi je motivacija za mw2019, varalice i ostali problemi me odbijaju i ekrenuh se ja drugim igrama.

    • Agent

      @Rinma_1997, 20.03.2022 - 20:36

      Ja u mw2019 baš nisam nailazio na varalice

  • Agent

    20.03.2022 - 20:35

    Ja sam odustao od warzone od kako su stavili oružja iz cold wara u sam warzone. Jer ta oružja su postala jača nego od MW a kako mi igra nije sjela pa nisam igrao ni mp teško je bilo dizat lvl-a oružja. Još k tome kako je došao cold war znatno se povečao i broj cheatera što me još više odvuklo. Kako je došao Vanguard probao sam ponovo warzone i tu novu mapu ali opet je uslijedio isti problem da mi mp nije sjeo pa u warzonu mi se nije dalo nabijat lvl-e za svako oružje koje zbog broja attachmenta su postala daleko najjača oružja. A što se tiće anti cheata jeste popravili problem cheatera ali mislim da ih je bilo predugo pa dobar dio koji je otišao nije ni vratio. Warzone 2 ako će isto stavljat svaki put sva oružja iz svih cod nastavka bit će isti problem. Jer osim što cheateri odvuku igrače mislim da i stavljanje tako oružja gdje u warzonu moraš grindat jer ti neki mp nije sjeo isto odvuče igrača.

  • Cone3006

    20.03.2022 - 21:31

    Usrali sure na kraju igru

  • Payday 4 Dallas

    20.03.2022 - 21:38

    Preferiran Calderu i radi toga mi se trenurni Warzone više sviđa nego stari.Verdansk je kampersko smeće.Jedino što fali Warzonu je FOV slider na konzolama to je sve što trebam.

  • marko1106

    20.03.2022 - 21:58

    Mislim da im je glavni razlog prelaska na Warzone 2 veliki tehnici problemi u jedinici. Stvarno mi nije jasno zašto za svaki klinac toliki update bude osim da se ne može drugacije. I kada je mali update nema veze jer svakako je potrebno 120gb praznog prostora. Igra je tehnicki nered i pretpostavljam da je na njoj teško raditi.

  • StargateFan

    21.03.2022 - 01:19

    Caldera je užasna mapa. Rebirth je trenutno interesantniji od glavnog moda a to puno govori. Varalica ima mnogo, mnogo manje. Nadam se novoj verziji ili Warzoneu 2 prije svega jer su ovoga skoro uništili dolaskom CWa a i ovo sa updejtima je totalna istina. Ne sjećam se da je neka igra imala toliko updejta a skoro svaki osim Richocheta je bio na gore. Trebali su ostaviti opciju igranja u Verdansku pa bi se vidjelo koliko brzo bi Caldera propala. MW2 i Wz2 se dakako jedva čeka 🙂

  • Rastmahatta

    21.03.2022 - 09:04

    Caldera mi nikako nije sjela, a sami updateovi su priča za sebe

  • AzorAhai

    21.03.2022 - 09:09

    Kao sto sam vec govorio Warzone je nesto najjace sto se desilo u gejmingu od starta ove proklete pandemije i jedan od najvecih BOOMOVA su napravili na gejming sceni. Fantasticna igra, MW je odlican i igram ga svaki dan gotovo (MP SPEC OPS itd), Cold War je po meni dobio nezasluzene kritike i to mislim bas cisto zbog Warzone strane ali igra kao igra je fenomenalna, toliko dobra prica u kampanji, MP odlican sadrzajan, Zombie mode ne igra toliko ali takoder dosta sadrzajan i originalan, lije nastavak price i nadovezivanje na ono proslo, jedino sto ta introdukcija i implementiranje u Warzone nije prosla tako glatko, meni npr. jedino nije cool presareno oruzje i ti bundle-s koji kose s realnoscu kolikom-tolikom. sareni karakteri i par bugove koji su se pojavili u Warzone-u ali sve ostalo mi je bilo ok, cak ta Verdansk 84 mapa mi je bila cool i uz te nove dodatke mi je sjela, vracanje unazad nakon nuklearke u MW-u je izgledalo cool. E sad moj problem je Vanguard zbog mnogoc ega i mislim da je najslabiji naslov, mislim da je ovdje problem i stagnacija blaga Coda i Warzone-a jer su bukvalno natrpali svega i svacega ovdje, previse fake stvari, od same price i forsiranja nekih stvari koje necu da navodim ovdje a svi znamo koje su, ima ih par i nas nije pohvalno, meni licno to smeta i ispalo je bezveze, laziranje historije cisto da bi zadovoljili sve moguce ljude na svijetu tipa rase odn. boja koze, broj zena i muskaraca, istospolni brakovi itd sve te stvari mislim nema smisla uopste, trash. Pored toga sto se tice nove mape nije da nije lijepa i to sve ok, ima dobrih i pozitivnih stvari ali meni realno ne odgovara tematika mracnog WW2 i neka mapa na Pacifickom okeanu gdje je sve odmor i limunada. Ne ide nikako, pa i sama prica u kampanji kako sam rekao forsiranje i neki kliseji. Vise sam volio Verdansk i MW pricu 10x od ove Vanguarda tkao da meni ovo vracanje toliko u proslost i nije bas nesto, dovoljno je bilo hladni rat povratak i to je to. Sve u svemu odlicna igra i dalje se igra redovno i ocekujem MW nastavak da bude jos bolji, a i da se vrati stari sjaj Warzone-a.

    • Iron666

      @AzorAhai, 21.03.2022 - 10:52

      Apsolutno isti CoD kao i svaki unazad ola-la godina. Izgleda si propustio masu vrhunskih igara ako ti je Warzone boom. Ali vjerovatno nisi ni igrao starije naslove (i ne, ne mislim na one od prije 2-3 god.) jer zadnji i dobar kompetitivni CoD je bio Modern Warfare iz 2007. Sve nakon toga je casual public nered htio ti to sebi priznat ili ne. Trčanje po ogromnoj mapi, bez puške koja je trenutno meta (i za koju moraš grajndat satima) protiv hrpetine kampera, cheater-a, trčanje bez UAV-a, airstrajkova i ostalih sranja, i tako sa 150 igrača na mapi. Zabavno s ekipom, daleko od toga, ali žešće smeče od igre po pitanju bilo kakvog kompetitivnog dijela. Public kid show.

  • SanKa

    21.03.2022 - 09:29

    warzone je govno sad. propao je kad su nesposobnjakovici iz ravena krenuli s odrzavanjem istog. hvala bogu pa wz2 radi IW, to ce bit vrhunski, siguran sam.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?