HCL.HR

COD: Warzone slavi prvi rođendan, je li zaslužio čestitku?

Domagoj Plantak 10.03.2021.   •   13 komentara


Odgulili smo godinu dana gulaga pa se tim povodom osvrćemo na dobre i loše stvari besplatnog Call of Dutyja. Warzone je ugodno došao s pandemijom, može li dočekati njezin kraj?

Zadnje dvije godine donijele su velike promjene za Call of Duty franšizu. Modern Warfare je konačno prešao na novi engine, ostavio iza sebe model plaćanja za dodatne mape i postavio temelje za prvu besplatnu Call of Duty igru izvan Kine i mobilnih uređaja. Call of Duty: Warzone ušetao je na scenu battle royale igara pod vladavinom Fortnitea, PUBG-a i Apex Legendsa, uz namjeru ispravljanja nesavršenstva prethodnog pokušaja, Treyarchove vizije battle royalea – Blackouta.

Warzone je nakon godinu dana prilično daleko od savršenstva, ali ono što mu moramo priznati jest činjenica da je bilo savršeno lansirati ga u vrijeme globalnog lockdowna. Virtualni Verdansk pokazao se kao izvrsna (i jedina legalna) turistička destinacija u vrijeme kad su iduća dva tjedna bila ključna. To je potvrdio rapidni rast igrača Warzonea, o čemu se pisalo naveliko i naširoko. Posljednji se put Activision pohvalio u 10. mjesecu 2020., kad je Warzone zabilježio više od 80 milijuna preuzimanja. Može se stoga razloge uspjeha Warzonea tražiti u podudaranju s pandemijom, no bilo bi krivo pripisati sve toj slučajnosti.

DRUGAČIJI FORMAT, POZNATA FLUIDNOST

Warzone je publiku prije svega osvojio svojom fluidnom igrivošću i novim idejama. Meni žanr battle royale igara nikad nije naročito odgovarao, ali način kojim ga je Warzone uspio spojiti s uglađenim mehanikama Modern Warfarea svakako je hvale vrijedan. Fino kretanje i hrskavi zvuk pucanja sada ste mogli iskusiti u golemom Verdansku, a personalizacija oružja kroz loadout dropove unijela je iznimnu slobodu u načinima taktiziranja. Da, još uvijek su tu kemperi i koraci neprijatelja koji zvuče kao da nose štikle, ali sve je to „za ljude“. Jednako kao i činjenica da ljudi griješe, a Warzone za tu grešku nudi ispravak u obliku odlaska u famozni Gulag, gdje se morate razračunati s drugim igračem i izvući živu glavu da se vratite u meč. To je prije godinu dana bilo pravo osvježenje u battle royale konceptu.

Preuzimanje battle pass sustava iz konkurentnih battle royale igara ujedno je jamčilo i kontinuirano izbacivanje novih sadržaja za Warzone , pa tako i u pogledu novih oružja za koja se Infinity Ward pobrinuo da budu beskompromisno nadmoćna kroz dobar dio sezone. Jasno je da vas time žele privući da kupite skinove baš za ta oružja, ali bit ćete sasvim u redu i bez njih (samo budite mentalno jaki). Koliko god da je Warzone zabavan, suptilno vas tjera da kupite i Modern Warfare ili/i Cold War u kojem ćete ta oružja puno lakše nadograditi i steći dovoljno prakse za tamanjenje protivnika u Warzoneu.

Posljedični problem koji se odražava na kvalitetu samog gameplaya jesu upravo neizbalansirana oružja i namjerno čekanje po nekoliko tjedana da se kroz zakrpu ona „poprave“. Streameri će do tada uzdizati ta oružja u nebesa, igrači ih koristiti i kupovati skinove za njih, a Activision će zadovoljno trljati ruke nauštrb balansa. Ako ste igrali Warzone od njegovih prapočetaka, sigurno ćete se sjetiti Grau 5.56, jurišne puške koja je i dan danas jedno od najjačih oružja u Warzoneu, nešto kasnije Bruena Mk9, a ne tako davno mogli ste biti ubijeni iz samo tri hica ako je vaš protivnik koristio DMR 14.

S druge strane, Activision se napokon riješio onih odvratnih kutija s lootom i prestao dijeliti zajednicu igrača s posebnim DLC playlistama. Warzone je takoreći poslužio kao jedno veliko zajedničko okupljalište za sve igrače COD-a, uključujući i one koji COD nisu igrali još od dvojke, ili možda nikad prije. Baš svatko u tom smislu ima jednaku priliku postati dobar warzonaš, a istovremeno uživati u blagodatima visokobudžetnog multiplayera kakvog nude klasične Call of Duty igre.

PUNO BUGOVA KRPALO SE S PUNO GIGABAJTA

Activision nas je možda razmazio svojom novom politikom besplatnih sadržaja pa nam je sada problem ako su ti sadržaji upakirani kroz poveća ažuriranja. Obavezna ažuriranja za Warzone tako teže kao pojedine igre, a dolaze na mjesečnoj bazi. Od nedavno tako više ne možete istovremeno instalirati Warzone, Modern Warfare i BLOPS Cold War na klasičnoj PS4 konzoli s diskom od 500 GB. A kruži i šala da na PC-u možete imati 250 instalacija Valheima i opet će vam zauzeti manje prostora na disku od nekog Call of Dutyja.

Ironično je da uz velika ažuriranja dolazi i ne baš mali broj bugova. Jedan od problematičnijih svakako je bio infinite stim glitch, gdje se određenim redoslijedom postupaka tijekom igranja moglo ostvariti beskonačno mnogo stimova (ali i svih ostalih taktičkih stvarčica) i tako si tim predmetom neprestano obnavljati zdravlje izvan zone te tako preživjeti plin. Na taj način bi takvi „igrači“ uvijek dobili meč, što definitivno potvrđuje da postoji „tanka granica između dobrog i lošeg“, kako bi to rekao naš brkonja kapetan Price.

SVE ŠTO VOLE MLADI, VOLE I VARALICE

A tanka je i granica između mekih i tvrdokornih varalica. Tvrdokorne varalice, reći ćemo, ipak su vrlo očite kad ih sretnete u Verdansku. Ne vidite ih nigdje, ali čujete kako aimbot metci nekako ipak dospiju do vas. Nešto mekše varalice, nazovimo to „sivom zonom“ varanja, koriste skripte i fizičke uređaje (i na konzolama i na PC-u), koje u pravilu ne mijenjaju programski kod igre, već jednostavno automatiziraju određenu legalnu radnju, što igračima olakšava posao.

Primjerice, tako je moguće namjestiti da vam se puška tijekom pucanja automatski pomiče malo prema dolje, eliminirajući na taj način negativan efekt trzaja na tom oružju. Ovo je tek ugrubo opisana varijacija na temu, s obzirom da takvih modifikacija za varanje ima bezbroj. Ovakve i slične modifikacije ionako nisu ništa novo u svijetu gaminga, no vrlo ih je teško detektirati. U tehničkom se smislu tu ne radi o hakiranju igre jer modifikacija ne dolazi u doticaj s kodom igre već se najčešće radi o softverima za emulaciju ili virtualizaciju. Samim time ih nažalost potpuno legalno možete kupiti, a samo iskušenje neka vama ide na savjest.

Varalice i trgovanja softverom za varanje na neki su način još jedan pokazatelj popularnosti Warzonea, iako ne bi škodilo da Activision poduzme nešto rigoroznije od povremenog kažnjavanja igrača u valovima. Raven Software se nedavno potpuno posvetio ovom problemu pa svakako očekujemo poboljšanja i na tom planu.

LJEPOTA WARZONEA JE U PUTOVANJU

Warzone bi nakon svog prvog rođendana trebao postaviti presedan u povijesti Call of Dutyja. Obično se svaki stari Call of Duty brzo zaboravi kad izađe onaj novi. No, igrači su u Warzoneu na svojevrsnom putovanju paralelno uz COD igre koje dolaze i odlaze. Kad spominjem putovanje, poglavito mislim na ono vremensko i tematsko koje svakom sezonom iznova pozitivno iznenađuje.

Sjećate li se kako je Infinity Ward uoči izlaska Modern Warfarea jasno rekao kako zombijima nije mjesto u MW univerzumu? Međutim, nije tada nitko pa ni sam Activision mogao znati da će Warzone postati most između glavnih CoD naslova, stapajući dva različita CoD univerzuma u jedinstvenu priču. Čak i ako vas ne zanima priča, gameplay je konstantno evoluirao kroz razne modove i evente. Ne možete reći da otkrivanje Cold Wara u Warzoneu nije bilo uzbudljivo. A i noćni Verdansk tijekom Halloweena je bio nešto za pamćenje.

Vjerujem da ćete se složiti da Cold War ipak nije bio na razini kvalitete Modern Warfarea, ali je Warzone to svejedno uspio preokrenuti u svoju korist. Uzeo je novu postavu oružja iz Cold Wara i tako osvježio gameplay. Uzeo je i ostatak spomenutih stvari, što će na neki način Activisionu predstavljati sve zahtjevniji posao u postizanju nekakvog prirodnog prijelaza iz jednog CoD naslova u drugi. Čini se da će se Warzone uvijek nekako snaći, no prava opasnost mogla bi zaprijetiti klasičnim CoD naslovima.

WARZONE MORA NASTAVITI „PUTOVATI“

Dok Activision ne dovede varalice i bugove pod kontrolu, Call of Duty most zvan Warzone nadograđivat će se brzinom pelješkog mosta. Jasno je da su igrači gladni nove mape koja je gotovo pa sigurna stvar nakon godinu dana, no ne treba zaboraviti da osnovni problemi ne smiju biti zanemareni. Pitanje je samo koliko će dugo Activision odvagivati između kreiranja novog sadržaja i popravljanja postojećeg sadržaja? I hoće li im se to obiti u glavu ako ne ubrzaju s odlukom?

Jedno je sigurno, jednostavnost i fluidnost Warzonea pronašla je zlatnu sredinu između klasičnog battle royala i zarazne CoD-ove formule brzog napucavanja. Warzoneu zato čestitamo prvi rođendan te se nadamo da će uz prvu svjećicu ubrzo otpuhati i sve probleme na svom putu.

Kakve ste vi dojmove stekli igrajući Warzone prethodnih godinu dana? Kakva vas iskustva vežu uz igru i jeste li uvjereni u njezinu svjetlu budućnost? Svoja mišljenja ostavite u komentarima ispod članka.

Komentari (13)

  • 312AE

    10.03.2021 - 14:58

    Nebum hejtal, igral prve 3 sezone, jer sam imal ekipu i jer je bil dio MW-a. A kak je došlo, tak je i prošlo.

  • zuyo

    10.03.2021 - 15:39

    Plusevi ove igre:
    Sustav novaca i kupovanja
    Sustav Contracta
    Sustav gulaga
    Prvi pravi crossplay
    Nevjerojatna ljepota igre i nevjerojatni detalji

    Minusi:
    Nije najbolje optimizirana igra,
    Popriličan broj cheatera.

    Naravno ima jos dosta i pluseva i minusa al ovi su po mom miljenju.

    Mislim da osim tajminga lansiranja igre s kojim su imali srece, je jednako toliko zasluzan i crossplay

    • Super Duper Ray

      @zuyo, 10.03.2021 - 16:48

      Za pluseve bih ti ja još nadodao konstantno proširivanje mape u dubinu, svaki put kad sam nakon dužeg vremena zaigrao sam naletio na novu rupetinu ili bunker ili nešto što prije nije bilo, a opet je to onaj isti stari Verdansk.

      A za minus, poprilično neizbalansirana oružja.

    • doctorsparta

      @Super Duper Ray, 11.03.2021 - 16:15

      A zapravo najjača strana igre je da je povukla ljude (kao ja) u CoD franšizu i BR žanar koji ga inače ne igraju. Tako da je masno profitirala od faila BFV. Ali stvari će se krajem godine promjeniti iz temelja.

    • SanKa

      @zuyo, 11.03.2021 - 09:37

      novi gulag je smece neopisivo

    • doctorsparta

      @zuyo, 11.03.2021 - 16:10

      Sve ok, ali “Nevjerojatna ljepota igre i nevjerojatni detalji” ? hahah U najboljem slučaju malo iznad prosjeka. Čak i konzolaške ekspluzive tipa TLOU2 i GOT su puno lijepše igre.
      Minus dodatni – fizika je na razini prošlog stoljeća, ždere diska kao bodybulder nakon natjecanja junk food, Mapa je dosadnjikava (isprani dosadni post-socijalistički grad, isiti assetsi se ponavljaju stalno pogotovo u zgradama), nema sustav upgrejda oružja (loota attachment-a) kao PUBG, previše sezonalnih OP oružja, loša integracija s Cold Waro-m, nema ranked i noob servera. Ali treba čestiati igri jer za F2P nudi puno.

  • Agent

    10.03.2021 - 16:07

    Warzone mi je bio super osvježenje,imao je puno bugova iako sam ja na jako mali broj njih naišao (možda 2-3 manja sveukupno). S vremenom dodavanje bunkera i intel po mapama je super dolazilo i držalo igru zanimljivom.A onda je došao Cold War i uništio sve što su ovi radili skoro godinu dana.Igra se počela nevjerojatno puno rušiti,broj cheatera se povečao.stavili da su njihova oružja puno jača i s time da se samo njihova oružja koriste(jako dugo vremena).Stavili novi gulag(ako se to i dalje tako zove) koji mi se ne sviđa i jedna stran spawna ima veću prednost nego druga.
    Što se tiće MW napravili su ga nešto boljim nego zadnjih par nastavaka,ali igra bi bila već polako mrtva da nisu promjenili politiku i dali svima sve besplatne mape i s time nisu odvojili dobar dio igrača koji su kupovali dlc-ove i one koji nisu.Oružja isto tako ( baš nedavno gledao WW2 ima 20-tak oružja koje moraš kupit da bi igrao).A naravno tu je pomogao i crossplay pa možeš lakše s frendovima igrat zajedno.

  • ScoobyDooo

    10.03.2021 - 16:21

    Sto se mene tice mogu propasti koliko su unistili igru s Cw-om.Do Cw-a igra je bila balansirana nekako,otksd je ovo g*vno doslo sve je dole otislo.Polako se pretvara u Fortnite s ovim arcade skinovima.A p cheaterima i SBMM da ne pricam,tuga jad..

  • apocek

    10.03.2021 - 18:06

    ako imaš kvalitetnu optiku, dobra igra
    ako nemaš, žešće sr..nje od igre

  • SanKa

    11.03.2021 - 09:36

    Plantak jesi ti igrao warzone uopce u pre-Cold War eri i nakon integracije s Cold Warom ? samo neznalica ili lažov može reći da je igra “osvježena” . Igru je krenuo napustati masovni broj igrača nakon te kriminalne integracije, i skoro je uništena do kraja igra. Oružja su bila bolesno nebalansirana, tek prije cca mj i pol je igra “došla sebi”, i sad više manje liči na stari warzone. Smeće od cold wara se nije smjelo dogoditi, kao ni SP/MP igra ,a bome kao i integracija sa warzoneom. Infinity ward je napravio savršenu igru, i onda su ovi kreteni iz ravena skoro sjebali sve. Milina je igrati na konzoli jer dopustaju tipkovnicu/miševe, ugasiš crossplay i nema cheaterske gamadi.

    • noone365

      @SanKa, 11.03.2021 - 12:54

      Ko neko ko igra WZ relativno puno, mislim da je članak na mjestu.
      “…a tako i u pogledu novih oružja za koja se Infinity Ward pobrinuo da budu beskompromisno nadmoćna kroz dobar dio sezone…”
      “Posljedični problem koji se odražava na kvalitetu samog gameplaya jesu upravo neizbalansirana oružja…”
      Dosta je jasno naglašen problem nebalansiranih oružja. Po meni je dodatak oružja uvijek dobrodošao s obzirom da s vremenom sva oružja jednostavno dosade. Netom prije integracije je manje više svako grlio svoj “dufduf”, al dobro da je većina na to zaboravila, ne ponovilo se. Levelanje oružja je priča za sebe, al ajde, plunder donekle tu pomaže. Sad još samo da malo tuneaju AUG i FFAR i imaš brdo toga za igrati.

      (a nazivati nekog neznalicom i lažovom oko teksta o igri, svaka čast šefe, nek si ti njemu pokazo)

    • SanKa

      @noone365, 12.03.2021 - 09:41

      priznajem, pretjerao sam. ovim putem mu se ispricavam. bio sam nesto nadrkan nevezano oko posla..anyway, jest bilo je nebalansa kad je bila igra pod okrlijem IW-a samo, ali bome, pojacalo se sa CW integracijom. Grau je bio OP, al ne toliko OP ko ova smeca DMR i Mac 10. Srecom, sad je igra napokon ok. Opet uzivam u njoj

  • KaLe Mrralle

    14.03.2021 - 19:20

    Da nisu ubacili oružja iz Black Ops Cold War-a Ja bi nastavio rokat multiplayer.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?