HCL.HR

Skupljanje stvari u igrama postaje naporno

Zoran Žalac 07.07.2020.   •   22 komentara


Nekoć davno, skupljanje stvari u videoigrama uglavnom se odvijalo kroz automatiziran proces. Danas se ono iskorištava kako bi se umjetno produljilo trajanje igara.

Postoji jedna stvar koja mi kod današnjih igara smeta, a ne mogu ju navesti kao manu bez da to zvuči kao da sam živčan. Ako ste igrali Red Dead Redemption 2 onda znate da svakog protivnika kojega eliminirate možete pretražiti kako biste od njega pokupili određene predmete, streljivo ili novac. Svako pretraživanje odvija se tako da igrač drži tipku trokut/Y otprilike sekundu i onda svako pretraživanje ima svoju animaciju koja traje sekundu-dvije. To igru ne čini nesnosno lošom, dapače – čak se i uklapa u realističnost na koju RDR2 cilja.

No, takvo je ciljanje na realističnost dosta selektivno. Vidite, može se u RDR 2 streljivo pokupiti iz oružja palih neprijatelja bez igračeve naredbe i bez animacije dohvaćanja tog streljiva. Taj dio nije realističan, ali pomaže fluidnosti gameplaya jer bi bilo kontraproduktivno da igrač usred napucavanja mora ručno skupljati svaki metak oko sebe. U konačnici, lootanje u RDR2 i jest automatsko – kad ga pokrenete ne pita vas igra što ćete uzeti nego kupi sve i nema natrag. Dakle, neki se kompromisi ipak rade, no u zadnje sam vrijeme primijetio da si igre namjerno uništavaju fluidnost gameplaya kako bi produžile svoje trajanje ili natjerale igrača da zaobiđe dosadu skupljanja pomoću mikrotransakcija.

Metoda je jasna: ručno sakupljanje, ono kad morate pritisnuti tipku da biste nešto pokupili, sporije je od onog automatskog jer igrač samostalno traži predmete, mora prvo usmjeriti kameru prema objektu da bi dobio naredbu za skupljanje, a onda u najboljem slučaju mora pritisnuti tipku jednom ili ju držati da nešto otvori i pokupi sve unutra. Nitko nije potrošio užasno mnogo vremena takvim skupljanjem na jednoj kutiji u jednoj prostoriji, no kad imate igru u kojoj skupljate na tisuće i tisuće stvari, barem jedan čisti sat gameplaya ode na tu opetovanu akciju ručnog prikupljanja.

Zamislite si da ste u prvom Super Mariju morali pritisnuti tipku kad god želite pokupiti zlatni novčić. Ili da u Crashu morate držati jednu tipku samo za sakupljanje jabuka. Te bi igre onda vjerojatno bile mrvicu duže, ali takvo što bi im nepotrebno usporilo i zakompliciralo gameplay. Igre kao što su Assassin’s Creed, Days Gone, The Last of Us, Borderlands, The Division, Far Cry i dr. nisu platformeri, ali je skupljanje stvari u njima nužna mehanika jer su te stvari resursi za oružje, crafting opreme i sl. I s obzirom da je to skupljanje uvijek ručno, gameplay svako malo usporava jer je to realistično, premda bi se o realističnosti tih igara dalo raspravljati.

Naravno, postoje razlozi zašto neke igre nemaju automatizirano skupljanje predmeta. Neke igre imaju dijeljene predmete u multiplayeru pa automatsko skupljanje može uništiti mogućnost dogovora tko će što uzeti. To priznam, ali u single-playeru nema svađe oko toga pa opet u Assassin’s Creedu moram skupljati tonu materijala jedan po jedan. Razumijem i situaciju kad je kapacitet inventoryja ograničen pa igrač treba vagati što će pokupiti, a što neće, ali nema smisla da se takvo što veže uz sve predmete u igri. Možda mi ne treba svaki predmet za crafting, ali predmeti za energiju i streljivo uvijek su dobrodošli i tu si nemam što razmišljati – puni torbu dok možeš, nemaš me tu što pitati hoću-neću ako se pune resursi koji su prijeko potrebni.

Da ne ispadne da samo kritiziram bez pokrića, navest ću neke pozitivne primjere mehanika skupljanja koje mi se sviđaju zbog svojih ideja i kompromisa. Opcija automatskog skupljanja u The Last of Us Part II praktički mi je najbolji dodatak u tom nastavku. Još uvijek imam onaj osjećaj da ručno otvaram svaku ladicu u potrazi za resursima, ali ne moram pet puta pritisnuti tipku ako u ladici pronađem četiri predmeta. Dovoljan je jedan pritisak tipke ili samo prolaženje pokraj predmeta koji se nalaze na otvorenom.

Divinity: Original Sin 2 na konzolama/gamepadu ima vrlo interesantnu opciju tzv. area loota pomoću koje jednim potezom možete pretražiti cijelu prostoriju i uzeti si ono što vam treba. Prastari WoW je od vrlo ranog patcha dobio opciju autoloota, a siguran sam da sam u jednoj igri vidio i mehaniku usisavanja predmeta u blizini – samo se ne mogu sjetiti u kojoj točno. Rijetko što mi se sviđa kod Bethesdinog Fallouta 4, no priznajem im da su napravili dobru stvar jer napokon više nije potrebno otvoriti svaki ormar da bi se vidjelo ima li što u njemu ili nema. Resident Evil 3 Remake, koliko god lošiji od dvojke, barem je napravio pomak time što za svako skupljanje streljiva ne otvara inventory.

S obzirom da sam odrastao uz igre gdje su takozvani pick-upovi gotovo uvijek bili automatski, sad mi forsiranje ručnog skupljanja stvari kod nekih igara djeluje kao tlaka i napor. Kao da nije dovoljno što su igre smještene u beskrajno velike svjetove koje ne mogu obići ni za 50 sati, tu još traže da za svaku pojedinu stvar potvrđujem ako ju doista želim pokupiti, čak i kad nema apsolutno nikakvog smisla da ju ne pokupim ako ju pokupiti mogu. Gubim mnogo vremena na takve gluposti tamo gdje to uopće nije potrebno.

Svo streljivo u igrama trebalo bi se skupljati automatski. Svi predmeti za obnavljanje zdravlja/mane također. Ako u igri nema ograničenja u nošenju resursa, ne vidim razloga zašto bi ih igrač morao kupiti ručno – tovari odmah, pitaj kasnije!

Označeno sa: ,

Komentari (22)

  • Emperor Ghaleon

    07.07.2020 - 16:38

    Znaš… Sad kad opet igram Soulse, volio bih da mi lik ne pokupi predmet s poda, već da mi se – kad pritisnem X, ili A, ili što već – pojavi poruka što je to moj lik pronašao te da li želim pokupiti taj predmet. Ovako mi je inventorij krcat krajnje nepotrebnim armorima jer ih pokupim sa protivnika koji isto tako bacaju i neke healing predmete.
    Iako je Souls serijal sa auto sejvom i ”suočavanjem s posljedicama” (tipa ubijanje NPCa koji neće onda biti dostupan do NG+) mislim da ovakav sistem ne bi kvario samu igru i taj način na koji, nazovimo to tako, ‘element iznenađenja’ funkcionira.
    Ali opet, to sve varira od igre do igre. Osobno me loot animacija ne smeta.

  • Okramtaker

    07.07.2020 - 16:44

    Vidiš, meni ne smeta toliko to repetivno skupljanje stvari u igrama, meni to na primjer nije smetalo u Resident Evilu 4, koji svakako ima taj “problem”.

    • Zoran Žalac

      @Okramtaker, 07.07.2020 - 16:50

      Ma RE4 zapravo ima genijalnu mini-igru slaganja stvari u inventory koja je priča za sebe. Kod takvih pristupa je samo važno da se sitnije stvari stackaju jedna na drugu, a ne da pet granata zauzima jednako mjesta kao sam bacač granata. Ne smeta mene skupljanje kao takvo, nego samo kad ga ima toliko da se ono smatra aktivnošću u igri koja nije tzv. collectathon.

    • mili1985

      @Zoran Žalac, 07.07.2020 - 22:31

      Taj tetris inventory je je jedna od boljih stvari u četvorci. Više sam proveo vremena slagajući savršen dupkom pun inv nego zapravo igrao igru.

    • Gamingground

      @Okramtaker, 07.07.2020 - 21:19

      Imas najbolju profilnu na kanalu

  • cikastojca

    07.07.2020 - 17:08

    ” a siguran sam da sam u jednoj igri vidio i mehaniku usisavanja predmeta u blizini” ja mislim da je odgovor Sekiro 😀

    • DINEK

      @cikastojca, 08.07.2020 - 08:34

      I Luigi’s Mansion 😀

  • Venom102

    07.07.2020 - 17:16

    Meni upravo suportno, u igrama poput Terrarie i Minecrafta ne mogu smisliti to automatsko skupljanje. Inventory mi je konstanto pretrpan nepotrebnim stvarima

  • Sinek

    07.07.2020 - 17:32

    mozda nevezano skroz za temu ali rdr2 je imao masu problema u izvedbi interakcije igraca s okolisom opcenito, a u cijelu stvar se ukljucuju i komplicirane i neintuitivne kontrole. igra je tu poprilicno lose dizajnirana, nakon 15 sati igranja mi se dogodilo da sam umjesto da pozdravim npc-a izvadio revolver i upucao ga u glavu…

  • DjokaBA

    07.07.2020 - 17:54

    Inace ne volim to skupljanje, zato nikad nisam ni igrao looter shooter igre. Recimo u Bioshocku sam uzivao u sakupljanju jer nikad ne znas kad ces naici na neku audio traku i slicno..

  • marko1106

    07.07.2020 - 18:13

    A negdje može proci ali negdje i ne baš. U AC igrama me to ubija zato što sve skupa možda imaš 15 stvari i svaku moraš skupljati non stop. Days Gone također me ubijalo, strašno koliko uspori igru a i ne skuplja ništa naročito. Dok Falloutt mi je ok zato što ima svašta, i svašta možeš naći pa je malo i zanimljivije.

  • PppPP

    07.07.2020 - 18:22

    Zoky pišeš pizdarije 😅 ne postaje naporno i tako treba bit, pogorovo ako je inventory ograničen

  • MoGaming

    07.07.2020 - 20:30

    Ja veći problem vidim u tome kad igra ima iteme koje možeš skupljat a doslovno nikakve koristi od njih nemaš. Npr kad u RPG igrama imaš iteme koji ne daju ništa a cijena za prodaju im je 1 novčić.

    • mili1985

      @MoGaming, 07.07.2020 - 22:33

      Slažem se, dosta iritantno. Ali opet zadovoljavajuće je kad prodaš mali milion bezvrijednih stvari za jedan health potion.

  • bunda3745

    07.07.2020 - 23:39

    Lootanje, craftanje bilo je zanimljivo u falloutu 3, Stalkeru,i jos par igara.. kasnije je postalo prisilno naporno. Craftanje u Tomb raideru, far cryu, i svim drugim novim igrama krajnje bezveze.. mislim glavna fora postaje scraftati armor za ovo ili armor za ono, oruzje protiv ovog ili protiv onog. Veci dio igre provedes citajuci i trazeci nekakve sastojke kako skraftat neko oruzje nego sta to oruzje koristis.
    Igre trebaju imati craft sistem smislen i kako valja kao npr. Horizon zero dawn, ili ga uopce ne imati jer prisilno i dosadno produljuje gameplay
    Shadow of colossus primjer da igra moze biti EXTRA bez ovog glupavog trenda skupljanja stvari..

  • Fenner

    08.07.2020 - 07:27

    Meni ne smeta skupljanje stvari. Prije bi maknuo mikrotransakcije nego skupljanje stvari.

  • SanKa

    08.07.2020 - 09:36

    RE2 ima najgluplje skupljanje i inventory koji sam vidio….pokupis 3 kutije metaka, 3 metka

  • striborino

    08.07.2020 - 11:03

    Ajmee, nisam ni znao da mogu ukljucit auto pickup u tlou 2.
    Fala ti Zoki 😀

  • tryon

    08.07.2020 - 13:58

    witcher (1 i 2) sam valjda pola igre proveo u inventoriju, većinom zbog odlučivanja što mi je viška jer je uvijek bilo krcato. a neću ni govoriti koliko stvari sam zapravo i koristio iz inventorija..

    • AZRAELxXxGhost

      @tryon, 11.07.2020 - 16:51

      Prije mozda 2 mjeseca sam se prvi put upustio u avanturu Witcher 1, znao sam provest svako malo u inventoriju…strateski rijesit inventori, nije mi bilo mrsko i zabavno je, nedavno sam bas presao i dvojku nju sam presao da sam koristio napitke za zdravlje i nocni-vid, ostalo manje vise… al u obe igre sam cuvao stvari za teske bitke koje se nisu desile, trojku uskoro krecem igrati prvi put i nadam se da vise baca inventori na jedinicu a gameplay poboljsan od dvojke, preci cu je na najtezem. Sto se tice inventorija jos; zabavn mi je bio u igrama gdje prezivljavam, dok npr u ac unity jako zivciralo i smorilo i takvim slicnim igrama…

  • boboo

    08.07.2020 - 15:53

    Ako ćemo o lootanju ili o inventory mehanikama nema dalje od SkyUI moda za Skyrim… Savršenstvo

  • TITANXIS

    08.07.2020 - 17:34

    Meni nije nikakav problem skupljanja predmeta u igrama, što više čak i zabavno. Sretan sam kad pokupim neki vrijedan predmet, ne mora to biti automatski, možda u video igrama namijenjene djeci. Videoigrama treba pristupiti smireno i prihvatiti sve što su nam developeri zadali da napravimo pa eto i to nekima zamorno skupljanje stvari. Na tom skupljanju stvari je i započela gaming zabava. I na kraju krajeva većina od nas kupuje i nabavlja igre koje želimo i volimo igrati i sa malim manama, bugovima i sl. ali ipak volimo i uživamo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?