Igrali smo pucačinu FBC: Firebreak i borili se protiv ljepljivih papirića te gumenih patkica
Dobili smo priliku zaigrati Remedyjev novi kooperativni FPS FBC: Firebreak, smješten u otkačeni svijet Controla, gdje je Najstarija kuća pod prijetnjom moćne sile zvane Hiss.
Ako poznajete studio Remedy Entertainment, vjerojatno znate da su oni majstori za single-player igre: Max Payne, Alan Wake, Quantum Break i Control. Njihova sljedeća igra FBC: Firebreak kompletna je suprotnost dosadašnjem radu – usredotočena na kooperativno igranje troje igrača, bez cutscena i puno pripovijedanja. Razumijem da bi netko mogao biti skeptičan zbog toga, tržište je ovih dana brutalno, a multiplayer igre moraju biti iznimne kako bi preživjele. Srećom, sve su mi sumnje u FBC: Firebreak nestale nakon što sam dobio priliku zaigrati igru.
FBC: Firebreak jedna je od najkaotičnijih co-op igara koje sam igrao. Čak i na nižim težinama, gotovo je svaki trenutak prepun ludih situacija, a u nekim slučajevima odvijalo se toliko stvari na ekranu da nisam uspio shvatiti što se događa nego sam samo nastavio pucati. Iako igra podržava solo igranje, vidi se da je dizajnirana za timsku igru troje igrača s različitom opremom.
Igra je smještena nekoliko godina nakon Controla, a nadnaravna sila Hiss i dalje radi probleme. Vi preuzimate ulogu jadnih dobrovoljaca koji su zaglavili u Najstarijoj kući i pokušavaju obuzdati situaciju. Zajedno ti dobrovoljci čine inicijativu Firebreak.
Threat Level postavka određuje težinu, a Clearance Level dužinu i kompleksnost.
Moram pohvaliti ekipu iz Remedyja što su odlučili razdvojiti težinu i dužinu misija. Threat Level postavka određuje težinu, a Clearance Level dužinu i kompleksnost. Tako da Paper Chase misija, u kojoj uništavate žute ljepljive papiriće, u najjednostavnijoj varijanti zahtijeva samo da uništite hrpetinu papirića, a na najvećem Clearance levelu morat ćete se i boriti protiv ogromnog papirnatog čudovišta.
FBC: Firebreak namijenjen je za brzo igranje, bez puno čekanja i planiranja. Čak su i učitavanja ekstremno brza, u većini slučajeva kraća od dvije sekunde. Igra vam također ne planira tratiti vrijeme s vremenski-ograničenim Battle passovima i sličnim glupostima. Sustav progresije je vrlo jednostavan i developeri poštuju vrijeme igrača.
FBC: Firebreak namijenjen je za brzo igranje, bez puno čekanja i planiranja.
Isprobao sam tri misije: već spomenuti Paper Chase gdje smo lovili papiriće, Hot Fix u kojem smo se borili protiv velike peći, te Ground Control koji zahtijeva da skupljamo radioaktivne bisere. Svaka misija imala je zasebne mehanike te različite zadatke kako bi se razbila monotonost koja je česta kod ovakvih igara.
Igrači na početku biraju jedan od tri seta opreme: Jump Kit, Splash Kit i Fix Kit. Jump Kit elektrizira neprijatelje i može odmah dati napajanje raznim korisnim uređajima, kao što su tuš kabine koje regeneriraju zdravlje. Splash Kitom možete zalijevati i liječiti druge likove te eliminirati statusne efekte kao što su vatra i radijacija. Fix Kit popravlja uređaje ogromnim ključem, a kada vam netko priđe preblizu, možete ga i zveknuti istim.
Igrači na početku biraju jedan od tri seta opreme: Jump Kit, Splash Kit i Fix Kit.
Ova tri različita načina igranja sjajno se nadopunjuju. Neki zadaci zahtijevaju Fix Kit, neki Jump Kit. Ako nađete tuš kabinu, Fix Kit će ju možda morati popraviti, a Jump Kit dati struju kako bi voda bila topla, a Splash Kit će gasiti vatre i liječiti suborce kada se situacija zakomplicira. Pošto je naglasak u FBC: Firebreaku stavljen na suradnju, Remedy je ovdje ostvario pun pogodak.
U dva i pol sata igranja uspio sam iskusiti sustav progresije u kojemu je napredak prilično brz, a još je i brži ako igrate na većim Threat i Clearance levelima. Uspješnim misijama dobivate valute s kojima možete kupovati nova oružja, opremu, poboljšanja te odjeću za lika. Prilično standardno ovih dana, no neće biti potreban veliki grind da otključate najbolje stvari.
Što se tiče performansi PC verzije, igra nije toliko zahtjevna kao Remedyjevi ostali naslovi te ćete i sa starijim hardverom imati dobre rezultate. Postoji opcija za raytracing efekte ako želite iskoristiti svoj skupi hardver, no rekao bih da je u ovakvim igrama puno važnija stabilnost od grafičkih atrakcija. Cijelo vrijeme sam se vrtio oko troznamenkastog frameratea, tako da je čak i mjesec dana prije izlaska igra prilično fluidna i stabilna.
Remedy Entertainment je iskusan studio te se čini da debitantskim nastupom u domeni multiplayer igara ne srljaju već im planovi djeluju posloženo. FBC: Firebreak je zaista fokusiran na kvalitetu iskustva, a ne na širok broj misija ili dugačak grind koji vas želi zadržati uz igru pošto-poto. Najnapetiji trenuci podsjetili su me na najbolje co-op uživancije u Helldiversu 2 ili Deep Rock Galacticu. Live service igre riskantan su pothvat, no u ovom slučaju sam optimističan – moglo bi ovo biti dobro.
Nisu nam još u potpunosti otkriveni detalji što nas sve čeka nakon izlaska igre, no sav nadolazeći sadržaj bit će besplatan, a jedino što će se naknadno plaćati bit će kozmetičke opcije za likove. FBC: Firebreak moći ćemo zaigrati u punom izdanju 17. 6. ove godine na konzolama sadašnje generacije, Steamu i Epic Games Storeu. Početna cijena bit će 40€ te će igra odmah biti dostupna i na Playstation Plus Extra i Game Pass pretplatama, s podržanim cross-playjem na svim platformama.
Enrubius
15.05.2025 - 05:20E nadam se da će ovo biti dobro za napucavanje u co-op u i da će biti doza humora,kako je i vuklo na tu stranu u traileru.
Iron666
15.05.2025 - 06:44Izgleda dobro, jedino me brine cijena od 40€ i koliko će utjecati na prodajni rezultat