HCL.HR

Sviđa li vam se kako funkcionira današnji sustav snimanja napretka u igrama?

Zoran Žalac 01.07.2022.   •   5 komentara


Definitivno možemo reći kako je sustav snimanja napretka u igrama napredovao kroz zadnjih nekoliko godina. Samo je pitanje koliko je to praktično za same igrače.

Ovih dana povremeno nabacim partiju-dvije u Fall Guysima i usput testiram kako se igra izvodi na PlayStationu 5, Nintendo Switchu, laptopu, preko lokalnog streama… I najbolja stvar u svemu tome je što ne moram brinuti o snimljenim pozicijama za igru. Fall Guysi podržavaju cross-progression opciju baš kao i Fortnite te Rocket League, što znači da sav ostvareni napredak u igrama vežu za Epicov račun. Sve se automatski sinkronizira na čemu god igrali igru i čeka vas spremno gdje god da igrate. Iz današnje mi je perspektive pomalo neobično da takvo što nije postojalo prije više od desetak godina.

Ne biste vjerovali, ali jedan od najranijih koncepata cross-progression sustava pripisuje se Hideu Kojimi Davne 2011. Kojima je za svoju Metal Gear Solid HD kolekciju zamislio sustav kojega je pomalo smotano nazvao TRANSFARRING. Ukratko, omogućio je da se snimljene pozicije jednostavno sinkroniziraju između PlayStation 3 i PlayStation Portable/Vita konzola. Kako je cijela stvar bila predstavljena preko skeča grupe Mega64, mnogi su igrači mislili da je riječ o nekakvoj šali. Ali, TRANSFARRING je bio stvaran!

Koncept “transfarringa” i dalje je bio ograničen na jedan ekosustav PlayStation platformi, no ipak je donio pomak u sustavu bilježenja napretka u igri. Briga o snimljenim pozicijama ionako ne bi trebala biti na samom igraču i išlo se prema tome da igrač jednostavno ne mora razmišljati gdje su mu pohranjeni podaci za igru.

Godinama ranije, dok konzole još nisu imale zasebnu memoriju za pohranjivanje snimljenih pozicija, napredak u igrama bilježio se pomoću kodova. Danas to zvuči apsurdno, ali kad si prešao level dobio si kod kojega zapišeš na papirić i onda pri ponovno pokretanju moraš unijeti taj kod da bi nastavio tamo gdje si stao. Bilježenje koda i samo upisivanje istoga danas je gnjavaža za koju nitko nema vremena, osim što i dalje pamtimo “kodove” i upisujemo iste – kao lozinke za prijavu na račun gdje nam je spremljen napredak u igri.

Koliko god cross-progression sustav bio pomak u sustavu pohrane pozicija, ne može ga se nazvati u potpunosti zvati pravom revolucijom. Možda ne moramo razmišljati gdje nam je spremljen napredak u igri, ali da bi to funkcioniralo svaka igra treba imati svoj zaseban račun.

U slučaju Epicovih igara to je jedan dijeljeni račun za Fortnite, Rocket League i Fall Guys. Ali za cross-progresion sustav u Call of Dutyju trebat će vam zaseban korisnički račun kod Activisiona, za Apex Legends trebat će vam račun kod Electronic Artsa, itd. Ne moraju to čak biti ni multiplayer igre – želite li cross-progression sustav u igrama kao što su Civilization 6 ili Divinity: Original Sin, trebat će vam još dva dodatna računa.

Je li pogodnost pristupanja snimljenim pozicijama zaista praktična ako igrač mora imati X različitih korisničkih računa za nju? Nisam siguran da jest. I naravno da nemam konkretnu alternativu za to. Ali mislim da bolji sustav mora postojati, negdje u nekom konceptu ili ideji. Možda je rješenje u tome da platforme poput Steama, Epica, PlayStationa, Xboxa i Nintenda pruže ruku i omoguće što lakše povezivanje različitih računa. Primjerice, da jednom prijavom na PSN račun automatski pristupam svim drugim računima koji su mi povezani uz taj račun. Znam da tu postoji i pitanje sigurnosti, i da je riskantno za jedan račun vezati desetke drugih, ali mislim da će situacija s X različitih računa za igranje X različitih igara postati sve manje praktična za korisnika.

Tko zna – možda rješenje opet bude fizičko, kao što smo nekoć imali memorijske kartice koje su služile za namjenu pohranjivanja snimljenih pozicija. Možda u budućnosti jednostavno budemo imali nekakvu memorijsku karticu na kojoj su pohranjeni svi gamerski računi, a otključavaju se i sinkroniziraju skeniranjem otiska prstiju. Možda zvuči kao nekakav sci-fi scenarij, ali već smo s mobilnim telefonima na pragu toga – samo još uvijek s malo manje automatiziranim procesom. A tko zna, možda je odgovor i u blockchainu…

Označeno sa:

Komentari (5)

  • Veseleilo

    01.07.2022 - 19:36

    Ne svidja.

  • SPGamerAzrael

    01.07.2022 - 20:46

    Ne svida.

  • tuvvok1701

    02.07.2022 - 00:20

    Možda je rješenje u tome da platforme poput Steama, Epica, PlayStationa, Xboxa, Nintenda i PlayStationa…
    Imaš dvaput Playstation😁

  • Dragan[MKD]

    02.07.2022 - 11:22

    To povezivanje ponekad ne radi, primjerice zaigrao sam AC origins preko Game Passa (Xbox, Cloud) i kad sam pokrenuo igru na PC preko ubisoftov launcher nije mi prikazao snimanji napredak koji sam imao na Xboxu. Morao sam krenuti iz početka.

  • Cros70

    02.07.2022 - 17:51

    Po meni je jedini problem pc. Windows! Posto svaka igra ima drugu lokaciju save game. Lako zaboravis spremiti save game pa nakon instalacije windowsa – sve ispocetka. Ps i x spremaju mislim sve na jedno mjesto. I dakako na server.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?