HCL.HR

Zašto sve nove igre sliče jedna drugoj kao jaje jajetu?

Zoran Žalac 20.06.2018.   •   57 komentara


Neki igrači uvjereni su kako je industriji videoigara ponestalo mašte i kako svaka nova igra kopira nešto što smo već vidjeli. Zašto je to tako?

Nedavni E3 sajam donio nam je hrpu najava novih igara. Da se razumijemo, većina tih igara su nastavci već poznatih, uspješnih franšiza. Zar smo dospjeli do te razine da nam je povod za veselje prerada 20 godina starog Resident Evila 2? Moguće je da smo razmaženi i da nam kontinuirano igranje videoigara stvara nekakav kumulativni zamor istima. A s druge strane nije isključeno ni to da je ono što bi trebalo biti novo i svježe, tipa Ghost of Tsushima ili Cyberpunk 2077, zapravo reciklirana iteracija nekih već prožvakanih ideja.

Sve nove igre sliče jedna drugoj kao jaje jajetu i laže onaj koji se toj činjenici protivi. Pa tko bi normalan rekao da Assassin’s Creed Origins i Odyssey nisu blizanci iz iste familije – ne samo da imaju isti raspored sučelja, isti je*** font koriste! Do kad?! Zamisli ti to, tvorci Quantum Breaka prodaju nam istu foru dvaput sa svojim Controlom! Fallout 76 je isti Fallout 4 samo s multiplayerom! Just Cause 4 je doslovno ista igra kao i trojka, samo su tornado ubacili! Hitman 2 je nastavak s krivim brojem jer smo tu igru igrali još 2002. godine! Gaming više nije što je nekad bio, sve se to otelo kontroli, svaka sisa na svoju stranu otišla!

Sve su to vjerovanja na koje mi kao kupci imamo neotuđivo pravo. No, idemo na trenutak stati „na loptu“ i pokušati racionalno obrazložiti zašto je to tako. Prije svega, idemo razjasniti da današnja situacija nije nikakva anomalija. Da, danas izlazi više igara nego ikada prije u povijesti. Ali ne, nikada u povijesti gaminga nismo imali razdoblje bez oponašanja onoga što je uspješno. Imali smo eru klonova Dooma, svjedočili smo periodu kada je svaka igra htjela dostići ili nadmašiti MEGASUPERUSPJEŠNI Call of Duty. To što sada svaka druga igra ima aspiracije prema battle royale formatu nije nikakva nova pojava.

Isplativo je izbacivati slične igre

Znamo da je to ponekad nevjerojatna činjenica, ali s financijskog gledišta itekako se isplati izbaciti igru koja je slična nekoj postojećoj. Uzmimo za primjer AC Origins i Odyssey. Projekti su to na kojima radi više od 500 ljudi. Zvuči nevjerojatno, ali svaki Ubisoftov zaposlenik mora jesti, a za hranu mu treba novac. Ok, Ubisoftove igre zarade daleko više od količine novca koji se pumpa u njihov razvoj, ali to je primarno rezultat toga što kupci Assassin’s Creed igara naviknuti na određeni tretman. U prijevodu, što mislite što bi se dogodilo kada bi sljedeća Assassin’s Creed igra bila MMO žanra? Ljudi bi se pobunili jer to je prvo što ljudi čine kada im se nešto oduzme.

Ubisoft je, zajedno s brojnim drugim tvrtkama, stoga prisiljen na iterativni pristup nadopunjavanja svojih igara umjesto stalnog revolucioniziranja istih. Tržišni rizik time je ujedno minimaliziran. Sretni su investitori, sretni su distributeri i sretni su trgovci koji uzimaju svoju maržu za svaki prodani primjerak igre. Assassin’s Creed Odyssey možda nema nikakve veze s originalnim Assassin’s Creedom, no ime je to koje nosi prodaju franšize neovisno o tome igrali mi sa assassinom ili sa spartanskim ratnikom.

Pokretači imaju svoja ograničenja

Htjeli mi to priznati ili ne, pokretač igre, iliti engine, uvelike određuje ono za što je ista sposobna. Pokretač može biti fleksibilan, ali rijetki su primjeri kada se pokretač namijenjen za jedan tip igre može iskoristiti za potpuno drugačiju vrstu igre. Modificiranje pokretača ponekad zna biti podjednako mukotrpan i skup proces kao i razvoj potpuno novog temelja za igru. Samim time, logično je da su igre koje koriste isti pokretač najčešće ograničene sličnim barijerama.

Primjerice, nerealno je očekivati da Fallout 76 bude „sljedeći GTA“. Njegov pokretač nije građen kako bi vršio kompleksne izračune o kretanju vozila i simuliranju prometa. Ponovno se vraćamo na pitanje novca, ali nije sve ni u tome. Često se zna dogoditi da je developeru lakše krenuti s razvojem novog pokretača nego vječito krpati neki stari. Nove tehnologije stalno dolaze, otvaraju se nove prilike i neka razmišljanja nemaju prethodno prisutne barijere. No, do tada svi igramo s kartama koje su nam udijeljene.

Era izmišljanja žanrova je gotova

Žanrovi videoigara mutiraju i evoluiraju kroz određeno vrijeme, ali što se klasifikacije tiče, jedina diversifikacija zadnjih godina je u formatu. Primjerice, kad kažemo da neka igra pripada battle royale ražnru, zapravo mislimo da pripada žanru koji je hibrid pucačine (iz prvog ili trećeg lica) te preživljavanja. Battle Royale je izvorno mod, no nametnuo se kao varijacija i novi format upravo zato što smo sve žanrove već ispucali.

Za nekih pedesetak godina netko će se smijati na ovu izjavu, ali je neosporiva činjenica da su nam videoigre već ponudile sučelja za praktički sve fantazije koje naš um može osmisliti. Pod tim mislim na strukture i obrasce fantazija, ne i sve varijacije koje iz njih mogu proizaći. Najbolji dokaz za to je tehnologija virtualne stvarnosti koja nam uz sve svoje prednosti do sada nije uspjela dati novi žanr igara. Čak i žanr lokacijskih igara ala Pokemon Go još uvijek se služi već poznatim odrednicama RPG-a i nužne gamifikacije.

Igrači zapravo ne vole previše promjena

Treba priznati jednu stvar – većina ljudi nije susretljiva prema promjenama. Recite što hoćete, ali što smo stariji to smo bliži tendenciji da idemo linijom manjeg otpora. Nešto stariji gameri priznat će si da ih veseli to kada igra ima kontrolnu shemu na koju su naviknuti. Zamislite sad, primjerice, da vam netko kaže da u Fifi ili PES-u od sada morate pucati R2/RT tipkom. Katastrofa – tko bi se na to priviknuo, zašto su išli mijenjati ono što nisu trebali!

Teško je s nama ljudima. Nekad smo slijepo zaljubljeni u stvari koje ne funkcioniraju najbolje i teško nam se odreći istih jer nam to remeti našu zonu komfora. Primjerice, za Star Wars ćemo reći kako novi filmovi besramno kopiraju stare, a kada i pokušaju nešto novo, osudit ćemo ih za bogohuljenje jer po nekom zakonu piše da novo ne smije biti u suprotnosti sa starim. U suštini, publika je osjetljiva kad god promjena zahvati nešto uz što se osoba individualno može vezati. Netko pjeva ne dirajte mi ravnicu, netko viče ne dirajte mi Need for Speed.

U pitanju čak ne mora biti ni neka drastična promjena. Uzmite za primjer DmC: Devil May Cry iz 2013. godine oko kojega su fanovi poludjeli jer Dante ne izgleda kako bi trebao izgledati. Bože sačuvaj! Pokraj te promjene nije bitno što je to mehanički jedna od ponajboljih igara u Devil May Cry serijalu – koga briga ako moj Dante nema srebrnu kosu. Battlefield V možda bude najbolja igra u serijalu, ali koga briga jer to više nije moj Battlefield ako se može igrati sa ženskim likovima, iako me nitko ne tjera da igram sa ženskim likovima!

Budimo realni, nitko od nas zapravo nije spreman za nešto potpuno novo. Da FIFA postane VR igra iz prvog lica digla bi se buna veća od one koju je poveo Matija Gubec. Da nam Rockstar predstavi GTA bez pucanja, vjerojatno bismo im se smijali u facu, jako. Samim time, kad god neki developer pokuša nešto novo što možda i sliči nečemu već viđenom, prije kritiziranja njegove ideje treba se zapitati – jesmo li zaslužili išta originalnije od toga?

Označeno sa:

Komentari (57)

  • ivan2324

    20.06.2018 - 19:58

    Igre jednostavno postaju monotone.

  • maniacx

    20.06.2018 - 20:03

    Poanta – svi smo mi malo previse butthurt postali…i mislim da to nije daleko od istine. Tajna se krije u ljudskoj psihologiji, a gaming je samo jedna od stvari di se to manifestira…ljudi su najgore zivotinje al i zo je ok

    • TeroXCro

      @maniacx, 20.06.2018 - 21:34

      Ovo je jebena istina koja se očituje u 90% stvari koje radimo.

    • trulex

      @maniacx, 21.06.2018 - 00:30

      Istina je da su ljudi najgore životinje zato u nas srba ima ime Vuk.

    • Wolfboy

      @trulex, 21.06.2018 - 17:38

      A u mene ima prezime Vuk. Šta misliš zašto se zovem Wolfboy 😉

  • Slim1992

    20.06.2018 - 20:06

    Jednostavno…mi koji imamo decenije igranja iza sebe vise nema razloga da igramo. Novi klinci dolaze i uzivaju u svjezini koju ove igre samo njima mogu pruziti.

    • Jokerhere

      @Slim1992, 20.06.2018 - 21:19

      Mislim da si u pravu, eventualno neka ps 4 ekskluziva i cyberpunk ce me vjerovatno obradovati. Razni derivati open worlda i indie igre su dosadile

    • Slim1992

      @Jokerhere, 21.06.2018 - 09:04

      Slazem se. Iako sam skoro oduvjek pc igrac, ps 4 u zadnje vrijeme rastura zbog ekskluziva. Jos skoro samo te igre nude svjezinu i ocit ulozen trud u iste. Gledajuci e3 sajam i najave igara koje dolaze te ekskluzive su jedine i vrijedne paznje

  • omar500

    20.06.2018 - 20:08

    Odlicna kolumna. Ovo je peak gaminga i nadam se da ce trajati sto duze. ‘Izmislilo’ se sve sto se moglo izmisliti. Slicno se desilo u popularnoj muzici, sedamdesetih i osamdesetih je dolazilo do eksplozije novih zanrova, sada imamo samo male varijacije na isto. Sto ne mora nuzno biti lose, a video igre imaju mnogo veci kapacitet i od muzike i od filmova jer su konglomerat svega toga.

    • symbi0n

      @omar500, 20.06.2018 - 20:38

      Samo se nadam da se gamingu nece dogoditi sto i glazbi, a to je da je kvaliteta izgubila bitku s komercijalizacijom i di se snimaju pjesmuljci sto cesce radi sto vece zarade i vecina je to popusila pa je trziste takvo kakvo jest. Filmovi ista stvar, kad cemo opet dobiti kompleksan film poput Foresta Gumpa u modernom kinu, nego samo “blockbusteri”, a taj pojam podrazumijeva hrpu eksplozija, sarenila i loseg humora. Nadam se da u gamingu ljudi nece to popusiti te da ce svaka tvrtka koja ode u sto jednostavnije projekte kako bi maksimizirali lovu dobrano se opeci. Neki vec jesu (ovaj SWB 2), neki su se projekti provukli financijski zbog preordera (Division), neki zbog nas idiota (ovi silni CoD-ovi), ali se nadam da ce tvorci ici ili stopama CDp reda i htjeti isporuciti dobre igre, ili ce ih ovi propali pouciti da paze sto plasiraju na trziste. I veliku mi nadu daju ovi mali indie studiji koji naprave fantasticne igre, tako da je na podrucju gaminga, barem trenutno, buducnost puno svjetlija od nekih drugih industrija koje je kapitalizam unistio. (Cisto da se iz zadnje recenice ne pomisli nesto o mojim politickim nacelima, jednostavno mislim da je i ovo uredjenje kao i prosla jako lose)

    • vragec25cro

      @symbi0n, 20.06.2018 - 21:15

      Pa EA je večodavno krenu tim putimkao i COD i BF

    • Mirnes87

      @symbi0n, 20.06.2018 - 22:02

      Bravo za komentar,potpisujem sve.Industrija filmova a I glazbe polako tone,pogotovo Hollywood.Samo se nadajmo ali kako je krenulo ni videoigrama se nepise dobro.Sve je to postalo nekako monotono.Dobro pise u kolumni da nas veseli toliko remake resident evil-a,mislim da to sve govori da ponestaje maste za nove stvari.Inace,odlicna kolumna.

    • l)oolvl

      @symbi0n, 21.06.2018 - 01:33

      dogodit će se, tj. već se događa, zato što je gaming prerastao u oblik zabave za mase, kao što su i filmovi/glazba. Mase igraju videoigre, a to znači više prosječnosti, neoriginalnosti i komercijalizacije. Tu i tamo će se naći neki biser, ali općenito gledano nema tu više tople vode za izmišljati, ta zanimljivija vremena su prošla. Čak je i hardver počeo stagnirati. To sve barem što se tiče klasičnog gaminga, sljedeći korak je virtualna stvarnost gdje će se opet jednog dana naći puno prostora za inovacije.

  • Ki-ya Karate Monster

    20.06.2018 - 20:22

    Kupio sam si Destiny 2 sa svim ekspanzijama i nisam vidio nikakvu sličnost s drugim igrama..

    • departed1983

      @Ki-ya Karate Monster, 20.06.2018 - 21:02

      Pa da, tesko je naci. Malo koja igra je tako losa.

    • Ki-ya Karate Monster

      @departed1983, 20.06.2018 - 21:29

      Imaš li ti neku igru a da nije krekana?

    • departed1983

      @Ki-ya Karate Monster, 20.06.2018 - 22:08

      Pa ne znam.. 316 na steamu, ne da mi se ulaziti na origin, a i tamo imam oko 30ak, 10ak na uplayu, ne znam koliko imam na PSNU zbog onih igara koje dobijam uz ps plus…. sta jos imam… par nekih koje sam dobio free na gogu… , dvije na battlenetu.. valjda je to to..

    • Ki-ya Karate Monster

      @departed1983, 21.06.2018 - 00:33

      [; plus imaš nekih 7 godina više od mene..

    • departed1983

      @Ki-ya Karate Monster, 21.06.2018 - 01:09

      jebeno, da izvines…

    • BoneDigger

      @Ki-ya Karate Monster, 21.06.2018 - 06:04

      Majko mila sta je ovo, odakle ste vi gospodine?

  • Apocalypse4987

    20.06.2018 - 20:26

    Ma ljudi su debili općenito, ne serviraju nam se samo iste igre, nego isti filmovi, isti automobili, isti mobiteli, ista hrana i piće, ista odjeća, isti politički sustav. A živimo u razdoblju najvećih otkrića. Upali smo u neku zonu komforta iz koje nam se ne izlazi i užasavamo se svake promjene.

  • MoGaming

    20.06.2018 - 20:30

    Nije ponestalo mašte nego developeri prate trendove koji postižu novac pa se kopiraju igre koje donose novac. Rijetko kad se ipak dogodi da netko mora smislit nešto novo što će drugi kopirat. Sad je svaka igra skoro bazirana na online nadmetanju ili na nekom co-op prelazenju.

  • Filter

    20.06.2018 - 20:40

    Zorane, prije svega genijalan tekst, ama baš svaka čast, krajnje profesionalno i zanimljivo napisano do te mjere da sam sve pročitao. Mogu ti reći da si mi otvorio oči i skrenuo pažnju na neke stvari na koje, na prvu loptu, nisam ni pomišljao, a tako imaju smisla i sve je tako jasno. Imam tako neki osjećaj u endoplazmatičnom retikulumu već duže vrijeme da sva ta galama oko Battlefielda V i ženskih likova, Danteove boje pramenova kose ili Star Wars serijala filmova dolazi od razmaženih tatinih i maminih sinova iz “razvijenih zemalja” koji pričaju samo da bi, eto, nešto rekli, dok smo mi – “nerazvijeni” sa Balkana spremni na sve, prošli sve i svašta i preživjeli to opet i opet i opet, tako da nas ništa više iznenaditi ne može. Igramo igre jer volimo, a ne zato što je moderno.

  • Igrec98

    20.06.2018 - 20:47

    Žalac se raspištoljio (y)

  • IvanHR

    20.06.2018 - 21:05

    Odlična kolumna! 🙂

  • pleto

    20.06.2018 - 21:09

    Svaka cast Zorane, kad malo promislim totalno si u pravu, odlična tema.

  • IloveCRO

    20.06.2018 - 21:17

    Pa jasno je kao dan da je financijski isplativije reciklirati nego praviti nešto novo, uzmimo za primjer novi AC koji je kao što se žalimo preslican prethodniku ali ej: Oni ne moraju ponovno mapu praviti, oni ne moraju 85% poligona ponovno praviti, pokrete, likove… samo skinu piramide i stave atensku akropolu. Ne ubijaš kravu koja mlijeko daje 😉

  • marjanovicut

    20.06.2018 - 22:12

    Secam se kada ste za FIFU 2015 rekli da ne nosi nikakvih novih promena iako je ona bila na drugacijem ENGINE-u od 14 i izgledala je znatno lepse i imala mnogo bolji gameplay. Drago mi je da ste promenili misljenje kako fudbalske igre ne moraju imati skroz drugaciji gameplay svake godine. Ja cu je uvek kupiti makar imalo 0.5% promena makar zbog dresova i transfera, jer eto, nema boljeg.

    • Filter

      @marjanovicut, 20.06.2018 - 22:32

      Što se fudbalskih igara tiče, bilo da je PES ili FIFA u pitanju, po nekom mom skromnom mišljenju, ne bi trebalo da izlaze svake godine, jer realno nema tu nešto novo da se izmisli. Šta mogu da dodaju? Nove katscene koje niko ni ne odgleda jer svako to skipa što prije kako bi došao do zelenog terena i započeo utakmicu. Obije igre su došle do nekog svog nivoa koji je vrlo dobar za obije strane i što se grafike tiče, a i samog gejmpleja. Umjesto toga samo bih na kraju sezone apdejtovao transfere, dresove timova, ocjene i izgled igrača, a sve to može da se završi kroz jedan patch. Nova igra bi izlazila svake treće ili svake pete godine što bi ostavilo dovoljan period za izradu sledeće kvalitetne igre koja bi opet mogla da traje duži niz godina.

    • marjanovicut

      @Filter, 20.06.2018 - 22:49

      Ja sam ZA, to bi bilo odlicno. Jer igre ne nude nikad nesto novo osim engine-a. Svake godine zda izlazi patch s novostima i to je.

    • ivan2324

      @marjanovicut, 21.06.2018 - 09:41

      I ja sam to za FIFU mislio, ali nemoguće e jer je ta FIFA cisto stampanje novca.

    • marjanovicut

      @ivan2324, 21.06.2018 - 13:21

      Zapravo govorili su kako ce u bliskoj buducnosti to zaziveti.

  • Irenicus

    20.06.2018 - 22:46

    Preporuka ljudima Divinity Original Sin Enhanced Edition Divinity Original sin 2 Pillars of Eternity Definitive Edition Pillars of eternity 2 deadfire Dungeon Rats Age of Decadence
    Machinarium Chucel Samorots Botanicula Deponia (kompletan serijal).Shadowrun Returns
    Shadowrun Dragonfall Shadowrun Hong Kong Battletech Hard West Wasteland 2 Directors Cut Tyranny Mark of the Ninja Risen Deus Ex Human Revolution Mount & Blade (sve igre) Total War (sve igre) Company of Heroes sa expanzijama Civilization (serijal) Legend of Grimrock 1 i 2 Iratus Lord of The Dead Banner Saga Ahs of Gods
    Expedition Conqustador/Vikinge Dex enhanced edition Subnautica Pathologic ELEX
    Kingdom Come Deliverence Europa Universalis Silent Storm Faces of War Men of war + dodaci Battle Brothers Nantucket Invisible Inc Stardew Valley Tangledeep

  • Irenicus

    20.06.2018 - 22:49

    Zaboravi Xco mserijal i ufo pogotovo stare igre nisam napisao jer su ih svi igrali.

  • Tony77

    20.06.2018 - 23:49

    Ja puno očekujem od Odysseya. Ako je i kopija originsa koji je po meni bio predobar ovo će biti predobro iz razloga što je drevna grčka takvi igara nema osim gowa tako da je unikat po tome. I negledam objektivno na ovu igru kao gamer već kao ljubitelj ovog stila igre i tematike ?.

  • Webmaster

    21.06.2018 - 00:19

    Zbog Nvidie

    • GTA222

      @Webmaster, 21.06.2018 - 00:54

      Zašto zbog Nvidije? Zadnja serija iz AMD-a po performansama nije ni blizu high end modelima iz Nvidije. ( Govorim za high end na obje strane)

  • darkness666

    21.06.2018 - 01:29

    ..ovo je jako dobra tema..mislim da je problem u profitu i riziku od gubitka..danas se velika lova ulaze u igrice i nitko nezeli vise nesigurne projekte raditi jer lakse je stare sigurne staze pratiti…al mora se reci da su neke promjene u igricama unistile same igre-primjer call of duty…

  • aswada

    21.06.2018 - 01:53

    Dobar članak. Kad već spominješ DmC.. Nije samo do izgleda Dantea nego i puno kritika ima i za gameplay. Čak i više nego za izgled. Prejednostavan je u odnosu na DMC 3 i 4. Prelako se moglo doć do SSS rank..

    • sgtbare

      @aswada, 21.06.2018 - 03:30

      Slazem se jako dobar članak, ali i mene je zasmetalo kako je Zoran u krivom kontekstu upotrijebio usporedbu dmca i battlefield serijala… ocito da nije fan jednog a bome ni drugog naslova… ukratko za dmc mi je jedan od najboljih odgovora komentar od “aswada” a odgovor za battlefield i kako si promasio point Zorane ces naci u ovom videu kojem covijek pretocno i i precizno govori u cemu je problem s battlefield naslovima iz generacije u generaciju: https://www.youtube.com/watch?v=FMt5uTaBkYQ

    • Irenicus

      @aswada, 21.06.2018 - 09:49

      Ni Dmc 5 nece nista biti bolji vjrv….

  • sgtbare

    21.06.2018 - 03:35

    vezano za temu ovog specijala, moglo bi se isto tako postaviti pitanje zasto nema hardcore igara vise? zasto su nowadays vecina igara teski casuali koje te vode za ruku? S.T.A.L.K.E.R. anyone?

  • TheGreatIdiot

    21.06.2018 - 07:32

    Pa mehanike moraju sličiti. Ali jedan pogledaš jedan PUBG pa Zeldu pa horizonZeroDawn pa Divinity 2 pa VR igre pa razne pucačine pa simulacije pa igre otvorenih svjetova- tko može reći da su te igre kao jaje jajetu? Kako kada se uvijek raspravlja i koja je igra bolja i koja je najbolja ikad i što donosi razlike između njih. Ne znam zašto smo nezadovoljni jer živimo u do sada najboljem desetljeću za gaming sa dolaskom VRa, sa prvom poštenom prijenosnom konzolom, sa po prvi out super realisticnom grafikom, sa rezolucijom koja ozdravljuje erektilnu disfunkciju. Je da su glazba i filmovi postali generički i da igre idu tim smjerom ali za sada to još nisu. Brinimo o stvarima koje su sada a ne koje će biti. Gaming je previše lijep svijet da bi tražili koje su loše stvari u njemu. Ima toliko odličnih igara i svake godine dođu nove tako da ne znam čemu takav crni clanak. Zahtjevam kolumnu o dobrim stvarima u gamingu, o novim mehanikama, MP modovima, SP pričama… ovo je depresivno, od naslova preko teksta do komentara ispod

    • crolink07

      @TheGreatIdiot, 21.06.2018 - 10:10

      Slažem se u potpunosti.Nikad bolje vrijeme za igrati se. Pa samo u zadnje 2-3 godine naigrao sam se remek djela kao nikad prije.

    • TheGreatIdiot

      @crolink07, 21.06.2018 - 17:56

      Upravo to.

  • SanKa

    21.06.2018 - 10:06

    znate kak se kaze 🙂 if it ain’t broke, don’t fix it !

    • Kegdon

      @SanKa, 21.06.2018 - 12:52

      Vidi ovog amerikaniziranog. Tko kaže da mi to kažemo, na hrvatskom se tako ne govori nit imamo tako glupu uzrečicu. Manje MTV-a i sličnih sranja.

    • TheGreatIdiot

      @SanKa, 21.06.2018 - 17:56

      broken*

  • AdvCool

    21.06.2018 - 11:13

    Death Stranding ????

  • Rorik

    21.06.2018 - 12:58

    Od danas počinjem učiti programirati i razvit ću si vlastitu igru s blackjackom i kurvama.

  • NASAL1

    21.06.2018 - 13:52

    Vec su sve moguce vrste igrica napravljene i nemoguce je sad napraviti originalnu igru.

  • delight353

    21.06.2018 - 15:08

    Dobar članak, ali nije sve tako crno. Iako nastavci raznih IPeva dosta sliče prethodnicima, osobno više zamjeram ako su likovi i priča loši, ako me gameplay mehanika dovede do nekog “zida”, a ostalo mi je još poprilično sati do kraja i sl. Ovo potonje je veliki problem modernih open-world igara. Dvije riječi su zapravo dovoljne: razmaženi smo…

  • Wolfboy

    21.06.2018 - 17:32

    Nije sve i u enginu problem je i u pc-u koji bi mogao pokrenuti te igre. Vidi epic games je napravio novi unreal engine ali što ste i vi napisali u tom članku nemamo dovoljno razvijenu tehnologiju. Pod tim mislim nemamo dovoljno jake pc-ove da bi pokrenuli taj engine odnosno igru napravljenu na tom engineu. Razumijem da je teško napravit novi engine, ali nije ni neostvarivo.

  • Cipelcug

    21.06.2018 - 18:18

    DmC Devil May Cry mehanički bolji? Od čega Zoki? U usporedbi sa DMC4 sigurno nije sa color-coded neprijateljima i combo metru koji ovisi o nanošenju štete a ne varijaciji koja je praktički bila i nemoguca sve do Definitive Editiona kada su odlučili da se, vidi vraga, ipak svakog neprijatelja može udarati bilo kojim oružjem. Dante u DmC je lose napisan lik kao i priča koja ga okružuje, boja kose je čisti strawman argument.

    • l)oolvl

      @Cipelcug, 22.06.2018 - 01:47

      o ukusima se ne raspravlja, ali napisati da je DmC Dante loše napisan lik i da je priča loša nema smisla. I lik i priča su bolji od svih dotadašnjih igara u serijalu, a da ne pričamo o level dizajnu, glazbi, kontrolama itd. što je sve na izuzetno visokom nivou. Činjenica jeste da su fanovi starog Dantea najviše zamjerili promjenu identiteta glavnog lika pa im onda ni ništa drugo odjednom ne valja.

    • Cipelcug

      @l)oolvl, 22.06.2018 - 08:39

      Pseudo-intelektualna priča o tome kako demoni nadziru ljude kroz medije i Dante koji je praktički beskućnik i živi u prikolici, a Vergil kaže doslovno “I’ve got a bigger dick” prilikom njihove rasprave je doista loša priča. Ali u redu, svakome njegovo. Fanovi su zamjerili scenu s bijelom perikom i to što se po fanovima takoreći sralo, kao i po originalnom Danteu. Osobno, smatram da sve što je DmC Devil May Cry htio uciniti, od uspostavljanja karaktera likova, duboke borbe i slično, DMC 3 iz 2004. godine napravio je miljama bolje

  • Kenzix

    23.06.2018 - 17:53

    Dobar post i sve je istina što je napisano gejming u zadnje vrijeme je potpuno monoton mogu čak reći i dosadan,ako igra nema zanimljivu priču ne isplati se ni igrati.Jer ako mi se igra nešto bez priče mogu se bacit na stare arcade naslove,mislim da su tv serije trenutno najbolji medij što se tiče zabave zaista ima predobrih stvari i uvijek možeš pronaći nešto novo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?