Assassin’s Creed

ŠPANJOLSKA KASTRACIJA

Ništa nije istinito; sve je dopušteno – poznata je to uzrečica Assassin’s Creeda koju istoimeni film interpretira otprilike kao: „Ništa ne mora biti istina, sve je moguće“. To je način na koji filmska verzija tumači dosta zamršenu radnju čitavog serijala igara u svega sat i pol trajanja. S jedne strane treba priznati da adaptacije toliko široke priče nije nimalo lagan zadatak, a s druge treba reći kako filmska verzija Assassin’s Creeda ne predstavlja originalni predložak u najboljem svjetlu.

U slučaju Ubisoftove tvorevine termin „adaptacija“ uzet je uz dosta slobode. Filmski assassini nemaju nikakve veze s ičim što se dogodilo u igrama. Priča u filmu je zaseban set događaja, s potpuno novim likovima i radnjom koja nije kanon za igre. Dobra je to vijest za gledatelja koji se prvi put susreće sa Assassin’s Creedom, ali i loša utoliko što je ovo vrlo površna pričica za upoznavanje sa serijalom i njegovom tematikom.

Primjerice, film konstantno koristi orlove kao simboliku, ali nikada nije natuknuto kakve veze te životinje imaju s redom Assassina. Nigdje na primjer nije objašnjeno zašto Assassini jednostavno ne unište jabuku iz Edena, što bi bila najlogičnija stvar ako žele spriječiti Templare. Ili zašto moderni Templari ne koriste vatreno oružje. Za razumijevanje takvih detalja trebate poznavati materiju igara pa se ne može reći da je film zasebno iskustvo, koliko god se to za širi krug publike trudi biti.

assassins creed film (6)

Također je teško pronaći stvari kojima film obogaćuje univerzum Assassin’s Creeda. Na prvu bih rekao da mi je filmski koncept Animusa simpatičan – stroj je prikazan kao velika „vješalica“ tako da subjekt na njemu oponaša kretnje svog pretka čija sjećanja rekonstruira. Takav pristup čini mi se uvjerljivijim u objašnjenju tzv. „bleeding efekta“. U igrama mi je to bilo blesavo jer je Desmond cijelo vrijeme ležao na stolu, a mišići mu za vrijeme tog ležanja nisu atrofirali nego sasvim suprotno – pretvorio se u Assassina bez da je pomaknuo prstom. Isto tako, film ima zanimljivije predočenje nuspojava Animusa, tipa što se dogodi kad subjekt nije potpuno spreman za sinkronizaciju sa svojim pretkom.

Filmska verzija Animusa unosi barem malo vjerodostojnosti za popratni efekt koji ostavlja na onoga tko ga koristi.

Ali pored tih prednosti filmski Animus je nevjerojatan teret kad film gledatelju objašnjava ideju iza funkcioniranje te sprave. Kad se glavni lik, Callum Lynch, prvi put prebaci u 15. stoljeće u ulogu svog pretka Aguilara, očekivano je da film prikaže kako se Callum na Animusu penje kad se Aguilar penje po španjolskim krovovima. Ono što nije očekivano je da se to demonstriranje ponavlja do samog kraja filma. Akcija u Španjolskoj stalno se prekida jer film svako malo skače da gledatelju pokaže što se događa s Callumom u Animusu. Imao sam dojam da je takvo što većinu vremena nepotrebno, da umanjuje intenzitet akcijskih scena i izbacuje me iz ritma.

assassins creed film (2)

Upravo je u ovom pogledu vidljivo da neke priče nisu izvedive na jednako zanimljiv način u igrama i filmovima. Ekipa iza Assassin’s Creed filma pošteno se potrudila da prenese tematiku i duh igara pa je koreografija primjerice odrađena vrlo dobro; a ni akcija nije loša – zapravo su me prizori potjere podsjetili na originalni Assassin’s Creed iz 2007., a to je nešto što ni novije igre nisu uspjele učiniti. Međutim, to samo po sebi nije dovoljno jer film pati od rascjepkanosti priče, koja na svu sreću nije dirala pozadinski zaplet „prve civilizacije“ iz igara.

Film pati od rascjepkanosti priče, a nije dirao ni zaplet prve civilizacije iz igara.

Ostaje pitanje zašto je odlučeno da dvije trećine filma pripadnu radnji u modernom vremenu, što je suprotno igrama u kojima je najzanimljiviji dio upoznavanje povijesti različitih sredina. Moguće je da je budžet za snimanje filma bio nedovoljan za više od tri sekvence u vrijeme španjolske inkvizicije. U svakom slučaju, šteta je što povijesno razdoblje nema veću ulogu za samu priču jer ovako djeluje kao da je odabrano samo zato što do sada nije bilo posjećeno u igrama.

assassins creed film (3)

Financijski je pak bilo moguće napraviti nasilan film, ali i tu se očito išlo na štednju. Assassin’s Creed serijal poznat je po svom nasilju, no u slučaju filma to se nasilje više spominje nego prikazuje. Templari optužuju Assassine da su ovisni o nasilju, a kad tog nasilja bude onda je maksimalno čisto, gotovo bez krvi. Nije to neki poseban propust za zamjeriti, ali sam prikaz nasilja je plošniji nego u igrama gdje Assassini nakon ubojstva imaju trenutak refleksije, odnosno dijaloga sa svojom žrtvom, dok u filmu nema ništa sličnog tome.

Nikako ne bih išao tako daleko da Assassin’s Creed film nazovem kompletnim promašajem i svrstam ga među najgore filmove 2016. – bilo je itekako gorih ostvarenja ove godine. Riječ je tek o vrlo prosječnom filmu koji je izašao u sezoni kad publika u kinu očekuje prave spektakle. Ovdje se ne treba nadati vrhunskoj zabavi. U najboljem slučaju bit ćete zadovoljni ako se možete nasmijati kad si glavni lik postavi postavi pitanje: „Koji se k**** događa?“.

Fanovima igara vjerojatno će djelovati površno i blago, bez pravog doprinosa Ubisoftovom univerzumu. Onima koji se prvi put susreću s ovim serijalom, Assassin's Creed bi mogao izgledati nedorečeno i pitomo naspram akcije u drugim filmovima.

57 Naša ocjena

Komentari (61)

• don5pro

02.01.2017 - 16:44

Hahhaahaha znači najbolji film godine 🙂

• markan3

@don5pro, 07.01.2017 - 13:43

nadajmo se

• funky0308

02.01.2017 - 17:06

Ne mogu ocjenjivati nesto sto nisam gledao ali dosta prijatelja je gledalo i svi su redom rekli da je gori od Krampusa, koji je katastrofalno los (iako pocibje poprilicno dobro). Abstergo u igrama, pogotovo starijim naslovima, brutalno naporan i bas te izvuce iz atmosfere i ubije svu napetost i atmosferu koju igra gradi satima, istu gresku, glupani, naprave i ovdje. Kako ne shvacaju da je srz igre i njene zanimljivosti, upravo u proslosti, ne u paljenju servera po podrumima u sadasnjosti… Od kada je najavljenj film i receno da nece biti AC igre govorim jedno – Ubisoft to ne radi radi nas vec radi svoje guzice. Da je igra izasla poslije ovakvog faila, bilo bi jos gore, iako, AC igre su dotjerali do toga da su nam prisjele i igre i filmovi…ocito se nema vise ideja za dalje. Steta, stvarno sam volio AC igre ali to sve skupa cise ne lici ni na sto. Neka se posvete For Honoru, Watch Dogu, Ghost Reconu i ostalim igrama, a AC ostave za sada, ocito mozemo samo dobiti jos jednu losu AC igru

• Tomina

@funky0308, 03.01.2017 - 10:37

šta?? Krampus je meni bio dobar film, za razliku recimo The Myst i sličnih sranja. 😀

• funky0308

@Tomina, 03.01.2017 - 21:29

Stvarno? De nemoj me zaje… Krampus? Prvi Krampus? A dobro, svatko ima dvoj ukus. Mebi je pocetak, prvih 20-30% filma odlicno, bajkovito i super atmosfericno ali takvu su tresh sprdacinu napravili od zapleta i kraja da je jednostavno, meni, pocetak potpuno ne spojiv sa sredinom i krajem.

@Tomina, 10.01.2017 - 00:38

Šta fali The Mist-u? dobar je film

• MD

02.01.2017 - 17:15

Isto ko i svi filmovi u univerzumu igara.

• Sackboy

@MD, 02.01.2017 - 18:45

Meni je warcraft film bio odličan.

• Cole

02.01.2017 - 17:35

Žalče, ne volim te više. Nevraćaj se u domovinu.

• IgorM

02.01.2017 - 17:56

Meni se već ni po trailerima nikako nije svidio…pogledat ću ga svakako pa da vidim koliko ću p…..t zbog potrošene love na kino ulaznice!

• veki666

@IgorM, 02.01.2017 - 21:30

Ma ja čekam torrent…

• IgorM

@veki666, 02.01.2017 - 22:23

E, i to nije loša ideja. Ostaje za pivu 🙂

• bucc

@IgorM, 03.01.2017 - 10:16

Ma šta za pivu, za cijelu gajbu.

• Meteje

02.01.2017 - 18:35

Slažem se sa Igorom,premalo radnje u 15-om stoljeću a previseše priče u sadašnjosti,žao mi 84 kn za kino.

• funky0308

@Meteje, 02.01.2017 - 18:40

Ako si mislio na autora teksta, nije Igor, Zoki je pisao.

• Dragan[MKD]

@Meteje, 02.01.2017 - 23:18

Cek ti to ozbiljno 84kn, to ti je za vise ljudi neli? Karta za jedan nije bi trebala da bude vise od 4eura, bar za normalna projekcija, ali nz mozda je u RH veci standard pa eto.

• Vonder

@Dragan[MKD], 03.01.2017 - 19:36

Ma čovjek je valjda išo na neku posebnu projekciju. Inače je srijedom ulaznica 19 kn za normalnu projekciju.

• J. Morrison

@Dragan[MKD], 15.01.2017 - 10:54

Meni je ulaznica bila 27kn,ne znam o cemu vi?

• paso777

@Meteje, 03.01.2017 - 03:40

pa koje je to kino da ulaznica kosta 84 kn

@paso777, 03.01.2017 - 22:40

IMAX? Što bi tek rekao kad ti kažem da sam za Rogue One ulaznicu dao 17 eura…

• crophil

@Zoran Žalac, 04.01.2017 - 05:47

sad je jasno zašto je Rogue One dobio tako nisku ocjenu, trebao si to u početku odmah napomenuti, haha

• Toka123

@paso777, 09.01.2017 - 16:00

3D

• badbudha

02.01.2017 - 19:00

Ovo je jako loše napisano, ne u smislu komentara na film već na stil pisanja i izražavanja mišljenja. Može se to puno bolje. Vjerujem da to ima veze s godinama gospodina Zorana jer ipak treba iskustva i mnogo vježbe za kvalitetnu recenziju. Preporučujem za sljedeću jako detaljno istražiti sve detalje oko filma, samog snimanja, redatelja, glumaca i slično i to ukomponirati u samu recenziju. Također bih preporučio jako puno čitanja, knjiga, drugih recenzija i slično da se malo vokabular obogati, stvori tok misli koji se lako prati. Ne želim da ovo bude veliki komentar, no ima nas koji vole i filmove i gaming, ali kada krenem čitati neki članak na portalu jednostavno kliknem na x i idem dalje. Puno više truda i biti će bolje. Pozdrav 🙂

@badbudha, 03.01.2017 - 22:33

To je ok, definitivno znam da trebam još napredovati. Doduše, za stil pisanja i recenziju ne vodim se drugim izvorima čisto zato jer drugi izvori nemaju istu strukturu publike kao HCL. Recenzije na HCL-u ne pišu se visokim izričajem… niti recenziramo sve tipove filmova pa da se traži ulazak u srž, isticanje opusa redatelja i tome slično. Ono što bih tebi preporučio, kao protuuslugu za ovaj komentar, je da malo poradiš na svom vokabularu i toku misli prije nego isto kritiziraš kod drugoga, s obzirom da riječ puno ne označava isto što i mnogo; a ni ova umetnuta rečenica “no ima nas koji vole i filmove i gaming” baš i nije najrazumljivija kad se na nju nastavlja iduća misao – također sa suprotnim veznikom – ali. 🙂

• baDarmageddoN

02.01.2017 - 19:12

Downgrade po scenariju Ubisofta… Što je još novoga? Nisam gledao ali ova recenzija mi je rekla da je to dobra stvar. Kada dođe na TV pogledat ću. Očito nema žurbe.

02.01.2017 - 19:27

Daleko da je film toliko loš.
    Minus je slab fokus na priču u Španiji, ali i sama AC igra u bukvalno svakom delu ima rupe, pa čak i na kraju AC2 triologije.
    Čak ni u ostalim delovima nakon smrti Dezmonda niko nema pojma šta se dešava u delovima igre koji se dešavaju u sadašnjosti.
    Takođe, moram da se složim da je film krajnje nejasan za nekoga ko je neupućen u celu tu priču.
    I da, mislim da je film zabavan, definitivno ga treba pogledati na velikom platnu.
    Triologija je najavljena, a drugi deo su počeli sa snimanjem već u martu prošle godine, tako da tu može da se očekuje i razrešenje nekih diskutabilnih delova.

• pesek32

@Darcoolio, 02.01.2017 - 21:02

lol sad će i filmove svake godine itdavat.

• pesek32

@pesek32, 02.01.2017 - 21:03

*izdavat

• funky0308

@pesek32, 03.01.2017 - 21:32

Onda svakih 6mj, kao Sony Xperiu 😛

• lukakeanu

@Darcoolio, 02.01.2017 - 22:31

ajd ne pricaj gluposti,AC 2 nije ni najavljen a kamoli da se poceo snimat prije vise od 6 mj…

@lukakeanu, 03.01.2017 - 10:49

Ajde proveri sledeći put pre nego što budeš imao takav dripački nastup.

• lukakeanu

@Darcoolio, 03.01.2017 - 17:48

i provjerio sam,zato sam ti i napiso to.lazi,trolaj,radi sta oces

@lukakeanu, 03.01.2017 - 19:27

@lukakeanu, 03.01.2017 - 19:51

IMDB, MovieWeb, Screenrant…
      Polako, videćeš i sam.

• funky0308

@Darcoolio, 03.01.2017 - 21:31

Potpuno si upravu, barem sto se mene tice. Sve sam ih igrao, neke i vise puta i kada bih morao napisati smisleni referat o radnji u igrama – svega bi tu bilo. Tako da i da hoces, ne mozes povezivati radnje 😀

• braho.zaric

02.01.2017 - 20:57

znao sam jos pre nedelju dana ,al sam cekao vasu potrvrdu . Sto se tice filmova I igrica mislim da je jedino RE 2 film Bio najblizi igrici.Ostalo sve promajsaji toliko od mene izvinite ako sam malo skrenuo sa teme

02.01.2017 - 21:36

Pa najaviše oni odmah triologiju, ništa sporno tu nema.

• lu7ka

02.01.2017 - 21:42

Igra nastala po filmu film po igri, samo po sebi znaci MANJAK IDEJA

• blacklist0907

03.01.2017 - 02:21

Ocekivano

• mokrEE

03.01.2017 - 03:15

bas me zanima da li cu ikadda docekati film napravljen po igri koji ce biti zapravo FILM NAPRAVLJEN PO IGRI. mislim pritom na tome da ce obuhvacati radnju, lokacije, dogadjaje, likove…uglavnom, volio bih vidjeti da netko napravi “filmski port” ako se to tako moze nazvati. uzmimo na primjer tomb raider, igra je zbilja interesantna, prava avantura u stilu indiane jones, sa elementima pravih trilera, pa cak nekada i horor iskustva (mislim na prva 3-4 nastavka) , dok je film zapravo nekakva akcijska polukomedija sa neuvjerljivim likovima, odvratnom pricom i jos gorim glumcima. zamisli recimo da netko adaptira resident evil serijal ali ono doslovno. ili silent hill. ono sto su reziseri napravili jest da su samo posudili naziv “fransize” i neke osnovne elemente, ali nikada niti blizu nisu postigli atmosferu koja je pratila igre. umirem od zelje da jednom odigram jednu vrhunsku igru i onda to isto iskustvo osjetim na filmskom platnu. ali doslovno. znam, sada ce netko reci “pa i igra je svojevrstan film” ali eto, ja bih bas to volio dozivjeti

• Czar

@mokrEE, 03.01.2017 - 13:41

Nećeš dočekati jer je vrlo teško neku igru koja traje po nastavku 10+ sati zgurati u sat i po do dva filma a da još to i nešto valja.
      Slično vrijedi i za knjige, npr. Stephen King je jedan od najčitanijih i prodavanijih autora tamo od polovice 70ih prošlog stoljeća, ali u zadnjih 40 i nešto godina možeš na prste jedne ruke prebrojiti filmove koji su napravljeni po njegovim knjigama a da valjaju – evo meni trenutno pada na pamet jedino Mist i Green mile.
      Eventualno filmom mogu biti zadovoljni oni koji nisu čitali knjigu ili igrali igru ali to je već druga stvar.

• UrbanFsk

@Czar, 03.01.2017 - 14:04

Warcraft…

• Czar

@UrbanFsk, 03.01.2017 - 14:46

Film je ok za one koji su upućeni u lore, ostali će se vrlo lako pogubit.
      Samo iz WoW lore, bez prethodnih rtsova, stripova i knijga koje su izašle u međuvremenu bi se dalo napraviti desetak filmova.
      Ali dobro, to i tako nije bitno jer je ovaj film planiran kao prvi u nizu, pokupio je lijepu lovu što znači da ima interesa za buduće filmove gdje će se moći detaljnije posvetiti nekoj specifičnoj radnji i likovima, a ne da se dve trpa u jedan film kako bi se čim više toga pokazalo.

• boris 34

03.01.2017 - 12:05

ko bi reko toliko se ocekivalo od filma i na kraju ova ocjena valjda ce tako i uncharted ako izade ikad biti iza 5 ili 6 hahaha

• matej931

03.01.2017 - 14:17

kad smo vec kod AC-a zanima me kako je AC Unity prošao s optimizacijom,jesu se stvari popravile na bolje?

• Robi123

@matej931, 03.01.2017 - 15:21

Da, optimizacija je sad puno bolja. Preporučujem igru.

• matej931

@Robi123, 03.01.2017 - 15:47

Ne moraš preporučivat pratim ja AC serijal otkad je izašao nego znam da je imao problema na PC-ju,pa nabavio sam Unity sa svim DLC-ovima i malo me iznenadilo kad je pri AMD FX-6100 Radeon RX 460 2Gb i 4 gige rama pri high detaljima vuče 35-40 Fps-a bez greške

04.01.2017 - 11:47

Jučer sam ovaj filmski promašaj pogledao u kinu i žalim lovu koju sam upucao za kartu i ostalo…Film je površan i dosadan,a redatelj je spektakularno netalentiran…Iz toga se,po meni,moglo(i moralo)izvući puno više.

• TeroXCro

04.01.2017 - 23:26

[SADRŽI MANJE SPOILERE ]Bio sam u kinu i gledao film te mogu se odma usprotiviti polovici rečenoga (pročitao sam cijelu recenziju).Za početak kada se prikazao Ubisoftov logo odmah mi je kroz glavu prošla ona poznata “You have lost connection to Uplay”.Prvo i možda manje važno,ali svejedno po čemu logika nalaže da Abstergovi zaštitari moraju nositi vatreno oružje,film je ionako začet na videoigri u kojoj je glavnina borbe “melee”,a tek potom na ostalom načinu vođenja bitaka.Možda bolja referenca na ovo bi bio osjecaj sigurnosti zarobljenika jer makar je riječ o igri čak i u Half Life univerzumu combine vojnici koriste palice protiv civila,a tek laserske puške protiv opasnijih neprijatelja.Nema mi smisla da imaju puške jer očito bi bilo da bi nadjačali assassine koji su bili zatvoreni u zgradi Absterga.
    Dalje ne shavaćam potrebu za radnjom većinom u prošlosti,mislim neman ništa protiv više akcijskih sekvenci koje su stvarno odlično odrađene kako za vrijeme inkvizicije tako za vrijeme radnje u stvarnosti.Smatram da je dio izvan animusa odrađen vrhunski makar bi volio da je samo uređenje prostora bilo malo više kao u AC 1 gdje nije bilo “starinskih vrata” već je sve bilo osigurano karticama i kliznim vratima i svime time tehnološkim.
    Nažalost u prijevodu na hrvatski izgubio se dio značenja i to je jedna od negativnih strana,kojih je po mome mišljenju jako malo,a i tih par ne utječe toliko na film.
    U dijelu recenzije navedeno je da nije uvedena priča o prvoj civilizaciji,ali ona nebi imala ni smisla jer je jasno da je film ciljao na pridošlice u serijal,a i datum događanja u sadašnjosti je otprilike studeni prošle godine.
    Koncept animusa kako je i gospodin Zoran naveo u recenziji je izvrsno odrađen,te puno puta bolji od onoga u igri,te se ustvari puno bolje nadovezuje na samu priču nego crvena stolica na kakvoj je Desmond proveo sate.Film dakako naginje na prvi dio serijala,ali je to u ovom slučaju dobra stvar.Sve u svemu film mi se izrazito svidio i nisam vidio neke negativne strane (osim toga što je stoka prekinila zadnju scenu iako čovjek nije izveo zvanični “Leap of faith”).Ovim komentarom sam sam ostavio svoje osobno mišljenje a filmu bi dao ocjenu 85 te ga bez ikakvog razmišljanja mogu nazvati najboljim pokušajem adaptacije video igre do sada.

• Sentiel FH-016

05.01.2017 - 13:46

Ja ne znam u cemu je problem sa filmom,nema veze sto nema veze s vezom,meni je super,a vi date ocjenu 57 kao da je najgori film ikad napravljen,bez veze!

• Pedjaz

05.01.2017 - 17:49

Mislim da meni najbolja igra na citavom svetu

• MatejBro

05.01.2017 - 20:44

Upravo jučer pogledao film stvarno je dobar nemam što za reći!

• hyperion

05.01.2017 - 23:22

Potpuno se slažem sa recenzijom. Film je nedorečen. zbunjen, pomalo i nepovezan, a fanovima serijala će definitivno bit razočaravajuć. Čekajte torrente ljudi.

• Buby24

06.01.2017 - 16:23

pogledao sam film i mogu reci da vec dugo nisam vidio tako los film koji je sniman po igri

• VaNi

07.01.2017 - 18:05

Jedva sam ceko da izade…ali nije me iznenadio. Trailer mi se svidjeo ali kad sam vidio film..razočaro me.

• matrix_4_life

08.01.2017 - 15:28

ne treba kritizirati o pojedinacnim ukusima, tako da i ova recenzija ne mora biti nikakvo mjerilo, kvalitete filma, gledao sam, nije toliko lose, sto ste vi ocekivali, svi filmovi danas su takvi, puni CGI efekata, i nabacane radnje, ako hocete klasike imate filmove iz pocetaka kinematografije pa gledajte, moje osobno misljenje je, da se filmska industrija radikalno mijenja, i da se sve vise paznje pridodaje vizuelnom ugodjaju gledatelja, a ne samom pricom, koja ujedno i nije toliko losa

• YeYa

09.01.2017 - 09:16

Potrudili se jesu, ali se slažem sa a

• YeYa

09.01.2017 - 09:21

*Potrudili se jesu ali se slazem sa recenzijom u pitanju ocjene. Scenarij je povrsno napisan te pola filma neznas za koga navijas ako nisi prije odigrao serijal. Assassine prikazuju kao psihice te templare kao dobrice sve dok ne dode to vrtoglavog okreta price u jednom trenutku pri kraju filma. Radnja u modernom svijetu je zamorna te se nema nikakve simpatije sa glavnim likom koji na pocetku filma ceka smrtnu kaznu. Uglavnom zalim novce za kino ulaznicu.

• spidispid1

09.01.2017 - 17:50

meni su assassin’s creed igrice najbolje a tek film