Battlefield: Bad Company [Xbox 360 / PS3]

Ivan Renić

Ne još jedan, kvraaaagu! Ako nečega ne nedostaje na konzolama ( pogotovo na X360 ), onda su to FPS-ovi. Što je zapravo prilično ironično, budući da većina gamera smatra da je igranje FPS-ova kontrolerom nešto smiješno i neozbiljno. A novi Battlefield je prilično smiješan. Ako ste pratili najave o igri ( ili barem čuli za igru ), sigurno ste čuli za novi „impresivan model uništavanja okoliša“. I sad mogu reći da to zbilja nije bila patka. Razaranje je zbilja odrađeno odlično. I ne samo vizualno, već taj aspekt zbilja mijenja način na koji ćete razmišljati ( mislim na misli o igri, a ne neke random tipa jesam li isključio/la peglu) igrajući igru. U velikoj većini shootera zgrade i kuće su značile sigurno mjesto na kojem su igrači čekali da im se obnovi energija, reloadali sva oružja ili jednostavno uzeli predah i razmislili o svom sljedećem potezu. Ovdje će vas u tome spriječiti tenkovi koji će razarati zidove zgrada, čineći vas glinenim golubom. Uvelike poboljšava dinamiku igre, pa se nadam da će i ostali developeri češće uključivati ovakve elemente u svoje FPS-ove. Dakako, vi to možete okrenuti i u svoju korist i skinuti nekoliko protivnika koji se sakrivaju na gornjem katu ili si prokrčiti neki alternativni put, da ne šećete baš po glavnoj ulici. E sad, koliko ste neprimjetniji uz rušenje zidova, ne znam… Naravno, svi leveli su krcati eksplozivnim bačvama (nikad nisam shvaćao zašto bi baš eksplozivne bačve stajale uz zid svake proklete zgrade, al eto…) i granatama, da bi developeri bili sasvim sigurni kako nećete propustiti porušiti nekoliko zgrada kad ste već ovdje. A vjerujte mi, rušit ćete ih i nakon što očistite okolinu od pijanih Rusa tek toliko da testirate mogućnosti i ograničenja engine-a.

Dakako, sve to ne bi bilo toliko impresivno da nema prateće vizualne i, bitnije, audio podloge. Grafički igra ne spada baš u vrh ponude, no dovoljno je dobra da se ne tužimo na nju. Framerate je stabilan, no vidjeli smo i detaljnijih tekstura, a i boljih efekata. Daleko najveći problem je nedostatak V-synca. Ne znate što to znači? Koji vrag ja uopće ovo pričam??? Dakle, ukoliko nema vertical synca, ekran će često „popucati“ u jednoj liniji, što je najzamjetnije prilikom okretanja. No dobro. Izgleda da je više pažnje posvećeno razaranju zidova, što u potpunosti podržavam, jer za razliku od grafike donosi neke promjene u gameplayu. Zvuk je za nekoliko koplja bolji od grafike i jedan od najboljih koje smo ikada čuli u ovakvim igrama. Zvuk oružja je realniji od bilo čega što sam ja čuo, a HDR Audio pruža neke stvarno fenomenalne rezultate. Ako još imate neki bolji surround sistem, zvuk će biti toliko dobar da ćete oblizati… uši? Da, oke. S druge strane, razgovori između vaših suboraca su prilično glupi i isforsirani. U kakvoj god situaciji se našli, bacat će glupave komentare koji bi trebali biti smiješni, što baš i ne odgovara slici rata. A glupavost zna otići toliko daleko da suborci u ponekim cut scenama igraju papir škare dijamant. Da, baš. Čuo sam da su beta verzije igre uključivale i zanimljive dodatke poput gumi gumija i hula hoopa, no beta testeri su upozorili da je to out ove sezone. Bljak. Zapravo, nije mi jasno kako su uspjeli postići tako nehumorističnu igru nakon toliko trailera koji su, parodirajući druge igre, obećavali neozbiljnu, veselu i humorističnu pucačinu. Pa, definitivno je neozbiljna…

Priča je iznenađujuće politički nekorektna. Nije neki isklišejizirani ep o Mirku i Slavku, što me zainteresiralo odmah u početku. Vi ste Preston Marlowe, koji je dodijeljen u B jedinicu, tj. Bad Company. Bad Company je omanja jedinica ( četvero vas je, od čega je jedan crnac ), sastavljena od problematičnih vojnika čija se svrha svodi na… topovsko meso, što znači da Bad Company zbog svoje potrošne prirode na bojišnicu često šalju prije ostalih. Neposluh, priče o vojnom sudu i status AWOL neke su od politčki nekorektnih sastavnica priče. Sama priča i nije toliko zanimljiva. Zapravo, ni ne trudi se biti. Za razliku od COD-a 4, ovdje je priča prilično jednostavna, a likovi karikirani. Meni se to ne sviđa (i baš me briga što vi mislite o tome 🙂 ), a i loše su to odradili.

Najvažnija sastavnica svih igara, graf… erm, igrivost, ovdje je prilično mlaka. BF Bad Company je straight forward FPS bez ikakvih taktičkih primjesa ( poput onih u BiA ) gdje je jedini cilj svake misije očistiti svaki grad, selo i puteljak od protivničkih vojnika. Tu je i nekoliko već milijun puta viđenih varijacija, poput šutanja miniguna iz helića i branjenja konvoja. Sad će netko reći: „Ali hej, ixy, rekao si da uništivost dodaje svježinu igri!“. I dodaje, ali i uz to – igra je prilično standardna. Nema superkul oružja koja još nismo vidjeli, nema filmičnih scena kojima se divimo ( kao ona nuklearka u COD4 )… Doduše, samo napucavanje i nije loše. Količina eksplozija i pucnjave je sasvim zadovoljavajuća, no ostaje puno toga na listi želja. Kao prvo, sistem liječenja i respawnanja nam se nikako ne sviđaju. Naime, Preston ima injekciju koja pri korištenju u potpunosti obnovi health bar ( da, i mene je asociralo na drogu ). Naravno, morat ćete čekati nekoliko sekundi između dva korištenja, no u praksi će to značiti da ćete si ponekad moći dati oduška i istrčati među nekoliko protivnika. Uostalom, ako i poginete, tu je respawn sistem, koji podsjeća na onaj iz Bioshocka. Ako umrete, zapravo i niste umrli, već ćete samo biti respawnani u neposrednoj blizini. Svi protivnici koje ste ubili ostat će mrtvi. Moja četverogodišnja sestrična se samo smije i prelazi igru lijevom nogom. Nije tu samo problem u tome što igra postaje prelagana, već postoji opasnost da će vam nakon nekoliko misija zbog nedostatka izazovnosti dosaditi.

Tu su i vozila, koja su oduvijek bila važan dio Battlefield igara. Vozit ćete razne tenkove, helikoptere i čamce, vozila koja služe samo kao prijevozno sredstvo i ništa više. Za to je zaslužan prilično retardiran AI vaših suboraca, koji se na strojnici snalaze lošije nego Vlatka Pokos u kuhinji. Umjetna inteligencija protivnika je nešto bolja, no varira od odlične do katastrofalno loše, pa ne znam je li AI zapravo loš uz nekoliko trenutaka gdje mu se posreći ili obrnuto. Začudo, igra ne pruža mogućnost kooperativnog napucavanja Rusa. Osim što to nudi većina novijih konzolaških FPS-ova, Bad Company se sastoji od četiri vojnika, pa bi bilo zbilja zanimljivo ujediniti snage i širiti kaos po mapama.

Neki dan sam u kinu pogledao novog Batmana. Po časopisima i netu sam vidio razne reviewove, trailere i isječke iz filma. Svi su govorili da je film super. Pa sam ga otišao pogledati. Jej. Nije da je bitno za recenziju, Battlefield ili gaming općenito, samo sam htio da znate. A Battlefield je sasvim solidna pucačina, no osim uništivih zgrada i relativno zabavnog napucavanja ne nudi ništa posebno zbog čega biste trebali skočiti na romobil i otići do obližnje trgovine mješovitom robom i zatražiti jedan Betlfild Bed Kampni. Ne može se reći da je razočarao u bilo kojem aspektu ( osim humoru ), no jednostavno nije vrijedna vašeg novca, pogotovo ako uzmemo u obzir količinu kvalitetnih FPS-ova trenutno na tržištu. A i novi Batmen je bolji.

Na recenziju ne zaboravite ostaviti komentar ispod, a na forumu koji post u službenom topicu ove igre. Ispod su samo za vas pripremljeni neki od najboljih trailera iz ove igre.

Multiplayer pucačine su stara vijest. Battlefield je serijal koji se može pohvaliti da je jedan od najboljih i najpopularnijih. A evo nam i novog nastavka – Bad Company. Idemo na servere! Ček… to je konzolaški singleplayer FPS? A u kur…

77 Naša ocjena
  • uništavanje zgrada
  • zvuk