Dark Souls

Vedran Geček

From Software, japanski izdavač i razvojni studio, zaslužan je za proslavljenu PlayStation 3 ekskluzivu, Demon’s Souls, koja je 2009. godine u Japan i Ameriku te prošle godine u Europu, donijela svojstven pristup RPG žanru. Smješten u mračni svijet kraljevstva Boletarie, Demon’s Souls igračima je predstavio vrlo izazovni, nepraštajući gameplay, gdje su uspjesi nagrađivani osobnim zadovoljstvom, što je na kraju rezultiralo iznenađujuće velikim interesom za tako teškom igrom, koja je na naposljetku postala i hit. Upravo zbog te činjenice, očekivao se nastavak, a na njegovu potvrdu nije trebalo dugo čekati.

Prvotno nazvana “Project Dark”, igra je ubrzo dobila svoje konačno ime, Dark Souls, a na zadovoljstvo mnogih, osim za PS3, najavljena je i za X360. Osim ulaska u multiplatform “vode”, spiritualni nastavak Demon’s Soulsa donio je i veći, otvoreni svijet.

Poznato je kako se velika većina RPG naslova temelji na dobro pripremljenoj priči, koja uz glavni dio nudi i mnogo usputnih, popularnih (side)questova. Poznavaoci Demon’s Soulsa znaju kako u toj igri takvo što ne postoji, a na istom principu funkcionira i Dark Souls. Doslovno sve što trebate znati o priči u ovoj igri, otkriva vam njezin atraktivni intro, koji je inače sastavljen od četiri “Prologue” trailera, a simbolizira četiri “velika” demona, koje bi jednog dana, u ozračju koje ne odiše prijateljstvom, trebali posjetiti i vi.

Dark Souls

Prije spomenutog introa, slijedi standardan početak jedne RPG igre, kreiranje svog lika. Tu se naravno podrazumijevaju ime, izgled i spol vašeg junaka, kao i odabir jedne od deset ponuđenih klasa. Iste su raspoređene na način da su tri orijentirane na čisto ratničko umijeće, tri na magiju, a tri su više-manje mješavina raznih znanja i vještina. Deseta klasa nosi ime Deprived, a specifična je po tome što ima potpuno izjednačene početne karakteristike, a igrač kreće doslovno gol, s naoružanjem u stilu krapinskog pračovjeka. Vrijedi spomenuti i odabir nekog od posebnih darova, gdje valja izdvojiti Master Key, inače standardan dio opreme Thief klase. Slijedi intro i kratka animacija poslije njega, gdje vam tajanstveni vitez baca truplo s ključem tamnice u kojoj se nalazite. Time ujedno i riječ standardno, ukoliko se igra ne uspoređuje sa svojim prethodnikom, gotovo pa izlazi iz uporabe kod ovog akcijskog RPG-a.

Sam početak ujedno je i kratki tutorial, koji vas upoznaje s osnovama igre, a ubrzo nakon toga dolazite i do prve boss borbe, koja odmah daje do znanja kako vas ova igra neće “voditi za ruku”. Dolaskom do i paljenjem prvog bonfirea, o kojem malo kasnije, susrećete i prvog NPC-a, od kojeg doznajete još jedan dio priče, koji zvuči jednostavno, no zapravo je prilično dugotrajan i mukotrpan. Naime, postoje dva zvona, “Awakening Bells”, do kojih morate doći, a to nije nimalo jednostavno, i njima zazvoniti kako bi mogli dalje napredovati. Od tog trenutka, priču krojite sami, svojim postupcima i umijećem.
Lordran je ogroman fantazijski svijet prepun tajni i skrivenih lokacija, koji unatoč svojoj raznolikosti, na svakom koraku daje naslutiti kako je sve oko vas mrtvo.

Uostalom, na samom početku i vi ste u takozvanom hollowed stanju, preciznije, undead ste. NPC likovi koje susrećete nisu uvijek raspoloženi za razgovor, no to gotovo uvijek možete promijeniti i saznati poneku itekako bitnu informaciju. Kod trgovaca recimo kupnjom nekih stvari, a kod većine ponovnim susretom, nakon što ste nešto značajnije učinili ili otkrili sami. Forsiranje “talk” opcije toplo vam preporučamo.

Vjerojatno ste do sad već shvatili kako Dark Souls nije neka opuštajuća igra kroz koju ćete tek tako prohujati. Naprotiv, ona vas doslovno iscrpljuje, od vas zahtijeva maksimalnu koncentraciju i korištenje svih njezinih mogućnosti, koje ćete morati naučiti sami, pošto je već spomenuti tutorial samo najosnovnije naravi. Neznanje i greške plaćaju se smrću, zaslon “You died” gledat ćete puno, puno puta. Može se slobodno reći kako ova igra ima jedan od najiritantnijih početaka uopće i upravo bi to moglo mnoge otjerati od nje. Ipak, nemojte odustajati, pošto ustrajnost donosi rezultate i uspjehe, koji će vas u ovoj igri uvijek iznova ohrabrivati i tjerati dalje, u sve njene ljepote. S vremenom, kada pohvatate principe ove igre, podignete nekoliko levela svome liku i sredite poneku beštiju, ista će vam postati prava zaraza. Ukoliko negdje i zapnete, tu je uvijek golemi Wiki odjeljak posvećen ovoj igri, a ista ima i svoj vlastiti, službeni vodič iliti guide.

Dark Souls

Neprijatelji su vrlo raznoliki, kako izgledom, tako i svojim ponašanjem, tj. načinom borbe i vrstom napada. U globalu su vrlo agresivni i gotovo da nema lakog protivnika, pošto vas, posebice na početku, dok ste niskog levela, bez problema može ubiti i obični undead ratnik. Vrlo je bitno naučiti i zapamtiti kako se ponaša određeni neprijatelj, a to se ne tiče samo onih jačih i šefova, tj. boss borbi, već i “pijuna” u ovoj vrlo izazovnoj igri. Za primjer, obični žaboliki neprijatelj vrlo niskog zdravlja, svojim dahom može vas “prokleti”, a to u ovoj igri znači veliki problem, pošto vam prokletstvo prepolovi energiju, a ne nestaje odmaranjem kod bonfirea. Proučavanje neprijatelja i pronalazak njihovih slabosti ključ su uspjeha za što ljepši ten, koji vam naravno daje ljudska forma.

U Demon’s Soulsu postojao je Nexus, neka vrsta spiritualnog hrama, ujedno i centralnog mjesta s kojeg ste kretali u daljnje izazove, dizali levele i obnavljali zdravlje, odnosno magiju. Ovdje tu ulogu imaju mjesta zvana bonfire, koja su najvažniji element ove igre. Pošto nema mogućnosti spremanja igre, a svako putovanje je veliki rizik zbog eventualne smrti i vraćanja na početni bonfire, prioritet je pronalazak i paljenje što više dotičnih lokacija, između kojih kasnije možete pronaći i razne poveznice/prečace i time si znatno ubrzati putovanja. Odmaranjem na njima obnavljaju vam se zdravlje i magija, kao i zalihe napitaka za zdravlje, dragocjenih Estus Flaskova. Svaki novo zapaljeni bonfire u slučaju smrti ili odmaranja na njemu, daje/obnavlja vam pet estus napitaka.

Budući da više nema ljekovitih trava i popularnog “farmanja” istih kao u Demon’s Soulsu, estusi su od ekstremne su važnosti. Njihov broj prvotno možete povećati za još pet ako na bonfireu iskoristite mogućnost zvanu Kindle, odnosno zapalite jedan Humanity. Da biste to učinili, morate biti u ljudskoj formi, a čovjek postajete također korištenjem humanitya, koji je uz estus napitak napitak osnova za prolaženje ove igre. Svako odmaranje kod bonfirea rezultira i ponovnim pojavljivanjem iliti respawnom svih neprijatelja, osim “šefova” i mini-šefova.

Dark Souls

Glavna i jedina valuta su, ne biste vjerovali, duše. Dobivate ih ubijanjem neprijatelja, pronalaženjem na truplima i sakrivenim lokacijama ili pak zamjenom opreme za njih u kasnijoj fazi igre. Ukoliko vas na nekom mjestu ubiju, gubite sve sakupljene duše i humanity, koji je prikazan u gornjem lijevom kutu, a povećava i šanse da naiđete na kvalitetniji “loot”. Igra vas vraća na bonfire na kojem ste prethodno odmarali i pred vama je jedan pokušaj da vratite izgubljene duše, koje čekaju na mjestu vaše pogibije. Ako poginete u međuvremenu, prije nego ih ponovno sakupite, zauvijek su izgubljene. Duše se koriste za dizanje levela, kupovanje i popravljanje oružja i opreme, kao i za usluge nekih NPC-ova. Razvoj vašeg lika potpuno je slobodan i neovisan o klasi koju ste na početku odabrali.

Covenanti su još jedan vrlo bitan dio igre, a prevesti ih se može i doslovno, kao neki savez. Postoje covenanti različitih ciljeva i zahtjeva koje od vas traže, kao i nagrada koje nude. Ako prekršite zakone nekog od njih, postajete grešnik i zapisani ste u “Knjigu krivnje”. Iskupiti se možete kod specifičnog NPC-a, no cijena je vrlo visoka, 2000 duša po levelu. Online sustav igre savršeno prati sve što radite pa tako možete pristupiti covenantu koji kažnjava spomenute grešnike, na način da kao plavi fantom upadnete u njihov svijet…a dalje se zna. Ulaziti u tuđe svjetove, kao i tražiti pomoć od NPC-eva ili drugih igrača kod boss borbi možete isključivo dok ste u ljudskoj formi. Također, ukoliko ste čovjek, a niste ubili šefa lokalnog područja, možete očekivati i zlonamjerne upade drugih igrača, koji će vas pokušati ubiti i dokopati se vaših duša i humanitya. Igrajući Dark Souls, nailazit ćete, kao i biti u mogućnosti sami pisati, na razne poruke napisane od strane drugih igrača, koje mogu biti vrlo korisne, no nije sve što ostali igrači pišu uvijek istina, tako da oprezu nikad kraja. Online funkcionira odlično, osim u slučaju pucanja veze, kada vas igra izbacuje u glavni izbornik, što nije dobro ukoliko ste usred neke dugotrajne boss borbe, pošto ćete u istu morati ispočetka. Znamo da je tome glavni krivac zapravo veza, no sitnica na koju valja upozoriti.

S tehničke strane, igra zadovoljava današnje standarde. Grafika je vrlo dobra, puno pažnje posvećeno je detaljima, kako bi se što bolje dočaralo zavidno raznolika područja svijeta Lordrana. Sve što od građevina vidite možete i posjetiti, a pogled je vjerujte, vrlo prostran. Dizajner igre Hidetaka Miyazaki i njegov tim oduševili su dizajnom neprijatelja, kojih zbilja ima svakojakih, kao i brojnim atraktivnim oružjima i oklopima, kojih je puno više nego u prethodniku. Problem predstavljaju povremena usporavanja igre u nekim područjima, što malo kvari inače vrlo dobar grafički dojam. U ovoj se igri nećete naslušati pjesama, no gdje god je potreban, orkestralni soundtrack odrađuje svoj posao.

Dark Souls

Vrlo dobro zvuče i efekti kod borbi, zveckanje različitih oružja, zvuk kod hodanja, koji ovisi o oklopu koji nosite itd. Mišljenja smo kako bi BGM funkcija pronašla svoje korisnike, no od vlastitog soundtracka za sada ništa. Za igru ove težine i dugotrajnosti, nemogućnost backupa spremljenih podataka na stick svakako je minus. U slučaju PS3 backup je moguć isključivo na servere Sonya, za što je potrebno biti PS+ korisnik, a to ne može opravdati izostanak te vrlo važne mogućnosti za ostale korisnike.

Izazovni gameplay i golemi svijet Lordrana prepun nepoznanica i tajni, u kojem nema nikakvih vodilja i mapa, dnevnika i zapisa, navode igrača na razmišljanje i pametno igranje, koje je jedini, zamišljeni način prolaska. Frustracije, frustracije i opet frustracije, iz kojih na kraju proizlazi osjećaj uspjeha, sreće i samouvjerenosti, razlog su koji vam daje neviđenu inspiraciju za nastavljanje s traženjem i rješavanjem sljedećeg izazova.

Rijetki su naslovi koji uspješno spajaju te sasvim suprotne pojmove, a Dark Souls se zasniva upravo na tome. From Software plasirao nam je igru kakva se je od njega i očekivala. Koncepti preuzeti iz Demon’s Soulsa, koji inače nema izravne veze s ovom igrom, i poneka novost rezultirali su vrhunskim RPG naslovom, koji nije za svakog, no tko ga propusti – mnogo je izgubio.

Kroz proces najava i prezentiranja svojih igara, developeri na razne načine poručuju igračima što bi u istima mogli očekivati. Dark Souls kaže Prepare to die, a mi otkrivamo što to znači.

91 Naša ocjena
  • dobar izazov