HCL.HR

Recenzija

Death Stranding 2: On the Beach

POŠTAR UVIJEK ZVONI DVAPUT

Zoran Žalac

Ja sam jedan od velikih pobornika originalnog Death Strandinga. To je jedna od rijetkih igara novije ere koju sam odigrao više puta, a svako mi je igranje budilo jedinstven miks nostalgije i melankolije. Recenzija prvog DS-a i dan danas je najduža koju sam ikada napisao pa sam za recenziranje Death Strandinga 2 imao posebne pripreme. Počeo sam čitati knjigu o hodanju (E. Kagge – Hodati korak po korak). Kupio sam si ruksak od 30L te pješačio do trgovine gdje inače idem autom, napunio ga namirnicama te se napatio kao mali magarac dok sam to dovukao kući. Skoro pa sam Šimlešu počeo pratiti na društvenim mrežama.

Sve su mi to bili napori kako bih se pripremio za sljedeći uradak Kojimine mentalne gimnastike. A ovaj uvod pišem da vas pripremim za svoje mišljenje koje iznosim kao fan originala, ali i Kojiminih igara: da Death Stranding 2 nije jednako posebna, a ni puno bolja igra od svog prethodnika.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
80€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

“HA” DIO IGRE

Počet ću prvo od pozitivnih stvari, da ne biste pomislili kako me Death Stranding 2 potpuno razočarao. Premda ovaj nastavak nema neki veliki, važni novitet, s hrpom manjih promjena definitivno je ugodniji za igranje nego prvi dio. Poneke su promjene izravni odgovori na kritike prvog dijela. Na primjer, sada su protivnici znatno raznovrsniji. Nisu svi BT-jevi isti nego sada imamo veće i brže vrste, insektoidne BT-ove, a kasnije i mech BT-ove. Ljudski protivnici se, kao u MGS5, dodatno naoružavaju nakon što im prvi put počistite bazu.

Premda ovaj nastavak nema neki veliki, važni novitet, s hrpom manjih promjena definitivno je ugodniji za igranje nego prvi dio.

Nadalje, glavni zadaci više nisu samo dostavljački. U jednom trenutku lovite klokana, a u drugom već spašavate civila s planine ili sabotirate neprijateljsku opremu. Eto, više ne možete reći da je DS simulator hodanja! Naravno da je dostavljanje tereta glavnina gameplaya, a i tu se poradilo na raznovrsnosti. Primjerice, jednu vrstu tereta moramo držati na hladnom pa dostavu morate tempirati za kišnog vremena ili po noći.

Obogaćene su i mogućnosti dodatne opreme, tj. objekata koje postavljate na mapi. Skloništa za kišu sada tako odbijaju napade BT protivnika, generatori mogu prepuniti baterije do 130%, žičare mogu koristiti zaobljenu putanju, itd. Arsenal oružja također je proširen pa imate bumerang, snajper, topove, strojnice, hologramske granate, itd. U sadržajnom pogledu Death Stranding 2 definitivno ima više svega naspram prve igre.

U sadržajnom pogledu Death Stranding 2 definitivno ima više svega naspram prve igre.

Vrlo korisne promjene nastupile su i u sučelju. Mapa je u DS2 potpuno trodimenzionalna i kudikamo jasnije dočarava teren. Na D-pad tipku (gore) dodan je zaseban meni za menadžment tereta, tako da brzinski možete skinuti sav teret sa sebe, ili ga pritiskom dvije tipke efikasno preraspodijeliti na leđima. Također postoji tipka za brzo odbacivanje svih predmeta koji su neuporabljivi. Brže se dolazi do predmeta koji vam je potreban ili objekta koji želite izgraditi. S takvim promjenama definitivno gubite manje vremena na logistiku, što znači da se više možete posvetiti samom putovanju.

Pozitivne promjene ne staju na tome. Sad možete skupljati teret i dok ste u vozilu, ali i koristiti oružje za drive-by napade. Nema više nepotrebnih animacija kod recikliranja predmeta. Možete slušati glazbu u bilo kojem trenutku (dok ste u području koje je umreženo i udaljeni od protivnika). Možete nadograđivati i sređivati vozila, npr. stavljati im oklop, različite gume i sl. Ubačeno je i jedno novo prijevozno sredstvo koje je jako zabavno za vožnju i otvara vam pristup prečacima na kakve prije niste mogli računati.

Ako ste u prvom dijelu voljeli graditi ceste, Kojima za vas u DS-u 2 ima dodatnu poslasticu.

Ako ste u prvom dijelu voljeli graditi ceste, Kojima za vas u DS-u 2 ima dodatnu poslasticu. Ne samo da ceste možete izgraditi i onda nadograditi s dvije dodatne pogodnosti, sada možete podići i nadzemnu željeznicu. Željeznicom povezujete rudarske centre odakle u zamjenu za Chiralium kristale možete osigurati velike količine materijala za izgradnju objekata. Povezivanje cijele mape cestovnom i željezničkom infrastrukturom je izazov za sebe i definitivno mogu reći da mi je opet pružao zadovoljstvo. Kao da osjećam konkretno postignuće kad, uz malu pomoć drugih igrača, transformiram divlju mapu u nešto prohodno i “civilizirano”. Toga mi u igrama generalno fali – da jasno vidim svoj utjecaj na svijet oko sebe, tako da mi je DS2 u tom pogledu bio vrlo zabavan.

Ima igra i nekih promjena koje su načelno zanimljive, ali mislim da nisu ispunile pravi potencijal. Interesantno je što vas mogu snaći prirodne nepogode poput potresa, bujica, pješčanih oluja, požara, lavina i slično. Kad se to dogodi, morate se prilagoditi situaciji na terenu ili brzinski snaći da ne biste imali veliku štetu. Nažalost, te su elementarne nepogode uglavnom režirane i naići ćete na njih tijekom glavne priče, a jako rijetko u slobodnom putovanju.

Nažalost,  elementarne nepogode su uglavnom režirane i naići ćete na njih tijekom glavne priče, a jako rijetko u slobodnom putovanju.

Nadalje, postoji sad i nekakav RPG element otključavanja pasivnih vještina. Odrađivanjem misija dobivate tzv. APAS bodove kojima možete aktivirati različite bonuse za borbu, transport, skrivanje i društvenost. Dobijete npr. skeniranje pokreta, aktiviranje hitnog punjenja baterije, dodatnu stabilizaciju prikolica, itd. Sve te stvari olakšavaju igru, ali nije da baš treba strateški birati u što ćete uložiti APAS bodove. S jedne strane u bilo kojem trenutku ih možete preraspodijeliti bez ikakvog troška, a s druge strane ionako ćete do kraja igre popuniti skoro sva polja tih vještina. Tu je i sustav različitih kamuflaža (ala Snake Eater), ali nema nekog velikog značaja za gameplay.

I tu završavam s pozitivnim stvarima vezanim za gameplay. Ponavljam – Death Stranding 2 je ugodniji za igranje, ali to je jednim dijelom problematično. Vidite, glavna priča traje 35-40 sati, a prvih 30 sati je Death Stranding 2 redikulozno jednostavna igra bez pravih izazova. Igrao sam na Normal postavci težine (ispod još postoje Story te Easy) i igra mi je na toj razini doslovno bila dosadna. Da sam igrao s povezom preko očiju, protivnici mi ništa ne bi mogli. Hajde, prebacivanje na Brutal težinu donekle popravlja stvari, a i zadnjih desetak sati igra ipak postane izazovnija. Međutim, prvi je DS već bio lagana igra, a Kojima Productions je iz nekog razloga ovaj nastavak odlučio još više pojednostavniti.

Prvi je DS već bio lagana igra, a Kojima Productions je iz nekog razloga ovaj nastavak odlučio još više pojednostavniti.

Možete vi težinu staviti na Brutal, ali to neće vratiti kompleksnost kakvu smo imali u jedinici. Prva i najveća promjena je ta da u nastavku više nemate zabranu ubijanja protivnika. Kad ste u jedinici nekoga eliminirali, morali ste zbrinuti njegovo tijelo kako ne bi došlo do nekroze, tj. eksplozije. Da biste to izbjegli, morali ste koristiti gumene metke. U nastavku su sva oružja gumenog streljiva i nikoga zapravo ne možete usmrtiti – čak ni kad ga pregazite vozilom. Istina je da to smanjuje gnjavažu iz prvog dijela, ali isto tako je jedan izazov manje. I nažalost, tek prvi na listi uklonjenih izazova.

Ljudski protivnici više vas ne mogu “nanjušiti” izdaleka koristeći skenere kao u prvom dijelu, nego vas primijete tek u vidokrugu. Područja s BT protivnicima je znatno manje nego u prvoj igri, a generalno im je lakše pobjeći kad vas pokušavaju povući. Više puta sam čak uspješno izvodio slalom vozilom između njih. Veće količine materijala sada možete prebacivati s jednog kraja mape na drugi pomoću svoje letjelice DHV Magellan, bez ikakvog troška. Pojednostavljena je i oprema pa više nema stavljanja individualnih komada oklopa ili grijalica na sebe – sad imamo exoskeletone za odvojene namjene.

Područja s BT protivnicima je znatno manje nego u prvoj igri, a generalno im je lakše pobjeći kad vas pokušavaju povući.

Možda i najveći eliminirani izazov je u smanjenju neprohodnosti terena. Mapa jest bolje koncipirana, tako da je najizazovniji dio u sredini pa vam nudi teži put koji traje kraće ili jednostavniji (okolni) put koji vam uzima više vremena. Međutim, u prvih 30 sati obavljate dostave na kraćim rutama nego u prvoj igri, a sam teren je takav da bez većih problema možete projuriti kroz njega. Povremeno se nađe neki kamen na koji zapnete, ali puno, puno rjeđe nego u jedinici. Baterija vozila isto tako ne predstavlja toliko problem jer ju možete prepuniti ili nadopuniti baterijom na svojim plećima (koja se automatski može puniti na kiši).

Krajnji rezultat ovoga gore je taj da se igrača gotovo ničime više ne prisiljava da hoda. Konačna statistika mi je otkrila kako sam u igri propješačio 84,5 kilometara, a na kotačima odvozio 240 kilometara. Naravno da sam mogao ići pješice – nitko mi to nije branio. Ali nije to poanta. Problem je što korištenjem vozila zaobilazite brojne izazove, a igra vam to slobodno dopušta. Nabasate na protivnika – lagano se odvezete dalje ili ga pregazite. Naiđete na provaliju s koje nije lako sići – izgradite odskočnu rampu i izbjegnete fall damage vozila. Počeo je Timefall pljusak – teret vam je ionako na suhom u kamionu. Jednostavno je igra narušila balans vlastitog gameplaya dopustivši igračima slobodniju vožnju.

Jednostavno je igra narušila balans vlastitog gameplaya dopustivši igračima slobodniju vožnju.

Da igra nije predviđena za takvo igranje vidi se na glazbi. Znate ono kako pred kraj misije / dostave počne svirati licencirana glazba (odabrao ju Hideo Kojima)? Isto je i ovdje, samo u vozilu ne stignete poslušati ni prvu trećinu pjesme jer ste već stigli do cilja i pjesma se prekida. Možete ju poslušati i kasnije, ali nije to neka utjeha.

Opet kažem, neke od stvari koje su eliminirane ovim izmjenama predstavljale su gnjavažu u prvoj igri. Međutim, po takvim je stvarima Death Stranding bio drugačiji od hrpe drugih igara otvorenog svijeta. Nije to bila igra u kojoj si bez razmišljanja mogao brzinski doći od jedne točke do druge. I mogu razumjeti da je to neke igrače živciralo. Ono što ne mogu razumjeti jest zašto su u Kojima Productionsu s Death Strandingom 2 išli niz dlaku upravo tih igrača koje nastavak vjerojatno neće ni zanimati. Kao da su igru pojednostavili za sve one kojima se prvi dio nije sviđao, a time su uklonili dio posebnosti originala.

“KA” dio igre

Ljubitelji Kojiminih igara znaju da se one u jednakoj količini gledaju koliko i igraju. Death Stranding 2 nije iznimka pa igru prati pozamašna priča koja se izravno nastavlja nekoliko mjeseci nakon završetka prvog dijela. Sama Stranda nalazimo uz američku granicu s Meksikom, gdje živi svoje najbolje dane u društvu male Lou, bebe koju je oslobodio iz tube u prvoj igri. Njihovu idilu prekida prijateljica Fragile koja Samu nudi novi posao i svoju uslugu babysitterice. Zanimljivo je ovdje da igrač ima mogućnost biranja što će Sam odlučiti. No, ako odbije posao, igra se samo vrati na početak animacije i postavi isto pitanje. Znači, imate ponuđen izbor kojeg zapravo nemate.

Nakon što Sam obavi posao dolje u Meksiku, dogodi se nešto što mijenja tijek igre. Nakon toga priča zapravo kreće, ali se više ne vrti oko Sama nego oko misterioznog porijekla njegove bebe Lou. Na jugu se pojavljuju vrata koja su teleport do drugog kontinenta, stari poznanik vraća se iz mrtvih, a Samu se opet javljaju sjećanja nekog tipa s kojim se povremeno mora sukobljavati na onoj strani postojanja.

Puno toga se događa unutar te priče, ali se isto tako ne događa ništa značajno prvih 25 sati prije nego je sve zbijeno u završnici.

Puno toga se događa unutar te priče, ali se isto tako ne događa ništa značajno nakon uvoda do 25. sata, nego je sve opet zbijeno u završnici. Priča je u početku jako spora, predstavlja dosta novih likova i sve spada pod nekakvu rutinsku operaciju gdje vam je cilj isti kao i u prošloj igri – spojiti cijeli kontinent (Australiju) na mrežu kako bi istina nekako isplivala na vidjelo. Likovi koji su dio vaše posade predstavljaju nekakvu “X-Men” postavu i periodično vam se povjeravaju kad dođe trenutak za to. Svi ostali koje susrećete na terenu su hologrami i nisu nimalo zanimljivi kao likovi.

Kvaliteti priče ne pomaže Kojimina navika da sve stvari previše objašnjava. U Death Strandingu 2 to posebno bode u oči jer se jedna te ista stvar ponekad objašnjava po tri ili četiri puta. Na primjer, Sam je takozvani Repatriate, što ukratko znači da se vraća među žive nakon smrti. Jednostavno za shvatiti, ali igra ima potrebu da vam jedan lik četiri puta objasni što je Repatriate. Prvi put ga možda niste slušali. Drugi put ga možda niste razumjeli. Treći put ste možda zaboravili što to znači?

Mislim, svjestan sam da je ovo priča čije pojedinosti zaboraviš ako uzmeš malo dužu pauzu, ali ovo stvarno djeluje kao da se igrače smatra glupima ili senilnima pa im stalno treba sve iznova objašnjavati. Silno se igra trudi oko toga. Imate Corpus koji će vam objasniti svaki pojam pojedinačno, imate sažetak priče po poglavljima gdje vam je tekstom opisano što se sve upravo dogodilo… Kao da su igru dizajnirali za generaciju kojoj raspon pažnje traje pet sekundi prije scrollanja na sljedeći video.

Nažalost, nije se popravila ni druga Kojimina boljka – ona da u promotivnim materijalima spoila najbitnije dijelove priče. Ako ste pogledali prva tri trailera za DS2, moja sućut – vidjeli ste barem 70% događaja iz same priče. Isto tako ste čuli monologe i dijaloge doslovno iz zadnjih sat vremena igre! Da stvari budu smješnije, ja kao recenzent ne bi smio prikazivati ništa iz zadnjih deset sati igre, a gospon Kojima je posljednji trailer sastavio većinom od scena iz same završnice Death Strandinga 2. Naravno da toga niste svjesni dok ne zaigrate igru, ali problem je što se iznenađenje tih scena umanjuje kad shvatite da ste isječke ključnih trenutaka već vidjeli – u službenoj promociji igre! Ne bi to trebala biti prihvatljiva praksa, ako mene pitate.

Pomislili biste da priča ništa ne valja, a onda vas na kraju izuje iz cipela.

Dakle, priča je spora, s previše objašnjavanja i previše je spoilana ako ste gledali trailere. Pomislili biste da ništa ne valja, a onda vas na kraju izuje iz cipela. Više je tu slojeva i treba dosta vremena da se otkriju i poslože. Ali, kad sve sjedne na svoje mjesto, kad se tajnovito klupko napokon krene odmotavati, završnica ove priče je među najluđim stvarima koje je Kojima ikad smislio. Osjeti se u nekim trenucima kao da pokušava složiti kompilaciju “Best of Kojima” zapleta i poruka.

Naravno da vam neću spoilati, ali moram reći da bi fanovi Metal Geara mogli lagano pišnuti u gaće na nekim dijelovima. Završni fajt u ovoj igri je nešto toliko ludo da gledate i vlastitim očima ne vjerujete što vidite. Nema smisla, cringe je, ali garantirano to nigdje još niste doživjeli na takav način. Ma čitava ta završnica sastoji se od preokreta na preokretovom preokretu. Razbijaju se četvrti zidovi, kreću plesne točke – ma ne znaš tko pije, a tko plaća – valjda mi plaćamo da Kojima pije? Nemoj Hideo, ovisnost je to! Samo vodu!

Završni fajt u ovoj igri je nešto toliko ludo da gledate i vlastitim očima ne vjerujete što vidite.

Pohvala za priču ide i sjajnom negativcu. Ovaj možda predstavlja i najveći trn u cipeli od svih Kojiminih antagonista do sada. Nepredvidiv je, zaluđen i tragičan, što je dobitna kombinacija uz činjenicu da zapravo nije živ. Lako ga je mrziti jer je sebični gad, a na kraju shvaćate što ga je učinilo tako ogorčenim. Što se tiče glume, možda je odradio bolji posao i od glavnog glumca, a to je za dodatnu pohvalu jer je gluma u DS2 općenito na vrhunskoj razini.

Veliki doprinos emocionalnosti priče ponovno ima glazba. Malo se tu recikliraju neke stvari iz prve igre, ali najvećim dijelom ćete ipak čuti novu i posebno skrojenu glazbu koja je zaista fantastična. Skladao ju je francuski umjetnik Woodkid, čiji su rad gameri upoznali još 2011. godine kultnim trailerom za Assassin’s Creed Revelations. Woodkid ovdje zamjenjuje bend Low Roar podjednako tužnjikavim pjesmama, ali grandioznijih izvedbi koje često uključuju orkestar te zbor. Tematski te pjesme savršeno nadopunjavaju ono što u priči same igre nije izrečeno. Posebno mi se svidjela “Any Love of Any Kind”, pjesma koja govori o traganju za radosti u svijetu gdje se nasilje pretvara u ludilo.

Audiovizualno je ovo skoro pa perfektna igra.

Audiovizualno je ovo skoro pa perfektna igra. Likovi doista izgledaju kao živi ljudi, do te mjere da tijekom igranja nisam ni obraćao posebnu pozornost na njih. Jednostavno se “uživite” kao da gledate film i tek poslije, kad pogledate snimku, proleti vam misao da to stvarno izgleda izvanredno za jednu videoigru.

Okoliš je u Death Strandingu 2 pretežno mrtva priroda, ali svejedno ima svoje ljepote te je bogatiji nego u prvom dijelu. Češće vidite životinje na mapi – klokane, nojeve, šišmiše i sl. Isto tako češće susrećete druge dostavljače, iako uvijek samo dvojac u blizini dostavnih centara. Priroda nije pretrpana detaljima i to je prihvatljivo jer je mapa jako čitljiva pa stotinjak metara dalje možete spaziti predmet za pokupiti. Općenito je vidljivost u daljinu povećana pa s planine možete vidjeti na drugi kraj mape. Impresivno je do kuda pogled seže u ovoj igri, bez ikakvog primjetnog iskakanja objekata ili vidljivih učitavanja.

Nevjerojatno je da se iz glavnog menija u igru ulazi za samo jednu sekundu (!) – ne stigne se čovjek ni pripremiti za igranje!

Tehnički je igra jako dobro potkovana. Igrao sam na običnoj PlayStation 5 konzoli u Performance modu i nije bilo niti jednog vidljivog usporavanja, sve je išlo glatko i brzinski. Mislim da je čak nadmašen Marvel’s Spider-Man 2 što se tiče brzine učitavanja. Nevjerojatno je da se iz glavnog menija u igru ulazi za samo jednu sekundu (!) – ne stigne se čovjek ni pripremiti za igranje! Nikakvih rušenja nisam imao, a tek je u rijetkim situacijama tijekom 40-satnog odigravanja došlo do nekih anomalija u fizici, što će do izlaska vjerojatno biti popravljeno.

KAMEHAMEHA ZAKLJUČAK

Death Stranding 2 mi je tijekom igranja ostavljao toplo-hladno dojam. U početku sam se pitao što se događa jer mi je igra bila dosadna. Tamo negdje oko trećeg sata netko je spomenuo autocestu i onda me uhvatilo. Kojima kaže da u ovom svijetu postoji sindrom ovisnosti o dostavljanju i mislim da sam ga usput opet pokupio. Zatim sam uvidio da mi igra uskraćuje izazovnost te mi je interes za igranjem potonuo. A onda nastupi tih zadnjih deset sati tijekom kojih je DS2 najbolji i najluđi. Sve zajedno je to neujednačeno iskustvo, ali na kraju ga vidim kao pozitivno.

Priča sa svojim manjkavostima svejedno nudi zanimljive komentare na nama aktualne teme. Ako ste fan Kojiminog rada još od 1998., upirat ćete prstom na TV kao DiCaprio u onom memeu ili poput Kapetana Amerike ponosno govoriti kako ste razumjeli tu referencu. Prezentaciji i tehnički gotovo da i nemam nekih prigovora, DS2 je po tome igra koja čvrsto stoji iza tražene cijene.

Ovaj je nastavak donio puno korisnih stvari i za gameplay. Nema sumnje da je dosta toga poboljšano i prošireno. Nažalost, ne mogu reći da mi je uz sav taj napredak dvojka bolja od prvog dijela. Originalni Death Stranding je bio igra u kojoj se sve uroti protiv tebe i tvoje dostave, avantura u kojoj se napatiš kao magare dok nešto postigneš. Bilo je živciranja s time, ali po tome je igra bila specifična. Žao mi je što je to u nastavku nestalo. Death Stranding 2 je onaj tip igre koja vam već u prvoj misiji da automatsku pušku i kaže: rešetaj ako hoćeš. Nekome će to možda biti dobra promjena, ali čisto sumnjam da su igrači kojima bi se to svidjelo uopće namjeravali igrati ovaj nastavak.

Ne znam kamo će i hoće li Death Stranding nastaviti nakon ovoga, samo se nadam da će eventualni treći dio označiti značajniju promjenu smjera. Volim ja tegliti materijale da bih izgradio cestovnu infrastrukturu, ali iskreno rečeno želim nešto više od toga. To što me igra i dalje zabavlja, unatoč svojim propustima, ne znači da je automatski bolja od svog prethodnika, kako bih očekivao.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Na kraju zato kategorija 80. Death Stranding 2 jest kvalitetna igra po većini mjerila. Samo nema ono što smo kod Kojiminih igara prije imali – značajan napredak sa svakim sljedećim nastavkom. Sjetite se koliko su različiti bili MGS 1, 2 i 3 u svoje doba – svaki je imao nešto novo po čemu je bio poseban. Death Stranding 2 je onaj tip nastavka kojim su riješeni prigovori na prvi dio, što je sa sobom donijelo neke nuspojave, a teško da će privući igrače koji nisu voljeli jedinicu. Vrijedan je igranja, samo ne očekujte da vam nadmaši prvi kontakt s originalom.

Pravi simulator nošenja tereta: nije baš zabavno u početku, postane bolje kad se zagrijete, a najbolji je osjećaj kad se na kraju riješite svega što vam pritišće leđa.

82 Naša ocjena
  • raznovrsnija postava neprijatelja i zadataka, prošireni arsenal
  • izgradnja ceste i pruge je zabavan projekt sam za sebe
  • da vam opišem završnicu igre mislili biste da sam na drogama
  • vrhunski odrađeno sa prezentacijske i tehničke strane
  • pojednostavili su igru koja ionako nije bila jako izazovna
  • priču sputavaju poznati problemi prevelikog objašnjavanja i spoilanja ako pogledate službene trailere

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (54)

  • mili1985

    23.06.2025 - 14:15

    “..ali moram reći da bi fanovi Metal Geara mogli lagano pišnuti u gaće..” kao da već nisam bio kupljen, sad mi još ovu izjavu nakalemiš na grbaču.

    • mili1985

      @mili1985, 23.06.2025 - 14:20

      Da se nadovežem, osobno nisam očekivao neku veliku promjenu u samom gameplayu, osim nekog novog gadgeta i slično, ali me malo rastužio ovaj nedostatak izazova, što mi je i čudno jer je Kojima uvijek u svojim igrama postavljao velike izazove pred igrače (Big Boss rank i slično).

  • Nemanjazzz

    23.06.2025 - 14:16

    Ne znam sta su to pojednostavili, sad ispada da je prvi deo tehnicki potpunija igra

    • Zoran Žalac

      @Nemanjazzz, 23.06.2025 - 14:32

      Pročitaj 🙂 Al evo, bit će i video uskoro.

    • Nemanjazzz

      @Zoran Žalac, 23.06.2025 - 18:34

      Hocu

  • Wolf359

    23.06.2025 - 14:23

    Što mislite kad će izaći za PC?

  • blacklist0907

    23.06.2025 - 14:24

    Hard pass 2

    • Iceman73

      @blacklist0907, 23.06.2025 - 15:33

      Igra se day one!

  • IgorBiH

    23.06.2025 - 14:38

    Sve sam iščitao, fantastična recenzija. Tako da tačno znam šta mogu očekivati kad i ako je zaigram. I značajno manje od MC prosjeka (88) što govori da neki novi vjetrovi pušu ovdje. Ali ne mogu preći preko toga da te manje impresionirala od prvog dijela jer je to neoprostivo s obzirom koliko je ona manjkava bila gdje sam mislio da je nemoguće ne unaprijediti se u svakom mogućem segmentu. Ali avaj. No, baš si me zagolicao oko tog kraja (ubjedljivo najbitniji dio svake narativne igre) pa vjerovatno nemam izbora nego da to doživim. Još referisanje na MGS, majko mila, mogu misliti kakav je to mozgojeb!

    • stajaznam

      @IgorBiH, 23.06.2025 - 15:44

      Zašto bi puhali drukčiji vjetrovi? Recenzent je tu da iskaže svoj sud o igri. Nekad se složimo, nekad ne.

    • IgorBiH

      @stajaznam, 23.06.2025 - 19:16

      Dugo vremena su baš išli niz dlaku mainstreamu i samo si trebao pogledati MC prosjek i to je bilo manje više to, par bodova gore-dole. A evo sad vidim da je skočio na čak 90 tamo što ovu recenziju čini još više pobunjeničkom.

    • stajaznam

      @IgorBiH, 23.06.2025 - 19:28

      Recenzije će i dalje pristizati, nakon više dana pogledaj, slika će biti realnija.

  • soypi

    23.06.2025 - 15:22

    Još manje izazovno? Pa u prošlom dijelu nisi mogao umrijeti sve da si htio. Jednostavno mi nije zabavan taj pristup gdje se priklanja casual playerbas-u ili koja je već logika iza toga. Plus su stalno spominjali feature gdje se dogodio voidout kad umreš, a na kraju ćorak… Nezz više šta da mislim o ovome… Kojima je postao parodija samoga sebe, nešto što se često događa umjetnicima (još uvijek ga time smatram) nakon što postignu uspjeh i ostanu dugo na sceni…

    • Zoran Žalac

      @soypi, 23.06.2025 - 15:57

      Ovdje se može malo lakše doći do voidouta ako se ne držiš podalje od boss protivnika, ali i kad se dogodi, nije to trajni ožiljak na mapi – nakon nekog vremena se poništi.

    • ChungaLunga

      @soypi, 23.06.2025 - 19:59

      DS nije igra koja zahtjeva neki određeni skil, pa zato niti nema borbe/umiranja ko u ostalih igara. Ljude privlaći priča, uvrnuti likovi, lokacije, atmosfera, istraživanje okoline generirane postupcima drugih igrača, itd. Tako da tu nije pitanje izazova borba, nego jednostavno znatiželja što ćeš slijedeće doživjeti. Tko voli takve igre, došao je na svoje, tko voli borbu i umiranje svako malo (dok pritom postaješ sve bolji), gleda dalje.

    • MAJSTOR RINGO

      @ChungaLunga, 23.06.2025 - 23:06

      Za to kolega imaju Sekira, Pinokia, Bloodborne, Elden Ring, Nioh i druge…
      Ovde je sustina ili poenta barem u prvom delu da isporucis dostavu u sto mogucem najboljem stanju, na vreme.. Savladati sve te prepreke od tacke A do tacke B. A borba? Pa mogao si jednostavno izaci iz lokve katrana i to je to… Nema boss borbe..
      Ako zelis da farmas chiral cristal onda je to druga stvar. Upustis se u boss bitku. Znaci igra ti dozvoljava da je igras kako zelis, na vise nacina. Sto je po meni dobra stvar.

    • soypi

      @MAJSTOR RINGO, 24.06.2025 - 11:06

      A gle ne mislim da izazovnost u igri treba da bude samo povezana sa borbom, da pače. Meni je najbolji dio Death Strandinga (kojeg sam presao btw, kao i skoro sve Kojimine igre) u tim dostavama. Sjecam se pred kraj igre si imao neku dostavu sa gas maskom, morao si se spustiti u špilju. Mislio sam da će igra ići u tom smjeru sa dostavama, da ti da neki izazov, to je meni osobno bilo zabavno, a otišla je u skroz drugom smjeru. Dao ti čovjek auto da voziš i svi oni alati koje si imao do tada padaju u vodu. Za mene je to bad game design, isto kao i one “boss bitke” doslovno damage spounge, kupiš oružije i pucaš po bossu koji btw izgleda prestrašno al ti ne može ništa. Što se mene tiče mogli su to izbaciti i napraviti neki cinematic i ćao. Btw ovo govorim kao igrač kojem su walking simulatori jedne od najdražih igara tako da nije samo u pitanju daj mi izazov, Elden Ring blabla… Ovo govorim u smislu cijelokupnog dizajna igre. Isto kao što puzzle game treba da pogodi sweet spot težine zagonetki, prelagane i bit će dosadne, preteške i bolit će te glava neće ti se dati igrati… a evo za kraj da budem baš edge lord (sorry vec sam se predugo raspricao)… Za mene je Subnautica bolji Death Stranding tip igre, u smislu exploracije. Nije dostava ofc, ali moraš da se pripremiš na neku rutu, isplaniraš, poneseš alate sa sobom, predobra je atmosfera itd…

    • MAJSTOR RINGO

      @soypi, 24.06.2025 - 12:38

      Ovo oko bosseva se slazem, sigurno jedno 3-4 puta sam ostajao bez municije i krvi. opremim se, kazem sebi, ma bice dovoljno. Djavola.. Da, poprilicno su sundjerasti na vecoj tezini. i vec sam pisao da je to slabiji deo igre. I u prvom delu nisam bio zadovoljan boss borbama, kako sta ce biti u drugom delu, ne znam, nisam citao recenzije, ne znam nista. Ostavljam sve to da saznam sam, za 2 dana. Ovo oko jedne dostave sa gas maskom, bas razmisljam koja je to dostava?ne mogu da setim. Jedino ako mislis ono kod Paleontologa? Ako je to to sto mislim, ja nisam silazio u tu kao pecinu, vec odozgo sa sticky ganom pokupio pakete! Dobro, manje vise se slazemo. Ovo oko zagonetki, secam se da sam zaigrao onaj The witness, probao par sati pa batalio. Delili je za vreme pandemije free.

    • soypi

      @ChungaLunga, 24.06.2025 - 10:50

      ja volim takve igre al nisam dosao na svoje XD

    • ChungaLunga

      @soypi, 24.06.2025 - 11:13

      Kaj ih ima? Daj mi par primjera pa bih rado probao, jer ih i ja volim 🙂

    • soypi

      @ChungaLunga, 24.06.2025 - 12:23

      “Ljude privlaći priča, uvrnuti likovi, lokacije, atmosfera, istraživanje okoline generirane postupcima drugih igrača, itd.” Odnosio sam se na ovaj dio. Ako izostavimo okolinu generiranu postupcima drugih igrača stvarno imaš ogroman izbor ne trebam ti nabrajati. Ja ne poričem da Death Stranding nije originalna igra i to mi je predobro. Ali da su mogle biti bolje neke stvari mogle su i to puno bolje. Možda sam ja samo previše očekivao, ne znam. Zato sam sada pogotovo razočaran s ovim negativnim stvarima nabrojanim u recenziji, jer sam mislio da će se to promijeniti. Ali desilo se suprotno, Kojima doubled down na jednostavnost.

  • Iceman73

    23.06.2025 - 15:34

    To je to,zakon!

  • ZamZurinho

    23.06.2025 - 15:47

    Nervozni poštar Deril Dikson mozda ovo i zgrabim hehe

  • MAJSTOR RINGO

    23.06.2025 - 15:53

    Nisam citao nijednu recenziju, pa necu ni ovu. Iako nema spojlera, prosto zelim da sam dozivim i otkrijem sve sto igra ima da ponudi. Samo sam video ocenu/e
    Zoki je smanjio, IGN je nagruvao na 9😆😅.
    Takodje na meta je must play. Za sada 90. Kako god.
    Ono sto cu da uradim je da sledeca nekoliko dana ima da me nema na netu. Posebno na YT..

    • Zoran Žalac

      @MAJSTOR RINGO, 23.06.2025 - 16:04

      Ima smisla da IGN sad lajka kad im je prvi bio frustrirajuć 😁 Al šalu na stranu, mogu prihvatit te 9/10 ocjene – super je igra. Mislim, po defaultu je must play ako si fan prvog. Samo mi nije postigao isti efekt. Osim završnice. Završnica je batshit crazy.

    • MAJSTOR RINGO

      @Zoran Žalac, 23.06.2025 - 18:01

      Ihhh, iako sam isprva bio frustiran, hteo da batalim😁😆. Posle nagruvao sam oko 120h u igri… Prejebo prepere sve u 5 zvezdica…
      Navuko se na gameplay i pricu samo tako. Tako da ovi minusi u stvari i nisu za mene pravi minusi.
      Ali ok Zoki, to su tvoji minusi, tvoja stvar😆😉

    • Nemanjazzz

      @MAJSTOR RINGO, 23.06.2025 - 18:36

      Kako si uspeo 5 zvezdica. Cesto se desavalo da je to nosenje robe od A do B i nazad vise puta. Mene je tu izgubila igra jer sam teo isto to na drugom prelasku. Verujem da je tebi bilo zanimljivo jer si sve odjednom pa te i vukla glavna prica da nastavis. Uzivaj u drugom delu

    • MAJSTOR RINGO

      @Nemanjazzz, 23.06.2025 - 19:41

      Da, moraš to raditi, od prepera do prepera, mozes jednom utvrdjenom rutom ici, ili trazis neke alternativne pravce. Sve zavisi od tebe kako ces dostaviti pakete.. Ja kolega koliko sam skapirao, moras da citas mejlove prepera, pa da spavas u safe house.. Tako lakse i brze dobijas 5 zvezdica. Mada iskreno kod nekih dobijas samo one nalepnice i kozmetiku, kao i talismane, koji su poprilicno korisni. Imas i prepere gde je dosta teze dobiti 5 zvezdice. Najvise sam se mucio kod onog crnca u Lake knot citiju ako nisam pobrkao. Takodje veteran nije bio bas lak kao i first preper..
      Takodje Piter Engel je nezgodan, moras dostaviti 5 pizza za odredjeno vreme, i bez drmusanja. Ali se isplati, dobijas dosta mocno oruzje…
      Hvala kolega… Odbrojavam dane do cetvrtka👌👍

    • Goblin

      @MAJSTOR RINGO, 24.06.2025 - 09:02

      Ma pizze na floating carrier i laganica.

  • SanKa

    23.06.2025 - 16:09

    bome si strog hahaha. ACG i hrpa ljudi igru nahvalilo na sva usta….al dobro je cuti i ovakvo misljenje..svakako cu probati, ali uzet tvoje prigovore u obzir

  • Blackbeard

    23.06.2025 - 16:31

    Nisam ništa drugo niti očekivao od Zorana. Fantastična recenzija,realno i ne previše razvučeno, nisam previše niti očekivao,jer svakako nije moj čuo od Tea,ali ću nastaviti sa DS pa poslije uzeti DS2. Hvala Zoki,igrat će se.

  • atlas

    23.06.2025 - 16:42

    Nesto tipa kao i za GoW Ragnarok, u svakom pogledu poboljšani nastavak a dobio je manju ocjenu… BTW. recenzija je odlična!

  • Bojko

    23.06.2025 - 17:56

    Nešto kao TLOU1 vs. TLOU2?

    • Toma_HR

      @Bojko, 23.06.2025 - 18:12

      Uzmeš TLOU bilo koji – izbaci zombije, borbu i zabavu i dobio si ovo. Nisam igrao (naravno) pa kenjam, ali još se ne mogu natjerati da ponovno pokušam prvi dio opet probati.

    • Bojko

      @Toma_HR, 23.06.2025 - 18:25

      Ja sam oba TLOU igrao, ali niti jedan DS. Samo u recenziji vidim poveznicu — oba nastavka su tehnički naprednija, gotovo savršena, imaju nove i poboljšanje mehanike, više tipova protivnika, ali pacing i gameplay iz nekog razloga pate. 🤷🏻‍♂️

  • Zoran Žalac

    23.06.2025 - 17:59

    Btw. objavljena je i VIDEO recenzija, uz par sati zakašnjenja, ali tu je.

    • MD2

      @Zoran Žalac, 23.06.2025 - 18:29

      I stari intro je tu. Nostalgija.

  • skaroo

    23.06.2025 - 18:16

    Možete slušati glazbu u bilo kojem trenutku (dok ste u području koje je umreženo i udaljeni od protivnika).”….. Ovdje sam stao sa čitanjem recenzije…. I naravno da ću igrati… Ne pada mi na pamet nadogradnja vozila…. Idemo u šetnju…. Pozdrav svima

  • sparrowpunk

    23.06.2025 - 19:22

    Očekivao sam između 85-88.

  • -W-

    23.06.2025 - 21:18

    Zadovoljan recenzijom..hvala👍

  • Langzy

    24.06.2025 - 05:54

    Znaći ne slažeš se sa većinom svjetskih recenzenata koji su igri u prosjeku dali ocjenu 90 tj. igra je remek djelo.
    Nisu te potplatili ili ti se Kojima zamjerio pa igri bez razloga rušiš ocjenu?

    • Zoran Žalac

      @Langzy, 24.06.2025 - 08:57

      Slažem se s ocjenom 90. I sa ocjenama 7/10. I sa 4/5. Al nije posao recenzenta da se slaže ili ne slaže s drugim recenzijama, nego da da svoju osobnu procjenu igre najbolje što može, neovisno o tome što drugi misle. Ja sam svoje razloge iznio, tako da ne možeš reći da je “bez razloga”. Mogu biti samo razlozi s kojima se ne slažeš, bilo kao fanboy nečega ili jednostavno netko tko ne voli izazov u igrama pa ga manjak istoga ne smeta. U bilo kojem slučaju, ne uzimam u obzir kritike mojih kritika od nekoga tko nije igrao. Odigraj pa formiraj vlastito mišljenje o igri, i onda možemo raspravljat zašto se slažeš ili ne slažeš s mišljenjem iznesenim u recenziji.

    • SanKa

      @Zoran Žalac, 24.06.2025 - 10:06

      sta ne bi recenzija trebala bit sto objektivnija ?

    • Gebro_gaming891

      @SanKa, 24.06.2025 - 11:55

      Po kojoj logici ako je recenzija subjektivni osvrt recenzenta.

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 24.06.2025 - 12:07

      Do određene mjere da. Zato u pravilu ne dajemo zadaću recenziranja nečega onome tko to ne želi igrati. Al ako se meni npr. sviđa kako su napravili skakanje u igri, a tebi se ne sviđa – čije je mišljenje objektivnije? Možemo samo podrobnije elaborirat pa vidjet čije mišljenje bolje drži vodu. Al totalna objektivnost u kritici ne postoji. Inače bi recenzije bile: igra ima 12 oružja. Igra ima 10 protivnika. Igraš toliko i toliko sati. Imaš tipku za skrivanje, pucanje, udaranje… /

  • Darac83

    24.06.2025 - 07:01

    Igrat će se. Nemam puno vremena za igru i zbilja bi htio neke 20-30 sati igre, a u zaostatku mi svi “teškaši” (Witcher 3, Fallout 4, KCD 2, sad ovo…).

  • LucyQ

    24.06.2025 - 07:03

    “Kojima kaže da u ovom svijetu postoji sindrom ovisnosti o dostavljanju i mislim da sam ga usput opet pokupio.” <- ovo! Jedva čekam da me ponovno uzme 🤭

  • Fenner

    24.06.2025 - 08:02

    Nisam odigrao prvi dio a niti ovaj me baš ne privlači. Nekako mi to izgleda dosadno i monotono!

  • Djelo_Jerboa

    24.06.2025 - 11:44

    Totally unbiased

  • Strange Man

    24.06.2025 - 12:09

    U potpunosti se slažem sa recenzijom. Igrao sam do sada malo više od 6 sati. Prva igra mi je bila fenomenalna i zbog toga sam napravio preorder. Igra stvarno izgleda filmski i vrhunski. Usudio bi se kazati možda meni osobno i najljepša igra vizualno na PS5. Priča ostala originalna vrhunska za sada koliko je pratim u strahu.
    Ono što me je malo razočaralo je što su pojednostavili igru koja ionako nije bila komplicirana i teška. Prvu igru sam sa guštom igrao na very hard postavkama i stvarno su premium dostave bile zanimljive i neke i teške. Možda zbog one većine igrača koji su odustali od prve igre su po meni napravili glupost sa tom jednostavnošću. Igram na brutal i sve mi je ovdje jako jednostavno prolaziti. Igra mi je po tome izgubila karizmu. Da objasnim to vam je kao da sada izađe Sekiro 2 i ubace easy level. Ne znam po mom mišljenju nekada hrpu cmizdravaca nebi trebalo slušati, nego se držati originala i svoje karizme. Da dalje ne kritiziram igra stvarno izgleda jako lijepo i uz odličnu priču, pa ovakva mala razočaranja biti će odlično ovo ljeto odigrati ovu igru. Samo da još dodam trofeji su prema prvoj igri jako lagani i ovo će biti prelagana platina.

  • Daky_13

    24.06.2025 - 13:02

    E Zoki sad si mi malo ubio volju za ovim nastavkom.Sve ono što mi se svidjalo u prvom delu je sada pojednostavljeno i napravljeno za nestrpljive igrače.”Evo ti arsenal i rešetaj”.Ono što me je privuklo u prvom delu igre izgleda da se izgubilo,ono po čemu je ta igra bila posebna,a sada zvuči neoriginalna kao i sve ostale.Sta mu je to trebalo nije mi jasno jer sve u svemu onim igračima kojima se nije svideo prvi deo neverujem da će igrati drugi.

  • Lazy

    24.06.2025 - 22:00

    Eh da,isto me smeta navod da je jednostavnija nego prva al ajd,igram svakako, zapravonjedva cekam da upadnem u onaj slow pace melankoliju,nakon high pace/stress radnog dana.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?