HCL.HR

Recenzija

Divinity: Original Sin 2

DIVNO, DIVNIJE, DIVINITY

Zoran Žalac

Ponekad mi se čini da medij videoigara ide krivim smjerom i da današnje igre postaju poput automata u kockarnicama. Nije se lako oduprijeti cinizmu pri recenziranju te iz godine u godinu forsirati optimistično veselje na temelju dvije-tri fenomenalne igre koje na kraju ne ostvare uspjeh i slavu kakvu zaslužuju. Ali, tako je to u životu, ne samo u svijetu videoigara. Pa umjesto da kukamo o tome, najkorisnije bi bilo da slavimo rijetke trenutke kad jedna od tih fenomenalnih igara naleti i pomete sve pred sobom.

Divinity: Original Sin 2 je takvo remek-djelo. Prethodna igra mnoge je uhvatila nespremne, a iako smo od nastavka očekivali jednako dobre stvari, Original Sin 2 dostavio je i više od toga. Govorimo ovdje o igri koja se bez problema svrstava rame uz rame među kultne RPG klasike za PC, naslove kao što su Fallout 2 i Baldur’s Gate 2. Nije to bogohuljenje nego stvarno imamo igru koja tretira igrača kao inteligentnu jedinku, a ne kao maloumnog idiota.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Svijet Rivellon u Original Sinu 2 mračniji je nego ikad prije. Još uvijek je to šareno fantazijsko mjesto na kojemu ćete razgovarati sa životinjama, ali u sjenovitim dijelovima istoga odvijaju se neke vrlo krvave stvari. Sukob potpaljuju diskriminacije na osnovi rase, a najveću prijetnju predstavljaju tamne sile Voidwokena koje se poput pijavica vežu uz one koji prakticiraju Source magiju.

Možda vam sve to zvuči kao bajka koju ste već doživjeli kroz razne druge igre, ali Divinity: Original Sin 2 ima i neke svježe ideje. Primjerice, ima rasu gmazova kojima je robovlasništvo sasvim normalna stvar; kao i rasu besmrtnika koji kidanjem lica sa žrtava mogu preuzeti njihov identitet.

Divinity: Original Sin 2 unosi neke svježe ideje u klišeizirani materijal fantasy žanra.

Specifičnosti svih rasa najbolje ćete upoznati kroz igrive likove, pod uvjetom da ne igrate kao vuk samotnjak nego s ekipom od četvero. U ponudi imate šest likova i svaki od njih je toliko zanimljiv da je prava šteta što ih ne možete sve povesti sa sobom. Dobro, možete kroz neslužbenu korisničku modifikaciju, no to sa sobom povlači određene bugove. Imate tako čarobnicu koju opsjeda demon, bivšeg cara guštera kojega proganjaju ubojice, itd.

EoCApp 9-10-2017- 13-34-12-695

Ono što je posebno zanimljivo kod tih likova jest da su im priče isprepletene. U određenom trenutku dva će lika imati istu metu – jedan ju želi ubiti, a drugome je potrebna živa. Raspravljanje i rasplitanje takvih situacija zna likove odvesti u različitim smjerovima, a to do izražaja dolazi kada ih kontroliraju drugi igrači. Divinity: Original Sin 2 kooperativno može igrati do četvero igrača i to je jedno od najboljih multiplayer iskustava koje u RPG žanru možete imati.

Divinity: Original Sin 2 kooperativno može igrati do četvero igrača i to je jedno od najboljih multiplayer iskustava koje u RPG žanru možete imati.

Ne samo da se likovi razlikuju po sposobnostima u borbi (dostupno je dvadesetak klasa i bezbroj različitih kombinacija), svaka rasa ima svoje specifičnosti zbog kojih je surađivanje u Divinityju zabavno. Na primjer, gušteri mogu otkopavati stvari bez ikakve opreme, besmrtnici mogu otključavati brave, vilenjaci mogu jesti udove umrlih kako bi vidjeli trenutak prije njihove smrti… Sve ovo tvori gameplay u kojemu vam se prilike otvaraju ako pustite da se stvari jednostavno odvijaju svojim tijekom.

EoCApp 9-10-2017- 17-13-31-250

Primjerice, pokušavate nešto ukrasti, ali vas uhvate i pošalju u zatvor. Vaš lik u zatvoru otkrije tajni prolaz za bijeg, ali mu je potrebna pomoć ostatka ekipe. Drugi lik ga dolazi spasiti noseći mu lopatu. Međutim, nastaje problem kako mu lopatu dati kroz rešetke. Treći lik dolazi i uz pomoć čarolije za teleportaciju prebacuje lopatu u ćeliju dok drugi ometa stražara razgovorom. Prvi lik kopa tajni prolaz i završava na interesantnom mjestu, a treći lik krade ključ od stražara dok ga drugi lik nagovara da napusti svoju poziciju jer zaslužuje bolje. Ukradenim ključem zajedno dolaze do onoga što je prvi lik u startu namjeravao drpiti.

Najljepši trenuci u Divinityju uopće ne pripadaju questovima već usputnim scenarijima koje si sami stvorite.

Ljepota svega ovoga je što ovo u Divinityju nije nekakav quest. Ovo je samo usputni scenarij kakav možete imati dok rješavate questove. A oni su također slojeviti pa ih možete otpetljavati na više načina. Svejedno je radi li se o glavnim ili sporednim zadacima – u ovakvoj igri želite zabiti svoj nos u svaki mogući problem. Rješavanje questova je najbrži način za ojačavanje likova, a snažniji i sposobniji likovi su glavni kriterij za uspjeh u borbi. Glavni kriterij, ali ne i jedini preduvjet za pobjedu.

EoCApp 10-10-2017- 16-57-32-628

Bitke u Divinity: Original Sinu 2 nikada nisu jednostavne, ali neizgledne situacije mogu se preokrenuti u vašu korist pametnim taktiziranjem pa čak i naizgled kukavičkim potezima. Ključ je i dalje u kombiniranju elemenata (plin+vatra=bum, voda+struja=šok, itd.), no u Original Sinu 2 postoji još nekoliko stvari o kojima treba voditi računa. Borba sada ima i vertikalnu dimenziju pa ako ste na uzvišenoj površini onda imate učinkovitiji napad. Više je slobode dano u postavljanju formacije tima, a individualno pozicioniranje likova po terenu prije početka bitke nikada nije bilo važnije.

Borba sada ima i vertikalnu dimenziju pa ako ste na uzvišenoj površini onda imate učinkovitiji napad.

Na raspolaganju vam je pregršt novih vještina i čarolija, ali način na koji ih zarađujete i kombinirate malo je drugačiji nego u prethodnoj igri. Broj vještina limitiran je novom stavkom – memorijom ili pamćenjem lika, a osim klasičnih čiribu-ćiriba vještina imate i Source magiju za koju se koriste zasebni Source bodovi. Novitet je i taj što većina likova sada ima dvije vrste štita – fizički i magični, a ti štitovi određuju uspješnost postavljanja statusa, npr. atrofije ili nemogućnosti korištenja oružja, odnosno pretvaranja neprijatelja u kokoš.

EoCApp 10-10-2017- 17-01-59-299

Borba se u Divinityju ne prilagođava prema vašem levelu pa možete očekivati da će vam neprijatelji svako malo očitati bukvicu čak i kad ste jači od njih. Bez timskog rada, strateškog elementa i povremenog eksperimentiranja, Original Sin 2 neće vam dopustiti da okusite slast pobjede. Ako niste dovoljno dobri, izazvat će vas da istu bitku ponovite s drugačijom taktikom. Upravo u tome leži genijalnost Divinityja – tjera vas da stalno isprobavate nešto novo umjesto da trpi jedne te iste sheme.

Igra vas tjera da stalno isprobavate nove taktike i pristupe, no to nikada ne djeluje forsirano ni frustrirajuće.

Poticanje različitih pristupa je važno jer igra traje oko 70 sati, a može se rastegnuti i na stotinjak sati. Nije mala stvar kad jedna igra uspijeva držati vaš avanturistički duh budnim toliko vremena. Doduše, ako igrate sami zna se dogoditi da pola sata izgubite samo dok raspodijelite opremu među likovima, nadogradite im vještine i sredite hotbar traku. Taj dio igre nije mnogo napredovao naspram originala, ali mu možete doskočiti različitim korisničkim modifikacijama. Slično vrijedi za skoro svaku sitnicu koja bi vas mogla zasmetati. Npr. smeta vas što likovi sporo trče – postoji modifikacija za to. Ne sviđa vam se novi sustav kojim se štede akcijski bodovi za sljedeći potez – postoji modifikacija za to.

EoCApp 10-10-2017- 15-38-27-440

Još jedna potencijalna stvar koja bi vas mogla zasmetati jest osciliranje težine. Za neke se bitke u igri jednostavno ne možete pripremiti i morate ih odigrati kao šahovski velemajstor. Mali propust u balansiranju, ali ne nužno i minus za igru jer si u bilo kojem trenutku možete promijeniti postavku težine. Osim toga, nije isključeno ni to da će buduća ažuriranja malo izgladiti situaciju.

Za neke se bitke u igri jednostavno ne možete pripremiti i morate ih odigrati kao šahovski velemajstor.

Ako vam spomenutih 70-ak sati kampanje nije dovoljno, Divinity: Original Sin 2 ima još Arena mod za napredno testiranje vaših generalskih sposobnosti, kao i Game Master mod koji je svojevrsni editor za pravljenje vlastitih misija, scenarija i čitavih kampanja. Da se radi o bilo kojem drugom visokobudžetnom naslovu, takve stvari bismo plaćali kao DLC pakete. No, Divinity ne samo da ih donosi u kompletu sa samom igrom, nego tih 100+ sati sadržaja nudi za 45 eura. Još od Valveovog Orange Boxa nismo imali ovako vrijedan paket!

EoCApp 9-10-2017- 13-48-30-843

Divinity: Original Sin 2 možda nije najljepša igra koju ste ikada vidjeli, ali je za jedan izometrijski naslov vrlo detaljna. Osvjetljenje je u odnosu na prethodnu igru nešto prirodnije, ubačene su neke dodatne animacije i efekti, kamera je otključana i sve uglavnom izgleda lijepo i dosta štedljivo po pitanju hardverske gladi.

Iako je ovo primarno igra za PC, developer se svejedno potrudio ponuditi dvije vrste sučelja i kontrolnih shema pa Original Sin 2 možete igrati i s kontrolerom, na TV-u. Mnogima to neće biti preferirani način igranja, ali svakako je pohvalno da ta opcija postoji. Slično je i s ozvučenim dijalozima – možda nećete slušati baš sve što vam likovi govore, ali zgodno je što baš svi likovi imaju svoje glasove i fantastično koliko je to dobro odrađeno.

Iako je ovo primarno igra za PC, developer se svejedno potrudio ponuditi dvije vrste sučelja i kontrolnih shema pa Original Sin 2 možete igrati i s kontrolerom, na TV-u.

S tehničke strane moglo bi se eventualno prigovoriti na vizualni kaos tijekom bitke. Ponekad je teško uopće razaznati neprijatelje od silnih efekata, a kamoli ih naciljati da izvršite napad. To je bio slučaj i u prethodnoj igri, a ovdje je još naglašeniji. No, takvo što događa se tek povremeno i nije ozbiljan problem.

EoCApp 9-10-2017- 17-10-37-154

Zapravo, jedini pravi problem s ovim Divinityjem nastaje ako ga preskočite i zaobiđete. U moru igara s upitnim odlukama u dizajnu ovo je blistavi primjer kako igraču dostaviti osjećaj „leptirića u trbuhu“. Sve je u Original Sinu 2 na svojem mjestu i tu je zato da vi to postavite kako vama odgovara. Uvijek ste u nepovoljnijem položaju nego neprijatelj, ali najslađe su bitke upravo one u kojima pobijedite iako niste favorit.

Ovo je igra nebrojenih prilika i neskriptiranih događaja, najbolja u kooperativnom modu, ali ništa manje zanimljiva u solo izvedbi. Količinom kvalitetnog sadržaja premašuje većinu drugih naslova na tržištu, a košta manje od njih.

Takav fenomen dobijemo jednom u deset godina i zato si Divinity: Original Sin 2 svakako stavite na listu igara koje trebate odigrati dok ste živi. A ako vam se svidi, obavezno to na sav glas recite svijetu jer za ovako dobre stvari rijetko kada ima pravde na tržištu.

I ako se slučajno pitate – da, ovo je najviša ocjena koju sam dao nekoj igri u svojih devet godina rada na HCL-u.

Godinu dana kasnije - Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition (PlayStation 4)
Divinity: Original Sinu 2 prošle sam godine dao najvišu ocjenu koju sam ikada dao jednoj igri, vjerujući pritom kako taj proizvod ne može postati mnogo bolji od onoga kakav već jest. No, godinu dana kasnije dobili smo Definitive Edition, dorađeno izdanje koje je standardna verzija igre za PlayStation 4 i Xbox One konzole, te besplatna nadogradnja svim postojećim vlasnicima PC verzije. Nedavno sam se vratio Divinityju u verziji za PlayStation 4 pa ću kratko prokomentirati nju uz okvirni opis onoga što je novo u Definitive izdanju.

Definitive Edition u prvom redu donosi hrpu popravaka nekih sitnih problema, promjene u sučelju te izmjene u zadnjem aktu priče. Na PC-u ćete uglavnom primijetiti razliku upravo u tim izmjenama priče koje ovdje nećemo detaljizirati kako vam ne bismo ništa spoilali. Za one koji znaju o čemu se radi, možemo samo reći kako su promjene uglavnom pozitivne. Naići ćete na neke nove bitke, imat ćete više slobode u svojim odabirima i sl.

Promjena sučelja veže se primarno uz sučelje prilagođeno kontroleru. Ekrani poput inventoryja, dnevnika, dijaloških prozora i sl. sada su prikazani preko cijelog ekrana što im je povećalo preglednost i poboljšalo samo korištenje. Dobra je stvar što igra na lako shvatljiv način upoznaje igrača s kontrolama. Za tu potrebu sam početak igre je redizajniran te sada ima novi segment tutoriala koji vas uči osnovama.

Podrška za kontroler više-manje je ista kakva je bila odmah po izlasku igre, a to znači da je intuitivna i dobro posložena, ali još uvijek ima ograničenja zbog kojih je taj način kontroliranja igre značajno sporiji nego kad igrate s tipkovnicom i mišem. Ponekad se morate malo mučiti pri preciznom odabiranju koga ćete napasti (npr. kad je grupica neprijatelja u blizini), a samo aktiviranje posebnih vještina uvijek zahtijeva barem tri koraka – odabir, naredbu i izvršavanje.

Sitni prigovori koje sam imao na igru nisu među stvarima koje su ispravljene. Igra još uvijek ima nagle skokove u težini, a Larianov odgovor na to u Definitive Editionu je dodatni mod težine – najlakši Story mod, iako je Explorer mod ionako već prilično lagan. Ako ništa, proširen je Arena mod u kojemu možete trenirati u nekoliko varijacija i sa 16 likova u offline ili online pvp bitkama. Uz ovaj mod trajnost igre dodatno je povećana.

Optimiziranje igre za konzole pomoglo je i verziji za PC koja se sada vrti bolje nego prije godinu dana. Nažalost, inačice za konzole nisu baš imune na štuckanja. Većinu vremena vrste se ok, no čim se nađete u većim sredinama s više likova, a pogotovo s efektima vatre, stvari postaju dosta trzave. S obzirom da je ovo strateška igra na poteze, takva usporavanja ne smetaju toliko samom gameplayu koliko doživljaju, ali ne bi bilo korektno da ih ne spomenemo.

Zaključak mi je ovdje jako lako izvući. Preporučio bih vam da Divinity: Original Sin 2 zaigrate na PC-u ako za to imate odgovarajuće uvjete. Ako u vlasništvu imate samo konzolu, igru svejedno preporučam, samo znajte da je iskustvo igranja sporije i vizualno slabije nego na PC-u. No, bez obzira na čemu igrali, ovdje je riječ o vrhunskoj igri koju u startu nije ni trebalo mnogo mijenjati da bismo ju častili svim mogućim hvalama.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjercima igre za PC i PlayStation 4. Primjerke igre za recenziju ustupio nam je njezin izdavač.

Nećete zgriješiti ako ga usporedite s klasicima poput Fallouta 2, Diabla 2 i Baldur's Gatea 2. Nema boljeg epiteta za Divinity: Original Sin 2 nego – božanstven!

97 Naša ocjena
  • fleksibilan gameplay stalno otvara prilike za usputne avanture
  • borba je čvrsta i kompleksna poput šaha
  • ozbiljna priča, zanimljivi likovi i njihovo ispreplitanje interesa
  • jako ugodna grafika, odličan zvuk i prilagodljive kontrole
  • za 45 eura duplo više sadržaja nego u većini drugih igara
  • skoro ništa što ne možete popraviti modifikacijama (na PC)
  • iskustvo igranja na konzolama ipak je usporenije nego na PC-u

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (62)

  • Stjepan Fikter

    11.10.2017 - 17:50

    Potpuno zaslužena ocjena. Čak i da je stotka ne bi bio problem jer igra ubija s gameplay elementima. Larian je definitivno postavio nove temelje za moderni crpg.

  • bartul_9

    11.10.2017 - 18:44

    Ma daj, kakva ocjena. Morat cu ovo odigrat, al prvo cu rjesit prvi dio.

  • Lovac

    11.10.2017 - 18:47

    Igra je genijalna, iako nekima užasno bugovita. Kolega je već 3. put krenuo iz početka radi problema sa saveovima i okidanjem questova. Support se baš ne javlja i tako. Bit će top kroz par mjeseci kad se pokrpa, al definitivno dašak novog života u stari žanr.

    • Stjepan Fikter

      @Lovac, 11.10.2017 - 19:02

      Srećom pa nemam takvih problema. Doduše, više me smeta rušenje kod alt taba i učitavanja su ponekada malo duža, a nije da imam smeće od konfiguracije.

    • marko1106

      @Lovac, 11.10.2017 - 19:21

      i ja sam poslje update-a krenio ponovo…ali igra je toliko dobra da ti nije uopce zao krenuti ispocetka

    • Czar

      @marko1106, 12.10.2017 - 03:07

      Pa i nisi ju baš nagradio sa onih skromnih 9% koje si lupio gore.?

    • marko1106

      @Czar, 12.10.2017 - 15:51

      hahaa mislio sam da je to ocijena 9.9 lol…a sada ne mogu promjeniti…malo sam fulao…hehe

    • Igor Belan

      @marko1106, 13.10.2017 - 12:30

      U tim slučajevima samo javi meni ili Zoranu da si pogriješio pa ćemo izmijeniti ocjenu. Sad je izmijenjena za ovaj slučaj 😉

  • darijoman

    11.10.2017 - 18:51

    Zorane jesi ti nešto konzumirao prije pisanja recenzije 😛 😉

    • Vexido

      @darijoman, 11.10.2017 - 18:54

      zašto ? preškrt je bio na ocjeni ?

  • l)oolvl

    11.10.2017 - 19:06

    vjerujem da je igra jako dobra, ali svejedno mi je teško za povjerovati da Zoran može dati više od 95. Zorane pretpostavljam da ti je ovo najviša ocjena ikad ?

    • Zoran Žalac

      @l)oolvl, 11.10.2017 - 21:01

      Doslovno to i piše na kraju teksta.

  • vlatko2003

    11.10.2017 - 19:17

    too legendo,odlicna recenzija,bas sam sretan zbog ocjene
    jedinica je bila zakon,jedva cekam da skupim lovu za 2
    nadam se da ce pobrat nagradu za igru godine 🙂

  • Dragan[MKD]

    11.10.2017 - 19:24

    Lagano GOTY, ovakvo remjek djelo se ne propusta.

  • mili1985

    11.10.2017 - 19:48

    Sjećam se da su mnogi plakali i prigovarali kad je prvi nastavak osvojio Dabra za igru godine po izboru HCL-a. Nadam se da će tako biti i ove godine s Original Sin 2.

    • phoda

      @mili1985, 11.10.2017 - 20:23

      Definitivno se sjecam toga i navijao za divinity iako mu je tada inquisition bio veliki suparnik. Mislim da je inquisition dobio vise dabrova ali divinity onog godine. Nadam se da ce ove godine dobit sve dabrove 🙂

    • Zoran Žalac

      @mili1985, 11.10.2017 - 20:58

      Ovo će biti jedna od najnezahvalnijih godina za izabrati GOTY. Iako se ne čini da je godina bila nešto posebno, zapravo smo imali dosta igara koje su odlične, ali i vrlo egzotične – u smislu da ih nije igralo mnogo ljudi s naših prostora. A, na kraju krajeva, imamo još dva i pol mjeseca, tko zna što ćemo još sve dobiti.

  • Sackboy

    11.10.2017 - 20:56

    Da li su stavili nekakve markere za questove ili je kao u prvom dijelu? U prvom dijelu nisam uspio preći početnu zonu iako mi je igra bila super nisam imao živaca da za svaki quest moram ići na internet…

    • Zoran Žalac

      @Sackboy, 11.10.2017 - 21:23

      Jesu, definitivno više markera sada ima po mapi, ali i dalje ti ne daju direktne upute u quest logu kako nešto riješiti. Npr. za neke questove baš moraš poznavati kako funkcioniraju kletve. Negdje ćeš u nekoj knjizi pročitati kako skidaš kletvu vječne vatre, ali neće ti nigdje u quest logu iskočiti – e, sad to znaš, napravi to i to; nego igra od tebe očekuje da samostalno primjeniš to što si pročitao bez da ti daje dodatni naputak kako.

    • deanHR

      @Zoran Žalac, 13.10.2017 - 10:11

      Ne, ovi questovi daju dovoljno informacija da znaš u kojem smjeru ići. Vrlo odlična stvar mi je kada me igra ne vodi za ruku, toga nije bilo već godinama. Mrvicu frustrira ali u tome je i ljepota. Savršeni omjer slabo dobivenih informacija i frustracije zbog toga 😀

  • JADRO

    11.10.2017 - 20:59

    Nisam ljubitelj ovog žanra, ali ova igre je odlična. Zaslužuje 94 ocjenu od mene.

  • Azumath

    11.10.2017 - 21:17

    Od mene 100. Igra je (za mene) remek djelo. I da nije Path of Fire izasa tjedan dana nakon nje, sad bi bia na trecem prelasku vjerovatno.

  • delight353

    11.10.2017 - 22:09

    Nabavljam čim završim prvi dio.

  • edviiN

    11.10.2017 - 22:23
    • phoda

      @edviiN, 11.10.2017 - 23:44

      Preporucam gog.com drugi put

    • edviiN

      @phoda, 12.10.2017 - 00:11

      razlog? ista je cijena 53$ je 50 €

    • phoda

      @edviiN, 13.10.2017 - 03:29

      da steam se popravio u tom aspektu.
      čisto stvarpreference i stava.
      kao sto se i promovira stranica: DRM-free i slazem se s time. a ako zelis imas opciju galaxy koja sprema sve online kao i steam. zbog podrske drm-free naslova.
      Sto mi se dogodilo prije, nisam imo neta i mogo sam jednostavno skinut instalaciju sa gog.com negdje i preselit na komp, instalirat i igrat sto ne mozes sa steamom
      takodjer imaju opciju ako imas igru na steamu slobodno je mozes aktivirat i na gog.com bez naplate
      nije da steam ne valja nego cisti princip gog.com mi je vise user-friendly

    • phoda

      @edviiN, 13.10.2017 - 03:39

      takodjer jos jedna stvar koju nisam napomenuo, gog wallet.
      kad sam uzeo divinity 2 dobio sam i dodatnih 6.80€ u njihov wallet da potrosim na gog.com. neznam kako tocno funkcionira jer na nedavne manje kupnje nisam dobio pa mozes to istrazit i od tih 6.80 kupio jos prvi sniper elite koji sam davno igro za 2.50.
      svaki tjedan imaju rasprodaju i to sve je preglednije nego steam.
      problem je sto nema dosta novijih naslova jer preferiraju steam i vecinom stari naslovi

  • Czar

    11.10.2017 - 22:51

    Bome štrecnuo sam se na ocjenu jer rpg inače na hclu poslovično loše prolazi i kako sam scrollao dolje očekivao sam vidjet kakvih visokih 70 ili niskih 80%.
    U svakom slučaju igrom sam prezadovoljan, a reckom ugodno iznenađen.?

  • NorthCorps

    11.10.2017 - 23:21

    Moze dobit i ocjenu 100, kad neko ne voli ovaj žanr, kao ja npr xD Proba san par igara ovog đira al to nije to, al steta, ima dosta kvalitetnih rpg naslova, jedini rpg naslov koji san prosa 3 puta i odusevia se je Nier: Automata

    • Czar

      @NorthCorps, 11.10.2017 - 23:33

      To je akcijski rpg, nema veze s Divinityem niti pravim rpgom.

    • NorthCorps

      @Czar, 11.10.2017 - 23:37

      Zato mi se i sviđa vjerovatno 😉

    • L3gi0naR

      @Czar, 12.10.2017 - 06:00

      Šta je po tebi pravi RPG?

    • Czar

      @L3gi0naR, 12.10.2017 - 11:25

      Ne postoji “po meni” pravi rpg, već je definicija rpga jasna https://en.m.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game

      Npr. North očito preferira akcijske igre s pokojim elementom rpga, protiv kojih ni ja nemam ništa ali ih ne nazivam rpgom.

    • Goran1234

      @Czar, 12.10.2017 - 19:07

      To su varljivi termini,akcijski rpg je podvrsta rpg…Secret of Mana je dobar primjer toga….

    • funky0308

      @Czar, 12.10.2017 - 08:01

      Tako je, Divinity2, po meni jedna od najboljih igara opcenito – pravi D&D RPG naslov strasno kompleksne i isprepletene price nekoliko likova. Mene je lega jedva nagovorio da pocnem igrati (nije mi stimala turn based borba) ali kada sam probao ne mogu prestati igrati. FIFA18 i ciohead stoje dok ovo igram 🙂 . Tko god voli D&D i dobru igru i pricu gdje se, bas kako Zoki kaze, igraca ne tretira kao kretena, ovo ne bi trebao propustiti. Ja sam je stavio na trecu postavku tezine (nekako sa T se zove …nemam pojma kako) i nisam uspjevao prolaziti ni prve neprijatelje. Inteligentni su, skrivaju se iza zaklona, razmjestaju i pomazu svojim suborcima, lijece ih ih i opcenito igraju jako dobro. Krenio ponovno na drugoj postavci tezine i prezadovoljan sam sa igrom. Svakako preporuka. U jednu ruku kavica, u drugu mis i udri. Moze se i kontrolerom ali meni je malo nespretno.

    • mili1985

      @funky0308, 12.10.2017 - 09:33

      Postavka težine je vjerojatno tactician mode. Nedavno sam ponovno odigrao prvi dio na PS4 i odmah odlučio krenuti sa najtežim honour modom. Izludio sam, jer tu onda postoji samo jedna save opcija i ako se izgubi borba, tj ako oba glavna lika poginu, taj save se izbriše. Zanimljivo je jer se traži od igrača da se taktizira i ne ulazi glavom kroz zid, ali opet ponekad frustrirajuće 🙂

    • funky0308

      @mili1985, 12.10.2017 - 17:01

      Tako je, to je ta na “t” 🙂 i ne da je promjeniti u sred igre. I to mi je vec bilo tesko jer nisam skuzio opcije formacije moje vesele druzine. Krenem sa napadom vatrom i spalim sve zivo ukljucujuci i moju ekipu…sada je puno lakse igrati kada sam skuzio i to. Jako dobra igra, pravo osvjezenje nakon Diabla 3, OK, ne radi se o istim igrama niti sustavu borbe ali ekipa je pokazala kako se moze napraviti igra u kojoj ne ide na silu, u kojoj je bitno kako se ponasas i sto radis, u kojoj likovi napreduju ili nazaduju i u najobicnijem razgovoru…jako dobro. A sto se tice tezine na kojoj igras i to jos s DS4 – moj naklon gospodine. To je posao jbte, to vise nije igra 🙂

    • mili1985

      @funky0308, 12.10.2017 - 21:18

      Haha hvala 🙂
      Na moje iznenađenje relativno brzo sam se privikao na igru s DS4 i mislim da je ok napravljena verzija za konzole. Jedino što sam izludio je sa čestim padanjem frame ratea, i to pogotovo kad nastane kaos na terenu, pa se igra zamrzne na neko vrijeme.
      Inače, ta save file boljka se da riještiti sa back up-om savea na cloud ili usb, pa ako se dogodi nešto nepredvidljivo, tipa stanem na minu i cijela je ekipa bude masakrirana. Ali svejedno je znalo biti frustrirajuće 🙂
      Oduševljen sam prvim D:OS i jedva čekam da nađem malo više vremena pa da istražim svaki kutak nastavka.

    • funky0308

      @mili1985, 13.10.2017 - 16:20

      Levelupaj onu foru da lik moze pronalaziti zamke i skrivene stvari. Ne znam na pamet koji je to skill ali znam da ima 🙂 . Samo udaraj, odlicna je igra

    • funky0308

      @Czar, 13.10.2017 - 14:03

      Akcijski RPG je podvrsta RPGa, Divinity je izometrijski turnbased RPG…nema pravi nepravi. Division, recimo, je punokrvni RPG ali akcijski RPG… ali dobro, nije ni bitno, bitno da je igra dobra 🙂

  • funky0308

    12.10.2017 - 08:07

    Jedina zamjerka koju ja imam je kamera i to samo jedna sitnica, ja bih je volio malo vise nakositi da mogu vidjeti dalje ispred sebe. Sumnjam da je to greska, takva je igra i vrlo vjerojatno je to odradjeno zbog toga da te igra moze iznenaditi, da ti ne da da vidis prevelik dio mape ispred sebe dok hodas. ..bez obzira na to, ja bih volio da je malo mogu zakrenuti. To je jedini “problem” na kojega sam do sada nabasao

    • tomica0310

      @funky0308, 12.10.2017 - 08:31

      Te su trikove igre prije koristile..nije valjda da i ova mora jos uvijek koristit tu zastarjelu foru, a toliko je dobra prema recenziji 😛

    • Zoran Žalac

      @tomica0310, 12.10.2017 - 14:03

      Možeš ovdje vidjeti dosta terena unaprijed, ali ne i kakvi te neprijatelji čekaju na njemu. Po meni je to ok.

    • funky0308

      @tomica0310, 12.10.2017 - 17:04

      Zoki je odgovorio. Dakle, sa ASDW se mozes kretati po cijeloj istrazenoj mapi (pa i nesto vise od istrazene) i stvsrno sve mozes vidjeti ali meni je mala zamjerka taj kut kamere koji ti ne da da si spojlas kakav te fajt ocekuje iza grma. Neki se neprijatelji i daju vidjeti ali , kazem, nike mi radi toga “problem” nego mi je malo cudnjikav pogleda. Stvar navike..

    • deanHR

      @funky0308, 13.10.2017 - 10:12

      Slažem se. Ili da može ići malo više.

    • phoda

      @funky0308, 13.10.2017 - 14:42

      neznam mozda je zbog toga sta sam igro sims 3 nedavno, samo sjecam se da u 1 sobe su bile dosta preglednije dok sibio u njima, mislim da su se zidovi maknuli dok si bio u zgradi

  • fpapac

    12.10.2017 - 08:50

    koliko se sjecam prvi dio je dobio zlatnog dabra, steta sto mi se ovakav tip igara ne svida

    • funky0308

      @fpapac, 12.10.2017 - 17:06

      Ni meni se nije svidjao. Ne samo ovo nego opcenito RPGi. Onda sam lagano krenio sa akcijskim RPGima i strategijama na poteze i shvatio kako sam propustao nesto stvarno jako, jako dobro. Probaj, mozda sam sebe iznenadis. Ako ces s icim probati probaj s Divinityem – postoji velika vjerojatnost da ce ti se svidjeti

  • ihneacho

    12.10.2017 - 11:06

    nisam ljkubitelj rpga ali ovo bi mogao probati

  • afaron

    12.10.2017 - 13:00

    Mora li se igrati i prvi dio ili se moze kolko tolko pohvatati lore samo sa drugim?

    • mili1985

      @afaron, 12.10.2017 - 13:55

      Koliko znam pričom nisu direktno vezani, tako da možeš slobodno krenuti sa drugim dijelom. Ali bi ti svejedno preporučio i prvi nastavak jer je stvarno odlična igra.

    • Zoran Žalac

      @afaron, 12.10.2017 - 14:04

      Ne moraš. Nije baš povezana priča s prijašnjom igrom. Poveznica ima, ali ovo je zasebna priča.

  • Osvrtnik - Filmski Osvrti

    12.10.2017 - 14:07

    Uh, Zorane, sad umjesto da se YouTubeom bavim moram probati ovo.
    Nego, je li ovo netko igrao s kontrolerom? Ja sam couch PC gamer 🙂

    • paradox_utti

      @Osvrtnik - Filmski Osvrti, 12.10.2017 - 21:25

      Igrao sam prvi dio sa xbox 360 kontrolerom i sve je odlično funkcioniralo 🙂

  • mariocro

    13.10.2017 - 08:30

    Upravo prolazimo ja i cura divinity 2 malo po malo bas gustamo ovu igru ko nijednu! Jedinicu odigrali vec i prekinuli 200 puta zbog krivog poteza ili krive odluke ahahahha ?

  • deanHR

    13.10.2017 - 10:16

    Najbolja godina u gamingu prema igretinama koje igramo. Ova igra spada ne samo u samu elitu najboljih RPGova ikada nego i samu elitu najboljih igara ikada. Nisam se ovako oduševljavao u ovoj vrsti igre sve od SpellForce Order of Dawn naslova kojeg sam prešao milijun puta. Divinity vrijedi odigrati onome tko igra takve igre. Odlična igra. Ne bi davao ocjene ali moram reći da je odlična igra.

  • ihneacho

    13.10.2017 - 11:20

    pogledat cu gmaeplay, moram naci nesto zarazno u njoj da me natjera da je skinem 😀

  • phoda

    13.10.2017 - 14:46

    Igrao igru kojih 10 sati i po meni zamjerka je prvo atributi, combat i civil, cinilo mi se ko da je stari sistem bio malo bolje odradjen,level 2 je kostao 2 pointsa umjesto sada 1, igra je pojednostavljena takodjer action points. imas manje points i stvari manje kostaju, ima mi vise smisla da dagger kosta 3 a mačevi 4 AP znaci vise napada sa daggerima

  • smallwood

    13.10.2017 - 23:06

    Pročitavši recenziju i komentare primjetio sam da je zapostavljena jedna vrlo bitna komponenta ove igre, po meni najbitnija, a to je muzika, pa sam se odlučio registrirati da ispravim tu nepravdu. S Divinity franšitom sam se prvi put susreo nakon što sam na HCL-u pričitao recenziju Original Sina. Nikad nisam bio neki veliki fan Baldurs Gate tipa RPG-ova ali Original sin je imao neke elemente koji mi se jao sviđaju i koji se sve rjeđe pojavljuju u modernim igrama; a to su ptičija perspektiva, strateška borba na poteze i koncept elemenata zemlja-zrak-voda-vatra. Grafika je bila dosta dobra, na razini ove u DOS2 ali je dizajn levela bio nešto bolji. U DOS2 je dizajnu levela uglavnom posvećna manja pažnja s neikm izuzecima kao npr. područje Arxa. U Original Sinu postoje neki elementi koji jednostavno izgledaju prekrasno, kao npr onaj plavi podni mozaik u jednoj od prostorija u Homesteadu. Nakon što sam više puta buljio u taj pod nenapušen hipnotiziran, reako sam sebi neš’ više i odlučio sam napraviti takvo nešto ispred svoje kuće. Želja je još neostvarena ali i dalje me drži. Ima takvih elemenata i u DOS2, npr. one waypoint fontane u Fort Joyu kojima iz očiju izviru slapovi. I to se našlo na listi mojih iz igara proizašlih građevinskih projekata. Atmosfera u cijelom Diivnity serialu mi nekako nije sjela, kao da neto nedostaje što bi upotpunilo ugođaj. Kad usporedim Divinity sa Kings Bountyom, Starcraftom ili Falloutom moram priznat da me ne može uvuću u svoj svijet kao navedeni naslovi. Ovdje mi se najbolji pokazao stari Divine Divinity koji je svojom mračnom pričom, tmurnom i zanimljivom 2D grafikom i genijalnom muzikom najjače dočarao atmosferu svog svjeta. Sustav borbe na poteze uz korištenje elementata i njihovih međuovisnosti je ono što mi se uz muziku najviše sviđa. Smama mehanika borbe je bolje razrađena u DOS2 dok su u DOS bosevi maštovitiji i orginalniji. Sjetite se samo Bracusa Rexa i njego puknute ekipe. Nakon nekog vremena provedenog u igri primjetio sam da me uvijek nešto vuče nazad igri čak i kad mi kvestovi i progres nisu preveć zanimljivi. Uzrok u toj, za mene netipičnoj pojavi, krio se u muzici. Malo pomalo melodiju su mi ulazile u uho i polako sam otkrivao svijet gotovo nestvarnih skladbi. Bacio sam se na internet i otkrio da iza muzike cijelog serijala (osim DOS2) stoji ime Kirill Pokrovsky. Iz nešto oskudnih podatak o biografiji se dade isčitiati priča o geniju i puto do skoromnog ali ipak zamjećenog uspjeha. Osamdesetih godina prošlog stoljeća budućnost za akademski obrazovane glazbenike u Rusiji je bila jednako svijetla kao i prosječan zmiski dan u Sibiru, nešto slično kao i u nas. Mladom Kirillu nije trebalo dugo da to shvati pa se okušao u prvom Svojetskom metal bendu svirajući klavijature. Ipak rok bend nije bio pravo okruženje za kirilovo stvaralaštvo a ni finsncijka opstojnost u bendu mu vjerojatno nije išla u prilog. Nije jasno kako je završio u Belgiji i izdao nekoliko albuma. Dosta stvari s ovih albuma se može naći na divinity soundtracima. Larian studiju je upala sjekira u med kad su ga otkrili i vrbovali da radi za njihove projekte. Bio je to pronalazak ravan pronalazku žile zlata ili kante pune bitcoina. Za Larian studio je radio do svoje smrti, oko godinu nakon izlaska DOS. Bila je to tužna vjest, jer trebat će čekat sto, ako ne i tristo godina, da takav genij ponovo nikne. Muziku iz Divine Divinity, Divinity 2 i DOS i danas gotovo svakodnevno slušam, neovisno o igrama. Možda bi najzahvalnije bilo ga usporediti s poznatim klasičarima: Vivaldijem, Mozzartom, Bachom, ali ni to nebi bila dobra usporedba. Svaka mu je nota na svom mjestu. Ako niste upoznati s klasičnom glazbom probajte zamisliti kako se osjećate nako sat vremena slušanja Severine ili Rozge. U glavi krš i lom, Jakuševac i Karepovac. Probajte zamisliti nešto totalno suprotno od tog i to vam je pola sata Pokrovskog. Nekad odvrtim njeku od njegovih kompozicija u glavi i odmah postanem nekako smireniji. Njegove kompozivije savršeno upotpunjuju ugođaj u Divinity igrama. Kade se u Divine Divinityu sputite u kanalizacjski sustav kao da nije dovoljno št je infestiran ogavnim varanima i tragovima kokaina i bunike iz Alerotha još kad zaigra Soul Cage II osjetiš takvu tjeskobu da bi najradije fizički pobjegao iz prebivališta. Pa da ti neko zasvia Soul Cage II i u susjedovoj sekptičkoj ili čak na kauču prožeo bi te isti osjećaj. A da i ne spominjemo kako u elfovskom selu elfčad po vazdan kuka što im patuljci, orci, ljudi i osala gamad nište šumu uz Sighs of Elvenkind. Krivio bi se čovik za njima. Ili kad u DOS dođeš u Homestead pa zaigra Mysterius Guest već se osjećaš ko da si u sedmom nebu na dobrom tripu i još kad gospodar imp pita bjelu vješticu kako je u Kaštel Hiberhajmu u ova doba godine a ona kaže ladno, vrlo vrlo ladno.. Muzika u DOS2 je jako dobra, kompozitor je neki Rus. Čak se može usporediti s velikanima kao što su Kings Bounty, Heroes, Dragon Age… Očekivati da muzika u DOS2 bude na razini prethodnika bi bilo nepravedno jer šansa da se nađu dva takva genija jedan odmah nakon drugog, još u istoj firmi, je ravna nuli.

  • Duanador

    14.10.2017 - 20:31

    97 Ocijena. Sta je ovo 🙂

  • Brko28

    06.01.2018 - 14:13

    Da nisu napravili borbu na poteze bila bi odlična a ovako je neću ni pogledat. Nema ništa odvratnije od borbe na poteze.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?