Dragon Ball Xenoverse

Vjeran Nagy

Svijet zmajevih kugli već više od dva desetljeća zabavlja i odgaja generacije mladih. Goku, Vegeta (lik iz serije – ne ono što mama stavlja u juhu), Piccolo i mnogi drugi kultni su likovi popularne animirane serije Dragon Ball Z iz osamdesetih koja žari i pali po televizijskim ekranima diljem svijeta i dan danas. Ipak, Dragon Ball Z (ili samo DBZ) drži jedno mnogo veće dostignuće – približio je anime žanr zapadnoj publici i otvorio vrata drugim animiranim serijama iz Japana. Vjerujem da se tome ni sam Akira Toriyama, kreator mange Dragon Ball od koje je sve i počelo, nije mogao nadati.

Dragon Ball je također itekako prisutan u sferi videoigara. Činjenica je da DBZ naslova ima na bacanje i to sa svakom generacijom konzola otkako serija postoji. Po prirodi stvari, među tim naslovima ima vrlo loših, osrednjih, ali i natprosječno dobrih uradaka. Neki nisu ugledali sunčeve zrake izvan granica Japana, ali danas ih je većinu moguće zaigrati u prevedenom obliku uz pomoć raznih emulatora.

Popularniji i kvalitetniji naslovi su zasigurno oni koji krase dobru staru plejku dva – Budokai i Tenkaichi serijali. Moj osobni favorit je Budokai 3 koji ne samo da je nevjerojatno kvalitetna DBZ igra nego i vraški dobra tabačina uz koju sam proveo mnoge godine svojih mlađih dana.

Dragon Ball Xenoverse dolazi nam iz studija Dimps, razvojnog tima koji je osmislio Budokai serijal, ali i par DBZ naslova za prošlu generaciju konzola. Zadržao je neke interesantne ideje po kojima je Budokai poznat – itemizacija likova s kapsulama koje daju različite moći, uvjete i potporu, ali i one loše – transformacije koje crpe energiju, nebalansirane RPG elemente i sl.

Xenoverse je dizajnom mnogo bliži najpoznatijem DBZ serijalu Tenkaichi razvojnoga studija Spike, od kojega je većinom preuzeo najgore karakteristike. U prvom redu, jedan od većih problema u igri predstavlja kamera koja je nepredvidljiva i nespretna. To se posebno očituje zabijanjem u jedan od milijardu nevidljivih zidova koji ograničavaju sramotno malena bojna polja.

Havok – dodatak igrinom pokretaču koji bi u pravilu trebao poboljšati fiziku, ali i destrukciju okoliša, kao da ne postoji zbog čega sam zaključio da služi samo kao loša reklama Ircima koji su ga osmislili. Kada dodamo još i neprestana učitavanja, sustav borbe koji je dizajnom prejednostavan, nefunkcionalan i repetitivan do boli, shvaćamo da Xenoverse predstavlja ne samo stagnaciju nego i ogroman korak unazad za DBZ igre.

Ono što ga izvlači od potpune propasti je kreacija vlastitoga lika i zanimljiv pristup već dobro poznatoj priči serije. Na početku igre birate između Saiyan, Namekian, Earthling, Majin i Frieza rase te uređujete izgled lika po volji, a bez obzira kakvu rugobu ili ljepotu napravite izgledat će kao da ju je sam tvorac Dragon Balla crtao i osmislio.

Kroz obavljanje misija otključavat ćete novu odjeću koja izgledom i imenom uvijek pripada poznatim likovima iz serije. Svaki odjevni predmet sadrži i različite bonuse koji će pojačati vašega lika. Sposobnosti također poboljšavate sakupljanjem iskustvenih bodova kroz glavne i sporedne misije te kupovanjem borbenih moći poput legendarne Kamehameha zrake.

Gradnja i oblikovanje moći lika dodaju jednu novu dimenziju igri zbog čega ćete po prvi put ignorirati vaše favorite s kojima ste mlatili zlikovce u prijašnjim igrama. Na žalost, sistem napredovanja je nebalansiran pa ako imate neku zanimljivu ideju na papiru ona vrlo vjerojatno neće uroditi plodom kada dođe do akcije. Zbog toga glavna kampanja igre može napredovati iz ugodnog u nemilosrdno putovanje na kojemu ćete provoditi neljudske količine vremena grindajući sporedne misije s ciljem da plafonirate mogućnosti svojega lika.

Često ćete ih ponavljati više puta zato što i one same znaju biti preteške, pogotovo kada traže od vas da pobijedite desetke protivnika s kojima se ponekad morate suočiti sami. Većinu vremena možete angažirati suborce koje će kontrolirati računalo, ali oni su naravno zakinuti inteligencijom i nerijetko potpuno beskorisni.

Nešto bolje su online misije na koje ćete se uputiti s prijateljima. Multiplayer je jedna od pozitivnijih stvari u igri i ima funkcionalnosti jednoga vrlo jednostavnog MMO naslova. Primjerice, kada uđete u igru spajate se na server i stvarate se na posebnoj stanici gdje se nalaze zaštitari vremena kojima i sami pripadate. Osim raznih trgovina u kojima ćete kupovati stvari i likova koji će vas angažirati za misije, natjecanja i sl. dijelit ćete prostor i s ostalim Xenoverse igračima s kojima ćete ulaziti u interakciju emotikonima ili jednostavnim, unaprijed postavljenim tekstualnim porukama.

Tako prijatelje možete zamijeniti s potpunim strancem, pozvati ga da vam pomogne odraditi misiju ili ga jednostavno izazvati na dvoboj. Mogućnosti je mnogo i zbilja je zabavno prašiti tur drugim igračima. Borbe ne moraju biti jedan na jedan, moguće se boriti i dva na dva te tri na tri, ali što je više igrača u ringu to je i igra nespretnija – lako se pronaći u situaciji da ne znate ‘ko pije, a ‘ko plaća.

Na polju inovativnosti koje je zbilja malecko jedino što se zapravo ističe jest priča u kojoj glavnu riječ vodi Trunks – Vegetin sin iz budućnosti, ali i vi sami. Naime, tok prošlosti DBZ svijeta se neprestano mijenja zbog zlikovaca koji se miješaju u odlučujuće borbe glavnih likova. Tako su sve misije zapravo “što bi bilo da je…” scenariji u kojima pozitivci izgube borbu tamo gdje su je trebali dobiti.

Onda naravno na vas pada da ispravite tu nepravdu i vratite prošlost u prvotno stanje da biste sačuvali sadašnjost. Riječ je o zanimljivoj ideji koja će vam omogućiti da odigrate priču koju ste već odgledali i previše puta na jedan svjež i novi način. Prvenstveno će vam omogućiti da se borite uz najdraže vam likove iz serije u njihovim odlučujućim trenutcima, što čitavo iskustvo čini jedinstvenim. Na trenutke ćete se zbilja osjećati kao da ste dio toga svijeta.

Dragon Ball Xenoverse je igra koju ne mogu preporučiti ljudima koji nisu upoznati s izvornim materijalom, a pogotovo je ne mogu nahvaliti onima koji to jesu. Za jedan DBZ naslov koji se pojavljuje na novoj generaciji konzola i PC-u, Xenoverse jednostavno nije ispunio očekivanja i standarde koji se očekuju od jedne takve igre.

Podbacio je i u području vizualne prezentacije kojom ne može pratiti čak ni suparničke naslove kao što je Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, naslov iz 2013. godine koji se ponaša i izgleda kao anime serija od koje potiče. Po svemu sudeći, fanovima će Dragon Ball Xenoverse zasigurno biti jedno od većih razočaranja godine. Za kraj, evo vam jedan KAMEEEE-HAMEEEEE-HAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! – usmjeren u ikonu Xenoversea na mom desktopu.

Mjerenja razine moći napravom scouter pokazuju da je udarna moć Dragon Ball Xenoversea ispod devet tisuća – Vegeta nije impresioniran.

54 Naša ocjena
  • kreacija vlastitoga lika